Logopedia
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(38)
Forma i typ
Książki
(34)
Pliki i bazy danych
(2)
Audiobooki
(1)
Filmy i seriale
(1)
Dostępność
dostępne
(28)
tylko na miejscu
(7)
nieokreślona
(4)
Placówka
Wypożyczalnia
(32)
Czytelnia
(7)
Autor
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(6)
Jastrzębowska Grażyna
(5)
Stecko Elżbieta
(5)
Demelowa Genowefa
(3)
Gałkowski Tadeusz
(3)
Styczek Irena
(3)
Bochniarz Antoni
(2)
Rocławski Bronisław
(2)
Billewicz Grażyna
(1)
Bogdanowicz Marta
(1)
Borowiec Helena
(1)
Błachnio Krystyna
(1)
Fronczewski Piotr
(1)
Gunia Grażyna
(1)
Jastrząb Jadwiga
(1)
Kozłowska Kinga
(1)
Krajan Ewa
(1)
Lechta Viktor
(1)
Michalak-Widera Iwona
(1)
Rabinek Paweł
(1)
Rafiński Piotr
(1)
Rocławska Katarzyna
(1)
Seniuk Anna
(1)
Sołtys-Chmielowicz Anna
(1)
Strzałkowska Małgorzata
(1)
Stuhr Jerzy
(1)
Szeląg Elżbieta
(1)
Toczyska Bogumiła
(1)
Węsierska Katarzyna
(1)
Zioło Brygida
(1)
Żebryk-Stopa Anna
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(14)
1990 - 1999
(15)
1980 - 1989
(5)
1970 - 1979
(1)
Kraj wydania
Polska
(38)
Język
polski
(38)
Temat
Powieść polska
(1089)
Polska
(758)
Dziecko
(481)
Poezja polska
(461)
Literatura polska
(456)
Logopedia
(-)
Opowiadanie polskie
(363)
Wychowanie
(277)
Nauczanie
(274)
nauczanie początkowe
(265)
dziecko
(247)
Język polski
(236)
Pedagogika
(227)
Dramat polski
(223)
język polski
(197)
Nauczanie początkowe
(186)
Pamiętniki polskie
(183)
Filozofia
(175)
Wychowanie w rodzinie
(160)
Sienkiewicz, Henryk
(145)
Psychologia
(143)
Szkolnictwo
(135)
Niepełnosprawni
(129)
Sztuka
(129)
Literatura młodzieżowa polska
(128)
Wychowanie przedszkolne
(128)
Nauczyciele
(126)
Pedagogika specjalna
(124)
Powieść francuska
(124)
Prus, Bolesław
(123)
Marksizm-leninizm
(115)
Matematyka
(115)
Żeromski, Stefan
(114)
Młodzież
(113)
matematyka
(113)
Literatura dziecięca polska
(110)
Mowa
(109)
Publicystyka polska
(109)
wychowanie
(107)
Rodzina
(103)
Powieść amerykańska
(100)
Powieść angielska
(98)
Dziecko niepełnosprawne
(93)
Literatura
(91)
Mickiewicz, Adam
(91)
nauczanie
(89)
Fizyka
(86)
Słowacki, Juliusz
(85)
literatura polska
(85)
Elektrotechnika
(84)
Osobowość
(83)
Wojna 1939-1945 r.
(83)
pedagogika
(83)
pisanie
(81)
Powieść rosyjska
(80)
Śląsk
(80)
Kultura
(79)
czytanie
(79)
nauczyciele
(79)
Muzyka
(78)
Historia
(77)
Oświata
(77)
Psychoterapia
(77)
Czytanie
(74)
Dziecko upośledzone umysłowo
(73)
Malarstwo polskie
(73)
nauczanie zintegrowane
(73)
Praca
(72)
Orzeszkowa, Eliza
(71)
Uczenie się
(71)
młodzież
(71)
Komputery
(70)
Powieść niemiecka
(70)
Religia
(70)
Gry i zabawy
(68)
Technika
(68)
Warszawa
(68)
Maszyny
(67)
Kraszewski, Józef Ignacy
(65)
Pisanie
(65)
Psychologia wychowawcza
(65)
Socjologia
(64)
Etyka
(63)
Gry edukacyjne
(63)
Młodzież szkolna
(63)
wychowanie w rodzinie
(63)
Gry i zabawy ruchowe
(62)
Lenin, Vladimir Il'i
(62)
Samochody
(62)
Biblioterapia
(61)
Nauka
(61)
Wojsko
(61)
Malarstwo
(59)
Stosunki interpersonalne
(59)
młodzież szkolna
(57)
Nauczanie historii
(56)
Psychologia rozwojowa
(55)
Literatura dziecięca
(54)
Psychologia społeczna
(53)
dziecko upośledzone umysłowo
(53)
szkolnictwo
(53)
38 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9873 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; Rozdział 1. Logopedia jako nauka i służba społeczna: 1. Wprowadzenie do logopedii; 2. Interdyscyplinarne podstawy logopedii; 3. Społeczne potrzeby w zakresie działań logopedycznych; 4. Organizacja służby logopedycznej; 5. Podsumowanie i pytania kontrolne; Rozdział 2. Diagnostyka i dydaktyka logopedyczna: 1. Zagadnienia profilaktyki logopedycznej; 2. Metodyka wykrywania i rozpoznawania zaburzeń mowy; 3. Metodyka usuwania zaburzeń mowy; 4. System metod logoterapii; 5. Podsumowanie i pytania kontrolne; Rozdział 3. System studiowania logopedii na kierunkach pedagogiki: 1. Cel i treść studiowania logopedii przez studentów pedagogiki; 2. Formy i metody zajęć z logopedii na kierunkach pedagogiki; 3. Egzamin z logopedii jako forma kontroli i oceny końcowej; 4. Podsumowanie i pytania kontrolne; Podstawowe terminy używanie w logopedii; Bibliografia; Wykaz rysunków i tabel
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37436, W.37437, W.37092, W.37268 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Podziękowania; O Autorze; Wstęp; 1. Logo-Stempel; 2. Automatyzacja wymowy głosek dentalizowanych: a) ciszące; b) syczące; c) szumiące; 3. Badanie i przezwyciężanie trudności w dyferencjacji artykulacyjnej głosek syczących i szumiących; 4. Automatyzacja wymowy głosek zwarto-szczelinowych i ćwiczenie opozycji z głoskami szczelinowymi; 5. Automatyzacja spółgłosek dźwięcznych oraz ćwiczenie różnicowania ich ze spółgłoskami bez dźwięcznymi; 6. Rotacyzm w badaniach ankietowych; 7. Korekcja rotacyzmu (automatyzacja "r", różnicowanie "r" i "l"); 8. Funkcje użytkowe stymulatora logopedycznego (urządzenia do polisensorycznego oddziaływania); 8.1. Elektrostymulator; 8.2. Metronom; 8.3. Generator szumu; 8.4. Rezonator; 8.5. Wzmacniacz; 8.6. Wibrator do korekcji rotacyzmu i do usprawniania motoryki języka; 8.7. Echo i rewerberacja w terapii jąkania; 9. Humanistyczne aspekty postępu technicznego w logopedii; A. Potrzeby praktyki; B. Logopeda w świecie elektronicznego postępu; C. Postawy logopedów wobec aparaturowego wspomagania praktyki; D. Modele sytuacji terapeutycznej; C. Czego oczekuje współczesny pacjent?; 10. Urządzenia i pomoce logopedyczne w rehabilitacji procesu komunikatywnego; Rysunki i fotografie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39999, W.40000, W.40001 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zdrowie i medycyna)
Forma i typ
Streszczenie: Podziękowanieł Od wydawcył Od autorał 1. Osobliwość praktyki terapeutycznej; 1.1. Kto odwiedza mój gabinet?; 2. Międzyludzkie aspekty postępowania terapeutycznego; 2.1. Specyficzne oddziaływanie terapeutyczne; 3. Sukcesy terapeutyczne; 3.1. Sukces Wojtka; 3.2. Zakompleksiona Ewa; 3.3. "Gdy będę oświadczał się dziewczynie, ona parsknie śmiechem"; 3.4. Mężczyzna w stu procentach; 3.5. Hipnoza w terapii jąkania; 3.6. Łzy ojca; 3.7. Pobłażliwa mama; 3.8. Czarowny trzepot rzęs Basi; 3.9. Paweł, który przyprowadził mamę; 3.10. Mdlejący mężczyzna i wątpiący terapeuta; 3.11. Nerwowa Bożena; 3.12. Dzielna Ania; 3.13. Płacz i jąkanie Pawła to sposób na...; 3.14. Przekorna, ale ambitna Asia; 3.15. Szymon "dezerter"; 3.16. Rodzina pomoc w terapii Ani; 3.17. Intensywna i krótkotrwała terapia Karoliny; 3.18. Zakompleksiony Michał; 3.19. Sukces Andrzeja; 4. Moje niepowodzenia terapeutyczne; 4.1. O tych, co zbyt wcześnie zakończyli terapię; 4.2. Zwyciężyła "medycyna ludowa"; 4.3. Kandydat na aktora; 4.4. Zawiedziona Ela; 4.5. Walka Krzysia o swoją pozycję; 4.6. "Co będzie w dniu mojego ślubu?"; 4.7. Pozorna poprawa wymowy Moniki; 4.8. Jak pomóc Beacie?; 4.9. Niespodzianka Adama; 4.10. Janusz szukający oparcia; 4.11. Milcząca skarga dziecka; 4.12. Przyczyny niepowodzeń; 5. Prośby pacjenta do terapeuty; 6. Prośby dziecka do rodziców; 7. Prośby terapeuty do rodziców; Posłowie; Krótki słownik terminów logopedycznych; Literatura
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9471, W.p9470 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wskazania metodyczne; Opinie na temat publikacji; Kilka uwag o genezie publikacji; Zakres stosowalności; Cel ćwiczeń; Wskazania szczegółowe do podjęcia ćwiczeń; Materiał; Materiały pomocnicze; Rodzaje ćwiczeń; Sposób pracy; Pozycje podczas ćwiczeń; Ćwiczenia z nasadką - korygowanie niesprawnego uchwytu; Uwagi końcowe; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9466, W.p9465, W.p9467 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Komunikacja językowa i jej zaburzenia ; Nr 1)
Forma i typ
Temat
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.36834 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Elementy logopedii / Genowefa Demelowa. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1980. - 102, [2] s. : rys. ; 21 cm.
Forma i typ
Temat
Streszczenie: Wstęp; 1. Mowa, narządy mowy i fonetyka artykulacyjna; 1.1. Wprowadzenie; 1.2. Narządy mowy; 1.3. Fonetyka artykulacyjna; 1.4. Pytania i ćwiczenia kontrolne; 2. Rozwój mowy; 2.1. Wprowadzenie; 2.2. Okres melodii, czyli okres przygotowawczy (0-1); 2.3. Okres wyrazu (1-2); 2.4. Okres zdania (2-3); 2.5. Okres swoistej mowy dziecięcej (3-7); 2.6. Dojrzałość szkolna; 2.7. Pytania i ćwiczenia kontrolne; 3. Nieprawidłowy rozwój mowy i wady wymowy; 3.1. Wprowadzenie; 3.2. Wady wymowy. Klasyfikacja; 3.3. Przegląd wad wymowy; 3.4. Pytania i ćwiczenia kontrolne; 4. Badanie mowy i dokumentacja logopedyczna; 4.1. Wprowadzenie; 4.2. Karty badania mowy; 4.3. Przykłady zapisu badania mowy pod względem głoskowym; 4.4. Pytania i ćwiczenia kontrolne; 5. Metodyka logopedyczna; 5.1. Ćwiczenia usprawniające narządy artykulacyjne; 5.2. Ćwiczenia oddechowe; 5.3. Ćwiczenia rytmizujące; 5.4. Ćwiczenia słuchowe; 5.5. Pytania i ćwiczenia kontrolne; 5.6. Zasady ćwiczeń korekcyjnych; 5.7. Charakterystyka poszczególnych głosek oraz sposoby ich wywoływania i utrwalania; a) Szereg š (sz) - ž (ż) - č (cz) - dż; b) Szereg s - z - c - dz; c) Szereg ś - ź - ć - dź; d) Głoska r; e) Głoski k, k', g, g'; f) Głoski bezdźwięczne i dźwięczne; g) Głoski rzadko zniekształcane; 5.8. Pytania i ćwiczenia kontrolne; 6. Organizacja pomocy logopedycznej w przedszkolu; 6.1. Wprowadzenie; 6.2. Organizacja zespołów korekcyjnych; 6.3. Pytania i ćwiczenie kontrolne; 6.4. Pytania i ćwiczenia kontrolne; Bibliografia; Zapis fonetyczny ( uproszczony ); Ontogenetyczna tabela głosek; Spis ilustracji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41826 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Elementy logopedii / Genowefa Demelowa. - Wyd.3. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1987. - 103 s. : il. ; 21 cm.
Forma i typ
Temat
Streszczenie: Wstęp; 1. Mowa, narządy mowy i fonetyka artykulacyjna; 1.1. Wprowadzenie; 1.2. Narządy mowy; 1.3. Fonetyka artykulacyjna; 1.4. Pytania i ćwiczenia kontrolne; 2. Rozwój mowy; 2.1. Wprowadzenie; 2.2. Okres melodii, czyli okres przygotowawczy (0-1); 2.3. Okres wyrazu (1-2); 2.4. Okres zdania (2-3); 2.5. Okres swoistej mowy dziecięcej (3-7); 2.6. Dojrzałość szkolna; 2.7. Pytania i ćwiczenia kontrolne; 3. Nieprawidłowy rozwój mowy i wady wymowy; 3.1. Wprowadzenie; 3.2. Wady wymowy. Klasyfikacja; 3.3. Przegląd wad wymowy; 3.4. Pytania i ćwiczenia kontrolne; 4. Badanie mowy i dokumentacja logopedyczna; 4.1. Wprowadzenie; 4.2. Karty badania mowy; 4.3. Przykłady zapisu badania mowy pod względem głoskowym; 4.4. Pytania i ćwiczenia kontrolne; 5. Metodyka logopedyczna; 5.1. Ćwiczenia usprawniające narządy artykulacyjne; 5.2. Ćwiczenia oddechowe; 5.3. Ćwiczenia rytmizujące; 5.4. Ćwiczenia słuchowe; 5.5. Pytania i ćwiczenia kontrolne; 5.6. Zasady ćwiczeń korekcyjnych; 5.7. Charakterystyka poszczególnych głosek oraz sposoby ich wywoływania i utrwalania; a) Szereg š (sz) - ž (ż) - č (cz) - dż; b) Szereg s - z - c - dz; c) Szereg ś - ź - ć - dź; d) Głoska r; e) Głoski k, k', g, g'; f) Głoski bezdźwięczne i dźwięczne; g) Głoski rzadko zniekształcane; 5.8. Pytania i ćwiczenia kontrolne; 6. Organizacja pomocy logopedycznej w przedszkolu; 6.1. Wprowadzenie; 6.2. Organizacja zespołów korekcyjnych; 6.3. Pytania i ćwiczenie kontrolne; 6.4. Pytania i ćwiczenia kontrolne; Bibliografia; Zapis fonetyczny ( uproszczony ); Ontogenetyczna tabela głosek; Spis ilustracji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.34169, W.34167, W.34161 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Elementy logopedii / Genowefa Demelowa. - Wyd.2 popr. i uzup. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1982. - 103, [1] s. : rys. ; 21 cm.
Forma i typ
Temat
Streszczenie: Wstęp; 1. Mowa, narządy mowy i fonetyka artykulacyjna; 1.1. Wprowadzenie; 1.2. Narządy mowy; 1.3. Fonetyka artykulacyjna; 1.4. Pytania i ćwiczenia kontrolne; 2. Rozwój mowy; 2.1. Wprowadzenie; 2.2. Okres melodii, czyli okres przygotowawczy (0-1); 2.3. Okres wyrazu (1-2); 2.4. Okres zdania (2-3); 2.5. Okres swoistej mowy dziecięcej (3-7); 2.6. Dojrzałość szkolna; 2.7. Pytania i ćwiczenia kontrolne; 3. Nieprawidłowy rozwój mowy i wady wymowy; 3.1. Wprowadzenie; 3.2. Wady wymowy. Klasyfikacja; 3.3. Przegląd wad wymowy; 3.4. Pytania i ćwiczenia kontrolne; 4. Badanie mowy i dokumentacja logopedyczna; 4.1. Wprowadzenie; 4.2. Karty badania mowy; 4.3. Przykłady zapisu badania mowy pod względem głoskowym; 4.4. Pytania i ćwiczenia kontrolne; 5. Metodyka logopedyczna; 5.1. Ćwiczenia usprawniające narządy artykulacyjne; 5.2. Ćwiczenia oddechowe; 5.3. Ćwiczenia rytmizujące; 5.4. Ćwiczenia słuchowe; 5.5. Pytania i ćwiczenia kontrolne; 5.6. Zasady ćwiczeń korekcyjnych; 5.7. Charakterystyka poszczególnych głosek oraz sposoby ich wywoływania i utrwalania; a) Szereg š (sz) - ž (ż) - č (cz) - dż; b) Szereg s - z - c - dz; c) Szereg ś - ź - ć - dź; d) Głoska r; e) Głoski k, k', g, g'; f) Głoski bezdźwięczne i dźwięczne; g) Głoski rzadko zniekształcane; 5.8. Pytania i ćwiczenia kontrolne; 6. Organizacja pomocy logopedycznej w przedszkolu; 6.1. Wprowadzenie; 6.2. Organizacja zespołów korekcyjnych; 6.3. Pytania i ćwiczenie kontrolne; 6.4. Pytania i ćwiczenia kontrolne; Bibliografia; Zapis fonetyczny ( uproszczony ); Ontogenetyczna tabela głosek; Spis ilustracji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31223 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Cz.43376 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Cz.43377 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Przedmowa 1. MOWA I JEJ MECHANIZMY 1.1. Mowa a język. Podstawy językowe neurologopedii 1.2. Rola mózgu w procesach nadawania i odbioru mowy 1.3. Czynności narządów mowy:: oddychanie, fonacja, artykulacja 1.4. Budowa i działanie narządu słuchu 1.5. Prawidłowy rozwój mowy dziecka 2. OGÓLNE ZASADY DIAGNOZY I TERAPII LOGOPEDYCZNEJ 2.1. Diagnoza logopedyczna 2.2. Ćwiczenia wstępne w terapii logopedycznej 2.3. Gabinet logopedyczny - warsztat pracy terapeuty 3. ZABURZENIA KOMUNIKACJI JĘZYKOWEJ U DZIECI I U OSÓB DOROSŁYCH — METODY BADANIA I ROZWIJANIA SPRAWNOŚCI JĘZYKOWEJ 3.1. Zaburzenia rozwoju mowy i języka - terminologia i kategoryzacje stosowane w krajach zachodnich 3.2. Opóźnienie rozwoju mowy 3.3. Diagnoza i terapia rozwojowych zaburzeń mowy 3.4. Zaburzenia artykulacji 3.5. Wybrane zagadnienia z patologii głosu 3.6. Usprawnianie mowy dzieci z rozszczepem podniebienia 3.7. Głos i mowa po operacji całkowitego usunięcia krtani 3.8. Mowa osób upośledzonych umysłowo i jej zaburzenia 3.9. Komunikacja językowa osób z uszkodzonym narządem słuchu 3.10. Jąkanie 3.11. Zdolności porozumiewania się w autyzmie i ich wspomaganie 3.12. Neuropsychologiczna diagnostyka afazji 3.13. Kierunki współczesnej terapii chorych z afazją 3.14. Zaburzenia mowy o typie dysartrii 3.15. Podstawy neurolingwistyki dla neurologopedów 4. SPECYFICZNE TRUDNOŚCI W CZYTANIU I PISANIU A FUNKCJE ROZWOJOWE 4.1. Diagnoza dysleksji rozwojowej 4.2. Czytanie i pisanie jako formy komunikacji językowej 5. LOGOPEDIA W DOBIE INTERNETU I TECHNIK BADAWCZYCH XXI WIEKU 5.1. Wykorzystanie programów komputerowych w profilaktyce, diagnozie i terapii logopedycznej 5.2. Nowe tendencje w terapii logopedycznej w świetle badań nad mózgiem
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Cz.43708 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; Część I. Wprowadzenie do teoretycznych i metodycznych podstaw logopedii: Viktor Lechta. 1. Podstawy teoretyczne logopedii; 1.1. Podstawowe definicje; 1.1.1. Logopedia jako dyscyplina naukowa; 1.1.2. Logopedia jako profesja; 1.1.3. Logopedia jako przedmiot studiów; 1.2. Rozwój myśli logopedycznej w świetle ewolucji światowych paradygmatów; 1.3. Zaburzona zdolność komunikacyjna (ZZK); 1.4. Interwencja logopedyczna; 1.4.1. Logopedyczna diagnoza; 1.4.1.1. Metody i zasady logopedycznej diagnozy; 1.4.2. Logopedyczna terapia; 1.4.2.1. Metody, techniki, strategie logopedyczne; 1.4.2.2. Zasady i formy pracy; 1.4.3. Logopedyczna profilaktyka; 1.5. Sens terapii logopedycznej; Grażyna Gunia. 2. Komunikacja alternatywna; 2.1. Ustalenia terminologiczne na temat komunikacji wspomagającej i alternatywnej; 2.1.1. Język migowy; 2.1.2. System Blissa; 2.1.3. Piktogramy; 2.1.4. Makaton; 2.2. Misja Stowarzyszenia ISSAC; 2.3. Podobieństwa i różnice między sposobami porozumiewania się; Grażyna Gunia. 3. Pomoce w diagnozie, terapii i profilaktyce logopedycznej; 3.1. Funkcje i zadania środków dydaktycznych w interwencji logopedycznej; 3.2. Znaczenie dźwięków naśladowczych w interwencji logopedycznej; 3.3. Graficzne i plastyczne wspomaganie interwencji logopedycznej; 3.4. Urządzenia wspomagające terapię logopedyczną; Grażyna Gunia. 4. Koncepcja i organizacja opieki logopedycznej w Polsce; 4.1. Model multiinterdyscyplinarnej opieki logopedycznej w teorii L. Karczmarka; 4.2. Organizacja opieki logopedycznej - systemowa analiza; 4.3. Perspektywy logopedycznej interwencji na początku XXI wieku; 4.4. Profilaktyka logopedyczna szansą dla dziecka, rodziców, logopedy; 4.4.1. Prenatalne uwarunkowania rozwoju mowy; 4.4.2. Zapobieganie zaburzeniom mowy w okresie noworodkowym oraz niemowlęcym; 4.4.3. Wspomaganie rodziców; 4.4.4. Wspomaganie rozwoju mowy dziecka w wieku przedszkolnym; 4.4.5. Kultura żywego słowa; Część II. Zaburzenia mowy: Grażyna Gunia. 1. Wprowadzenie do zaburzeń w kształtowaniu się mowy; 1.1. Uwagi ogólne na temat typologii zaburzeń mowy, głosu i zaburzeń zdolności komunikacyjnej; Grażyna Gunia. 2. Dyslalia; 2.1. Ustalenia terminologiczne; 2.2. Etiologia; 2.3. Klasyfikacja dyslalii; 2.4. Diagnoza; 2.5. Terapia; 2.6. Seplenienie; 2.7. Rotacyzm; 2.8. Profilaktyka; Grażyna Gunia. 3. Rhinolalia; 3.1. Terminologia; 3.2. Etiologia; 3.3. Rozszczep podniebienia; 3.3.1. Statystyka; 3.3.2. Etiologia; 3.3.3. Symptomy; 3.3.4. Diagnoza; 3.3.5. Terapia; 3.3.6. Profilaktyka; Grażyna Gunia. 4. Afazja, afazja dziecięca (alalia); 4.1. Ustalenia terminologiczne; 4.2. Przyczyny; 4.3. Klasyfikacja i symptomatologia; 4.4. Afazja dziecięca - terminologia; 4.4.1. Etiologia; 4.4.2. Klasyfikacja; 4.4.3. Diagnoza; 4.4.4. Terapia; 4.4.5. Profilaktyka; Grażyna Gunia. 5. Dyzartria; 5.1. Ustalenia terminologiczne; 5.2. Dyzartria a mózgowe porażenie dziecięce; 5.3. Typologia etiologiczno-symptomatologiczna dyzartrii; 5.4. Diagnoza; 5.5. Terapia; 5.6. Profilaktyka; Grażyna Gunia. 6. Specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu; 6.1. Ustalenia terminologiczne; 6.2. Etiologia; 6.3. Klasyfikacja; 6.4. Statystyka; 6.5. Symptomy; 6.6. Diagnoza objawów ryzyka dysleksji; 6.6.1. Wiek niemowlęcy i poniemowlęcy; 6.6.2. Wiek przedszkolny (3-5 lat); 6.6.3. Wiek 6-7 lat; 6.6.4. Młodszy wiek szkolny (klasa I-III); 6.6.5. Wiek szkolny powyżej klasy IV; 6.7. Diagnoza; 6.8. Terapia; 6.9. Profilaktyka; Viktor Lechta. 7. Autyzm; 7.1. Ustalenia terminologiczne; 7.2. Etiologia; 7.3. Klasyfikacja; 7.4. Symptomatologia; 7.5. Zasady interwencji logopedycznej; 7.6. Profilaktyka; Viktor Lechta. 8. Zaburzenia głosu; 8.1. Terminologia; 8.2. Etiologia; 8.3. Klasyfikacja; 8.4. Symptomatologia
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43411 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Cz.43412 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41140, W.41141 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Cz.39665 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Cz.39852 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38929 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: [Wstęp]; 1. " Co robić, aby wspomagać rozwój mowy dziecka? "; 2. Jak przebiega prawidłowy rozwój mowy dziecka?; 3. Okres melodii; 4. Okres wyrazu; 5. Okres zdania; 6. Okres swoistej mowy dziecięcej; 7. Prosty test słuchowy; 8. Zabawy słuchowe; 9. Ćwiczenia usprawniające język i wargi cz.I; 10. Ćwiczenia usprawniające język i wargi cz.II; 11. Zabawy oddechowe; 12. Rytmiczne recytacje z najmłodszymi dziećmi; 13. Zabawy paluszkowe cz. I; 14. Zabawy paluszkowe cz. II; 15. Zabawy ruchowe ze śpiewem; 16. Zabawy dźwiękonaśladowcze; 17. Teksty do ćwiczeń w naśladowaniu głosów cz. I; 18. Teksty do ćwiczeń w naśladowaniu głosów cz. II; 19. Teksty do ćwiczeń w naśladowaniu głosów cz. III; 20. Rysowane wierszyki cz. I; 21. Rysowane wierszyki cz. II; 22. Rysowane wierszyki cz. III; 23. Wierszyki i piosenki do pokazywania; 24. Ćwiczenia utrwalające nazywanie kolorów cz. I; 25. Ćwiczenia utrwalające nazywanie kolorów cz. II; 26. Ćwiczenia utrwalające nazywanie kolorów cz. III; 27. Dziecięce wyliczanki; 28. Wyliczanki wprowadzające dziecko w świat liczb; 29. Proste zagadki dla dzieci; 30. Propozycje zalecanej literatury dla dzieci; 31. Propozycje zabaw rozwijających grafomotorykę - usprawniających ręce dziecka; 32. Propozycje ćwiczeń ruchowych wspomagających prawidłowy rozwój fizyczny dzieci; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9870, W.p9894, W.p9893 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43963 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
tabele
Streszczenie: Wprowadzenie; 1. Z teorii i praktyki logopedycznej: 1.1. Baca, Katarzyna, Gajgał, Dorota. Model opieki logopedycznej w Polsce; 1.2. Karczmarek, Bożydar. Pozajęzykowe aspekty porozumiewania się; 1.3. Minczakiewicz, Elżbieta. Edukacyjny i pragmatyczny aspekt rozwoju komunikacji u dzieci ze sprzężonymi zaburzeniami rozwoju; 1.4. Kudłacik, Ewa. Poziom funkcjonowania dzieci głębiej upośledzonych umysłowo w wieku przedszkolnym w zakresie porozumiewania się oraz umiejętności słuchowo - językowych i wzrokowo-przestrzennych; 1.5. Skoczek, Anna. Jąkanie - wybrane zagadnienia terapii; 1.6. Minczakiewicz, Elżbieta, Pniewska, Helena, Pniewska-Baukus, Alina. Logorytmika jedną z nowszych metod terapii logopedycznej; 1.7. Miętus, Małgorzata. Kształtowanie słuchu fonematycznego fonematycznego dzieci niedosłyszących; 1.8. Zielińska, Jolanta. Ocena skuteczności zastosowania laryngograficzno-komputerowej metody wizualizacji sygnału mowy w rozwoju oralnym dzieci z wadą słuchu; 1.9. Suligowska, Beata. W jaki sposób opóźniony rozwój mowy wopływa na pojawienie się trudności w czytaniu i pisaniu?; 1.10. Baraniewicz, Danuta. Video Home Training - domowy trening komunikacji; 1.11. Surowaniec, Józef. Nauczanie poprawnego wymawiania głoski r; 2. Sylwetki wielkich humanistów z dziedziny medycyny i językoznawstwa oraz ich dokonania na gruncie teorii i praktyki logopedycznej: 2.1. Rutkowska, Anna. Jan Siestrzyński prekursorem polskiej surdologopedii; 2.2. Wydra, Joanna. Jan Baudouin de Courtenay - prekursor nowoczesnej logopedii; 2.3. Kiśniowska, Magdalena. Wkład Władysława Ołtuszewskiego w rozwoju polskiej logopedii; 2.4. Święch, Ewelina. Benedykt Dylewski jako twórca systemu opieki logopedycznej; 2.5. Waliczek, Józef, Skórzak, Marek. Irena Styczek - kierownik studium logopedycznego i ceniony autor pierwszego w Polsce podręcznika akademickiego pt. " Logopedia "; 2.6. Kasperek, Beata, Durajczyk, Wiesław. Maria Góral - " matka matek " dzieci głuchych; 2.7. Minczkiewicz, Elżbieta. Leon Karczmarek - humanista, inspirator i twórca podstaw polskiej logopedii; 2.8. Minczakiewicz, Elżbieta. Urszula Zofia Parol - inicjator i twórca racjonalnych podstaw opieki logopedycznej nad dzieckiem z niedokształceniem mowy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41033, W.41035, W.40965, W.41032, W.41034 (5 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej