autyzm
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(17)
Forma i typ
Książki
(17)
Dostępność
dostępne
(17)
Placówka
Wypożyczalnia
(17)
Autor
Gałkowski Tadeusz
(2)
Lansing Margaret
(2)
Pisula Ewa
(2)
Rola Jarosław
(2)
Schopler Eric
(2)
Biadasiewicz Małgorzata
(1)
Blackstock Edward B
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Bragdon Allen D
(1)
Davis Judith H
(1)
Gamon David
(1)
Hart Charles A
(1)
Horowska Joanna
(1)
Jaklewicz Hanna
(1)
Konstantareas Mary M
(1)
Kossewska Joanna
(1)
Kruk-Lasocka Joanna
(1)
Landrus Rhoda
(1)
Maciarz Aleksandra
(1)
Mesibov Gary
(1)
Mil Sławomir
(1)
Musielak Sebastian
(1)
Orwid Maria
(1)
Pietruszewski Kazimierz
(1)
Reichler Robert Jay
(1)
Schaffer Bruce
(1)
Schopler Erick
(1)
Waters Leslie
(1)
Webster Christopher D
(1)
Wiekiera Ewa
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(6)
1990 - 1999
(11)
Kraj wydania
Polska
(17)
Język
polski
(17)
Temat
Powieść polska
(1089)
Polska
(758)
Dziecko
(481)
Poezja polska
(461)
Literatura polska
(456)
autyzm
(-)
Opowiadanie polskie
(363)
Wychowanie
(277)
Nauczanie
(274)
nauczanie początkowe
(265)
dziecko
(247)
Język polski
(236)
Pedagogika
(227)
Dramat polski
(223)
język polski
(197)
Nauczanie początkowe
(186)
Pamiętniki polskie
(183)
Filozofia
(175)
Wychowanie w rodzinie
(160)
Sienkiewicz, Henryk
(145)
Psychologia
(143)
Szkolnictwo
(135)
Niepełnosprawni
(129)
Sztuka
(129)
Literatura młodzieżowa polska
(128)
Wychowanie przedszkolne
(128)
Nauczyciele
(126)
Pedagogika specjalna
(124)
Powieść francuska
(124)
Prus, Bolesław
(123)
Marksizm-leninizm
(115)
Matematyka
(115)
Żeromski, Stefan
(114)
Młodzież
(113)
matematyka
(113)
Literatura dziecięca polska
(110)
Mowa
(109)
Publicystyka polska
(109)
wychowanie
(107)
Rodzina
(103)
Powieść amerykańska
(100)
Powieść angielska
(98)
Dziecko niepełnosprawne
(93)
Literatura
(91)
Mickiewicz, Adam
(91)
nauczanie
(89)
Fizyka
(86)
Słowacki, Juliusz
(85)
literatura polska
(85)
Elektrotechnika
(84)
Osobowość
(83)
Wojna 1939-1945 r.
(83)
pedagogika
(83)
pisanie
(81)
Powieść rosyjska
(80)
Śląsk
(80)
Kultura
(79)
czytanie
(79)
nauczyciele
(79)
Muzyka
(78)
Historia
(77)
Oświata
(77)
Psychoterapia
(77)
Czytanie
(74)
Dziecko upośledzone umysłowo
(73)
Malarstwo polskie
(73)
nauczanie zintegrowane
(73)
Praca
(72)
Orzeszkowa, Eliza
(71)
Uczenie się
(71)
młodzież
(71)
Komputery
(70)
Powieść niemiecka
(70)
Religia
(70)
Gry i zabawy
(68)
Technika
(68)
Warszawa
(68)
Maszyny
(67)
Kraszewski, Józef Ignacy
(65)
Pisanie
(65)
Psychologia wychowawcza
(65)
Socjologia
(64)
Etyka
(63)
Gry edukacyjne
(63)
Młodzież szkolna
(63)
wychowanie w rodzinie
(63)
Gry i zabawy ruchowe
(62)
Lenin, Vladimir Il'i
(62)
Samochody
(62)
Biblioterapia
(61)
Nauka
(61)
Wojsko
(61)
Malarstwo
(59)
Stosunki interpersonalne
(59)
młodzież szkolna
(57)
Nauczanie historii
(56)
Psychologia rozwojowa
(55)
Literatura dziecięca
(54)
Psychologia społeczna
(53)
dziecko upośledzone umysłowo
(53)
szkolnictwo
(53)
17 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; 1. Wprowadzenie; 2. Epidemiologia autyzmu; 2.1. Częstość występowania zaburzeń autystycznych; 2.2. Status socjoekonomiczny rodziców dzieci autystycznych; 2.3. Badania longitudinalne nad autyzmem; 3. Koncepcje dotyczące przyczyn autyzmu; 3.1. Koncepcje psychoanalityczne; 3.1.1. Autyzm jako zaburzenie procesu seperacji-indywidualizacji; 3.1.2. Współczesne teorie autyzmu w nurcie psychanalitycznym; 3.1.3. Ewolucja poglądów na temat roli rodziców w genezie autyzmu wczesnodziecięcego; 3.2. Autyzm w koncepcjach etologicznych; 3.2.1. Biologiczne mechanizmy tworzenia się przywiązania. Teoria Bowlby'ego; 3.2.2. Koncepcja N. Tinbergena; 3.2.3. Teoria przywiązania a poznawcze modele rozwoju; 3.3. Biologiczne przyczyny zaburzeń autystycznych; 3.3.1. Poszukiwanie deficytu biologicznego w autyzmie a zasada ekwifinalnosci i multifinalności w neurorozwoju; 3.3.2. Zaburzenia neurologiczne, naurochemiczne, nauroanatomiczne i genetyczne obserwowane w autyzmie; 3.3.3. Autyzm jako zaburzenie procesów integracji sensorycznej; 4. Charakterystyka osób z autyzmem; 4.1. Funkcjonowanie społeczne osób autystycznych; 4.2. Komunikacja osób autystycznych; 4.2.1. Charakterystyczne cechy mowy dzieci autystycznych; 4.2.2. Komunikacja niewerbalna w autyzmie; 4.3. Rozwój poznawczy; 4.3.1. Specyficzny deficyt poznawczy w autyzmie - koncepcja S. Barona-Cohena; 4.3.2. Ogólny poziom rozwoju psychoruchowego. Stabilność funkcjonowania poznawczego w autyzmie; 4.3.3. Stopień autyzmu a poziom rozwoju psychoruchowego; 4.3.4. Stopień autyzmu a profil rozwoju psychoruchowego; 4.3.5. Stopień autyzmu a poziom i profil rozwoju psychoruchowego w przebiegu procesu terapeutycznego. Badania własne; 5. Wybrane formy terapii osób autystycznych; 5.1. Niedyrektywne formy terapii; 5.2. Terapia " Holding "; 5.3. Terapia zaburzeń sensorycznych w autyzmie wczesnodziecięcym; 5.3.1. Ogólne zasady terapii sensorycznej; 5.3.2. Techniki stosowane w terapii zaburzeń sensorycznych; 5.3.3. Autoterapia dziecka autystycznego; 5.4. Zmodyfikowana forma metody dobrego startu; 5.5. Metoda ruchu rozwijającego W. Sherborne; 5.6. Terapia behawioralna; 5.6.1. Założenia teroetyczne; 5.6.2. Ocena behawioralna; 5.6.3. Cele i techniki terapii behawioralnej; 5.7. Model TEACCH jako program kompleksowej pomocy osobom autystycznym; 5.7.1. Koncepcja i zasady terapeutyczne leżące u podstaw TEACCH; 5.7.2. Formy świadczonych usług w ramach modelu TEACCH; Aneks: A. Diagnoza w autyzmie dziecięcym; A.1. Model postępowania diagnostycznego; A.2. Wybrane metody diagnostyczne; A.2.1. Kryteria diagnostyczne według ICD-10; A.2.2) Kryteria diagnostyczne według DSM-IV; A.2.3. Diagnostyczna Lista Kontrolna ( E-2 ) B. Rimalda; A.2.4. Kwestionariusz Autyzmu w Okresie Poniemowlęcym ( CHAT ) S. Barona-Cohena, J. Allen, C. Gillberga; A.2.5. CARS - Childhood Autism Rating Scale ( Skala Oceny Autyzmu Dziecięcego ) E. Schoplera, R. Richlera, B. Renner; A.2.6. PEP-R - Psychoeducational Profile Revised ( Profil Psychoedukacyjny ) E. Schoplera, R. Richlera, A. Bashford; A.2.7. Southern California Sensory Integration Tests J. Ayres; A.2.8. Obserwacja kliniczna ukierunkowana na diagnozowanie zaburzeń sensorycznych; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40776, W.40777 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37981, W.38371, W.37983, W.37982 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; Część 1. Diagnozowanie zaburzeń autystycznych: 1. T. Gałkowski. Fascynacje i nadzieje w badaniach nad autyzmem; 2. A. Gardziel. Wokół diagnozowania autyzmu; 3. J. Kruk-Lasocka. Autyzm czy zespół Aspergera? Wpływ rozbieżności diagnozstycznych na oddziaływanie terapeutyczne; 4. H. Olechnowicz. Refleksje nad diagnozą psychologiczną dziecka na przykładzie dwóch kontrastujących procedur badawczych; 5. J. Grochowska. Wczesne diagnozowanie autyzmu z pomocą kwestionariusza CHAT; 5. K. Markiewicz, E. Ciećkiewicz. Diagnostyczne różnicowanie autyzmu wczesnodziecięcego; 6. M. Zaorska. Blindyzmy a zachowania przypominające zachowanie autystyczne u dzieci z równoczesnym uszkodzeniem słuchu i wzroku; Część 2. Wczesna interwencja i terapia w autyzmie: 1. A. Budzińska, I. Kubach. Zastosowanie terapii behawioralnej we wczesnej interwencji wobec dzieci autystycznych; 2. J. Grochowska, M. Ratajczak. " Jak radzić sobie z trudnymi zachowaniami u dzieci " - metoda C. Sutton w pracy z rodzicami dzieci z autyzmem. Prezenatcja czteroletnich doświadczeń; 3. B. Grochmal-Bach, E. Lubińska. Wykorzystanie terapii kreatywnej dla nadania sensu światu zmysłowemu dziecka autystycznego; 4. M. Wlazło. Indywidualna terapia wychowawcza dzieci z autyzmem na przykładzie metod pracy w Dziennym Ośrodku Terapeutyczno-Edukacyjnym dla Dzieci i Młodzieży z Autyzmem w Szczecinie; 5. M. Sekułowicz. Wykorzystanie metody Marii Montessori w rpacy z dziećmi autystycznymi; 6. G. Makiełło-Jerża, I. Kaiser-Grodecka. Stymulacja rozwoju dziecka autystycznego jeko metoda terapii; 7. A. Ciupa. Terapia chłopca autystycznego - czyli podróż w głąb czasu; 8. R. A. Różalska, K. Mironowska, E. Kondracka. Wspomagana komunikacja w zespole Retta ( RS ) ( na przykładzie pracy z jedenastoletnią dziewczynką z RS ); Część 3. Wychowanie i nauczanie osób z autyzmem: 1. E. M. Minczakiewicz. Socjalizacja dziecka autystycznego oprzez zabawę; 2. G. Stano. Zastosowanie metody Knilla w indywidualnym nauczaniu dziecka autystycznego; 3. E. Olewicz, J. Chtomik, M. Ilis, M. Syczyło. Edukacja dzieci z autyzmem w szkole masowej; 4. Albumy aktywności. Uniezależnienie dziecka autystycznego od pomocy dorosłych; Cześć 4. Osoba z autyzmem i jej rodzina: 1. J. Wyczesany, A. Ucinyk. Wybrane aspekty funkcjonowania rodzeństwa dzieci autystycznych; 2. J. Błeszyński. Rozwój emocjonalny dzieci autystycznych i ich rodzeństwa w świetle badań Testem Piramid Barwnych K. W. Schaie i P. Heissa; 3. M. Wroniszewska. Jak rozmawiać z dzieckiem o jego autyzmie?; 4. E. Pisula. Pomoc rodzicom autystycznych dzieci; 5. A. Garncarz-Podlasko. Sytuacja psychospołeczna rodziców dzieci autystycznych w kontekście zespołu wypalania sił; 6. A. Maurer. Ocena jakości życia jako kryterium wzajemnego przystosowania między osobami z autyzmem a ich otoczeniem; 7. K. Arczyński, M. Walczak. Założenia i działanie Klubu Aktywności oraz miejsce dorosłych osób autystycznych w tej placówce; Nota o autorach
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40778, W.43877 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wprowadzenie; Rozdział 1. Ogólne zasady kształtowania się więzi emocjonalnych w rodzinie i ich zaburzenia: 1. Przywiązanie dziecka do matki i skutki tego procesu; 2. Zróżnicowane skutki zakłóceń w tworzeniu się przywiązania; 3. Trudności w tworzeniu się przywiązania u dzieci autystycznych; 4. Rodzina jako źródło pozytywnych doświadczeń i jej znaczenie dla rozwoju dziecka; 5. Dziecko niepełnosprawne w rodzinie; 6. Rodzice dzieci autystycznych w roli " kozłów ofiarnych "; 7. Współczesne koncepcje psychoanalityczne dotyczące autyzmu; 8. Depresja u dzieci i jej psychoanalityczne interpretacje; Rozdział 2. Rodzina wychowująca dziecko autystyczne: 1. Pierwsze próby psychogennych interpretacji; 2. Ekologia i etologia a funkcjonowanie rodziny; 3. Stresy rodzinne związane z niepełnosprawnością dziecka; 4. Czynniki warunkujące zaakceptowanie dziecka niepełnosprawnego w rodzinie; Rozdział 3. Rodzice świadkami patologicznego rozwoju dziecka: 1. Ograniczenia poznawcze i społeczne charakteryzujące autyzm w ujęciu psychoanalizy; 2. Formy komunikowania się rodziców z profesjonalistami w sprawach dotyczących pomocy dziecka; 3. Dostosowanie pomocy specjalistycznej do indywidualnych potrzeb dziecka i jego rodziny; 4. Nowe idee, sprzeczne zalecenia i sytuacja rodziców; 5. Podstawowe potrzeby rodziców w wymianie informacji z profesjonalistami; Rozdział 4. Charakterystyka zespołu wypalania się sił: 1. Czynniki wpływające na powstanie zespołu wypalania się sił; 2. Badania własne nad zespołem wypalania się sił; 3. Wsparcie społeczne a wypalanie się sił u rodziców; 4. Formy pomocy rodzicom w wychowaniu dzieci autystycznych; Rozdział 5. Wychowanie i opieka a nowe jakości życia: 1. Priorytety wychowawcze a oddziaływanie rodziny; 2. Rozwijanie kompetencji komunikacyjnej jako jeden z celów wychowawczych; 3. Budowanie zaufania do siebie i do innych; 4. Prawo do szacunku i do inności; 5. Zmiany w dotychczasowych funkcjach i strukturach wychowania i usprawniania; 6. Model rehabilitacji oparty na społeczności lokalnej; Rozdział 6. Ogólne zasady opieki szkolnej przeznaczonej dla dzieci autystycznych: 1. Specyficzne aspekty procesu dydaktycznego; 2. Metoda ułatwiania komunikacji w procesie wychowania i nauczania dzieci autystycznych; 3. Zróżnicowane potrzeby wychowawcze i dostosowanie do nich oddziaływania; 4. Niektóre uwarunkowania postępów w nauce w zależności od cech indywidualnych i realizowanego programu zajęć; 5. Dzieci dotknięte autyzmem o wyższym poziomie intelektualnym; Rozdział 7. Zasady dotyczące ustrukturowanego podejścia w programach szkolnych: 1. Uwagi wstępne; 2. Z doświadczeń ośrodków amerykańskich; 3. Deficyt w uspołecznieniu a strategie wychowawcze; 4. Podstawowe etapy w realizacji programu wychowania i nauczania grupowego; 5. Stymulowanie aktywności psychoruchowej w interakcji społecznej; 6. Badania nad zdolnością klasyfikowania prostego układu bodźców wzrokowych ( kolorów i kształtów ); Rozdział 8. Usprawnianie dziecka autystycznego w szkole specjalnej: 1. Założenia ogólne; 2. Teoretyczne podstawy badań i pojawiające się pytania; 3. Charakterystyka dzieci objętych badaniami; 4. Metody badań i rejestrowania wyników; 5. Analiza i interpretacja ocen dotyczących postępowania usprawniającego; 6. Programy postępowania usprawniającego; 7. Efekty procesu usprawniającego; 8. Podsumowanie wyników; Zakończenie; Aneks: Karta rejestrowania postępów w rozwoju dziecka; Program nauczania przeznaczony dla dzieci autystycznych ( kl. I-IV ); Karta Praw osób autystycznych; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38555, W.38556, W.39709 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41133 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40519, W.40518 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37205, W.37085, W.37438 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37084, W.37204 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40259 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40545 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zindywidualizowana ocena i terapia dzieci autystycznych i z zaburzeniami w rozwoju ; T.4)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41171 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39061, W.39060, W.39063, W.39059 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41230 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39005, W.38818 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40487, W.40488 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38273, W.38275, W.38274 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38548, W.38551, W.40445, W.38552, W.38550, W.38549, W.40444, W.40443 (8 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej