dziecko niedosłyszące
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(12)
Forma i typ
Książki
(12)
Dostępność
dostępne
(12)
Placówka
Wypożyczalnia
(12)
Autor
Młynarska Małgorzata
(3)
Smereka Tomasz
(3)
Góralówna Maria
(2)
Hołyńska Bożena
(2)
Kupisiewicz Małgorzata
(2)
Dryżałowska Grażyna
(1)
Duliński Tomasz
(1)
Eckert Urszula
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(1)
Kobosko Joanna
(1)
Kosmalowa Joanaa
(1)
Muller Jacob Rene
(1)
Zielińska Ewa
(1)
Żabczyńska Ewa
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(10)
1980 - 1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(12)
Język
polski
(12)
Temat
Powieść polska
(1089)
Polska
(758)
Dziecko
(481)
Poezja polska
(461)
Literatura polska
(456)
dziecko niedosłyszące
(-)
Opowiadanie polskie
(363)
Wychowanie
(277)
Nauczanie
(274)
nauczanie początkowe
(265)
dziecko
(247)
Język polski
(236)
Pedagogika
(227)
Dramat polski
(223)
język polski
(197)
Nauczanie początkowe
(186)
Pamiętniki polskie
(183)
Filozofia
(175)
Wychowanie w rodzinie
(160)
Sienkiewicz, Henryk
(145)
Psychologia
(143)
Szkolnictwo
(135)
Niepełnosprawni
(129)
Sztuka
(129)
Literatura młodzieżowa polska
(128)
Wychowanie przedszkolne
(128)
Nauczyciele
(126)
Pedagogika specjalna
(124)
Powieść francuska
(124)
Prus, Bolesław
(123)
Marksizm-leninizm
(115)
Matematyka
(115)
Żeromski, Stefan
(114)
Młodzież
(113)
matematyka
(113)
Literatura dziecięca polska
(110)
Mowa
(109)
Publicystyka polska
(109)
wychowanie
(107)
Rodzina
(103)
Powieść amerykańska
(100)
Powieść angielska
(98)
Dziecko niepełnosprawne
(93)
Literatura
(91)
Mickiewicz, Adam
(91)
nauczanie
(89)
Fizyka
(86)
Słowacki, Juliusz
(85)
literatura polska
(85)
Elektrotechnika
(84)
Osobowość
(83)
Wojna 1939-1945 r.
(83)
pedagogika
(83)
pisanie
(81)
Powieść rosyjska
(80)
Śląsk
(80)
Kultura
(79)
czytanie
(79)
nauczyciele
(79)
Muzyka
(78)
Historia
(77)
Oświata
(77)
Psychoterapia
(77)
Czytanie
(74)
Dziecko upośledzone umysłowo
(73)
Malarstwo polskie
(73)
nauczanie zintegrowane
(73)
Praca
(72)
Orzeszkowa, Eliza
(71)
Uczenie się
(71)
młodzież
(71)
Komputery
(70)
Powieść niemiecka
(70)
Religia
(70)
Gry i zabawy
(68)
Technika
(68)
Warszawa
(68)
Maszyny
(67)
Kraszewski, Józef Ignacy
(65)
Pisanie
(65)
Psychologia wychowawcza
(65)
Socjologia
(64)
Etyka
(63)
Gry edukacyjne
(63)
Młodzież szkolna
(63)
wychowanie w rodzinie
(63)
Gry i zabawy ruchowe
(62)
Lenin, Vladimir Il'i
(62)
Samochody
(62)
Biblioterapia
(61)
Nauka
(61)
Wojsko
(61)
Malarstwo
(59)
Stosunki interpersonalne
(59)
młodzież szkolna
(57)
Nauczanie historii
(56)
Psychologia rozwojowa
(55)
Literatura dziecięca
(54)
Psychologia społeczna
(53)
dziecko upośledzone umysłowo
(53)
szkolnictwo
(53)
12 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; I. Uszkodzenia słuchu - rozróżnienie definicyjne: 1. Klasyfikacja medyczna; 2. Klasyfikacja audiometryczna; 3. Klasyfikacja pedagogiczna; II. Deprywacyjna rola uszkodzenia słuchu w rozwoju językowym dziecka: 1. Upośledzenie słuchu a rozwój języka; 2. Upośledzenie słuchu a rozwój mowy; III. Rozwój języka a rozwój psychospołeczny dziecka niesłyszącego: 1. Rozwój poznawczy; 2. Rozwój emocjonalny i społeczny; IV. Rola języka w edukacji: 1. Język a dojrzałość szkolna; 2. Język a proces nauczania i uczenia się; 3. Język a umiejętność czytania; 4. Język a umiejętność pisania; V. Integracja - nowa koncepcja kształcenia: 1. Integracja w edukacji dzieci niepełnosprawnych; 2. Koncepcje kształcenia integracyjnego dzieci niepełnosprawnych na świecie; 3. Początki i rozwój integracyjnego kształcenia dzieci niesłyszących; 4. Opieka specjalistyczna i kształcenie dzieci niesłyszących w Polsce; VI. Model integracyjnego systemu kształcenia dzieci niesłyszących: 1. Analiza wymagań systemu; 2. Konstrukcja systemu; 3. Próba oceny efektywności systemu; Zakończenie; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39536, W.39538, W.39537, W.39535, W.39534 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39853 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: [Przedmowa]; Część 1: 1. Postawy rodziców - B. Hołyńska; 1.1. Rodzaje postaw; 1.2. Postawy rodziców wobec faktu kalectwa dziecka i wobec dziecka uszkodzonego; 1.3. Postawa najbardziej sprzyjająca rozwojowi dziecka głuchego; 1.4. Perspektywy rozwojowe dziecka z wadą słuchu; 2. Rozpoznanie wady słuchu u dziecka - M. Góralówna; 2.1. Od kiedy dziecko słyszy i jak to można stwierdzić?; 2.2. Reakcje słuchowe noworodka i niemowlęcia; 2.3. Dlaczego ważne jest wczesne wykrycie wady słuchu u dziecka?; 2.4. U jakich dzieci częściej w stosunku do ogółu niemowląt może występować upośledzenie słuchu?; 2.5. Kto zwykle pierwszy zauważa wadę słuchu u dziecka?; 2.6. W jaki sposób bada się słuch u małego dziecka?; 2.7. Badanie słuchu u dziecka w wieku przedszkolnym; 2.8. Jak odbywa się badanie słuchu u dziecka w wieku szkolnym?; 2.9. Co to jest obiektywne badanie słuchu?; 3. Wady słuchu, ich przyczyny, możliwości leczenia i zapobiegania - M. Góralówna; 3.1. Dziedziczne przekazywanie wady słuchu; 3.2. Jakie mogą być inne przyczyny wrodzonych wad słuchu?; 3.3. Najczęstsze przyczyny pourodzeniowych uszkodzeń słuchu; 3.4. Trudności w ustaleniu najbardziej prawdopodobnej przyczyny uszkodzenia słuchu w określonym przypadku; 3.5. Które zaburzenia słuchu nadają się do leczenia? Jakie są możliwości zapobiegania uszkodzeniom słuchu?; 3.6. Czy i w jakim stopniu istnieją możliwości zapobiegania głuchocie?; 3.7. Czy można myśleć o zapobieganiu głuchocie wrodzonej?; 3.8. Czy i w jaki sposób można ograniczyć częstość występowania głuchoty dziedzicznej?; 4. Wieloaspektowa ocena wady słuchu pod kątem dalszych perspektyw rozwojowych dziecka - M. Góralówna; 4.1. Zależność od czasu wystąpienia wady słuchu; 4.2. Zależność od rodzaju uszkodzenia słuchu; 4.3. Gdzie jest granica pomiędzy głuchotą a niedosłuchem?; 4.4. Czym różni się niedosłuch przewodzeniowy od niedosłuchu odbiorczego?; 4.5. Klasyfikacja według stopnia upośledzenia słuchu; 4.6. Ocena słuchu pod kątem jego wykorzystania dla przyswajania mowy; 4.7. Zależność od czasu podjęcia rehabilitacji i od oddziaływania środowisk; 5. Ogólny rozwój psychofizyczny dziecka - M. Góralówna; 5.1. Prawidła rozwoju ogólnego dziecka; 5.2. Prawa i potrzeby psychiczne każdego dziecka; 5.3. Potrzeby psychiczne każdego dziecka - znaczenie właściwego zaspokajania potrzeb dla prawidłowego rozwoju ogólnego; 5.4. Przyczyny opóźnienia ogólnego rozwoju dzieci z wadą słuchu; 5.5. Rehabilitacja mowy dzieci z wadą słuchu w oparciu o wszystkie zmysły; Część 2: 1. Zaopatrywanie dziecka z uszkodzonym słuchem w aparat słuchowy - M. Góralówna; 1.1. Rozwój poglądów na temat wczesnego zaopatrywania dziecka w aparat słuchowy; 1.2. Optymalny czas dla wykorzystania resztek słuchu u dziecka; 1.3. Jaka jest rola aparatu słuchowego?; 1.4. Co warto wiedzieć o aparatach wzmacniających dźwięki?; 1.5. Co oznacza określenie " aparat na przewodnictwo powietrzne " i " aparat na przewodnictwo kostne "?; 1.6. Aparaty jednoustne czy obuuszne?; 1.7. Aparaty specjalne; 1.8. Jakie znaczenie ma indywidualna wkładka uszna?; 1.9. Odbiór indukcyjny dźwięków i jego wykorzystanie przy posługiwaniu się aparatem słuchowym; 1.10. Uwagi na temat posługiwania się aparatem; 1.11. Awarie i zakłócenia w funkcjonowaniu aparatu; 1.12. Co robić, gdy aparat " nie działa "?; 2. Okres początkowy - możliwości rozwojowe dzieci do 24 miesiąca życia - B. Wołyńska; 2.1. Optymalny wiek rehabilitacji dziecka głuchego; 2.2. Przygotowanie i sposób przechowywania materiałów pomocniczych do rehabilitacji. Sposób prowadzenia ćwiczeń; 2.3. Zanim przystąpimy do zajęć; 2.4. Ćwiczenie ogólnorozwojowe ze szczególnym zwróceniem uwagi na sferę emocjonalna i rozwój mowy; 2.4.1. Od 1 do 4 miesiąca życia - pobudzenie reakcji emocjonalnych; 2.4.2. Od 4 do 6 miesiąca życia - stymulacje reakcji emocjonalnych; ćwiczenie mowy; 2.4.3. Od 6 do 9 miesiąca życia - ćwiczenie sprawności ruchowej; 2.4.4. Od 9 do 12 miesiąca życia - ćwiczenie sprawności ruchowej; 2.4.5. Od 12 do 24 miesiąca życia - ćwiczenie sprawności ruchowej; 2.5. Ogólne wskazówki wychowawcze; 3. Wiek przedszkolny ( od 3 do 5 roku życia ) - B. Wołyńska; 3.1. Ogólne warunki prawidłowego prowadzenia rehabilitacji małego dziecka z uszkodzonym słuchem; 3.2. Przykłady ćwiczeń wszystkich zmysłów dla dzieci od 3 do 5 lat; 3.3. Rozwijanie mowy biernej ( rozumienie ) i mowy czynnej; 3.4. Ogólna wskazówki wychowawcze; 3.5. Wartość wychowawcza przedszkola; 4. Starszy wiek przedszkolny - przygotowania do szkoły - B. Wołyńska; 4.1. Ćwiczenia rozwijające mowę bierną i czynną dziecka; 4.2. Zabawy przygotowujące dziecko do nauki czytania; 4.3. Zabawy przygotowujące do nauki pisania; 4.4. Orientacja w odległościach i kierunkach; 4.5. Ćwiczenia rozwijające myślenie matematyczne dziecka z wadą słuchu; 4.6. Kilka słów o dojrzałości szkolnej; 5. Wykorzystywanie resztek słuchu podczas rehabilitacji dziecka z wadą słuchu - M. Góralówna; 5.1. Zapoznawanie małego dziecka z wadą słuchu ze światem dźwięków występujących w jego otoczeniu; 5.2. Rozwijanie wrażliwości na bodźce dzięki używaniu aparatu słuchowego; 6. Rozwijanie mowy na podstawie elementów słuchowych i pozasłuchowych - M. Góralówna; 6.1. Reakcja dziecka a swoje imię; 6.2. Jak zapewnić dziecku optymalne warunki odbioru mowy?; 6.3. Jak należy mówić do dziecka?; 6.4. Rozwój mowy czynnej i jej cechy charakterystyczne u dziecka z wadą słuchu; 6.5. Praca nad mową mającą na celu rozwijanie ekspresji słownej; 6.6. Jakie są cechy szczególne charakteryzujące mowę dziecka z wadą słuchu?; 6.7. Jak pracować nad rozwijaniem i udoskonalaniem ekspresji słownej dziecka z wadą słuchu?; 7. Perspektywy szkolne dziecka z trwałym uszkodzeniem słuchu - M. Górlówna
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37327, W.37326, W.38280, W.38281 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: [Przedmowa]; Część 1: 1. Postawy rodziców - B. Hołyńska; 1.1. Rodzaje postaw; 1.2. Postawy rodziców wobec faktu kalectwa dziecka i wobec dziecka uszkodzonego; 1.3. Postawa najbardziej sprzyjająca rozwojowi dziecka głuchego; 1.4. Perspektywy rozwojowe dziecka z wadą słuchu; 2. Rozpoznanie wady słuchu u dziecka - M. Góralówna; 2.1. Od kiedy dziecko słyszy i jak to można stwierdzić?; 2.2. Reakcje słuchowe noworodka i niemowlęcia; 2.3. Dlaczego ważne jest wczesne wykrycie wady słuchu u dziecka?; 2.4. U jakich dzieci częściej w stosunku do ogółu niemowląt może występować upośledzenie słuchu?; 2.5. Kto zwykle pierwszy zauważa wadę słuchu u dziecka?; 2.6. W jaki sposób bada się słuch u małego dziecka?; 2.7. Badanie słuchu u dziecka w wieku przedszkolnym; 2.8. Jak odbywa się badanie słuchu u dziecka w wieku szkolnym?; 2.9. Co to jest obiektywne badanie słuchu?; 3. Wady słuchu, ich przyczyny, możliwości leczenia i zapobiegania - M. Góralówna; 3.1. Dziedziczne przekazywanie wady słuchu; 3.2. Jakie mogą być inne przyczyny wrodzonych wad słuchu?; 3.3. Najczęstsze przyczyny pourodzeniowych uszkodzeń słuchu; 3.4. Trudności w ustaleniu najbardziej prawdopodobnej przyczyny uszkodzenia słuchu w określonym przypadku; 3.5. Które zaburzenia słuchu nadają się do leczenia? Jakie są możliwości zapobiegania uszkodzeniom słuchu?; 3.6. Czy i w jakim stopniu istnieją możliwości zapobiegania głuchocie?; 3.7. Czy można myśleć o zapobieganiu głuchocie wrodzonej?; 3.8. Czy i w jaki sposób można ograniczyć częstość występowania głuchoty dziedzicznej?; 4. Wieloaspektowa ocena wady słuchu pod kątem dalszych perspektyw rozwojowych dziecka - M. Góralówna; 4.1. Zależność od czasu wystąpienia wady słuchu; 4.2. Zależność od rodzaju uszkodzenia słuchu; 4.3. Gdzie jest granica pomiędzy głuchotą a niedosłuchem?; 4.4. Czym różni się niedosłuch przewodzeniowy od niedosłuchu odbiorczego?; 4.5. Klasyfikacja według stopnia upośledzenia słuchu; 4.6. Ocena słuchu pod kątem jego wykorzystania dla przyswajania mowy; 4.7. Zależność od czasu podjęcia rehabilitacji i od oddziaływania środowisk; 5. Ogólny rozwój psychofizyczny dziecka - M. Góralówna; 5.1. Prawidła rozwoju ogólnego dziecka; 5.2. Prawa i potrzeby psychiczne każdego dziecka; 5.3. Potrzeby psychiczne każdego dziecka - znaczenie właściwego zaspokajania potrzeb dla prawidłowego rozwoju ogólnego; 5.4. Przyczyny opóźnienia ogólnego rozwoju dzieci z wadą słuchu; 5.5. Rehabilitacja mowy dzieci z wadą słuchu w oparciu o wszystkie zmysły; Część 2: 1. Zaopatrywanie dziecka z uszkodzonym słuchem w aparat słuchowy - M. Góralówna; 1.1. Rozwój poglądów na temat wczesnego zaopatrywania dziecka w aparat słuchowy; 1.2. Optymalny czas dla wykorzystania resztek słuchu u dziecka; 1.3. Jaka jest rola aparatu słuchowego?; 1.4. Co warto wiedzieć o aparatach wzmacniających dźwięki?; 1.5. Co oznacza określenie " aparat na przewodnictwo powietrzne " i " aparat na przewodnictwo kostne "?; 1.6. Aparaty jednoustne czy obuuszne?; 1.7. Aparaty specjalne; 1.8. Jakie znaczenie ma indywidualna wkładka uszna?; 1.9. Odbiór indukcyjny dźwięków i jego wykorzystanie przy posługiwaniu się aparatem słuchowym; 1.10. Uwagi na temat posługiwania się aparatem; 1.11. Awarie i zakłócenia w funkcjonowaniu aparatu; 1.12. Co robić, gdy aparat " nie działa "?; 2. Okres początkowy - możliwości rozwojowe dzieci do 24 miesiąca życia - B. Wołyńska; 2.1. Optymalny wiek rehabilitacji dziecka głuchego; 2.2. Przygotowanie i sposób przechowywania materiałów pomocniczych do rehabilitacji. Sposób prowadzenia ćwiczeń; 2.3. Zanim przystąpimy do zajęć; 2.4. Ćwiczenie ogólnorozwojowe ze szczególnym zwróceniem uwagi na sferę emocjonalna i rozwój mowy; 2.4.1. Od 1 do 4 miesiąca życia - pobudzenie reakcji emocjonalnych; 2.4.2. Od 4 do 6 miesiąca życia - stymulacje reakcji emocjonalnych; ćwiczenie mowy; 2.4.3. Od 6 do 9 miesiąca życia - ćwiczenie sprawności ruchowej; 2.4.4. Od 9 do 12 miesiąca życia - ćwiczenie sprawności ruchowej; 2.4.5. Od 12 do 24 miesiąca życia - ćwiczenie sprawności ruchowej; 2.5. Ogólne wskazówki wychowawcze; 3. Wiek przedszkolny ( od 3 do 5 roku życia ) - B. Wołyńska; 3.1. Ogólne warunki prawidłowego prowadzenia rehabilitacji małego dziecka z uszkodzonym słuchem; 3.2. Przykłady ćwiczeń wszystkich zmysłów dla dzieci od 3 do 5 lat; 3.3. Rozwijanie mowy biernej ( rozumienie ) i mowy czynnej; 3.4. Ogólna wskazówki wychowawcze; 3.5. Wartość wychowawcza przedszkola; 4. Starszy wiek przedszkolny - przygotowania do szkoły - B. Wołyńska; 4.1. Ćwiczenia rozwijające mowę bierną i czynną dziecka; 4.2. Zabawy przygotowujące dziecko do nauki czytania; 4.3. Zabawy przygotowujące do nauki pisania; 4.4. Orientacja w odległościach i kierunkach; 4.5. Ćwiczenia rozwijające myślenie matematyczne dziecka z wadą słuchu; 4.6. Kilka słów o dojrzałości szkolnej; 5. Wykorzystywanie resztek słuchu podczas rehabilitacji dziecka z wadą słuchu - M. Góralówna; 5.1. Zapoznawanie małego dziecka z wadą słuchu ze światem dźwięków występujących w jego otoczeniu; 5.2. Rozwijanie wrażliwości na bodźce dzięki używaniu aparatu słuchowego; 6. Rozwijanie mowy na podstawie elementów słuchowych i pozasłuchowych - M. Góralówna; 6.1. Reakcja dziecka a swoje imię; 6.2. Jak zapewnić dziecku optymalne warunki odbioru mowy?; 6.3. Jak należy mówić do dziecka?; 6.4. Rozwój mowy czynnej i jej cechy charakterystyczne u dziecka z wadą słuchu; 6.5. Praca nad mową mającą na celu rozwijanie ekspresji słownej; 6.6. Jakie są cechy szczególne charakteryzujące mowę dziecka z wadą słuchu?; 6.7. Jak pracować nad rozwijaniem i udoskonalaniem ekspresji słownej dziecka z wadą słuchu?; 7. Perspektywy szkolne dziecka z trwałym uszkodzeniem słuchu - M. Górlówna
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.36757 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40478, W.40673 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39563 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; I. Nadmierne trudności dzieci z wadą słuchu w uczeniu się matematyki w warunkach szkolnych; 1. Dojrzałość do uczenie się matematyki w warunkach szkolnych; 2. Kompetencje intelektualne niezbędne w uczeniu się matematyki; 2.1. Dziecięce liczenie; 2. 2. Operacyjne rozumowanie na poziomie konkretnym, w zakresie potrzebnym do zrozumienia pojęcia liczby; 3. Diagnozowanie intelektualnych kompetencji do uczenia się matematyki dzieci z wadą słuchu; 3.1. Metody badania umiejętności matematycznych dostępnych na poziomie przedoperacyjnym - dziecięce liczenie; 3.1.1. Scenariusze badań - serie prób do badania dziecięcego liczenia: wersja werbalna i wersja w systemie językowo-migowym; 3.1.1.1. Umiejętności liczenia i odróżniania liczenia błędnego od prawidłowego; 3.1.1.2. Porównanie liczebności zbiorów; 3.1.1.3. Dodawanie i odejmowanie; 3.2. Metody badania operacyjnego rozumowania na poziomie konkretnym w zakresie potrzebnym do zrozumienia pojęcia liczby; 3.2.1. Scenariusze badań - serie prób do badania operacyjnego rozumowania na poziomie konkretnym: wersja werbalna i wersja w systemie językowo-migowym; 3.2.1.1. Klasyfikacja; 3.2.1.2. Ustalanie stałości ilości nieciągłych; 3.2.1.3. Szeregowanie elementów w zbiorze; 3.3. Uwagi dotyczące przebiegu i organizacji badań. Arkusze diagnostyczne; 4. Kompetencje intelektualne do uczenia się matematyki dzieci z wadą słuchu - interpretacja dziecięcych zachowań; 4.1. Dziecięce liczenie - faktyczne kompetencje dzieci z wadą słuchu, wskazówki do diagnozy i prognozowanie powodzenia szkolnego; 4.2. Operacyjne rozumowanie na poziomie konkretnym - faktyczne kompetencje dzieci z wadą słuchu, wskazówki do diagnozy i prognozowanie powodzenia szkolnego; 5. Wnioski końcowe; Słownik znaków języka migowego wyrazów i zwrotów używanych w badaniach; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39170, W.39171, W.39169, W.39273, W.39168, W.39167, W.39274 (7 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: [ Przedmowa redaktora wydania; 1. Psychostymulacyjna metoda kształtowania i rozwoju mowy; 2. Opis techniki relaksacyjnej stosowanej w metodzie psychostymulacji; 3. Ćwiczenia oddechowo-głosowe stosowane w metodzie psychostymulacyjnej; 4. Ćwiczenia koordynacji wzrokowo-słychowo-ruchowej w połączeniu w połączeniu z usprawnianiem praksji oralnej; 5. Rytmogesty i ich rola w metodzie; 6. Zabawy słowno-ruchowe jako czynnik stymulujący mowę i myślenie; 7. Integracja procesów rozwoju mowy z procesami rozwoju myślenia - ogólne założenia przyjęte w metodzie psychostymulacyjnej; 8. Streszczenie scenariusza zajęć grupowych realizowanych metodą psychostymulacyjną; Zakończenie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38850 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: [ Przedmowa redaktora wydania; 1. Psychostymulacyjna metoda kształtowania i rozwoju mowy; 2. Opis techniki relaksacyjnej stosowanej w metodzie psychostymulacji; 3. Ćwiczenia oddechowo-głosowe stosowane w metodzie psychostymulacyjnej; 4. Ćwiczenia koordynacji wzrokowo-słychowo-ruchowej w połączeniu w połączeniu z usprawnianiem praksji oralnej; 5. Rytmogesty i ich rola w metodzie; 6. Zabawy słowno-ruchowe jako czynnik stymulujący mowę i myślenie; 7. Integracja procesów rozwoju mowy z procesami rozwoju myślenia - ogólne założenia przyjęte w metodzie psychostymulacyjnej; 8. Streszczenie scenariusza zajęć grupowych realizowanych metodą psychostymulacyjną; Zakończenie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37345, W.37223, W.37344 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: [ Przedmowa redaktora wydania; 1. Psychostymulacyjna metoda kształtowania i rozwoju mowy; 2. Opis techniki relaksacyjnej stosowanej w metodzie psychostymulacji; 3. Ćwiczenia oddechowo-głosowe stosowane w metodzie psychostymulacyjnej; 4. Ćwiczenia koordynacji wzrokowo-słychowo-ruchowej w połączeniu w połączeniu z usprawnianiem praksji oralnej; 5. Rytmogesty i ich rola w metodzie; 6. Zabawy słowno-ruchowe jako czynnik stymulujący mowę i myślenie; 7. Integracja procesów rozwoju mowy z procesami rozwoju myślenia - ogólne założenia przyjęte w metodzie psychostymulacyjnej; 8. Streszczenie scenariusza zajęć grupowych realizowanych metodą psychostymulacyjną; Zakończenie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39445, W.39447, W.38849, W.39446, W.p9540 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39449, W.39448 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Przedmowa do wydania I; Przedmowa do wydania II; Rozdział 1. Humanistyczne podłoże idei wychowawczej Marii Grzegorzewskiej. Otton Lipkowski; Rozdział 2. Życie Marii Grzegorzewskiej: 1. Dzieciństwo i młodość - studia. Wojciech Gasik; 2. Działalność w okresie międzywojennym. Grażyna Kornet; 3. Okres II wojny światowej i Polski Ludowej. Grażyna Kornet; 4. Rok z życia Marii Grzegorzewskiej ( suplement do życiorysu ). Ewa Tomasik; Rozdział 3. Podstawowe kierunki działalności Marii Grzegorzewskiej: 1. Działalność pedagogiczna. 1. Ewa Tomasik, 2. Roman Janeczko; 2. Działalność naukowa wydawnicza. Ewa Żabczyńska; 3. Działalność społeczna. Eugeniusz Unrowski; Rozdział 4. Problematyka pedagogiki specjalnej w ujęciu Marii Grzegorzewskiej: 1. Podstawowe założenia pedagogiki specjalnej. Ewa Żabczyńska; 2. Osobowość nauczyciela w aspekcie pedeutologii i deontologii. Ewa Tomasik; 3. Rewalidacja niewidomych, głuchoniewidomych i niedowidzących. Ewa Bendych; 4. Rewalidacja dzieci z uszkodzonym słuchem. Urszula Eckert; 5. Rewalidacja upośledzonych umysłowo. Teresa Biesiada-Krakiewicz; 6. Rewalidacja przewlekle chorych i kalekich. Roman Janeczko; 7. Resocjalizacja niedostosowanych społecznie. Ewald Jacek Dukaczewski; Rozdział 5. Znaczenie działalności Marii Grzegorzewskiej dla rozwoju pedagogiki specjalnej oraz oświaty i kultury w Polsce. Otton Lipkowski; Kalendarium życia Marii Grzegorzwskiej. Grażyna Kornet; Bibliografia prac Marii Grzegorzewskiej i publikacji o niej ( 1916-1993 ). Barbara Krauze; Streszczenie w języku angielskim; Streszczenie w języku niemieckim
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38503, W.38504, W.39285, W.39284 (4 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej