samoakceptacja
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(2)
Autor
Majewicz Piotr
(1)
Pilecki Jan
(1)
Rakowska Alicja
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(1)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Temat
Powieść polska
(1089)
Polska
(758)
Dziecko
(481)
Poezja polska
(461)
Literatura polska
(456)
samoakceptacja
(-)
Opowiadanie polskie
(363)
Wychowanie
(277)
Nauczanie
(274)
nauczanie początkowe
(265)
dziecko
(247)
Język polski
(236)
Pedagogika
(227)
Dramat polski
(223)
język polski
(197)
Nauczanie początkowe
(186)
Pamiętniki polskie
(183)
Filozofia
(175)
Wychowanie w rodzinie
(160)
Sienkiewicz, Henryk
(145)
Psychologia
(143)
Szkolnictwo
(135)
Niepełnosprawni
(129)
Sztuka
(129)
Literatura młodzieżowa polska
(128)
Wychowanie przedszkolne
(128)
Nauczyciele
(126)
Pedagogika specjalna
(124)
Powieść francuska
(124)
Prus, Bolesław
(123)
Marksizm-leninizm
(115)
Matematyka
(115)
Żeromski, Stefan
(114)
Młodzież
(113)
matematyka
(113)
Literatura dziecięca polska
(110)
Mowa
(109)
Publicystyka polska
(109)
wychowanie
(107)
Rodzina
(103)
Powieść amerykańska
(100)
Powieść angielska
(98)
Dziecko niepełnosprawne
(93)
Literatura
(91)
Mickiewicz, Adam
(91)
nauczanie
(89)
Fizyka
(86)
Słowacki, Juliusz
(85)
literatura polska
(85)
Elektrotechnika
(84)
Osobowość
(83)
Wojna 1939-1945 r.
(83)
pedagogika
(83)
pisanie
(81)
Powieść rosyjska
(80)
Śląsk
(80)
Kultura
(79)
czytanie
(79)
nauczyciele
(79)
Muzyka
(78)
Historia
(77)
Oświata
(77)
Psychoterapia
(77)
Czytanie
(74)
Dziecko upośledzone umysłowo
(73)
Malarstwo polskie
(73)
nauczanie zintegrowane
(73)
Praca
(72)
Orzeszkowa, Eliza
(71)
Uczenie się
(71)
młodzież
(71)
Komputery
(70)
Powieść niemiecka
(70)
Religia
(70)
Gry i zabawy
(68)
Technika
(68)
Warszawa
(68)
Maszyny
(67)
Kraszewski, Józef Ignacy
(65)
Pisanie
(65)
Psychologia wychowawcza
(65)
Socjologia
(64)
Etyka
(63)
Gry edukacyjne
(63)
Młodzież szkolna
(63)
wychowanie w rodzinie
(63)
Gry i zabawy ruchowe
(62)
Lenin, Vladimir Il'i
(62)
Samochody
(62)
Biblioterapia
(61)
Nauka
(61)
Wojsko
(61)
Malarstwo
(59)
Stosunki interpersonalne
(59)
młodzież szkolna
(57)
Nauczanie historii
(56)
Psychologia rozwojowa
(55)
Literatura dziecięca
(54)
Psychologia społeczna
(53)
dziecko upośledzone umysłowo
(53)
szkolnictwo
(53)
2 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 0239-6025 ; Nr 345)
Streszczenie: Wstęp; Rozdział 1. Zachowanie się osób niepełnosprawnych ruchowo w stosunku do siebie, innych i zadań: 1. Organizacja i charakterystyczne cechy zachowania się osób niepełnosprawnych ruchowo; Rozdział 2. Obraz samego siebie i jego rola w zachowaniu osób niepełnosprawnych ruchowo: 1. Obraz samego siebie - ustalenia terminologiczne; 2. Struktura i treść obrazu samego siebie; 3. Regulacyjna rola obrazu samego siebie w zachowaniu; 4. Kształtowanie się obrazu samego siebie u młodzieży niepełnosprawnej ruchowo; Rozdział 3. Metodologia badań własnych: 1. Cel pracy, problemy badawcze, hipotezy; 2. Procedura badawcza; 3. Charakterystyka badanych grup; Rozdział 4. Obraz samego siebie młodzieży niepełnosprawnej ruchowo i pełnosprawnej: 1. Podobieństwa i różnice w strukturze obrazu samego siebie młodzieży niepełnosprawnej ruchowo i pełnosprawnej; 1. Stopień ograniczenia aktywności ruchowej jako czynnik modyfikujący strukturę obrazu samego siebie młodzieży z dysfunkcjami narządów ruchu; Rozdział 5. Charakterystyczne cechy zachowania młodzieży niepełnosprawnej ruchowo i pełnosprawnej w stosunku do siebie, innych oraz zadań: 1. Asertywność jako wymiar zachowania wobec samego siebie; 2. Style zachowania wobec innych osób; 3. Orientacje życiowe badanej młodzieży; 4. Stopień ograniczenia aktywności ruchowej jako czynnik modyfikujący zachowanie młodzieży z dysfunkcjami narządów ruchu; Rozdział 6. Wpływ obrazu samego siebie na zachowanie młodzieży niepełnosprawnej ruchowo: 1. Regulacyjna rola obrazu samego siebie w zachowaniach asertywnych młodzieży z dysfunkcjami narządów ruchu; 2. Regulacyjna rola obrazu samego siebie w zachowaniu wobec innych ludzi młodzieży niepełnosprawnej ruchowo i pełnosprawnej; 3. Regulacyjna rola obrazu samego siebie w tworzeniu orientacji życiowych przez młodzież niepełnosprawną ruchowo i pełnosprawną; 4. Ograniczenia aktywności ruchowej jako czynnik modyfikujący regulacyjną rolę obrazu samego siebie w zachowaniu młodzieży z dysfunkcjami narządów ruchu; Podsumowanie; Postulaty dla praktyki rehabilitacyjnej oraz wychowawczej; Bibliografia; Wykaz tabel, schematów, rysunków i wykresów; Aneks ( Skala do badania obrazu własnej osoby [ Tennesse Self Concept Scale - William H. Fitts ]; Skala ja i inni; Jan M. Stanik. Skala ustosunkowań interpersonalnych SUI )
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41162, W.41268, W.41163, W.41310 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Rocznik Naukowo-Dydaktyczny / Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej ; Z.186)
Streszczenie: Wprowadzenie; Część 1. Integracja społeczna osób niepełnosprawnych: 1. W. Dykcik. Efekty i uwarunkowania integracji społecznej uczniów niepełnosprawnych z rówieśnikami na wsi i w mieście; 2. A. Maciarz. Psychoemocjonalne problemy społecznej integracji dzieci niepełnosprawnych; 3. G. Gunia. Opinia dorosłych osób z wadą słuchu na temat integracyjnego systemu kształcenia; 4. D. Kornaś. Wpływ aktywności zabawowej na rozwój psychoruchowy dzieci głuchych z przedszkoli masowych i specjalnych; 5. E. Minczakiewicz. Sytuacja szkolna uczniów z zaburzeniami mowy w szkole masowej; Część 2. Problemy szkolnictwa specjalnego: 1. J. Wyczesany. Nauczyciel-wychowawca wobec problemów edukacji specjalnej; 2. M. Klaczak. Rewalidacja dzieci głuchych w okresie przedszkolnym a ich osiągnięcia w zakresie matematyki w klasie I; 3. B. Oszustowicz. Sytuacja szkolna uczniów upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim skierowanych do szkoły specjalnej po kilkuletnim okresie nauki w szkole masowej; 4. J. Wyczesany, E. Dyduch. Nauczanie indywidualne w środowisku rodzinnym w świetle badań; 5. T. Oleńska-Pawlak. Niepszystosowanie i niedostosowanie społeczne dzieci w ośrodkach leczniczo-wychowawczych; Część 3. Teorie i tendencje wychowania i kształcenia niepełnosprawnych: 1. B. Grochmal-Bach. Wartości terapii kreatywnej w nowoczesnym podejściu do pedagogiki holistycznej; 2. M. Dąbrowska, D. Wolska. Próby terapii nieprawidłowego rozwoju komunikowania się dzieci autystycznych; 3. D. Łakomy, M. Trojańska. Wpływ różnych form terapii na samoocenę zachowań moralnych dzieci lekko upośledzonych umysłowo w wieku 8-12 lat; 4. A. Mikrut, S. Olszewski. Wpływ wybranych aspektów środowiska rodzinnego na samoakceptację uczniów szkół podstawowych dla upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; 5. Olszewski S. Agresja u osób o obniżonej sprawności umysłowej - rodzaje oddziaływań psychopedagogicznych kierowanych na zachowanie agresywne dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; 6. A. Byczyńska, E. Kudłacik. Diagnoza i terapia zaburzeń w zachowaniu dzieci o obniżonej sprawności umysłowej; Część 4. Podmiotowość osób niepełnosprawnych: 1. A. Rakowska. Kompetencja komunikacyjna dziecka niepełnosprawnego; 2. P. Majewicz. Koncepcja samego siebie u młodzieży z dysfunkcjami narządu ruchu; 3. K. Parys, M. Trojańska. Młodzież upośledzona umysłowo w stopniu lekkim wobec cierpienia; 4. B. Urban. Zaburzenia emocjonalne a przestępczość młodzieży; 5. J. Jedynak. Potrzeby psychospołeczne dzieci z dysfunkcją narządu ruchu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39442, W.39303, W.39505, W.39504, W.39304, W.39305, W.39914, W.39915 (8 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej