Szkolnictwo specjalne
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(40)
Forma i typ
Książki
(40)
Dostępność
dostępne
(37)
tylko na miejscu
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(37)
Czytelnia
(2)
Pracownia cymeliów
(1)
Autor
Wyczesany Janina
(6)
Gajdzica Zenon
(4)
Hulek Aleksander
(3)
Kosakowski Czesław
(3)
Czerniecki Bronisław
(2)
Franczyk Anna
(2)
Korzeniewska Ewa
(2)
Krajewska Katarzyna
(2)
Naprawa Renata
(2)
Tanajewska Alicja
(2)
Tkaczyk Grażyna
(2)
Bałachowicz Józefa
(1)
Berggruenerowa Helena
(1)
Boenisch Beata
(1)
Byers Richard
(1)
Charbicka Magdalena
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Decroly Ovide
(1)
Dryżałowska Grażyna
(1)
Feder Aleksandra
(1)
Flanczewska-Wolny Maria
(1)
Grzegorzewska Maria
(1)
Grzyb Barbara
(1)
Jarantowski Stanisław
(1)
Klinik Anna
(1)
Kulczycki Marian
(1)
Kuś Józef
(1)
Lipkowski Otton
(1)
Lorek Eugeniusz Maria
(1)
Monchamp Éugénie
(1)
Muszyńska Irena
(1)
Nieścierowicz Anna
(1)
Paluszewski Jan
(1)
Pietracha Krzysztof
(1)
Pradela Jacek
(1)
Raszewska Maria
(1)
Rose Richard
(1)
Sękowska Zofia
(1)
Warzała Paweł
(1)
Wlazło Marcin
(1)
Wolny Jakub
(1)
Zabłocki Kazimierz Jacek
(1)
Zaorska Marzenna
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(22)
1990 - 1999
(8)
1980 - 1989
(4)
1970 - 1979
(2)
1950 - 1959
(1)
1930 - 1939
(1)
Kraj wydania
Polska
(40)
Język
polski
(40)
Temat
Powieść polska
(1089)
Polska
(758)
Dziecko
(481)
Poezja polska
(461)
Literatura polska
(456)
Szkolnictwo specjalne
(-)
Opowiadanie polskie
(363)
Wychowanie
(277)
Nauczanie
(274)
nauczanie początkowe
(265)
dziecko
(247)
Język polski
(236)
Pedagogika
(227)
Dramat polski
(223)
język polski
(197)
Nauczanie początkowe
(186)
Pamiętniki polskie
(183)
Filozofia
(175)
Wychowanie w rodzinie
(160)
Sienkiewicz, Henryk
(145)
Psychologia
(143)
Szkolnictwo
(135)
Niepełnosprawni
(129)
Sztuka
(129)
Literatura młodzieżowa polska
(128)
Wychowanie przedszkolne
(128)
Nauczyciele
(126)
Pedagogika specjalna
(124)
Powieść francuska
(124)
Prus, Bolesław
(123)
Marksizm-leninizm
(115)
Matematyka
(115)
Żeromski, Stefan
(114)
Młodzież
(113)
matematyka
(113)
Literatura dziecięca polska
(110)
Mowa
(109)
Publicystyka polska
(109)
wychowanie
(107)
Rodzina
(103)
Powieść amerykańska
(100)
Powieść angielska
(98)
Dziecko niepełnosprawne
(93)
Literatura
(91)
Mickiewicz, Adam
(91)
nauczanie
(89)
Fizyka
(86)
Słowacki, Juliusz
(85)
literatura polska
(85)
Elektrotechnika
(84)
Osobowość
(83)
Wojna 1939-1945 r.
(83)
pedagogika
(83)
pisanie
(81)
Powieść rosyjska
(80)
Śląsk
(80)
Kultura
(79)
czytanie
(79)
nauczyciele
(79)
Muzyka
(78)
Historia
(77)
Oświata
(77)
Psychoterapia
(77)
Czytanie
(74)
Dziecko upośledzone umysłowo
(73)
Malarstwo polskie
(73)
nauczanie zintegrowane
(73)
Praca
(72)
Orzeszkowa, Eliza
(71)
Uczenie się
(71)
młodzież
(71)
Komputery
(70)
Powieść niemiecka
(70)
Religia
(70)
Gry i zabawy
(68)
Technika
(68)
Warszawa
(68)
Maszyny
(67)
Kraszewski, Józef Ignacy
(65)
Pisanie
(65)
Psychologia wychowawcza
(65)
Socjologia
(64)
Etyka
(63)
Gry edukacyjne
(63)
Młodzież szkolna
(63)
wychowanie w rodzinie
(63)
Gry i zabawy ruchowe
(62)
Lenin, Vladimir Il'i
(62)
Samochody
(62)
Biblioterapia
(61)
Nauka
(61)
Wojsko
(61)
Malarstwo
(59)
Stosunki interpersonalne
(59)
młodzież szkolna
(57)
Nauczanie historii
(56)
Psychologia rozwojowa
(55)
Literatura dziecięca
(54)
Psychologia społeczna
(53)
dziecko upośledzone umysłowo
(53)
szkolnictwo
(53)
40 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38920, W.38821, W.38820, W.38919, W.38822 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42920, W.42919 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Od wydawcy polskiego; Podziękowania; Wstęp; Rozdział 1. Tworzenie planów pracy; 1.1. Proces powstawania planów pracy; 1.2. Sytuacja prawna; 1.3. Specjalne potrzeby edukacyjne; 1.4. Ocena osiągnięć uczniowskich; 1.5. Uwagi końcowe; Rozdział 2. Ustalanie zasad; 2.1. Całość programu; 2.2. Negocjowanie zawartości programu; 2.3. Zarządzanie całym programem; Rozdział 3. Tworzenie i stosowanie polityki szkolnej; 3.1. Zależność między planowaniem rozwoju szkoły a kształtowaniem jej polityki edukacyjnej; 3.2. Model opracowywania polityki w szkole; 3.3. Stosowanie modelu; Rozdział 4. Planowanie długoterminowe; 4.1. Zakres, równowaga i przydatność w ramach programu; 4.2. Zakres, równowaga i przydatność w ramach poszczególnych przedmiotów; 4.3. Praca ciągła; 4.3.1. Umiejętności międzyprogramowe; 4.3.2. Umiejętności i procesy ciągłe w realizacji poszczególnych przedmiotów; 4.4. Odrębne jednostki pracy; 4.4.1. Powiązanie międzyprzedmiotowe i połączone jednostki pracy; 4.4.2. Cykliczny program połączonych jednostek pracy; 4.4.3. Sporządzanie mapy jednostek odrębnych; 4.5. Podsumowanie; Rozdział 5. Planowanie średnioterminowe; 5.1. Postęp; 5.1.1. Postęp jako zróżnicowanie; 5.1.2. Cztery rodzaje postępów; 5.1.3. Rozwijanie umiejętności; 5.1.4. Poszerzanie uprawnienia do nowych treści programowych; 5.1.5. Dostosowanie kontekstów uczenia się do wieku życia; 5.1.6. Postęp w kierunku zastosowań funkcjonalnych; 5.2. Planowanie dla postępu a jednostki pracy; 5.3. Możliwości oceny; 5.4. Moduły; 5.4.1. Co to jest moduł programu?; 5.4.2. Opracowywanie modułów w praktyce; 5.5. Zakres i równowaga; 5.5.1. Cały program; 5.5.2. Poszczególne przedmioty; Rozdział 6. Planowanie krótkoterminowe; 6.1. Planowanie działań; 6.2. Różnicowanie; 6.3. Praca grupowa; 6.3.1. " Układanka "; 6.3.2. " Posłowanie "; 6.4. Planowanie dla indywidualnych uczniów; 6.4.1. Zakres i równowaga; 6.4.2. Postęp i ciągłość; Rozdział 7. Zagadnienia oceny, ewidencji i sprawozdawczości; 7.1. Rozpoznawanie możliwości na etapie i planowanie; 7.2. Ocena; Rozdział 8. Koordynacja programu; 8.1. Jaki jest cel monitorowania przedmiotu?; 8.2. Monitorowanie - nie mam na to czasu!; 8.3. Posługiwanie się dziennikiem monitorowania programu; Rozdział 9. Podjęcie wyzwania; 9.1. Autonomia szkół; 9.2. Zmieniające się praktyki; 9.3. Prawo do treści; 9.3.1. Elastyczność dostępu; 9.3.2. Integracja; 9.4. Uwagi końcowe; Wykaz literatury
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41486, W.41074 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42953, W.42952 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: WstępRozdział 1. Ocena i ocenianie szkolne w ujęciu teoretycznym i w świetle badań: 1. Pojęcie ocen i stopni szkolnych. Ocena i ocenianie - próby definicji pojęć; 1.1. Poglądy pedagogów na sprawdzanie i ocenianie osiągnięć uczniów; 2. Sytuacja oceniania szkolnego; 2.1. Przedmiot i kryteria oceny szkolnej w świetle badań; 2.2. Uczeń w sytuacji oceniania szkolnego; 2.2.1. Ocena i motywacja do nauki szkolnej; 2.2.2. Ustalenia prawne w zakresie oceniania ucznia; 2.3. Nauczyciel w sytuacji oceniania szkolnego; 2.3.1. Kwalifikacje nauczycieli w aspekcie kontroli i oceny; 2.3.2. Pożądane cechy nauczyciela jako osoby oceniającej; 3. "Społeczno-wychowawcze" ocenianie osiągnięć szkolnych jako alternatywa oceniania dydaktycznego; 4. Nowa rzeczywistość oceniania szkolnego; 4.1. Charakterystyka i kryteria sześciostopniowej skali stopni szkolnych; 5. Zarzuty wobec stopni szkolnych w niektórych pozycjach literatury polskiej i zagranicznej; 5.1. Przykłady nowych rozwiązań problemu oceniania; Rozdział 2. Ocenianie szkolne w pracy z dzieckiem upośledzonym umysłowo w stopniu lekkim: 1. Charakterystyka ucznia upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim w kontekście oceniania szkolnego; 1.1. Kształcenie dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; 1.2. Ocenianie dzieci lekko upośledzonych umysłowo w aspekcie osiągnięć szkolnych; 1.2.1. Kryteria stopni szkolnych dla dzieci upośledzonych umysłowo; 1.2.2. Nauczyciel szkoły specjalnej w sytuacji oceniania wiedzy i umiejętności uczniów; 1.2.3. Znaczenie oceny szkolnej dla uczniów lekko upośledzonych umysłowo w świetle badań; 2. Stan badań nad ocenianiem osiągnięć szkolnych dzieci umysłowo upośledzonych w literaturze; Rozdział 3. Metodologiczne podstawy badań; 1. Problematyka, zakres i cel podjętych badań; 2. Problemy badawcze i hipotezy robocze; 3. Teren badań i próba badawcza; 4. Metody, techniki i narzędzia zastosowane w trakcie badań; 4.1. Charakterystyka zastosowanych metod i narzędzi badawczych; Rozdział 4. Analiza wyników badań: 1. Poziom wiadomości i umiejętności uczniów szkół specjalnych dla lekko upośledzonych umysłowo i szkół ogólnodostępnych; 1.1. Poziom wiadomości i umiejętności uczniów szkół specjalnych dla lekko upośledzonych umysłowo z języka polskiego i matematyki; 1.2. Poziom wiadomości i umiejętności z języka polskiego i matematyki uczniów klas I-VIII szkół ogólnodostępnych; 2. Wykorzystywanie skali sześciostopniowej w ocenie uczniów szkół specjalnych dla lekko upośledzonych umysłowo i ogólnodostępnych. Podobieństwa i różnice; 2.1. Wykorzystanie skali sześciostopniowej w ocenie uczniów szkoły specjalnej dla lekko upośledzonych umysłowo i ogólnodostępnej w zakresie języka polskiego. Podobieństwa i różnice; 2.2. Wykorzystanie skali sześciostopniowej w ocenie wiadomości i umiejętności matematycznych uczniów szkoły specjalnej dla lekko upośledzonych umysłowo i szkoły ogólnodostępnej. Podobieństwa i różnice; 3. Trafność oceniania i wykorzystywania skali not szkolnych w kontekście wykształcenia i stażu pracy nauczycieli szkół specjalnych dla lekko upośledzonych umysłowo i szkołach ogólnodostępnych; 3.1. Poziom wykształcenia a trafność oceniania i stopień wykorzystania skali not szkolnych w szkołach specjalnych dla lekko upośledzonych umysłowo i szkołach ogólnodostępnych; 3.1.1. Poziom wykształcenia a trafność oceniania uczniów w szkole specjalnej dla lekko upośledzonych umysłowo i w szkole ogólnodostępnej; 3.1.2. Wykorzystanie skali stopni szkolnych w obu typach szkół w zależności od wykształcenia nauczycieli; 3.2. Staż pracy nauczycieli a trafność oceniania i wykorzystania skali stopni szkolnych w szkołach specjalnych dla lekko upośledzonych umysłowo i w szkołach ogólnodostępnych; 3.2.1. Staż pracy nauczycieli a trafność oceniania uczniów w szkole specjalnej dla lekko upośledzonych umysłowo i w szkole ogólnodostępnej; 3.2.2. Wykorzystanie skali stopni szkolnych w szkole specjalnej dla lekko upośledzonych umysłowo i w szkole ogólnodostępnej w zależności od stażu pracy nauczycieli; 4. Zagadnienie zgodności oceniania w przypadku pomiaru dydaktycznego i oceniania formalnego w szkole specjalnej dla lekko upośledzonych umysłowo i szkole ogólnodostępnej; 4.1. Adekwatność rezultatu pomiaru dydaktycznego do not formalnych wystawionych przez nauczycieli z języka polskiego uczniom klas I-VIII szkół specjalnych dla lekko upośledzonych umysłowo i ogólnodostępnych; 4.2. Adekwatność rezultatu pomiaru dydaktycznego do not formalnych wystawionych przez nauczycieli z matematyki uczniom klas I-VIII szkół specjalnych dla lekko upośledzonych umysłowo i ogólnodostępnych; Zakończenie i wnioski; Wykaz literatury; Aneksy: Aneks 1. Wykorzystanie skali sześciostopniowej w ocenie uczniów szkół specjalnych dla lekko upośledzonych umysłowo i ogólnodostępnych z języka polskiego. Podobieństwa i różnice; Aneks 2. Wykorzystanie skali sześciostopniowej w ocenie wiedzy i umiejętności matematycznych uczniów szkół specjalnych dla lekko upośledzonych umysłowo i ogólnodostępnych. Podobieństwa i różnice; Aneks 3. Adekwatność rezultatu pomiaru dydaktycznego do not formalnych wystawionych przez nauczycieli z języka polskiego uczniom klas I-VIII szkół specjalnych dla lekko upośledzonych umysłowo i ogólnodostępnych; Aneks 4. Adekwatność rezultatu pomiaru dydaktycznego do not formalnych wystawionych przez nauczycieli z matematyki uczniom klas I-VIII szkół specjalnych dla lekko upośledzonych umysłowo i ogólnodostępnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40504, W.39615, W.39951, W.40489, w.40490, W.40503 (6 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Program zatwierdzony przez MEN w dniu 6 listopada 1997 r. do realizacji i stosowania w szkołach zasadniczych specjalnych od roku szkolnego 1998/99, nr w zestawie D OW-4016-S-5/97
r. do realizacji i stosowania w szkołach zasadniczych specjalnych od roku szkolnego 1998/99, nr w zestawie D OW-4016-S-5/97
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Ep.227 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Program zatwierdzony przez MEN w dniu 6 listopada 1997 r. do realizacji i stosowania w szkołach zasadniczych specjalnych od roku szkolnego 1998/99, nr w zestawie D OW-4016-S-7/97
r. do realizacji i stosowania w szkołach zasadniczych specjalnych od roku szkolnego 1998/99, nr w zestawie D OW-4016-S-7/97
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Ep.226 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Pracownia cymeliów
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Sp.17798 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42277 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42922, W.42921 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
DVD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9980, W.p9978, W.p9977, W.p9979 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
Płyta CD: przykładowe scenariusze zajęć dydaktyczno-terapeutycznych, wybrane karty pracy oraz pomoce dydaktyczne wykorzystywane w pracy dydaktyczno-terapeutycznej z dziećmi w wieku przedszkolnym
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41747 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
Płyta CD: przykładowe scenariusze zajęć dydaktyczno-terapeutycznych, wybrane karty pracy oraz pomoce dydaktyczne wykorzystywane w pracy dydaktyczno-terapeutycznej z dziećmi w wieku przedszkolnym
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42863, W.42862 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; T. 8)
Streszczenie: Wstęp (Zenon Gajdzica); Introduction (Zenon Gajdzica); Część I. Emocjonalne uwarunkowania rozwoju i funkcjonowania dzieci i młodzieży niepełnosprawnej: 1. Teresa Borowska. Emocje dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; 2. Piotr Sipiorski. Problemy integracji uczniów z zaburzonym zachowaniem i zaburzeniami emocjonalnymi; 3. Danuta Jankowska. Poglądy młodzieży upośledzonej umysłowo w stopniu lekkim na zachowania przejawiające elementy niedostosowania społecznego; Część II. Zadania szkoły w procesie wspierania ucznia niepełnosprawnego: 1. Ladislav Horňak. Problemy wychowania dzieci romskich w szkołach dla uczniów z lekkim upośledzeniem umysłowym w Słowacji; 2. Anna Zamkowska. Formy wsparcia ucznia z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim w szkole ogólnodostępnej; 3. Danuta Osik-Chudowolska. Motywy wyboru szkoły z oddziałami integracyjnymi dla dzieci zdrowych i niepełnosprawnych w opinii rodziców i pedagogów; Część III. Uwarunkowania i efekty procesu uczenia się dziecka niepełnosprawnego: 1. Grażyna Adamczyk. Realne możliwości wejścia na rynek pracy absolwentów szkół specjalnych z niepełnosprawnością intelektualną - stan obecny; 2. Ewa Dyduch. Wpływ pełnej kontroli rodzicielskiej na proces uczenia się samodzielności dzieci z niepełnosprawnością intelektualną; 3. Ewa Jaglarz, Jacek Sikorki. Pozycja socjometryczna uczniów w gimnazjalnej klasie integracyjnej; 4. Bożena Kurasz. Z praktyki nauczyciela: edukacja osób niepełnosprawnych w klasach integracyjnych - szanse i zagrożenia; 5. Jadwiga Oleksy, Agata Cabała. Integralne wychowanie i nauczanie jako podłoże kształtowania postaw wobec uczniów niepełnosprawnych - refleksje na temat czynności nauczyciela; 6. Agnieszka Buczek. Efekty nauczania technologii informacyjnej uczniów z niepełnosprawnością intelektualną; 7. Maria Jolanta Stępor. Przesłanki ukrytego programu w edukacji osób niepełnosprawnych; 8. Małgorzata Dąbrowska. Strategie postępowania z dzieckiem odmawiającym uczęszczania do szkoły z powodu fobii szkolnej; 9. Szymon Godawa. Predyspozycje osobowościowe oligofrenopedagoga; 10. Zenon Gajdzica. Wykształcenie nauczycieli pracujących w klasach integracyjnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42892 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43567 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43565 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41906, W.36651 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.36364 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40224 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.17846 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej