Dziecko głuche
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(32)
Forma i typ
Książki
(32)
Dostępność
dostępne
(32)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(32)
Czytelnia
(1)
Autor
Gałkowski Tadeusz
(3)
Korzon Aniela
(3)
Zielińska Jolanta
(3)
Baran Jadwiga
(2)
Kulczycka Ewa
(2)
Mihilewicz Stanisława
(2)
Stawowy-Wojnarowska Irena
(2)
Cieszyńska Jadwiga
(1)
Csanyi Yvonne
(1)
Domeradzka-Kowalkowska Joanna
(1)
Gunia Grażyna
(1)
Kirejczyk Kazimierz
(1)
Klus-Stańska Dorota
(1)
Kobosko Joanna
(1)
Kosętka Halina
(1)
Kunicka-Kaiser Irmina
(1)
Lane Harlan
(1)
Lindner Gerhart
(1)
Löwe Armin
(1)
Mitrinowicz-Modrzejewska Aleksandra
(1)
Pietrzak Włodzimierz
(1)
Pilecki Jan
(1)
Plutecka Katarzyna
(1)
Rakowska Alicja
(1)
Ritzke Lidia
(1)
Siedlecka Hanna
(1)
Smoleńska Jadwiga
(1)
Stachyra Józefa
(1)
Szczepankowski Bogdan
(1)
Szymańska Beata
(1)
Trochymiuk Anita
(1)
Wyczesany Janina
(1)
Zalewska Marina
(1)
Świdziński Marek
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(14)
1990 - 1999
(11)
1980 - 1989
(2)
1970 - 1979
(2)
Kraj wydania
Polska
(32)
Język
polski
(32)
Temat
Powieść polska
(1089)
Polska
(758)
Dziecko
(481)
Poezja polska
(461)
Literatura polska
(456)
Dziecko głuche
(-)
Opowiadanie polskie
(363)
Wychowanie
(277)
Nauczanie
(274)
nauczanie początkowe
(265)
dziecko
(247)
Język polski
(236)
Pedagogika
(227)
Dramat polski
(223)
język polski
(197)
Nauczanie początkowe
(186)
Pamiętniki polskie
(183)
Filozofia
(175)
Wychowanie w rodzinie
(160)
Sienkiewicz, Henryk
(145)
Psychologia
(143)
Szkolnictwo
(135)
Niepełnosprawni
(129)
Sztuka
(129)
Literatura młodzieżowa polska
(128)
Wychowanie przedszkolne
(128)
Nauczyciele
(126)
Pedagogika specjalna
(124)
Powieść francuska
(124)
Prus, Bolesław
(123)
Marksizm-leninizm
(115)
Matematyka
(115)
Żeromski, Stefan
(114)
Młodzież
(113)
matematyka
(113)
Literatura dziecięca polska
(110)
Mowa
(109)
Publicystyka polska
(109)
wychowanie
(107)
Rodzina
(103)
Powieść amerykańska
(100)
Powieść angielska
(98)
Dziecko niepełnosprawne
(93)
Literatura
(91)
Mickiewicz, Adam
(91)
nauczanie
(89)
Fizyka
(86)
Słowacki, Juliusz
(85)
literatura polska
(85)
Elektrotechnika
(84)
Osobowość
(83)
Wojna 1939-1945 r.
(83)
pedagogika
(83)
pisanie
(81)
Powieść rosyjska
(80)
Śląsk
(80)
Kultura
(79)
czytanie
(79)
nauczyciele
(79)
Muzyka
(78)
Historia
(77)
Oświata
(77)
Psychoterapia
(77)
Czytanie
(74)
Dziecko upośledzone umysłowo
(73)
Malarstwo polskie
(73)
nauczanie zintegrowane
(73)
Praca
(72)
Orzeszkowa, Eliza
(71)
Uczenie się
(71)
młodzież
(71)
Komputery
(70)
Powieść niemiecka
(70)
Religia
(70)
Gry i zabawy
(68)
Technika
(68)
Warszawa
(68)
Maszyny
(67)
Kraszewski, Józef Ignacy
(65)
Pisanie
(65)
Psychologia wychowawcza
(65)
Socjologia
(64)
Etyka
(63)
Gry edukacyjne
(63)
Młodzież szkolna
(63)
wychowanie w rodzinie
(63)
Gry i zabawy ruchowe
(62)
Lenin, Vladimir Il'i
(62)
Samochody
(62)
Biblioterapia
(61)
Nauka
(61)
Wojsko
(61)
Malarstwo
(59)
Stosunki interpersonalne
(59)
młodzież szkolna
(57)
Nauczanie historii
(56)
Psychologia rozwojowa
(55)
Literatura dziecięca
(54)
Psychologia społeczna
(53)
dziecko upośledzone umysłowo
(53)
szkolnictwo
(53)
32 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; 1. Analiza literatury; 2. Organizacja i metody basdań; 3. Analiza programu nauczania; 4. Zasób, struktura słownictwa i tekstu wypowiedzi uczniów głuchych klas czwartej i ósmej; 5. Rozwijanie mowy uczniów głuchych w procesie nauczania różnych przedmiotów w klasach V-VIII ( na podstawie badań ); 6. Przykłady konspektów lekcji; Uwagi końcowe; Przypisy; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.36618 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp - Lidia Ritzke; 1. Stawowy-Wojnarowska I.: Wprowadzenie; 2. Ritzke L.: Organizacja działalności internatu; 3. Baran J.: Kształtowanie postaw społeczno-moralnych głuchych; 4. Baran J.: Wychowanie estetyczne; 5. Baran J.: Kształtowanie i rozwijanie mowy uczniów głuchych w warunkach wychowania internatowego; 6. Ritzke L.: Rodzaje i formy zajęć w internacie; 7. Ritzke L.: Kultura fizyczna w internacie; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37087, W.37197, W.37198 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 0239-6025 ; Nr 292)
Streszczenie: Wstęp; Rozdział 1. Wpływ głuchoty na rozwój dziecka do tryzdziestego miesiąca życia; 1.1. Skutki wczesnej deprywacji słuchowej; 1.1.1. Bodźce akustyczne jako nośniki informacji o świecie; 1.1.2. Badania rozwoju niemowląt z uszkodzonym słuchem; 1.2. Umiejętności zdobywane przez dziecko w pierwszych dwunastu miesiącach życia; 1.2.1. Rozwój psychomotoryczny niemowlęcia; 1.2.2. Etapy rozwoju mowy i zabawy w pierwszym roku życia; 1.3. Umiejętności zdobywane przez dziecko od piętnastego do tzrydziestego miesiąca życia; 1.3.1. Rozwój psychomotoryczny; 1.3.2. Etapy rozwoju mowy i zabawy w wieku poniemowlęcym; Rozdział 2. Współczesne metody kształcenia sprawności komunikacyjnej dzieci niesłyszących; 2.1. Porozumiewanie się językowe w życiu człowieka; 2.1.1. Językowa wykładnia świata; 2.1.2. Charakterystyka procesu porozumiewania się; 2.2. Metody nauczania dzieci niesłyszących; 2.2.1. Metoda całościowa S. Schmid-Giovannini; 2.2.2. Metoda macierzyńska A. van Udena; 2.2.3. Interakcyjno-komunikacyjna metoda P. A. Janna; 2.2.4. Fonogesty - metoda wspomagania komunikacji językowej K. Krakowiak; Rozdział 3. Wczesna nauka czytania w świetle badań naukowych; 3.1. Poglądy językoznawców; 3.2. Poglądy psychologów, socjologów i pedagogów; 3.3. Poglądy logopedów; Rozdział 4. Alternatywna metoda nauczania systemu językowego dzieci prelingwalnie ogłuchłych; 4.1. W poszukiwaniu metody; 4.2. Kształtowanie sprawności sytuacyjnej i pragmatycznej; 4.3. Kształtowanie kompetencji kulturowej; 4.3.1. Ćwiczenia sprawności motorycznej; 4.3.2. Ćwiczenia percepcji wzrokowej; 4.3.3. Ćwiczenia myślenia; 4.3.4. Ćwiczenia pamięci; 4.3.5. Ćwiczenia umiejętności naśladowania; 4.4. Kształtowanie sprawności systemowej; 4.4.1. Cechy tekstu tworzonego podczas pracy z dzieckiem niesłyszącym; 4.5. Opis eksperymentu; 4.5.1. Ogólny opis grupy dzieci uczestniczacych w programie wczesnej nauki czytania; 4.5.2. Możliwości słuchowego odbioru mowy w świetle międzynarodowej klasyfikacji zabyrzeń słuchu; 4.6. Nauka czytania dzieci w wieku przedszkolnym; 4.6.1. Etap I - od sylaby otwartej do pierwszego słowa; 4.6.2. Etap II - od pierwszych słów do wypowiedzi wieloczłonowych; 4.6.3. Etap III - od wypowiedzi wieloczłonowych do minimalnego zasobu leksykalnego; Rozdział 5. Rozwój semantyczny języka dzieci niesłyszących; 5.1. Analiza słownika Szymka; 5.1.1. Wiek 3,7; 5.1.2. Wiek 4,7; 5.1.3. Wiek 5,7; 5.2. Analiza słownika Alka; 5.2.1. Wiek 2,11; 5.2.2. Wiek 3,11; 5.2.3. Wiek 4,11; Uwagi końcowe; Aneks: a) Wypowiedzi językowe dzieci z najmlodszej grupy wiekowej; b) Wypowiedzi językowe dzieci niesłyszących z grup eksperymentalnych; Bibliografia; Contents
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41412, W.40632 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Przedmowa do wydania polskiego; Przedmowa do niemieckiego wydania; 1. Znaczenie słuchu, pojęcie wychowania słuchowego; 2. Najważniejsze etapy w historii wychowania słuchowego; 3. Najważniejsze konsekwencje utraty słuchu; 3.1. Pojęcie uszkodzenia słuchu; 3.2. Krzywe zysku z aparatem; 3.3. Odbieranie głosek i mowy; 4. Wczesne wykrywanie uszkodzenia słuchu i wczesne zaopatrywanie w aparat słuchowy; 4.1. Wczesne rozpoznanie; 4.2. Wczesne zaopatrzenie w aparat słuchowy; 5. Wczesne wychowanie słuchowo-werbalne; 5.1. Rozwój niemowląt; 5.1.1. Mowa matki; 5.1.2. Śpiew, muzyka; 5.1.3. Odgłosy; 5.2. Pomiędzy 1 a 2 rokiem życia; 5.2.1. Rozmowa; 5.2.2. Śpiew, muzyka; 5.2.3. Odgłosy, hałas; 5.3. Między 2 a 3 (4) rokiem życia; 5.3.1. Podstawy rozmowy; 5.3.2. Sytuacje powtarzające się na co dzień; 5.3.3. Pamiętnik; 5.3.4. Kalendarz; 5.3.5. Celowe zajęcia w rozwoju słuchowo-werbalnym; 6. Najważniejsze założenia nauczania języka macierzystego w grupach dzieci z głębokim uszkodzeniem słuchu; 6.1. Najważniejsze zasady wychowania słuchowego; 6.1.1. Optymalne wzmacnianie dźwięku; 6.1.2. Unisensoryczny charakter wychowania słuchowego; 6.1.3. Częste momenty uwagi słuchowej; 6.1.4. Włączanie wszystkich członków grupy; 6.1.5. Motywacja; 6.1.6. Postępowanie całościowe; 6.1.7. Wiodąca rola mowy; 6.1.8. Stopniowe likwidowanie treściowych punktów orientacyjnych; 6.2. Zależności pomiędzy słyszeniem a odczytywaniem z ust; 6.3. Krąg zadań w nauce języka macierzystego; 7. Typy lekcji języka macierzystego; 7.1. Rozmowy swobodne i tematyczne; 7.1.1. Istota metody; 7.1.2. Tematy rozmów; 7.1.3. Kroki metodyczne; 7.2. Mowa sytuacyjna w działaniu; 7.2.1. Istota metody; 7.2.2. Przygotowanie prostych potraw, napojów; 7.2.3. Czynności codzienne; 7.2.4. Zabawa; 7.3. Zabawy rozwijające mowę; 7.3.1. Istota typu lekcji; 7.3.2. Warianty zajęć zabawowych; 7.4. Odgrywanie ról; 7.4.1. Najważniejsze cechy metody; 7.4.2. Warianty lekcji w 2 klasie; 7.4.3. Sposób przygotowania scenek do odegrania na role od 3 klasy szkolnej; 7.4.4. Druga lekcja odgrywania ról; 7.5. Scenki pantomimiczne; 7.5.1. Metoda; 7.5.2. Rodzaje scenki pantomimicznej stosowanej w 2 klasie; 7.5.3. Kroki metodyczne w scenkach pantomimicznych przeprowadzanych w klasach od 2 do 107.6. Technika czytania i pisania; 7.6.1. Technika czytania; 7.6.2. Technika pisania; 7.7. Rozwijanie czytania ze zrozumieniem; 7.7.1. Poziom czytania i rodzaj lektury; 7.7.2. Prace z historyjkami obrazkowymi; 7.7.3. Teatrzyk kukiełkowy; 7.7.4. Czytanki ułożone na podstawie rozmów; 7.7.5. Opracowanie czytanek z podręcznika; 7.8. Rozwijanie struktur językowych; 7.8.1. Czynniki hamujące rozwój kompetencji i realizacji językowej; 7.8.2. Transformacja językowa, zaimki pytajne; 7.8.3. Zabawy gramatyczne; 7.8.4. Automatyzacja form gramatycznych; 7.8.5. Gramatyka i ortografia; 7.9. Stymulacja wypowiedzi ustnych i pisemnych; 7.9.1. Przygotowanie do wypowiedzi pisemnych; 7.9.2. Wypowiedź pisemna; 8. Rozwijanie mowy poprzez metodę przedmiotowego praktycznego działania; 8.1. Najważniejsze cechy przedmiotu; 8.2. Możliwości organizacji; 8.3. Szczegóły metodyczne; 8.3.1. Określenie celu; 8.3.2. Wykonywanie pracy; 8.3.3. Przegląd materiałów i narzędzi; 8.3.4. Planowanie; 8.3.5. Zwracanie się z prośbą o coś; 8.3.6. Rozdzielenie materiałów i narzędzi do pracy; 8.3.7. Wykonanie; 8.3.8. Analiza gotowych prac i ocena; 8.3.9. Sprawozdanie; 8.3.10. Zajęcia z gotowymi pracami; Zakończenie; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38130, W.38009, W.38010, W.38129, W.38369, W.38368, W.38011 (7 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42947, W.42946 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.36649 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; ROZDZIAŁ I. Wprowadzenie do teoretycznych podstaw terapii logopedycznej dzieci z zaburzeniami słuchu i mowy; 1. Surdologopedia jako specjalizacja zawodowa logopedii; 2. Przedmiot badań, cele i zadania surdologopedii; 3. Podstawowe terminy i definicje; 4. Rozwój myśli surdologopedycznej w Polsce i na świecie; 4.1. Sylwetki naukowców - pionierów surdologopedii w Polsce; 5. Współczesny model organizacji opieki nad dziećmi niedosłyszącymi w Polsce; ROZDZIAŁ II. Wybrane zagadnienia z anatomii, fozjologii i patologii narządu słuchu; 1. Budowa i funkcjonowanie narządu słuchu; 2. Podstawowe wiadomości z akustyki; 3. Fizjologia przenoszenia i odbierania dźwięków; 4. Badanie słuchu; 5. Etiologia wad słuchu; 6. Charakterystyka uszkodzeń narządu słuchu; ROZDZIAŁ III. Porozumiewanie się, mowa i jej zaburzenia spowodowane wadą słuchu; 1. Zaburzenia słuchu i mowy a rozwój psychomotoryczny dziecka; 2. Trudności w opanowaniu systemu językowego przez dzieci z głuchotą prelingwalną; 2.1. Zniekształcenia systemu fonetycznego; 2.2. Stopień opanowania systemu leksykalnego; 2.3. Nieprawodłowości w opanowaniu systemu gramatycznego; 3. Porozumiewanie się osób głuchych; ROZDZIAŁ IV. Zasady i metody terapii logopedycznej dzieci z zaburzeniami słuchu i mowy; 1. Zasady pracy z dzieckiem z wadą słuchu i mowy; 2. Metody terapii logopedycznej; 3. Ćwiczenia kształtujące i wspomagające rozwój mowy dziecka niesłyszącego; 3.1. Ćwiczenia oddechowe; 3.2. Ćwiczenia usprawniające motorykę narządów artykulacyjnych; 3.3. Ćwiczenia fonacyjne; 3.4. Ćwiczenia artykulacyjne; 3.5. Ćwiczenia słuchowe; 3.6. Ćwiczenia logarytmiczne; 3.7. Ćwiczenia w odczytywaniu wypowiedzi z ust.4. Teorie i metody kształtowania systemu językowego dzieci niesłyszących; ROZDZIAŁ V. Diagnoza logopedyczna dzieci z zaburzeniami słuchu i mowy; Bibliografia
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42906 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Cz.42907 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42793 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42290, W.41617, W.42288, W.42289, W.41541 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Naukowo-Dydaktyczne Kolegium Nauczycielskiego w Gliwicach)
Streszczenie: Wstęp Rozdział 1 Przegląd historyczny metod nauczania uczniów niesłyszących 1.1. Narodziny metody 1.2. Rozwój metod nauczania 1.3. Współczesne metody nauczania 1.3.1. Totalna komunikacja 1.3.2. Metoda macierzyńska1.3.3. Fonogesty jako metoda nauczania języka1.3.4. Metoda audytywno-werbalna 1.3.5. Metoda ośrodków pracy Rozdział 2 Specyfika kształcenia zintegrowanego uczniów niesłyszących 2.1. Cele kształcenia2.2. Zasady kształcenia2.3. Metody kształcenia2.4. Kształtowanie pojęć jako podstawowy problem nauczania językadzieci niesłyszących2.5. Środki dydaktyczne Rozdział 3Zasady i metody wychowania uczniów niesłyszących Rozdział 4Metoda ośrodków pracy jako model dla kształcenia zintegrowanegouczniów głuchych 4.1. Zajęcia wstępne4.1.1. Sprawdzenie obecności 4.1.2. Praca z kalendarzem 4.1.3. Obserwacja i opis pogody 4.1.4. Przypomnienie o obowiązkach dyżurnego4.2. Zajęcia przygotowujące do nauki mowy4.2.1. Ćwiczenia oddechowe4.2.2. Ćwiczenia usprawniające narządy artykulacyjne4.2.3. Ćwiczenia fonacyjne4.2.4. Ćwiczenia słuchowe4.3. Zajęcia właściwe ľ poznawcze4.3.1. Wprowadzenie do tematu 4.3.2. Opracowanie nowej litery 4.3.3. Ćwiczenia w mówieniu i w pisaniu4.3.4. Ćwiczenia kształtujące wstępne pojęcia matematyczne4.3.5. Ćwiczenia w czytaniu4.4. Zajęcia ekspresyjne4.5. Zajęcia końcowe4.5.1. Ocena pracy ucznia 4.5.2 Zadanie pracy domowej 4.5.3. Zajęcia porządkowe Rozdział 5Rewalidacja indywidualna Rozdział 6Realizacja założeń wychowania słuchowego w kształceniu zintegrowanym Rozdział 7Ocena opisowa w kształceniu zintegrowanym Rozdział 8Planowanie i konstruowanie programów nauczania oraz wychowania na pierwszym etapie edukacyjnym dla uczniów niesłyszących Bibliografia Aneks
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43240, W.43244, W.43241, W.43242, W.43243 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40172 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37124, W.38491, W.37123 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40403 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42196, W.42110 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39152, W.39151, W.39150 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Podstawy audiologii pedagogicznej / Gerhart Lindner. - Warszawa : Państwowe Wydawnictwo Naukowe, 1976. - 446, [2] s. : il., tab., wykr., err. ; 21 cm.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41898, W.28165 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38521, W.38522 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41634 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41702, W.42701, W.41745, W.41744, W.42124 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41903 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej