wymowa
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(16)
Forma i typ
Książki
(16)
Dostępność
dostępne
(16)
Placówka
Wypożyczalnia
(16)
Autor
Klemensiewicz Zenon
(2)
Nowak Jadwiga
(2)
Urbańczyk Stanisław
(2)
Bochniarz Antoni
(1)
Czelakowska Danuta
(1)
Dembińska Małgorzata
(1)
Dzieniarz Wiesława
(1)
Gawęda Kazimierz
(1)
Góral-Półrola Jolanta
(1)
Kram Jerzy
(1)
Lipka-Sztarbałło
(1)
Mystkowska Halina
(1)
Rodak Hanna
(1)
Strzałkowska Małgorzata
(1)
Synowiec Helena
(1)
Wasiuczyńska Elżbieta
(1)
Wieczorkiewicz Bronisław
(1)
Wójtowiczowa Janina
(1)
Zakrzewska Stanisława
(1)
Łazewski Jerzy
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(13)
1970 - 1979
(1)
1960 - 1969
(1)
Kraj wydania
Polska
(16)
Język
polski
(16)
Temat
Powieść polska
(1089)
Polska
(758)
Dziecko
(481)
Poezja polska
(461)
Literatura polska
(456)
wymowa
(-)
Opowiadanie polskie
(363)
Wychowanie
(277)
Nauczanie
(274)
nauczanie początkowe
(265)
dziecko
(247)
Język polski
(236)
Pedagogika
(227)
Dramat polski
(223)
język polski
(197)
Nauczanie początkowe
(186)
Pamiętniki polskie
(183)
Filozofia
(175)
Wychowanie w rodzinie
(160)
Sienkiewicz, Henryk
(145)
Psychologia
(143)
Szkolnictwo
(135)
Niepełnosprawni
(129)
Sztuka
(129)
Literatura młodzieżowa polska
(128)
Wychowanie przedszkolne
(128)
Nauczyciele
(126)
Pedagogika specjalna
(124)
Powieść francuska
(124)
Prus, Bolesław
(123)
Marksizm-leninizm
(115)
Matematyka
(115)
Żeromski, Stefan
(114)
Młodzież
(113)
matematyka
(113)
Literatura dziecięca polska
(110)
Mowa
(109)
Publicystyka polska
(109)
wychowanie
(107)
Rodzina
(103)
Powieść amerykańska
(100)
Powieść angielska
(98)
Dziecko niepełnosprawne
(93)
Literatura
(91)
Mickiewicz, Adam
(91)
nauczanie
(89)
Fizyka
(86)
Słowacki, Juliusz
(85)
literatura polska
(85)
Elektrotechnika
(84)
Osobowość
(83)
Wojna 1939-1945 r.
(83)
pedagogika
(83)
pisanie
(81)
Powieść rosyjska
(80)
Śląsk
(80)
Kultura
(79)
czytanie
(79)
nauczyciele
(79)
Muzyka
(78)
Historia
(77)
Oświata
(77)
Psychoterapia
(77)
Czytanie
(74)
Dziecko upośledzone umysłowo
(73)
Malarstwo polskie
(73)
nauczanie zintegrowane
(73)
Praca
(72)
Orzeszkowa, Eliza
(71)
Uczenie się
(71)
młodzież
(71)
Komputery
(70)
Powieść niemiecka
(70)
Religia
(70)
Gry i zabawy
(68)
Technika
(68)
Warszawa
(68)
Maszyny
(67)
Kraszewski, Józef Ignacy
(65)
Pisanie
(65)
Psychologia wychowawcza
(65)
Socjologia
(64)
Etyka
(63)
Gry edukacyjne
(63)
Młodzież szkolna
(63)
wychowanie w rodzinie
(63)
Gry i zabawy ruchowe
(62)
Lenin, Vladimir Il'i
(62)
Samochody
(62)
Biblioterapia
(61)
Nauka
(61)
Wojsko
(61)
Malarstwo
(59)
Stosunki interpersonalne
(59)
młodzież szkolna
(57)
Nauczanie historii
(56)
Psychologia rozwojowa
(55)
Literatura dziecięca
(54)
Psychologia społeczna
(53)
dziecko upośledzone umysłowo
(53)
szkolnictwo
(53)
16 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40127 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; 1. Twórcze kształtowanie języka uczniów w edukacji wczesnoszkolne na tle literatury przedmiotu: 1.1. Istota i cechy twórczej aktywności; 1.2. Uwarunkowania rozwoju języka dziecka a problem twórczości; 1.2.1. Społeczne podstawy rozwoju języka; 1.3. Twórcza aktywność uczniów w koncepcji pedagogicznej C. Freineta; 1.4. Problem kształcenia języka dziecka w literaturze pedagogicznej i psychologicznej; 1.5. Możliwości twórczego rozwoju języka uczniów w wieku wczesnoszkolnym; 2. Twórczość językowa a kształcenie mowy dziecka: 2.1. Ćwiczenia w mówieniu i pisaniu a sprawność językowa dzieci klas pierwszych; 2.2. Kształcenie języka dziecka a założenia programu; 2.3. Twórczość językowa a proces wielostronnego poznania; 2.4. Organizacja twórczej działalności uczniów w procesie nauczania języka polskiego; 2.4.1. Ćwiczenia redakcyjne eksponujące aktywność twórczą dzieci; 2.5. Funkcja ćwiczeń słownikowo-frazeologicznych i syntaktycznych w kształceniu dłuższych wypowiedzi uczniów; 2.5.1. Organizacja i sposoby prowadzenia ćwiczeń słownikowo-frazeologicznych; 2.5.2. Związek ćwiczeń słownikowo-frazeologicznych z gramatyką i ortografią; 3. Metodologia badań nad twórczym kształceniem dłuższych wypowiedzi uczniów: 3.1. Problematyka i cel badań; 3.2. Metody i organizacja badań; 3.3. Organizacja pracy uczniów w badanych klasach; 3.4. Struktura jednostki metodycznej zajęć twórczych; 4. Analiza i przebieg lekcji stymulujących aktywność twórczą dziecka: 4.1. Inspiracja działań uczniów; 4.2. Twórcza praca dzieci; 4.3. Tematyka i formy twórczości językowej; 4.4. Wybór najciekawszych wypracowań; 4.5. Wykorzystanie prac uczniów do ćwiczeń językowych; 5. Kształcenie dłuższych wypowiedzi uczniów w toku działalności twórczej: 5.1. Kształcenie języka dziecka w procesie realizacji działu ćwiczeń w mówieniu i pisaniu; 5.2. Swobodne wypowiedzi uczniów; 5.3. Umiejętność komponowania opowiadań; 5.4. Tworzenie opisów; 5.5. Sprawozdania; 5.6. Notatki kronikarskie; 5.7. Twórcze wypowiedzi z zakresu pism użytkowych; 5.8. Ćwiczenia kompozycyjne; 6. Kształcenie sprawności językowej uczniów klas I-III na podstawie badań: 6.1. Problemy badawcze a kształcenie dłuższych form wypowiedzi; 6.2. Zasób słownictwa uczniów; 6.3. Struktura składniowa wypowiedzi; 6.4. Sprawności gramatyczno-ortograficzne; 7. Propozycje rozwiązań metodycznych z zakresu twórczego kształcenia wypowiedzi uczniów: 8. Wnioski: Bibliografia; Aneks (test słownikowy dla klasy III - początek roku oraz koniec roku - MK)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38726, W.38725, W.38931, W.38724 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Od Autora; Jak ćwiczyć wymowę głosek. Uwagi rodziców; Utrwalamy wymowę głosek s, z, c, dz; Utrwalamy wymowę głosek sz, ż (rz), cz, dż; Utrwalamy wymowę głoski r
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37840, W.37841, W.37837, W.37838 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; Rozdział 1. Przegląd badań nad rozwojem mowy u dzieci w wieku przedszkolnym: 1. Badania w ujęciu językoznawczym; 2. Badania w ujęciu psychologicznym i innym; 1.2. Rola języka w rozwoju psychicznym dziecka; 1.2. Sposoby opanowania języka i władania nim; 1.2. Rozwój kompetencji językowej w mowie dziecka; 3. Badania w ujęciu pedagogicznym; Rozdział 2. Problematyka pracy i metody badań: 1. Problem i cel pracy; 2. Charakterystyka badanych dzieci na tle ich środowiska; 3. Zastosowanie metody badawcze; Rozdział 3. Analiza struktur powierzchniowych: 1.Wypowiedzenie pojedyncze; 1.1. Rodzaje zdań pojedynczych; 1.2. Równoważniki zadań; 1.3. Rozwój schematów zdania pojedynczego; 1.4. Zdania rozwinięte; 1.5. Długość wypowiedzeń pojedynczych; 1.6. Określniki wypowiedzeń pojedynczych; 1.7. Zjawisko elipsy w mowie dziecka; 1.8. Szyk wyrazów w wypowiedziach pojedynczych; 2. Wypowiedzenia wieloskładowe ( złożone ); 2.1. Wypowiedzenia współrzędne; 2.2. Wypowiedzenia podrzędne; 2.3. Wypowiedzenia współrzędno-podrzędne wieloskładowe; 2.4. Wypowiedzenia eliptyczne; 2.5. Wypowiedzenia zestawione lub mowa niezależna; 2.6. Szyk zdań w wypowiedziach podrzędnie złożonych; Rozdział 4. Charakterystyczne cechy mowy potocznej dzieci: 1. Odstępstwa w zakresie związku zgody; 2. Brak zgody w użyciu czasu; 3. Wypowiedzenia wykolejone jako typowa struktura mowy potocznej; 4. Wypowiedzenia niedokończone; 5. Typowe cechy dialogu mówionego; 6. Wykolejenia anakolutyczne; 6.1. Wypowiedzenia bez podstawy zespolenia; 6.2. Brak niektórych składników w wypowiedzeniu; 6.3. Nieprawidłowe użycie spójników i zaimków względnych; 7. Potok składniowy; 8. Powtórzony element tekstotwórczy; Rozdział 5. Intencja semantyczna i jej werbalna realizacja: 1. Podłoże intencji semantycznej a struktura powierzchniowa wypowiedzeń dzieci; 2. Rodzaj zajęć a kształtowanie się w mowie dzieci intencji semantycznych ujmowanych w różne struktury składniowe; 2.1. Zajęcia z dominacją różnych form działania; 2.2. Zajęcia z dominacją działalności umysłowej; 2.3. Zajęcia z dominacją ekspresji słownej; 3. Charakterystyka struktur powierzchniowych ujmujących intencje semantyczne dzieci; Rozdział 6. Determinanty rozwoju struktur składniowych i intencji semantycznych w mowie dzieci w wieku przedszkolnym: 1. Wnioski wynikające z badań; 2. Prace w przedszkolu nad rozwijaniem struktur składniowych; Bibliografia; Spisa tabel, schematów i rysunków; Summary
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38127, W.38128 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40814 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9242, W.p9243 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38603, W.38602, W.38600, W.38601, W.38599 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.16027 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zarys kultury żywego słowa / Jerzy Kram. - Wyd.3 popr. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1995. - 216 s. ; 21 cm.
Streszczenie: Wstęp do wydania trzeciego; 1. Wprowadzenie do problematyki kultury żywego słowa; 2. Mechanizm i fizjologia procesu mówienia; 1. Czynności procesu mówienia; 2. Rola wiązadeł głosowych; 3. Oddychanie w procesie mówienia jako zjawisko intelektualne; Ćwiczenia; 3. Technika artykulacji samogłoskowych; 1. Podstawy podziału głosek; 2. Klasyfikacja samogłosek; Ćwiczenia; 4. Mechanizmy artykulacji spółgłoskowych i ich ćwiczenie; Ćwiczenia; 5. Przekaz głosowy akcentów; 1. Układ akcentów w mowie potocznej a w wierszu; 2. Rodzaje akcentów; Ćwiczenia; 3. Instrumentacja; Ćwiczenia; 6. Frazowane wypowiedzi; 1. Pojęcie frazy; 2. Rodzaje frazy; 3. Frazowanie a budowa wersowi tekstu; 4. Przerzutnie; Ćwiczenia; 7. Emisja głosu - linie intonacyjne - modulacja; 1. Emisja głosu; 2. Linie intonacyjne; 3. Pytania retoryczne; Ćwiczenia; 4. Modulacja głosu; Ćwiczenia; 8. Przestankowanie słuchowe i jego funkcje w wypowiedzi; 1. Funkcja przestankowania w zapisie tekstu; 2. Pojęcie przestankowania słuchowego; 3. Pauza w tekście; 4. Inne znaki przestankowe; Ćwiczenia; 9. Pienna sztuka opowiadania; 10. Przygotowanie tekstu do interpretacji głosowej; 1. Subiektywna kreacja świata w utworze literackim; 2. Wiersz a jego zapis; 3. Interpretacja głosowa zapisu; 4. Interpretacja głosowa wobec budowa wersyfikacyjnej; 5. Wiersz sylabiczny; 6. Wiersz sylabotoniczny; 7. Akcenty zestrojowe; 8. Zestroje a linie intonacyjne; 9. Wiersz toniczny; 10. Wiersz wolny; 11. Pozagłosowe środki ekspresji; 11. Ćwiczenia i propozycje warsztatowe związane z przygotowaniem tekstów do ich wygłaszania; Uwagi końcowe; Uproszczony zapis fonetyczny; Teksty utworów wybranych do ćwiczeń szczegółowych i do interpretacji głosowych; Bibliografia przedmiotowa w wyborze
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38847, W.40082, W.40186, W.38604, W.39153, W.38848, W.38606, W.39410, W.40083, W.38605, W.38882, W.39771, W.40185, W.39409 (14 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.18572 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40295 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38332, W.38334, W.38251, W.38250, W.38252, W.38333, W.38335 (7 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38324, W.38326, W.38352, W.38351, W.38349, W.38325, W.38322, W.38350, W.38348 (9 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. D786 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40871, W.39850, W.39851 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40911, W.39426, W.39425 (3 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej