Gajdzica Zenon
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(14)
Forma i typ
Książki
(14)
Dostępność
dostępne
(14)
Placówka
Wypożyczalnia
(14)
Autor
Sienkiewicz Henryk
(140)
Prus Bolesław
(101)
Żeromski Stefan
(101)
Mickiewicz Adam
(92)
Orzeszkowa Eliza
(79)
Gajdzica Zenon
(-)
Krzyżanowski Julian
(60)
Słowacki Juliusz
(59)
Suchodolski Bogdan
(58)
Kraszewski Józef Ignacy
(57)
Lenin Włodzimierz
(54)
Dąbrowska Maria
(50)
Okoń Wincenty
(50)
Lenin W. I
(48)
Bogdanowicz Marta
(45)
Kolberg Oskar. Dzieła wszystkie
(45)
Kolberg Oskar
(44)
Wyka Kazimierz
(44)
Kupisiewicz Czesław
(42)
Wyspiański Stanisław
(41)
Żeleński Tadeusz (Boy)
(39)
Markiewicz Henryk
(35)
Witwicki Władysław
(35)
Iwaszkiewicz Jarosław
(34)
Pigoń Stanisław
(34)
Śliwerski Bogusław
(34)
Kotarbiński Tadeusz
(33)
Pieter Józef
(32)
Rocławski Bronisław
(32)
Szekspir William
(32)
Fredro Aleksander
(30)
Nałkowska Zofia
(30)
Reymont Władysław St
(30)
Nowacki Tadeusz
(29)
Krasiński Zygmunt
(28)
Parandowski Jan
(28)
Szuman Stefan
(28)
Morcinek Gustaw
(27)
Sieroszewski Wacław
(27)
Conrad Joseph
(26)
Doroszewski Witold
(26)
Włodarski Ziemowit
(26)
Jałowiec Magdalena
(25)
Juszczyk Stanisław
(25)
Jastrun Mieczysław
(24)
Orkan Władysław
(24)
Wołoszynowa Lidia
(24)
Zapolska Gabriela
(24)
Brandys Kazimierz
(23)
Marks Karol
(23)
Prus Bolesław (Aleksander Głowacki)
(23)
Suchodolski Bodgan
(23)
Tuwim Julian
(23)
Korczak Janusz
(22)
Piszczek Maria
(22)
Zieliński Bronisław
(22)
Łobocki Mieczysław
(22)
Bunsch Karol
(21)
Kieniewicz Stefan
(21)
Kruszewski Krzysztof
(21)
Kujawa Ewa
(21)
Kurzyna Maria
(21)
Libera Zdzisław
(21)
Paszkowski Józef
(21)
Staff Leopold
(21)
Tatarkiewicz Władysław
(21)
Tomaszewski Tadeusz
(21)
Konopnicka Maria
(20)
Kozakiewicz Mikołaj
(20)
London Jack
(20)
Manteuffel Tadeusz
(20)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(20)
Szewczuk Włodzimierz
(20)
Wasilewska Wanda
(20)
Wyczesany Janina
(20)
Budzyk Kazimierz
(19)
Lem Stanisław
(19)
Molier
(19)
Pilecka Władysława
(19)
Szancer Jan Marcin
(19)
Żabiński Jan
(19)
Żukrowski Wojciech
(19)
Auderska Halina
(18)
Balzac [Honoré de]
(18)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(18)
Jakubowski Jan Zygmunt
(18)
Kallenbach Józef
(18)
Kasprowicz Jan
(18)
Kurdybacha Łukasz
(18)
Matuszewski Ryszard
(18)
Norwid Cyprian Kamil
(18)
Semadeni Zbigniew
(18)
Skorupka Stanisław
(18)
Stankowski Adam
(18)
Szewczyk Wilhelm
(18)
Andrzejewski Jerzy
(17)
Arnold Stanisław
(17)
Baley Stefan
(17)
Bleja-Sosna Barbara
(17)
Górski Konrad
(17)
Jasienica Paweł
(17)
Rok wydania
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(10)
Kraj wydania
Polska
(14)
Język
polski
(14)
Temat
Niepełnosprawni
(7)
Wsparcie społeczne
(5)
Szkolnictwo specjalne
(4)
Integracja społeczna
(3)
Kształcenie integracyjne
(3)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Socjalizacja
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Młodzież niepełnosprawna umysłowo
(1)
Niepełnosprawni umysłowo
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Unia Europejska
(1)
14 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; T. 11)
Forma i typ
Streszczenie: Wprowadzenie (Zenon Gajdzica); Introduction (Zenon Gajdzica); Część I. Osoba niepełnosprawna w perspektywie przeżyć traumatycznych; 1. Andrzej Radziewicz-Winnicki. "Piętno" jako traumatyczny stan doznawanego upośledzenia społecznego (kontynuacja pilnej debaty nad oczekiwaną rehabilitacją społeczną osób przejawiających określoną ułomność); 2. Zenon Gajdzica. Kategorie opresyjne i nacechowane pozytywnie w deskrypcji sytuacji społecznej człowieka niepełnosprawnego; 3. Małgorzata Maria Dąbrowska. Niekorzystny wpływ traumatycznych wydarzeń życiowych na funkcjonowanie dzieci; 4. Anna Gajdzica. Kilka obrazków z drogi życia - od piętna do akceptacji społecznej, czyli sytuacja matek dzieci niepełnosprawnych; 5. Dorota Lizoń-Szłapowska. Macierzyństwo kobiet z niepełnosprawnością intelektualną w świetle badań własnych; Część II. Wybrane problemy postaw społecznych wobec ludzi niepełnosprawnych; 1. Janina Wyczesany. Postawy młodzieży gimnazjalnej wobec osób niepełnosprawnych - analiza porównawcza; 2. Alicja Hruzd, Ewa Ogrodzka-Mazur. Kampanie medialne a postawy studentów pedagogiki wobec osób niepełnosprawnych; 3. Jolanta Suchodolska. Młodzi niepełnosprawni - w obliczu antycypowanej przyszłości; Część III. Człowiek niepełnosprawny w perspektywie wsparcia społecznego; 1. Teresa Zbyrad. Niepełnosprawność intelektualna - problemy opieki i wyzwania społeczne; 2. Anna Wojnarska, Renata Zubrzycka. Środowiskowe uwarunkowania kompetencji społecznych młodzieży upośledzonej umysłowo; 3. Katarzyna Gabryś. Środowiska wsparcia dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych; 4. Anna Zamkowska. Współpraca szkoły kształcącej uczniów niepełnosprawnych z instytucjami zewnętrznymi; Część IV. Edukacja i opieka osób niepełnosprawnych w perspektywie doświadczeń zagranicznych; 1. Mariola Gańko-Karwowska. Etapy rozwoju szkolnictwa specjalnego we Francji: segregacja - adaptacja - integracja; 2. Małgorzata Gil. W kierunku edukacji włączającej w Kanadzie; 3. Petr Franiok. Spojrzenie retrospektywne na studia w zakresie pedagogiki specjalnej w Ostrawie; 4. Ladislav Horňak, Jan Šrenkel. Jakość warunków życia mieszkańców Domu Opieki Społecznej w Osadnem
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43083 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Palące Problemy Edukacji i Pedagogiki)
Streszczenie: CZĘŚĆ 1. TWORZENIE (SIĘ) REZERWATÓW 1. Rezerwaty znaczeń niepełnosprawności jako źródła wybranych problemów pedagogicznych CZĘŚĆ 2. U ŹRÓDEŁ POZORU W EDUKACJI 1. Użyteczność pojęcia działań pozornych jako kategorii analitycznej. Egzemplifikacje z obszaru edukacji i nie tylko 2. Społeczna (de)waloryzacja roli osoby niepełnosprawnej 3. Deprecjacja osób z niepełnosprawnością w dyskursie publicznym za pośrednictwem mediów 4. O niemożliwej integracji społecznej osób niepełnosprawnych bez integracji systemowej sektorów polityki państwa. Analiza paradoksów prawnych i działań wdrożeniowych 5. Reorganizacja sieci szkół specjalnych – oszczędność, racjonalizacja przestrzeni, profesjonalizacja usług czy zwykła głupota? 6. Uczeń niepełnosprawny w reformowanej przestrzeni szkoły ogólnodostępnej. O realnych efektach radosnej twórczości legislacyjnej 7. (Nie)przygotowanie zawodowe osób z niepełnosprawnością intelektualną 8. Strategia kształcenia osób niepełnosprawnych. Diagnoza pozoru CZĘŚĆ 3. MIESZKANIEC REZERWATÓW. EGZEMPLIFIKACJE 9. Dlaczego koniec edukacji nie jest początkiem integracji społecznej? Osoby dorosłe z niepełnosprawnością intelektualną w lokalnej przestrzeni 10. Kontrolująca funkcja systemu pomocy społecznej jako przeszkoda w osiąganiu niezależności życiowej przez dorosłe osoby z głębszą niepełnosprawnością intelektualną 11. Respektowanie i egzekwowanie praw seksualnych osób z niepełnosprawnością – palący, nierozwiązany problem 12. Sposób porozumiewania się a miejsce osoby z uszkodzonym słuchem w zarezerwowanej przestrzeni społecznej 13. Założone a rzeczywiste funkcje terapii zajęciowej w domach pomocy społecznej dla osób z niepełnosprawnością intelektualną CZĘŚĆ 4. POZA REZERWATEM 14. Rezerwat z perspektywy agenta – o budowaniu, rozmywaniu i przekraczaniu granic rezerwatu 15. Normalizacja po polsku, czyli historia Kuby – niepełnosprawnego pracownika przedszkola, o którym pisano w gazecie 16. Próba wyjścia z rezerwatu. O paradoksach ukrytych w edukacji i rewalidacji osób niepełnosprawnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43666, W.43665 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; T. 14)
Streszczenie: Wprowadzenie (Zenon Gajdzica, Izabela Bieńkowska)U2009U2009 U2009U2009U2009U2009U2009U2009 Część I Uczeń ze specjalnymi potrzebami w polskim i czeskim systemie edukacji i wsparcia społecznego Petr Franiok Specyficzne warunki kształcenia uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w Republice CzeskiejU2009U2009 U2009U2009U2009 Magdalena Bełza System edukacji dzieci niepełnosprawnych intelektualnie w Republice Czeskiej i PolsceU2009U2009 U2009U2009U2009 Sylwia Wrona Wczesna interwencja – rozwiązania polskie i czeskieU2009U2009 U2009U2009U2009 Renata Kovářová Kształcenie wybitnie uzdolnionych uczniów w warunkach czeskiego systemu edukacyjnegoU2009U2009 U2009U2009U2009 Eva Zezulková Nabywanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w przekazach ustnym i pisanym uczniów niepełnosprawnych intelektualnie w czeskim systemie edukacyjnymU2009U2009 U2009U2009 Igor Hampl Edukacja uczniów z upośledzeniem słuchu w warunkach czeskiego systemu edukacyjnegoU2009U2009 U2009U2009 Martin Kaleja Kształcenie społecznie marginalizowanych romskich uczniów w warunkach czeskiego systemu edukacyjnegoU2009U2009 U2009U2009U2009U2009 Dorota Prysak Egzemplifikacja pomocy studentom niepełnosprawnym na pograniczu polsko-czeskim w powiatach cieszyńskim i karwińskimU2009U2009 U2009U2009U2009 Zenon Gajdzica Edukacyjne i społeczne konteksty dystansu społecznego studentów z Polski i Republiki Czeskiej wobec osób niepełnosprawnych intelektualnieU2009U2009 U2009U2009U2009U2009 Część II Aktywizacja społeczno-zawodowa osób z niepełnosprawnościami w Polsce i Republice Czeskiej Ilona Fajfer-Kruczek Ekonomia społeczna szansą na aktywizację zawodową i społeczną osób niepełnosprawnych w Polsce i Republice CzeskiejU2009U2009 U2009U2009U2009 Anna Wojtas, Katarzyna Rduch TRIANON jako dobry przykład pracy na rzecz osób niepełnosprawnych na pograniczu polsko-czeskimU2009U2009 U2009U2009U2009 Izabela Bieńkowska Przygotowanie osób niepełnosprawnych do pracy zawodowej w Polsce i Republice Czeskiej w aspekcie przepisów unijnychU2009U2009 U2009U2009U2009U2009 Recenzje Magdalena Bełza Recenzja książki Vandy Hájkovej i Ivy Strnadovej pt. Incluzivní zvdělávání. Teorie a praxeU2009U2009 U2009U2009U2009 Izabela Bieńkowska Recenzja książki Stereotypy niepełnosprawności. Między wykluczeniem a integracją Marii Chodkowskiej, Stanisławy Byry, Zdzisława Kazanowskiego, Danuty Osik-Chudowolskiej, Moniki Parchomiuk i Beaty SzabałyU2009U2009 U2009U2009U2009U2009
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43691 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; T. 6)
Streszczenie: Wstęp (Zenon Gajdzica); Introduction (Zenon Gajdzica); Część I. Społeczne i edukacyjne konteksty normalizacji sytuacji osób niepełnosprawnych: 1. Mieczysław Gulda. Socjalizacja osób niepełnosprawnych; 2. Beata Tylewska-Nowak. Droga do dorosłości osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną; 3. Beata Krośniak-Kiszka. Drogi edukacyjne uczniów z głębszym i głębokim deficytem intelektualnym - między teorią a praktyką; 4. Jerzy Rottermund. Terapia zajęciowa przyczynkiem do samodzielności; 5. Beata Stępień, Józefa Kielak. Problemy w edukacji, rehabilitacji i socjalizacji dzieci niepełnosprawnych na przykładzie Szkoły Podstawowej nr 1z Oddziałami Integracyjnymi w Raciborzu; 6. Zdzisław Brachaczek. Wybrane działania na rzecz osób niepełnosprawnych w Ustroniu; Część II. Wokół problematyki kompetencji zawodowych i rynku pracy osób niepełnosprawnych; 1. Marcin Garbat. Możliwości wsparcia osób niepełnosprawnych na rynku pracy; 2. Jaroslav Kysučan. Działalność robocza i przygotowanie zawodowe jako czynnik rozwoju umiejętności społecznych młodzieży z upośledzeniem umysłowym; 3. Ján Hučík. Czynniki warunkujące przygotowanie do zawodu osób niepełnosprawnych umysłowo; 4. Joanna Zarzycka. Realizacja projektów społecznych w środowisku osób niepełnosprawnych; 5. Grażyna Adamczyk. Kształcenie zawodowe osób z umiarkowanym i znacznym upośledzeniem umysłowym; 6. Katarzyna Parys, Sławomir Olszewski. Rozważania na temat zdobywania kwalifikacji zawodowych przez młodzież upośledzoną umysłowo w stopniu lekkim; 7. Bartosz Klinik. Społeczeństwo multimedialne a praca osoby niepełnosprawnej; 8. Zenon Gajdzica. Ogólny rys organizacji oraz podstawowych założeń kształcenia zawodowego osób z upośledzeniem umysłowym w Polsce
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42821, W.42822 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; T. 3)
Forma i typ
Tekst częśc. tł. Wstęp równol. pol., ang.
Streszczenie: Wprowadzenie Część IProblemy kształcenia uczniów niepełnosprawnych w wybranych krajach europejskich Zmiany uwarunkowań rozwoju pedagogiki specjalnej w NiemczechEdukacja na poziomie średnim młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną ľ z doświadczeń krajów zachodnichDoświadczenia z edukacją upośledzonych umysłowo w NiemczechKształcenie uczniów w granicznej strefie opóźnienia umysłowego na SłowacjiMożliwości przygotowania zawodowego niepełnosprawnych umysłowo w Republice SłowackiejOrganizacja kształcenia specjalnego w duńskiej szkole podstawowej Część IIPolski system kształcenia specjalnego ľ orientacje teoretyczno-badawcze Pedagogika specjalna czy pedagogika szkoły specjalnej? (organizacja procesów)Orientacje teoretyczne w badaniach kształcenia osób niepełnosprawnych i ich implikacje praktyczneKształcenie specjalne w kontekście wybranych zmian w systemie oświaty w PolscePerspektywa badań nad systemem kształcenia uczniów niepełnosprawnych w Polsce ľ analiza możliwej i podejmowanej problematyki badań Część IIIPrawne i etyczne aspekty funkcjonowania osób niepełnosprawnych w Polsce Prawo dziecka do akceptacji, szacunku i przyjaznego porozumiewania się z rodzicami (chcemy dzieci chcianych i kochanych przez mądrych i odpowiedzialnych rodziców)Rola prawa w systemie wsparcia społecznego osób niepełnosprawnychPrawa osób niepełnosprawnych w aspekcie realizacji zasad sprawiedliwości społecznej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42357 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; T. 8)
Streszczenie: Wstęp (Zenon Gajdzica); Introduction (Zenon Gajdzica); Część I. Emocjonalne uwarunkowania rozwoju i funkcjonowania dzieci i młodzieży niepełnosprawnej: 1. Teresa Borowska. Emocje dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; 2. Piotr Sipiorski. Problemy integracji uczniów z zaburzonym zachowaniem i zaburzeniami emocjonalnymi; 3. Danuta Jankowska. Poglądy młodzieży upośledzonej umysłowo w stopniu lekkim na zachowania przejawiające elementy niedostosowania społecznego; Część II. Zadania szkoły w procesie wspierania ucznia niepełnosprawnego: 1. Ladislav Horňak. Problemy wychowania dzieci romskich w szkołach dla uczniów z lekkim upośledzeniem umysłowym w Słowacji; 2. Anna Zamkowska. Formy wsparcia ucznia z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim w szkole ogólnodostępnej; 3. Danuta Osik-Chudowolska. Motywy wyboru szkoły z oddziałami integracyjnymi dla dzieci zdrowych i niepełnosprawnych w opinii rodziców i pedagogów; Część III. Uwarunkowania i efekty procesu uczenia się dziecka niepełnosprawnego: 1. Grażyna Adamczyk. Realne możliwości wejścia na rynek pracy absolwentów szkół specjalnych z niepełnosprawnością intelektualną - stan obecny; 2. Ewa Dyduch. Wpływ pełnej kontroli rodzicielskiej na proces uczenia się samodzielności dzieci z niepełnosprawnością intelektualną; 3. Ewa Jaglarz, Jacek Sikorki. Pozycja socjometryczna uczniów w gimnazjalnej klasie integracyjnej; 4. Bożena Kurasz. Z praktyki nauczyciela: edukacja osób niepełnosprawnych w klasach integracyjnych - szanse i zagrożenia; 5. Jadwiga Oleksy, Agata Cabała. Integralne wychowanie i nauczanie jako podłoże kształtowania postaw wobec uczniów niepełnosprawnych - refleksje na temat czynności nauczyciela; 6. Agnieszka Buczek. Efekty nauczania technologii informacyjnej uczniów z niepełnosprawnością intelektualną; 7. Maria Jolanta Stępor. Przesłanki ukrytego programu w edukacji osób niepełnosprawnych; 8. Małgorzata Dąbrowska. Strategie postępowania z dzieckiem odmawiającym uczęszczania do szkoły z powodu fobii szkolnej; 9. Szymon Godawa. Predyspozycje osobowościowe oligofrenopedagoga; 10. Zenon Gajdzica. Wykształcenie nauczycieli pracujących w klasach integracyjnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42892 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; T. 5)
Wstęp także ang.
Streszczenie: Wstęp (Zenon Gajdzica, Jerzy Rottermund, Anna Klinik); Introduction (Zenon Gajdzica, Jerzy Rottermund, Anna Klinik); Część I. Wokół problematyki kompetencji pedagoga specjalnego: 1. Anna Gajdzica. Kompetencje nauczyciela we współczesnej szkole; 2. Zdzisława Janiszewska-Nieścioruk. Współczesne wyzwania w kształceniu pedagogów; 3. Małgorzata Balukiewicz. Zasoby kadrowe szkolnictwa specjalnego - potrzeby i możliwości; 4. Lucia Pitoňáková. Akademickie przygotowanie pedagogów specjalnych do edukacji uczniów z głębszym upośledzeniem umysłowym w Słowacji; 5. Stanislava Mandzáková. Analiza stylu pracy nauczyciela specjalnej szkoły podstawowej (na przykładzie nauczania w wariancie B); 6. Danuta Bulanda. Bezradność nauczycieli wobec uczniów sprawiających trudności dydaktyczno-wychowawcze (oczyma praktyka); Część II. Komunikacyjne aspekty pracy z dzieckiem niepełnosprawnym: 1. Joanna Belzyt. Kontakt i komunikacja z osobami niepełnosprawnymi; 2. Izabela Bieńkowska. Wybrane problemy językowe i komunikacyjne dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych w klasach integracyjnych; 3. Eva Zezulková. Wykorzystanie synergetycznej terapii odruchowej podczas reedukacji dyslalii; 4. Katarzyna Plutecka. Rzeczywistość edukacyjna uzdolnionego ucznia z wadą słuchu; Część III. Organizacyjne konteksty kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; 1. Mariusz Garbiec. System kształcenia uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych w Polsce i wybranych krajach Unii Europejskiej; 2. Zenon Gajdzica. Organizacja kształcenia integracyjnego w Polsce na tle wybranych rozwiązań europejskich; 3. Jolanta Baran. Uczeń z niepełnosprawnością intelektualną i poczuciem sieroctwa duchowego w systemie szkolnym; 4. Beata Cytowska. Realizacja założeń integracji przedszkolnej a zaspokajanie potrzeb i dostrzeganie możliwości dzieci w wieku od 3 do 10 lat; 5. Kateřina Vitásková. Fenomen integracji odwrotnej; 6. Renata Kovářová. Integracja uczniów ze specyficznymi zaburzeniami uczenia się
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42890 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43517 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43567 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; T. 13)
Streszczenie: Wprowadzenie (Zenon Gajdzica) Introduction (Zenon Gajdzica) Część I Edukacja w życiu osoby z niepełną sprawnością Ewa Skrzetuska Indywidualizacja w edukacji warunkiem integracji – zarys modelu Anna Zamkowska Trening umiejętności społecznych jako forma wsparcia w rozwoju ucznia z niepełnosprawnością Dariusz Dziuba Wspomaganie rozwoju dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi na etapie wychowania przedszkolnego Zbigniew Ostrach Realizacja działań proekologicznych w opinii nauczycieli szkół specjalnych Jacek Sikorski Historyczna wiedza pojęciowa uczniów klas III gimnazjum specjalnego Ewa Domańska Znaczenie przedmiotu muzykografia w procesie edukacji muzycznej dzieci i młodzieży z dysfunkcją wzroku Aneta Makowska Wybrane elementy edukacji specjalnej wprowadzające do roli człowieka dobrze wychowanego. Interpretacja badań własnych w świetle teorii Floriana Znanieckiego Bogusław Stelcer Edukacja do dorosłości Część II Wokół problemów socjalizacji osób z niepełnosprawnością Jacek J. Błeszyński Miejsce terapii pedagogicznej w pedagogice specjalnej – studium terminologiczne Beata Cytowska Adaptacja społeczna osób z niepełnosprawnością intelektualną – analiza narracji Beata Tylewska-Nowak Subiektywny obraz dorosłości osób z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną Janina Wyczesany Rola aktywności człowieka z niepełnosprawnością intelektualną w procesie rehabilitacji Bernadeta Szczupał Założenia polityki społecznej a rozwiązywanie problemów moralnych i prawnych osób z niepełnosprawnością Leszek Ploch W poszukiwaniu dróg do samodzielności artystycznej osób z niepełnosprawnością Elżbieta M. Minczakiewicz Cele życiowe i wzory osobowe młodzieży niepełnosprawnej w kontekście jej przyszłości i przygotowania do życia Jerzy Rottermund Polecana książka
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43687 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43217 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41751 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41277 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41746 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej