Psycholingwistyka
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Dostępność
dostępne
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(3)
Autor
Kurcz Ida
(1)
Rakowska Alicja
(1)
Stopa Roman
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(1)
1940 - 1949
(1)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
Powieść polska
(1089)
Polska
(758)
Dziecko
(481)
Poezja polska
(461)
Literatura polska
(456)
Psycholingwistyka
(-)
Opowiadanie polskie
(363)
Wychowanie
(277)
Nauczanie
(274)
nauczanie początkowe
(265)
dziecko
(247)
Język polski
(236)
Pedagogika
(227)
Dramat polski
(223)
język polski
(197)
Nauczanie początkowe
(186)
Pamiętniki polskie
(183)
Filozofia
(175)
Wychowanie w rodzinie
(160)
Sienkiewicz, Henryk
(145)
Psychologia
(143)
Szkolnictwo
(135)
Niepełnosprawni
(129)
Sztuka
(129)
Literatura młodzieżowa polska
(128)
Wychowanie przedszkolne
(128)
Nauczyciele
(126)
Pedagogika specjalna
(124)
Powieść francuska
(124)
Prus, Bolesław
(123)
Marksizm-leninizm
(115)
Matematyka
(115)
Żeromski, Stefan
(114)
Młodzież
(113)
matematyka
(113)
Literatura dziecięca polska
(110)
Mowa
(109)
Publicystyka polska
(109)
wychowanie
(107)
Rodzina
(103)
Powieść amerykańska
(100)
Powieść angielska
(98)
Dziecko niepełnosprawne
(93)
Literatura
(91)
Mickiewicz, Adam
(91)
nauczanie
(89)
Fizyka
(86)
Słowacki, Juliusz
(85)
literatura polska
(85)
Elektrotechnika
(84)
Osobowość
(83)
Wojna 1939-1945 r.
(83)
pedagogika
(83)
pisanie
(81)
Powieść rosyjska
(80)
Śląsk
(80)
Kultura
(79)
czytanie
(79)
nauczyciele
(79)
Muzyka
(78)
Historia
(77)
Oświata
(77)
Psychoterapia
(77)
Czytanie
(74)
Dziecko upośledzone umysłowo
(73)
Malarstwo polskie
(73)
nauczanie zintegrowane
(73)
Praca
(72)
Orzeszkowa, Eliza
(71)
Uczenie się
(71)
młodzież
(71)
Komputery
(70)
Powieść niemiecka
(70)
Religia
(70)
Gry i zabawy
(68)
Technika
(68)
Warszawa
(68)
Maszyny
(67)
Kraszewski, Józef Ignacy
(65)
Pisanie
(65)
Psychologia wychowawcza
(65)
Socjologia
(64)
Etyka
(63)
Gry edukacyjne
(63)
Młodzież szkolna
(63)
wychowanie w rodzinie
(63)
Gry i zabawy ruchowe
(62)
Lenin, Vladimir Il'i
(62)
Samochody
(62)
Biblioterapia
(61)
Nauka
(61)
Wojsko
(61)
Malarstwo
(59)
Stosunki interpersonalne
(59)
młodzież szkolna
(57)
Nauczanie historii
(56)
Psychologia rozwojowa
(55)
Literatura dziecięca
(54)
Psychologia społeczna
(53)
dziecko upośledzone umysłowo
(53)
szkolnictwo
(53)
3 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Autor
Forma i typ
Streszczenie: Wstęp: Co psychologia i psycholingwistyka może wnieść do nauczania języków obcych?; Część 1. Przedmiot i historia psycholingwistyki: 1. Przedmiot psycholingwistyki; 2. Rozróżnianie terminologiczne: język a mowa; kompetencja a realizacja językowa; wiedza językowa; 3. Historia badań psycholingwistycznych; 3.1. Okres pierwszy: lata pięćdziesiąte; 3.2. Okres drugi: lata sześćdziesiąte; 3.3. Okres trzeci: współczesny; Część 2. Biologiczne i społeczne uwarunkowania języka: 1. Neurofizjologiczne podstawy języka; 2. Filogeneza języka; 3. Język ludzki a język zwierząt; 4. Produkcja i percepcja mowy; 4.1. Artykulacja dźwięków mowy; 4.2. Percepcja mowy; 4.3. Motoryczna teoria percepcji mowy; 5. Społeczne podstawy języka; 5.1. Filogeneza; 5.2. Ontogeneza; 5.3. Aspekty teoretyczne; 6. Rozwój języka u dziecka; 6.1. Język a inne funkcje poznawcze dziecka; 6.2. Prawidłowości rozwoju języka w aspekcie porównawczym; Część 3. Rozważania nad językiem w jego funkcji reprezentatywnej: 1. Składniki kompetencji językowej; 2. Wiedza językowa a wiedza o świecie; 3. Rola słownika umysłowego; 4. Języka a procesy percepcyjno-wyobrażeniowe; 5. Język a pamięć; 6. Język a pojęcia; 7. Determinizm językowy czy determinizm poznawczy; 8. Język a świadomość; Część 4. Rozważania nad językiem w jego funkcji komunikacyjnej: 1. Kompetencja komunikacyjna; 1.1. Wypowiedzi i akty mowy; 1.2. Dyskurs; 1.3. Odmiany i warianty językowe; 1.4. Style osobiste; `2. Rozumienie i produkowanie dyskursu; 2.1. Dyskurs a tekst; 2.2. Badania nad dyskursem konwersacyjnym; 2.2.1. Główne prawidłowości dyskursu konwersacyjnego w aspekcie społecznym; 2.2.2. Prawidłowości dyskursu konwersacyjnego w aspekcie informacyjnym; 2.3. Badania nad dyskursem testowym; 2.3.1. Struktura tekstu; 2.3.2. Funkcja pragmatyczna dyskursu tekstowego; 3. Psychologiczna problematyka czytania; 3.1. Charakterystyka procesu czytania; 3.2. Psychologiczny model procesu czytania; 3.3. Różnice indywidualne w szybkości i efektywności czytania; 3.4. Studia porównawcze nad czytaniem; Część 5. Psychologiczna problematyka dwujęzyczności: 1. Dwujęzyczność; postawienie problemu; 1.1. Psycholingwistyczne i neurolingwistyczne badania nad dwujęzycznością czystą i mieszaną; 1.2. Badania rozwojowe nad dwujęzycznością; 2. Submersja: dwujęzyczność zubożająca; 3. Immersja: dwujęzyczność pożądana; 4. Porównanie submersji z immersją; 5. Zdolności językowe i inne różnice indywidualne; 6. Motywacja do nauki języka drugiego; 7. Postawy wobec języka i grupy językowej; Zakończenie; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37860, W.38355 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 0239-6025 ; Nr 363)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41300 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17123 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej