Grzegorzewska, Maria
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Dostępność
dostępne
(6)
Placówka
Wypożyczalnia
(6)
Autor
Dudek Mieczysław
(1)
Głodkowska Joanna
(1)
Kulbaka Jacek
(1)
Makowski Aleksander
(1)
Michalski Jarosław
(1)
Pańczyk Jan
(1)
Żabczyńska Ewa
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(3)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Temat
Powieść polska
(1089)
Polska
(758)
Dziecko
(481)
Poezja polska
(461)
Literatura polska
(456)
Grzegorzewska, Maria
(-)
Opowiadanie polskie
(363)
Wychowanie
(277)
Nauczanie
(274)
nauczanie początkowe
(265)
dziecko
(247)
Język polski
(236)
Pedagogika
(227)
Dramat polski
(223)
język polski
(197)
Nauczanie początkowe
(186)
Pamiętniki polskie
(183)
Filozofia
(175)
Wychowanie w rodzinie
(160)
Sienkiewicz, Henryk
(145)
Psychologia
(143)
Szkolnictwo
(135)
Niepełnosprawni
(129)
Sztuka
(129)
Literatura młodzieżowa polska
(128)
Wychowanie przedszkolne
(128)
Nauczyciele
(126)
Pedagogika specjalna
(124)
Powieść francuska
(124)
Prus, Bolesław
(123)
Marksizm-leninizm
(115)
Matematyka
(115)
Żeromski, Stefan
(114)
Młodzież
(113)
matematyka
(113)
Literatura dziecięca polska
(110)
Mowa
(109)
Publicystyka polska
(109)
wychowanie
(107)
Rodzina
(103)
Powieść amerykańska
(100)
Powieść angielska
(98)
Dziecko niepełnosprawne
(93)
Literatura
(91)
Mickiewicz, Adam
(91)
nauczanie
(89)
Fizyka
(86)
Słowacki, Juliusz
(85)
literatura polska
(85)
Elektrotechnika
(84)
Osobowość
(83)
Wojna 1939-1945 r.
(83)
pedagogika
(83)
pisanie
(81)
Powieść rosyjska
(80)
Śląsk
(80)
Kultura
(79)
czytanie
(79)
nauczyciele
(79)
Muzyka
(78)
Historia
(77)
Oświata
(77)
Psychoterapia
(77)
Czytanie
(74)
Dziecko upośledzone umysłowo
(73)
Malarstwo polskie
(73)
nauczanie zintegrowane
(73)
Praca
(72)
Orzeszkowa, Eliza
(71)
Uczenie się
(71)
młodzież
(71)
Komputery
(70)
Powieść niemiecka
(70)
Religia
(70)
Gry i zabawy
(68)
Technika
(68)
Warszawa
(68)
Maszyny
(67)
Kraszewski, Józef Ignacy
(65)
Pisanie
(65)
Psychologia wychowawcza
(65)
Socjologia
(64)
Etyka
(63)
Gry edukacyjne
(63)
Młodzież szkolna
(63)
wychowanie w rodzinie
(63)
Gry i zabawy ruchowe
(62)
Lenin, Vladimir Il'i
(62)
Samochody
(62)
Biblioterapia
(61)
Nauka
(61)
Wojsko
(61)
Malarstwo
(59)
Stosunki interpersonalne
(59)
młodzież szkolna
(57)
Nauczanie historii
(56)
Psychologia rozwojowa
(55)
Literatura dziecięca
(54)
Psychologia społeczna
(53)
dziecko upośledzone umysłowo
(53)
szkolnictwo
(53)
6 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Roczniki Pedagogiki Specjalnej / Wyższa Szkoła Pedagogiki Specjalnej ; red. Jan Pańczyk ; T.12-13)
Streszczenie: Wstęp; Część 1. Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej - uczelnia z osiemdziesięcioletnią tradycją: 1. E. Tomasik. Maria Grzegorzewska - pedagog, społecznik, organizator; 2. M. Marek-Ruka. Dynamika pedagogiki specjalnej Profesor Marii Grzegorzewskiej; 3. Osiągnięcia naukowo-badawcze jednostek wydziałowych Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej: 3.1. Katedra Pedagogiki Specjalnej; 3.2. Katedra Psychopedagogiki Resocjalizacyjnej; 3.3. Zakład Logopedii; 3.4. Katedra Podstaw Pedagogiki i Historii Wychowania; 3.5. Katedra Pedagogiki Ogólnej; 3.6. Katedra Dydaktyki Ogólnej; 3.7. Katedra Psychologii; 3.8. Katedra Nauk Społecznych; 3.9. Zakład Metodologii; 3.10. Katedra Wychowania Estetycznego i Technicznego; 3.12. Zakład Plastyki; Część 2. Prace przeglądowe: 1. Z. Gajdzica. Dydaktyczna funkcja podręcznika w edukacji uczniów z lekkim upośledzeniem umysłowym; 2. J. Głodkowska. Wizerunek osoby z upośledzeniem umysłowym na początku XXI wieku w refleksji pedagoga specjalnego; 3. L. Malinowski. W Polsce - od dobroczynności do pracy socjalnej; 4. A. Mikrut. Kształcenie zintegrowane a metoda ośrodków pracy; 5. M. Nowakowska. Na początku była Ewa; 6. R. Parol, J. Pietrzak. Klątwa nad Adamem; 7. J. Pietrzak. Determinizm bilogiczny w świetle poglądów niektórych współczesnych autorów; 8. G. Szumski. Między uniwersalnością a przygodnością - wprowadzenie do porównawczej pedagogiki specjalnej; Część 3. Prace empiryczne: 1. I. Chrzanowska. Różnice w poziomie funkcjonowania społecznego dzieci 6-7 letnich i jego temperamentalno-osobowościowe uwarunkowania; 2. J. Głodkowska. Metdoa " baśniowych spotkań " w procesie wspomagania wrażliwości edukacyjnej dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim; 3. J. Kostrzewski. Cechy osobowości 8-15 letnich dzieci z zespołem Downa; 4. E. Kulesza. Osiągnięcia poznawcze dzieci upośledzonych umysłowo w porównaniu z grupą w normie intelektualnej o tym samym wieku umysłowym; 5. E. Minczakiewicz. Wsparcie społeczne rodziny jako czynnik modelujący i kształtujący więzi w rodzinie wychowującej dziecko z głębszą niepełnosprawnością intelektualną; 6. M. Pecyna. Zachowanie się rytmów fal beta i theta w wolnozmiennych polach magnetycznych generowanych przez magnetostymulator Viofor JPS; 7. J. Ostrowski, T. Szewczuk. Modyfikujący wpływ trwałego lęku na agresywność - asertywność wychowanek MOW w Sobótce; 8. J, Ostrowski. Cechy temperymentalno-osobowościowe grup nieformalnych; 9. J. Ostrowski. Modyfikujący wpływ środowiska instytucji resocjalizacyjnej na cechy temperamnetu; 10. E. Zasępa. Struktura osobowości a postawy religijne dzieci; Część 4. Prezentacje, refleksje, dyskusje: Wstęp; 1. R. Janeczko. Niektóre aspekty reformy dydaktycznej i przygotowania zawodowego absolwentów specjalności pedagogika terapeutyczna; 2. R. Janeczko. Współczesne konieczności rozwoju kształcenia specjalnego w Polsce i powinności przygotowania zawodowego absolwentów pedagogiki specjalnej; 3. T. rodriguez. Program nauczania jako źródło refleksji na temat potrzeb wychowawczych i społecznych; Streszczenie w języku angielskim; Streszczenie w języku rosyjskim; A) Recenzje: 1. Grażyna Olszewska-Baka (red.). " Dzieci ulicy " - problemy - profilaktyka, resocjalizacja ( L. Malinowski ); Danuta Lalak, Tadeusz Pilch (red.). Elementarne pojęcia pedagogiki społecznej i pracy socjalnej ( L. Malinowski ); Małgorzata Sekułowicz. Matki dzieci niepełnosprawnych wobec problemów życiowych ( E. Jutrzyna ); Maria Bogumiła Pecyna. Wolnozmienne pola magnetyczne w badaniach psychofizjologicznych ( Sz. Kubiak ); B) Przegląd czasopism: Przegląd artykułow w " American Journal on Mental Retardation " 1999-2000 ( E. Kulesza ); C) Sprawozdania: Diagnoza, wychowanie i nauczanie dzieci niepełnosprawnych. Konferencja na Ukrainie (1999) i w Rosji (2000) ( E. Kulesza ); Konferencja " Od tradycjonalizmu do ponowoczesności " zorganizowana przez Zakład Pedagogiki Specjalnej Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie od 16 do 18 maja 2001 roku ( S. Przybylski ); Międzynarodowa konferencja naukowa " Dziecko z utrudnieniami rozwoju. Problemy interdyscyplinarnej diagnozy i terapii w świetle najnowszych teorii ". Wrocław, od 4 do 6 maja 2000 roku ( B. Szczupał ); D) Wspomnienia: Urszula Zofia Parol ( 1942-1998 ) ( E. Minczakiewicz ); E) Prace opublikowane w latach 2000-2001 przez Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Krakowie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41078 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43972 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; Rozdział 1. Pojęcie, zakres i charakter ortopedagogiki: 1. Relacja pomiędzy ortopedagogiką a pedagogiką ogólną; 2. Przedmiot zainteresowań ortopedagogiki; 3. Cele i zadania ortopedagogiki; 4. Społeczne uwarunkowania zadań ortopedagogiki; 5. Środowisko społeczno-wychowawcze oraz jego funkcje i zadania w ortopedagogice; 6. Miejsce ortopedagogiki w nowoczesnej klasyfikacji nauk; Przypisy; Rozdział 2. Dziecko nieprzystosowane i niedostosowane społecznie: 1. Współczesny pogląd na nieprzystosowanie niedostawanie społeczne; 2. Determinanty i rodzaje nieprzystosowania społecznego; 3. Trudności wychowawcze wynikające z nieprzystosowania społecznego; 4. Patogeneza niedostosowania społecznego; 5. Swoistość destruktywnych zachowań niedostosowanych społecznie jako wynik defektów charakterologicznych; 6. Przykłady przejawów aspołecznych zachowań, czynów zakazanych i trudności dydaktyczno-wychowawczych w resocjalizacji zakładowej niedostosowanych społecznie; Przypisy; Rozdział 3. Zaburzenia rozwojowe i patogenne dewiacje społeczne: 1. Istota i zakres zaburzeń rozwojowych a utrudnienia w nauce; 2. Wpływ zaburzeń i utrudnień w nauce na niedostosowanie społeczne dzieci i młodzieży; 3. Proces postępującej destrukcji psychospołecznej u dzieci i młodzieży deprecjonujących normy życia w środowisku; 4. Zagrożenie uzależnieniem dzieci i młodzieży oraz ortopedagogiczne przeciwdziałanie opiekuńczo-wychowawcze i psychoterapeutyczne; Przypisy; Rozdział 4. Ortopedagogika wobec zaburzeń i upośledzeń dzieci i młodzieży szkolnej: 1. Diagnostyka upośledzeń oraz dewiacji społecznych u dzieci i młodzieży szkolnej; 2. Kwalifikacja dzieci upośledzonych do szkół specjalnych; 3. Pomoc ortopedagogiczna dzieciom upośledzonym; 4. Podstawowe założenia i zasady rewalidacji; Przypisy; Rozdział 5. Ortopedagogika szczegółowa w aspekcie rewalidacji jednostek upośledzonych: 1. Kryteria i klasyfikacja upośledzeń; 2. Rewalidacja upośledzonych umysłowo - oligofrenopedagogika; 3. Rewalidacja osób z wadami słuchu - surdopedagogika; 4. Rewalidacja osób z wadami wzroku - tyflopedagogika; 5. Pedagogika lecznicza przewlekle chorych i kalekich; 6. Pedagogika resocjalizacyjna niedostosowanych społecznie; 7. Rewalidacja osób o złożonych upośledzeniach; Przypisy; Rozdział 6. Postępowanie ortopedagogiczne w nauczaniu i wychowaniu upośledzonych: 1. Przedszkole i szkolnictwo specjalne; 2. Istota, cele, zasady i metody ortodydaktyki; 3. Postawy nauczycieli-wychowawców w pracy z upośledzonymi; Przypisy; Rozdział 7. Innowacje wychowawcze w ortopedagogice; 1. Innowacje pedagogiczne i innowacje wychowawcze oraz zasady ich wprowadzania; 2. Załamanie planu życiowego jako przykład innowacji destruktywnej w wychowaniu; 3. Socjalizacja reedukacyjna jako przykład innowacji konstruktywnej w wychowaniu; 4. Zasady socjalizacji reedukacyjnej; 5. System socjalizacji reedukacyjej przez pracę; 6. Metody socjalizacji reedukacyjnej; 7. Sytuacje zadaniowe i problemowe sekcje pracy twórczej - ośrodkiem kompensacji, korektury i profilaktyki; 8. Integracja społeczna i interakcja psychiczna jednostki w środowisku - warunkiem efektywności socjalizacji reedukacyjnej; 9. Oddziaływanie zaradcze względem przejawów dewiacji społecznych w wychowaniu; 10. Istota innowacji w systemie kształcenia ortopedagogicznego studentów; Przypisy; Rozdział 8. Działanie docelowe w ortopedagogice dzieci i młodzieży: 1. Warunki wychowania dziecka upośledzonego w rodzinie; 2. Wieź rodziców z lekarzem i ortopedagogiem w wychowaniu domowym dziecka upośledzonego; 3. Adaptacja dziecka upośledzonego do warunków wychowania instytucjonalnego i edukacji szkolnej; 4. Ortopedagogiczna pomoc w edukacji uzawodawiającej i w wychowaniu uczniów upośledzonych; 5. Pomoc w zatrudnieniu i adopcji społeczno-zawodowej absolwentów upośledzonych; Przypisy; Rozdział 9. Twórca pedagogiki specjalnej i tendencje rozwojowe ortopedagogiki w Polsce: 1. Maria Grzegorzewska - twórca pedagogiki specjalnej w Polsce; 2. Tendencje rozwojowe ortopedagogiki w Polsce; Przypisy; Bibliografia; Literatura obcojęzyczna; Aneks; Słownik podręczny
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37274, W.37209, W.37208, W.37273 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41076 (1 egz.)
Brak okładki
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Przedmowa do wydania I; Przedmowa do wydania II; Rozdział 1. Humanistyczne podłoże idei wychowawczej Marii Grzegorzewskiej. Otton Lipkowski; Rozdział 2. Życie Marii Grzegorzewskiej: 1. Dzieciństwo i młodość - studia. Wojciech Gasik; 2. Działalność w okresie międzywojennym. Grażyna Kornet; 3. Okres II wojny światowej i Polski Ludowej. Grażyna Kornet; 4. Rok z życia Marii Grzegorzewskiej ( suplement do życiorysu ). Ewa Tomasik; Rozdział 3. Podstawowe kierunki działalności Marii Grzegorzewskiej: 1. Działalność pedagogiczna. 1. Ewa Tomasik, 2. Roman Janeczko; 2. Działalność naukowa wydawnicza. Ewa Żabczyńska; 3. Działalność społeczna. Eugeniusz Unrowski; Rozdział 4. Problematyka pedagogiki specjalnej w ujęciu Marii Grzegorzewskiej: 1. Podstawowe założenia pedagogiki specjalnej. Ewa Żabczyńska; 2. Osobowość nauczyciela w aspekcie pedeutologii i deontologii. Ewa Tomasik; 3. Rewalidacja niewidomych, głuchoniewidomych i niedowidzących. Ewa Bendych; 4. Rewalidacja dzieci z uszkodzonym słuchem. Urszula Eckert; 5. Rewalidacja upośledzonych umysłowo. Teresa Biesiada-Krakiewicz; 6. Rewalidacja przewlekle chorych i kalekich. Roman Janeczko; 7. Resocjalizacja niedostosowanych społecznie. Ewald Jacek Dukaczewski; Rozdział 5. Znaczenie działalności Marii Grzegorzewskiej dla rozwoju pedagogiki specjalnej oraz oświaty i kultury w Polsce. Otton Lipkowski; Kalendarium życia Marii Grzegorzwskiej. Grażyna Kornet; Bibliografia prac Marii Grzegorzewskiej i publikacji o niej ( 1916-1993 ). Barbara Krauze; Streszczenie w języku angielskim; Streszczenie w języku niemieckim
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38503, W.38504, W.39285, W.39284 (4 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej