mózg
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(11)
Forma i typ
Książki
(11)
Dostępność
dostępne
(11)
Placówka
Wypożyczalnia
(11)
Autor
Kaczmarek Bożydar L. J
(2)
Bobryk Jerzy
(1)
Bragdon Allen D
(1)
Gamon David
(1)
Grabowska Anna
(1)
Górska Teresa
(1)
Herzyk Anna
(1)
Jassel David
(1)
Klimkowski Marcel
(1)
Koncewicz-Hoffman Nina
(1)
Kruk-Lasocka Joanna
(1)
Mazanek Ewa
(1)
Moir Anne
(1)
Musielak Sebastian
(1)
Pecyna Maria Bogumiła s
(1)
Searle John R
(1)
Steuden Michał
(1)
Zagrodzka Jolanta
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(10)
Kraj wydania
Polska
(11)
Język
polski
(11)
Temat
Powieść polska
(1089)
Polska
(758)
Dziecko
(481)
Poezja polska
(461)
Literatura polska
(456)
mózg
(-)
Opowiadanie polskie
(363)
Wychowanie
(277)
Nauczanie
(274)
nauczanie początkowe
(265)
dziecko
(247)
Język polski
(236)
Pedagogika
(227)
Dramat polski
(223)
język polski
(197)
Nauczanie początkowe
(186)
Pamiętniki polskie
(183)
Filozofia
(175)
Wychowanie w rodzinie
(160)
Sienkiewicz, Henryk
(145)
Psychologia
(143)
Szkolnictwo
(135)
Niepełnosprawni
(129)
Sztuka
(129)
Literatura młodzieżowa polska
(128)
Wychowanie przedszkolne
(128)
Nauczyciele
(126)
Pedagogika specjalna
(124)
Powieść francuska
(124)
Prus, Bolesław
(123)
Marksizm-leninizm
(115)
Matematyka
(115)
Żeromski, Stefan
(114)
Młodzież
(113)
matematyka
(113)
Literatura dziecięca polska
(110)
Mowa
(109)
Publicystyka polska
(109)
wychowanie
(107)
Rodzina
(103)
Powieść amerykańska
(100)
Powieść angielska
(98)
Dziecko niepełnosprawne
(93)
Literatura
(91)
Mickiewicz, Adam
(91)
nauczanie
(89)
Fizyka
(86)
Słowacki, Juliusz
(85)
literatura polska
(85)
Elektrotechnika
(84)
Osobowość
(83)
Wojna 1939-1945 r.
(83)
pedagogika
(83)
pisanie
(81)
Powieść rosyjska
(80)
Śląsk
(80)
Kultura
(79)
czytanie
(79)
nauczyciele
(79)
Muzyka
(78)
Historia
(77)
Oświata
(77)
Psychoterapia
(77)
Czytanie
(74)
Dziecko upośledzone umysłowo
(73)
Malarstwo polskie
(73)
nauczanie zintegrowane
(73)
Praca
(72)
Orzeszkowa, Eliza
(71)
Uczenie się
(71)
młodzież
(71)
Komputery
(70)
Powieść niemiecka
(70)
Religia
(70)
Gry i zabawy
(68)
Technika
(68)
Warszawa
(68)
Maszyny
(67)
Kraszewski, Józef Ignacy
(65)
Pisanie
(65)
Psychologia wychowawcza
(65)
Socjologia
(64)
Etyka
(63)
Gry edukacyjne
(63)
Młodzież szkolna
(63)
wychowanie w rodzinie
(63)
Gry i zabawy ruchowe
(62)
Lenin, Vladimir Il'i
(62)
Samochody
(62)
Biblioterapia
(61)
Nauka
(61)
Wojsko
(61)
Malarstwo
(59)
Stosunki interpersonalne
(59)
młodzież szkolna
(57)
Nauczanie historii
(56)
Psychologia rozwojowa
(55)
Literatura dziecięca
(54)
Psychologia społeczna
(53)
dziecko upośledzone umysłowo
(53)
szkolnictwo
(53)
11 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41133 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39694 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Pragmatyka Komunikacji Interpersonalnej)
Forma i typ
Temat
Streszczenie: Wstęp; I. Neurolingwistyczne modele mowy; 1. Tło problemu; 2. Uwagi terminologiczne; 3. Etapy budowania tekstów; II. Problem i metoda badań; 1. Struktury mózgowe związane z budowaniem wypowiedzi; 2. Metoda badań; 3. Organizacja badań; 4. Charakterystyka badanych grup; 5. Problem badawczy; III. Charakterystyka fonetycznej struktury wyrazów; 1. Rodzaje zniekształceń; 1.1. Perserwacje; 1.2. Przekształcenia; 1.3. Elizja; 1.4. Epentezy; 1.5. Metafory i kontaminacje; 2. Zniekształcenia fonetycznej struktury wyrazów w przypadkach afazji; 3. Zniekształcenia fonetycznej struktury wyrazów we wszystkich badanych grupach; 4. Podsumowanie; IV. Charakterystyka leksykalnej struktury tekstów; 1. Wprowadzenie; 2. Rozkład części mowy w wypowiedziach badanych grup; 3. Podsumowanie; V. Charakterystyka składniowej struktury tekstów; 1. Analiza składni wypowiedzi przebadanych grup pacjentów; 2. Analiza składni wypowiedzi pacjentów z różnymi typami afazji; 3. Podsumowanie; VI. Charakterystyka semantycznej struktury tekstów; 1. Wprowadzenie; 2. Semantyczna struktura wypowiedzi przebadanych grup; 3. Semantyczna struktura wypowiedzi pacjentów z różnymi typami afazji; 4. Podsumowanie; VII. Neurolingwistyczna klasyfikacja afazji; 1. Tradycyjne podziały afazji; 2. Typologia neurolingwistyczna; VIII. Etapy generowania wypowiedzi; 1. Substancjalizacja tekstu; 2. Wybór symboli językowych; 3. Budowa gramatyczna wypowiedzi; 4. Budowa semantyczna wypowiedzi; 5. Model generowania wypowiedzi; 5.1. Etap ideacyjny; 5.2. Cerebracja; 5.3. Program motoryczny; 5.4. Substancjalizacja; 5.5. Kontrola realizacji wypowiedzi; 5.6. Aspekt emocjonalny; IX. Mózgowa organizacja funkcji językowych; 1. Neurocybernetyczny model mowy; 2. Rola prawej półkuli; 3. Dualny charakter działania mózgu; 4. Afazja u poliglotów; 5. Rozdzielczość działania mózgu; 6. Zjawisko mieszania języków; 7. Modele poznawcze; Bibliografia; Aneks (Tekst opowiadań i przykłady historyjek obrazkowych do badań nad percepcją - MK)Streszczenie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38721, W.38924, W.39231 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wprowadzenie; Rozdział 1. Płaty czołowe a procesy językowe i zachowanie człowieka: 1.1. Słowna regulacja zachowania dzieci zdrowych; 1.2. Słowna regulacja zachowania dzieci z zaburzeniami rozwojowymi; 1.3. Słowna regulacja zachowania w przypadkach ogniskowych uszkodzeń mózgu; 1.4. Udział płatów czołowych w sterowaniu zachowaniami; 1.5. Związek płatów czołowych z mową; Rozdział 2. Przedmiot i metoda badań: 2.1. Założenia badawcze; 2.2. Przebieg badania; 2.3. Materiał empiryczny; Rozdział 3. Zniekształcenia treści wypowiedzi: 3.1. Powtarzanie opowiadania; 3.2. Opisywanie ilustracji; 3.3. Wypowiedzi na zadany temat; 3.4. Wnioski; Rozdział 4. Zniekształcenia formy językowej wypowiedzi: 4.1. Powtarzanie opowiadania; 4.2. Opowiadanie ilustracji; 4.3. Wypowiedzi na zadany temat; 4.4. Wnioski; Rozdział 5. Warianty zespołu czołowego: 5.1. Następstwa uszkodzeń grzbietowo-bocznych części lewego płata czołowego; 5.2. Następstwa uszkodzeń przypodstawnych części lewego płata czołowego; 5.3. Następstwa uszkodzeń prawego płata czołowego; 5.4. Wnioski; Rozdział 6. Udział płatów czołowych w formowaniu wypowiedzi: 6.1. Specyficzność zespołu czołowego; 6.2. Znaczenie wyróżnionych obszarów okolicy czołowej dla poprawnego formowania wypowiedzi; Zakończenie; Słowniczek terminów specjalistycznych; Literatura; Summary; Addenda (aneksy: opowiadania i obrazki na badanie percepcji - MK)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37659, W.38312, W.38311, W.37533 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38662, W.38661 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40259 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp - Ewa Mazanek; 1. Rodzina w procesie rewalidacji dziecka z mózgowym porażeniem dziecięcym: 1.1. Mazanek E.: Rola środowiska rodzinnego w usprawnianiu i wychowaniu dziecka z mózgowym porażeniem dziecięcym; 1.2. Nowak I.: Problemy rodziców dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym ( refleksje matki ); 1.3. Dońska-Olszko M.: Wychowanie usprawniające dzieci z mózgowymporażeniem dziecięcym w wieku szkolnym ( refleksje nauczyciela-fizjoterapeuty ); 2. Psychopedagogiczne aspekty rozwoju dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym: 2.1. Przyrowski Z.: Dysfunkcje w zakresie integracji sensorycznej i deficyty fragmentaryczne w zespole mózgowego porażenia dziecięcego; 2.2. Stecko E.: Zaburzenia mowy i metody ich wyrównywania u dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym; 2.3. Mazanek E.: Rozwój umysłowy dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym; 2.4. Gujska B.: Myślenie operacyjne jako czynnik dojrzałości szkolnej dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym; 2.5. Przyrowski Z.: Wybrane czynniki wyznaczające sposób zachowania dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym; 2.6. Awdziewicz A.: Samoocena dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym; 3. Nauczanie dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym: 3.1. Loska M.: Dojrzałość szkolna dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym; 3.2. Loska M., Przybylska E.: Organizacja procesu nauczania; 3.2.1. Loska M.: Formy nauczania; 3.2.2. Przybylska E.: Programy wykorzystywane w edukacji dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym; 3.2.3. Przybylska E.: Sprawdzenie wiadomości i ocenianie dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym; 3.2.4. Przybylska E.: Pomieszczenie klasowe; 3.2.5. Loska M.: Rola nauczyciela w nauczaniu dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym; 3.3. Sibilska V.: Integracyjny system kształcenia i wychowania; 3.4. Przybylska E.: Nauczanie początkowe dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym; 3.5. Loska M.: Nauczanie dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym w wyższych klasach szkoły podstawowej; 3.6. Stąsiek K.: Wybrane aspekty szkolenia zawodowego; 4. Formy pomocy terapeutycznej dzieciom z zaburzeniami ruchowymi pochodzenia mózgowego: 4.1. Dońska-Oleszko M., Lechowicz A.: Komputerowe wspomaganie nauczania dzieci z ciężkim uszkodzeniem narządu ruchu; 4.2. Loska M.: Niewerbalne metody porozumiewania się; 4.3. Tomasik E.: Biblioterapia - nowa metoda w kształceniu i wychowaniu dzieci niepełnosprawnych; 4.4. Konaszkiewicz Z.: Muzyka w wychowaniu dziecka niepełnosprawnego; Słowniczek terminów; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39885, W.39978, W.39886, W.39887, W.39976, W.39977 (6 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39233 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40579 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39085 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Problemy Psychologii Klinicznej / Katedra Psychologii Klinicznej i Osobowości KUL ; Z.2)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38120, W.38121 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej