Młodzież niepełnosprawna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(12)
Forma i typ
Książki
(12)
Dostępność
dostępne
(12)
Placówka
Wypożyczalnia
(12)
Autor
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(2)
Czajkowska Małgorzata
(1)
Kazanowski Zdzisław
(1)
Majewicz Piotr
(1)
Mikrut Adam
(1)
Olszewski Sławomir
(1)
Piszczek Maria
(1)
Stelter Żaneta
(1)
Wojciechowski Franciszek
(1)
Żuraw Hanna
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(10)
1990 - 1999
(1)
Kraj wydania
Polska
(12)
Język
polski
(12)
Temat
Powieść polska
(1089)
Polska
(758)
Dziecko
(481)
Poezja polska
(461)
Literatura polska
(456)
Młodzież niepełnosprawna
(-)
Opowiadanie polskie
(363)
Wychowanie
(277)
Nauczanie
(274)
nauczanie początkowe
(265)
dziecko
(247)
Język polski
(236)
Pedagogika
(227)
Dramat polski
(223)
język polski
(197)
Nauczanie początkowe
(186)
Pamiętniki polskie
(183)
Filozofia
(175)
Wychowanie w rodzinie
(160)
Sienkiewicz, Henryk
(145)
Psychologia
(143)
Szkolnictwo
(135)
Niepełnosprawni
(129)
Sztuka
(129)
Literatura młodzieżowa polska
(128)
Wychowanie przedszkolne
(128)
Nauczyciele
(126)
Pedagogika specjalna
(124)
Powieść francuska
(124)
Prus, Bolesław
(123)
Marksizm-leninizm
(115)
Matematyka
(115)
Żeromski, Stefan
(114)
Młodzież
(113)
matematyka
(113)
Literatura dziecięca polska
(110)
Mowa
(109)
Publicystyka polska
(109)
wychowanie
(107)
Rodzina
(103)
Powieść amerykańska
(100)
Powieść angielska
(98)
Dziecko niepełnosprawne
(93)
Literatura
(91)
Mickiewicz, Adam
(91)
nauczanie
(89)
Fizyka
(86)
Słowacki, Juliusz
(85)
literatura polska
(85)
Elektrotechnika
(84)
Osobowość
(83)
Wojna 1939-1945 r.
(83)
pedagogika
(83)
pisanie
(81)
Powieść rosyjska
(80)
Śląsk
(80)
Kultura
(79)
czytanie
(79)
nauczyciele
(79)
Muzyka
(78)
Historia
(77)
Oświata
(77)
Psychoterapia
(77)
Czytanie
(74)
Dziecko upośledzone umysłowo
(73)
Malarstwo polskie
(73)
nauczanie zintegrowane
(73)
Praca
(72)
Orzeszkowa, Eliza
(71)
Uczenie się
(71)
młodzież
(71)
Komputery
(70)
Powieść niemiecka
(70)
Religia
(70)
Gry i zabawy
(68)
Technika
(68)
Warszawa
(68)
Maszyny
(67)
Kraszewski, Józef Ignacy
(65)
Pisanie
(65)
Psychologia wychowawcza
(65)
Socjologia
(64)
Etyka
(63)
Gry edukacyjne
(63)
Młodzież szkolna
(63)
wychowanie w rodzinie
(63)
Gry i zabawy ruchowe
(62)
Lenin, Vladimir Il'i
(62)
Samochody
(62)
Biblioterapia
(61)
Nauka
(61)
Wojsko
(61)
Malarstwo
(59)
Stosunki interpersonalne
(59)
młodzież szkolna
(57)
Nauczanie historii
(56)
Psychologia rozwojowa
(55)
Literatura dziecięca
(54)
Psychologia społeczna
(53)
dziecko upośledzone umysłowo
(53)
szkolnictwo
(53)
12 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; Rozdział 1. Praca wychowawcza i rewalidacyjna z osobami o obniżonej sprawności umysłowej: 1. Uzasadnienie wyboru tematu; 2. Istota i charakterystyka niepełnosprawności umysłowej; 2.1. Definicja pojęć; 2.2. Cechy dzieci o obniżonej sprawności umysłowej; 3. Podstawowe założenia wychowania dzieci upośledzonych umysłowo w placówkach opiekuńczo-wychowawczych; 3.1. Organizowanie procesu wychowania w placówkach specjalnych; 3.2. Kształtowanie kompetencji społecznych osób o obniżonej sprawności umysłowej; 3.3. Stan badań nad kompetencjami społecznymi osób upośledzonych umysłowo; 4. Kierunki rewalidacji niepełnosprawnych umsyłowo; 4.1. Strategie i procedury w procesie rewalidacji; 4.2. Wybrane nowatorskie metody aktywizujące w rehabilitacji osób niepełnosprawnych umysłowo; 5. Miejsce internatu w procesie socjalizacji dzieci i młodzieży upośledzonych umysłowo; 5.1. Internat jako placówka społeczna w systemie oświaty i wychowania; 5.2.Struktura modelu organizacyjnego internatu; 5.3. Funkcje internatu w specjalnym ośrodku szkolno-wychowawczym; 5.4. Kompensacyjne metody, formy i typy zajęć stosowane w pracy z dziećmi upośledzonymi umysłowo w internacie; Rozdział 2. Organizacja badań własnych: 1. Przedmiot i cele badań; 2. Problemy i hipotezy badawcze oraz zmienne; 3. Procedura badań; 3.1. Metody, techniki i narzędzia badawcze; 3.2. Sposób opracowania wyników badań; 3.3. Teren, organizacja i przebieg badań; 3.4. Charakterystyka badanych grup; Rozdział 3. Analiza wyników badań; 1. Metody i obszary działań wychowawczych organizowanych w badanych internatach; 1.2. Obszary i kierunki oddziaływań wychowawczych występujących w pracy wychowawczej w badanych internatach; 2. Specjalistyczne przygotowanie kadry pedagogicznej pracującej w objętych badaniami internatach; 2.1. Przygotowanie do pracy w szkolnictwie specjalnym osób zatrudnionych na etatach wychowawców; 2.2. Specjaliści zatrudnieni w badanych placówkach; 3. Baza lokalowa i wyposażenie intenatów; 4. Struktura rodzin wychowanków bioracych udział w badaniach; 5. Ustalenie poziomu kompetencji społecznych wychowanków internatów objętych badaniami; 5.1. Negatywne czynniki występujące w procesie socjalizacji wychowanków w badanych internatach; 5.2. Ustalenie zależności bądź zbieżności pomiedzy respektowaniem norm społecznych przez wychowanków przebywających w internatach objętych badaniami; 5.4. Uczestnictwo w zajęciach wychowanków badanych internatów; 5.5. Uzyskiwanie pozytywnych doświadczeń przez wychowanków; 5.6. Funkcjonowanie w grupie wychowanków intenratów objętych badaniami; 5.7. Poziom uspołecznienia wychowanków internatów uczestniczacych w badaniach; Podsumowanie; Dyskusja nad wynikami; Zakończenie; Literatura; Aneks ( Kwestionariusz 1 - do charakterystyki indywidualnej wychowanków badanych internatów; Kwestnionariusz 2 - do wywiadu z kierownikami badanych internatów; Kwestnionariusz 3 - do wywiadu z wychowawcami w badanych interatach; Kwestionariusz 4 - do wywiadu z wychowankami badanych internatów )
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41662, W.41661 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41758 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 0239-6025 ; Nr 345)
Streszczenie: Wstęp; Rozdział 1. Zachowanie się osób niepełnosprawnych ruchowo w stosunku do siebie, innych i zadań: 1. Organizacja i charakterystyczne cechy zachowania się osób niepełnosprawnych ruchowo; Rozdział 2. Obraz samego siebie i jego rola w zachowaniu osób niepełnosprawnych ruchowo: 1. Obraz samego siebie - ustalenia terminologiczne; 2. Struktura i treść obrazu samego siebie; 3. Regulacyjna rola obrazu samego siebie w zachowaniu; 4. Kształtowanie się obrazu samego siebie u młodzieży niepełnosprawnej ruchowo; Rozdział 3. Metodologia badań własnych: 1. Cel pracy, problemy badawcze, hipotezy; 2. Procedura badawcza; 3. Charakterystyka badanych grup; Rozdział 4. Obraz samego siebie młodzieży niepełnosprawnej ruchowo i pełnosprawnej: 1. Podobieństwa i różnice w strukturze obrazu samego siebie młodzieży niepełnosprawnej ruchowo i pełnosprawnej; 1. Stopień ograniczenia aktywności ruchowej jako czynnik modyfikujący strukturę obrazu samego siebie młodzieży z dysfunkcjami narządów ruchu; Rozdział 5. Charakterystyczne cechy zachowania młodzieży niepełnosprawnej ruchowo i pełnosprawnej w stosunku do siebie, innych oraz zadań: 1. Asertywność jako wymiar zachowania wobec samego siebie; 2. Style zachowania wobec innych osób; 3. Orientacje życiowe badanej młodzieży; 4. Stopień ograniczenia aktywności ruchowej jako czynnik modyfikujący zachowanie młodzieży z dysfunkcjami narządów ruchu; Rozdział 6. Wpływ obrazu samego siebie na zachowanie młodzieży niepełnosprawnej ruchowo: 1. Regulacyjna rola obrazu samego siebie w zachowaniach asertywnych młodzieży z dysfunkcjami narządów ruchu; 2. Regulacyjna rola obrazu samego siebie w zachowaniu wobec innych ludzi młodzieży niepełnosprawnej ruchowo i pełnosprawnej; 3. Regulacyjna rola obrazu samego siebie w tworzeniu orientacji życiowych przez młodzież niepełnosprawną ruchowo i pełnosprawną; 4. Ograniczenia aktywności ruchowej jako czynnik modyfikujący regulacyjną rolę obrazu samego siebie w zachowaniu młodzieży z dysfunkcjami narządów ruchu; Podsumowanie; Postulaty dla praktyki rehabilitacyjnej oraz wychowawczej; Bibliografia; Wykaz tabel, schematów, rysunków i wykresów; Aneks ( Skala do badania obrazu własnej osoby [ Tennesse Self Concept Scale - William H. Fitts ]; Skala ja i inni; Jan M. Stanik. Skala ustosunkowań interpersonalnych SUI )
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41162, W.41268, W.41163, W.41310 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 0239-6025 ; Nr 416)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41769 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
tabele
Streszczenie: Wprowadzenie; 1. Z teorii i praktyki logopedycznej: 1.1. Baca, Katarzyna, Gajgał, Dorota. Model opieki logopedycznej w Polsce; 1.2. Karczmarek, Bożydar. Pozajęzykowe aspekty porozumiewania się; 1.3. Minczakiewicz, Elżbieta. Edukacyjny i pragmatyczny aspekt rozwoju komunikacji u dzieci ze sprzężonymi zaburzeniami rozwoju; 1.4. Kudłacik, Ewa. Poziom funkcjonowania dzieci głębiej upośledzonych umysłowo w wieku przedszkolnym w zakresie porozumiewania się oraz umiejętności słuchowo - językowych i wzrokowo-przestrzennych; 1.5. Skoczek, Anna. Jąkanie - wybrane zagadnienia terapii; 1.6. Minczakiewicz, Elżbieta, Pniewska, Helena, Pniewska-Baukus, Alina. Logorytmika jedną z nowszych metod terapii logopedycznej; 1.7. Miętus, Małgorzata. Kształtowanie słuchu fonematycznego fonematycznego dzieci niedosłyszących; 1.8. Zielińska, Jolanta. Ocena skuteczności zastosowania laryngograficzno-komputerowej metody wizualizacji sygnału mowy w rozwoju oralnym dzieci z wadą słuchu; 1.9. Suligowska, Beata. W jaki sposób opóźniony rozwój mowy wopływa na pojawienie się trudności w czytaniu i pisaniu?; 1.10. Baraniewicz, Danuta. Video Home Training - domowy trening komunikacji; 1.11. Surowaniec, Józef. Nauczanie poprawnego wymawiania głoski r; 2. Sylwetki wielkich humanistów z dziedziny medycyny i językoznawstwa oraz ich dokonania na gruncie teorii i praktyki logopedycznej: 2.1. Rutkowska, Anna. Jan Siestrzyński prekursorem polskiej surdologopedii; 2.2. Wydra, Joanna. Jan Baudouin de Courtenay - prekursor nowoczesnej logopedii; 2.3. Kiśniowska, Magdalena. Wkład Władysława Ołtuszewskiego w rozwoju polskiej logopedii; 2.4. Święch, Ewelina. Benedykt Dylewski jako twórca systemu opieki logopedycznej; 2.5. Waliczek, Józef, Skórzak, Marek. Irena Styczek - kierownik studium logopedycznego i ceniony autor pierwszego w Polsce podręcznika akademickiego pt. " Logopedia "; 2.6. Kasperek, Beata, Durajczyk, Wiesław. Maria Góral - " matka matek " dzieci głuchych; 2.7. Minczkiewicz, Elżbieta. Leon Karczmarek - humanista, inspirator i twórca podstaw polskiej logopedii; 2.8. Minczakiewicz, Elżbieta. Urszula Zofia Parol - inicjator i twórca racjonalnych podstaw opieki logopedycznej nad dzieckiem z niedokształceniem mowy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41033, W.41035, W.40965, W.41032, W.41034 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
tabele
Streszczenie: Wprowadzenie; 1. Z teorii i praktyki logopedycznej: 1.1. Baca, Katarzyna, Gajgał, Dorota. Model opieki logopedycznej w Polsce; 1.2. Karczmarek, Bożydar. Pozajęzykowe aspekty porozumiewania się; 1.3. Minczakiewicz, Elżbieta. Edukacyjny i pragmatyczny aspekt rozwoju komunikacji u dzieci ze sprzężonymi zaburzeniami rozwoju; 1.4. Kudłacik, Ewa. Poziom funkcjonowania dzieci głębiej upośledzonych umysłowo w wieku przedszkolnym w zakresie porozumiewania się oraz umiejętności słuchowo - językowych i wzrokowo-przestrzennych; 1.5. Skoczek, Anna. Jąkanie - wybrane zagadnienia terapii; 1.6. Minczakiewicz, Elżbieta, Pniewska, Helena, Pniewska-Baukus, Alina. Logorytmika jedną z nowszych metod terapii logopedycznej; 1.7. Miętus, Małgorzata. Kształtowanie słuchu fonematycznego fonematycznego dzieci niedosłyszących; 1.8. Zielińska, Jolanta. Ocena skuteczności zastosowania laryngograficzno-komputerowej metody wizualizacji sygnału mowy w rozwoju oralnym dzieci z wadą słuchu; 1.9. Suligowska, Beata. W jaki sposób opóźniony rozwój mowy wopływa na pojawienie się trudności w czytaniu i pisaniu?; 1.10. Baraniewicz, Danuta. Video Home Training - domowy trening komunikacji; 1.11. Surowaniec, Józef. Nauczanie poprawnego wymawiania głoski r; 2. Sylwetki wielkich humanistów z dziedziny medycyny i językoznawstwa oraz ich dokonania na gruncie teorii i praktyki logopedycznej: 2.1. Rutkowska, Anna. Jan Siestrzyński prekursorem polskiej surdologopedii; 2.2. Wydra, Joanna. Jan Baudouin de Courtenay - prekursor nowoczesnej logopedii; 2.3. Kiśniowska, Magdalena. Wkład Władysława Ołtuszewskiego w rozwoju polskiej logopedii; 2.4. Święch, Ewelina. Benedykt Dylewski jako twórca systemu opieki logopedycznej; 2.5. Waliczek, Józef, Skórzak, Marek. Irena Styczek - kierownik studium logopedycznego i ceniony autor pierwszego w Polsce podręcznika akademickiego pt. " Logopedia "; 2.6. Kasperek, Beata, Durajczyk, Wiesław. Maria Góral - " matka matek " dzieci głuchych; 2.7. Minczkiewicz, Elżbieta. Leon Karczmarek - humanista, inspirator i twórca podstaw polskiej logopedii; 2.8. Minczakiewicz, Elżbieta. Urszula Zofia Parol - inicjator i twórca racjonalnych podstaw opieki logopedycznej nad dzieckiem z niedokształceniem mowy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41265, W.41148, W.41149 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 0239-6025 ; Nr 404)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41652 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41492 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43144 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43058, W.43059 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39097, W.41016, W.39098, W.39099 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: I. Nowe regulacje prawne w obszarze kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; II. Doradztwo edukacyjno-zawodowe; III. Model pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w przedszkolu, szkole podstawowej, gimnazjum i szkole ponadgimnazjalnej; IV. Praca z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - przykładowe rozwiazania. 1. Uczeń ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się czytania i pisania; 2. Uczeń ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki; 3. Model pracy z uczniem niesłyszącym lub słabo słyszącym; 4. Model pracy z uczniem niewidomym lub słabo widzącym; 5. Model pracy z uczniem z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją; 6. Model pracy z uczniem z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; 7. Model pracy z uczniem z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym; 8. Kształcenie uczniów z niepełnosprawnością sprzężoną; 9. Model pracy z uczniem z autyzmem; 10. Model pracy z uczniem z ADHD; 11. Model pracy z uczniem niedostosowanym społecznie lub zagrożonym niedostosowaniem społecznym; 12. Model pracy z uczniem szczególnie uzdolnionym; 13. Model pracy z uczniem z chorobą przewlekłą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43861 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej