Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(56)
Forma i typ
Książki
(56)
Dostępność
dostępne
(55)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(56)
Autor
Bleach Fiona
(9)
Szostak Anna
(5)
Pisula Ewa
(4)
Pilecki Jan
(3)
Świeża Bożena
(3)
Świeża Olga
(3)
Gałkowski Tadeusz
(2)
Grodzka Magdalena
(2)
Kossewska Joanna
(2)
Lansing Margaret
(2)
Mihilewicz Stanisława
(2)
Obuchowska Irena
(2)
Olechnowicz Hanna
(2)
Rakowska Alicja
(2)
Waters Gay
(2)
Wiekiera Ewa
(2)
Yellop Carol
(2)
Ashton-Smith Jacqui
(1)
Attwood Tony
(1)
Baron-Cohen Simon
(1)
Blackstock Edward B
(1)
Bolton Patrick
(1)
Booth Louise
(1)
Bowen Maggie
(1)
Brauner Alfred
(1)
Brauner Francoise
(1)
Błeszyński Jacek J
(1)
Cranmer Kathy
(1)
Danielewicz Dorota
(1)
Davis Judith H
(1)
Frith Uta
(1)
Frączak-Faure Olga
(1)
Gabony Peter
(1)
Gałecki Piotr
(1)
Gałkowski Rafał
(1)
Glasson Fiona
(1)
Graham Chris
(1)
Gray Carol
(1)
Hatton Brenda
(1)
Hernik Mikołaj
(1)
Jackson Luke
(1)
Jaklewicz Hanna
(1)
Janeczko Roman
(1)
Jodkowski Mieczysław
(1)
Konstantareas Mary M
(1)
Kosakowski Czesław
(1)
Krajewski Grzegorz
(1)
Logt Renata Van de
(1)
Lundine Vicki
(1)
Michalski Jarosław
(1)
Mil Sławomir
(1)
Moor Julia
(1)
Nowak Anna Maria
(1)
Parker Jonathan
(1)
Pietras Tadeusz
(1)
Pikiel Sylwia
(1)
Plimley Lynn
(1)
Randall Peter
(1)
Reichler Robert Jay
(1)
Sapeta-Czajka Katarzyna
(1)
Schopler Eric
(1)
Schopler Erick
(1)
Seip Jo-Anne
(1)
Smith Catherine
(1)
Stirling Janet
(1)
Suskind Ron
(1)
Sękowska Zofia
(1)
Taylor Bill
(1)
Teluk-Lenkiewicz Anna
(1)
Walczowska-Dutka Maria
(1)
Waters Leslie
(1)
Webster Christopher D
(1)
White Abbie Leigh
(1)
Winczura Barbara
(1)
Witusik Andrzej
(1)
Włodek-Chronowska Jadwiga
(1)
Zabłocki Kazimierz Jacek
(1)
Zaorska Marzenna
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(27)
1990 - 1999
(24)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(56)
Język
polski
(56)
Temat
Dziecko autystyczne
(46)
Autyzm
(12)
Dziecko upośledzone umysłowo
(11)
dziecko autystyczne
(10)
autyzm
(8)
Dziecko niedosłyszące
(6)
Chorzy w rodzinie
(3)
Dziecko niewidome
(3)
Mowa
(3)
dziecko głęboko upośledzone
(3)
dziecko przewlekle chore
(3)
Biblioterapia
(2)
Choroba Aspergera
(2)
Dziecko
(2)
Kepharta
(2)
Komputery
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Nadpobudliwość psychoruchowa
(2)
Padaczka
(2)
Piaget, Jean
(2)
Pomoc społeczna
(2)
Porażenie mózgowe dziecięce
(2)
Rodzina
(2)
dyskalkulia
(2)
dziecko niepełnosprawne
(2)
dziecko niepełnosprawne ruchowo
(2)
dziecko upośledzone umysłowo
(2)
niedorozwój umysłowy
(2)
pedagodzy specjalni
(2)
sprzężone zaburzenia
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Domanna, metoda
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko niedowidzące
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko upośledzene umysłowo
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Emocje
(1)
Gry i zabawy
(1)
Grzegorzewska, Maria
(1)
Internaty
(1)
Jackson, Luke (1988- )
(1)
Kannera, koncepcja
(1)
Koncentracja (psychol.)
(1)
Koty
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Ludzie a zwierzęta
(1)
Macierzyństwo
(1)
Metoda Integracji Sensorycznej
(1)
Narządy zmysłów
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Opowiadanie dziecięce
(1)
Pamiętniki angielskie
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Przestępczość nieletnich
(1)
Przywiązanie (psychol.)
(1)
Psycholingwistyka
(1)
Psychoterapia
(1)
Retta, zespół
(1)
Samopomoc
(1)
Samopoznanie
(1)
Sprzężone zaburzenia
(1)
Steiner, Rudolf
(1)
Stosunki interpersonalne
(1)
Subkultura
(1)
Szkolnictwo specjalne
(1)
Szkolnictwo zawodowe
(1)
Szkolnictwo zawodowe specjalne
(1)
Szkoła życia
(1)
Uczeń niepełnosprawny
(1)
Uczniowie szkół specjalnych
(1)
Upośledzenie umysłowe
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Wypalenie zawodowe
(1)
Zespół Downa
(1)
agresja
(1)
dziecko
(1)
dziecko autystyczne- programy nauczania
(1)
holding therapy
(1)
mowa
(1)
młodzież
(1)
nauczyciel
(1)
niedostosowanie społeczne
(1)
niepełnosprawni
(1)
niewidomi
(1)
pedagogika spejalna
(1)
programy nauczania dla dzieci autystycznych
(1)
rehabilitacja (med.)
(1)
samoakceptacja
(1)
terapia kreatywna
(1)
wychowanie seksualne
(1)
wypalenie zawodowe
(1)
zabawy ruchowe
(1)
zakłady lecznicze
(1)
Gatunek
Pamiętniki angielskie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
56 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wprowadzenie w problematykę kształcenia dzieci w zakładach leczniczych. Roman Janeczko; Część pierwsza. Cele, zadania, formy i uwarunkowania procesu kształcenia w zakładach leczniczych: 1. Cele i zadania szkoły podstawowej w placówce leczniczo-wychowawczej, jej założenia programowo-społeczne i terapeutyczno-rewalidacyjne; 1.1. System kształcenia dzieci i młodzieży w Polsce; 1.2. Cele i zadania kształcenia i wychowania w szkołach podstawowych specjalnych; 1.3. Swoistość celów kształcenia i wychowania w szkołach podstawowych specjalnych dla dzieci przewlekle chorych i kalekich w placówkach leczniczo-wychowawczych; 1.4. Założenia programowo-społeczne i terapeutyczno-rewalidacyjne szkoły podstawowej specjalnej w placówce leczniczo-wychowawczej; 2. Nauczanie czynnościowe i kształcenia wielostronne podstawą organizacji czynności dydaktyczno-wychowawczych w szkole terapeutycznej. Roman Janeczko; 2.1. Mechanizmy rozwoju czynności; 2.2. Pojęcie i podstawowe założenia nauczania czynnościowego; 2.3. Struktura lekcji w nauczaniu czynnościowym; 2.4. Metody w nauczaniu czynnościowym; 2.5. Czynnościowy sposób formułowania tematów lekcyjnych; 2.6. Integracja w nauczaniu początkowym; 2.7. Podstawowe problemy wielostronnego kształcenia dzieci i młodzieży w zakładach leczniczych; 2.8. Strategie kształcenia; 3. Proces kształcenia specjalnego w zakładach leczniczych i jego organizacja. Roman Janeczko; 3.1. Pojęcie procesu i celów kształcenia; 3.2. Zasady kształcenia; 3.3. Kryteria doboru metod, środków i modyfikacji treści kształcenia; 3.4. Organizacyjne formy nauczania; 3.5. Aspekty terapeutyczno-rewalidacyjne lekcji; 3.6. Formy organizacji pracy uczniów podczas lekcji i ich rodzaje; 3.7. Modele lekcji w szkole terapeutycznej; Praca w systemie klas łączonych; Praca w zespole wieloklasowym; 4. Nauczanie indywidualne dzieci niepełnosprawnych. Roman Janeczko; 4.1. Pojęcie i kryteria kwalifikacji dzieci niepełnosprawnych do nauczania indywidualnego; 4.2. Pozytywne i negatywne aspekty nauczania indywidualnego; 4.3. Organizacja, metody i środki nauczania indywidualnego; Część druga. Edukacja wczesnoszkolna: 1. Niektóre problemy psychopedagogiczne i formy pracy z dziećmi z mózgowym porażeniem dziecięcym w wieku przedszkolnym. Jadwiga Bogunka; 1.1. Definicja i aspekt etiologiczny zagadnienia; 1.2. Charakterystyka psychologiczna dziecka z mózgowym porażeniem dziecięcym; 1.3. Ćwiczenia z zakresu schematu ciała; 1.4. Psychoterapeutyczna metoda uświadamiania schematu własnego ciała i orientacja w przestrzeni dla dzieci powyżej 4 roku życia; 1.5. Muzykoterapia; 1.6. Podsumowanie; Bibliografia; 2. Problemy wychowawcze w pracy z sześcioletnim dzieckiem niepełnosprawnym w przedszkolu. Urszula Misztal, Janina Zaleska; 2.1. Udział przedszkola w kształtowaniu dojrzałości szkolnej dziecka sześcioletniego; 2.2. Metody pracy wychowawczo-dydaktycznej; 2.3. Planowanie pracy wychowawczo-dydaktycznej; 2.4. Współpraca przedszkola ze środowiskiem szpitala i rodziną dziecka; Bibliografia; 3. Czynnościowe nauczanie języka polskiego. Roman Janeczko; 3.1. Ogólna charakterystyka procesu czytania i pisania; 3.2. Pismo i pisanie; 3.3. Nauka czytania w przedszkolu; 3.4. Elementarna nauka czytania w przedszkolu; 3.5. Gotowość do pisania u dziecka sześcioletniego; 3.6. Treści kształcenia w nauczaniu języka polskiego klas I-III; 3.7. Nauka czytania i pisania w okresie elementarzowym; 3.8. Ćwiczenia w czytaniu; 3.9. Ćwiczenia w opracowywaniu tekstów; 3.10. Ćwiczenia w mówieniu i pisaniu; 3.11. Wartości terapeutyczno-rewalidacyjne utworów literackich i czytelnictwa dziecka niepełnosprawnego; 3.12. Niektóre trudności w czytaniu i pisaniu u dzieci chorych; 4. Nauczanie matematyki w szkole szpitalnej w klasach I-III. Krystyna Bakoń; 4.1. Podstawowe treści nauczania w klasach I-III; 4.2. Analiza jednostek metodycznych z poszczególnych działów programu nauczania matematyki; 4.3. Organizacja pracy nauczyciela w szkole szpitalnej; 5. Realizacja przedmiotu środowisko społeczno-przyrodnicze w warunkach szkoły terapeutycznej. Genowefa Kufit; 5.1. Założenia programowe przedmiotu środowisko społeczno-przyrodnicze; 5.2. Proces realizacji celów środowiska społeczno-przyrodniczego; 5.3. Kształtowanie stosunku uczniów do rzeczywistości społecznej i przyrodniczej; 6. Uwagi metodyczne do przedmiotu praca-technika. Jadwiga Sielczak; 6.1. Rola przedmiotu praca-technika w nauczaniu początkowym i w terapii zajęciowej; 6.2. Realizacja treści programowych; 6.3. Elementy orientacji zawodowej; 6.4. Przygotowanie się nauczyciela do pracy dydaktycznej i wychowawczej; 6.5. Ocena pracy ucznia; 7. Niektóre problemy nauczania muzyki w klasach I-III. Danuta Wasilewska; 7.1. Analiza programu nauczania; 7.2. Formy i sposoby nauczania muzyki; 7.3. Przykłady ćwiczeń oddechowych; 7.4. Przykłady ćwiczeń inhibicyjno-incytacyjnych; 7.5. Organizacja procesu nauczania; 7.6. Ocena pracy ucznia; 8. Kształcenie plastyczne dzieci i młodzieży w zakładach leczniczych. Lidia Chmielewska, Andrzej Pełzowski; 8.1. Cele kształcenia plastycznego; 8.2. Uwarunkowania twórczej działalności plastycznej ucznia; 8.3. Techniczne warunki pracy; 8.4. Realizacja programu; 8.5. Wyniki i wymagania; 8.6. Nauczyciel jako organizator procesu dydaktyczno-wychowawczego; 9. Wychowanie fizyczne dzieci niepełnosprawnych ruchowo. Edward Jędruch; 9.1. O powinnościach nauczyciela wychowania fizycznego; 9.2. Uwagi metodyczno-organizacyjne; 9.3. Organizacja i forma realizacji wychowania fizycznego; 9.4. Zajęcia lekcyjne; 9.5. Usprawnianie ruchowe; 9.6. Zajęcia pozalekcyjne; 9.7. Wartości rewalidacyjne imprez sportowych i niektórych form ruchu; 10. Fiszki dydaktyczne i karty pracy ucznia w szkołach terapeutycznych. Roman Janeczko; 10.1. Pojęcie fiszki, jej założenia jako środka dydaktycznego; 10.2. Budowa i rodzaje fiszek dydaktycznych; 10.3. Zalety i wady fiszek dydaktycznych; 10.4. Dydaktyczna karta pracy ucznia; 10.5. Ogólna budowa karty pracy; 10.6. Rodzaje kart pracy; 11. Zespoły dydaktyczno-wyrównawcze dla dzieci z trudnościami w nauce. Barbara Zakrzewska; 11.1. Przyczyny, terminologia, definicje, symptomy, kategorie błędów; 11.2. Teoretyczne założenia procesu reedukacji; Bibliografia; 12. Niektóre związki zajęć pozalekcyjnych z zagadnieniami dydaktycznymi szkoły podstawowej sanatoryjnej. Władysław Jaszczyszyn; 12.1. Integracja celów terapeutyczno-wychowawczych z zadaniami dydaktycznymi; 12.2. Funkcja kształcąca wolnego czasu pacjenta w wieku szkolnym; 12.3. Wartości kształcące zajęć pozalekcyjnych - zabawy i gry dydaktyczne; 12.4. Walory poznawcze i kształcące spacerów i wycieczek; Część trzecia. Postępowanie pedagogiczne i przygotowanie do życia w społeczeństwie dzieci z zaburzeniami rozwoju: 1. Usprawnianie dziecka autystycznego w szkole. Tadeusz Gałkowski; 1.1. Charakterystyka zaburzeń autystycznych; 1.2. Założenia teoretyczne eksperymentu; 1.3. Przebieg eksperymentu; 1.4. Charakterystyka grupy eksperymentalnej; 1.5. Dyskusja nad wynikami eksperymentu; Bibliografia; 2. Postępowanie pedagogiczne z dzieckiem wykazującym zaburzenia nerwicowe. Maria Boratyńska-Dąbrowska; 3. Nauczyciel wobec dziecka z zespołem psychoorganicznym. Maria Boratyńska-Dąbrowska; 4. Postępowanie pedagogiczne wobec dzieci z rozpoznaniem schizofrenii, Maria Boratyńska-Dąbrowska; 5. Orientacja szkolna i zawodowa dzieci niepełnosprawnych. Irena Janowska, Jadwiga Smoleńska; 5.1. Poglądy na problem orientacji szkolnej i zawodowej; 5.2. Instytucje realizujące orientację szkolną i zawodową; 5.3. Problemy przygotowania do wyboru zawodu uczniów przebywających w zakładach leczniczych; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37353, W.40358, W.37525, W.37803, W.37354, W.37524, W.37804 (7 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 0239-6025 ; Nr 363)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41300 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37205, W.37085, W.37438 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42281, W.42283, W.42282 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42819, W.42820 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41227, W.41478, W.42626 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41230 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38752, W.38753, W.38652, W.38654, W.38653 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41654, W.42537, W.42338 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41289, W.42536 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wprowadzenie - Irena Obuchowska; Część 1. Rodzina a dziecko niepełnosprawne: 1. Twardowski A.: Sytuacja rodzin dzieci niepełnosprawnych; 1.1. Systemowy model funkcjonowania rodziny; 1.2. Przeżycia emocjonalne rodziców; 1.2.1. Przeżycia emocjonalne rodziców po uzyskaniu informacji o niepełnosprawności dziecka; 1.2.2. Czynniki warunkujące przeżycia emocjonalne rodziców; 1.2.3. Przemiany przeżyć emocjonalnych rodziców wraz z rozwojem dziecka; 1.3. Funkcjonowanie społeczne rodziny; 1.3.1. Postawy otoczenia społecznego wobec osób niepełnosprawnych i ich rodzin; 1.3.2. Społeczna przynależność rodziny; 1.3.3. Integracja społeczna rodziny; 1.4. Sytuacja materialno-bytowa i organizacja życia w rodzinie; 1.4.1. Zmiany w sytuacji bytowej rodziny; 1.4.2. Zmiany w organizacji życia rodzinnego i w funkcjonowaniu rodziny; Bibliografia; 2. Kowalewski L.: Psychologiczna i społeczna sytuacja dzieci niepełnosprawnych; 2.1. Podstawowe założenia; 2.1.1. Zmienność i zróżnicowanie sytuacji psychologicznej i społecznej dzieci niepełnosprawnych; 2.1.2. Przystosowywanie się dzieci do niepełnosprawności a przystosowanie do życia; 2.1.3. Stadialność procesu przystosowywania się do niepełnosprawności; 2.1.4. Cechy wspólne procesu przystosowywania się do niepełnosprawności; 2.2. Dynamika zmian w sytuacji psychologicznej i społecznej w procesie przystosowywania się dzieci do niepełnosprawności; 2.2.1. Stadium doznania niepełnosprawności; a ) Charakterystyka przemian osobowościowych; b ) Sytuacja psychologiczna; c ) Sytuacja społeczna; d ) Stopniowe nabywanie niepełnosprawności; e ) Uświadomienie sobie własnej odmienności przez dzieci z niepełnosprawnością wrodzoną; 2.2.2. Stadium uświadomienia sobie ograniczeń; a ) Charakterystyka przemian osobowościowych; b ) Sytuacja psychologiczna; c ) Sytuacja społeczna; 2.2.3. Stadium prób funkcjonowania z niepełnosprawnością; a ) Charakterystyka przemian osobowościowych; b ) Sytuacja psychologiczna; c ) Sytuacja społeczna; 2.2.4. Stadium przystosowania do niepełnosprawności; a ) Charakterystyka przemian osobowościowych; b ) Sytuacja psychologiczna; c ) Sytuacja społeczna; 2.3. Zakończenie; Bibliografia; 3. Muszyńska E.: Ogólne problemy wychowania w rodzinie dzieci niepełnosprawnych; 3.1. Istota i właściwości wychowania; 3.2. Cele wychowania dziecka niepełnosprawnego; 3.2.1. Samodzielność; 3.2.2. Odporność emocjonalna; 3.2.3. Optymizm; 3.2.4. Samoakceptacja; 3.2.5. Uspołecznienie; a ) Komunikatywność; b ) Prospołeczność i umiejętność współdziałania; 3.3. Środowiskowe uwarunkowania oddziaływań wychowawczych; Bibliografia; Część 2. Wychowanie dzieci niepełnosprawnych: 1. Wychowanie dzieci niesprawnych umysłowo; 1.1. Brzezińska A.: Dzieci z trudnościami w uczeniu się; 1.1.1. Ogólna charakterystyka funkcjonowania dzieci z trudnościami w uczeniu się; 1.1.2. Analiza pojęcia " trudności w uczeniu się "; 1.1.3. Przyczyny odmiennego rozwoju dziecka i trudności w uczeniu się; 1.1.4. Kliniczny obraz dzieci z trudnościami w uczeniu się; Literatura dla rodziców; Bibliografia; 1.2. Obuchowska I.: Dzieci upośledzone umysłowo w stopniu lekkim; 1.2.1 Uwagi wprowadzające; 1.2.2. Upośledzenie umysłowe i jego przyczyny; 1.2.3. Charakterystyka dzieci lekko upośledzonych umysłowo; 1.2.4. Rewalidacja dziecka w rodzinie; Literatura dla rodziców; Bibliografia; 1.3. Lausch-Żuk J.: Dzieci głębiej upośledzone umysłowo; 1.3.1. Głębsze upośledzenie umysłowe jako problem społeczny; 1.3.2. Charakterystyka głębszego upośledzenia umysłowego; 1.3.3. Dzieci głębiej upośledzone w rodzinie; - Wpływ głębszego upośledzenia umysłowego dziecka na atmosferę wychowawczą w rodzinie; - Główne problemy rozwoju i potrzeb dzieci głębiej upośledzonych umysłowo; - Podstawowe zasady rewalidacji dzieci głębiej upośledzonych umysłowo; Literatura dla rodziców; Bibliografia; 1.4. Korsak-Krauze I.: Dzieci psychotyczne: autyzm; 1.4.1. Wczesny autyzm dziecięcy; 1.4.2. Środowisko rodzinne dziecka psychotycznego; 1.4.3. Problem terapii; Literatura dla rodziców; Bibliografia; 2. Wychowanie dzieci niesprawnych sensorycznie; 2.1. Ossowski R.: Dzieci niedowidzące i niewidome; 2.1.1. Ustalenia terminologiczne. Typy dzieci niepełnosprawnych; 2.1.2. Psychospołeczne następstwa braku lub uszkodzeń analizatora wzroku; a ) Charakterystyka procesów poznawczych; b ) Zachowania społeczne dzieci; c ) Problemy samoakceptacji; 2.1.3. Możliwości rewalidacji fizyczno-zdrowotnej dzieci w rodzinie; 2.1.4. Możliwości rozwoju procesów poznawczych dzieci w rodzinie; 2.1.5. Uczenie się czynności życia codziennego; 2.1.6. Kształtowanie postawy samoakceptacji; 2.1.7. Miejsce rodziny w systemie rewalidacji dzieci niewidomych i niedowidzących; Literatura dla rodziców; Bibliografia; 2.2. Pietrzak W.: Dzieci z wadą słuchu; 2.2.1. Podstawowe pojęcia, definicje; 2.2.2. Rodzaje i przyczyny wady słuchu; 2.2.3. Rozwijanie sprawności fizycznej i umiejętności samoobsługi; 2.2.4. Początki nauczania dziecka z wadą słuchu; 2.2.5. Sposoby i środki porozumiewania się z dzieckiem z wadą słuchu; 2.2.6. Wzbogacanie doświadczeń życiowych przez zabawę; 2.2.7. Miłość rodzicielska wobec dzieci z wadą słuchu; Literatura dla rodziców; Bibliografia; 3. Szychowiak B.: Wychowanie dzieci niepełnosprawnych ruchowo; 3.1. Specyfika rozwoju dziecka niepełnosprawnego ruchowo; 3.1.1. Uszkodzenia narządu ruchu - ich geneza i klasyfikacja; 3.1.2. Kalectwo wrodzone jako czynnik modyfikujący rozwój dziecka; 3.1.3. Kalectwo nabyte jako czynnik dezorganizujący psychiczne funkcjonowanie dziecka; 3.2. Sytuacje trudne w życiu dziecka niesprawnego ruchowo; 3.2.1. Sytuacje trudne związane z leczeniem; 3.2.2. Sytuacje trudne związane z interakcjami społecznymi; 3.2.3. Kształtowanie psychicznej odporności; 3.3. Pozytywny stosunek do siebie i świata; 3.3.1. Samoakceptacja; 3.3.2. Prawidłowy obraz innych ludzi; Literatura dla rodziców; Bibliografia; 4. Wychowanie dzieci niesprawnych somatycznie; 4.1. Wielgosz E.: Dzieci przewlekle chore; 4.1.1. Przewlekła choroba dziecka jako sytuacja traumatyzująca i jejwpływ na rozwój psychiczny dziecka; a ) Co to jest choroba przewlekła; b ) Zaburzający wpływ procesu chorobowego na rozwój psychiczny dziecka; 4.1.2. Psychologiczne problemy leczenia; a ) Pobyt dziecka w szpitalu; b ) Ograniczenia związane z leczeniem; c ) Specyficzne formy leczenia; d ) Operacje i zabiegi chirurgiczne; e ) Dializoterapia; f ) Chemioterapia i radioterapia; 4.1.3. Zagadnienia wychowawcze u dzieci przewlekle chorych; a ) Środowisko rodzinne dziecka przewlekle chorego; b ) Reakcje rodzeństwa chorego dziecka; c ) Dziecko przewlekle chore w szkole; d ) Szpital jako środowisko wychowujące; 4.1.4. Pomoc rodzinie dziecka przewlekle chorego; Literatura dla rodziców; Bibliografia; 4.2. Jugowar B.: Dzieci somatycznie odmienne; 4.2.1. Odmienność somatyczna dziecka jako problem psychologiczny; 4.2.2. Mechanizm wpływu odmienności somatycznych na rozwój i zachowanie się dziecka; 4.2.3. Charakterystyka wybranych odmienności somatycznych; a ) Zaburzenia wzrostu; b ) Zakłócenia wagi ciała; c ) Deformacje twarzy; d ) Interseksualizm; 4.2.4. Oddziaływania wychowawcze wobec dziecka odmiennego somatycznie; Literatura dla rodziców; Bibliografia; 5. Fechner M.: Wychowanie dzieci z zaburzeniami mowy; 5.1. Trudności w mówieniu jako specyficzny typ niesprawności dziecka; 5.2. Rozwój mowy dziecka; 5.2.1. Ocena rozwoju mowy dziecka; 5.2.2. Kompetencja językowa a rozwój mowy dziecka; 5.2.3. Stadia rozwoju mowy dziecka; 5.3. Opóźniony rozwój mowy; 5.4. Zaburzenia mowy u dzieci; 5.4.1. Zaburzenia artykulacji u dzieci; 5.4.2. Psychogenne zaburzenia mowy; 5.4.3. Zaburzenia mowy w organicznych uszkodzeniach mózgu; 5.5. Rola rodziny w kształtowaniu prawidłowej mowy dziecka - profilaktyka logopedyczna; 5.6. Poradnictwo logopedyczne dla dzieci; Literatura dla rodziców; Bibliografia; 6. Twardowski A.: Wychowanie dzieci o niesprawności zprzężonej; 6.1. Dzieci głuchoniewidome; 6.2. Dzieci z porażeniem mózgowym; 6.3. Dzieci upośledzone umysłowo głuche oraz upośledzone umysłowo niewidome; Literatura dla rodziców; Bibliografia; 7. Kobylińska E.: Dzieci chore na padaczkę; 7.1. Co to jest padaczka?; 7.2. Padaczka wieku dziecięcego; 7.3. Poglądy na osobowość chorych z padaczką; 7.4. Zachowania społeczne dzieci z padaczką; 7.5. Inteligencja chorych z padaczką; 7.6. Stosunek otoczenia do dziecka z padaczką; 7.7. Propozycje terapeutyczne; Literatura dla rodziców; Bibliografia; 8. Twardowski A.: Pomoc rodzinom dzieci niepełnosprawnych; 8.1. Instytucjonalne formy pomocy; 8.1.1. Placówki służby zdrowia; 8.1.2. Instytucje oświatowe i placówki spółdzielczości inwalidów; 8.1.3. Niektóre trudności we współpracy z instytucjami; 8.2. Stowarzyszenia rodziców i organizacje inwalidzkie; 8.2.1. Stowarzyszenia rodziców; 8.2.2. Organizacje inwalidzkie; 8.3. Pedagogizacja rodziców; 8.3.1. Oddziaływanie informacyjne i poradnictwo; 8.3.2. Kształtowanie u rodziców umiejętności niezbędnych przy wychowywaniu niepełnosprawnego dziecka; 8.4. Oddziaływania psychoterapeutyczne; 8.4.1. Psychoterapia rodziców; 8.4.2. Psychoterapia niepełnosprawnych dzieci; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37163, W.37164 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wprowadzenie - Irena Obuchowska; Część 1. Rodzina a dziecko niepełnosprawne: 1. Twardowski A.: Sytuacja rodzin dzieci niepełnosprawnych; 1.1. Systemowy model funkcjonowania rodziny; 1.2. Przeżycia emocjonalne rodziców; 1.2.1. Przeżycia emocjonalne rodziców po uzyskaniu informacji o niepełnosprawności dziecka; 1.2.2. Czynniki warunkujące przeżycia emocjonalne rodziców; 1.2.3. Przemiany przeżyć emocjonalnych rodziców wraz z rozwojem dziecka; 1.3. Funkcjonowanie społeczne rodziny; 1.3.1. Postawy otoczenia społecznego wobec osób niepełnosprawnych i ich rodzin; 1.3.2. Społeczna przynależność rodziny; 1.3.3. Integracja społeczna rodziny; 1.4. Sytuacja materialno-bytowa i organizacja życia w rodzinie; 1.4.1. Zmiany w sytuacji bytowej rodziny; 1.4.2. Zmiany w organizacji życia rodzinnego i w funkcjonowaniu rodziny; Bibliografia; 2. Kowalewski L.: Psychologiczna i społeczna sytuacja dzieci niepełnosprawnych; 2.1. Podstawowe założenia; 2.1.1. Zmienność i zróżnicowanie sytuacji psychologicznej i społecznej dzieci niepełnosprawnych; 2.1.2. Przystosowywanie się dzieci do niepełnosprawności a przystosowanie do życia; 2.1.3. Stadialność procesu przystosowywania się do niepełnosprawności; 2.1.4. Cechy wspólne procesu przystosowywania się do niepełnosprawności; 2.2. Dynamika zmian w sytuacji psychologicznej i społecznej w procesie przystosowywania się dzieci do niepełnosprawności; 2.2.1. Stadium doznania niepełnosprawności; a ) Charakterystyka przemian osobowościowych; b ) Sytuacja psychologiczna; c ) Sytuacja społeczna; d ) Stopniowe nabywanie niepełnosprawności; e ) Uświadomienie sobie własnej odmienności przez dzieci z niepełnosprawnością wrodzoną; 2.2.2. Stadium uświadomienia sobie ograniczeń; a ) Charakterystyka przemian osobowościowych; b ) Sytuacja psychologiczna; c ) Sytuacja społeczna; 2.2.3. Stadium prób funkcjonowania z niepełnosprawnością; a ) Charakterystyka przemian osobowościowych; b ) Sytuacja psychologiczna; c ) Sytuacja społeczna; 2.2.4. Stadium przystosowania do niepełnosprawności; a ) Charakterystyka przemian osobowościowych; b ) Sytuacja psychologiczna; c ) Sytuacja społeczna; 2.3. Zakończenie; Bibliografia; 3. Muszyńska E.: Ogólne problemy wychowania w rodzinie dzieci niepełnosprawnych; 3.1. Istota i właściwości wychowania; 3.2. Cele wychowania dziecka niepełnosprawnego; 3.2.1. Samodzielność; 3.2.2. Odporność emocjonalna; 3.2.3. Optymizm; 3.2.4. Samoakceptacja; 3.2.5. Uspołecznienie; a ) Komunikatywność; b ) Prospołeczność i umiejętność współdziałania; 3.3. Środowiskowe uwarunkowania oddziaływań wychowawczych; Bibliografia; Część 2. Wychowanie dzieci niepełnosprawnych: 1. Wychowanie dzieci niesprawnych umysłowo; 1.1. Brzezińska A.: Dzieci z trudnościami w uczeniu się; 1.1.1. Ogólna charakterystyka funkcjonowania dzieci z trudnościami w uczeniu się; 1.1.2. Analiza pojęcia " trudności w uczeniu się "; 1.1.3. Przyczyny odmiennego rozwoju dziecka i trudności w uczeniu się; 1.1.4. Kliniczny obraz dzieci z trudnościami w uczeniu się; Literatura dla rodziców; Bibliografia; 1.2. Obuchowska I.: Dzieci upośledzone umysłowo w stopniu lekkim; 1.2.1 Uwagi wprowadzające; 1.2.2. Upośledzenie umysłowe i jego przyczyny; 1.2.3. Charakterystyka dzieci lekko upośledzonych umysłowo; 1.2.4. Rewalidacja dziecka w rodzinie; Literatura dla rodziców; Bibliografia; 1.3. Lausch-Żuk J.: Dzieci głębiej upośledzone umysłowo; 1.3.1. Głębsze upośledzenie umysłowe jako problem społeczny; 1.3.2. Charakterystyka głębszego upośledzenia umysłowego; 1.3.3. Dzieci głębiej upośledzone w rodzinie; - Wpływ głębszego upośledzenia umysłowego dziecka na atmosferę wychowawczą w rodzinie; - Główne problemy rozwoju i potrzeb dzieci głębiej upośledzonych umysłowo; - Podstawowe zasady rewalidacji dzieci głębiej upośledzonych umysłowo; Literatura dla rodziców; Bibliografia; 1.4. Korsak-Krauze I.: Dzieci psychotyczne: autyzm; 1.4.1. Wczesny autyzm dziecięcy; 1.4.2. Środowisko rodzinne dziecka psychotycznego; 1.4.3. Problem terapii; Literatura dla rodziców; Bibliografia; 2. Wychowanie dzieci niesprawnych sensorycznie; 2.1. Ossowski R.: Dzieci niedowidzące i niewidome; 2.1.1. Ustalenia terminologiczne. Typy dzieci niepełnosprawnych; 2.1.2. Psychospołeczne następstwa braku lub uszkodzeń analizatora wzroku; a ) Charakterystyka procesów poznawczych; b ) Zachowania społeczne dzieci; c ) Problemy samoakceptacji; 2.1.3. Możliwości rewalidacji fizyczno-zdrowotnej dzieci w rodzinie; 2.1.4. Możliwości rozwoju procesów poznawczych dzieci w rodzinie; 2.1.5. Uczenie się czynności życia codziennego; 2.1.6. Kształtowanie postawy samoakceptacji; 2.1.7. Miejsce rodziny w systemie rewalidacji dzieci niewidomych i niedowidzących; Literatura dla rodziców; Bibliografia; 2.2. Pietrzak W.: Dzieci z wadą słuchu; 2.2.1. Podstawowe pojęcia, definicje; 2.2.2. Rodzaje i przyczyny wady słuchu; 2.2.3. Rozwijanie sprawności fizycznej i umiejętności samoobsługi; 2.2.4. Początki nauczania dziecka z wadą słuchu; 2.2.5. Sposoby i środki porozumiewania się z dzieckiem z wadą słuchu; 2.2.6. Wzbogacanie doświadczeń życiowych przez zabawę; 2.2.7. Miłość rodzicielska wobec dzieci z wadą słuchu; Literatura dla rodziców; Bibliografia; 3. Szychowiak B.: Wychowanie dzieci niepełnosprawnych ruchowo; 3.1. Specyfika rozwoju dziecka niepełnosprawnego ruchowo; 3.1.1. Uszkodzenia narządu ruchu - ich geneza i klasyfikacja; 3.1.2. Kalectwo wrodzone jako czynnik modyfikujący rozwój dziecka; 3.1.3. Kalectwo nabyte jako czynnik dezorganizujący psychiczne funkcjonowanie dziecka; 3.2. Sytuacje trudne w życiu dziecka niesprawnego ruchowo; 3.2.1. Sytuacje trudne związane z leczeniem; 3.2.2. Sytuacje trudne związane z interakcjami społecznymi; 3.2.3. Kształtowanie psychicznej odporności; 3.3. Pozytywny stosunek do siebie i świata; 3.3.1. Samoakceptacja; 3.3.2. Prawidłowy obraz innych ludzi; Literatura dla rodziców; Bibliografia; 4. Wychowanie dzieci niesprawnych somatycznie; 4.1. Wielgosz E.: Dzieci przewlekle chore; 4.1.1. Przewlekła choroba dziecka jako sytuacja traumatyzująca i jejwpływ na rozwój psychiczny dziecka; a ) Co to jest choroba przewlekła; b ) Zaburzający wpływ procesu chorobowego na rozwój psychiczny dziecka; 4.1.2. Psychologiczne problemy leczenia; a ) Pobyt dziecka w szpitalu; b ) Ograniczenia związane z leczeniem; c ) Specyficzne formy leczenia; d ) Operacje i zabiegi chirurgiczne; e ) Dializoterapia; f ) Chemioterapia i radioterapia; 4.1.3. Zagadnienia wychowawcze u dzieci przewlekle chorych; a ) Środowisko rodzinne dziecka przewlekle chorego; b ) Reakcje rodzeństwa chorego dziecka; c ) Dziecko przewlekle chore w szkole; d ) Szpital jako środowisko wychowujące; 4.1.4. Pomoc rodzinie dziecka przewlekle chorego; Literatura dla rodziców; Bibliografia; 4.2. Jugowar B.: Dzieci somatycznie odmienne; 4.2.1. Odmienność somatyczna dziecka jako problem psychologiczny; 4.2.2. Mechanizm wpływu odmienności somatycznych na rozwój i zachowanie się dziecka; 4.2.3. Charakterystyka wybranych odmienności somatycznych; a ) Zaburzenia wzrostu; b ) Zakłócenia wagi ciała; c ) Deformacje twarzy; d ) Interseksualizm; 4.2.4. Oddziaływania wychowawcze wobec dziecka odmiennego somatycznie; Literatura dla rodziców; Bibliografia; 5. Fechner M.: Wychowanie dzieci z zaburzeniami mowy; 5.1. Trudności w mówieniu jako specyficzny typ niesprawności dziecka; 5.2. Rozwój mowy dziecka; 5.2.1. Ocena rozwoju mowy dziecka; 5.2.2. Kompetencja językowa a rozwój mowy dziecka; 5.2.3. Stadia rozwoju mowy dziecka; 5.3. Opóźniony rozwój mowy; 5.4. Zaburzenia mowy u dzieci; 5.4.1. Zaburzenia artykulacji u dzieci; 5.4.2. Psychogenne zaburzenia mowy; 5.4.3. Zaburzenia mowy w organicznych uszkodzeniach mózgu; 5.5. Rola rodziny w kształtowaniu prawidłowej mowy dziecka - profilaktyka logopedyczna; 5.6. Poradnictwo logopedyczne dla dzieci; Literatura dla rodziców; Bibliografia; 6. Twardowski A.: Wychowanie dzieci o niesprawności zprzężonej; 6.1. Dzieci głuchoniewidome; 6.2. Dzieci z porażeniem mózgowym; 6.3. Dzieci upośledzone umysłowo głuche oraz upośledzone umysłowo niewidome; Literatura dla rodziców; Bibliografia; 7. Kobylińska E.: Dzieci chore na padaczkę; 7.1. Co to jest padaczka?; 7.2. Padaczka wieku dziecięcego; 7.3. Poglądy na osobowość chorych z padaczką; 7.4. Zachowania społeczne dzieci z padaczką; 7.5. Inteligencja chorych z padaczką; 7.6. Stosunek otoczenia do dziecka z padaczką; 7.7. Propozycje terapeutyczne; Literatura dla rodziców; Bibliografia; 8. Twardowski A.: Pomoc rodzinom dzieci niepełnosprawnych; 8.1. Instytucjonalne formy pomocy; 8.1.1. Placówki służby zdrowia; 8.1.2. Instytucje oświatowe i placówki spółdzielczości inwalidów; 8.1.3. Niektóre trudności we współpracy z instytucjami; 8.2. Stowarzyszenia rodziców i organizacje inwalidzkie; 8.2.1. Stowarzyszenia rodziców; 8.2.2. Organizacje inwalidzkie; 8.3. Pedagogizacja rodziców; 8.3.1. Oddziaływanie informacyjne i poradnictwo; 8.3.2. Kształtowanie u rodziców umiejętności niezbędnych przy wychowywaniu niepełnosprawnego dziecka; 8.4. Oddziaływania psychoterapeutyczne; 8.4.1. Psychoterapia rodziców; 8.4.2. Psychoterapia niepełnosprawnych dzieci; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41138 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Uniwersytetu JagiellońskiegoPrace Pedagogiczne ; Z.19)
Streszczenie: Wstęp ( J. Włodek-Chronowska ); 1. J. Włodek-Chronowska. Dziecko w rodzinie niepełnej - konsekwencje psychopedagogiczne; 2. B. Pelczar-Białek. Ekologiczne uwarunkowania obniżonej zdolności koncentracji uwagi u dzieci; 3. A. Skoczek. Wykorzystanie metody wertykalnej w pracy Zespołu Wczesnej Terapii Dziecięcej; 4. J. Pilecki, A. Żak. Rozwój kompetencji językowych dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim w toku zamierzonych oddziaływań stymulacyjnych; 5. R. Rojowska. Wychowanie dziecka autystycznego; 6. J. Kruk-Lasocka, M. Skórczyńska, Cz. Malczewski. Obraz własnej osoby i obraz świata u rodziców dzieci autystycznych, a ich postawa wobec dziecka i terapii; 7. J. Mączyńska. Możliwości zapobiegania zaburzeniom emocjonalnym u uczniów w młodszym wieku szkolnym; 8. M. Poznańska. Kulturowe uwarunkowania agresywnych zachowań sublutkur młodzieżowych; 9. I. Faryna. Frustracja woli sensu i jej konsekwencje w ujęciu Viktora E. Frankla; Streszczenie ( J. Włodek-Chronowska )
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37935, W.37936 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40203, W.40204, W.39943, W.39942, W.39941 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41271, W.41197, W.41198 (3 egz.)
Książka
W koszyku
Prawdziwa historia przyjaźni autystycznego dziecka i niezwykłego kota. Najpiękniejsza opowieść o więzi człowieka i zwierzęcia od czasów książki „Kot Bob i ja”. Fraser od urodzenia miał skłonność do nagłych wybuchów złości, często wywołanych pozornie błahymi przyczynami. Codzienność rodziny Boothów była więc męcząca, a mama chłopca, Louise, widziała przyszłość w ciemnych barwach. I wtedy właśnie Fraser poznał Billy’ego: wyjątkowego szaro-białego kocura. Billy sam wiele wycierpiał – został porzucony przez właścicieli – a jednak natychmiast pokochał nowego opiekuna, choć inne zwierzęta zwykle się bały drażliwego i nerwowego dziecka. Ta przyjaźń odmieniła wszystkich Boothów. Żywiołowy, lecz cierpliwy Billy wniósł radość do domu, w którym nikt się od dawna nie śmiał. Lecz co bardziej zaskakujące – wkrótce się okazało, że kot świadomie zachęca Frasera do pokonywania kolejnych przeszkód i podejmowania wyzwań. To dzięki Billy’emu doszło do wielkiego przełomu w rozwoju chłopca. Przełomu, który bliscy Frasera nazywają cudem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. d44118 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Rocznik Naukowo-Dydaktyczny / Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej ; Z.186)
Streszczenie: Wprowadzenie; Część 1. Integracja społeczna osób niepełnosprawnych: 1. W. Dykcik. Efekty i uwarunkowania integracji społecznej uczniów niepełnosprawnych z rówieśnikami na wsi i w mieście; 2. A. Maciarz. Psychoemocjonalne problemy społecznej integracji dzieci niepełnosprawnych; 3. G. Gunia. Opinia dorosłych osób z wadą słuchu na temat integracyjnego systemu kształcenia; 4. D. Kornaś. Wpływ aktywności zabawowej na rozwój psychoruchowy dzieci głuchych z przedszkoli masowych i specjalnych; 5. E. Minczakiewicz. Sytuacja szkolna uczniów z zaburzeniami mowy w szkole masowej; Część 2. Problemy szkolnictwa specjalnego: 1. J. Wyczesany. Nauczyciel-wychowawca wobec problemów edukacji specjalnej; 2. M. Klaczak. Rewalidacja dzieci głuchych w okresie przedszkolnym a ich osiągnięcia w zakresie matematyki w klasie I; 3. B. Oszustowicz. Sytuacja szkolna uczniów upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim skierowanych do szkoły specjalnej po kilkuletnim okresie nauki w szkole masowej; 4. J. Wyczesany, E. Dyduch. Nauczanie indywidualne w środowisku rodzinnym w świetle badań; 5. T. Oleńska-Pawlak. Niepszystosowanie i niedostosowanie społeczne dzieci w ośrodkach leczniczo-wychowawczych; Część 3. Teorie i tendencje wychowania i kształcenia niepełnosprawnych: 1. B. Grochmal-Bach. Wartości terapii kreatywnej w nowoczesnym podejściu do pedagogiki holistycznej; 2. M. Dąbrowska, D. Wolska. Próby terapii nieprawidłowego rozwoju komunikowania się dzieci autystycznych; 3. D. Łakomy, M. Trojańska. Wpływ różnych form terapii na samoocenę zachowań moralnych dzieci lekko upośledzonych umysłowo w wieku 8-12 lat; 4. A. Mikrut, S. Olszewski. Wpływ wybranych aspektów środowiska rodzinnego na samoakceptację uczniów szkół podstawowych dla upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; 5. Olszewski S. Agresja u osób o obniżonej sprawności umysłowej - rodzaje oddziaływań psychopedagogicznych kierowanych na zachowanie agresywne dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; 6. A. Byczyńska, E. Kudłacik. Diagnoza i terapia zaburzeń w zachowaniu dzieci o obniżonej sprawności umysłowej; Część 4. Podmiotowość osób niepełnosprawnych: 1. A. Rakowska. Kompetencja komunikacyjna dziecka niepełnosprawnego; 2. P. Majewicz. Koncepcja samego siebie u młodzieży z dysfunkcjami narządu ruchu; 3. K. Parys, M. Trojańska. Młodzież upośledzona umysłowo w stopniu lekkim wobec cierpienia; 4. B. Urban. Zaburzenia emocjonalne a przestępczość młodzieży; 5. J. Jedynak. Potrzeby psychospołeczne dzieci z dysfunkcją narządu ruchu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39442, W.39303, W.39505, W.39504, W.39304, W.39305, W.39914, W.39915 (8 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41076 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. d42702 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej