dziecko autystyczne
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(10)
Forma i typ
Książki
(10)
Dostępność
dostępne
(10)
Placówka
Wypożyczalnia
(10)
Autor
Gałkowski Tadeusz
(2)
Blackstock Edward B
(1)
Davis Judith H
(1)
Jaklewicz Hanna
(1)
Janeczko Roman
(1)
Konstantareas Mary M
(1)
Kossewska Joanna
(1)
Lansing Margaret
(1)
Mil Sławomir
(1)
Parker Jonathan
(1)
Pikiel Sylwia
(1)
Pilecki Jan
(1)
Rakowska Alicja
(1)
Randall Peter
(1)
Schopler Erick
(1)
Waters Leslie
(1)
Webster Christopher D
(1)
Wiekiera Ewa
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(7)
Kraj wydania
Polska
(10)
Język
polski
(10)
Temat
Powieść polska
(1089)
Polska
(758)
Dziecko
(481)
Poezja polska
(461)
Literatura polska
(456)
dziecko autystyczne
(-)
Opowiadanie polskie
(363)
Wychowanie
(277)
Nauczanie
(274)
nauczanie początkowe
(265)
dziecko
(247)
Język polski
(236)
Pedagogika
(227)
Dramat polski
(223)
język polski
(197)
Nauczanie początkowe
(186)
Pamiętniki polskie
(183)
Filozofia
(175)
Wychowanie w rodzinie
(160)
Sienkiewicz, Henryk
(145)
Psychologia
(143)
Szkolnictwo
(135)
Niepełnosprawni
(129)
Sztuka
(129)
Literatura młodzieżowa polska
(128)
Wychowanie przedszkolne
(128)
Nauczyciele
(126)
Pedagogika specjalna
(124)
Powieść francuska
(124)
Prus, Bolesław
(123)
Marksizm-leninizm
(115)
Matematyka
(115)
Żeromski, Stefan
(114)
Młodzież
(113)
matematyka
(113)
Literatura dziecięca polska
(110)
Mowa
(109)
Publicystyka polska
(109)
wychowanie
(107)
Rodzina
(103)
Powieść amerykańska
(100)
Powieść angielska
(98)
Dziecko niepełnosprawne
(93)
Literatura
(91)
Mickiewicz, Adam
(91)
nauczanie
(89)
Fizyka
(86)
Słowacki, Juliusz
(85)
literatura polska
(85)
Elektrotechnika
(84)
Osobowość
(83)
Wojna 1939-1945 r.
(83)
pedagogika
(83)
pisanie
(81)
Powieść rosyjska
(80)
Śląsk
(80)
Kultura
(79)
czytanie
(79)
nauczyciele
(79)
Muzyka
(78)
Historia
(77)
Oświata
(77)
Psychoterapia
(77)
Czytanie
(74)
Dziecko upośledzone umysłowo
(73)
Malarstwo polskie
(73)
nauczanie zintegrowane
(73)
Praca
(72)
Orzeszkowa, Eliza
(71)
Uczenie się
(71)
młodzież
(71)
Komputery
(70)
Powieść niemiecka
(70)
Religia
(70)
Gry i zabawy
(68)
Technika
(68)
Warszawa
(68)
Maszyny
(67)
Kraszewski, Józef Ignacy
(65)
Pisanie
(65)
Psychologia wychowawcza
(65)
Socjologia
(64)
Etyka
(63)
Gry edukacyjne
(63)
Młodzież szkolna
(63)
wychowanie w rodzinie
(63)
Gry i zabawy ruchowe
(62)
Lenin, Vladimir Il'i
(62)
Samochody
(62)
Biblioterapia
(61)
Nauka
(61)
Wojsko
(61)
Malarstwo
(59)
Stosunki interpersonalne
(59)
młodzież szkolna
(57)
Nauczanie historii
(56)
Psychologia rozwojowa
(55)
Literatura dziecięca
(54)
Psychologia społeczna
(53)
dziecko upośledzone umysłowo
(53)
szkolnictwo
(53)
10 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37981, W.38371, W.37983, W.37982 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; Część 1. Diagnozowanie zaburzeń autystycznych: 1. T. Gałkowski. Fascynacje i nadzieje w badaniach nad autyzmem; 2. A. Gardziel. Wokół diagnozowania autyzmu; 3. J. Kruk-Lasocka. Autyzm czy zespół Aspergera? Wpływ rozbieżności diagnozstycznych na oddziaływanie terapeutyczne; 4. H. Olechnowicz. Refleksje nad diagnozą psychologiczną dziecka na przykładzie dwóch kontrastujących procedur badawczych; 5. J. Grochowska. Wczesne diagnozowanie autyzmu z pomocą kwestionariusza CHAT; 5. K. Markiewicz, E. Ciećkiewicz. Diagnostyczne różnicowanie autyzmu wczesnodziecięcego; 6. M. Zaorska. Blindyzmy a zachowania przypominające zachowanie autystyczne u dzieci z równoczesnym uszkodzeniem słuchu i wzroku; Część 2. Wczesna interwencja i terapia w autyzmie: 1. A. Budzińska, I. Kubach. Zastosowanie terapii behawioralnej we wczesnej interwencji wobec dzieci autystycznych; 2. J. Grochowska, M. Ratajczak. " Jak radzić sobie z trudnymi zachowaniami u dzieci " - metoda C. Sutton w pracy z rodzicami dzieci z autyzmem. Prezenatcja czteroletnich doświadczeń; 3. B. Grochmal-Bach, E. Lubińska. Wykorzystanie terapii kreatywnej dla nadania sensu światu zmysłowemu dziecka autystycznego; 4. M. Wlazło. Indywidualna terapia wychowawcza dzieci z autyzmem na przykładzie metod pracy w Dziennym Ośrodku Terapeutyczno-Edukacyjnym dla Dzieci i Młodzieży z Autyzmem w Szczecinie; 5. M. Sekułowicz. Wykorzystanie metody Marii Montessori w rpacy z dziećmi autystycznymi; 6. G. Makiełło-Jerża, I. Kaiser-Grodecka. Stymulacja rozwoju dziecka autystycznego jeko metoda terapii; 7. A. Ciupa. Terapia chłopca autystycznego - czyli podróż w głąb czasu; 8. R. A. Różalska, K. Mironowska, E. Kondracka. Wspomagana komunikacja w zespole Retta ( RS ) ( na przykładzie pracy z jedenastoletnią dziewczynką z RS ); Część 3. Wychowanie i nauczanie osób z autyzmem: 1. E. M. Minczakiewicz. Socjalizacja dziecka autystycznego oprzez zabawę; 2. G. Stano. Zastosowanie metody Knilla w indywidualnym nauczaniu dziecka autystycznego; 3. E. Olewicz, J. Chtomik, M. Ilis, M. Syczyło. Edukacja dzieci z autyzmem w szkole masowej; 4. Albumy aktywności. Uniezależnienie dziecka autystycznego od pomocy dorosłych; Cześć 4. Osoba z autyzmem i jej rodzina: 1. J. Wyczesany, A. Ucinyk. Wybrane aspekty funkcjonowania rodzeństwa dzieci autystycznych; 2. J. Błeszyński. Rozwój emocjonalny dzieci autystycznych i ich rodzeństwa w świetle badań Testem Piramid Barwnych K. W. Schaie i P. Heissa; 3. M. Wroniszewska. Jak rozmawiać z dzieckiem o jego autyzmie?; 4. E. Pisula. Pomoc rodzicom autystycznych dzieci; 5. A. Garncarz-Podlasko. Sytuacja psychospołeczna rodziców dzieci autystycznych w kontekście zespołu wypalania sił; 6. A. Maurer. Ocena jakości życia jako kryterium wzajemnego przystosowania między osobami z autyzmem a ich otoczeniem; 7. K. Arczyński, M. Walczak. Założenia i działanie Klubu Aktywności oraz miejsce dorosłych osób autystycznych w tej placówce; Nota o autorach
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40778, W.43877 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wprowadzenie; Rozdział 1. Ogólne zasady kształtowania się więzi emocjonalnych w rodzinie i ich zaburzenia: 1. Przywiązanie dziecka do matki i skutki tego procesu; 2. Zróżnicowane skutki zakłóceń w tworzeniu się przywiązania; 3. Trudności w tworzeniu się przywiązania u dzieci autystycznych; 4. Rodzina jako źródło pozytywnych doświadczeń i jej znaczenie dla rozwoju dziecka; 5. Dziecko niepełnosprawne w rodzinie; 6. Rodzice dzieci autystycznych w roli " kozłów ofiarnych "; 7. Współczesne koncepcje psychoanalityczne dotyczące autyzmu; 8. Depresja u dzieci i jej psychoanalityczne interpretacje; Rozdział 2. Rodzina wychowująca dziecko autystyczne: 1. Pierwsze próby psychogennych interpretacji; 2. Ekologia i etologia a funkcjonowanie rodziny; 3. Stresy rodzinne związane z niepełnosprawnością dziecka; 4. Czynniki warunkujące zaakceptowanie dziecka niepełnosprawnego w rodzinie; Rozdział 3. Rodzice świadkami patologicznego rozwoju dziecka: 1. Ograniczenia poznawcze i społeczne charakteryzujące autyzm w ujęciu psychoanalizy; 2. Formy komunikowania się rodziców z profesjonalistami w sprawach dotyczących pomocy dziecka; 3. Dostosowanie pomocy specjalistycznej do indywidualnych potrzeb dziecka i jego rodziny; 4. Nowe idee, sprzeczne zalecenia i sytuacja rodziców; 5. Podstawowe potrzeby rodziców w wymianie informacji z profesjonalistami; Rozdział 4. Charakterystyka zespołu wypalania się sił: 1. Czynniki wpływające na powstanie zespołu wypalania się sił; 2. Badania własne nad zespołem wypalania się sił; 3. Wsparcie społeczne a wypalanie się sił u rodziców; 4. Formy pomocy rodzicom w wychowaniu dzieci autystycznych; Rozdział 5. Wychowanie i opieka a nowe jakości życia: 1. Priorytety wychowawcze a oddziaływanie rodziny; 2. Rozwijanie kompetencji komunikacyjnej jako jeden z celów wychowawczych; 3. Budowanie zaufania do siebie i do innych; 4. Prawo do szacunku i do inności; 5. Zmiany w dotychczasowych funkcjach i strukturach wychowania i usprawniania; 6. Model rehabilitacji oparty na społeczności lokalnej; Rozdział 6. Ogólne zasady opieki szkolnej przeznaczonej dla dzieci autystycznych: 1. Specyficzne aspekty procesu dydaktycznego; 2. Metoda ułatwiania komunikacji w procesie wychowania i nauczania dzieci autystycznych; 3. Zróżnicowane potrzeby wychowawcze i dostosowanie do nich oddziaływania; 4. Niektóre uwarunkowania postępów w nauce w zależności od cech indywidualnych i realizowanego programu zajęć; 5. Dzieci dotknięte autyzmem o wyższym poziomie intelektualnym; Rozdział 7. Zasady dotyczące ustrukturowanego podejścia w programach szkolnych: 1. Uwagi wstępne; 2. Z doświadczeń ośrodków amerykańskich; 3. Deficyt w uspołecznieniu a strategie wychowawcze; 4. Podstawowe etapy w realizacji programu wychowania i nauczania grupowego; 5. Stymulowanie aktywności psychoruchowej w interakcji społecznej; 6. Badania nad zdolnością klasyfikowania prostego układu bodźców wzrokowych ( kolorów i kształtów ); Rozdział 8. Usprawnianie dziecka autystycznego w szkole specjalnej: 1. Założenia ogólne; 2. Teoretyczne podstawy badań i pojawiające się pytania; 3. Charakterystyka dzieci objętych badaniami; 4. Metody badań i rejestrowania wyników; 5. Analiza i interpretacja ocen dotyczących postępowania usprawniającego; 6. Programy postępowania usprawniającego; 7. Efekty procesu usprawniającego; 8. Podsumowanie wyników; Zakończenie; Aneks: Karta rejestrowania postępów w rozwoju dziecka; Program nauczania przeznaczony dla dzieci autystycznych ( kl. I-IV ); Karta Praw osób autystycznych; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38555, W.38556, W.39709 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37205, W.37085, W.37438 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wprowadzenie w problematykę kształcenia dzieci w zakładach leczniczych. Roman Janeczko; Część pierwsza. Cele, zadania, formy i uwarunkowania procesu kształcenia w zakładach leczniczych: 1. Cele i zadania szkoły podstawowej w placówce leczniczo-wychowawczej, jej założenia programowo-społeczne i terapeutyczno-rewalidacyjne; 1.1. System kształcenia dzieci i młodzieży w Polsce; 1.2. Cele i zadania kształcenia i wychowania w szkołach podstawowych specjalnych; 1.3. Swoistość celów kształcenia i wychowania w szkołach podstawowych specjalnych dla dzieci przewlekle chorych i kalekich w placówkach leczniczo-wychowawczych; 1.4. Założenia programowo-społeczne i terapeutyczno-rewalidacyjne szkoły podstawowej specjalnej w placówce leczniczo-wychowawczej; 2. Nauczanie czynnościowe i kształcenia wielostronne podstawą organizacji czynności dydaktyczno-wychowawczych w szkole terapeutycznej. Roman Janeczko; 2.1. Mechanizmy rozwoju czynności; 2.2. Pojęcie i podstawowe założenia nauczania czynnościowego; 2.3. Struktura lekcji w nauczaniu czynnościowym; 2.4. Metody w nauczaniu czynnościowym; 2.5. Czynnościowy sposób formułowania tematów lekcyjnych; 2.6. Integracja w nauczaniu początkowym; 2.7. Podstawowe problemy wielostronnego kształcenia dzieci i młodzieży w zakładach leczniczych; 2.8. Strategie kształcenia; 3. Proces kształcenia specjalnego w zakładach leczniczych i jego organizacja. Roman Janeczko; 3.1. Pojęcie procesu i celów kształcenia; 3.2. Zasady kształcenia; 3.3. Kryteria doboru metod, środków i modyfikacji treści kształcenia; 3.4. Organizacyjne formy nauczania; 3.5. Aspekty terapeutyczno-rewalidacyjne lekcji; 3.6. Formy organizacji pracy uczniów podczas lekcji i ich rodzaje; 3.7. Modele lekcji w szkole terapeutycznej; Praca w systemie klas łączonych; Praca w zespole wieloklasowym; 4. Nauczanie indywidualne dzieci niepełnosprawnych. Roman Janeczko; 4.1. Pojęcie i kryteria kwalifikacji dzieci niepełnosprawnych do nauczania indywidualnego; 4.2. Pozytywne i negatywne aspekty nauczania indywidualnego; 4.3. Organizacja, metody i środki nauczania indywidualnego; Część druga. Edukacja wczesnoszkolna: 1. Niektóre problemy psychopedagogiczne i formy pracy z dziećmi z mózgowym porażeniem dziecięcym w wieku przedszkolnym. Jadwiga Bogunka; 1.1. Definicja i aspekt etiologiczny zagadnienia; 1.2. Charakterystyka psychologiczna dziecka z mózgowym porażeniem dziecięcym; 1.3. Ćwiczenia z zakresu schematu ciała; 1.4. Psychoterapeutyczna metoda uświadamiania schematu własnego ciała i orientacja w przestrzeni dla dzieci powyżej 4 roku życia; 1.5. Muzykoterapia; 1.6. Podsumowanie; Bibliografia; 2. Problemy wychowawcze w pracy z sześcioletnim dzieckiem niepełnosprawnym w przedszkolu. Urszula Misztal, Janina Zaleska; 2.1. Udział przedszkola w kształtowaniu dojrzałości szkolnej dziecka sześcioletniego; 2.2. Metody pracy wychowawczo-dydaktycznej; 2.3. Planowanie pracy wychowawczo-dydaktycznej; 2.4. Współpraca przedszkola ze środowiskiem szpitala i rodziną dziecka; Bibliografia; 3. Czynnościowe nauczanie języka polskiego. Roman Janeczko; 3.1. Ogólna charakterystyka procesu czytania i pisania; 3.2. Pismo i pisanie; 3.3. Nauka czytania w przedszkolu; 3.4. Elementarna nauka czytania w przedszkolu; 3.5. Gotowość do pisania u dziecka sześcioletniego; 3.6. Treści kształcenia w nauczaniu języka polskiego klas I-III; 3.7. Nauka czytania i pisania w okresie elementarzowym; 3.8. Ćwiczenia w czytaniu; 3.9. Ćwiczenia w opracowywaniu tekstów; 3.10. Ćwiczenia w mówieniu i pisaniu; 3.11. Wartości terapeutyczno-rewalidacyjne utworów literackich i czytelnictwa dziecka niepełnosprawnego; 3.12. Niektóre trudności w czytaniu i pisaniu u dzieci chorych; 4. Nauczanie matematyki w szkole szpitalnej w klasach I-III. Krystyna Bakoń; 4.1. Podstawowe treści nauczania w klasach I-III; 4.2. Analiza jednostek metodycznych z poszczególnych działów programu nauczania matematyki; 4.3. Organizacja pracy nauczyciela w szkole szpitalnej; 5. Realizacja przedmiotu środowisko społeczno-przyrodnicze w warunkach szkoły terapeutycznej. Genowefa Kufit; 5.1. Założenia programowe przedmiotu środowisko społeczno-przyrodnicze; 5.2. Proces realizacji celów środowiska społeczno-przyrodniczego; 5.3. Kształtowanie stosunku uczniów do rzeczywistości społecznej i przyrodniczej; 6. Uwagi metodyczne do przedmiotu praca-technika. Jadwiga Sielczak; 6.1. Rola przedmiotu praca-technika w nauczaniu początkowym i w terapii zajęciowej; 6.2. Realizacja treści programowych; 6.3. Elementy orientacji zawodowej; 6.4. Przygotowanie się nauczyciela do pracy dydaktycznej i wychowawczej; 6.5. Ocena pracy ucznia; 7. Niektóre problemy nauczania muzyki w klasach I-III. Danuta Wasilewska; 7.1. Analiza programu nauczania; 7.2. Formy i sposoby nauczania muzyki; 7.3. Przykłady ćwiczeń oddechowych; 7.4. Przykłady ćwiczeń inhibicyjno-incytacyjnych; 7.5. Organizacja procesu nauczania; 7.6. Ocena pracy ucznia; 8. Kształcenie plastyczne dzieci i młodzieży w zakładach leczniczych. Lidia Chmielewska, Andrzej Pełzowski; 8.1. Cele kształcenia plastycznego; 8.2. Uwarunkowania twórczej działalności plastycznej ucznia; 8.3. Techniczne warunki pracy; 8.4. Realizacja programu; 8.5. Wyniki i wymagania; 8.6. Nauczyciel jako organizator procesu dydaktyczno-wychowawczego; 9. Wychowanie fizyczne dzieci niepełnosprawnych ruchowo. Edward Jędruch; 9.1. O powinnościach nauczyciela wychowania fizycznego; 9.2. Uwagi metodyczno-organizacyjne; 9.3. Organizacja i forma realizacji wychowania fizycznego; 9.4. Zajęcia lekcyjne; 9.5. Usprawnianie ruchowe; 9.6. Zajęcia pozalekcyjne; 9.7. Wartości rewalidacyjne imprez sportowych i niektórych form ruchu; 10. Fiszki dydaktyczne i karty pracy ucznia w szkołach terapeutycznych. Roman Janeczko; 10.1. Pojęcie fiszki, jej założenia jako środka dydaktycznego; 10.2. Budowa i rodzaje fiszek dydaktycznych; 10.3. Zalety i wady fiszek dydaktycznych; 10.4. Dydaktyczna karta pracy ucznia; 10.5. Ogólna budowa karty pracy; 10.6. Rodzaje kart pracy; 11. Zespoły dydaktyczno-wyrównawcze dla dzieci z trudnościami w nauce. Barbara Zakrzewska; 11.1. Przyczyny, terminologia, definicje, symptomy, kategorie błędów; 11.2. Teoretyczne założenia procesu reedukacji; Bibliografia; 12. Niektóre związki zajęć pozalekcyjnych z zagadnieniami dydaktycznymi szkoły podstawowej sanatoryjnej. Władysław Jaszczyszyn; 12.1. Integracja celów terapeutyczno-wychowawczych z zadaniami dydaktycznymi; 12.2. Funkcja kształcąca wolnego czasu pacjenta w wieku szkolnym; 12.3. Wartości kształcące zajęć pozalekcyjnych - zabawy i gry dydaktyczne; 12.4. Walory poznawcze i kształcące spacerów i wycieczek; Część trzecia. Postępowanie pedagogiczne i przygotowanie do życia w społeczeństwie dzieci z zaburzeniami rozwoju: 1. Usprawnianie dziecka autystycznego w szkole. Tadeusz Gałkowski; 1.1. Charakterystyka zaburzeń autystycznych; 1.2. Założenia teoretyczne eksperymentu; 1.3. Przebieg eksperymentu; 1.4. Charakterystyka grupy eksperymentalnej; 1.5. Dyskusja nad wynikami eksperymentu; Bibliografia; 2. Postępowanie pedagogiczne z dzieckiem wykazującym zaburzenia nerwicowe. Maria Boratyńska-Dąbrowska; 3. Nauczyciel wobec dziecka z zespołem psychoorganicznym. Maria Boratyńska-Dąbrowska; 4. Postępowanie pedagogiczne wobec dzieci z rozpoznaniem schizofrenii, Maria Boratyńska-Dąbrowska; 5. Orientacja szkolna i zawodowa dzieci niepełnosprawnych. Irena Janowska, Jadwiga Smoleńska; 5.1. Poglądy na problem orientacji szkolnej i zawodowej; 5.2. Instytucje realizujące orientację szkolną i zawodową; 5.3. Problemy przygotowania do wyboru zawodu uczniów przebywających w zakładach leczniczych; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37353, W.40358, W.37525, W.37803, W.37354, W.37524, W.37804 (7 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37084, W.37204 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Rocznik Naukowo-Dydaktyczny / Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej ; Z.186)
Streszczenie: Wprowadzenie; Część 1. Integracja społeczna osób niepełnosprawnych: 1. W. Dykcik. Efekty i uwarunkowania integracji społecznej uczniów niepełnosprawnych z rówieśnikami na wsi i w mieście; 2. A. Maciarz. Psychoemocjonalne problemy społecznej integracji dzieci niepełnosprawnych; 3. G. Gunia. Opinia dorosłych osób z wadą słuchu na temat integracyjnego systemu kształcenia; 4. D. Kornaś. Wpływ aktywności zabawowej na rozwój psychoruchowy dzieci głuchych z przedszkoli masowych i specjalnych; 5. E. Minczakiewicz. Sytuacja szkolna uczniów z zaburzeniami mowy w szkole masowej; Część 2. Problemy szkolnictwa specjalnego: 1. J. Wyczesany. Nauczyciel-wychowawca wobec problemów edukacji specjalnej; 2. M. Klaczak. Rewalidacja dzieci głuchych w okresie przedszkolnym a ich osiągnięcia w zakresie matematyki w klasie I; 3. B. Oszustowicz. Sytuacja szkolna uczniów upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim skierowanych do szkoły specjalnej po kilkuletnim okresie nauki w szkole masowej; 4. J. Wyczesany, E. Dyduch. Nauczanie indywidualne w środowisku rodzinnym w świetle badań; 5. T. Oleńska-Pawlak. Niepszystosowanie i niedostosowanie społeczne dzieci w ośrodkach leczniczo-wychowawczych; Część 3. Teorie i tendencje wychowania i kształcenia niepełnosprawnych: 1. B. Grochmal-Bach. Wartości terapii kreatywnej w nowoczesnym podejściu do pedagogiki holistycznej; 2. M. Dąbrowska, D. Wolska. Próby terapii nieprawidłowego rozwoju komunikowania się dzieci autystycznych; 3. D. Łakomy, M. Trojańska. Wpływ różnych form terapii na samoocenę zachowań moralnych dzieci lekko upośledzonych umysłowo w wieku 8-12 lat; 4. A. Mikrut, S. Olszewski. Wpływ wybranych aspektów środowiska rodzinnego na samoakceptację uczniów szkół podstawowych dla upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; 5. Olszewski S. Agresja u osób o obniżonej sprawności umysłowej - rodzaje oddziaływań psychopedagogicznych kierowanych na zachowanie agresywne dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; 6. A. Byczyńska, E. Kudłacik. Diagnoza i terapia zaburzeń w zachowaniu dzieci o obniżonej sprawności umysłowej; Część 4. Podmiotowość osób niepełnosprawnych: 1. A. Rakowska. Kompetencja komunikacyjna dziecka niepełnosprawnego; 2. P. Majewicz. Koncepcja samego siebie u młodzieży z dysfunkcjami narządu ruchu; 3. K. Parys, M. Trojańska. Młodzież upośledzona umysłowo w stopniu lekkim wobec cierpienia; 4. B. Urban. Zaburzenia emocjonalne a przestępczość młodzieży; 5. J. Jedynak. Potrzeby psychospołeczne dzieci z dysfunkcją narządu ruchu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39442, W.39303, W.39505, W.39504, W.39304, W.39305, W.39914, W.39915 (8 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41127 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38548, W.38551, W.40445, W.38552, W.38550, W.38549, W.40444, W.40443 (8 egz.)
Brak okładki
Książka
DVD
W koszyku
Jak tworzyliśmy Pracownię Rzeczy Różnych "Synapsis" i Farmę Życia / Fundacja Synapsis. - Warszawa : Fundacja Synapsis, cop. 2008. - 192 s. : il. kolor. ; 22x31 cm + 1 płyta DVD.
(Seria z Parasolem)
Książka została wydana w ramach projektu "Partnerstwo dla Rain Mana - Rain Man dla Partnerstwa".
Płyta DVD: Pracownicy Rzeczy Różnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43520, W.43521, W.43522 (3 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej