dziecko upośledzone
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(9)
Forma i typ
Książki
(7)
Pliki i bazy danych
(2)
Dostępność
dostępne
(7)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(9)
Autor
Knill Christopher
(3)
Franczyk Anna
(1)
Gagelmann Hartmut
(1)
Herzyk Anna
(1)
Karwot Izydor
(1)
Knill Marianne
(1)
Krajewska Katarzyna
(1)
Makowski Aleksander
(1)
Mihilewicz Stanisława
(1)
Turczyn Ryszard
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(5)
1980 - 1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(9)
Język
polski
(9)
Temat
Powieść polska
(1089)
Polska
(758)
Dziecko
(481)
Poezja polska
(461)
Literatura polska
(456)
dziecko upośledzone
(-)
Opowiadanie polskie
(363)
Wychowanie
(277)
Nauczanie
(274)
nauczanie początkowe
(265)
dziecko
(247)
Język polski
(236)
Pedagogika
(227)
Dramat polski
(223)
język polski
(197)
Nauczanie początkowe
(186)
Pamiętniki polskie
(183)
Filozofia
(175)
Wychowanie w rodzinie
(160)
Sienkiewicz, Henryk
(145)
Psychologia
(143)
Szkolnictwo
(135)
Niepełnosprawni
(129)
Sztuka
(129)
Literatura młodzieżowa polska
(128)
Wychowanie przedszkolne
(128)
Nauczyciele
(126)
Pedagogika specjalna
(124)
Powieść francuska
(124)
Prus, Bolesław
(123)
Marksizm-leninizm
(115)
Matematyka
(115)
Żeromski, Stefan
(114)
Młodzież
(113)
matematyka
(113)
Literatura dziecięca polska
(110)
Mowa
(109)
Publicystyka polska
(109)
wychowanie
(107)
Rodzina
(103)
Powieść amerykańska
(100)
Powieść angielska
(98)
Dziecko niepełnosprawne
(93)
Literatura
(91)
Mickiewicz, Adam
(91)
nauczanie
(89)
Fizyka
(86)
Słowacki, Juliusz
(85)
literatura polska
(85)
Elektrotechnika
(84)
Osobowość
(83)
Wojna 1939-1945 r.
(83)
pedagogika
(83)
pisanie
(81)
Powieść rosyjska
(80)
Śląsk
(80)
Kultura
(79)
czytanie
(79)
nauczyciele
(79)
Muzyka
(78)
Historia
(77)
Oświata
(77)
Psychoterapia
(77)
Czytanie
(74)
Dziecko upośledzone umysłowo
(73)
Malarstwo polskie
(73)
nauczanie zintegrowane
(73)
Praca
(72)
Orzeszkowa, Eliza
(71)
Uczenie się
(71)
młodzież
(71)
Komputery
(70)
Powieść niemiecka
(70)
Religia
(70)
Gry i zabawy
(68)
Technika
(68)
Warszawa
(68)
Maszyny
(67)
Kraszewski, Józef Ignacy
(65)
Pisanie
(65)
Psychologia wychowawcza
(65)
Socjologia
(64)
Etyka
(63)
Gry edukacyjne
(63)
Młodzież szkolna
(63)
wychowanie w rodzinie
(63)
Gry i zabawy ruchowe
(62)
Lenin, Vladimir Il'i
(62)
Samochody
(62)
Biblioterapia
(61)
Nauka
(61)
Wojsko
(61)
Malarstwo
(59)
Stosunki interpersonalne
(59)
młodzież szkolna
(57)
Nauczanie historii
(56)
Psychologia rozwojowa
(55)
Literatura dziecięca
(54)
Psychologia społeczna
(53)
dziecko upośledzone umysłowo
(53)
szkolnictwo
(53)
9 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: I. Przedmowa: 1. Dla kogo przewidziany jest program?; 2. Cele programu; 3. Metody, formy i zasady pracy wykorzystywane przy realizacji programu; 4. Współpraca z rodzicami; 5. Treść i struktura programu; 6. Funkcjonowanie w środowisku; 6.1. Czynności samoobsługowe; 6.2. Nawiązywanie kontaktów społeczno-emocjonalnych; 6.2.1. Dziecko poznaje siebie; 6.2.2. Dziecko i jego rodzina; 6.2.3. Dziecko wśród innych dzieci; II. Poziom zmysłowy - czyli poznawanie poprzez zmysły: 1. Ćwiczenia rozwijające zmysł dotyku; 1.1. Ćwiczenia zmierzające do poznania samego siebie; 1.2. Ćwiczenia zmierzające do poznania doznań termicznych; 1.3. Ćwiczenia zmierzające do rozpoznania różnych struktur powierzchniowych; 1.4. Ćwiczenia zmierzające do poznania drugiej osoby, sposobów komunikowania się z drugim człowiekiem, przekazywaniu mu informacji i emocji; 2. Ćwiczenia rozwijające zmysł smaku i węchu; 3. Ćwiczenia rozwijające percepcję wzrokową i koordynację wzrokowo-słuchową; 4. Ćwiczenia rozwijające percepcję słuchową; 4.1. Ćwiczenia wrażliwości słuchowej; 4.2. Ćwiczenia wstępne do nauki mowy; 5. Ćwiczenia rozwijające sprawność ruchową; Arkusz obserwacyjny rozwoju dziecka - na poziomie zmysłowym; III. Poziom poznawczy: 1. Ćwiczenia rozwijające percepcję i pamięć wzrokową; 2. Ćwiczenia percepcji, pamięci słuchowej i koordynacji; 2.1. Ćwiczenia wrażliwości słuchowej; 2.2. Ćwiczenia spostrzegawczości słuchowej i koordynacji słuchowo-wzrokowej; 3. Rozwój mowy i myślenia; 4. Ćwiczenia motoryki dużej i małej; 5. Ćwiczenia orientacji przestrzennej; 5.1. Ćwiczenia rozwijające orientację w schemacie własnego ciała; 5.2. Ćwiczenia orientacji w schemacie ciała drugiej osoby stojącej naprzeciw; 5.3. Ćwiczenia orientacji w przestrzeni; Arkusz obserwacyjny rozwoju dziecka - na poziomie poznawczym; IV. Poziom odkrywczo-badawczy: 1. Ćwiczenia rozwijające i usprawniające percepcję wzrokową i koordynację wzrokowo-ruchową; 2. Ćwiczenia percepcji i pamięci słuchowej oraz koordynacji słuchowo-ruchowej; 2.1. Ćwiczenia wrażliwości słuchowej i różnicowanie dźwięków niewchodzących w skład mowy ludzkiej; 2.2. Ćwiczenia rytmizujące; 2.3. Ćwiczenia rozwijające mowę, myślenie i wzbogacające słownik; 3. Ćwiczenia motoryki dużej i małej; 4. Ćwiczenia orientacji przestrzennej; 4.1. Zabawy doskonalące świadomość własnego ciała oraz ćwiczenia wdrążające do gospodarowania własnymi ruchami; 4.2. Zabawy rozwijające pojęcia dotyczące kierunków w przestrzeni; 4.3. Ćwiczenia i zabawy wyrabiające orientację w schemacie drugiej osoby; 4.4. Zabawy kształtujące określenia dotyczące położenia przedmiotów w przestrzeni ( określenie miejsca, kierunku ); 4.5. Zabawy rozwijające pamięć ruchową i koordynację wzrokowo-ruchową; Arkusz obserwacyjny rozwoju dziecka - na poziomie odkrywczo-badawczym; V. Poziom abstrakcyjno-symboliczny: 1. Ćwiczenia z zakresu percepcji wzrokowej; 2. Ćwiczenia w zakresie percepcji słuchowej; 2.1. Ćwiczenia rozwijające słuch fonematyczny oraz analizę i syntezę słuchową; 2.2. Ćwiczenia z zakresu rozwoju słuchu fonetycznego; 2.3. Ćwiczenia doskonalące pamięć słuchową i słowną; 2.4. Ćwiczenia doskonalące wypowiedzi dzieci ( mowę i myślenie ); 3. Ćwiczenia motoryki dużej i małej; 4. Ćwiczenia orientacji przestrzennej i kierunkowej; 4.1. Ćwiczenia kształtujące orientację w kierunkach oraz pamięć ruchową; 4.2. Ćwiczenia rozwijające wyobraźnię kinestetyczno-wzrokowo-ruchową; 4.3. Ćwiczenia wdrażające do zwalniania napięcia stawowo-mięśniowego motoryki małej dłoni i palców; 4.4. Ćwiczenia grafomotoryczne przygotowujące do nauki pisania; Arkusz obserwacyjny rozwoju dziecka - na poziomie abstrakcyjno-symbolicznym; Bibliografia; Aneks. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej [w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego, kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół oraz kształcenia w profilach w liceach profilowanych - MK]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41270, W.41175, W.41176 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. d35637 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.36836 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9552, W.p9550, W.p9551 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
Dodatek do książki: Ch. Knill. "Dotyk i komunikacja"
Czas trwania: 48:01
Streszczenie: Długość ścieżek:
Streszczenie: Ścieżka 1 (24:21)
Streszczenie: Ścieżka 2 (23:40)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. AV/CD/129 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
Dodatek do książki: Ch. Knill. "Dotyk i komunikacja"
Czas trwania: Vol.1 (1:02:23). Vol. 2 (39:03)
Streszczenie: CD 1:
Streszczenie: 1. Program wprowadzający (8:37)
Streszczenie: 2. Program SPH (20:51)
Streszczenie: 3. Program pierwszy (17:12)
Streszczenie: 4. Program drugi (15:41)
Streszczenie: CD 2:
Streszczenie: 1. Program trzeci (17:59)
Streszczenie: 2. Program czwarty (21:03)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. AV/CD/130 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39567 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; Rozdział 1. Pojęcie, zakres i charakter ortopedagogiki: 1. Relacja pomiędzy ortopedagogiką a pedagogiką ogólną; 2. Przedmiot zainteresowań ortopedagogiki; 3. Cele i zadania ortopedagogiki; 4. Społeczne uwarunkowania zadań ortopedagogiki; 5. Środowisko społeczno-wychowawcze oraz jego funkcje i zadania w ortopedagogice; 6. Miejsce ortopedagogiki w nowoczesnej klasyfikacji nauk; Przypisy; Rozdział 2. Dziecko nieprzystosowane i niedostosowane społecznie: 1. Współczesny pogląd na nieprzystosowanie niedostawanie społeczne; 2. Determinanty i rodzaje nieprzystosowania społecznego; 3. Trudności wychowawcze wynikające z nieprzystosowania społecznego; 4. Patogeneza niedostosowania społecznego; 5. Swoistość destruktywnych zachowań niedostosowanych społecznie jako wynik defektów charakterologicznych; 6. Przykłady przejawów aspołecznych zachowań, czynów zakazanych i trudności dydaktyczno-wychowawczych w resocjalizacji zakładowej niedostosowanych społecznie; Przypisy; Rozdział 3. Zaburzenia rozwojowe i patogenne dewiacje społeczne: 1. Istota i zakres zaburzeń rozwojowych a utrudnienia w nauce; 2. Wpływ zaburzeń i utrudnień w nauce na niedostosowanie społeczne dzieci i młodzieży; 3. Proces postępującej destrukcji psychospołecznej u dzieci i młodzieży deprecjonujących normy życia w środowisku; 4. Zagrożenie uzależnieniem dzieci i młodzieży oraz ortopedagogiczne przeciwdziałanie opiekuńczo-wychowawcze i psychoterapeutyczne; Przypisy; Rozdział 4. Ortopedagogika wobec zaburzeń i upośledzeń dzieci i młodzieży szkolnej: 1. Diagnostyka upośledzeń oraz dewiacji społecznych u dzieci i młodzieży szkolnej; 2. Kwalifikacja dzieci upośledzonych do szkół specjalnych; 3. Pomoc ortopedagogiczna dzieciom upośledzonym; 4. Podstawowe założenia i zasady rewalidacji; Przypisy; Rozdział 5. Ortopedagogika szczegółowa w aspekcie rewalidacji jednostek upośledzonych: 1. Kryteria i klasyfikacja upośledzeń; 2. Rewalidacja upośledzonych umysłowo - oligofrenopedagogika; 3. Rewalidacja osób z wadami słuchu - surdopedagogika; 4. Rewalidacja osób z wadami wzroku - tyflopedagogika; 5. Pedagogika lecznicza przewlekle chorych i kalekich; 6. Pedagogika resocjalizacyjna niedostosowanych społecznie; 7. Rewalidacja osób o złożonych upośledzeniach; Przypisy; Rozdział 6. Postępowanie ortopedagogiczne w nauczaniu i wychowaniu upośledzonych: 1. Przedszkole i szkolnictwo specjalne; 2. Istota, cele, zasady i metody ortodydaktyki; 3. Postawy nauczycieli-wychowawców w pracy z upośledzonymi; Przypisy; Rozdział 7. Innowacje wychowawcze w ortopedagogice; 1. Innowacje pedagogiczne i innowacje wychowawcze oraz zasady ich wprowadzania; 2. Załamanie planu życiowego jako przykład innowacji destruktywnej w wychowaniu; 3. Socjalizacja reedukacyjna jako przykład innowacji konstruktywnej w wychowaniu; 4. Zasady socjalizacji reedukacyjnej; 5. System socjalizacji reedukacyjej przez pracę; 6. Metody socjalizacji reedukacyjnej; 7. Sytuacje zadaniowe i problemowe sekcje pracy twórczej - ośrodkiem kompensacji, korektury i profilaktyki; 8. Integracja społeczna i interakcja psychiczna jednostki w środowisku - warunkiem efektywności socjalizacji reedukacyjnej; 9. Oddziaływanie zaradcze względem przejawów dewiacji społecznych w wychowaniu; 10. Istota innowacji w systemie kształcenia ortopedagogicznego studentów; Przypisy; Rozdział 8. Działanie docelowe w ortopedagogice dzieci i młodzieży: 1. Warunki wychowania dziecka upośledzonego w rodzinie; 2. Wieź rodziców z lekarzem i ortopedagogiem w wychowaniu domowym dziecka upośledzonego; 3. Adaptacja dziecka upośledzonego do warunków wychowania instytucjonalnego i edukacji szkolnej; 4. Ortopedagogiczna pomoc w edukacji uzawodawiającej i w wychowaniu uczniów upośledzonych; 5. Pomoc w zatrudnieniu i adopcji społeczno-zawodowej absolwentów upośledzonych; Przypisy; Rozdział 9. Twórca pedagogiki specjalnej i tendencje rozwojowe ortopedagogiki w Polsce: 1. Maria Grzegorzewska - twórca pedagogiki specjalnej w Polsce; 2. Tendencje rozwojowe ortopedagogiki w Polsce; Przypisy; Bibliografia; Literatura obcojęzyczna; Aneks; Słownik podręczny
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37274, W.37209, W.37208, W.37273 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Od autora; Wstęp; Rozdział 1. Zespół mózgowego porażenia dziecięcego ( MPD ); 1. Ogólna charakterystyka mózgowego porażenia dziecięcego; 1.1. Pojęcie mózgowego porażenia dziecięcego; 1.2. Częstość występowania i przyczyny mózgowego porażenia dziecięcego; 2. Zespoły neurologiczne mózgowego porażenia dziecięcego; 2.1. Zespół pramidowy; 2.2. Zespół pozapiramidowy; 2.3. Zespół móżdżkowy; 3. Postacie mózgowego porażenia dziecięcego według T. Ingrama; 3.1. Obustronne porażenie kurczowe ( diplegia spastica ); 3.2. Połowicze porażenie kurczowe ( hemiplegia spastica ); 3.3. Obustronne porażenie połowicze ( hemiplegia bilateralis ); 3.4. Postać móżdżkowa ( ataxia ); 3.5. Postać pozapiramidalna ( dyskinesiae ); 3.6. Postacie mieszane; 4. Zaburzenia współwystępujące z mózgowym porażeniem dziecięcym; 4.1. Zaburzenia mowy; 4.2. Zaburzenia wzroku; 4.3. Zaburzenia słuchu; 4.4. Padaczka; 4.5. Zaburzenia emocjonalne i koncentracji uwagi; Rozdział 2. Schemat ciała i orientacja przestrzenna; 1. Percepcja obrazu i schemat ciała; 2. Somatogeneza; 3. Nabywanie schematu ciała w rozwoju dziecka; 4. Związek między lateralizacją, orientacją w schemacie ciała i przestrzeni; Rozdział 3. Badania własne; 1. Problem, pytania badawcze, hipotezy; 2. Metody; 2.1. Model metodologiczny; 2.2. Test Schematu Ciała; 2.3. Próby Piageta - Heada; 2.4. Próby Zazzo; 2.5. Metoda analizy statystycznej; 3. Analiza dokumentacji lekarskiej, psychologicznej i szkolnej; 4. Informacje o środowisku rodzinnym dziecka; 5. Kryteria doboru osób badanych, miejsce badań oraz charakterystyka badanych grup; Rozdział 4. Analiza orientacji przestrzennej badanych dzieci; 1. Orientacja przestrzenna w grupie dzieci z MPD i grupie kontrolnej oraz w dwu grupach dzieci niepełnosprawnych i zdrowych w wieku 7;0-8;6 i 8;6-12;3; 1.1. Orientacja przestrzenna w próbach Piageta - Heada u dzieci z MPD w grupie młodszej ( 7;0-8;6 ) i grupie starszej ( 8;6-12;3 ) oraz w grupie dzieci z MPD i kontrolnej; 1.2. Rozpoznawanie i wybór oraz lokalizacja we wszystkich fazach ( ewokacji, konstrukcji, reprodukcji ) ciała i twarzy en face, a także profilu ciała i twarzy w grupie dzieci z MPD i kontrolnej, jak również u dzieci niepełnosprawnych w wieku 7;0-8;6 i 8;6-12;3; 2. Funkcjonowanie poznawcze w różnych postaciach porażenia mózgowego; 2.1. Lokalizacja schematu ciała na płaszczyźnie przez dzieci z różnymi postaciami porażenia mózgowego; 3. Dominacja stronna a orientacja przestrzenna; 3.1. Orientacja przestrzenna w próbach Piageta - Heada u dzieci z MPD i w grupie kontrolnej ze skrzyżowaną lateralizacją; 3.2. Rozpoznawanie i nazywanie części ciała i twarzy en face oraz wybór profilu ciała i twarzy w grupie dzieci z MPD i kontrolnej z lateralizacją skrzyżowaną; 3.3. Orientacja przestrzenna w lokalizacji we wszystkich fazach ( ewokacji, konstrukcji i reprodukcji ) Schematu Ciała w grupie dzieci z MPD i kontrolnej z lateralizacją skrzyżowaną; 3.4. Rozmieszczenie na płaszczyźnie en face ciała i twarzy oraz profilu ciała i twarzy w grupie dzieci z MPD i kontrolnej z lateralizacją skrzyżowaną; 3.5. Typ błędów oraz różnice w lokalizacji schematu ciała na płaszczyźnie w grupie dzieci z MPD i kontrolnej oraz charakterystyczne właściwości przestrzennej lokalizacji dzieci niepełnosprawnych zlateralizowanych skrzyżowanie; Podsumowanie wyników i dyskusja; Bibliografia; Wykaz tabel i wykresów; Aneks ( 16 tabel przedstawiających graficzną i procentową ilustrację błędów lokalizacyjnych w schemacie ciała w grupie dzieci z MPD i grupie kontrolnej z lateralizacją skrzyżowaną; Zestawienie wyników badań we wszystkich fazach lokalizacyjnych testu Schematu Ciała en face o profilu w grupie MPD i grupie kontrolnej; Zestawienie wyników badań w poszczególnych fazach lokalizacyjnych testu Schematu Ciała na płaszczyźnie oraz ogółem en face ciała i profilu ciała w młodszej i starszej grupie z MPD; Wyniki badań orientacji przestrzennej za pomocą testu Piageta " prawa-lewa " i prób Heada " ręka-oko-ucho " w grupie dzieci z MPD w wieku 7;0-8;6 i 8;6-12;3 oraz w grupie dzieci z MPD i grupie kontrolnej; Wyniki badań grupy dzieci z MPD, grupy kontrolnej i dzieci z MPD w wieku [7;0-8;6 i 8;6-12;3] w rozpoznawaniu en face ciała i twarzy oraz w wyborze profilu ciała i twarzy we wszystkich fazach [ ewokacji, konstrukcji i reprodukcji ] w poszczególnych etapach testu Schematu Ciała; Wyniki badań dzieci z MPD i grupy kontrolnej z lateralizacją skrzyżowaną we wszystkich fazach [ ewokacji, konstrukcji i reprodukcji ] w poszczególnych etapach Schematu Ciała [ + Instrukcje do poszczególnych testów wg wzoru testu de Schema Corporel - MK ] ); Summary
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40651, W.40649, W.40650 (3 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej