Mowa
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(109)
Forma i typ
Książki
(109)
Dostępność
dostępne
(104)
tylko na miejscu
(5)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(105)
Czytelnia
(3)
Pracownia cymeliów
(2)
Autor
Balejko Antoni
(7)
Michalak-Widera Iwona
(5)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(4)
Rocławski Bronisław
(4)
Sachajska Elżbieta
(4)
Spionek Halina
(4)
Demel Genowefa
(3)
Młynarska Małgorzata
(3)
Stecko Elżbieta
(3)
Zielińska Jolanta
(3)
Batorska Beata
(2)
Cooper Pamela J
(2)
Graban Joanna
(2)
Grabias Stanisław
(2)
Hollender Magda
(2)
Jastrzębowska Grażyna
(2)
Kozłowska Kinga
(2)
Kurzak Barbara
(2)
Lichota Edyta Joanna
(2)
Obuchowska Irena
(2)
Parol Urszula Zofia
(2)
Sawa Barbara
(2)
Sprawka Romana
(2)
Tłokiński Waldemar
(2)
Wójtowiczowa Janina
(2)
Zarębina Maria
(2)
Baczyńska Halina
(1)
Bateikaite Raimonda
(1)
Bilińska Maria
(1)
Billewicz Grażyna
(1)
Bochniarz Antoni
(1)
Bogusławski Stanisław
(1)
Brun Stefania
(1)
Chmielewska Elżbieta
(1)
Ciechanowicz Anna
(1)
Cieszyńska Jadwiga
(1)
Czaplewska Ewa
(1)
Danys Marius
(1)
Dołęga Zofia
(1)
Drewniak-Wołosz Elżbieta
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna
(1)
Dyer Lara
(1)
Emiluta-Rozya Danuta
(1)
Federowska Wiesława
(1)
Franek Anna
(1)
Franek Tadeusz
(1)
Gawęda Kazimierz
(1)
Gałkowski Tadeusz
(1)
Gunia Grażyna
(1)
Hołyńska Bożena
(1)
Jakowlew N
(1)
Jeżewska-Krasnodębska Ewa
(1)
Jurkowski Andrzej
(1)
Kaczmarek Leon
(1)
Kordyl Zofia
(1)
Kurkowski Marek Zdzisław
(1)
Kuszewska Barbara
(1)
Lipowska Małgorzata
(1)
Lisowski Rafał
(1)
Lubovskij V. I
(1)
Masgutova Svetlana Kimovna
(1)
McMinn Jill
(1)
Mikosza Lucyna
(1)
Milewski Stanisław
(1)
Moore Brian C.J
(1)
Nawrocka Danuta
(1)
Nikolski W
(1)
Nowak Jadwiga
(1)
Odowska-Szlachcic Bożenna
(1)
Ołtuszewski Władysław
(1)
Paluch Anna
(1)
Piaget Jean
(1)
Piechowicz-Kułakowska Celina
(1)
Pini-Suchodolska Jadwiga
(1)
Przetacznik-Gierowska Maria
(1)
Przybysz-Piwkowa Maria
(1)
Regner Anna
(1)
Riegel Marzena
(1)
Rodak Hanna
(1)
Skrodzka Ewa
(1)
Smereka Tomasz
(1)
Sołtys-Chmielowicz Anna
(1)
Spałek Ewa
(1)
Stopa Roman
(1)
Szczepankowski Bogdan
(1)
Szeląg Elżbieta
(1)
Szletyńska Zofia
(1)
Szletyński Henryk
(1)
Sęk Aleksander
(1)
Słodownik-Rycaj Ewa
(1)
Terlecki Tomasz
(1)
Tońska-Szyfelbein Anna
(1)
Walczowska-Dutka Maria
(1)
Waliś Robert
(1)
Wardowska Barbara
(1)
Wiśniewska Barbara
(1)
Węsierska Katarzyna
(1)
Zadrożny Beata
(1)
Zalewska Marina
(1)
Zioło Brygida
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(39)
1990 - 1999
(40)
1980 - 1989
(11)
1970 - 1979
(5)
1960 - 1969
(4)
1950 - 1959
(1)
1940 - 1949
(2)
1930 - 1939
(1)
1890 - 1899
(1)
Kraj wydania
Polska
(109)
Język
polski
(109)
Temat
Powieść polska
(1089)
Polska
(758)
Dziecko
(481)
Poezja polska
(461)
Literatura polska
(456)
Mowa
(109)
Opowiadanie polskie
(363)
Wychowanie
(277)
Nauczanie
(274)
nauczanie początkowe
(265)
dziecko
(247)
Język polski
(236)
Pedagogika
(227)
Dramat polski
(223)
język polski
(197)
Nauczanie początkowe
(186)
Pamiętniki polskie
(183)
Filozofia
(175)
Wychowanie w rodzinie
(160)
Sienkiewicz, Henryk
(145)
Psychologia
(143)
Szkolnictwo
(135)
Niepełnosprawni
(129)
Sztuka
(129)
Literatura młodzieżowa polska
(128)
Wychowanie przedszkolne
(128)
Nauczyciele
(126)
Pedagogika specjalna
(124)
Powieść francuska
(124)
Prus, Bolesław
(123)
Marksizm-leninizm
(115)
Matematyka
(115)
Żeromski, Stefan
(114)
Młodzież
(113)
matematyka
(113)
Literatura dziecięca polska
(110)
Publicystyka polska
(109)
wychowanie
(107)
Rodzina
(103)
Powieść amerykańska
(100)
Powieść angielska
(98)
Dziecko niepełnosprawne
(93)
Literatura
(91)
Mickiewicz, Adam
(91)
nauczanie
(89)
Fizyka
(86)
Słowacki, Juliusz
(85)
literatura polska
(85)
Elektrotechnika
(84)
Osobowość
(83)
Wojna 1939-1945 r.
(83)
pedagogika
(83)
pisanie
(81)
Powieść rosyjska
(80)
Śląsk
(80)
Kultura
(79)
czytanie
(79)
nauczyciele
(79)
Muzyka
(78)
Historia
(77)
Oświata
(77)
Psychoterapia
(77)
Czytanie
(74)
Dziecko upośledzone umysłowo
(73)
Malarstwo polskie
(73)
nauczanie zintegrowane
(73)
Praca
(72)
Orzeszkowa, Eliza
(71)
Uczenie się
(71)
młodzież
(71)
Komputery
(70)
Powieść niemiecka
(70)
Religia
(70)
Gry i zabawy
(68)
Technika
(68)
Warszawa
(68)
Maszyny
(67)
Kraszewski, Józef Ignacy
(65)
Pisanie
(65)
Psychologia wychowawcza
(65)
Socjologia
(64)
Etyka
(63)
Gry edukacyjne
(63)
Młodzież szkolna
(63)
wychowanie w rodzinie
(63)
Gry i zabawy ruchowe
(62)
Lenin, Vladimir Il'i
(62)
Samochody
(62)
Biblioterapia
(61)
Nauka
(61)
Wojsko
(61)
Malarstwo
(59)
Stosunki interpersonalne
(59)
młodzież szkolna
(57)
Nauczanie historii
(56)
Psychologia rozwojowa
(55)
Literatura dziecięca
(54)
Psychologia społeczna
(53)
dziecko upośledzone umysłowo
(53)
szkolnictwo
(53)
109 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8535 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.36824 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Forma i typ
Temat
Streszczenie: Wprowadzenie; Przedmowa do wydania II; 1. Wady mowy z jakimi najczęściej spotykają się nauczyciele; 1.1. Opóźnianie rozwoju mowy; 1.2. Objawy prostego i globalnego opóźnienia rozwoju mowy; 1.3. Przyczyny; 1.4. Postępowanie; 1.4.1. Dyslalia; 1.4.1.1. Przyczyny dyslalii; 1.4.2. Jąkanie; 1.4.3. Reedukacja jąkających się; 1.4.3.1. Zaburzenia mowy spowodowane uszkodzeniem słuchu; 1.4.4. Wady mowy a upośledzenie umysłowe; 1.5. Rodzice winni uchwycić właściwy moment, aby rozwijać mowę dziecka; 1.6. Dlaczego rodzice boją się psychologa?; 1.7. Zdrowie dziecka; 1.8. Rozwój psychoruchowy; 1.9. Wiedza psychologiczna; 1.9.1. Afazja; 1.10. Co to jest afazja?; 1.11. Przyczyna afazji; 1.12. Język to okno (...); 1.13. Jak pomoc choremu z afazją; 2. Potrzeba wczesnego badania i oceny rozwoju mowy; 3. Jak rodzice i nauczyciele mają postępować z dzieckiem z wadą wymowy; 4. Budowa kwestionariusza i jego zastosowanie; 4.1. Karta mowy i karta ćwiczeń logopedycznych; 4.2. Przebieg badań; 4.3. Obserwacja w czasie badania; 4.4. Próby artykulacyjne; 4.5. Wykorzystanie kwestionariusza; 4.6. Wykorzystanie kwestionariusza do usprawnienia analizy głosek; 4.7. Wydzielenie samogłosek na początku wyrazu; 4.8. Wydzielenie spółgłosek na początku wyrazu; 4.9. Wykorzystanie kwestionariusza obrazkowego do ćwiczeń syntezy słuchowej; 4.9.1. Wykorzystanie kwestionariusza do terapii logopedycznej z dziećmi mającymi wady słuchu; 4.9.2. Wykorzystanie kwestionariusza przez nauczycieli; 5. Ćwiczenia usprawniające narządy artykulacyjne; 5.1. Ćwiczenia usprawniające wargi i policzki; 5.2. Ćwiczenia usprawniające język; 5.3. Ćwiczenia usprawniające podniebienie miękkie; 5.4. Ćwiczenia szczęki dolnej; 5.5. Ćwiczenie oddechowe; 5.6. Propozycje Ćwiczeń oddechowych; 5.7. Schorzenia układu oddechowego; 5.8. Niewłaściwie nawyki oddychania; 5.9. Znaczenie ćwiczeń oddechowych; 6. Ćwiczenia słuchowe; 7. Ocena badanego dziecka; 7.1. Wskazania i prognozy; Uwagi końcowe; Bibliografia; Kwestionariusz obrazkowy; Karta mowy dziecka; Karta ćwiczeń logopedycznych; Pomoce logopedyczne
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37262 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Jak usuwać wady wymowy : porady dla nauczycieli i rodziców = Kwestionariusz obrazkowy do badania mowy i prowadzenia terapii logopedycznej / Antoni Balejko. - Wyd.3 popr. i uzupeł. o głosy czytelników i kolorowy kwestionariusz mowy. - Białystok : Cop. Antoni Balejko, 1994. - 96 [28] s. ; 21 cm.
Forma i typ
Temat
Streszczenie: Wprowadzenie; Przedmowa do wydania II; 1. Wady mowy z jakimi najczęściej spotykają się nauczyciele; 1.1. Opóźnianie rozwoju mowy; 1.2. Objawy prostego i globalnego opóźnienia rozwoju mowy; 1.3. Przyczyny; 1.4. Postępowanie; 1.4.1. Dyslalia; 1.4.1.1. Przyczyny dyslalii; 1.4.2. Jąkanie; 1.4.3. Reedukacja jąkających się; 1.4.3.1. Zaburzenia mowy spowodowane uszkodzeniem słuchu; 1.4.4. Wady mowy a upośledzenie umysłowe; 1.5. Rodzice winni uchwycić właściwy moment, aby rozwijać mowę dziecka; 1.6. Dlaczego rodzice boją się psychologa?; 1.7. Zdrowie dziecka; 1.8. Rozwój psychoruchowy; 1.9. Wiedza psychologiczna; 1.9.1. Afazja; 1.10. Co to jest afazja?; 1.11. Przyczyna afazji; 1.12. Język to okno (...); 1.13. Jak pomoc choremu z afazją; 2. Potrzeba wczesnego badania i oceny rozwoju mowy; 3. Jak rodzice i nauczyciele mają postępować z dzieckiem z wadą wymowy; 4. Budowa kwestionariusza i jego zastosowanie; 4.1. Karta mowy i karta ćwiczeń logopedycznych; 4.2. Przebieg badań; 4.3. Obserwacja w czasie badania; 4.4. Próby artykulacyjne; 4.5. Wykorzystanie kwestionariusza; 4.6. Wykorzystanie kwestionariusza do usprawnienia analizy głosek; 4.7. Wydzielenie samogłosek na początku wyrazu; 4.8. Wydzielenie spółgłosek na początku wyrazu; 4.9. Wykorzystanie kwestionariusza obrazkowego do ćwiczeń syntezy słuchowej; 4.9.1. Wykorzystanie kwestionariusza do terapii logopedycznej z dziećmi mającymi wady słuchu; 4.9.2. Wykorzystanie kwestionariusza przez nauczycieli; 5. Ćwiczenia usprawniające narządy artykulacyjne; 5.1. Ćwiczenia usprawniające wargi i policzki; 5.2. Ćwiczenia usprawniające język; 5.3. Ćwiczenia usprawniające podniebienie miękkie; 5.4. Ćwiczenia szczęki dolnej; 5.5. Ćwiczenie oddechowe; 5.6. Propozycje Ćwiczeń oddechowych; 5.7. Schorzenia układu oddechowego; 5.8. Niewłaściwie nawyki oddychania; 5.9. Znaczenie ćwiczeń oddechowych; 6. Ćwiczenia słuchowe; 7. Ocena badanego dziecka; 7.1. Wskazania i prognozy; Uwagi końcowe; Bibliografia; Kwestionariusz obrazkowy; Karta mowy dziecka; Karta ćwiczeń logopedycznych; Pomoce logopedyczne
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40351 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39749 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42301, W.42300 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38577, W.38579, W.38578 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Kpl.: 12 części1. Balejko A.: Uczymy się ojczystej mowy: porady dla nauczycieli i rodziców 2. Kwestionariusz obrazkowy: do badania mowy i prowadzenia terapii logopedycznej 3. Lizak logopedyczny: uczymy się wymawiać nowe głoski w połączeniu z samogłoskami 4. Schemat utrwalenia nowo wprowadzonych głosek 5. Układanki dwusylabowe : uzupełnienia ćwiczeń (zabaw) podanych w książkach w serii: "Logopeda radzi", "Jak usuwać wady wymowy" : dla dzieci w wieku od 5 lat: część A i B 6. Karta mowy dziecka 7. Dyplom 8. Cyfry, znaki i słowa 9. Szacowna stara szafa 10. Zabawna lodówko - zamrażarka 11. Zeszyt 1 Ćwiczymy mówienie, czytanie i pisanie 12. Zeszyt 2: Usprawnianie mówienia, czytania i pisania: materiały pomocnicze (ćwiczenia) dla rodziców, nauczycieli przed szkoli, nauczanie początkowego, szkół specjalnych oraz dla logopedów
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9462 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9873 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Podziękowania; O Autorze; Wstęp; 1. Logo-Stempel; 2. Automatyzacja wymowy głosek dentalizowanych: a) ciszące; b) syczące; c) szumiące; 3. Badanie i przezwyciężanie trudności w dyferencjacji artykulacyjnej głosek syczących i szumiących; 4. Automatyzacja wymowy głosek zwarto-szczelinowych i ćwiczenie opozycji z głoskami szczelinowymi; 5. Automatyzacja spółgłosek dźwięcznych oraz ćwiczenie różnicowania ich ze spółgłoskami bez dźwięcznymi; 6. Rotacyzm w badaniach ankietowych; 7. Korekcja rotacyzmu (automatyzacja "r", różnicowanie "r" i "l"); 8. Funkcje użytkowe stymulatora logopedycznego (urządzenia do polisensorycznego oddziaływania); 8.1. Elektrostymulator; 8.2. Metronom; 8.3. Generator szumu; 8.4. Rezonator; 8.5. Wzmacniacz; 8.6. Wibrator do korekcji rotacyzmu i do usprawniania motoryki języka; 8.7. Echo i rewerberacja w terapii jąkania; 9. Humanistyczne aspekty postępu technicznego w logopedii; A. Potrzeby praktyki; B. Logopeda w świecie elektronicznego postępu; C. Postawy logopedów wobec aparaturowego wspomagania praktyki; D. Modele sytuacji terapeutycznej; C. Czego oczekuje współczesny pacjent?; 10. Urządzenia i pomoce logopedyczne w rehabilitacji procesu komunikatywnego; Rysunki i fotografie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39999, W.40000, W.40001 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Przekroje)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p1309 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Od Autora; Wprowadzenie; 1. Zaburzenia wymowy: 1.1. Klasyfikacja zaburzeń wymowy1.2. Badanie zaburzeń wymowy; 1.3. Postępowanie terapeutyczne; 1.4. Ćwiczenia wspomagające artykulację; 1.4.1. Ćwiczenia usprawniające narządy mowy; 1.4.2. Ćwiczenia oddechowe; 1.4.3. Ćwiczenia wyrazistej artykulacji samogłosek; 1.4.4. Ćwiczenia słuchu fonematycznego; 1.4.5. Ćwiczenia obejmujące głoski trudne; 1.4.6. Gimnastyka usprawniająca narządy artykulacyjne i przygotowujące do wymowy głoski "r"; 1.4.7. Relaks dla jąkających się. Zestaw ćwiczeń; 1.5. Przykłady metodycznego opracowania ćwiczeń; 2. Zaburzenia analizy i syntezy wzrokowej: 2.1. Objawy; 2.2. Ćwiczenia usprawniające funkcję; 2.3. Przykłady metodycznego opracowana ćwiczeń; 2.3.1. Konspekty; 3. Zaburzenia analizy i syntezy słuchowej: 3.1. Objawy; 3.2. Ćwiczenia usprawniające funkcję; 3.3. Przykłady metodycznego opracowania ćwiczeń; 3.3.1. Konspekty; 4. Zaburzenia orientacji przestrzennej: 4.1. Objawy; 4.2. Ćwiczenia usprawniające funkcję; 4.3. Przykłady metodycznego opracowania ćwiczeń; 4.3.1. Konspekty; 5. Opóźnienia rozwoju ruchowego: 5.1. Objawy; 5.2. Ćwiczenia usprawniające funkcję; 5.3. Przykłady metodycznego opracowania ćwiczeń; 5.3.1. Konspekty; 6. Zaburzenia sfery emocjonalnej: 6.1. Objawy; 6.2. Ćwiczenia usprawniające funkcje; 6.2.1. dla dzieci nadpobudliwych; 6.2.2. dla dzieci zahamowanych; 6.3. Przykłady metodologicznego opracowania ćwiczeń; 6.3.1. Konspekty; 7. Ćwiczenia i zabawy stymulujące językowy rozwój dzieci, ułatwiające mówienie, czytanie i pisanie: 7.1. Uwagi ogólne; 7.2. Ćwiczenia: fonologiczne, morfologiczne, syntaktyczne i pragmatyczne; 7.2.1. Zabawy fonologiczne; 7.2.2. Zabawy i ćwiczenia morfologiczne; 7.2.3. Ćwiczenia syntaktyczne; 7.2.4. Zabawy i ćwiczenia pragmatyczne; 7.3. Przykłady metodycznego opracowania ćwiczeń; 7.3.1. Konspekty; 8. Literatura
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38851, W.41823, W.41824, W.38530 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 0239-6025 ; Nr 292)
Streszczenie: Wstęp; Rozdział 1. Wpływ głuchoty na rozwój dziecka do tryzdziestego miesiąca życia; 1.1. Skutki wczesnej deprywacji słuchowej; 1.1.1. Bodźce akustyczne jako nośniki informacji o świecie; 1.1.2. Badania rozwoju niemowląt z uszkodzonym słuchem; 1.2. Umiejętności zdobywane przez dziecko w pierwszych dwunastu miesiącach życia; 1.2.1. Rozwój psychomotoryczny niemowlęcia; 1.2.2. Etapy rozwoju mowy i zabawy w pierwszym roku życia; 1.3. Umiejętności zdobywane przez dziecko od piętnastego do tzrydziestego miesiąca życia; 1.3.1. Rozwój psychomotoryczny; 1.3.2. Etapy rozwoju mowy i zabawy w wieku poniemowlęcym; Rozdział 2. Współczesne metody kształcenia sprawności komunikacyjnej dzieci niesłyszących; 2.1. Porozumiewanie się językowe w życiu człowieka; 2.1.1. Językowa wykładnia świata; 2.1.2. Charakterystyka procesu porozumiewania się; 2.2. Metody nauczania dzieci niesłyszących; 2.2.1. Metoda całościowa S. Schmid-Giovannini; 2.2.2. Metoda macierzyńska A. van Udena; 2.2.3. Interakcyjno-komunikacyjna metoda P. A. Janna; 2.2.4. Fonogesty - metoda wspomagania komunikacji językowej K. Krakowiak; Rozdział 3. Wczesna nauka czytania w świetle badań naukowych; 3.1. Poglądy językoznawców; 3.2. Poglądy psychologów, socjologów i pedagogów; 3.3. Poglądy logopedów; Rozdział 4. Alternatywna metoda nauczania systemu językowego dzieci prelingwalnie ogłuchłych; 4.1. W poszukiwaniu metody; 4.2. Kształtowanie sprawności sytuacyjnej i pragmatycznej; 4.3. Kształtowanie kompetencji kulturowej; 4.3.1. Ćwiczenia sprawności motorycznej; 4.3.2. Ćwiczenia percepcji wzrokowej; 4.3.3. Ćwiczenia myślenia; 4.3.4. Ćwiczenia pamięci; 4.3.5. Ćwiczenia umiejętności naśladowania; 4.4. Kształtowanie sprawności systemowej; 4.4.1. Cechy tekstu tworzonego podczas pracy z dzieckiem niesłyszącym; 4.5. Opis eksperymentu; 4.5.1. Ogólny opis grupy dzieci uczestniczacych w programie wczesnej nauki czytania; 4.5.2. Możliwości słuchowego odbioru mowy w świetle międzynarodowej klasyfikacji zabyrzeń słuchu; 4.6. Nauka czytania dzieci w wieku przedszkolnym; 4.6.1. Etap I - od sylaby otwartej do pierwszego słowa; 4.6.2. Etap II - od pierwszych słów do wypowiedzi wieloczłonowych; 4.6.3. Etap III - od wypowiedzi wieloczłonowych do minimalnego zasobu leksykalnego; Rozdział 5. Rozwój semantyczny języka dzieci niesłyszących; 5.1. Analiza słownika Szymka; 5.1.1. Wiek 3,7; 5.1.2. Wiek 4,7; 5.1.3. Wiek 5,7; 5.2. Analiza słownika Alka; 5.2.1. Wiek 2,11; 5.2.2. Wiek 3,11; 5.2.3. Wiek 4,11; Uwagi końcowe; Aneks: a) Wypowiedzi językowe dzieci z najmlodszej grupy wiekowej; b) Wypowiedzi językowe dzieci niesłyszących z grup eksperymentalnych; Bibliografia; Contents
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41412, W.40632 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9475, W.p9474 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9913 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43538 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Minimum logopedyczne nauczyciela przedszkola / Genowefa Demel. - Wyd.3 popr. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1994. - 104 s., [11] k. tabl. kol. ; 24 cm.
Streszczenie: Wstęp; 1. Nauczyciel jako wzór wymowy; 2. Kierowanie rozwojem mowy dziecka; 2.1. Rozwój mowy ze szczególnym uwzględnieniem okresu przedszkolnego; 2.2. Środowisko kształtowania mowy; 2.3. Ćwiczenia usprawniające narządy artykulacyjna; 2.4. Ćwiczenia oddechowe; 2.5. Ćwiczenia rytmizujące; 2.6. Ćwiczenia słuchu fonematycznego; 3. Zaburzenia rozwoju mowy i wady wymowy; 3.1. Wady wymowy; 3.2. Proste metody badania mowy w przedszkolu; 4. Praca korekcyjna; 4.1. Organizacja zespołów korekcyjnych i pracy indywidualnej; 4.2. Metodyka ćwiczeń korekcyjnych; 4.3. Dokumentacja ćwiczeń; 4.4. Zasady współpracy z rodzicami; 5. Dojrzałość szkolna; 6. Materiały do ćwiczeń; 6.1. Ćwiczenia słuchowe; 6.2. Seplenienie; a) Szereg sz - ż - cz - szcz - dź - (ś - ź - ść - dż); b) Szereg s - z - c - dz; c) Szereg ś - ź - ć - dź; d) Ćwiczenia utrwalające trzy szeregi głosek z grupy seplenienia; 6.3. Reranie; 6.4. Wadliwa wymowa k, g; 6.5. Samogłoski; 6.6. Głoski rzadko zniekształcane; 7. Kwestionariusz obrazkowy (wyrazowy); 8. Karta badania mowy; Słowniczek trudniejszych terminów; Wskazówki bibliograficzne; Wkładka
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38448, W.38447, W.38114, W.38116, W.38115 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Minimum logopedyczne nauczyciela przedszkola / Genowefa Demel. - Wyd. 6. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Cop. 1978. - 108 s., [13] k. tabl. kol. ; 24 cm.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41713 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.31490 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Podręczniki i Skrypty Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach ; Nr 18)
Forma i typ
Temat
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41437, W.41318 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej