język
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(14)
Forma i typ
Książki
(14)
Dostępność
dostępne
(14)
Placówka
Wypożyczalnia
(14)
Autor
Kurcz Ida
(3)
Czelakowska Danuta
(1)
Duliński Tomasz
(1)
Dziemidowicz Czesław
(1)
Kaczmarek Bożydar L. J
(1)
Kawka Maciej
(1)
Kiejzik Lilianna
(1)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(1)
Ożdżyński Jan
(1)
Polkowska Anna
(1)
Prillwitz Siegmund
(1)
Rakowska Alicja
(1)
Rittel Teodozja
(1)
Synowiec Helena
(1)
Tomaszewski Tadeusz
(1)
Wiśniewska Halina
(1)
Wójtowiczowa Janina
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(12)
1980 - 1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(14)
Język
polski
(14)
Temat
Powieść polska
(1089)
Polska
(758)
Dziecko
(481)
Poezja polska
(461)
Literatura polska
(456)
język
(-)
Opowiadanie polskie
(363)
Wychowanie
(277)
Nauczanie
(274)
nauczanie początkowe
(265)
dziecko
(247)
Język polski
(236)
Pedagogika
(227)
Dramat polski
(223)
język polski
(197)
Nauczanie początkowe
(186)
Pamiętniki polskie
(183)
Filozofia
(175)
Wychowanie w rodzinie
(160)
Sienkiewicz, Henryk
(145)
Psychologia
(143)
Szkolnictwo
(135)
Niepełnosprawni
(129)
Sztuka
(129)
Literatura młodzieżowa polska
(128)
Wychowanie przedszkolne
(128)
Nauczyciele
(126)
Pedagogika specjalna
(124)
Powieść francuska
(124)
Prus, Bolesław
(123)
Marksizm-leninizm
(115)
Matematyka
(115)
Żeromski, Stefan
(114)
Młodzież
(113)
matematyka
(113)
Literatura dziecięca polska
(110)
Mowa
(109)
Publicystyka polska
(109)
wychowanie
(107)
Rodzina
(103)
Powieść amerykańska
(100)
Powieść angielska
(98)
Dziecko niepełnosprawne
(93)
Literatura
(91)
Mickiewicz, Adam
(91)
nauczanie
(89)
Fizyka
(86)
Słowacki, Juliusz
(85)
literatura polska
(85)
Elektrotechnika
(84)
Osobowość
(83)
Wojna 1939-1945 r.
(83)
pedagogika
(83)
pisanie
(81)
Powieść rosyjska
(80)
Śląsk
(80)
Kultura
(79)
czytanie
(79)
nauczyciele
(79)
Muzyka
(78)
Historia
(77)
Oświata
(77)
Psychoterapia
(77)
Czytanie
(74)
Dziecko upośledzone umysłowo
(73)
Malarstwo polskie
(73)
nauczanie zintegrowane
(73)
Praca
(72)
Orzeszkowa, Eliza
(71)
Uczenie się
(71)
młodzież
(71)
Komputery
(70)
Powieść niemiecka
(70)
Religia
(70)
Gry i zabawy
(68)
Technika
(68)
Warszawa
(68)
Maszyny
(67)
Kraszewski, Józef Ignacy
(65)
Pisanie
(65)
Psychologia wychowawcza
(65)
Socjologia
(64)
Etyka
(63)
Gry edukacyjne
(63)
Młodzież szkolna
(63)
wychowanie w rodzinie
(63)
Gry i zabawy ruchowe
(62)
Lenin, Vladimir Il'i
(62)
Samochody
(62)
Biblioterapia
(61)
Nauka
(61)
Wojsko
(61)
Malarstwo
(59)
Stosunki interpersonalne
(59)
młodzież szkolna
(57)
Nauczanie historii
(56)
Psychologia rozwojowa
(55)
Literatura dziecięca
(54)
Psychologia społeczna
(53)
dziecko upośledzone umysłowo
(53)
szkolnictwo
(53)
14 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; 1. Twórcze kształtowanie języka uczniów w edukacji wczesnoszkolne na tle literatury przedmiotu: 1.1. Istota i cechy twórczej aktywności; 1.2. Uwarunkowania rozwoju języka dziecka a problem twórczości; 1.2.1. Społeczne podstawy rozwoju języka; 1.3. Twórcza aktywność uczniów w koncepcji pedagogicznej C. Freineta; 1.4. Problem kształcenia języka dziecka w literaturze pedagogicznej i psychologicznej; 1.5. Możliwości twórczego rozwoju języka uczniów w wieku wczesnoszkolnym; 2. Twórczość językowa a kształcenie mowy dziecka: 2.1. Ćwiczenia w mówieniu i pisaniu a sprawność językowa dzieci klas pierwszych; 2.2. Kształcenie języka dziecka a założenia programu; 2.3. Twórczość językowa a proces wielostronnego poznania; 2.4. Organizacja twórczej działalności uczniów w procesie nauczania języka polskiego; 2.4.1. Ćwiczenia redakcyjne eksponujące aktywność twórczą dzieci; 2.5. Funkcja ćwiczeń słownikowo-frazeologicznych i syntaktycznych w kształceniu dłuższych wypowiedzi uczniów; 2.5.1. Organizacja i sposoby prowadzenia ćwiczeń słownikowo-frazeologicznych; 2.5.2. Związek ćwiczeń słownikowo-frazeologicznych z gramatyką i ortografią; 3. Metodologia badań nad twórczym kształceniem dłuższych wypowiedzi uczniów: 3.1. Problematyka i cel badań; 3.2. Metody i organizacja badań; 3.3. Organizacja pracy uczniów w badanych klasach; 3.4. Struktura jednostki metodycznej zajęć twórczych; 4. Analiza i przebieg lekcji stymulujących aktywność twórczą dziecka: 4.1. Inspiracja działań uczniów; 4.2. Twórcza praca dzieci; 4.3. Tematyka i formy twórczości językowej; 4.4. Wybór najciekawszych wypracowań; 4.5. Wykorzystanie prac uczniów do ćwiczeń językowych; 5. Kształcenie dłuższych wypowiedzi uczniów w toku działalności twórczej: 5.1. Kształcenie języka dziecka w procesie realizacji działu ćwiczeń w mówieniu i pisaniu; 5.2. Swobodne wypowiedzi uczniów; 5.3. Umiejętność komponowania opowiadań; 5.4. Tworzenie opisów; 5.5. Sprawozdania; 5.6. Notatki kronikarskie; 5.7. Twórcze wypowiedzi z zakresu pism użytkowych; 5.8. Ćwiczenia kompozycyjne; 6. Kształcenie sprawności językowej uczniów klas I-III na podstawie badań: 6.1. Problemy badawcze a kształcenie dłuższych form wypowiedzi; 6.2. Zasób słownictwa uczniów; 6.3. Struktura składniowa wypowiedzi; 6.4. Sprawności gramatyczno-ortograficzne; 7. Propozycje rozwiązań metodycznych z zakresu twórczego kształcenia wypowiedzi uczniów: 8. Wnioski: Bibliografia; Aneks (test słownikowy dla klasy III - początek roku oraz koniec roku - MK)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38726, W.38725, W.38931, W.38724 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Słowo wstępne; Początek drogi; I. Doktrynalne cechy języka pedagogiki specjalnej: II. Metodologiczna charakterystyka twierdzeń pedagogik o głuchocie dziecięcej; 1. Wzory strukturalne teorii naukowych: a ) Aksjomatyczna teoria naukowa - hipotetyzm; b ) Struktura teorii i struktura rewolucji naukowej - paradygmat; c ) Esencjonalna struktura teorii naukowej; d ) Struktura teorii praktycznej; 2. Struktury epistemologiczne teorii naukowych a surdopedagogika; a ) Surdopedagogika a epistemologia hipotetyzmu; b ) Surdopedagogika jako paradygmat; c ) Surdopedagogika a esencjalizm; d ) Surdopedagogika jako nauka praktyczna; e ) Wnioski; 3. Teoria języka jako implikacja epistemologicznych struktur teorii naukowych; 4. Perspektywy badawcze nad mechanizmem poznawania języka w całkowitej ciszy ( MPJ-C ); III. Badania nad mechanizmem przyswajania języka: 1. Teoria uczenia się języka przez wzmocnienie; 2. " The Language Acquistition Device " - Noama Chomsky'ego; 3. Teoria równoważenia struktur poznawczych - Jeana Piageta; 4. Koncepcja przyswajania języka - Ruth Clark; 5. Kres koncepcji mechanizmu ( MPJ ); 6. Krytyczny okres rozwoju języka dziecka jako hipoteza; 7. MPJ jako program poznawczy; 8. Zewnętrzne warunki funkcjonowania MPJ; 9. MPJ jako ogólna teoria języka; 10. MPJ a struktura rzeczywistości pozajęzykowej; 11. Język dziecka, język uczonego - źródło i horyzont; IV. Podstawowe procesy psycholingwistyczne i racjonalne w ontogenezie języka dziecka: 1. Jednoznaczny kontakt językowy; 2. Chaos jako sytuacja językowa; 3. Redundancja; 4. Rotacja kontekstów; 5. Bezpośredniość; 6. Inkubacja i iluminacja; 7. Idiomatyzacja języka; 8. Supremacja poznania; 9. Otwarcie metafizyczne; 10. Konkluzja; V. Mechanizm przyswajania języka jako filozofia: 1. Filozoficzne interpretacje zagadnień dydaktycznych - wyjaśnienie słów i rzeczy; 2. Język dziecka jako teoria; 3. MPJ - nowe horyzonty badawcze; VI. Język i rozumowanie: Kategorie rozumienia i jej znaczenie dla kształcenia dzieci głuchych; 1. Pismo i jego implikacje poznawcze - koncepcja Jakca Goody'ego i jej znaczenie pedagogiczne; 2. Pojęcie rozwoju myślenia w świetle antropologii kulturowej; 3. Rozmowy z małpami; VII. W świecie ciszy: 1. W poszukiwaniu psychologii głuchych; 2. Inny świat; VIII. Język a metoda kształcenia uczniów niesłyszących: 1. Metody kształcenia niesłyszących w pedagogice tradycyjnej; 2. Ogólna charakterystyka dotychczasowych metod; 3. Spór o martwe cele; 4. Dezintegracja pojęcia rehabilitacja głuchych; 5. Mechanizm poznawania języka a nauczanie głuchych; 6. Statystyczna struktura języka a nauczanie głuchych; 7. Rehabilitacja mowy jako źródło niepowodzeń dzieci niesłyszących -jatrogeneza; IX. Rekonstrukcja metody kształcenia głuchoniewidomej Heleny Kelner; Zakończenie; Summary; Źródła
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38960, W.38961, W.38962 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wprowadzenie; Rozdział 1. Płaty czołowe a procesy językowe i zachowanie człowieka: 1.1. Słowna regulacja zachowania dzieci zdrowych; 1.2. Słowna regulacja zachowania dzieci z zaburzeniami rozwojowymi; 1.3. Słowna regulacja zachowania w przypadkach ogniskowych uszkodzeń mózgu; 1.4. Udział płatów czołowych w sterowaniu zachowaniami; 1.5. Związek płatów czołowych z mową; Rozdział 2. Przedmiot i metoda badań: 2.1. Założenia badawcze; 2.2. Przebieg badania; 2.3. Materiał empiryczny; Rozdział 3. Zniekształcenia treści wypowiedzi: 3.1. Powtarzanie opowiadania; 3.2. Opisywanie ilustracji; 3.3. Wypowiedzi na zadany temat; 3.4. Wnioski; Rozdział 4. Zniekształcenia formy językowej wypowiedzi: 4.1. Powtarzanie opowiadania; 4.2. Opowiadanie ilustracji; 4.3. Wypowiedzi na zadany temat; 4.4. Wnioski; Rozdział 5. Warianty zespołu czołowego: 5.1. Następstwa uszkodzeń grzbietowo-bocznych części lewego płata czołowego; 5.2. Następstwa uszkodzeń przypodstawnych części lewego płata czołowego; 5.3. Następstwa uszkodzeń prawego płata czołowego; 5.4. Wnioski; Rozdział 6. Udział płatów czołowych w formowaniu wypowiedzi: 6.1. Specyficzność zespołu czołowego; 6.2. Znaczenie wyróżnionych obszarów okolicy czołowej dla poprawnego formowania wypowiedzi; Zakończenie; Słowniczek terminów specjalistycznych; Literatura; Summary; Addenda (aneksy: opowiadania i obrazki na badanie percepcji - MK)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37659, W.38312, W.38311, W.37533 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38292, W.38293, W.38291 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39075 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40305 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: 1. Wprowadzenie; 2. Rozumienie w procesie czytania; 2.1. Rozumienie jako tworzenie się reprezentacji czytanego tekstu; 2.2. Charakterystyka procesu czytania; 3. Ogólna charakterystyka procesów przetwarzania informacji; 3.1. Charakterystyka strukturalna; 3.2. Poziomy przetwarzania; 3.3. Jednostki przetwarzania; 3.4. Podstawowe kontrowersje; 3.4.1. Kierunek przetwarzania: " z dołu do góry " czy " z góry na dół "; 3.4.2. Porządek przetwarzania: seryjność a paralelność; 3.4.3. Giętkość przetwarzania: obligatoryjność a selektywność; 3.4.4. Wiedza typu " że " i wiedza typu " jak ": deklaratywizm a proceduralizm; 4. Modele przetwarzania informacji językowych; 4.1. Zastosowanie podstawowych kontrowersji do modeli językowych: interakcyjność a modułowość; 4.2. Przegląd modeli przetwarzania informacji językowych; 4.2.1. Modele przetwarzania informacji językowych; 4.2.2. Modele tworzenia się umysłowej reprezentacji tekstu. Relacje między wiedzą językową a wiedzą o świecie; 5. Założenia i hipotezy badawcze; 6. Metoda; 6.1. Charakterystyka zmiennych i sytuacji eksperymentalnych; 6.2. Opis użytych metod; 6.3. Pomiar danych; 6.4. Metody analizy wyników; 7. Wyniki; 7.1. Rozumienie badane w toku czytania ( on-line ); 7.1.1. Wpływ stopnia trudności tekstu na proces jego rozumienia; 7.1.2. Wpływ nastawienia na proces rozumienia tekstu; 7.1.3. Wpływ szybkości czytania na proces rozumienia tekstu; 7.1.4. Wpływ rodzaju języka na proces rozumienia tekstu; 7.1.5. Wpływ rodzaju informacji językowej na proces rozumienia tekstu; 7.2. Rozumienie badane testem przypominania ( off-line ); 7.2.1. Hipotezy szczegółowe dotyczące umysłowej reprezentacji tekstu; 7.2.2. Wyniki dla poprawnych przypomnień; 7.2.3. Wyniki dla " rozwiązań "; 7.2.4. Podsumowanie; 8. Dyskusja wyników; Załączniki; Bibliografia; Summary
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37711, W.37709, W.37710 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Język a reprezentacja świata w umyśle / Ida Kurcz. - Warszawa : Państwowe Wydawnictwo Naukowe, 1987. - 364, [4] s. : rys., wykr., err. ; 21 cm.
(Biblioteka Psychologii Współczesnej)
Autor
Forma i typ
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.35017 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.36805 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39327, W.39394, W.39326 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39102, W.39101 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37189, W.37094, W.37365 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9872 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40911, W.39426, W.39425 (3 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej