mowa
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(51)
Forma i typ
Książki
(51)
Dostępność
dostępne
(50)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(50)
Czytelnia
(1)
Autor
Smereka Tomasz
(4)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(3)
Młynarska Małgorzata
(3)
Tarkowski Zbigniew
(3)
Zaleski Tomasz
(3)
Kaczmarek Bożydar L. J
(2)
Nowak Jadwiga
(2)
Ożdżyński Jan
(2)
Polkowska Irena
(2)
Rittel Teodozja
(2)
Rocławski Bronisław
(2)
Wójtowiczowa Janina
(2)
Atys Paulina
(1)
Byrne Renee
(1)
Dembińska-Wola Małgorzata
(1)
Dzieniarz Wiesława
(1)
Emiluta-Rozya Danuta
(1)
Gałkowski Tadeusz
(1)
Herzyk Anna
(1)
Hołyńska Bożena
(1)
Jurkowski Andrzej
(1)
Kaczmarek Leon
(1)
Kida Jan
(1)
Kowalski Stanisław
(1)
Krasowicz Grażyna
(1)
Matczak Anna
(1)
Mierzejewska Halina
(1)
Niezgoda Ewa
(1)
Nowak Jadwiga Ewa
(1)
Ożdyński Jan
(1)
Parol Urszula Zofia
(1)
Pasiewicz Aleksandra
(1)
Pilecki Jan
(1)
Poniatowska Stefania
(1)
Przetacznikowa Maria
(1)
Rakowska Alicja
(1)
Rodak Hanna
(1)
Sachacka Elżbieta
(1)
Sawa Barbara
(1)
Shugar Grace Wales
(1)
Sołtys-Chmielowicz Anna
(1)
Stecko Elżbieta
(1)
Tkaczyk Grażyna
(1)
Tułodziecka Irena
(1)
Tułodziecki Wacław
(1)
Tyborowska Kazimiera
(1)
Ur Penny
(1)
Waszczuk Halina
(1)
Wieczorek Urszula
(1)
Włodarski Ziemowit
(1)
Śniatkowski Sławomir
(1)
Żak-Święcicka Małgorzata
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(4)
1990 - 1999
(37)
1980 - 1989
(5)
1960 - 1969
(3)
1950 - 1959
(1)
Kraj wydania
Polska
(51)
Język
polski
(51)
Temat
Powieść polska
(1089)
Polska
(758)
Dziecko
(481)
Poezja polska
(461)
Literatura polska
(456)
mowa
(-)
Opowiadanie polskie
(363)
Wychowanie
(277)
Nauczanie
(274)
nauczanie początkowe
(265)
dziecko
(247)
Język polski
(236)
Pedagogika
(227)
Dramat polski
(223)
język polski
(197)
Nauczanie początkowe
(186)
Pamiętniki polskie
(183)
Filozofia
(175)
Wychowanie w rodzinie
(160)
Sienkiewicz, Henryk
(145)
Psychologia
(143)
Szkolnictwo
(135)
Niepełnosprawni
(129)
Sztuka
(129)
Literatura młodzieżowa polska
(128)
Wychowanie przedszkolne
(128)
Nauczyciele
(126)
Pedagogika specjalna
(124)
Powieść francuska
(124)
Prus, Bolesław
(123)
Marksizm-leninizm
(115)
Matematyka
(115)
Żeromski, Stefan
(114)
Młodzież
(113)
matematyka
(113)
Literatura dziecięca polska
(110)
Mowa
(109)
Publicystyka polska
(109)
wychowanie
(107)
Rodzina
(103)
Powieść amerykańska
(100)
Powieść angielska
(98)
Dziecko niepełnosprawne
(93)
Literatura
(91)
Mickiewicz, Adam
(91)
nauczanie
(89)
Fizyka
(86)
Słowacki, Juliusz
(85)
literatura polska
(85)
Elektrotechnika
(84)
Osobowość
(83)
Wojna 1939-1945 r.
(83)
pedagogika
(83)
pisanie
(81)
Powieść rosyjska
(80)
Śląsk
(80)
Kultura
(79)
czytanie
(79)
nauczyciele
(79)
Muzyka
(78)
Historia
(77)
Oświata
(77)
Psychoterapia
(77)
Czytanie
(74)
Dziecko upośledzone umysłowo
(73)
Malarstwo polskie
(73)
nauczanie zintegrowane
(73)
Praca
(72)
Orzeszkowa, Eliza
(71)
Uczenie się
(71)
młodzież
(71)
Komputery
(70)
Powieść niemiecka
(70)
Religia
(70)
Gry i zabawy
(68)
Technika
(68)
Warszawa
(68)
Maszyny
(67)
Kraszewski, Józef Ignacy
(65)
Pisanie
(65)
Psychologia wychowawcza
(65)
Socjologia
(64)
Etyka
(63)
Gry edukacyjne
(63)
Młodzież szkolna
(63)
wychowanie w rodzinie
(63)
Gry i zabawy ruchowe
(62)
Lenin, Vladimir Il'i
(62)
Samochody
(62)
Biblioterapia
(61)
Nauka
(61)
Wojsko
(61)
Malarstwo
(59)
Stosunki interpersonalne
(59)
młodzież szkolna
(57)
Nauczanie historii
(56)
Psychologia rozwojowa
(55)
Literatura dziecięca
(54)
Psychologia społeczna
(53)
dziecko upośledzone umysłowo
(53)
szkolnictwo
(53)
51 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: 1. Co to jest jąkanie? Jak ono powstaje?; 1.1. Co to jest jąkanie?; 1.2. Jak powstaje jąkanie?; 1.3. Normalna niepłynność mowy; 1.4. Czym różni się normalna niepłynność od jąkania?; 1.5. Jak rozwija się jąkanie?; 1.6. Dlaczego dziecko się jąka?; 1.7. Ogólne uwagi; 1.8. Czym różni się jąkanie dorosłych od jąkania dzieci?; 1.9. Czy jąkające się dziecko różni się od mówiącego płynnie?; 2. Zapobieganie jest zwykle łatwiejsze niż leczenie; 2.1. Terapia mowy2.2. Rodzice i otoczenie dziecka; 2.3. Dziecko; 2.4. Otoczenie; 2.5. Inne dzieci i inni dorośli wokół dziecka; 2.6. Przedszkole; 3. Dziecko w wieku szkolnym; 3.1. Pogranicze jąkania; 3.2. Początek jąkania; 3.3. Zdecydowane jąkanie; 4. Terapia mowy dziecka w wieku szkolnym; 4.1. Pytania najczęściej stawiane; 5. Jak można pomóc rodzicom?; 5.1. Rozwój jąkania; 5.2. Komunikowanie się; 5.3. Stosunki społeczne; 5.4. Dyscyplina; 5.5. Rodzice; 6. Kilka praktycznych rad; 7. W czym mogą pomóc nauczyciele?; 8. Specjalne problemy nastolatków; 9. Aby lepiej rozumieć własne jąkanie; 9.1. Płynność; 9.2. Komunikacja słowna; 10. Trochę więcej o twoim jąkaniu; 10.1. Czynniki emocjonalne; 11. Teorie i rodzaje leczenia; 11.1. Problemy związane z leczeniem; 11.2. Cel leczenia; 11.3. Utrzymanie płynności; 11.4. Leczenie; 11.5. Praktyczne uwagi; 11.6. Metody leczenia; 12. Pomoc samemu sobie; 12.1. Nie musisz mówić gładko cały czas; 12.2. Patrz, co robisz, gdy się jąkasz; 12.3. Zwolnij nieco szybkość mówienia; 12.4. Zwolnij tempo jąkania się; 12.5. Postępuj małymi krokami; 12.6. Opieraj się naciskom czasu' 12.7. Idź naprzód; 12.8. Przyglądaj się otoczeniu; 12.9. Patrz na świat jako jąkający się; 12.10. Nie staraj się ukrywać ani walczyć ze swym jąkaniem; 12.11. Posłuchaj, jak płynnie mówi twe otoczenie; 12.12. Słuchaj uważnie; 12.13. Odczuwaj i doświadczaj swojej własnej płynnej mowy; 12.14. Mówienie o swym jąkaniu;12.15. Jakie są twoje cele życiowe?; 13. Od tych, co się jąkają; Książki zalecane; Książki uzupełniające; Taśmy magnetofonowe; Objaśnienia (słowniczek terminologicznym - MK)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.36694, W.36696, W.36695 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9697 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; Rozdział 1. Przegląd badań nad rozwojem mowy u dzieci w wieku przedszkolnym: 1. Badania w ujęciu językoznawczym; 2. Badania w ujęciu psychologicznym i innym; 1.2. Rola języka w rozwoju psychicznym dziecka; 1.2. Sposoby opanowania języka i władania nim; 1.2. Rozwój kompetencji językowej w mowie dziecka; 3. Badania w ujęciu pedagogicznym; Rozdział 2. Problematyka pracy i metody badań: 1. Problem i cel pracy; 2. Charakterystyka badanych dzieci na tle ich środowiska; 3. Zastosowanie metody badawcze; Rozdział 3. Analiza struktur powierzchniowych: 1.Wypowiedzenie pojedyncze; 1.1. Rodzaje zdań pojedynczych; 1.2. Równoważniki zadań; 1.3. Rozwój schematów zdania pojedynczego; 1.4. Zdania rozwinięte; 1.5. Długość wypowiedzeń pojedynczych; 1.6. Określniki wypowiedzeń pojedynczych; 1.7. Zjawisko elipsy w mowie dziecka; 1.8. Szyk wyrazów w wypowiedziach pojedynczych; 2. Wypowiedzenia wieloskładowe ( złożone ); 2.1. Wypowiedzenia współrzędne; 2.2. Wypowiedzenia podrzędne; 2.3. Wypowiedzenia współrzędno-podrzędne wieloskładowe; 2.4. Wypowiedzenia eliptyczne; 2.5. Wypowiedzenia zestawione lub mowa niezależna; 2.6. Szyk zdań w wypowiedziach podrzędnie złożonych; Rozdział 4. Charakterystyczne cechy mowy potocznej dzieci: 1. Odstępstwa w zakresie związku zgody; 2. Brak zgody w użyciu czasu; 3. Wypowiedzenia wykolejone jako typowa struktura mowy potocznej; 4. Wypowiedzenia niedokończone; 5. Typowe cechy dialogu mówionego; 6. Wykolejenia anakolutyczne; 6.1. Wypowiedzenia bez podstawy zespolenia; 6.2. Brak niektórych składników w wypowiedzeniu; 6.3. Nieprawidłowe użycie spójników i zaimków względnych; 7. Potok składniowy; 8. Powtórzony element tekstotwórczy; Rozdział 5. Intencja semantyczna i jej werbalna realizacja: 1. Podłoże intencji semantycznej a struktura powierzchniowa wypowiedzeń dzieci; 2. Rodzaj zajęć a kształtowanie się w mowie dzieci intencji semantycznych ujmowanych w różne struktury składniowe; 2.1. Zajęcia z dominacją różnych form działania; 2.2. Zajęcia z dominacją działalności umysłowej; 2.3. Zajęcia z dominacją ekspresji słownej; 3. Charakterystyka struktur powierzchniowych ujmujących intencje semantyczne dzieci; Rozdział 6. Determinanty rozwoju struktur składniowych i intencji semantycznych w mowie dzieci w wieku przedszkolnym: 1. Wnioski wynikające z badań; 2. Prace w przedszkolu nad rozwijaniem struktur składniowych; Bibliografia; Spisa tabel, schematów i rysunków; Summary
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38127, W.38128 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: [Wstęp]; I. Badanie przesiewowe do wykrywania zaburzeń rozwoju mowy u dzieci dwuletnich: 1. Cel badania; 2. Zakres badania; 3. Warunki badania; 4. Przebieg wywiadu; 4.1. Wyniki wywiadu; 5. Przebieg badania; II. Badanie przesiewowe do wykrywania zaburzeń rozwoju mowy u dzieci czteroletnich: 1. Cel badania; 2. Zakres badania; 3. Warunki badania; 4. Przebieg wywiadu; 4.1. Wyniki wywiadu; 5. Przebieg badania; III. Badanie przesiewowe do wykrywania zaburzeń rozwoju mowy u dzieci sześcioletnich: 1. Cel badania; 2. Zakres badania; 3. Warunki badania; 4. Przebieg wywiadu; 4.1. Wyniki wywiadu; 5. Przebieg badania; [ jako załącznik: Arkusz badania przesiewowego ]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39589, W.39591, W.39593, W.39592, W.39590 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Cz.37974 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.36836 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Rodzina i Dom)
Streszczenie: Wstęp; 1. O rozwoju mowy dziecka; 2. Przyczyny opóźnień rozwoju mowy; 3. Zanim przystąpimy do zabawy; 4. Ćwiczenia dla dzieci do dwóch lat; 5. Ćwiczenia dla dzieci od dwóch do sześciu lat; Zakończenie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33592, 33593 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ontogeneza mowy i myślenia / Andrzej Jurkowski. - Wyd.2. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1986. - 231 s. : wykr. ; 21 cm.
(Biblioteka Psychologiczna ; Nr 4)
Streszczenie: Słowo wstępne; 1. Myślenie i mowa - zagadnienia wprowadzające; 1.1. Próba ujęcia istoty myślenia; 1.2. Spojrzenie na psychologiczną problematykę mowy; 1.3. W poszukiwaniu " ontogenetycznego zera " myślenia; 1.4. Początki i rozwój inteligencji sensoryczno-motorycznej u dziecka; 1.5. Symbolizacja i znaczenie mowy dla psychicznego rozwoju dziecka; 1.6. Język i kulturowe zróżnicowanie warunków rozwoju intelektualnego jednostki; 2. Opanowywanie systemu językowego przez dziecko; 2.1. Wstępna faza rozwoju mowy; 2.2. Pierwsze słowa oraz narastanie słownikowego zasobu u dzieci; 2.3. Gramatyczne aspekty rozwoju mowy dziecka; 2.4. Indywidualne zróżnicowanie rozwoju mowy; 3. Jakościowe przemiany sfery językowej w związku z rozwojem poznawczym i nauczaniem; 3.1. Analiza rozwoju treści słownika dziecka; 3.2. Kilka uwag o ontogenetycznej ewolucji znaczeń słów; 3.3. O formach aktywności i sytuacyjnych sprzyjających rozwojowi mowy dzieci w wieku przedszkolnym; 3.4. Pytania i opisywanie obrazków - analiza rozwojowa wybranych rodzajów aktywności werbalnej dzieci; 3.5. Niektóre przesłanki rozwoju mowy w kontekście systematycznej nauki w szkole; 3.6. Uwagi o rozumieniu tekstów przez uczniów; 3.7. Biligwizm - przykład specjalnych warunków umysłowego rozwoju dziecka; 4. Kształtowanie się pojęć i rozwój pojęciowego poznania; 4.1. Istota pojęć; 4.2. Zarys dynamiki rozwoju myślenia pojęciowego; 4.3. Zróżnicowanie treści i rodzaju pojęć a rozwój umysłowy; 4.4. Rozwój wewnętrznych warunków kształtowania się pojęć; 5. Rozumowanie i rozwiązywanie problemów u dzieci i młodzieży; 5.1. O akceleracji rozwoju; 5.2. Nauka szkolna jako czynnik rozwoju umysłowego; 5.3. Kilka refleksji w sprawie diagnozy funkcji intelektualnych; Bibliografia; Źródła rycin; Skorowidz nazwisk
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.33698, 33697 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Pragmatyka Komunikacji Interpersonalnej)
Forma i typ
Temat
Streszczenie: Wstęp; I. Neurolingwistyczne modele mowy; 1. Tło problemu; 2. Uwagi terminologiczne; 3. Etapy budowania tekstów; II. Problem i metoda badań; 1. Struktury mózgowe związane z budowaniem wypowiedzi; 2. Metoda badań; 3. Organizacja badań; 4. Charakterystyka badanych grup; 5. Problem badawczy; III. Charakterystyka fonetycznej struktury wyrazów; 1. Rodzaje zniekształceń; 1.1. Perserwacje; 1.2. Przekształcenia; 1.3. Elizja; 1.4. Epentezy; 1.5. Metafory i kontaminacje; 2. Zniekształcenia fonetycznej struktury wyrazów w przypadkach afazji; 3. Zniekształcenia fonetycznej struktury wyrazów we wszystkich badanych grupach; 4. Podsumowanie; IV. Charakterystyka leksykalnej struktury tekstów; 1. Wprowadzenie; 2. Rozkład części mowy w wypowiedziach badanych grup; 3. Podsumowanie; V. Charakterystyka składniowej struktury tekstów; 1. Analiza składni wypowiedzi przebadanych grup pacjentów; 2. Analiza składni wypowiedzi pacjentów z różnymi typami afazji; 3. Podsumowanie; VI. Charakterystyka semantycznej struktury tekstów; 1. Wprowadzenie; 2. Semantyczna struktura wypowiedzi przebadanych grup; 3. Semantyczna struktura wypowiedzi pacjentów z różnymi typami afazji; 4. Podsumowanie; VII. Neurolingwistyczna klasyfikacja afazji; 1. Tradycyjne podziały afazji; 2. Typologia neurolingwistyczna; VIII. Etapy generowania wypowiedzi; 1. Substancjalizacja tekstu; 2. Wybór symboli językowych; 3. Budowa gramatyczna wypowiedzi; 4. Budowa semantyczna wypowiedzi; 5. Model generowania wypowiedzi; 5.1. Etap ideacyjny; 5.2. Cerebracja; 5.3. Program motoryczny; 5.4. Substancjalizacja; 5.5. Kontrola realizacji wypowiedzi; 5.6. Aspekt emocjonalny; IX. Mózgowa organizacja funkcji językowych; 1. Neurocybernetyczny model mowy; 2. Rola prawej półkuli; 3. Dualny charakter działania mózgu; 4. Afazja u poliglotów; 5. Rozdzielczość działania mózgu; 6. Zjawisko mieszania języków; 7. Modele poznawcze; Bibliografia; Aneks (Tekst opowiadań i przykłady historyjek obrazkowych do badań nad percepcją - MK)Streszczenie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38721, W.38924, W.39231 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wprowadzenie; Rozdział 1. Płaty czołowe a procesy językowe i zachowanie człowieka: 1.1. Słowna regulacja zachowania dzieci zdrowych; 1.2. Słowna regulacja zachowania dzieci z zaburzeniami rozwojowymi; 1.3. Słowna regulacja zachowania w przypadkach ogniskowych uszkodzeń mózgu; 1.4. Udział płatów czołowych w sterowaniu zachowaniami; 1.5. Związek płatów czołowych z mową; Rozdział 2. Przedmiot i metoda badań: 2.1. Założenia badawcze; 2.2. Przebieg badania; 2.3. Materiał empiryczny; Rozdział 3. Zniekształcenia treści wypowiedzi: 3.1. Powtarzanie opowiadania; 3.2. Opisywanie ilustracji; 3.3. Wypowiedzi na zadany temat; 3.4. Wnioski; Rozdział 4. Zniekształcenia formy językowej wypowiedzi: 4.1. Powtarzanie opowiadania; 4.2. Opowiadanie ilustracji; 4.3. Wypowiedzi na zadany temat; 4.4. Wnioski; Rozdział 5. Warianty zespołu czołowego: 5.1. Następstwa uszkodzeń grzbietowo-bocznych części lewego płata czołowego; 5.2. Następstwa uszkodzeń przypodstawnych części lewego płata czołowego; 5.3. Następstwa uszkodzeń prawego płata czołowego; 5.4. Wnioski; Rozdział 6. Udział płatów czołowych w formowaniu wypowiedzi: 6.1. Specyficzność zespołu czołowego; 6.2. Znaczenie wyróżnionych obszarów okolicy czołowej dla poprawnego formowania wypowiedzi; Zakończenie; Słowniczek terminów specjalistycznych; Literatura; Summary; Addenda (aneksy: opowiadania i obrazki na badanie percepcji - MK)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37659, W.38312, W.38311, W.37533 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.36828 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Słowo wstępne; I. Klasa pierwsza: 1. Jan Brzechwa; 2. Czesław Janczarski; 3. Maria Konopnicka; 4. Jan Grabowski; 5. Mira Jaworczakowa; 6. Danuta Wawiłow; II. Klasa druga: 1. Janina Porazińska; 2. Sergiusz Michałkow; 3. Jan Chrystian Andersen; 4. Maria Krüger; 5. Alina i Czesław Centkiewiczowie; 6. Jan Grabowski; III. Klasa trzecia: 1. Maria Kownacka; 2. Roman Pisarski; 3. Hanna Kostyrko; 4. Czesław Centkiewicz; 5. Kornel Makuszyński; 6. Astrid Lindgren; 7. J. Ch. Andersen; 8. Józef Ratajczak; Zakończenie; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39421 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Rozdział 1. Wzajemna zależność myślenie bezpośredniego i słownego u dzieci w wieku przedszkolnym oraz metody jej badania; 1. Znaczenie zagadnienia wzajemnej zależności myślenia bezpośredniego i słownego dla psychologii wieku przedszkolnego; 2. Problematyka badań szkoły pawłowoskiej nad współdziałaniem I i II układu sygnałów; 3. Przydatność eksperymentalnej metody odruchów warunkowych w badaniach współdziałania I i II układu sygnałów; 4. Pojęcie " doświadczenie życiowe " w pracach nad współdziałaniem I i II układu sygnałów; 5. Analiza porównawcza skuteczności niektórych metod badania wzajemnej zależności myślenia bezpośredniego i słownego; Rozdział 2. Metody badań i problematyka niniejszej pracy; 1. Terenowy charakter prac badawczych; 2. Zespołowy charakter prac badawczych; 3. Organizacja i przebieg prac badawczych; Rozdział 3. Kulturowo-społeczne czynniki i fizjologiczne podstawy rozwoju mowy i myślenia dziecka; 1. Środowisko i dziedziczność a rozwój myślenia dzieci; 2. Kulturowo-społeczne czynniki rozwoju myślenia i mowy dziecka; 3. Fizjologiczne podstawy myślenia i mowy dziecka; 3.1. Odruchowy charakter ontogenetycznego rozwoju myślenia i mowy; 3.2. Słowo jako podstawa myślenia ludzkiego; 3.3. Analizatory mowy; 3.4. Lokalizacja analizatorów mowy w korze mózgowej; 3.5. Funkcje analizatorów mowy; 4. Analiza słuchowo-kinestetyczna słowa a rozwój mowy i myślenia dziecka ( Zagadnienie rozwoju wymowy dziecka ); 4.1. Funkcja odbiorcza i funkcja odtwórcza słowa w rozwoju mowy dziecka; 4.2. Jak się odbywa wytwarzanie głosów mowy? ( Na czym polega prawidłowa wymowa ); 5. Zagadnienie rozwoju wymowy dziecka w psychologii rozwojowej; 6. Rozwój wymowy jako jeden z podstawowych elementów procesu rozwojowego mowy dziecka; Rozdział 4. Fazy rozwoju i myślenia dziecka ze szczególnym uwzględnieniem wieku przedszkolnego; 1. Podstawowe aspekty psychologicznej periodyzacji rozwoju mowy i myślenia dziecka; 2. Fazy warstwicowego rozwoju mowy i myślenia dziecka; 2.1. Charakterystyka faz; 2.2. Faza mowy i myślenia sytuacyjnego; 2.3. Faza mowy i myślenia konkretno-wyobrażeniowego; 2.4. Faza mowy abstrakcyjnej; 2.5. Podstawy myślenia abstrakcyjnego w mowie sytuacyjnej i konkretno-wyobrażeniowej; 2.6. Granice wieku faz rozwoju mowy i myślenia; 3. Wiek przedszkolny i grupy wieku dzieci przedszkolnego; 3.1. Wiek przedszkolny na tle omówionych faz rozwoju mowy i myślenia; 3.2. Kryzys rozwoju umysłowego dziecka spowodowane wstąpieniem przedszkola i wstąpieniem do szkoły; 3.3. Okres wieku przedszkolnego; Rozdział 5. Rozwój mowy dziecka w wieku przedszkolnym jako funkcja uzupełniających się wpływów sytuacji społecznych przedszkola i rodziny; 1. Przedszkole a rodzina jako instytucje wychowawcze; 1.1. Przedszkole i żłobek a rodzina w społecznym systemie wychowawczym; 1.2. Tradycyjne wychowanie w rodzinie a wychowanie refleksyjne w przedszkolu; 1.3. Struktura społeczna przedszkola i rodziny a rozwój mowy dziecka; 1.4. Podłoże emocjonalne życia rodzinnego i przedszkolnego; 1.5. Układ stosunków społecznych w rodzinie i przedszkolu a rozwój mowy dziecka; 1.6. Kształtowanie optymalnych warunków rozwoju mowy w grupach przedszkolnych; 2. Główne rodzaje sytuacji rozwoju mowy w rodzinie i przedszkolu; 2.1. Pojęcie sytuacji rozwoju mowy; 2.2. Zagadnienie klasyfikacji społecznych sytuacji rozwoju mowy; 2.3. Klasyfikacja typowych sytuacji rozwoju mowy wspólnych w środowisku rodzinnym i przedszkolnym; 2.4. Różnice między sytuacjami rozwoju mowy w środowisku rodzinnym i przedszkolnym; 2.5. Znaczenie przeprowadzonej analizy sytuacji rozwoju mowy dziecka; Rozdział 6. Rozmowy dzieci nie kierowane przez wychowawczynię w rozmaitych sytuacjach przedszkola; 1. Podział sytuacji w przedszkolu ze względu na warstwicowy charakter wyzwalanej przez nie mowy; 1.1. Zasada podziału; 1.2. Trzy podstawowe typy sytuacji i wyzwalanych przez nie rozmów w dwóch grupach wieku; 1.3. Sytuacje wyzwalające rozmowy typowo sytuacyjne; 1.4. Sytuacje wyzwalające rozmowy o elementach mieszanych; 1.5. Sytuacje wyzwalające rozmowy w stadium wyobraźni; 2. Ogólne wnioski z analizy rozmów dzieci w rozmaitych sytuacyjnych; 2.1. Sytuacja jako czynnik determinujący rozmowę dzieci; 2.2. Wiek dzieci a rozmowy w rozmaitych sytuacjach; 2.3. Wnioski dydaktyczne; Rozdział 7. Opowiadania dzieci na rozmaite tematy w sprzyjających sytuacjach przedszkola; 1. Rozmowa a indywidualna wypowiedź wielozdaniowa; 2. Sytuacje przedszkolne wyzwalające opowiadanie dzieci; 3. Tematyka i treść opowiadań; 4. Opowiadania formułowane samodzielnie na podstawie doświadczenia bezpośredniego; 5. Opowiadania oparte na doświadczeniach pośrednich ( słownych ); 6. Opowiadania w poszczególnych grupach wieku dzieci przedszkolnych; 6.1. Optymalne pobudzenie funkcji opowiadania dzieci w poszczególnych grupach wieku; 6.2. Rozwój funkcji opowiadania w fazach wieku przedszkolnego; 7. Wnioski dydaktyczne; Rozdział 8. Kierowanie rozwojem mowy dziecka w zajęciach dydaktycznych przedszkola; 8. Znaczenie zagadnienia; 9. Funkcja słowa w zajęciach dydaktycznych przedszkola; 9.1. Wzajemna zależność doświadczenia bezpośredniego i słownego we wszystkich zajęciach; 9.1.1. Mowa a działanie i obserwacja dziecka; 9.1.2. Stopnie poglądowości w kształtowaniu funkcji mowy; 9.1.3. Słowo jako środek upoglądowienia; 9.2. Zróżnicowanie funkcji słowa w rozmaitych zajęciach przedszkola; 10. Kształtowanie niektórych podstawowych funkcji mowy w zajęciach dydaktycznych przedszkola; 10.1. Kierowanie rozwojem wymowy dziecka; 10.2. Podstawowe zasady kierowania rozwojem słownika dziecka; 10.3. Kształtowanie umiejętności formułowania zdania; 10.4. Kształtowanie wypowiedzi wielozdaniowych; 10.5. Opowiadanie spontaniczne w sytuacjach dowolnych a opowiadanie dowolne w sytuacjach zajęć obowiązkowych; 11. Organizowanie opowiadania samodzielnego i układanie opowiadania pod kierunkiem; 11.1. Stadia ujmowania treści i rozumowania w opowiadaniu; 11.1.1. Rola opowiadania-wzoru w kształtowaniu wielozdaniowego wypowiadania się dziecka; Ogólne wnioski dydaktyczne; Bibliografia; Streszczenie rosyjskie; Streszczenie angielskie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.3643, W.2772, W.2773, W.3642 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39227, W.39223, W.39226, W.39224, W.39225 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
tabele
Streszczenie: Wprowadzenie; 1. Z teorii i praktyki logopedycznej: 1.1. Baca, Katarzyna, Gajgał, Dorota. Model opieki logopedycznej w Polsce; 1.2. Karczmarek, Bożydar. Pozajęzykowe aspekty porozumiewania się; 1.3. Minczakiewicz, Elżbieta. Edukacyjny i pragmatyczny aspekt rozwoju komunikacji u dzieci ze sprzężonymi zaburzeniami rozwoju; 1.4. Kudłacik, Ewa. Poziom funkcjonowania dzieci głębiej upośledzonych umysłowo w wieku przedszkolnym w zakresie porozumiewania się oraz umiejętności słuchowo - językowych i wzrokowo-przestrzennych; 1.5. Skoczek, Anna. Jąkanie - wybrane zagadnienia terapii; 1.6. Minczakiewicz, Elżbieta, Pniewska, Helena, Pniewska-Baukus, Alina. Logorytmika jedną z nowszych metod terapii logopedycznej; 1.7. Miętus, Małgorzata. Kształtowanie słuchu fonematycznego fonematycznego dzieci niedosłyszących; 1.8. Zielińska, Jolanta. Ocena skuteczności zastosowania laryngograficzno-komputerowej metody wizualizacji sygnału mowy w rozwoju oralnym dzieci z wadą słuchu; 1.9. Suligowska, Beata. W jaki sposób opóźniony rozwój mowy wopływa na pojawienie się trudności w czytaniu i pisaniu?; 1.10. Baraniewicz, Danuta. Video Home Training - domowy trening komunikacji; 1.11. Surowaniec, Józef. Nauczanie poprawnego wymawiania głoski r; 2. Sylwetki wielkich humanistów z dziedziny medycyny i językoznawstwa oraz ich dokonania na gruncie teorii i praktyki logopedycznej: 2.1. Rutkowska, Anna. Jan Siestrzyński prekursorem polskiej surdologopedii; 2.2. Wydra, Joanna. Jan Baudouin de Courtenay - prekursor nowoczesnej logopedii; 2.3. Kiśniowska, Magdalena. Wkład Władysława Ołtuszewskiego w rozwoju polskiej logopedii; 2.4. Święch, Ewelina. Benedykt Dylewski jako twórca systemu opieki logopedycznej; 2.5. Waliczek, Józef, Skórzak, Marek. Irena Styczek - kierownik studium logopedycznego i ceniony autor pierwszego w Polsce podręcznika akademickiego pt. " Logopedia "; 2.6. Kasperek, Beata, Durajczyk, Wiesław. Maria Góral - " matka matek " dzieci głuchych; 2.7. Minczkiewicz, Elżbieta. Leon Karczmarek - humanista, inspirator i twórca podstaw polskiej logopedii; 2.8. Minczakiewicz, Elżbieta. Urszula Zofia Parol - inicjator i twórca racjonalnych podstaw opieki logopedycznej nad dzieckiem z niedokształceniem mowy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41033, W.41035, W.40965, W.41032, W.41034 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
tabele
Streszczenie: Wprowadzenie; 1. Z teorii i praktyki logopedycznej: 1.1. Baca, Katarzyna, Gajgał, Dorota. Model opieki logopedycznej w Polsce; 1.2. Karczmarek, Bożydar. Pozajęzykowe aspekty porozumiewania się; 1.3. Minczakiewicz, Elżbieta. Edukacyjny i pragmatyczny aspekt rozwoju komunikacji u dzieci ze sprzężonymi zaburzeniami rozwoju; 1.4. Kudłacik, Ewa. Poziom funkcjonowania dzieci głębiej upośledzonych umysłowo w wieku przedszkolnym w zakresie porozumiewania się oraz umiejętności słuchowo - językowych i wzrokowo-przestrzennych; 1.5. Skoczek, Anna. Jąkanie - wybrane zagadnienia terapii; 1.6. Minczakiewicz, Elżbieta, Pniewska, Helena, Pniewska-Baukus, Alina. Logorytmika jedną z nowszych metod terapii logopedycznej; 1.7. Miętus, Małgorzata. Kształtowanie słuchu fonematycznego fonematycznego dzieci niedosłyszących; 1.8. Zielińska, Jolanta. Ocena skuteczności zastosowania laryngograficzno-komputerowej metody wizualizacji sygnału mowy w rozwoju oralnym dzieci z wadą słuchu; 1.9. Suligowska, Beata. W jaki sposób opóźniony rozwój mowy wopływa na pojawienie się trudności w czytaniu i pisaniu?; 1.10. Baraniewicz, Danuta. Video Home Training - domowy trening komunikacji; 1.11. Surowaniec, Józef. Nauczanie poprawnego wymawiania głoski r; 2. Sylwetki wielkich humanistów z dziedziny medycyny i językoznawstwa oraz ich dokonania na gruncie teorii i praktyki logopedycznej: 2.1. Rutkowska, Anna. Jan Siestrzyński prekursorem polskiej surdologopedii; 2.2. Wydra, Joanna. Jan Baudouin de Courtenay - prekursor nowoczesnej logopedii; 2.3. Kiśniowska, Magdalena. Wkład Władysława Ołtuszewskiego w rozwoju polskiej logopedii; 2.4. Święch, Ewelina. Benedykt Dylewski jako twórca systemu opieki logopedycznej; 2.5. Waliczek, Józef, Skórzak, Marek. Irena Styczek - kierownik studium logopedycznego i ceniony autor pierwszego w Polsce podręcznika akademickiego pt. " Logopedia "; 2.6. Kasperek, Beata, Durajczyk, Wiesław. Maria Góral - " matka matek " dzieci głuchych; 2.7. Minczkiewicz, Elżbieta. Leon Karczmarek - humanista, inspirator i twórca podstaw polskiej logopedii; 2.8. Minczakiewicz, Elżbieta. Urszula Zofia Parol - inicjator i twórca racjonalnych podstaw opieki logopedycznej nad dzieckiem z niedokształceniem mowy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41265, W.41148, W.41149 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37086 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: [ Przedmowa redaktora wydania; 1. Psychostymulacyjna metoda kształtowania i rozwoju mowy; 2. Opis techniki relaksacyjnej stosowanej w metodzie psychostymulacji; 3. Ćwiczenia oddechowo-głosowe stosowane w metodzie psychostymulacyjnej; 4. Ćwiczenia koordynacji wzrokowo-słychowo-ruchowej w połączeniu w połączeniu z usprawnianiem praksji oralnej; 5. Rytmogesty i ich rola w metodzie; 6. Zabawy słowno-ruchowe jako czynnik stymulujący mowę i myślenie; 7. Integracja procesów rozwoju mowy z procesami rozwoju myślenia - ogólne założenia przyjęte w metodzie psychostymulacyjnej; 8. Streszczenie scenariusza zajęć grupowych realizowanych metodą psychostymulacyjną; Zakończenie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38850 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: [ Przedmowa redaktora wydania; 1. Psychostymulacyjna metoda kształtowania i rozwoju mowy; 2. Opis techniki relaksacyjnej stosowanej w metodzie psychostymulacji; 3. Ćwiczenia oddechowo-głosowe stosowane w metodzie psychostymulacyjnej; 4. Ćwiczenia koordynacji wzrokowo-słychowo-ruchowej w połączeniu w połączeniu z usprawnianiem praksji oralnej; 5. Rytmogesty i ich rola w metodzie; 6. Zabawy słowno-ruchowe jako czynnik stymulujący mowę i myślenie; 7. Integracja procesów rozwoju mowy z procesami rozwoju myślenia - ogólne założenia przyjęte w metodzie psychostymulacyjnej; 8. Streszczenie scenariusza zajęć grupowych realizowanych metodą psychostymulacyjną; Zakończenie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37345, W.37223, W.37344 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: [ Przedmowa redaktora wydania; 1. Psychostymulacyjna metoda kształtowania i rozwoju mowy; 2. Opis techniki relaksacyjnej stosowanej w metodzie psychostymulacji; 3. Ćwiczenia oddechowo-głosowe stosowane w metodzie psychostymulacyjnej; 4. Ćwiczenia koordynacji wzrokowo-słychowo-ruchowej w połączeniu w połączeniu z usprawnianiem praksji oralnej; 5. Rytmogesty i ich rola w metodzie; 6. Zabawy słowno-ruchowe jako czynnik stymulujący mowę i myślenie; 7. Integracja procesów rozwoju mowy z procesami rozwoju myślenia - ogólne założenia przyjęte w metodzie psychostymulacyjnej; 8. Streszczenie scenariusza zajęć grupowych realizowanych metodą psychostymulacyjną; Zakończenie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39445, W.39447, W.38849, W.39446, W.p9540 (5 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej