wychowanie przedszkolne
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(44)
Forma i typ
Książki
(44)
Dostępność
dostępne
(43)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(44)
Autor
Jaworska Ryszarda
(4)
Bigda Gertruda
(2)
Duraj-Nowakowa Krystyna
(2)
Dzierzgowska Irena
(2)
Frątczak Emilia
(2)
Frątczak Jan
(2)
Grabowska Gustawa
(2)
Kruk Helena
(2)
Przetacznikowa Maria
(2)
Rościszewska-Woźniak Monika
(2)
Sabalska Grażyna
(2)
Salach Iwona
(2)
Wall W. D
(2)
Zając Jolanta
(2)
Bełczewska Ewa
(1)
Brown Sam Ed
(1)
Czerwińska Elżbieta
(1)
Dembińska Irena
(1)
Doleżal-Nowicka Irena
(1)
Domaniewska Teresa
(1)
Dorance Sylvia
(1)
Dudzińska Irena
(1)
Dunin-Wąsowicz Maria
(1)
Dzieniarz Wiesława
(1)
Fiutowska Teresa
(1)
Forma Bożena
(1)
Franczyk Anna
(1)
Fulghum Robert
(1)
Gruba Joanna
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(1)
Herde Maryla
(1)
Kalicka Katarzyna
(1)
Krajewska Katarzyna
(1)
Krasoń Katarzyna
(1)
Kupisiewicz Małgorzata
(1)
Kwiatkowska Elżbieta
(1)
Libonn Jula
(1)
Lubomirska Krystyna
(1)
Marchewa-Pichlińska Małgorzata
(1)
Muchacka Bożena
(1)
Narożnik Małgorzata
(1)
Ratyńska Hanna
(1)
Smoczyńska-Nachtman Urszula
(1)
Szumanówna Wanda
(1)
Trojanowska Barbara
(1)
Wasilewska Joanna
(1)
Waszkiewicz Elżbieta
(1)
Wilczek Maria
(1)
Wilf Krystyna
(1)
Winninger Marie-Louice
(1)
Zielińska Ewa
(1)
Zielińska Teresa
(1)
Łada-Grodzicka Anna
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(5)
1990 - 1999
(29)
1980 - 1989
(6)
1970 - 1979
(2)
1960 - 1969
(2)
Kraj wydania
Polska
(44)
Język
polski
(44)
Temat
Powieść polska
(1089)
Polska
(758)
Dziecko
(481)
Poezja polska
(461)
Literatura polska
(456)
wychowanie przedszkolne
(-)
Opowiadanie polskie
(363)
Wychowanie
(277)
Nauczanie
(274)
nauczanie początkowe
(265)
dziecko
(247)
Język polski
(236)
Pedagogika
(227)
Dramat polski
(223)
język polski
(197)
Nauczanie początkowe
(186)
Pamiętniki polskie
(183)
Filozofia
(175)
Wychowanie w rodzinie
(160)
Sienkiewicz, Henryk
(145)
Psychologia
(143)
Szkolnictwo
(135)
Niepełnosprawni
(129)
Sztuka
(129)
Literatura młodzieżowa polska
(128)
Wychowanie przedszkolne
(128)
Nauczyciele
(126)
Pedagogika specjalna
(124)
Powieść francuska
(124)
Prus, Bolesław
(123)
Marksizm-leninizm
(115)
Matematyka
(115)
Żeromski, Stefan
(114)
Młodzież
(113)
matematyka
(113)
Literatura dziecięca polska
(110)
Mowa
(109)
Publicystyka polska
(109)
wychowanie
(107)
Rodzina
(103)
Powieść amerykańska
(100)
Powieść angielska
(98)
Dziecko niepełnosprawne
(93)
Literatura
(91)
Mickiewicz, Adam
(91)
nauczanie
(89)
Fizyka
(86)
Słowacki, Juliusz
(85)
literatura polska
(85)
Elektrotechnika
(84)
Osobowość
(83)
Wojna 1939-1945 r.
(83)
pedagogika
(83)
pisanie
(81)
Powieść rosyjska
(80)
Śląsk
(80)
Kultura
(79)
czytanie
(79)
nauczyciele
(79)
Muzyka
(78)
Historia
(77)
Oświata
(77)
Psychoterapia
(77)
Czytanie
(74)
Dziecko upośledzone umysłowo
(73)
Malarstwo polskie
(73)
nauczanie zintegrowane
(73)
Praca
(72)
Orzeszkowa, Eliza
(71)
Uczenie się
(71)
młodzież
(71)
Komputery
(70)
Powieść niemiecka
(70)
Religia
(70)
Gry i zabawy
(68)
Technika
(68)
Warszawa
(68)
Maszyny
(67)
Kraszewski, Józef Ignacy
(65)
Pisanie
(65)
Psychologia wychowawcza
(65)
Socjologia
(64)
Etyka
(63)
Gry edukacyjne
(63)
Młodzież szkolna
(63)
wychowanie w rodzinie
(63)
Gry i zabawy ruchowe
(62)
Lenin, Vladimir Il'i
(62)
Samochody
(62)
Biblioterapia
(61)
Nauka
(61)
Wojsko
(61)
Malarstwo
(59)
Stosunki interpersonalne
(59)
młodzież szkolna
(57)
Nauczanie historii
(56)
Psychologia rozwojowa
(55)
Literatura dziecięca
(54)
Psychologia społeczna
(53)
dziecko upośledzone umysłowo
(53)
szkolnictwo
(53)
44 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9055 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9460 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Dzieci z mojego ogniska / Teresa Domaniewska. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1976. - 178 s., XXXI s. tabl. ; 21 cm.
([Seria "Z Chłopkiem"])
Streszczenie: 1. Oczekiwanie; 2. Najtrudniejszy jest początek; 3. Jeszcze się nie znamy; 4. Czyżby pierwszy sukces?; 5. Wątpliwości; 6. Różnice i podobieństwa; 7. Milczenie nie zawsze jest złotem; 8. Każde dziecko jest trudne; 9. Różne bywają konflikty; 10. Zabawy; 11. Towarzysze podróży; (wspomnienia z pracy jako pomoc wychowawcza w przedszkolu - okres 10 miesięcy - MK)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40346 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; 1. Odciski palców i rąk; 2. Kolorowy młyn; 3. Podwójne rysunki; 4. Fałszerz; 5. Vasarely w kolażu; 6. Losowanie kolażu; 7. Do markerów! Gotowi?; 8. Rodziny krzepkich i cherlaków; 9. Rysowanie świecą; 10. Piękne, kształtne patyczki; 11. Złote liście; 12. Zdjęcia bez aparatu fotograficznego; 13. Śmieszny lew; 14. Żółte morze; 15. Rysunkowa krzyżówka; 16. Profile do wyboru; 17. Atramentowe plamy; 18. Rysowanie po omacku; 19. Finezyjne odciskanie; 20. Białe maski; 21. Niezwykłe kapelusze; 22. Markieteria; 23. Papierowe motyle; 24. Trzy gwiazdki przy kluczu; 25. Artystyczne opakowania; 26. Ubieranie kolumn; 27. Serwetkowe płatki; 28. Małe muzeum; 29. Magiczne okno; 30. Rysunkowe przezrocza; 31. Odgadujemy sylwetki; 32. Wzdłuż piórka; 33. Do wody; 34. "Zachlapane" przedmioty; 35. Plecionki; 36. Świat potworów; 37. Gwiazdy w wodzie; 38. Nakładane kolory; 39. Zagadkowa wyliczanka; 40. Niezwykłe modelowanie; 41. Gry w karty... rysunkowe; 42.Odmieniona kaligrafia; 43. Odciski w glinie; 44. Rzeźba naturalnej wielkości; 45. "Retuszowanie" zdjęć; 46. Rysunki na zaparowanej szybie; 47. Karty z życzeniami; 48. Nadmuchiwane rysunki; 49. Przyroda w nobilach; 50. Linie krzywe i łamane... z włóczki; 51. Obraz z wiórków; 52. Papierowy jeż; 53. Tekstowa mozaika; 54. Kolorowe bączki; 55. Rysujemy grzyby; 56. Szablon z niespodzianką; 57. Spiczasta rodzinka; 58. Wszystko zależy od tła; 59. Malarstwo prehistoryczne; 60. Mały wydawca; 61. Przezroczyste liście; 62. Jak u babci; 63. Świat na różowo; 64. Markieteria z zapałek; 65. Ożywiony zielnik; 66. Tysiąc postaci; 67. Rysunkowe safari; 68. Wiatraczki; 69. Domowe kalkomanie; 70. Szopki z bajkami; 71. Sztuka z tektury; 72. Farby roślinne; 73. Zwierzęta z piór i liści; 74. Maski; 75. Puzzle - domowym sposobem; 76. Rysunek za mgłą; 77. Łatwa rzeźba; 78. Anamorfoza; 79. Jednobarwne witraże; 80. Znak fabryczny
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39549, W.39770, W.39550 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.36996, W.36995, W.36997 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiczna Nauczyciela Przedszkola)
Streszczenie: Wstęp do wydania pierwszego; Od Autorki do wydania drugiego; 1. Wrzesień: 1.1. Uśnijże, uśnij; 1.2. Zabawka z lalką; 1.3. Czy wszystko można jeść - czy wszystko można zrywać?; 1.4. Jesienne zbiory; 1.5. Tajemnice przyrody; 1.6. Warszawa - nasza stolica; 2. Październik: 2.1. Chcemy mieć zdrowe zęby; 2.2. W zdrowym ciele zdrowy duch; 2.3. Święto nauczyciela - święto wychowawcy; 2.4. Historia niebieskich kwiatów; 2.5. Zbiór kapusty i spotkanie z królikiem; 2.6. Zabawa w teatr; 3. Listopad: 3.1. Ciepło - zimno; 3.2. Chusteczka Justynki; 3.3. Polska - nasza Ojczyzna; 3.4. Kłopoty Burka z podwórka; 3.5. Zapraszamy na pieczone ziemniaki; 3.6. Dyżurny nosi znaczek - dyżurny musi być wszędzie; 4. Grudzień: 4.1. Umiemy już ładnie jeść; 4.2. Świąteczne wypieki; 4.3. Słomkowy łańcuszek; 4.4. Choineczko miła, skądeś tu przybyła?; 4.5. Ładne i brzydkie słowo; 5. Marzec: 5.1. Lodowe pułapki; 5.2. Dbamy o nasze obuwie i ubranie; 5.3. Nasze mamy pracują; 5.4. Tam, gdzie mieszkamy, będzie czysto i ładnie; 5.5. Żegnamy zimę i szukamy wiosny; 5.6. Wielkanocne życzenia; 6. Kwiecień: 6.1. Jak najwięcej na powietrzu!; 6.2. Pracujemy na grządkach; 6.3. Budujemy domy; 6.4. Kto pomyśli, ten odgadnie; 6.5. Wkrótce 1 Maja; 6.6. Kolorowe zabawy; 7. Maj: 7.1. Ogień parzy - ogień niszczy; 7.2. Bo książka to przyjaciel mój; 7.3. Na majówkę!; 7.4. Moja mama; 7.5. Rysunki - ilustracje; 7.6. Skrzydlate marzenia; 8. Czerwiec: 8.1. Droga i jej prawa; 8.2. Z wizytą w szkole; 8.3. Jak dużo mamy kolegów!; 8.4. A na łące modro, złoto; 8.5. Morze, nasze morze!; 8.6. Wędrujemy w świat; 9. Lipiec: 9.1. Na letnią modę; 9.2. Zabawy z wodą; 9.3. Wiadomości z podwórka; 9.4. Tęcza Małgosi; 9.5. Co kto posieje - to zbiera; 9.6. Wychowanie sportowe; 10. Sierpień: 10.1. Czystość to zdrowie; 10.2. Koło mego ogródeczka dojrzewa jabłoneczka; 10.3. Plon niesiemy, plon; 10.4. Letnie zapachy i letnie głosy; 10.5. Patrzymy w chmury; 10.6. Zapraszamy na wystawę; Wykaz książek z literatury dziecięcej; Wykaz wymienionych w tekście pomocy graficznych: (kompletów konstrukcyjnych i zabawek) zatwierdzonych dla przedszkoli przez władze oświatowe
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37768, W.37769, W.37770 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40398 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39685 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; Rozdział 1. Przegląd badań nad rozwojem mowy u dzieci w wieku przedszkolnym: 1. Badania w ujęciu językoznawczym; 2. Badania w ujęciu psychologicznym i innym; 1.2. Rola języka w rozwoju psychicznym dziecka; 1.2. Sposoby opanowania języka i władania nim; 1.2. Rozwój kompetencji językowej w mowie dziecka; 3. Badania w ujęciu pedagogicznym; Rozdział 2. Problematyka pracy i metody badań: 1. Problem i cel pracy; 2. Charakterystyka badanych dzieci na tle ich środowiska; 3. Zastosowanie metody badawcze; Rozdział 3. Analiza struktur powierzchniowych: 1.Wypowiedzenie pojedyncze; 1.1. Rodzaje zdań pojedynczych; 1.2. Równoważniki zadań; 1.3. Rozwój schematów zdania pojedynczego; 1.4. Zdania rozwinięte; 1.5. Długość wypowiedzeń pojedynczych; 1.6. Określniki wypowiedzeń pojedynczych; 1.7. Zjawisko elipsy w mowie dziecka; 1.8. Szyk wyrazów w wypowiedziach pojedynczych; 2. Wypowiedzenia wieloskładowe ( złożone ); 2.1. Wypowiedzenia współrzędne; 2.2. Wypowiedzenia podrzędne; 2.3. Wypowiedzenia współrzędno-podrzędne wieloskładowe; 2.4. Wypowiedzenia eliptyczne; 2.5. Wypowiedzenia zestawione lub mowa niezależna; 2.6. Szyk zdań w wypowiedziach podrzędnie złożonych; Rozdział 4. Charakterystyczne cechy mowy potocznej dzieci: 1. Odstępstwa w zakresie związku zgody; 2. Brak zgody w użyciu czasu; 3. Wypowiedzenia wykolejone jako typowa struktura mowy potocznej; 4. Wypowiedzenia niedokończone; 5. Typowe cechy dialogu mówionego; 6. Wykolejenia anakolutyczne; 6.1. Wypowiedzenia bez podstawy zespolenia; 6.2. Brak niektórych składników w wypowiedzeniu; 6.3. Nieprawidłowe użycie spójników i zaimków względnych; 7. Potok składniowy; 8. Powtórzony element tekstotwórczy; Rozdział 5. Intencja semantyczna i jej werbalna realizacja: 1. Podłoże intencji semantycznej a struktura powierzchniowa wypowiedzeń dzieci; 2. Rodzaj zajęć a kształtowanie się w mowie dzieci intencji semantycznych ujmowanych w różne struktury składniowe; 2.1. Zajęcia z dominacją różnych form działania; 2.2. Zajęcia z dominacją działalności umysłowej; 2.3. Zajęcia z dominacją ekspresji słownej; 3. Charakterystyka struktur powierzchniowych ujmujących intencje semantyczne dzieci; Rozdział 6. Determinanty rozwoju struktur składniowych i intencji semantycznych w mowie dzieci w wieku przedszkolnym: 1. Wnioski wynikające z badań; 2. Prace w przedszkolu nad rozwijaniem struktur składniowych; Bibliografia; Spisa tabel, schematów i rysunków; Summary
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38127, W.38128 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9620 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9621 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9591, W.p9664, W.p9665 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: I. Przedmowa: 1. Dla kogo przewidziany jest program?; 2. Cele programu; 3. Metody, formy i zasady pracy wykorzystywane przy realizacji programu; 4. Współpraca z rodzicami; 5. Treść i struktura programu; 6. Funkcjonowanie w środowisku; 6.1. Czynności samoobsługowe; 6.2. Nawiązywanie kontaktów społeczno-emocjonalnych; 6.2.1. Dziecko poznaje siebie; 6.2.2. Dziecko i jego rodzina; 6.2.3. Dziecko wśród innych dzieci; II. Poziom zmysłowy - czyli poznawanie poprzez zmysły: 1. Ćwiczenia rozwijające zmysł dotyku; 1.1. Ćwiczenia zmierzające do poznania samego siebie; 1.2. Ćwiczenia zmierzające do poznania doznań termicznych; 1.3. Ćwiczenia zmierzające do rozpoznania różnych struktur powierzchniowych; 1.4. Ćwiczenia zmierzające do poznania drugiej osoby, sposobów komunikowania się z drugim człowiekiem, przekazywaniu mu informacji i emocji; 2. Ćwiczenia rozwijające zmysł smaku i węchu; 3. Ćwiczenia rozwijające percepcję wzrokową i koordynację wzrokowo-słuchową; 4. Ćwiczenia rozwijające percepcję słuchową; 4.1. Ćwiczenia wrażliwości słuchowej; 4.2. Ćwiczenia wstępne do nauki mowy; 5. Ćwiczenia rozwijające sprawność ruchową; Arkusz obserwacyjny rozwoju dziecka - na poziomie zmysłowym; III. Poziom poznawczy: 1. Ćwiczenia rozwijające percepcję i pamięć wzrokową; 2. Ćwiczenia percepcji, pamięci słuchowej i koordynacji; 2.1. Ćwiczenia wrażliwości słuchowej; 2.2. Ćwiczenia spostrzegawczości słuchowej i koordynacji słuchowo-wzrokowej; 3. Rozwój mowy i myślenia; 4. Ćwiczenia motoryki dużej i małej; 5. Ćwiczenia orientacji przestrzennej; 5.1. Ćwiczenia rozwijające orientację w schemacie własnego ciała; 5.2. Ćwiczenia orientacji w schemacie ciała drugiej osoby stojącej naprzeciw; 5.3. Ćwiczenia orientacji w przestrzeni; Arkusz obserwacyjny rozwoju dziecka - na poziomie poznawczym; IV. Poziom odkrywczo-badawczy: 1. Ćwiczenia rozwijające i usprawniające percepcję wzrokową i koordynację wzrokowo-ruchową; 2. Ćwiczenia percepcji i pamięci słuchowej oraz koordynacji słuchowo-ruchowej; 2.1. Ćwiczenia wrażliwości słuchowej i różnicowanie dźwięków niewchodzących w skład mowy ludzkiej; 2.2. Ćwiczenia rytmizujące; 2.3. Ćwiczenia rozwijające mowę, myślenie i wzbogacające słownik; 3. Ćwiczenia motoryki dużej i małej; 4. Ćwiczenia orientacji przestrzennej; 4.1. Zabawy doskonalące świadomość własnego ciała oraz ćwiczenia wdrążające do gospodarowania własnymi ruchami; 4.2. Zabawy rozwijające pojęcia dotyczące kierunków w przestrzeni; 4.3. Ćwiczenia i zabawy wyrabiające orientację w schemacie drugiej osoby; 4.4. Zabawy kształtujące określenia dotyczące położenia przedmiotów w przestrzeni ( określenie miejsca, kierunku ); 4.5. Zabawy rozwijające pamięć ruchową i koordynację wzrokowo-ruchową; Arkusz obserwacyjny rozwoju dziecka - na poziomie odkrywczo-badawczym; V. Poziom abstrakcyjno-symboliczny: 1. Ćwiczenia z zakresu percepcji wzrokowej; 2. Ćwiczenia w zakresie percepcji słuchowej; 2.1. Ćwiczenia rozwijające słuch fonematyczny oraz analizę i syntezę słuchową; 2.2. Ćwiczenia z zakresu rozwoju słuchu fonetycznego; 2.3. Ćwiczenia doskonalące pamięć słuchową i słowną; 2.4. Ćwiczenia doskonalące wypowiedzi dzieci ( mowę i myślenie ); 3. Ćwiczenia motoryki dużej i małej; 4. Ćwiczenia orientacji przestrzennej i kierunkowej; 4.1. Ćwiczenia kształtujące orientację w kierunkach oraz pamięć ruchową; 4.2. Ćwiczenia rozwijające wyobraźnię kinestetyczno-wzrokowo-ruchową; 4.3. Ćwiczenia wdrażające do zwalniania napięcia stawowo-mięśniowego motoryki małej dłoni i palców; 4.4. Ćwiczenia grafomotoryczne przygotowujące do nauki pisania; Arkusz obserwacyjny rozwoju dziecka - na poziomie abstrakcyjno-symbolicznym; Bibliografia; Aneks. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej [w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego, kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół oraz kształcenia w profilach w liceach profilowanych - MK]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41270, W.41175, W.41176 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Kącik przyrody w wychowaniu przedszkolnym / Jan Frątczak, Emilia Frątczak. - Wyd.2 popr. i rozsz. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1991. - 327 s.{4] k. tabl. : rys. ; 20 cm.
(Biblioteka Pedagogiczna Nauczyciela Przedszkola)
Streszczenie: Przedmowa do wydania drugiegoWstęp; I. Znaczenie i podstawowe przesłanki urządzenia dydaktycznego " kącika przyrody "; 1. Co to jest przyroda?; 2. Poznawanie przyrody przez dzieci w wieku przedszkolnym; 3. Pojecie dydaktyczne " kącika przyrody "; 4. Ogólne zasady poznawania przyrody; 5. Podstawowe zasady organizowania dydaktycznego " kącika przyrody "; 6. Podstawowe wskazówki urządzania i wyposażania dydaktycznego " kącika przyrody "; 7. Stałe i zmienne elementy dydaktycznego " kącika przyrody "; 8. Formy i metody pracy z dziećmi w dydaktycznym " kąciku przyrody "; 9. Wystawy w dydaktycznym " kąciku przyrody "; 10. Dydaktyczny " kącik przyrody " a " kącik pedagogiczny " dla rodziców; II. Dydaktyczny " kącik przyrody " w budynku przedszkolnym. Ogólne wyposażenie " kącika "; 1. Podstawowe urządzenia " kącika "; 2. Środki dydaktyczne; III. Dydaktyczny " kącik przyrody ożywionej "; 1. Ogród - najbliższy teren przedszkola; 2. Hodowle - uprawa roślin i chów zwierząt; 3. Uprawa roślin; 3.1. Morfologia i ekologia roślin; 3.2. Uprawa roślin lądowych; 3.3. Sposoby poznawania niektórych zjawisk życia roślin lądowych; 3.4. Hodowla roślin wodnych; 4. Chów i budowa zwierząt - znaczenie i sposoby; 4.1. Stosunek ludzi dorosłych do zwierząt a wychowanie dzieci; 4.2. Choroby odzwierzęce; 4.3. Dobór zwierząt do hodowli; 4.4. Ogólne wskazania metodyczne uczestnictwa dzieci w hodowli zwierząt; 4.5. Co i jak obserwować w " kąciku zwierząt "; 4.6. Klasyfikacja zwierząt; 4.7. Hodowla zwierząt wodnych; 4.8. Hodowla zwierząt lądowych; 4. Dydaktyczny " kącik przyrody nieożywionej "; 1. Wyposażenie " kącika przyrody nieożywionej "; 2. Metodyka realizacji treści przyrody nieożywionej w " kąciku przyrody "; 5. Dydaktyczny " kącik przyrody " poza budynkiem przedszkolnym; 1. Uprawa roślin; 2. Hodowla zwierząt; 3. " Kącik przyrody nieożywionej "; Wykaz instytucji, które mogą udzielić porad i innej pomocy; Literatura
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37133, W.37135, W.37134 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiczna Nauczyciela Przedszkola)
Streszczenie: Przedmowa do wydania drugiegoWstęp; I. Znaczenie i podstawowe przesłanki urządzenia dydaktycznego " kącika przyrody "; 1. Co to jest przyroda?; 2. Poznawanie przyrody przez dzieci w wieku przedszkolnym; 3. Pojecie dydaktyczne " kącika przyrody "; 4. Ogólne zasady poznawania przyrody; 5. Podstawowe zasady organizowania dydaktycznego " kącika przyrody "; 6. Podstawowe wskazówki urządzania i wyposażania dydaktycznego " kącika przyrody "; 7. Stałe i zmienne elementy dydaktycznego " kącika przyrody "; 8. Formy i metody pracy z dziećmi w dydaktycznym " kąciku przyrody "; 9. Wystawy w dydaktycznym " kąciku przyrody "; 10. Dydaktyczny " kącik przyrody " a " kącik pedagogiczny " dla rodziców; II. Dydaktyczny " kącik przyrody " w budynku przedszkolnym. Ogólne wyposażenie " kącika "; 1. Podstawowe urządzenia " kącika "; 2. Środki dydaktyczne; III. Dydaktyczny " kącik przyrody ożywionej "; 1. Ogród - najbliższy teren przedszkola; 2. Hodowle - uprawa roślin i chów zwierząt; 3. Uprawa roślin; 3.1. Morfologia i ekologia roślin; 3.2. Uprawa roślin lądowych; 3.3. Sposoby poznawania niektórych zjawisk życia roślin lądowych; 3.4. Hodowla roślin wodnych; 4. Chów i budowa zwierząt - znaczenie i sposoby; 4.1. Stosunek ludzi dorosłych do zwierząt a wychowanie dzieci; 4.2. Choroby odzwierzęce; 4.3. Dobór zwierząt do hodowli; 4.4. Ogólne wskazania metodyczne uczestnictwa dzieci w hodowli zwierząt; 4.5. Co i jak obserwować w " kąciku zwierząt "; 4.6. Klasyfikacja zwierząt; 4.7. Hodowla zwierząt wodnych; 4.8. Hodowla zwierząt lądowych; 4. Dydaktyczny " kącik przyrody nieożywionej "; 1. Wyposażenie " kącika przyrody nieożywionej "; 2. Metodyka realizacji treści przyrody nieożywionej w " kąciku przyrody "; 5. Dydaktyczny " kącik przyrody " poza budynkiem przedszkolnym; 1. Uprawa roślin; 2. Hodowla zwierząt; 3. " Kącik przyrody nieożywionej "; Wykaz instytucji, które mogą udzielić porad i innej pomocy; Literatura
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.32356 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37915 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.32715, W.32717 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.32718, W.32716 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41302, W.41091 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40478, W.40673 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej