Porażenie mózgowe dziecięce
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(23)
Forma i typ
Książki
(23)
Dostępność
dostępne
(23)
Placówka
Wypożyczalnia
(23)
Autor
Michałowicz Roman
(4)
Mihilewicz Stanisława
(3)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(3)
Chmielik Jolanta
(2)
Michałowska-Mrożek Janina B
(2)
Mrożek Kamila
(2)
Pilecki Jan
(2)
Borkowska Maria
(1)
Cedro Andrzej
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Chudak Bożena
(1)
Kędra Edyta
(1)
Levitt Sophie
(1)
Loska Magdalena
(1)
Mazanek Ewa
(1)
Pielecki Andrzej
(1)
Sękowska Zofia
(1)
Tomasik Ewa
(1)
Woynarowska Barbara
(1)
Łosiowski Zbigniew
(1)
Ślenzak Jadwiga
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(8)
1990 - 1999
(10)
1980 - 1989
(3)
Kraj wydania
Polska
(23)
Język
polski
(23)
Temat
Powieść polska
(1089)
Polska
(758)
Dziecko
(481)
Poezja polska
(461)
Literatura polska
(456)
Porażenie mózgowe dziecięce
(-)
Opowiadanie polskie
(363)
Wychowanie
(277)
Nauczanie
(274)
nauczanie początkowe
(265)
dziecko
(247)
Język polski
(236)
Pedagogika
(227)
Dramat polski
(223)
język polski
(197)
Nauczanie początkowe
(186)
Pamiętniki polskie
(183)
Filozofia
(175)
Wychowanie w rodzinie
(160)
Sienkiewicz, Henryk
(145)
Psychologia
(143)
Szkolnictwo
(135)
Niepełnosprawni
(129)
Sztuka
(129)
Literatura młodzieżowa polska
(128)
Wychowanie przedszkolne
(128)
Nauczyciele
(126)
Pedagogika specjalna
(124)
Powieść francuska
(124)
Prus, Bolesław
(123)
Marksizm-leninizm
(115)
Matematyka
(115)
Żeromski, Stefan
(114)
Młodzież
(113)
matematyka
(113)
Literatura dziecięca polska
(110)
Mowa
(109)
Publicystyka polska
(109)
wychowanie
(107)
Rodzina
(103)
Powieść amerykańska
(100)
Powieść angielska
(98)
Dziecko niepełnosprawne
(93)
Literatura
(91)
Mickiewicz, Adam
(91)
nauczanie
(89)
Fizyka
(86)
Słowacki, Juliusz
(85)
literatura polska
(85)
Elektrotechnika
(84)
Osobowość
(83)
Wojna 1939-1945 r.
(83)
pedagogika
(83)
pisanie
(81)
Powieść rosyjska
(80)
Śląsk
(80)
Kultura
(79)
czytanie
(79)
nauczyciele
(79)
Muzyka
(78)
Historia
(77)
Oświata
(77)
Psychoterapia
(77)
Czytanie
(74)
Dziecko upośledzone umysłowo
(73)
Malarstwo polskie
(73)
nauczanie zintegrowane
(73)
Praca
(72)
Orzeszkowa, Eliza
(71)
Uczenie się
(71)
młodzież
(71)
Komputery
(70)
Powieść niemiecka
(70)
Religia
(70)
Gry i zabawy
(68)
Technika
(68)
Warszawa
(68)
Maszyny
(67)
Kraszewski, Józef Ignacy
(65)
Pisanie
(65)
Psychologia wychowawcza
(65)
Socjologia
(64)
Etyka
(63)
Gry edukacyjne
(63)
Młodzież szkolna
(63)
wychowanie w rodzinie
(63)
Gry i zabawy ruchowe
(62)
Lenin, Vladimir Il'i
(62)
Samochody
(62)
Biblioterapia
(61)
Nauka
(61)
Wojsko
(61)
Malarstwo
(59)
Stosunki interpersonalne
(59)
młodzież szkolna
(57)
Nauczanie historii
(56)
Psychologia rozwojowa
(55)
Literatura dziecięca
(54)
Psychologia społeczna
(53)
dziecko upośledzone umysłowo
(53)
szkolnictwo
(53)
23 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(ABC rehabilitacji dzieci / red. Maria Borkowska ; Cz.2)
Streszczenie: 1. M. Borkowska. Wstęp; 2. M. Borkowska. Zasady wieloprofilowego usprawniania dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym; 3. M. Borkowska. Mózgowe porażenie dziecięce; 4. M. Borkowska. Prawidłowy rozój dziecka; 5. M. Borkowska. Zaburzenia w psychoruchowym rozwoju dziecka; 6. M. Borkowska. Rozwój metod i znaczenie wczesnego usprawniania dziecka z zaburzeniami rozwoju psychoruchowego; 7. M. Borkowska. Zasady prowadzenia ćwiczeń z małymi dziećmi; 8. I. Derulska. Masaż ciała; 9. A. Górzyńska. Ćwiczenia wstępne - przygotwanie do leczenia usprawniającego; 10. A. Górzyńska. Bilans neuroruchów; 11. T. Filpiak. Metoda Bobath'ów; 12. I. Derulska. Kinezyterapia psychoruchowa; 13. I. Derulska. Metoda Peto; 14. I. Derulska, H. Pielak. Metoda Sherborne; 15. H. Pielak. Ćwiczenia równoważne, ćwiczenia na piłce, ćwiczenia na wałku; 16. M. Borkowska. Usprawnianie czynności karmienia; 17. I. Filipiak. Usprawnianie czynności rąk; 18. A. Górzyńska. Pielęgnacja jamy ustnej; 19. A. Górzyńska. Nauka samodzielnego ubierania się i rozbierania; 20. A. Górzyńska. Pomoce ortopedyczne w usprawnianiu; 21. M. Borkowska. Ćwiczenia w wodzie; 22. S. Jędrzejczyk. Znaczenie muzykoterapii w usprawnianiu; 23. E. Mazanek. Psychopedagogiczne aspekty w rewalidacji dzieci z m. p. dz.; J. Bogucka. Przykłady ćwiczeń schematu ciała, stymulacji psychoruchowego rozwoju dziecka, wskaźniki dojrzałości dziecka 5 i 6-letniego; Słowniczek terminów medycznych i skrótów; Literatura
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37373 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Słowo wstępne; I. M. Chodkowska: Być matką dziecka z porażeniem mózgowym; 1. Co to jest dziecięce porażenie mózgowe?; 2. Jak rozpoznać objawy dziecięcego porażenia mózgowego; 3. Dlaczego wczesne rozpoznanie dziecięcego porażenia mózgowego jest bardzo ważne?; 4. Droga od diagnozy do rozpoczęcia działań leczniczo-rehabilitacyjnych; 5. Czynności w roli matki dziecka z porażeniem mózgowym; 6. Psychiczne obciążenia roli matki dziecka z porażeniem mózgowym; 7. Wspomaganie roli matki dziecka z porażeniem mózgowym przez zdrowych członków rodziny; 8. Bariery na drodze prowadzącej do integracji dziecka; 9. Problemy edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej; 10. Rola matki w przygotowaniu dziecka z porażeniem mózgowym do integracji; 11. Dziecięce porażenie mózgowe - życiowa klęska czy szczególne wyzwanie dla matki?; II. Pamiętniki: 1. Miłość inna, ale równie ważna i wielka; 2. Zosia da się lubić, trzeba tylko znaleźć dla niej drogę; 3. Trudno było przełamać opór i powiedzieć, że mała jest chora; 4. Nie dopuszczam do siebie myśli, że mogłoby jej nie być; 5. Nie czuję się osamotniona w walce o syna; 6. Zrozumiałam, że przegrałam; 7. Będę walczyć do końca moich dni; 8. Dla mnie to wielki dramat, dla innych - trochę śmiechu; 9. Tego nie da się opisać słowanmi, to się tylko czuje!; 10. Boję się myśleć, co będzie dalej; 11. Choroba małej, to choroba nas wszystkich; 12. Czy happy end?; 13. Może pokolenie mojego synka będzie już bardziej ludzkie; 14. Nie wiem, jak długo, ale wiem, że warto!; 15. Chciałabym zbudować D O M... niech zamieszka w nim ŚWIATŁO i miłość człowieka niech wejdzie; 16. Czy polityka społeczna w swoim programie nieprzewiduje chorych?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38772, W.38713, W.38773, W.38714 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43304 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40925, W.40644 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Uczniowie z mózgowym porażeniem dziecięcym : osiągnięcia edukacyjne / Magdalena Loska. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, cop. 2005. - 127, [5] s., [16] s. tabl. kolor. : fot., wykr. ; 24 cm.
(Każdy Może Być Wielki)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43041 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Przedmowa; Przedmowa do części 1 - Zbigniew Łosiowski; I. Czochańska J., Łosiowski Z.: Mózgowe porażenie dziecięce: 1. Łosiowski Z.: Definicja i postacie; 2. Łosiowski Z.: Częstość występowania, przyczyny oraz czynniki zagrożenia mózgowego porażenia dziecięcego; 3. Czochańska J.: Objawy mózgowego porażenia dziecięcego; 3.1. Postacie spastyczne piramidowe mózgowego porażenia dziecięcego; 3.2. Niedowład połowiczny ( prawo- i lewostronny ); 3.3. Niedowład czterokończynowy; 3.4. Obustronny niedowład kurczowy; 3.5. Postać pozapiramidowa; 3.6. Postać móżdżkowa; 3.7. Postacie mieszane; 3.8. Leczenie; II Schmidt-Sidor B.: Wady wrodzone ośrodkowego układu nerwowego: 1. Częstość wad wrodzonych; 1.1. Rozszczep kręgosłupa; 1.2. Przepuklina oponowa ( meningocoele ); 1.3. Przepuklina oponowo-rdzeniowa ( myelomeningocoele ); 1.4. Wodogłowie wrodzone; 2. Wczesne rozpoznawanie wad wrodzonych i próby zapobiegania; III. Ryniewicz B.: Choroby nerwowo-mięśniowe: 1. Dystrofie mięśniowe postępujące; 1.1. Dystrofia mięśniowa postępująca Duchenne'a; 1.2. Postać Beckera; 1.3. Dystrofia mięśniowa postępująca - postać kończynowo-obręczowa; 1.4. Dystrofia twarzowo-łopatkowo-ramieniowa; 1.5. Dystrofia wrodzona; 2. Miopatie wrodzone; 3. Miopatie nabyte; 4. Zanik rdzeniowy mięśni; 5. Neuropatie; 5.1. Zapalenie wielokorzeniowo-wielonerwowe Guillaina-Barre; 6. Zespoły miotoniczne; 7. Miastenia; IV. Lenkiewicz T.: Urazy ośrodkowego układu nerwowego: 1. Organizacja i zasady postępowania medycznego w urazach u dzieci w miejscu wypadku; 1.1. Pomoc udzielana w ambulatorium chirurgii dziecięcej;2. Oddziały chirurgii dziecięcej; 3. Urazy czaszkowo-mózgowe; 3.1. Otwarte urazy czaszkowo-mózgowe; 3.2. Zamknięte urazy czaszkowo-mózgowe; 3.3. Wstrząśnienie mózgu; 3.4. Stłuczenie mózgu i jego obrzęk; 3.5. Pęknięcia i złamania pokrywy czaszki; 3.6. Krwiak nadtwardówkowy; 3.7. Krwiaki podtwardówkowe; 3.8. Wodniaki podtwardówkowe; 4. Urazy kręgosłupa; 4.1. Pierwsza pomoc dzieciom z urazami kręgosłupa; 5. Stłuczenia i wykręcenia w obrębie kręgosłupa; 5.1. Izolowane uszkodzenia tarczy międzykręgowej; 5.2. Uszkodzenia kostne; 5.3. Zasady opieki nad dziećmi po urazowym uszkodzeniu rdzenia; V. Czochańska J.: Dzieci z nowotworami ośrodkowego układu nerwowego; 1. Podział nowotworów ośrodkowego układu nerwowego; 2. Objawy nowotworu mózgu i rdzenia; 3. Leczenie; 4. Problemy psychospołeczne; VI. Schmidt-Sidor B.: Choroby nerwowo-skórne ( fakomatozy ): 1. Nerwiakowłókniakowatość ( choroba Recklinghausena ); 2. Naczyniakowatość twarzowo-oponowa ( choroba Sturege-Webera ); VII. Schmidy-Sidor B.: Choroby metaboliczne ośrodkowego układu nerwowego; VIII. Czochańska J.: Stany napadowe u dzieci. Padaczka: 1. Obraz napadów padaczkowych; 2. Przyczyna padaczki; 3. Zaburzenia stwierdzane u chorych na padaczkę; 4. Podział padaczek; 5. Podział padaczek z uwzględnieniem przyczyn; 6. Rodzaje padaczek; 7. Leczenie chorych na padaczkę; 8. Postępowanie w napadzie drgawek lub stanie padaczkowym; IX. Łosiowski Z.: Stany napadowe niepadaczkowe u dzieci; X. Szczepanik E.: Bóle głowy: 1. Mechanizm powstawania bólu głowy; 2. Podział bólów głowy; 3. Bóle samoistne; 3.1. Migrena; 3.2. Leczenie migreny; 3.3. Klasterowy ból głowy ( ból głowy Hortona ); 3.4. Ból głowy typu napięciowego; 3.5. Inne rzadsze postacie samoistnych bólów głowy; 4. Bóle głowy objawowe; 4.1. Ból głowy w chorobach ogólnoustrojowych i narządów wewnętrznych; 4.2. Ból głowy w chorobach układu nerwowego; 4.3. Ból głowy w chorobach w obrębie twarzoczaszki; 4.4. Ból głowy związany z urazem głowy; 4.5. Ból głowy związany z działaniem substancji toksycznych lub ich odstawieniem; XI. Łosiowski Z.: Mikrozaburzenia czynności mózgu - aspekt neurologiczny: 1. Zakres pojęcia; 2 .Przyczyny i mechanizm powstawania mikrozaburzeń czynności mózgu - etiopatogeneza; 3. Najczęstsze zespoły kliniczne objęte pojęciem mikorzaburzenia czynności mózgu mzcm i ich objawy; 3.1. Zespół niezgrabności ruchowej; 3.2. Zespół nadpobudliwości psychoruchowej; 3.3. Zaburzenia rozwojowe mowy - dysfazje; 3.4. Specyficzne trudności w uczeniu się; 4. Rozpoznawanie; 5. Ewolucja mzcm, prognoza, leczenie; Literatura uzupełniająca
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39625, W.39467, W.39466, W.39881, W.39880 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43076, W.42146 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Mózgowe porażenie dziecięce / red. Roman Michałowicz. - Wyd. 2 popr. i uzup. - Warszawa : Państwowy Zakład Wydawnictw Lekarskich, 1993. - 460 s. : il., zdj. ; 24 cm.
Streszczenie: Przedmowa do pierwszego wydania; Przedmowa do drugiego wydania; Część 1. Problemy kliniczno-diagnostyczne: 1. Definicja, obraz kliniczny, podział - Roman Michałowicz; 1.1. Piśmiennictwo; 2. Wady rozwojowe oraz uszkodzenia ośrodkowe układu nerwowego powstałe w życiu płodowym i w okresie noworodkowym - Roman Michałowicz; 2.1. Embiopatie i fetopatie wirusowe; 2.2. Fetopatie bakteryjne; 2.2.1. Kiła wrodzona; 2.2.2. Listerioza; 2.2.3. Kandydoza; 2.3. Fetopatie wywołane przez pasożyty; 2.3.1. Toksoplazmoza wrodzona; 2.4. Embiopatie i fetopatie spowodowane działaniem czynników toksycznych; 2.5. Wady rozwojowe ośrodkowego układu nerwowego; 2.6. Niektóre choroby ciężarnej zaburzające krążenie; 2.6.1. EPH-gestozy; 2.6.2. Noworodek matki chorej na cukrzycę; 2.6.3. Noworodek matki z niewydolnością krążenia; 2.6.4. Noworodek matki z niedokrwistością; 2.7. Uszkodzenia okołoporodowe; 2.8. Niedotlenienie płodu w okresie ciąży; 2.9. Zespół niedotlenienia u noworodka; 2.10. Wylew śródczaszkowy w okresie okołoporodowym i noworodkowym; 2.11. Noworodek przedwcześnie urodzony ( noworodek o małej masie urodzeniowej ); 2.12. Noworodek dystroficzny; 2.13. Noworodek z ciąży mnogiej; 2.14. Choroba hemolityczna ( cytotoksyczna ) noworodków; 2.15. Procesy zapalne ośrodkowego układu nerwowego; 2.16. Napady drgawek; 2.17. Podsumowanie; 2.18. Piśmiennictwo; 3. Zmiana anatomopatologiczna - Bogdan Woźniewicz; 3.1. Zmiany krwotoczne w ośrodkowym układzie nerwowym u wcześniaków; 3.1.1. Krwotok podpajęczynówkowy; 3.1.2. Krwotoki wewnątrzkomórkowe i przykomórkowe; 3.2. Zmiany miąższowe w ośrodkowym układzie nerwowym u noworodków donosznych; 3.2.1. Uszkodzenie istoty białej; a) Giloza przykomorowa; b) Martwica przykomorowa; 3.2.2. Uszkodzenie istoty szarej; a) Obumieranie neuronów; b) Martwica kory móżdżku; c) Martwica istoty szarej jąder wzgórza; d) Martwica pnia mózgu; e) Martwica mostu; f) Martwica rdzenia kręgowego; 4. Okres noworodkowy dziecka w ocenie neurologiczno-pediatyrycznej - Roman Michałowicz i Jolanta Chmielik; 4.1. Fizjologia noworodka donoszonego; 4.2. Ocena neurologiczna noworodka; 4.3. Ocena czynności sensorycznej u noworodka; 5. Rozpoznawanie wczesne - Jolanta Chmielik i Roman Michałowicz; 5.1. Ocena rozwoju psychoruchowego niemowlęcia; 5.2. Ocena przydatności niektórych odruchów postawy, prostowania i równowagi; 5.2.1. Odruch toniczny szyjny asymetryczny; 5.2.2. Odruch toniczny szyjny symetryczny; 5.2.3. Odruch podparcia; 5.2.4 Odruchy prostowania a) Odruch szyjny prostujący; 5.2.5. Reakcja spadochronowa; 5.2.6. Odruchy chwytne z kończyn górnych; 5.2.7. Odruchy chwytne z kończyn dolnych; 5.3. Ocena odruchów według Vojty; 5.4. Obserwacja wzrostu obwodu czaszki niemowlęcia; 5.5. Podsumowanie - Roman Michalowicz; 5.6. Piśmiennictwo; 6. Metody oceny rozwoju psychoruchowego - Jadwiga Ślenzak; 6.1. Piśmiennictwo; 7. Wybrane problemy psychiatryczne - Łucja Ignatowicz; 7.1. Upośledzenie umysłowe; 7.2. Zaburzenia w sferze emocjonalno-popędowej u dzieci bez istotnego zmniejszenia sprawności umysłowej; 7.3. Napady padaczkowego; 7.4. Moczenie mimowolne; 7.5. Mimowolne nietrzymanie kału; 7.6. Tiki; 7.7. Autyzm wczesnodziecięcy; 7.8. Podsumowanie; 7.9. Piśmiennictwo; 8. Dziecko ryzyka - Roman Michałowicz; 9. " Zespół encefalopatii " u dzieci - Roman Michałowicz i Roman Ignatowicz; 10. Problemy diagnostyczne - Roman Michałowicz; 10.1. Wybrane zagadnienia z diagnostyki prenatalnej; 10.2. Różnicowanie mózgowego porażnie dziecięcego z innymi chorobami ośrodkowego układu nerwowego; 10.2.1. Zespół piramidowy; 10.2.2. Zespół pozapiramidowy; 10.3. Zespół móżdżkowy; 10.3.1. Zespół uszkodzenia obwodowego neuronu ruchowego; 10.4. Metody pomocnicze służące rozpoznawaniu i różnicowaniu mózgowego porażenia dziecięcego; 10.4.1. Diagnostyka ultrasonograficzna ośrodkowego układu nerwowego - Kamil Wermeński; 10.4.2. Tomografia komputerowa; 10.5. Piśmiennictwo; Część 2. Leczenie: 11. Kinezyterapia - Zofia Lubicz-Rudnicka; 11.1. Krytyczny rys historyczny metod usprawniania; 11.1.1. Metoda Phelpsa; 11.1.2. Metoda Margaret S. Rood; 11.1.3. Metoda Kabata; 11.1.4. Metoda Singe Brunstrom; 11.1.5. Metoda Bobathów; 11.1.6. Metoda Peto; 11.1.7. Metoda Temple'a Faya; 11.1.8. Metoda Domana i Delcata; 11.1.9. Metoda Vojty; 11.2. Zasady usprawniania ruchowego; 11.2.1. Okres niemowlęcy i poniemowlęcy; a) Pozycja dziecka we wczesnym zapobieganiu utrwalenia się patologicznych objawów porażenia; b) Ochronny wyprost ramion; c) Kształtowanie symetryczne utrzymania głowy i rąk; d) Ułatwianie ruchów; 11.2.2. Usprawnianie dzieci w wieku przedszkolnym; 11.2.3. Usprawnianie dzieci w wieku szkolnym; 11.3. Specyfika najczęściej stosowanych ćwiczeń w różnych formach klinicznych mózgowego porażenia dziecięcego; 11.4. Metody oddziaływania wychowawczego; 11.5. Wyniki rehabilitacji i ich uwarunkowania; 11.6. Aneks: a) Badania odruchów według Fiorentino; b) Test funkcjonalny dziecka z mózgowym porażeniem dziecięcym; 11.7. Piśmiennictwo; 12. Wczesna stymulacja rozwoju mowy u dzieci w pierwszym roku życiu - Elżbieta Stecko i Roman Michałowicz; 12.1. Piśmiennictwo; 13. Wpływ zaburzeń mowy na kształtowanie się osobowości dziecka - Roman Michałowicz i Elżbieta Stecko; 13.1. Piśmiennictwo; 14. Rehabilitacja logopedyczna - Elżbieta Stecko; 14.1. Piśmiennictwo; 15. Przykurcze i zniekształcenia oraz ich leczenie - Mieczysław M. Koszla; 15.1. Definicja; 15.2. Rys historyczny; 15.3. Podstawowe wiadomości z zakresu anatomii; 15.3.1. Anatomia patologiczna; 15.4. Obraz kliniczny; 15.4.1. Typ spastyczny ( kurczowy ); 15.4.2. Typ pozapiramidowy; 15.4.3. Typ ataktyczny; 15.4.4. Niedowłady kurczowe poszczególnych części układu ruchu; 15.5. Leczenie; 15.5.1. Usprawnienie fizyczne; 15.5.2. Leczenie operacyjne; 15.6. Piśmiennictwo; 16. Leczenie farmakologiczne - Roman Ignatowicz i Roman Michałowicz; 16.1. Piśmiennictwo; Część 3. Problemy psychologiczno-pedagogiczne: 17. Kierunki i metody oddziaływania psychologiczno-pedagogicznego wspomagającego rozwój psychiczny; 17.1. Uwagi ogólne - Jadwiga Ślenzak; 17.1.1. Piśmiennictwo; 17.2. Oddziaływanie psychopedagogiczne wspomagające wczesny rozwój dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym - Ewa Mazanek; 17.2.1. Podstawowe zasady oddziaływania; 17.2.2. Pielęgnacja i samoobsługa; 17.2.3. Oddziaływanie psychopedagogiczne na dzieci od 0 do 4 roku życia wspomagające rozwój ich procesów poznawczych; 17.2.4. Organizacja opieki przedszkolnej; 17.2.5. Piśmiennictwo; 17.3. Dojrzałość szkolna - Jadwiga Bogucka; 17.3.1. Sprawność ruchowa; 17.3.2. Sprawność manualna; 17.3.3. Poziom rozwoju umysłowego; 17.3.4. Poziom rozwoju mowy; 17.3.5. Poziom rozwoju funkcji wzrokowo-ruchowych; 17.3.6. Poziom lateralizacji; 17.3.7. Poziom funkcji słuchowo-ruchowych; 17.3.8. Dojrzałość emocjonalno-społeczna; 17.3.9. Podsumowanie; 17.3.10. Piśmiennictwo; 18. Z badań nad zaburzeniami rozpoznawania schematu ciała u dzieci z mózgowym porażeniem - Jadwiga Bogucka; 18.1. Piśmiennictwo; 19. O niektórych metodach usprawniania psychoruchowego za pomocą muzyki - Jadwiga Bogucka; 19.1. Pogląd na znaczenie muzyki w terapii; 19.2. Próby zastosowania muzyki w terapii dzieci z zaburzeniami układu ruchu; 19.3. Piśmiennictwo; 20. Rola rodziny w procesie leczenia dziecka; 20.1. Wychowanie w rodzinie - Jadwiga Ślenzak; 20.1.1. Piśmiennictwo; 20.2. Wpływ kalectwa na życie emocjonalne w rodzinie - Jadwiga Bogucka i Ewa Mazanek; 20.3. Rola rodziców w kształtowaniu osobowości dziecka z mózgowym porażeniem dziecięcym - Ewa Mazanek; 20.4. Postawy rodzicielskie wobec dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym - Roman Ignatowicz; 20.4.1. Piśmiennictwo; 20.5. Formy pracy z rodzicami - Jadwiga Bogucka; 20.5.1. Piśmiennictwo; 20.6. Przystosowanie społeczne dzieci - Jadwiga Ślenzak; 20.6.1. Piśmiennictwo; Skorowidz
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37596, W.42797, W.37613, W.38751 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: 1. Przyczyny mózgowego porażenia dziecięcego. Roman Michałowicz, Jolanta Chmielik; 2. Zespół mózgowego porażenia dziecięcego. Jolanta Chmielik, Roman Michałowicz; 3. Wybrane zagadnienia usprawniania i pielęgnowania dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym. Janina B. Michałowska-Mrożek, Kamila Mrożek
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41574 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39804 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41634 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41702, W.42701, W.41745, W.41744, W.42124 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Od autora; Wstęp; Rozdział 1. Zespół mózgowego porażenia dziecięcego ( MPD ); 1. Ogólna charakterystyka mózgowego porażenia dziecięcego; 1.1. Pojęcie mózgowego porażenia dziecięcego; 1.2. Częstość występowania i przyczyny mózgowego porażenia dziecięcego; 2. Zespoły neurologiczne mózgowego porażenia dziecięcego; 2.1. Zespół pramidowy; 2.2. Zespół pozapiramidowy; 2.3. Zespół móżdżkowy; 3. Postacie mózgowego porażenia dziecięcego według T. Ingrama; 3.1. Obustronne porażenie kurczowe ( diplegia spastica ); 3.2. Połowicze porażenie kurczowe ( hemiplegia spastica ); 3.3. Obustronne porażenie połowicze ( hemiplegia bilateralis ); 3.4. Postać móżdżkowa ( ataxia ); 3.5. Postać pozapiramidalna ( dyskinesiae ); 3.6. Postacie mieszane; 4. Zaburzenia współwystępujące z mózgowym porażeniem dziecięcym; 4.1. Zaburzenia mowy; 4.2. Zaburzenia wzroku; 4.3. Zaburzenia słuchu; 4.4. Padaczka; 4.5. Zaburzenia emocjonalne i koncentracji uwagi; Rozdział 2. Schemat ciała i orientacja przestrzenna; 1. Percepcja obrazu i schemat ciała; 2. Somatogeneza; 3. Nabywanie schematu ciała w rozwoju dziecka; 4. Związek między lateralizacją, orientacją w schemacie ciała i przestrzeni; Rozdział 3. Badania własne; 1. Problem, pytania badawcze, hipotezy; 2. Metody; 2.1. Model metodologiczny; 2.2. Test Schematu Ciała; 2.3. Próby Piageta - Heada; 2.4. Próby Zazzo; 2.5. Metoda analizy statystycznej; 3. Analiza dokumentacji lekarskiej, psychologicznej i szkolnej; 4. Informacje o środowisku rodzinnym dziecka; 5. Kryteria doboru osób badanych, miejsce badań oraz charakterystyka badanych grup; Rozdział 4. Analiza orientacji przestrzennej badanych dzieci; 1. Orientacja przestrzenna w grupie dzieci z MPD i grupie kontrolnej oraz w dwu grupach dzieci niepełnosprawnych i zdrowych w wieku 7;0-8;6 i 8;6-12;3; 1.1. Orientacja przestrzenna w próbach Piageta - Heada u dzieci z MPD w grupie młodszej ( 7;0-8;6 ) i grupie starszej ( 8;6-12;3 ) oraz w grupie dzieci z MPD i kontrolnej; 1.2. Rozpoznawanie i wybór oraz lokalizacja we wszystkich fazach ( ewokacji, konstrukcji, reprodukcji ) ciała i twarzy en face, a także profilu ciała i twarzy w grupie dzieci z MPD i kontrolnej, jak również u dzieci niepełnosprawnych w wieku 7;0-8;6 i 8;6-12;3; 2. Funkcjonowanie poznawcze w różnych postaciach porażenia mózgowego; 2.1. Lokalizacja schematu ciała na płaszczyźnie przez dzieci z różnymi postaciami porażenia mózgowego; 3. Dominacja stronna a orientacja przestrzenna; 3.1. Orientacja przestrzenna w próbach Piageta - Heada u dzieci z MPD i w grupie kontrolnej ze skrzyżowaną lateralizacją; 3.2. Rozpoznawanie i nazywanie części ciała i twarzy en face oraz wybór profilu ciała i twarzy w grupie dzieci z MPD i kontrolnej z lateralizacją skrzyżowaną; 3.3. Orientacja przestrzenna w lokalizacji we wszystkich fazach ( ewokacji, konstrukcji i reprodukcji ) Schematu Ciała w grupie dzieci z MPD i kontrolnej z lateralizacją skrzyżowaną; 3.4. Rozmieszczenie na płaszczyźnie en face ciała i twarzy oraz profilu ciała i twarzy w grupie dzieci z MPD i kontrolnej z lateralizacją skrzyżowaną; 3.5. Typ błędów oraz różnice w lokalizacji schematu ciała na płaszczyźnie w grupie dzieci z MPD i kontrolnej oraz charakterystyczne właściwości przestrzennej lokalizacji dzieci niepełnosprawnych zlateralizowanych skrzyżowanie; Podsumowanie wyników i dyskusja; Bibliografia; Wykaz tabel i wykresów; Aneks ( 16 tabel przedstawiających graficzną i procentową ilustrację błędów lokalizacyjnych w schemacie ciała w grupie dzieci z MPD i grupie kontrolnej z lateralizacją skrzyżowaną; Zestawienie wyników badań we wszystkich fazach lokalizacyjnych testu Schematu Ciała en face o profilu w grupie MPD i grupie kontrolnej; Zestawienie wyników badań w poszczególnych fazach lokalizacyjnych testu Schematu Ciała na płaszczyźnie oraz ogółem en face ciała i profilu ciała w młodszej i starszej grupie z MPD; Wyniki badań orientacji przestrzennej za pomocą testu Piageta " prawa-lewa " i prób Heada " ręka-oko-ucho " w grupie dzieci z MPD w wieku 7;0-8;6 i 8;6-12;3 oraz w grupie dzieci z MPD i grupie kontrolnej; Wyniki badań grupy dzieci z MPD, grupy kontrolnej i dzieci z MPD w wieku [7;0-8;6 i 8;6-12;3] w rozpoznawaniu en face ciała i twarzy oraz w wyborze profilu ciała i twarzy we wszystkich fazach [ ewokacji, konstrukcji i reprodukcji ] w poszczególnych etapach testu Schematu Ciała; Wyniki badań dzieci z MPD i grupy kontrolnej z lateralizacją skrzyżowaną we wszystkich fazach [ ewokacji, konstrukcji i reprodukcji ] w poszczególnych etapach Schematu Ciała [ + Instrukcje do poszczególnych testów wg wzoru testu de Schema Corporel - MK ] ); Summary
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40651, W.40649, W.40650 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37086 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39729, W.40908, W.39730 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39015, W.39016 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41103, W.43072 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40203, W.40204, W.39943, W.39942, W.39941 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41271, W.41197, W.41198 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37995, W.37996, W.37994 (3 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej