Hołyńska Bożena
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Dostępność
dostępne
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(3)
Autor
Sienkiewicz Henryk
(140)
Prus Bolesław
(101)
Żeromski Stefan
(101)
Mickiewicz Adam
(92)
Orzeszkowa Eliza
(79)
Hołyńska Bożena
(-)
Krzyżanowski Julian
(60)
Słowacki Juliusz
(59)
Suchodolski Bogdan
(58)
Kraszewski Józef Ignacy
(57)
Lenin Włodzimierz
(54)
Dąbrowska Maria
(50)
Okoń Wincenty
(50)
Lenin W. I
(48)
Bogdanowicz Marta
(45)
Kolberg Oskar. Dzieła wszystkie
(45)
Kolberg Oskar
(44)
Wyka Kazimierz
(44)
Kupisiewicz Czesław
(42)
Wyspiański Stanisław
(41)
Żeleński Tadeusz (Boy)
(39)
Markiewicz Henryk
(35)
Witwicki Władysław
(35)
Iwaszkiewicz Jarosław
(34)
Pigoń Stanisław
(34)
Śliwerski Bogusław
(34)
Kotarbiński Tadeusz
(33)
Pieter Józef
(32)
Rocławski Bronisław
(32)
Szekspir William
(32)
Fredro Aleksander
(30)
Nałkowska Zofia
(30)
Reymont Władysław St
(30)
Nowacki Tadeusz
(29)
Krasiński Zygmunt
(28)
Parandowski Jan
(28)
Szuman Stefan
(28)
Morcinek Gustaw
(27)
Sieroszewski Wacław
(27)
Conrad Joseph
(26)
Doroszewski Witold
(26)
Włodarski Ziemowit
(26)
Jałowiec Magdalena
(25)
Juszczyk Stanisław
(25)
Jastrun Mieczysław
(24)
Orkan Władysław
(24)
Wołoszynowa Lidia
(24)
Zapolska Gabriela
(24)
Brandys Kazimierz
(23)
Marks Karol
(23)
Prus Bolesław (Aleksander Głowacki)
(23)
Suchodolski Bodgan
(23)
Tuwim Julian
(23)
Korczak Janusz
(22)
Piszczek Maria
(22)
Zieliński Bronisław
(22)
Łobocki Mieczysław
(22)
Bunsch Karol
(21)
Kieniewicz Stefan
(21)
Kruszewski Krzysztof
(21)
Kujawa Ewa
(21)
Kurzyna Maria
(21)
Libera Zdzisław
(21)
Paszkowski Józef
(21)
Staff Leopold
(21)
Tatarkiewicz Władysław
(21)
Tomaszewski Tadeusz
(21)
Konopnicka Maria
(20)
Kozakiewicz Mikołaj
(20)
London Jack
(20)
Manteuffel Tadeusz
(20)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(20)
Szewczuk Włodzimierz
(20)
Wasilewska Wanda
(20)
Wyczesany Janina
(20)
Budzyk Kazimierz
(19)
Lem Stanisław
(19)
Molier
(19)
Pilecka Władysława
(19)
Szancer Jan Marcin
(19)
Żabiński Jan
(19)
Żukrowski Wojciech
(19)
Auderska Halina
(18)
Balzac [Honoré de]
(18)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(18)
Jakubowski Jan Zygmunt
(18)
Kallenbach Józef
(18)
Kasprowicz Jan
(18)
Kurdybacha Łukasz
(18)
Matuszewski Ryszard
(18)
Norwid Cyprian Kamil
(18)
Semadeni Zbigniew
(18)
Skorupka Stanisław
(18)
Stankowski Adam
(18)
Szewczyk Wilhelm
(18)
Andrzejewski Jerzy
(17)
Arnold Stanisław
(17)
Baley Stefan
(17)
Bleja-Sosna Barbara
(17)
Górski Konrad
(17)
Jasienica Paweł
(17)
Rok wydania
1990 - 1999
(1)
1980 - 1989
(2)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
aparaty słuchowe
(2)
dziecko niedosłyszące
(2)
słuch
(2)
wady słuchu
(2)
Dziecko
(1)
Gry i zabawy
(1)
Mowa
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
mowa
(1)
3 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: [Przedmowa]; Część 1: 1. Postawy rodziców - B. Hołyńska; 1.1. Rodzaje postaw; 1.2. Postawy rodziców wobec faktu kalectwa dziecka i wobec dziecka uszkodzonego; 1.3. Postawa najbardziej sprzyjająca rozwojowi dziecka głuchego; 1.4. Perspektywy rozwojowe dziecka z wadą słuchu; 2. Rozpoznanie wady słuchu u dziecka - M. Góralówna; 2.1. Od kiedy dziecko słyszy i jak to można stwierdzić?; 2.2. Reakcje słuchowe noworodka i niemowlęcia; 2.3. Dlaczego ważne jest wczesne wykrycie wady słuchu u dziecka?; 2.4. U jakich dzieci częściej w stosunku do ogółu niemowląt może występować upośledzenie słuchu?; 2.5. Kto zwykle pierwszy zauważa wadę słuchu u dziecka?; 2.6. W jaki sposób bada się słuch u małego dziecka?; 2.7. Badanie słuchu u dziecka w wieku przedszkolnym; 2.8. Jak odbywa się badanie słuchu u dziecka w wieku szkolnym?; 2.9. Co to jest obiektywne badanie słuchu?; 3. Wady słuchu, ich przyczyny, możliwości leczenia i zapobiegania - M. Góralówna; 3.1. Dziedziczne przekazywanie wady słuchu; 3.2. Jakie mogą być inne przyczyny wrodzonych wad słuchu?; 3.3. Najczęstsze przyczyny pourodzeniowych uszkodzeń słuchu; 3.4. Trudności w ustaleniu najbardziej prawdopodobnej przyczyny uszkodzenia słuchu w określonym przypadku; 3.5. Które zaburzenia słuchu nadają się do leczenia? Jakie są możliwości zapobiegania uszkodzeniom słuchu?; 3.6. Czy i w jakim stopniu istnieją możliwości zapobiegania głuchocie?; 3.7. Czy można myśleć o zapobieganiu głuchocie wrodzonej?; 3.8. Czy i w jaki sposób można ograniczyć częstość występowania głuchoty dziedzicznej?; 4. Wieloaspektowa ocena wady słuchu pod kątem dalszych perspektyw rozwojowych dziecka - M. Góralówna; 4.1. Zależność od czasu wystąpienia wady słuchu; 4.2. Zależność od rodzaju uszkodzenia słuchu; 4.3. Gdzie jest granica pomiędzy głuchotą a niedosłuchem?; 4.4. Czym różni się niedosłuch przewodzeniowy od niedosłuchu odbiorczego?; 4.5. Klasyfikacja według stopnia upośledzenia słuchu; 4.6. Ocena słuchu pod kątem jego wykorzystania dla przyswajania mowy; 4.7. Zależność od czasu podjęcia rehabilitacji i od oddziaływania środowisk; 5. Ogólny rozwój psychofizyczny dziecka - M. Góralówna; 5.1. Prawidła rozwoju ogólnego dziecka; 5.2. Prawa i potrzeby psychiczne każdego dziecka; 5.3. Potrzeby psychiczne każdego dziecka - znaczenie właściwego zaspokajania potrzeb dla prawidłowego rozwoju ogólnego; 5.4. Przyczyny opóźnienia ogólnego rozwoju dzieci z wadą słuchu; 5.5. Rehabilitacja mowy dzieci z wadą słuchu w oparciu o wszystkie zmysły; Część 2: 1. Zaopatrywanie dziecka z uszkodzonym słuchem w aparat słuchowy - M. Góralówna; 1.1. Rozwój poglądów na temat wczesnego zaopatrywania dziecka w aparat słuchowy; 1.2. Optymalny czas dla wykorzystania resztek słuchu u dziecka; 1.3. Jaka jest rola aparatu słuchowego?; 1.4. Co warto wiedzieć o aparatach wzmacniających dźwięki?; 1.5. Co oznacza określenie " aparat na przewodnictwo powietrzne " i " aparat na przewodnictwo kostne "?; 1.6. Aparaty jednoustne czy obuuszne?; 1.7. Aparaty specjalne; 1.8. Jakie znaczenie ma indywidualna wkładka uszna?; 1.9. Odbiór indukcyjny dźwięków i jego wykorzystanie przy posługiwaniu się aparatem słuchowym; 1.10. Uwagi na temat posługiwania się aparatem; 1.11. Awarie i zakłócenia w funkcjonowaniu aparatu; 1.12. Co robić, gdy aparat " nie działa "?; 2. Okres początkowy - możliwości rozwojowe dzieci do 24 miesiąca życia - B. Wołyńska; 2.1. Optymalny wiek rehabilitacji dziecka głuchego; 2.2. Przygotowanie i sposób przechowywania materiałów pomocniczych do rehabilitacji. Sposób prowadzenia ćwiczeń; 2.3. Zanim przystąpimy do zajęć; 2.4. Ćwiczenie ogólnorozwojowe ze szczególnym zwróceniem uwagi na sferę emocjonalna i rozwój mowy; 2.4.1. Od 1 do 4 miesiąca życia - pobudzenie reakcji emocjonalnych; 2.4.2. Od 4 do 6 miesiąca życia - stymulacje reakcji emocjonalnych; ćwiczenie mowy; 2.4.3. Od 6 do 9 miesiąca życia - ćwiczenie sprawności ruchowej; 2.4.4. Od 9 do 12 miesiąca życia - ćwiczenie sprawności ruchowej; 2.4.5. Od 12 do 24 miesiąca życia - ćwiczenie sprawności ruchowej; 2.5. Ogólne wskazówki wychowawcze; 3. Wiek przedszkolny ( od 3 do 5 roku życia ) - B. Wołyńska; 3.1. Ogólne warunki prawidłowego prowadzenia rehabilitacji małego dziecka z uszkodzonym słuchem; 3.2. Przykłady ćwiczeń wszystkich zmysłów dla dzieci od 3 do 5 lat; 3.3. Rozwijanie mowy biernej ( rozumienie ) i mowy czynnej; 3.4. Ogólna wskazówki wychowawcze; 3.5. Wartość wychowawcza przedszkola; 4. Starszy wiek przedszkolny - przygotowania do szkoły - B. Wołyńska; 4.1. Ćwiczenia rozwijające mowę bierną i czynną dziecka; 4.2. Zabawy przygotowujące dziecko do nauki czytania; 4.3. Zabawy przygotowujące do nauki pisania; 4.4. Orientacja w odległościach i kierunkach; 4.5. Ćwiczenia rozwijające myślenie matematyczne dziecka z wadą słuchu; 4.6. Kilka słów o dojrzałości szkolnej; 5. Wykorzystywanie resztek słuchu podczas rehabilitacji dziecka z wadą słuchu - M. Góralówna; 5.1. Zapoznawanie małego dziecka z wadą słuchu ze światem dźwięków występujących w jego otoczeniu; 5.2. Rozwijanie wrażliwości na bodźce dzięki używaniu aparatu słuchowego; 6. Rozwijanie mowy na podstawie elementów słuchowych i pozasłuchowych - M. Góralówna; 6.1. Reakcja dziecka a swoje imię; 6.2. Jak zapewnić dziecku optymalne warunki odbioru mowy?; 6.3. Jak należy mówić do dziecka?; 6.4. Rozwój mowy czynnej i jej cechy charakterystyczne u dziecka z wadą słuchu; 6.5. Praca nad mową mającą na celu rozwijanie ekspresji słownej; 6.6. Jakie są cechy szczególne charakteryzujące mowę dziecka z wadą słuchu?; 6.7. Jak pracować nad rozwijaniem i udoskonalaniem ekspresji słownej dziecka z wadą słuchu?; 7. Perspektywy szkolne dziecka z trwałym uszkodzeniem słuchu - M. Górlówna
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37327, W.37326, W.38280, W.38281 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: [Przedmowa]; Część 1: 1. Postawy rodziców - B. Hołyńska; 1.1. Rodzaje postaw; 1.2. Postawy rodziców wobec faktu kalectwa dziecka i wobec dziecka uszkodzonego; 1.3. Postawa najbardziej sprzyjająca rozwojowi dziecka głuchego; 1.4. Perspektywy rozwojowe dziecka z wadą słuchu; 2. Rozpoznanie wady słuchu u dziecka - M. Góralówna; 2.1. Od kiedy dziecko słyszy i jak to można stwierdzić?; 2.2. Reakcje słuchowe noworodka i niemowlęcia; 2.3. Dlaczego ważne jest wczesne wykrycie wady słuchu u dziecka?; 2.4. U jakich dzieci częściej w stosunku do ogółu niemowląt może występować upośledzenie słuchu?; 2.5. Kto zwykle pierwszy zauważa wadę słuchu u dziecka?; 2.6. W jaki sposób bada się słuch u małego dziecka?; 2.7. Badanie słuchu u dziecka w wieku przedszkolnym; 2.8. Jak odbywa się badanie słuchu u dziecka w wieku szkolnym?; 2.9. Co to jest obiektywne badanie słuchu?; 3. Wady słuchu, ich przyczyny, możliwości leczenia i zapobiegania - M. Góralówna; 3.1. Dziedziczne przekazywanie wady słuchu; 3.2. Jakie mogą być inne przyczyny wrodzonych wad słuchu?; 3.3. Najczęstsze przyczyny pourodzeniowych uszkodzeń słuchu; 3.4. Trudności w ustaleniu najbardziej prawdopodobnej przyczyny uszkodzenia słuchu w określonym przypadku; 3.5. Które zaburzenia słuchu nadają się do leczenia? Jakie są możliwości zapobiegania uszkodzeniom słuchu?; 3.6. Czy i w jakim stopniu istnieją możliwości zapobiegania głuchocie?; 3.7. Czy można myśleć o zapobieganiu głuchocie wrodzonej?; 3.8. Czy i w jaki sposób można ograniczyć częstość występowania głuchoty dziedzicznej?; 4. Wieloaspektowa ocena wady słuchu pod kątem dalszych perspektyw rozwojowych dziecka - M. Góralówna; 4.1. Zależność od czasu wystąpienia wady słuchu; 4.2. Zależność od rodzaju uszkodzenia słuchu; 4.3. Gdzie jest granica pomiędzy głuchotą a niedosłuchem?; 4.4. Czym różni się niedosłuch przewodzeniowy od niedosłuchu odbiorczego?; 4.5. Klasyfikacja według stopnia upośledzenia słuchu; 4.6. Ocena słuchu pod kątem jego wykorzystania dla przyswajania mowy; 4.7. Zależność od czasu podjęcia rehabilitacji i od oddziaływania środowisk; 5. Ogólny rozwój psychofizyczny dziecka - M. Góralówna; 5.1. Prawidła rozwoju ogólnego dziecka; 5.2. Prawa i potrzeby psychiczne każdego dziecka; 5.3. Potrzeby psychiczne każdego dziecka - znaczenie właściwego zaspokajania potrzeb dla prawidłowego rozwoju ogólnego; 5.4. Przyczyny opóźnienia ogólnego rozwoju dzieci z wadą słuchu; 5.5. Rehabilitacja mowy dzieci z wadą słuchu w oparciu o wszystkie zmysły; Część 2: 1. Zaopatrywanie dziecka z uszkodzonym słuchem w aparat słuchowy - M. Góralówna; 1.1. Rozwój poglądów na temat wczesnego zaopatrywania dziecka w aparat słuchowy; 1.2. Optymalny czas dla wykorzystania resztek słuchu u dziecka; 1.3. Jaka jest rola aparatu słuchowego?; 1.4. Co warto wiedzieć o aparatach wzmacniających dźwięki?; 1.5. Co oznacza określenie " aparat na przewodnictwo powietrzne " i " aparat na przewodnictwo kostne "?; 1.6. Aparaty jednoustne czy obuuszne?; 1.7. Aparaty specjalne; 1.8. Jakie znaczenie ma indywidualna wkładka uszna?; 1.9. Odbiór indukcyjny dźwięków i jego wykorzystanie przy posługiwaniu się aparatem słuchowym; 1.10. Uwagi na temat posługiwania się aparatem; 1.11. Awarie i zakłócenia w funkcjonowaniu aparatu; 1.12. Co robić, gdy aparat " nie działa "?; 2. Okres początkowy - możliwości rozwojowe dzieci do 24 miesiąca życia - B. Wołyńska; 2.1. Optymalny wiek rehabilitacji dziecka głuchego; 2.2. Przygotowanie i sposób przechowywania materiałów pomocniczych do rehabilitacji. Sposób prowadzenia ćwiczeń; 2.3. Zanim przystąpimy do zajęć; 2.4. Ćwiczenie ogólnorozwojowe ze szczególnym zwróceniem uwagi na sferę emocjonalna i rozwój mowy; 2.4.1. Od 1 do 4 miesiąca życia - pobudzenie reakcji emocjonalnych; 2.4.2. Od 4 do 6 miesiąca życia - stymulacje reakcji emocjonalnych; ćwiczenie mowy; 2.4.3. Od 6 do 9 miesiąca życia - ćwiczenie sprawności ruchowej; 2.4.4. Od 9 do 12 miesiąca życia - ćwiczenie sprawności ruchowej; 2.4.5. Od 12 do 24 miesiąca życia - ćwiczenie sprawności ruchowej; 2.5. Ogólne wskazówki wychowawcze; 3. Wiek przedszkolny ( od 3 do 5 roku życia ) - B. Wołyńska; 3.1. Ogólne warunki prawidłowego prowadzenia rehabilitacji małego dziecka z uszkodzonym słuchem; 3.2. Przykłady ćwiczeń wszystkich zmysłów dla dzieci od 3 do 5 lat; 3.3. Rozwijanie mowy biernej ( rozumienie ) i mowy czynnej; 3.4. Ogólna wskazówki wychowawcze; 3.5. Wartość wychowawcza przedszkola; 4. Starszy wiek przedszkolny - przygotowania do szkoły - B. Wołyńska; 4.1. Ćwiczenia rozwijające mowę bierną i czynną dziecka; 4.2. Zabawy przygotowujące dziecko do nauki czytania; 4.3. Zabawy przygotowujące do nauki pisania; 4.4. Orientacja w odległościach i kierunkach; 4.5. Ćwiczenia rozwijające myślenie matematyczne dziecka z wadą słuchu; 4.6. Kilka słów o dojrzałości szkolnej; 5. Wykorzystywanie resztek słuchu podczas rehabilitacji dziecka z wadą słuchu - M. Góralówna; 5.1. Zapoznawanie małego dziecka z wadą słuchu ze światem dźwięków występujących w jego otoczeniu; 5.2. Rozwijanie wrażliwości na bodźce dzięki używaniu aparatu słuchowego; 6. Rozwijanie mowy na podstawie elementów słuchowych i pozasłuchowych - M. Góralówna; 6.1. Reakcja dziecka a swoje imię; 6.2. Jak zapewnić dziecku optymalne warunki odbioru mowy?; 6.3. Jak należy mówić do dziecka?; 6.4. Rozwój mowy czynnej i jej cechy charakterystyczne u dziecka z wadą słuchu; 6.5. Praca nad mową mającą na celu rozwijanie ekspresji słownej; 6.6. Jakie są cechy szczególne charakteryzujące mowę dziecka z wadą słuchu?; 6.7. Jak pracować nad rozwijaniem i udoskonalaniem ekspresji słownej dziecka z wadą słuchu?; 7. Perspektywy szkolne dziecka z trwałym uszkodzeniem słuchu - M. Górlówna
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.36757 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Rodzina i Dom)
Streszczenie: Wstęp; 1. O rozwoju mowy dziecka; 2. Przyczyny opóźnień rozwoju mowy; 3. Zanim przystąpimy do zabawy; 4. Ćwiczenia dla dzieci do dwóch lat; 5. Ćwiczenia dla dzieci od dwóch do sześciu lat; Zakończenie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33592, 33593 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej