Obuchowska Irena
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(15)
Forma i typ
Książki
(15)
Dostępność
dostępne
(15)
Placówka
Wypożyczalnia
(15)
Autor
Sienkiewicz Henryk
(140)
Prus Bolesław
(101)
Żeromski Stefan
(101)
Mickiewicz Adam
(92)
Orzeszkowa Eliza
(79)
Obuchowska Irena
(-)
Krzyżanowski Julian
(60)
Słowacki Juliusz
(59)
Suchodolski Bogdan
(58)
Kraszewski Józef Ignacy
(57)
Lenin Włodzimierz
(54)
Dąbrowska Maria
(50)
Okoń Wincenty
(50)
Lenin W. I
(48)
Bogdanowicz Marta
(45)
Kolberg Oskar. Dzieła wszystkie
(45)
Kolberg Oskar
(44)
Wyka Kazimierz
(44)
Kupisiewicz Czesław
(42)
Wyspiański Stanisław
(41)
Żeleński Tadeusz (Boy)
(39)
Markiewicz Henryk
(35)
Witwicki Władysław
(35)
Iwaszkiewicz Jarosław
(34)
Pigoń Stanisław
(34)
Śliwerski Bogusław
(34)
Kotarbiński Tadeusz
(33)
Pieter Józef
(32)
Rocławski Bronisław
(32)
Szekspir William
(32)
Fredro Aleksander
(30)
Nałkowska Zofia
(30)
Reymont Władysław St
(30)
Nowacki Tadeusz
(29)
Krasiński Zygmunt
(28)
Parandowski Jan
(28)
Szuman Stefan
(28)
Morcinek Gustaw
(27)
Sieroszewski Wacław
(27)
Conrad Joseph
(26)
Doroszewski Witold
(26)
Włodarski Ziemowit
(26)
Jałowiec Magdalena
(25)
Juszczyk Stanisław
(25)
Jastrun Mieczysław
(24)
Orkan Władysław
(24)
Wołoszynowa Lidia
(24)
Zapolska Gabriela
(24)
Brandys Kazimierz
(23)
Marks Karol
(23)
Prus Bolesław (Aleksander Głowacki)
(23)
Suchodolski Bodgan
(23)
Tuwim Julian
(23)
Korczak Janusz
(22)
Piszczek Maria
(22)
Zieliński Bronisław
(22)
Łobocki Mieczysław
(22)
Bunsch Karol
(21)
Kieniewicz Stefan
(21)
Kruszewski Krzysztof
(21)
Kujawa Ewa
(21)
Kurzyna Maria
(21)
Libera Zdzisław
(21)
Paszkowski Józef
(21)
Staff Leopold
(21)
Tatarkiewicz Władysław
(21)
Tomaszewski Tadeusz
(21)
Konopnicka Maria
(20)
Kozakiewicz Mikołaj
(20)
London Jack
(20)
Manteuffel Tadeusz
(20)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(20)
Szewczuk Włodzimierz
(20)
Wasilewska Wanda
(20)
Wyczesany Janina
(20)
Budzyk Kazimierz
(19)
Lem Stanisław
(19)
Molier
(19)
Pilecka Władysława
(19)
Szancer Jan Marcin
(19)
Żabiński Jan
(19)
Żukrowski Wojciech
(19)
Auderska Halina
(18)
Balzac [Honoré de]
(18)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(18)
Jakubowski Jan Zygmunt
(18)
Kallenbach Józef
(18)
Kasprowicz Jan
(18)
Kurdybacha Łukasz
(18)
Matuszewski Ryszard
(18)
Norwid Cyprian Kamil
(18)
Semadeni Zbigniew
(18)
Skorupka Stanisław
(18)
Stankowski Adam
(18)
Szewczyk Wilhelm
(18)
Andrzejewski Jerzy
(17)
Arnold Stanisław
(17)
Baley Stefan
(17)
Bleja-Sosna Barbara
(17)
Górski Konrad
(17)
Jasienica Paweł
(17)
Rok wydania
2000 - 2009
(5)
1990 - 1999
(6)
1980 - 1989
(4)
Kraj wydania
Polska
(15)
Język
polski
(15)
Temat
Psychologia rozwojowa
(5)
Dziecko
(4)
Młodzież
(3)
Wychowanie seksualne
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko niedosłyszące
(2)
Dziecko niewidome
(2)
Dziecko upośledzone umysłowo
(2)
Mowa
(2)
Padaczka
(2)
Pomoc społeczna
(2)
Publicystyka polska
(2)
Seksuologia
(2)
dziecko głęboko upośledzone
(2)
dziecko niepełnosprawne
(2)
dziecko niepełnosprawne ruchowo
(2)
dziecko przewlekle chore
(2)
sprzężone zaburzenia
(2)
Chorzy w rodzinie
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Erotyzm
(1)
Nauczanie
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Psychologia
(1)
Rodzina
(1)
nerwice
(1)
potrzeby
(1)
psychologia dziecka
(1)
15 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42878, W.42877 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.32822, W.32823 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41707 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39165, W.39164, W.39166 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31860, W.31854, 31853, W.31857, W.31858, 31855, 31852, W.36624, 31859 (9 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42403 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42843, W.42844 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wprowadzenie - Irena Obuchowska; Część 1. Rodzina a dziecko niepełnosprawne: 1. Twardowski A.: Sytuacja rodzin dzieci niepełnosprawnych; 1.1. Systemowy model funkcjonowania rodziny; 1.2. Przeżycia emocjonalne rodziców; 1.2.1. Przeżycia emocjonalne rodziców po uzyskaniu informacji o niepełnosprawności dziecka; 1.2.2. Czynniki warunkujące przeżycia emocjonalne rodziców; 1.2.3. Przemiany przeżyć emocjonalnych rodziców wraz z rozwojem dziecka; 1.3. Funkcjonowanie społeczne rodziny; 1.3.1. Postawy otoczenia społecznego wobec osób niepełnosprawnych i ich rodzin; 1.3.2. Społeczna przynależność rodziny; 1.3.3. Integracja społeczna rodziny; 1.4. Sytuacja materialno-bytowa i organizacja życia w rodzinie; 1.4.1. Zmiany w sytuacji bytowej rodziny; 1.4.2. Zmiany w organizacji życia rodzinnego i w funkcjonowaniu rodziny; Bibliografia; 2. Kowalewski L.: Psychologiczna i społeczna sytuacja dzieci niepełnosprawnych; 2.1. Podstawowe założenia; 2.1.1. Zmienność i zróżnicowanie sytuacji psychologicznej i społecznej dzieci niepełnosprawnych; 2.1.2. Przystosowywanie się dzieci do niepełnosprawności a przystosowanie do życia; 2.1.3. Stadialność procesu przystosowywania się do niepełnosprawności; 2.1.4. Cechy wspólne procesu przystosowywania się do niepełnosprawności; 2.2. Dynamika zmian w sytuacji psychologicznej i społecznej w procesie przystosowywania się dzieci do niepełnosprawności; 2.2.1. Stadium doznania niepełnosprawności; a ) Charakterystyka przemian osobowościowych; b ) Sytuacja psychologiczna; c ) Sytuacja społeczna; d ) Stopniowe nabywanie niepełnosprawności; e ) Uświadomienie sobie własnej odmienności przez dzieci z niepełnosprawnością wrodzoną; 2.2.2. Stadium uświadomienia sobie ograniczeń; a ) Charakterystyka przemian osobowościowych; b ) Sytuacja psychologiczna; c ) Sytuacja społeczna; 2.2.3. Stadium prób funkcjonowania z niepełnosprawnością; a ) Charakterystyka przemian osobowościowych; b ) Sytuacja psychologiczna; c ) Sytuacja społeczna; 2.2.4. Stadium przystosowania do niepełnosprawności; a ) Charakterystyka przemian osobowościowych; b ) Sytuacja psychologiczna; c ) Sytuacja społeczna; 2.3. Zakończenie; Bibliografia; 3. Muszyńska E.: Ogólne problemy wychowania w rodzinie dzieci niepełnosprawnych; 3.1. Istota i właściwości wychowania; 3.2. Cele wychowania dziecka niepełnosprawnego; 3.2.1. Samodzielność; 3.2.2. Odporność emocjonalna; 3.2.3. Optymizm; 3.2.4. Samoakceptacja; 3.2.5. Uspołecznienie; a ) Komunikatywność; b ) Prospołeczność i umiejętność współdziałania; 3.3. Środowiskowe uwarunkowania oddziaływań wychowawczych; Bibliografia; Część 2. Wychowanie dzieci niepełnosprawnych: 1. Wychowanie dzieci niesprawnych umysłowo; 1.1. Brzezińska A.: Dzieci z trudnościami w uczeniu się; 1.1.1. Ogólna charakterystyka funkcjonowania dzieci z trudnościami w uczeniu się; 1.1.2. Analiza pojęcia " trudności w uczeniu się "; 1.1.3. Przyczyny odmiennego rozwoju dziecka i trudności w uczeniu się; 1.1.4. Kliniczny obraz dzieci z trudnościami w uczeniu się; Literatura dla rodziców; Bibliografia; 1.2. Obuchowska I.: Dzieci upośledzone umysłowo w stopniu lekkim; 1.2.1 Uwagi wprowadzające; 1.2.2. Upośledzenie umysłowe i jego przyczyny; 1.2.3. Charakterystyka dzieci lekko upośledzonych umysłowo; 1.2.4. Rewalidacja dziecka w rodzinie; Literatura dla rodziców; Bibliografia; 1.3. Lausch-Żuk J.: Dzieci głębiej upośledzone umysłowo; 1.3.1. Głębsze upośledzenie umysłowe jako problem społeczny; 1.3.2. Charakterystyka głębszego upośledzenia umysłowego; 1.3.3. Dzieci głębiej upośledzone w rodzinie; - Wpływ głębszego upośledzenia umysłowego dziecka na atmosferę wychowawczą w rodzinie; - Główne problemy rozwoju i potrzeb dzieci głębiej upośledzonych umysłowo; - Podstawowe zasady rewalidacji dzieci głębiej upośledzonych umysłowo; Literatura dla rodziców; Bibliografia; 1.4. Korsak-Krauze I.: Dzieci psychotyczne: autyzm; 1.4.1. Wczesny autyzm dziecięcy; 1.4.2. Środowisko rodzinne dziecka psychotycznego; 1.4.3. Problem terapii; Literatura dla rodziców; Bibliografia; 2. Wychowanie dzieci niesprawnych sensorycznie; 2.1. Ossowski R.: Dzieci niedowidzące i niewidome; 2.1.1. Ustalenia terminologiczne. Typy dzieci niepełnosprawnych; 2.1.2. Psychospołeczne następstwa braku lub uszkodzeń analizatora wzroku; a ) Charakterystyka procesów poznawczych; b ) Zachowania społeczne dzieci; c ) Problemy samoakceptacji; 2.1.3. Możliwości rewalidacji fizyczno-zdrowotnej dzieci w rodzinie; 2.1.4. Możliwości rozwoju procesów poznawczych dzieci w rodzinie; 2.1.5. Uczenie się czynności życia codziennego; 2.1.6. Kształtowanie postawy samoakceptacji; 2.1.7. Miejsce rodziny w systemie rewalidacji dzieci niewidomych i niedowidzących; Literatura dla rodziców; Bibliografia; 2.2. Pietrzak W.: Dzieci z wadą słuchu; 2.2.1. Podstawowe pojęcia, definicje; 2.2.2. Rodzaje i przyczyny wady słuchu; 2.2.3. Rozwijanie sprawności fizycznej i umiejętności samoobsługi; 2.2.4. Początki nauczania dziecka z wadą słuchu; 2.2.5. Sposoby i środki porozumiewania się z dzieckiem z wadą słuchu; 2.2.6. Wzbogacanie doświadczeń życiowych przez zabawę; 2.2.7. Miłość rodzicielska wobec dzieci z wadą słuchu; Literatura dla rodziców; Bibliografia; 3. Szychowiak B.: Wychowanie dzieci niepełnosprawnych ruchowo; 3.1. Specyfika rozwoju dziecka niepełnosprawnego ruchowo; 3.1.1. Uszkodzenia narządu ruchu - ich geneza i klasyfikacja; 3.1.2. Kalectwo wrodzone jako czynnik modyfikujący rozwój dziecka; 3.1.3. Kalectwo nabyte jako czynnik dezorganizujący psychiczne funkcjonowanie dziecka; 3.2. Sytuacje trudne w życiu dziecka niesprawnego ruchowo; 3.2.1. Sytuacje trudne związane z leczeniem; 3.2.2. Sytuacje trudne związane z interakcjami społecznymi; 3.2.3. Kształtowanie psychicznej odporności; 3.3. Pozytywny stosunek do siebie i świata; 3.3.1. Samoakceptacja; 3.3.2. Prawidłowy obraz innych ludzi; Literatura dla rodziców; Bibliografia; 4. Wychowanie dzieci niesprawnych somatycznie; 4.1. Wielgosz E.: Dzieci przewlekle chore; 4.1.1. Przewlekła choroba dziecka jako sytuacja traumatyzująca i jejwpływ na rozwój psychiczny dziecka; a ) Co to jest choroba przewlekła; b ) Zaburzający wpływ procesu chorobowego na rozwój psychiczny dziecka; 4.1.2. Psychologiczne problemy leczenia; a ) Pobyt dziecka w szpitalu; b ) Ograniczenia związane z leczeniem; c ) Specyficzne formy leczenia; d ) Operacje i zabiegi chirurgiczne; e ) Dializoterapia; f ) Chemioterapia i radioterapia; 4.1.3. Zagadnienia wychowawcze u dzieci przewlekle chorych; a ) Środowisko rodzinne dziecka przewlekle chorego; b ) Reakcje rodzeństwa chorego dziecka; c ) Dziecko przewlekle chore w szkole; d ) Szpital jako środowisko wychowujące; 4.1.4. Pomoc rodzinie dziecka przewlekle chorego; Literatura dla rodziców; Bibliografia; 4.2. Jugowar B.: Dzieci somatycznie odmienne; 4.2.1. Odmienność somatyczna dziecka jako problem psychologiczny; 4.2.2. Mechanizm wpływu odmienności somatycznych na rozwój i zachowanie się dziecka; 4.2.3. Charakterystyka wybranych odmienności somatycznych; a ) Zaburzenia wzrostu; b ) Zakłócenia wagi ciała; c ) Deformacje twarzy; d ) Interseksualizm; 4.2.4. Oddziaływania wychowawcze wobec dziecka odmiennego somatycznie; Literatura dla rodziców; Bibliografia; 5. Fechner M.: Wychowanie dzieci z zaburzeniami mowy; 5.1. Trudności w mówieniu jako specyficzny typ niesprawności dziecka; 5.2. Rozwój mowy dziecka; 5.2.1. Ocena rozwoju mowy dziecka; 5.2.2. Kompetencja językowa a rozwój mowy dziecka; 5.2.3. Stadia rozwoju mowy dziecka; 5.3. Opóźniony rozwój mowy; 5.4. Zaburzenia mowy u dzieci; 5.4.1. Zaburzenia artykulacji u dzieci; 5.4.2. Psychogenne zaburzenia mowy; 5.4.3. Zaburzenia mowy w organicznych uszkodzeniach mózgu; 5.5. Rola rodziny w kształtowaniu prawidłowej mowy dziecka - profilaktyka logopedyczna; 5.6. Poradnictwo logopedyczne dla dzieci; Literatura dla rodziców; Bibliografia; 6. Twardowski A.: Wychowanie dzieci o niesprawności zprzężonej; 6.1. Dzieci głuchoniewidome; 6.2. Dzieci z porażeniem mózgowym; 6.3. Dzieci upośledzone umysłowo głuche oraz upośledzone umysłowo niewidome; Literatura dla rodziców; Bibliografia; 7. Kobylińska E.: Dzieci chore na padaczkę; 7.1. Co to jest padaczka?; 7.2. Padaczka wieku dziecięcego; 7.3. Poglądy na osobowość chorych z padaczką; 7.4. Zachowania społeczne dzieci z padaczką; 7.5. Inteligencja chorych z padaczką; 7.6. Stosunek otoczenia do dziecka z padaczką; 7.7. Propozycje terapeutyczne; Literatura dla rodziców; Bibliografia; 8. Twardowski A.: Pomoc rodzinom dzieci niepełnosprawnych; 8.1. Instytucjonalne formy pomocy; 8.1.1. Placówki służby zdrowia; 8.1.2. Instytucje oświatowe i placówki spółdzielczości inwalidów; 8.1.3. Niektóre trudności we współpracy z instytucjami; 8.2. Stowarzyszenia rodziców i organizacje inwalidzkie; 8.2.1. Stowarzyszenia rodziców; 8.2.2. Organizacje inwalidzkie; 8.3. Pedagogizacja rodziców; 8.3.1. Oddziaływanie informacyjne i poradnictwo; 8.3.2. Kształtowanie u rodziców umiejętności niezbędnych przy wychowywaniu niepełnosprawnego dziecka; 8.4. Oddziaływania psychoterapeutyczne; 8.4.1. Psychoterapia rodziców; 8.4.2. Psychoterapia niepełnosprawnych dzieci; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37163, W.37164 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wprowadzenie - Irena Obuchowska; Część 1. Rodzina a dziecko niepełnosprawne: 1. Twardowski A.: Sytuacja rodzin dzieci niepełnosprawnych; 1.1. Systemowy model funkcjonowania rodziny; 1.2. Przeżycia emocjonalne rodziców; 1.2.1. Przeżycia emocjonalne rodziców po uzyskaniu informacji o niepełnosprawności dziecka; 1.2.2. Czynniki warunkujące przeżycia emocjonalne rodziców; 1.2.3. Przemiany przeżyć emocjonalnych rodziców wraz z rozwojem dziecka; 1.3. Funkcjonowanie społeczne rodziny; 1.3.1. Postawy otoczenia społecznego wobec osób niepełnosprawnych i ich rodzin; 1.3.2. Społeczna przynależność rodziny; 1.3.3. Integracja społeczna rodziny; 1.4. Sytuacja materialno-bytowa i organizacja życia w rodzinie; 1.4.1. Zmiany w sytuacji bytowej rodziny; 1.4.2. Zmiany w organizacji życia rodzinnego i w funkcjonowaniu rodziny; Bibliografia; 2. Kowalewski L.: Psychologiczna i społeczna sytuacja dzieci niepełnosprawnych; 2.1. Podstawowe założenia; 2.1.1. Zmienność i zróżnicowanie sytuacji psychologicznej i społecznej dzieci niepełnosprawnych; 2.1.2. Przystosowywanie się dzieci do niepełnosprawności a przystosowanie do życia; 2.1.3. Stadialność procesu przystosowywania się do niepełnosprawności; 2.1.4. Cechy wspólne procesu przystosowywania się do niepełnosprawności; 2.2. Dynamika zmian w sytuacji psychologicznej i społecznej w procesie przystosowywania się dzieci do niepełnosprawności; 2.2.1. Stadium doznania niepełnosprawności; a ) Charakterystyka przemian osobowościowych; b ) Sytuacja psychologiczna; c ) Sytuacja społeczna; d ) Stopniowe nabywanie niepełnosprawności; e ) Uświadomienie sobie własnej odmienności przez dzieci z niepełnosprawnością wrodzoną; 2.2.2. Stadium uświadomienia sobie ograniczeń; a ) Charakterystyka przemian osobowościowych; b ) Sytuacja psychologiczna; c ) Sytuacja społeczna; 2.2.3. Stadium prób funkcjonowania z niepełnosprawnością; a ) Charakterystyka przemian osobowościowych; b ) Sytuacja psychologiczna; c ) Sytuacja społeczna; 2.2.4. Stadium przystosowania do niepełnosprawności; a ) Charakterystyka przemian osobowościowych; b ) Sytuacja psychologiczna; c ) Sytuacja społeczna; 2.3. Zakończenie; Bibliografia; 3. Muszyńska E.: Ogólne problemy wychowania w rodzinie dzieci niepełnosprawnych; 3.1. Istota i właściwości wychowania; 3.2. Cele wychowania dziecka niepełnosprawnego; 3.2.1. Samodzielność; 3.2.2. Odporność emocjonalna; 3.2.3. Optymizm; 3.2.4. Samoakceptacja; 3.2.5. Uspołecznienie; a ) Komunikatywność; b ) Prospołeczność i umiejętność współdziałania; 3.3. Środowiskowe uwarunkowania oddziaływań wychowawczych; Bibliografia; Część 2. Wychowanie dzieci niepełnosprawnych: 1. Wychowanie dzieci niesprawnych umysłowo; 1.1. Brzezińska A.: Dzieci z trudnościami w uczeniu się; 1.1.1. Ogólna charakterystyka funkcjonowania dzieci z trudnościami w uczeniu się; 1.1.2. Analiza pojęcia " trudności w uczeniu się "; 1.1.3. Przyczyny odmiennego rozwoju dziecka i trudności w uczeniu się; 1.1.4. Kliniczny obraz dzieci z trudnościami w uczeniu się; Literatura dla rodziców; Bibliografia; 1.2. Obuchowska I.: Dzieci upośledzone umysłowo w stopniu lekkim; 1.2.1 Uwagi wprowadzające; 1.2.2. Upośledzenie umysłowe i jego przyczyny; 1.2.3. Charakterystyka dzieci lekko upośledzonych umysłowo; 1.2.4. Rewalidacja dziecka w rodzinie; Literatura dla rodziców; Bibliografia; 1.3. Lausch-Żuk J.: Dzieci głębiej upośledzone umysłowo; 1.3.1. Głębsze upośledzenie umysłowe jako problem społeczny; 1.3.2. Charakterystyka głębszego upośledzenia umysłowego; 1.3.3. Dzieci głębiej upośledzone w rodzinie; - Wpływ głębszego upośledzenia umysłowego dziecka na atmosferę wychowawczą w rodzinie; - Główne problemy rozwoju i potrzeb dzieci głębiej upośledzonych umysłowo; - Podstawowe zasady rewalidacji dzieci głębiej upośledzonych umysłowo; Literatura dla rodziców; Bibliografia; 1.4. Korsak-Krauze I.: Dzieci psychotyczne: autyzm; 1.4.1. Wczesny autyzm dziecięcy; 1.4.2. Środowisko rodzinne dziecka psychotycznego; 1.4.3. Problem terapii; Literatura dla rodziców; Bibliografia; 2. Wychowanie dzieci niesprawnych sensorycznie; 2.1. Ossowski R.: Dzieci niedowidzące i niewidome; 2.1.1. Ustalenia terminologiczne. Typy dzieci niepełnosprawnych; 2.1.2. Psychospołeczne następstwa braku lub uszkodzeń analizatora wzroku; a ) Charakterystyka procesów poznawczych; b ) Zachowania społeczne dzieci; c ) Problemy samoakceptacji; 2.1.3. Możliwości rewalidacji fizyczno-zdrowotnej dzieci w rodzinie; 2.1.4. Możliwości rozwoju procesów poznawczych dzieci w rodzinie; 2.1.5. Uczenie się czynności życia codziennego; 2.1.6. Kształtowanie postawy samoakceptacji; 2.1.7. Miejsce rodziny w systemie rewalidacji dzieci niewidomych i niedowidzących; Literatura dla rodziców; Bibliografia; 2.2. Pietrzak W.: Dzieci z wadą słuchu; 2.2.1. Podstawowe pojęcia, definicje; 2.2.2. Rodzaje i przyczyny wady słuchu; 2.2.3. Rozwijanie sprawności fizycznej i umiejętności samoobsługi; 2.2.4. Początki nauczania dziecka z wadą słuchu; 2.2.5. Sposoby i środki porozumiewania się z dzieckiem z wadą słuchu; 2.2.6. Wzbogacanie doświadczeń życiowych przez zabawę; 2.2.7. Miłość rodzicielska wobec dzieci z wadą słuchu; Literatura dla rodziców; Bibliografia; 3. Szychowiak B.: Wychowanie dzieci niepełnosprawnych ruchowo; 3.1. Specyfika rozwoju dziecka niepełnosprawnego ruchowo; 3.1.1. Uszkodzenia narządu ruchu - ich geneza i klasyfikacja; 3.1.2. Kalectwo wrodzone jako czynnik modyfikujący rozwój dziecka; 3.1.3. Kalectwo nabyte jako czynnik dezorganizujący psychiczne funkcjonowanie dziecka; 3.2. Sytuacje trudne w życiu dziecka niesprawnego ruchowo; 3.2.1. Sytuacje trudne związane z leczeniem; 3.2.2. Sytuacje trudne związane z interakcjami społecznymi; 3.2.3. Kształtowanie psychicznej odporności; 3.3. Pozytywny stosunek do siebie i świata; 3.3.1. Samoakceptacja; 3.3.2. Prawidłowy obraz innych ludzi; Literatura dla rodziców; Bibliografia; 4. Wychowanie dzieci niesprawnych somatycznie; 4.1. Wielgosz E.: Dzieci przewlekle chore; 4.1.1. Przewlekła choroba dziecka jako sytuacja traumatyzująca i jejwpływ na rozwój psychiczny dziecka; a ) Co to jest choroba przewlekła; b ) Zaburzający wpływ procesu chorobowego na rozwój psychiczny dziecka; 4.1.2. Psychologiczne problemy leczenia; a ) Pobyt dziecka w szpitalu; b ) Ograniczenia związane z leczeniem; c ) Specyficzne formy leczenia; d ) Operacje i zabiegi chirurgiczne; e ) Dializoterapia; f ) Chemioterapia i radioterapia; 4.1.3. Zagadnienia wychowawcze u dzieci przewlekle chorych; a ) Środowisko rodzinne dziecka przewlekle chorego; b ) Reakcje rodzeństwa chorego dziecka; c ) Dziecko przewlekle chore w szkole; d ) Szpital jako środowisko wychowujące; 4.1.4. Pomoc rodzinie dziecka przewlekle chorego; Literatura dla rodziców; Bibliografia; 4.2. Jugowar B.: Dzieci somatycznie odmienne; 4.2.1. Odmienność somatyczna dziecka jako problem psychologiczny; 4.2.2. Mechanizm wpływu odmienności somatycznych na rozwój i zachowanie się dziecka; 4.2.3. Charakterystyka wybranych odmienności somatycznych; a ) Zaburzenia wzrostu; b ) Zakłócenia wagi ciała; c ) Deformacje twarzy; d ) Interseksualizm; 4.2.4. Oddziaływania wychowawcze wobec dziecka odmiennego somatycznie; Literatura dla rodziców; Bibliografia; 5. Fechner M.: Wychowanie dzieci z zaburzeniami mowy; 5.1. Trudności w mówieniu jako specyficzny typ niesprawności dziecka; 5.2. Rozwój mowy dziecka; 5.2.1. Ocena rozwoju mowy dziecka; 5.2.2. Kompetencja językowa a rozwój mowy dziecka; 5.2.3. Stadia rozwoju mowy dziecka; 5.3. Opóźniony rozwój mowy; 5.4. Zaburzenia mowy u dzieci; 5.4.1. Zaburzenia artykulacji u dzieci; 5.4.2. Psychogenne zaburzenia mowy; 5.4.3. Zaburzenia mowy w organicznych uszkodzeniach mózgu; 5.5. Rola rodziny w kształtowaniu prawidłowej mowy dziecka - profilaktyka logopedyczna; 5.6. Poradnictwo logopedyczne dla dzieci; Literatura dla rodziców; Bibliografia; 6. Twardowski A.: Wychowanie dzieci o niesprawności zprzężonej; 6.1. Dzieci głuchoniewidome; 6.2. Dzieci z porażeniem mózgowym; 6.3. Dzieci upośledzone umysłowo głuche oraz upośledzone umysłowo niewidome; Literatura dla rodziców; Bibliografia; 7. Kobylińska E.: Dzieci chore na padaczkę; 7.1. Co to jest padaczka?; 7.2. Padaczka wieku dziecięcego; 7.3. Poglądy na osobowość chorych z padaczką; 7.4. Zachowania społeczne dzieci z padaczką; 7.5. Inteligencja chorych z padaczką; 7.6. Stosunek otoczenia do dziecka z padaczką; 7.7. Propozycje terapeutyczne; Literatura dla rodziców; Bibliografia; 8. Twardowski A.: Pomoc rodzinom dzieci niepełnosprawnych; 8.1. Instytucjonalne formy pomocy; 8.1.1. Placówki służby zdrowia; 8.1.2. Instytucje oświatowe i placówki spółdzielczości inwalidów; 8.1.3. Niektóre trudności we współpracy z instytucjami; 8.2. Stowarzyszenia rodziców i organizacje inwalidzkie; 8.2.1. Stowarzyszenia rodziców; 8.2.2. Organizacje inwalidzkie; 8.3. Pedagogizacja rodziców; 8.3.1. Oddziaływanie informacyjne i poradnictwo; 8.3.2. Kształtowanie u rodziców umiejętności niezbędnych przy wychowywaniu niepełnosprawnego dziecka; 8.4. Oddziaływania psychoterapeutyczne; 8.4.1. Psychoterapia rodziców; 8.4.2. Psychoterapia niepełnosprawnych dzieci; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41138 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39420 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42641, W.42643, W.42642 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32320, 32319, 32318 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41905, W.43321 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rozwój erotyczny / Irena Obuchowska, Andrzej Jaczewski. - Wyd. 2 popr. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1992. - 246 s. : wykr. ; 21 cm.
(Biblioteka Psychologiczna ; Nr 13)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37898 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43962 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej