Nauczyciele przedszkoli
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(1)
Forma i typ
Książki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(1)
Autor
Kataryńczuk-Mania Lidia
(1)
Magda-Adamowicz Marzenna
(1)
Olczak Agnieszka
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(19)
Szkoły wyższe
(10)
Rodzice
(8)
Pedagodzy
(7)
Psycholodzy
(7)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Pedagodzy specjalni
(4)
Przedszkola
(4)
Dyrektorzy szkół
(2)
Dzieci
(2)
Studenci
(2)
Terapeuci zajęciowi
(2)
Arteterapeuci
(1)
Dyrektorzy przedszkoli
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Inspektorzy ochrony danych
(1)
Logopedzi
(1)
Oligofrenopedagodzy
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Rehabilitanci
(1)
Socjolodzy
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Wychowawcy
(1)
Temat
Pedagogika przedszkolna
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
1 wynik Filtruj
Książka
W koszyku
Potencjał dziecka, jego szerokie możliwości nakła­dają na organizatorów edukacji, badaczy, nauczycieli i rodziców liczne zadania i wyzwalają ich odpowiedzialność za jego rozwój. Edukacja przedszkolna ma stać się dla dziecka trampoliną wzrostu, wsparciem rozwoju, płaszczyzną odkrywa­nia i uczenia się, a nie tylko ciągiem przypadkowo dobranych czynności dydak­tyczno-wychowawczych, replikowanych z gotowych rozwiązań, scenariuszy. Czy jesteśmy w stanie temu zadaniu sprostać i dokonać potrzebnych zmian? Mamy świadomość koniecznych modyfikacji i otwarcia się na nowe rozwiązania. Mamy też szacunek do tego, co cennego i ważnego w tym zakresie zrobiono i napisano dotąd i tu także poszukujemy inspiracji lokując je w nowych, aktualnych kontekstach naszego działania, funkcjonowania, badania.
Spis treści : Wstęp Część 1 DZIECKO JAKO PODMIOT EDUKACYJNYCH ODDZIAŁYWAŃ I NAUKOWYCH POSZUKIWAŃ Rozdział 1. Sztuka wychowania – korczakowski skrót życia i pracy pedagogicznej (Barbara Smolińska-Theiss) Rozdział 2. Polska pedagogika małego dziecka w defensywie (Kazimierz Wenta) Rozdział 3. Aktualność niektórych koncepcji Nowego Wychowania o dziecku i jego dzieciństwie (Barbara Czekajło) Rozdział 4. Refleksje nad współczesnym dzieciństwem z perspektywy dorosłych – studentów pedagogiki (Joanna Nowak) Rozdział 5. Rodzina w oczach dzieci kończących edukację przedszkolną w środowisku miejskim i wiejskim (Krystyna Żuchelkowska) Część 2 WSPIERANIE ROZWOJU DZIECKA W PRZEDSZKOLU – WYZWANIA, POSZUKIWANIA I PROPOZYCJE Rozdział 1. Autoramenty instytucji edukacji przedszkolnej (Marzenna Magda-Adamowicz) Rozdział 2. Wspieranie dziecka w rozwoju – refleksje na marginesie aktualnych wyzwań dla nauczyciela (Agnieszka Olczak) Rozdział 3. Koncepcja Edwina Eliasa Gordona (Lidia Kataryńczuk-Mania, Emilia Kuligowska) Rozdział 4. Być ojcem twórczego dziecka (Klaudia Żernik) Rozdział 5. Istota zabaw twórczych (Katarzyna Miłek) Rozdział 6. Postrzeganie powietrza przez dzieci przedszkolne (Ondřej Šimik) Rozdział 7. Rozwój wczesnej nauki pisania i czytania wśród dzieci w przedszkolu (Mária Belešová, Lenka Szentesiová) Rozdział 8. Powszechna dwujęzyczność z językiem angielskim – pieśń przyszłości czy konieczność na tu i teraz? (Waldemar Miksa) Rozdział 9. „Nauczyciel-nadzorca”, „nauczyciel-animator” – zastosowanie oceny jako czynnika wspierania podmiotowości ucznia lub jego uprzedmiotowienia (Edyta Ćwikła) Rozdział 10. Rola nauczyciela we wczesnej edukacji uczniów z niepełnosprawnością (Jolanta Lipińska-Lokś) Rozdział 11. Indywidualne zachowania proekologiczne studentów pedagogiki (Wacław Adamiak) Rozdział 12. Kluczowe momenty w karierze zawodowej nauczyciela edukacji przedszkolnej (Dušan Kostrub, Eva Csandová) Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44132 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej