dysleksja
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(26)
Forma i typ
Książki
(25)
Filmy i seriale
(1)
Dostępność
dostępne
(23)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(24)
Autor
Mickiewicz Janina
(4)
Brejnak Wojciech
(2)
Górniewicz Ewa
(2)
Handzel Zofia
(2)
Kaja Barbara
(2)
Nowak Jadwiga Ewa
(2)
Bogdanowicz Katarzyna
(1)
Bogdanowicz Marta
(1)
Bragdon Allen D
(1)
Chmiel Tadeusz
(1)
Cieszyńska Jadwiga
(1)
Czajkowska Barbara
(1)
Gamon David
(1)
Grochowska Nora
(1)
Janusz Mieczysław
(1)
Jastrząb Jadwiga
(1)
Krasowicz Grażyna
(1)
Miotliński Adam
(1)
Musielak Sebastian
(1)
Orwid Maria
(1)
Pielecki Andrzej
(1)
Pietruszewski Kazimierz
(1)
Reid Gevin
(1)
Synowiec Helena
(1)
Szurmiak Maria
(1)
Waszkiewicz Elżbieta
(1)
Wolska Anna
(1)
Wójtowiczowa Janina
(1)
Włodek-Chronowska Jadwiga
(1)
Zabłocki Kazimierz Jacek
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(7)
1990 - 1999
(16)
1980 - 1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(26)
Język
polski
(26)
Temat
Powieść polska
(1089)
Polska
(758)
Dziecko
(481)
Poezja polska
(461)
Literatura polska
(456)
dysleksja
(-)
Opowiadanie polskie
(363)
Wychowanie
(277)
Nauczanie
(274)
nauczanie początkowe
(265)
dziecko
(247)
Język polski
(236)
Pedagogika
(227)
Dramat polski
(223)
język polski
(197)
Nauczanie początkowe
(186)
Pamiętniki polskie
(183)
Filozofia
(175)
Wychowanie w rodzinie
(160)
Sienkiewicz, Henryk
(145)
Psychologia
(143)
Szkolnictwo
(135)
Niepełnosprawni
(129)
Sztuka
(129)
Literatura młodzieżowa polska
(128)
Wychowanie przedszkolne
(128)
Nauczyciele
(126)
Pedagogika specjalna
(124)
Powieść francuska
(124)
Prus, Bolesław
(123)
Marksizm-leninizm
(115)
Matematyka
(115)
Żeromski, Stefan
(114)
Młodzież
(113)
matematyka
(113)
Literatura dziecięca polska
(110)
Mowa
(109)
Publicystyka polska
(109)
wychowanie
(107)
Rodzina
(103)
Powieść amerykańska
(100)
Powieść angielska
(98)
Dziecko niepełnosprawne
(93)
Literatura
(91)
Mickiewicz, Adam
(91)
nauczanie
(89)
Fizyka
(86)
Słowacki, Juliusz
(85)
literatura polska
(85)
Elektrotechnika
(84)
Osobowość
(83)
Wojna 1939-1945 r.
(83)
pedagogika
(83)
pisanie
(81)
Powieść rosyjska
(80)
Śląsk
(80)
Kultura
(79)
czytanie
(79)
nauczyciele
(79)
Muzyka
(78)
Historia
(77)
Oświata
(77)
Psychoterapia
(77)
Czytanie
(74)
Dziecko upośledzone umysłowo
(73)
Malarstwo polskie
(73)
nauczanie zintegrowane
(73)
Praca
(72)
Orzeszkowa, Eliza
(71)
Uczenie się
(71)
młodzież
(71)
Komputery
(70)
Powieść niemiecka
(70)
Religia
(70)
Gry i zabawy
(68)
Technika
(68)
Warszawa
(68)
Maszyny
(67)
Kraszewski, Józef Ignacy
(65)
Pisanie
(65)
Psychologia wychowawcza
(65)
Socjologia
(64)
Etyka
(63)
Gry edukacyjne
(63)
Młodzież szkolna
(63)
wychowanie w rodzinie
(63)
Gry i zabawy ruchowe
(62)
Lenin, Vladimir Il'i
(62)
Samochody
(62)
Biblioterapia
(61)
Nauka
(61)
Wojsko
(61)
Malarstwo
(59)
Stosunki interpersonalne
(59)
młodzież szkolna
(57)
Nauczanie historii
(56)
Psychologia rozwojowa
(55)
Literatura dziecięca
(54)
Psychologia społeczna
(53)
dziecko upośledzone umysłowo
(53)
szkolnictwo
(53)
26 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40788 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Od autora; 1. Trzylatek przed progiem przedszkola; 2. O rozwoju i wadach mowy; 2.1. Ćwiczenie warg; 2.2. Ćwiczenie języka i warg; 3. Jak rozmawiać z dzieckiem?; 4. O kilku potrzebach psychicznych; 5. Granice dziecięcej samodzielności; 6. W co się bawić?; 7. Przed pierwszym dzwonkiem; 8. Zaraz po dzwonku; 9. Dysleksja, dysgrafia; 9.1. Objawy zaburzenia analizy i syntezy wzrokowej; 9.2. Objawy zaburzenia orientacji przestrzennej; 9.3. Objawy zaburzenia analizy i syntezy słuchowej; 9.4. Objawy zaburzeń funkcjonowania analizatora kinestetyczno-ruchowego; 9.5. Objawy zaburzenia procesu lateralizacji; 10. Czy tylko leworęczny?; 11. Matematyczny głąb; 11.1. Liczenie; 11.2. Określanie cech wielkości; 11.3. Rozpoznawanie wartości (mocy) zbioru w dowolnym układzie graficznym; 11.4. Porządkowanie według rosnących i malejących wartości; 11.5. Porządkowanie zbiorów według określonej zasady; 11.6. Równoliczebność - różnoliczność; 11.7. Ciężar i objętość; 11.8. Ćwiczenia z zastosowaniem podstawowych działań arytmetycznych (dla sześcio-, siedmiolatków); 11.9. Ćwiczenia logicznego myślenia; 11.10. Zagadki i łamigłówki matematyczno-logiczne; 11.11. Zabawy z geometrią; 12. Dlaczego kłamią?; 13. Tatuś nie zmieścił się; 14. Bić albo nie bić?; 15. Młodzież skłócona z życiem; 16. Pierwszy zawód i.. pierwszy zawód; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37155, W.37125, W.37156 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41491, W.40970 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41133 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42605, W.40867 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39180 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40883 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Dyktanda graficzne / Zofia Handzel. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2001. - 51 s. : il. ; 30 cm.
Pozycja polecana terapeutom i osobom z problemami dyslektycznymi
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9713 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Pozycja polecana terapeutom i osobom z problemami dyslektycznymi
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9194, W.p9193 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Przedmowa; Część 1. Oddziaływanie terapeutyczno-wychowawcze ( terapia pedagogiczna ) - problemy teoretyczne: 1. Problematyka terapii pedagogicznej, jej miejsce i znaczenie w procesie wychowania; 1.1. Wprowadzenie; 1.2. Analiza poglądów na istotę terapii pedagogicznej; 1.2.1. Terapia pedagogiczna jako specjalne nauczanie i wychowanie upośledzonych osób; 1.2.2. Terapia pedagogiczna jako czynnik pomocniczy w psychoterapii; 1.2.3. Terapia pedagogiczna jako likwidowanie objawów; 1.2.4. Terapia pedagogiczna jako oddziaływanie oparte na interferencji i teorii uczenia się; 1.2.5. Oddziaływanie terapeutyczno-wychowawcze jako proces ukierunkowany na osobowość wychowanka; 2. Próba sformułowania teoretycznych podstaw oddziaływań terapeutyczno-wychowawczych; 2.1. Założenia wyjściowe; 2.2. Zarys podstaw teoretycznych oddziaływań terapeutyczno-wychowawczych; 2.2.1. Wymiary sytuacji terapeutyczno-wychowawczych; 2.2.2. Kategorie wpływów terapeutycznych; 2.3. Oddziaływanie terapeutyczno-wychowawcze a proces wychowania; 2.4. Oddziaływanie terapeutyczno-wychowawcze a formy psychoterapii - podsumowanie; Część 2. Metody stosowane w terapii dzieci: 1. Techniki relaksacyjne; 1.1. Techniki relaksacji według Jacobsona w wersji B. Kaji; 1.2. Relaksacja według Wintreberta; 1.3. Relaksacja oparta na treningu autogennym w wersji A. Polender; 2. Polskie modyfikacje Metody Bon Depart; 2.1. Metoda Dobrego Startu; 2.2. Alfabet Piosenek; 2.3. Śpiewane Litery; 3. Metody Symboli Dźwiękowych ( zajęcia o charakterze muzykoterapeutycznym ); 3.1. Główne założenia Metody Symboli Dźwiękowych; 3.2. Tok postępowania metodycznego podczas terapii Metodą Symboli Dźwiękowych; 3.3. Planowanie zajęć; 4. Techniki parateatralne; 4.1. Technika zamiany ról; 4.2. Inne techniki parateatralne; 5. Metoda malowania dziesięcioma palcami; 5.1. Przygotowanie do zajęć; 5.2. Technika wykonania; 5.3. Analiza zachowania się dziecka; 6. System percepcyjno-motoryczny Kepharta; 6.1. Głownie założenia metody Kepharta; 6.2. Rozpoznawanie zaburzeń rozwoju percepcyjno-motorycznego; 6.3. Ćwiczenia usprawniające rozwój percepcyjno-motoryczny; 7. Metoda Weroniki Sherborne; 7.1. Założenia ogólne; 7.2. Przykłady ćwiczeń; 8. Niedyrektywna metoda poradnictwa dla rodziców; Podsumowanie; Część 3. Praca terapeutyczna z dziećmi przejawiającymi trudności w czytaniu i pisaniu: 1. Teoretyczne podstawy terapii dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu; 1.1. Uwagi wstępne; 1.2. Główne założenia koncepcji teoretycznej H. Spionek a problem pracy korekcyjno-kompensacyjnej; 1.3. Dysleksja - specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu; 1.3.1. Objawy dysleksji rozwojowej; 1.3.2. Etiologia i patomechanizm powstawania dysleksji; 1.3.3. Typy dysleksji; 1.4. Zasady prowadzenia terapii z dziećmi przejawiającymi trudności w czytaniu i pisaniu; 2. Organizacja pracy w zespole korekcyjno-kompensacyjnym; 2.1. Zasady organizowania zajęć korekcyjno-kompensacyjnym; 2.2. Dokumentacja; 2.3. Współpraca z rodzicami; 3. Programowanie pracy korekcyjno-kompensacyjnej; 3.1. Ogólne założenia dotyczące programowania zajęć; 3.2. Program ogólny jako punkt wyjścia do opracowania programów indywidualnych; 3.3. Konstruowanie programów indywidualnych; 3.4. Przebieg zajęć korekcyjno-kompensacyjnych - analiza wybranych konspektów; Podsumowanie; Aneksy ( Sprawdziany z pisania, Próba słuchu fonematycznego, Przykłady ćwiczeń stosowanych w pracy korekcyjno-kompensacyjnej, Zestaw konspektów zajęć terapeutycznych Metodą Symboli Dźwiękowych realizowanych w etapie I związanych z wprowadzeniem i operowaniem symbolami dźwięków wysoki-niski ); Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39349, W.39104, W.39348, W.39105, W.39350 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Przedmowa; Część 1. Oddziaływanie terapeutyczno-wychowawcze ( terapia pedagogiczna ) - problemy teoretyczne: 1. Problematyka terapii pedagogicznej, jej miejsce i znaczenie w procesie wychowania; 1.1. Wprowadzenie; 1.2. Analiza poglądów na istotę terapii pedagogicznej; 1.2.1. Terapia pedagogiczna jako specjalne nauczanie i wychowanie upośledzonych osób; 1.2.2. Terapia pedagogiczna jako czynnik pomocniczy w psychoterapii; 1.2.3. Terapia pedagogiczna jako likwidowanie objawów; 1.2.4. Terapia pedagogiczna jako oddziaływanie oparte na interferencji i teorii uczenia się; 1.2.5. Oddziaływanie terapeutyczno-wychowawcze jako proces ukierunkowany na osobowość wychowanka; 2. Próba sformułowania teoretycznych podstaw oddziaływań terapeutyczno-wychowawczych; 2.1. Założenia wyjściowe; 2.2. Zarys podstaw teoretycznych oddziaływań terapeutyczno-wychowawczych; 2.2.1. Wymiary sytuacji terapeutyczno-wychowawczych; 2.2.2. Kategorie wpływów terapeutycznych; 2.3. Oddziaływanie terapeutyczno-wychowawcze a proces wychowania; 2.4. Oddziaływanie terapeutyczno-wychowawcze a formy psychoterapii - podsumowanie; Część 2. Metody stosowane w terapii dzieci: 1. Techniki relaksacyjne; 1.1. Techniki relaksacji według Jacobsona w wersji B. Kaji; 1.2. Relaksacja według Wintreberta; 1.3. Relaksacja oparta na treningu autogennym w wersji A. Polender; 2. Polskie modyfikacje Metody Bon Depart; 2.1. Metoda Dobrego Startu; 2.2. Alfabet Piosenek; 2.3. Śpiewane Litery; 3. Metody Symboli Dźwiękowych ( zajęcia o charakterze muzykoterapeutycznym ); 3.1. Główne założenia Metody Symboli Dźwiękowych; 3.2. Tok postępowania metodycznego podczas terapii Metodą Symboli Dźwiękowych; 3.3. Planowanie zajęć; 4. Techniki parateatralne; 4.1. Technika zamiany ról; 4.2. Inne techniki parateatralne; 5. Metoda malowania dziesięcioma palcami; 5.1. Przygotowanie do zajęć; 5.2. Technika wykonania; 5.3. Analiza zachowania się dziecka; 6. System percepcyjno-motoryczny Kepharta; 6.1. Głownie założenia metody Kepharta; 6.2. Rozpoznawanie zaburzeń rozwoju percepcyjno-motorycznego; 6.3. Ćwiczenia usprawniające rozwój percepcyjno-motoryczny; 7. Metoda Weroniki Sherborne; 7.1. Założenia ogólne; 7.2. Przykłady ćwiczeń; 8. Niedyrektywna metoda poradnictwa dla rodziców; Podsumowanie; Część 3. Praca terapeutyczna z dziećmi przejawiającymi trudności w czytaniu i pisaniu: 1. Teoretyczne podstawy terapii dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu; 1.1. Uwagi wstępne; 1.2. Główne założenia koncepcji teoretycznej H. Spionek a problem pracy korekcyjno-kompensacyjnej; 1.3. Dysleksja - specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu; 1.3.1. Objawy dysleksji rozwojowej; 1.3.2. Etiologia i patomechanizm powstawania dysleksji; 1.3.3. Typy dysleksji; 1.4. Zasady prowadzenia terapii z dziećmi przejawiającymi trudności w czytaniu i pisaniu; 2. Organizacja pracy w zespole korekcyjno-kompensacyjnym; 2.1. Zasady organizowania zajęć korekcyjno-kompensacyjnym; 2.2. Dokumentacja; 2.3. Współpraca z rodzicami; 3. Programowanie pracy korekcyjno-kompensacyjnej; 3.1. Ogólne założenia dotyczące programowania zajęć; 3.2. Program ogólny jako punkt wyjścia do opracowania programów indywidualnych; 3.3. Konstruowanie programów indywidualnych; 3.4. Przebieg zajęć korekcyjno-kompensacyjnych - analiza wybranych konspektów; Podsumowanie; Aneksy ( Sprawdziany z pisania, Próba słuchu fonematycznego, Przykłady ćwiczeń stosowanych w pracy korekcyjno-kompensacyjnej, Zestaw konspektów zajęć terapeutycznych Metodą Symboli Dźwiękowych realizowanych w etapie I związanych z wprowadzeniem i operowaniem symbolami dźwięków wysoki-niski ); Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40773, W.40849, W.40848 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39227, W.39223, W.39226, W.39224, W.39225 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Przedmowa; 2. Uwagi wstępne; 2. Udział i rola funkcji percepcyjno-motorycznych w nabywaniu umiejętności czytania i pisania; 3. Symptomatologia zaburzeń w czytaniu i pisaniu; 4. Diagnozowanie zaburzeń w czytaniu i pisaniu - zagadnienia ogólne; 5. Charakterystyka zaburzeń w pisaniu i czytaniu w starszym wieku ucznia: 5.1. Dysortografia; 5.2. Dysgrafia; 5.3. Specyficzne trudności w czytaniu ( dysleksja ); 6. Model diagnozy pedagogicznej w ustalaniu dysleksji u uczniów klas starszych: 6.1. Wprowadzenie; 6.2. Analiza " skierowania " ze szkoły; 6.3. Wywiad z rodzicami ucznia; 6.4. Rozmowa z uczniem; 6.5. Analiza samodzielnych wypowiedzi pisemnych; 6.6. Sprawdzian znajomości zasad ortograficznych; 6.7. Analiza aktualnych wytworów szkolnych i z młodszego wieku szkolnego; 6.8. Badanie poziomu graficznego pisma; 6.9. Ocena umiejętności pisania na podstawie sprawdzaniów ortograficznych; 6.10. Pamięć słuchowa; 6.11. Pomiary szybkości czytania; 6.12. Badania słuchu fonematycznego; 6.13. Przykłądy zdiagnoznowanych przypadków; 7. Zagadnienie oceniania pisemnych prac uczniów z dysortografią: 7.1. Ocena szkolna prac pisemnych; 7.2. Wpływ oceny prac pisemnych z języka polskiego na karierę szkolną ucznia; 7.3. Ocena szkolna a samoocena ucznia; 8. Uwagi końcowe; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38276, W.38278, W.38277 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Przedmowa; 2. Uwagi wstępne; 2. Udział i rola funkcji percepcyjno-motorycznych w nabywaniu umiejętności czytania i pisania; 3. Symptomatologia zaburzeń w czytaniu i pisaniu; 4. Diagnozowanie zaburzeń w czytaniu i pisaniu - zagadnienia ogólne; 5. Charakterystyka zaburzeń w pisaniu i czytaniu w starszym wieku ucznia: 5.1. Dysortografia; 5.2. Dysgrafia; 5.3. Specyficzne trudności w czytaniu ( dysleksja ); 6. Model diagnozy pedagogicznej w ustalaniu dysleksji u uczniów klas starszych: 6.1. Wprowadzenie; 6.2. Analiza " skierowania " ze szkoły; 6.3. Wywiad z rodzicami ucznia; 6.4. Rozmowa z uczniem; 6.5. Analiza samodzielnych wypowiedzi pisemnych; 6.6. Sprawdzian znajomości zasad ortograficznych; 6.7. Analiza aktualnych wytworów szkolnych i z młodszego wieku szkolnego; 6.8. Badanie poziomu graficznego pisma; 6.9. Ocena umiejętności pisania na podstawie sprawdzaniów ortograficznych; 6.10. Pamięć słuchowa; 6.11. Pomiary szybkości czytania; 6.12. Badania słuchu fonematycznego; 6.13. Przykłądy zdiagnoznowanych przypadków; 7. Zagadnienie oceniania pisemnych prac uczniów z dysortografią: 7.1. Ocena szkolna prac pisemnych; 7.2. Wpływ oceny prac pisemnych z języka polskiego na karierę szkolną ucznia; 7.3. Ocena szkolna a samoocena ucznia; 8. Uwagi końcowe; Bibliografia
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39640 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37662 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39430 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39061, W.39060, W.39063, W.39059 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41103, W.43072 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej