Dziecko upośledzone umysłowo
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(73)
Forma i typ
Książki
(73)
Dostępność
dostępne
(73)
Placówka
Wypożyczalnia
(73)
Autor
Pilecki Jan
(11)
Pilecka Władysława
(9)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(6)
Wyczesany Janina
(5)
Kulesza Ewa Maria
(4)
Baran Jolanta
(3)
Piszczek Maria
(3)
Chrzanowska Iwona
(2)
Gajewki Łukasz
(2)
Grzyb Barbara
(2)
Kaja Barbara
(2)
Kosakowski Czesław
(2)
Kuźma Józef
(2)
Mihilewicz Stanisława
(2)
Morbitzer Janusz
(2)
Obuchowska Irena
(2)
Pisula Ewa
(2)
Tkaczyk Grażyna
(2)
Bashford Ann
(1)
Bałachowicz Józefa
(1)
Boenisch Beata
(1)
Bogdanowicz Marta
(1)
Brauner Alfred
(1)
Brauner Francoise
(1)
Carr Janet
(1)
Ciszkiewicz Małgorzata
(1)
Flanczewska-Wolny Maria
(1)
Gacek Barbara
(1)
Gałkowski Rafał
(1)
Haring Norris G
(1)
Hulek Aleksander
(1)
Janiszewska-Nieścioruk Zdzisława
(1)
Jodłowska Bogusława
(1)
Kielin Jacek
(1)
Klaro-Celej Lidia
(1)
Kosińska Anna
(1)
Kott Tadeusz
(1)
Kubińska Ola
(1)
Kwiatkowska Małgorzata
(1)
Lansing Margaret D
(1)
Lovaas Ivar O
(1)
Marcus Lee M
(1)
Michałowicz Roman
(1)
Mikrut Adam
(1)
Mossakowska Lidia
(1)
Mudryk-Gołdon Barbara
(1)
Muszyńska Irena
(1)
Młynarska Małgorzata
(1)
Paluszewski Jan
(1)
Parys Katarzyna
(1)
Pielecki Andrzej
(1)
Pietracha Krzysztof
(1)
Rakowska Alicja
(1)
Reichler Robert Jay
(1)
Schiefelbusch Richard L
(1)
Schopler Eric
(1)
Simmonds Posy
(1)
Stadnicka Janina
(1)
Sędziwy Anna
(1)
Sękowska Zofia
(1)
Wlazło Marcin
(1)
Zalewski Mirosław
(1)
Zaorska Marzenna
(1)
Żyta Agnieszka
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(46)
1990 - 1999
(23)
1980 - 1989
(3)
1970 - 1979
(1)
Kraj wydania
Polska
(73)
Język
polski
(73)
Temat
Powieść polska
(1089)
Polska
(758)
Dziecko
(481)
Poezja polska
(461)
Literatura polska
(456)
Dziecko upośledzone umysłowo
(73)
Opowiadanie polskie
(363)
Wychowanie
(277)
Nauczanie
(274)
nauczanie początkowe
(265)
dziecko
(247)
Język polski
(236)
Pedagogika
(227)
Dramat polski
(223)
język polski
(197)
Nauczanie początkowe
(186)
Pamiętniki polskie
(183)
Filozofia
(175)
Wychowanie w rodzinie
(160)
Sienkiewicz, Henryk
(145)
Psychologia
(143)
Szkolnictwo
(135)
Niepełnosprawni
(129)
Sztuka
(129)
Literatura młodzieżowa polska
(128)
Wychowanie przedszkolne
(128)
Nauczyciele
(126)
Pedagogika specjalna
(124)
Powieść francuska
(124)
Prus, Bolesław
(123)
Marksizm-leninizm
(115)
Matematyka
(115)
Żeromski, Stefan
(114)
Młodzież
(113)
matematyka
(113)
Literatura dziecięca polska
(110)
Mowa
(109)
Publicystyka polska
(109)
wychowanie
(107)
Rodzina
(103)
Powieść amerykańska
(100)
Powieść angielska
(98)
Dziecko niepełnosprawne
(93)
Literatura
(91)
Mickiewicz, Adam
(91)
nauczanie
(89)
Fizyka
(86)
Słowacki, Juliusz
(85)
literatura polska
(85)
Elektrotechnika
(84)
Osobowość
(83)
Wojna 1939-1945 r.
(83)
pedagogika
(83)
pisanie
(81)
Powieść rosyjska
(80)
Śląsk
(80)
Kultura
(79)
czytanie
(79)
nauczyciele
(79)
Muzyka
(78)
Historia
(77)
Oświata
(77)
Psychoterapia
(77)
Czytanie
(74)
Malarstwo polskie
(73)
nauczanie zintegrowane
(73)
Praca
(72)
Orzeszkowa, Eliza
(71)
Uczenie się
(71)
młodzież
(71)
Komputery
(70)
Powieść niemiecka
(70)
Religia
(70)
Gry i zabawy
(68)
Technika
(68)
Warszawa
(68)
Maszyny
(67)
Kraszewski, Józef Ignacy
(65)
Pisanie
(65)
Psychologia wychowawcza
(65)
Socjologia
(64)
Etyka
(63)
Gry edukacyjne
(63)
Młodzież szkolna
(63)
wychowanie w rodzinie
(63)
Gry i zabawy ruchowe
(62)
Lenin, Vladimir Il'i
(62)
Samochody
(62)
Biblioterapia
(61)
Nauka
(61)
Wojsko
(61)
Malarstwo
(59)
Stosunki interpersonalne
(59)
młodzież szkolna
(57)
Nauczanie historii
(56)
Psychologia rozwojowa
(55)
Literatura dziecięca
(54)
Psychologia społeczna
(53)
dziecko upośledzone umysłowo
(53)
szkolnictwo
(53)
73 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38920, W.38821, W.38820, W.38919, W.38822 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42920, W.42919 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Przedmowa do wydania polskiego; Wstęp; Rozdział 1. Specyficzne cechy uczenia się występujące u dzieci upośledzonych umysłowo i autystycznie: 1. Dorosły wobec poziomu "zero"; 1.1. Pozornie nielogiczne początki - przerwać obojętność; 1.2. Inna forma działania - śmieszność; Rozdział 2. Podstawowe zajęcia wychowawcze: 2. Postępowanie wychowawcze w zajęciach rytmiczno-muzycznych; 3. Wypracowanie mowy i języka (demutyzacja); 4. Ćwiczenia praksji ręki; 5. Poprzez taniec.; 6. Zabawki; Rozdział 3. "Pierwsze kroki" w uczeniu się: 7. Zdobywanie niezależności; 7.1. Higiena osobista; 7.2. Jedzenie; 7.3. Kontrolowanie zwieraczy (wypróżnianie); 7.4. Ubieranie się; 7.5. Poruszanie się po ulicy; 8. Kształcenie percepcji; 9. Nauka manipulowania; 9.1. Naklejanie - kalkomania; 9.2. Nawlekanie perełek; 9.3. Dziurkowanie; 9.4. Kolorowanie; 9.5. Cięcie i wycinanie; 9.6. Początki tkania; 9.7. Początki szycia; 9.8. Puzzle i układanki; 9.9. Początki modelowania; Rozdział 4. Dziecko i jego ciało: 10. Nabywanie schematu ciała; 11. Wychowanie psychoruchowe i wychowanie fizyczne; 12. Początki pływania; 13. Równowaga; Rozdział 5. Przygotowanie do szkoły: 14. Aktywność graficzna (grafizm); 15. Początki czytania; 16. Początki liczenia; Rozdział 6. Początki kształcenia zawodowego (młodzież): 17. Praca w drewnie; 17.1. Zasady ogólne; 17.2. Szlifowanie; 17.3. Piłowanie drewna; 17.4. Piłowanie - przerzynanie z zastosowaniem pił; 18. Wbijanie gwoździ i zbijanie przedmiotów; 18.1. Przykręcanie śrub i wkrętów; 19. Rozpoczęcie pracy - introligatorstwo; Podsumowanie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39385, W.38553, W.41314, W.38697, W.39386, W.38698 (6 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Słowo wstępne; Część I: 1.Sposoby nauki; 2. Obserwacja: śledzenie i liczenie; 3. Wzmacnianie (nagradzanie); 4. Ekwiwalenty; 5. Uczenie przez naprowadzanie; 6. Naśladowanie: uczenie się przez odtwarzanie; 7. Oduczanie złych nawyków; 8. Zapisy i wykresy; Część II: 9. Jak nauczyć niektórych ważnych umiejętności?; 10. Ubieranie i rozbieranie dziecka; 11. Nauka mycia; 12. Moczenie mimowolne; 13. Jedzenie i obyczaje przy stole; 14. Nauka mowy; 15. Zabawy; 16. Fobie i obsesje; 17. Zapisywanie przebiegu i wyników
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.36741, W.36739, W.32279, W.36737, W.36738, W.36740 (6 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; Rozdział 1. Uwarunkowsnia sukcesu edukacyjnego w pracy z osobami o specjalnych potrzebach edukacyjnych; 1.1. Dziecko o specjalnych potrzebach edukacyjnych - uczeń. Charakterystyka możliwości rozwojowych; 1.1.1. Charakterystyka możliwości rozwojowych dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim na etapie szkoły podstawowej. Sprawozdanie z badań; 1.1.2. Charakterystyka możliwości rozwojowych dzieci z trudnościami w uczeniu się ze szkół ogólnodostępnych na etapie szkoły podstawowej. Sprawozdanie z badań; 1.2. Kształcenie uczniów upośledzonych umysłowo w Polsce; 1.2.1. Kształcenie uczniów o specjalnych ptrzebach edukacyjnych w nowej sytuacji oświatowej; 1.2.2. Klasyfikowanie i promowanie uczniów upośledzonych umysłowo w polskim systemie oświatowym; 1.3. Osiągnięcia szkolne - efekt pracy nauczyciela i uczniów. Przegląd stanu badań nad zagadnieniem; Rozdział 2. Metodologiczne podstawy badań własnych; 2.1. Problematyka badawcza; 2.2. Cele i hipotezy badawcze; 2.3. Teren i grupa badawcza; 2.4. Narzędzia wykorzystane do badań; Rozdział 3. Analiza wyników badań własnych; 3.1. Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych z klas I-III w sytuacji szkolnej; 3.1.1. Poziom wiadomości i umiejętności szkolnych uczniów klas I-III szkół podstawowych specjalnych dla upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim i szkół ogólnodostępnych; 3.1.2. Poziom przystosowania szkolnego uczniów klas I-III szkół podstawowych specjalnych dla upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim i uczniów szkół ogólnodostępnych na podstawie Kwestionariusza CBI E. S. Schaefera i M. A. Aaronsona; 3.2. Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych z klas IV-VI w sytuacji szkolnej; 3.2.1. Poziom osiągnięć szkolnych z języka polskiego i matematyki uczniów klas IV-VI szkół podstawowych specjalnych dla upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim i uczniów ze szkół ogólnodostępnych; 3.2.2. Poziom przystosowania szkolnego uczniów klas IV-VI szkół podstawowych specjalnych dla upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim i uczniów szkół ogólnodostępnych. Na podstawie Kwestionariusza CBI E. Schaefera i M. Aaronsona; Weryfikacja hipotez; Wnioski z badań; Zakończenie; Bibliografia; Aneks ( 1. Ramowy plan nauczania szkoły podstawowej dla upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim. Klasy I-VIII - tygodniowe liczby godzin; Ramowy plan nauczania dla sześcioletniej szkoły specjalnej dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim )
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41380 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: WstępRozdział 1. Ocena i ocenianie szkolne w ujęciu teoretycznym i w świetle badań: 1. Pojęcie ocen i stopni szkolnych. Ocena i ocenianie - próby definicji pojęć; 1.1. Poglądy pedagogów na sprawdzanie i ocenianie osiągnięć uczniów; 2. Sytuacja oceniania szkolnego; 2.1. Przedmiot i kryteria oceny szkolnej w świetle badań; 2.2. Uczeń w sytuacji oceniania szkolnego; 2.2.1. Ocena i motywacja do nauki szkolnej; 2.2.2. Ustalenia prawne w zakresie oceniania ucznia; 2.3. Nauczyciel w sytuacji oceniania szkolnego; 2.3.1. Kwalifikacje nauczycieli w aspekcie kontroli i oceny; 2.3.2. Pożądane cechy nauczyciela jako osoby oceniającej; 3. "Społeczno-wychowawcze" ocenianie osiągnięć szkolnych jako alternatywa oceniania dydaktycznego; 4. Nowa rzeczywistość oceniania szkolnego; 4.1. Charakterystyka i kryteria sześciostopniowej skali stopni szkolnych; 5. Zarzuty wobec stopni szkolnych w niektórych pozycjach literatury polskiej i zagranicznej; 5.1. Przykłady nowych rozwiązań problemu oceniania; Rozdział 2. Ocenianie szkolne w pracy z dzieckiem upośledzonym umysłowo w stopniu lekkim: 1. Charakterystyka ucznia upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim w kontekście oceniania szkolnego; 1.1. Kształcenie dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; 1.2. Ocenianie dzieci lekko upośledzonych umysłowo w aspekcie osiągnięć szkolnych; 1.2.1. Kryteria stopni szkolnych dla dzieci upośledzonych umysłowo; 1.2.2. Nauczyciel szkoły specjalnej w sytuacji oceniania wiedzy i umiejętności uczniów; 1.2.3. Znaczenie oceny szkolnej dla uczniów lekko upośledzonych umysłowo w świetle badań; 2. Stan badań nad ocenianiem osiągnięć szkolnych dzieci umysłowo upośledzonych w literaturze; Rozdział 3. Metodologiczne podstawy badań; 1. Problematyka, zakres i cel podjętych badań; 2. Problemy badawcze i hipotezy robocze; 3. Teren badań i próba badawcza; 4. Metody, techniki i narzędzia zastosowane w trakcie badań; 4.1. Charakterystyka zastosowanych metod i narzędzi badawczych; Rozdział 4. Analiza wyników badań: 1. Poziom wiadomości i umiejętności uczniów szkół specjalnych dla lekko upośledzonych umysłowo i szkół ogólnodostępnych; 1.1. Poziom wiadomości i umiejętności uczniów szkół specjalnych dla lekko upośledzonych umysłowo z języka polskiego i matematyki; 1.2. Poziom wiadomości i umiejętności z języka polskiego i matematyki uczniów klas I-VIII szkół ogólnodostępnych; 2. Wykorzystywanie skali sześciostopniowej w ocenie uczniów szkół specjalnych dla lekko upośledzonych umysłowo i ogólnodostępnych. Podobieństwa i różnice; 2.1. Wykorzystanie skali sześciostopniowej w ocenie uczniów szkoły specjalnej dla lekko upośledzonych umysłowo i ogólnodostępnej w zakresie języka polskiego. Podobieństwa i różnice; 2.2. Wykorzystanie skali sześciostopniowej w ocenie wiadomości i umiejętności matematycznych uczniów szkoły specjalnej dla lekko upośledzonych umysłowo i szkoły ogólnodostępnej. Podobieństwa i różnice; 3. Trafność oceniania i wykorzystywania skali not szkolnych w kontekście wykształcenia i stażu pracy nauczycieli szkół specjalnych dla lekko upośledzonych umysłowo i szkołach ogólnodostępnych; 3.1. Poziom wykształcenia a trafność oceniania i stopień wykorzystania skali not szkolnych w szkołach specjalnych dla lekko upośledzonych umysłowo i szkołach ogólnodostępnych; 3.1.1. Poziom wykształcenia a trafność oceniania uczniów w szkole specjalnej dla lekko upośledzonych umysłowo i w szkole ogólnodostępnej; 3.1.2. Wykorzystanie skali stopni szkolnych w obu typach szkół w zależności od wykształcenia nauczycieli; 3.2. Staż pracy nauczycieli a trafność oceniania i wykorzystania skali stopni szkolnych w szkołach specjalnych dla lekko upośledzonych umysłowo i w szkołach ogólnodostępnych; 3.2.1. Staż pracy nauczycieli a trafność oceniania uczniów w szkole specjalnej dla lekko upośledzonych umysłowo i w szkole ogólnodostępnej; 3.2.2. Wykorzystanie skali stopni szkolnych w szkole specjalnej dla lekko upośledzonych umysłowo i w szkole ogólnodostępnej w zależności od stażu pracy nauczycieli; 4. Zagadnienie zgodności oceniania w przypadku pomiaru dydaktycznego i oceniania formalnego w szkole specjalnej dla lekko upośledzonych umysłowo i szkole ogólnodostępnej; 4.1. Adekwatność rezultatu pomiaru dydaktycznego do not formalnych wystawionych przez nauczycieli z języka polskiego uczniom klas I-VIII szkół specjalnych dla lekko upośledzonych umysłowo i ogólnodostępnych; 4.2. Adekwatność rezultatu pomiaru dydaktycznego do not formalnych wystawionych przez nauczycieli z matematyki uczniom klas I-VIII szkół specjalnych dla lekko upośledzonych umysłowo i ogólnodostępnych; Zakończenie i wnioski; Wykaz literatury; Aneksy: Aneks 1. Wykorzystanie skali sześciostopniowej w ocenie uczniów szkół specjalnych dla lekko upośledzonych umysłowo i ogólnodostępnych z języka polskiego. Podobieństwa i różnice; Aneks 2. Wykorzystanie skali sześciostopniowej w ocenie wiedzy i umiejętności matematycznych uczniów szkół specjalnych dla lekko upośledzonych umysłowo i ogólnodostępnych. Podobieństwa i różnice; Aneks 3. Adekwatność rezultatu pomiaru dydaktycznego do not formalnych wystawionych przez nauczycieli z języka polskiego uczniom klas I-VIII szkół specjalnych dla lekko upośledzonych umysłowo i ogólnodostępnych; Aneks 4. Adekwatność rezultatu pomiaru dydaktycznego do not formalnych wystawionych przez nauczycieli z matematyki uczniom klas I-VIII szkół specjalnych dla lekko upośledzonych umysłowo i ogólnodostępnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40504, W.39615, W.39951, W.40489, w.40490, W.40503 (6 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Naukowo-Dydaktyczne Kolegium Nauczycielskiego w GliwicachIntegracja - Nauczyciel - Wychowanie / red. Janina Wyczesany ; T. 2)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42063, W.42065, W.42067, W.42062, W.42050, W.42052, W.42066, W.42059, W.42068, W.42055, W.42061, W.42064, W.42057, W.42051, W.42056, W.42054, W.42058, W.42069, W.42053, W.42060 (20 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Nauka i Zabawa)
Książka pomocnicza do nauki metodą ośrodków pracy na poziomie kl. III szkoły podstawowej specjalnej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9529 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Przemdmowa do wydania polskiego. Kazimierz Kirejczyk; Przedmowa. Norris G. Haring i Richard L. Schiefelbusch; Rozdział 1. Wprowadzenie. Richard L. Schiefelbusch; Rozdział 2. Metoda instrumentalna i technika nauczania w szkolnictwie specjalnym. Norris G. Haring i Tomas C. Lovitt; Rozdział 3. Rozwój języka i jego kształtowanie. Richard L. Schiefelbusch; Rozdział 4. Dzieci lżej upośledzone umysłowo ( wyuczalne ). John Cawley i A. J. Papanikou; Rozdział 5. Badania naukowe i postępowanie wychowawcze w stosunku do dzieci głębiej upośledzonych umysłowo ( wyćwiczalnych ). I. Ignacy Goldberg i E. M. Leigh Rooke; Rozdział 6. Problemy kształcenia dzieci z zaburzeniami emocjonalnymi. E. Lakin Phillips; Rozdział 7. Dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się. Wretha Petersen; Rozdział 8. Trudności w czytaniu. John Cawley; Rozdział 9. Dzieci niewidome i nidowidzące. Barbara D. Bateman; Rozdział 10. Zaburzenia słuchu. D. Robert Frisina; Rozdział 11. Zespoły zaburzeń funkcji mózgu. Aspekty medyczne mające wpływ na metody pedagoiki specjalnej. Eric Denhoff i E. Harry S. Nowack; Rozdział 12. Dzieci szczególnie uzdolnione - badania i metody kształczenia. Joseph L. French; Indeks nazwisk; Indeks rzeczowy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.31302, W.31094, W.41899, W.31093 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40229 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41417, W.43766, W.41516 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Naukowo-Dydaktyczne Kolegium Nauczycielskiego w GliwicachIntegracja - Nauczyciel - Wychowanie / red. Janina Wyczesany ; T. 1)
Streszczenie: Słowo wstępne; Wprowadzenie; Część 1. Idea integracji i jej konsekwencje dla wychowania: 1. Bogusława Jodłowska. Problematyka wychowania a idea integracji; 2. Zofia Dołęga. Integracja w ujęciu systemowym; 3. Anna Gaweł. Zdrowie jako przedmiot wychowania; 4. Agnieszka Hottowy. Od symbiozy do indywiduacji: prawidłowe i nieprawidłowe warunki rozwoju tożsamości dziecka w pierwszych latach; 5. Zofia Tawlina. Dążenia życiowego młodzieży na tle przemian ekonomiczno-społecznych w Polsce; 6. Kinga Klimaszewska. Właściwy wybór zawodu młodzieży upośledzonej umysłowo szansą integracji społecznej; 7. Bogusław Bieszczad. Rodzina w perspektywie integracji środowiska lokalnego - wybrane aspekty; Część 2. Idea integracji i jej konsekwencje dla nauczyciela i pedagogiki: 1. Elżbieta M. Minczakiewicz. Aksjologiczny i społeczny wymiar nauczycielskiej służby w świetle wyzwań reformowanej polskiej edukacji i potrzeb rozwijającego się systemu kształcenia integracyjnego; 2. Maria Flanczewska. Pedagog specjalny dziś - kilka uwag o kompetencjach; 3. Dorota Barwińska. Edukacja pozaszkolna wobec wyzwań integracji europejskiej; Część 3. Integracja - nauczyciel - wiedza: 1. Janina Wyczesany. Ocalić od zapomnienia - pamięci Marii Grzegorzewskiej; 2. Bogusława Jodłowska. Idea integracji w perspektywie pedagogiki Marii Montessori; 3. Anna Franek. Integracja dorosłych niepełnosprawnych; 4. Michał Kabiczke. O wartości wiedzy ucznia ( recenzja książki Doroty Klus-Stańskiej, " Konstruowanie wiedzy w szkole ", Olsztyn 2000 ); 5. Bogusława Jodłowska. Młody nauczyciel a idea integracji ( recenzja ksiązki Wandy Dróżki, " Młode pokolenie nauczycieli ", Kielce 2004 ); Noty o autorach
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41554, W.41551, W.41552, W.41553, W.41550 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40707 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41484 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40996, W.42792, W.42458 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: 1. Nowy program?; 2. Po co ta książeczka?; 3. Jakie cele?; 4. Jakie założenia?; 5. Jak to zorganizować?; 6. Jaka baza?; 7. Jakie metody?; 8. Jakie zasady?; 9. Jaki uczeń?; 10. Jak oceniać?; 11. Kto ocenia?; 12. Po co oceniać?; 13. Jak planować?; 14. Podsumowanie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9678, W.p9734, W.p9649, W.p9732, W.p9677, W.p9733, W.p9648 (7 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41158, W.41267 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Nauka i Zabawa)
Książka pomocnicza do nauki metodą ośrodków pracy na poziomie kl. II szkoły podstawowej specjalnej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9528 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41212 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej