Chrzanowska Iwona
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(6)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(6)
Czytelnia
(1)
Autor
Sienkiewicz Henryk
(140)
Prus Bolesław
(101)
Żeromski Stefan
(101)
Mickiewicz Adam
(92)
Orzeszkowa Eliza
(79)
Chrzanowska Iwona
(-)
Krzyżanowski Julian
(60)
Słowacki Juliusz
(59)
Suchodolski Bogdan
(58)
Kraszewski Józef Ignacy
(57)
Lenin Włodzimierz
(54)
Dąbrowska Maria
(50)
Okoń Wincenty
(50)
Lenin W. I
(48)
Bogdanowicz Marta
(45)
Kolberg Oskar. Dzieła wszystkie
(45)
Kolberg Oskar
(44)
Wyka Kazimierz
(44)
Kupisiewicz Czesław
(42)
Wyspiański Stanisław
(41)
Żeleński Tadeusz (Boy)
(39)
Markiewicz Henryk
(35)
Witwicki Władysław
(35)
Iwaszkiewicz Jarosław
(34)
Pigoń Stanisław
(34)
Śliwerski Bogusław
(34)
Kotarbiński Tadeusz
(33)
Pieter Józef
(32)
Rocławski Bronisław
(32)
Szekspir William
(32)
Fredro Aleksander
(30)
Nałkowska Zofia
(30)
Reymont Władysław St
(30)
Nowacki Tadeusz
(29)
Krasiński Zygmunt
(28)
Parandowski Jan
(28)
Szuman Stefan
(28)
Morcinek Gustaw
(27)
Sieroszewski Wacław
(27)
Conrad Joseph
(26)
Doroszewski Witold
(26)
Włodarski Ziemowit
(26)
Jałowiec Magdalena
(25)
Juszczyk Stanisław
(25)
Jastrun Mieczysław
(24)
Orkan Władysław
(24)
Wołoszynowa Lidia
(24)
Zapolska Gabriela
(24)
Brandys Kazimierz
(23)
Marks Karol
(23)
Prus Bolesław (Aleksander Głowacki)
(23)
Suchodolski Bodgan
(23)
Tuwim Julian
(23)
Korczak Janusz
(22)
Piszczek Maria
(22)
Zieliński Bronisław
(22)
Łobocki Mieczysław
(22)
Bunsch Karol
(21)
Kieniewicz Stefan
(21)
Kruszewski Krzysztof
(21)
Kujawa Ewa
(21)
Kurzyna Maria
(21)
Libera Zdzisław
(21)
Paszkowski Józef
(21)
Staff Leopold
(21)
Tatarkiewicz Władysław
(21)
Tomaszewski Tadeusz
(21)
Konopnicka Maria
(20)
Kozakiewicz Mikołaj
(20)
London Jack
(20)
Manteuffel Tadeusz
(20)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(20)
Szewczuk Włodzimierz
(20)
Wasilewska Wanda
(20)
Wyczesany Janina
(20)
Budzyk Kazimierz
(19)
Lem Stanisław
(19)
Molier
(19)
Pilecka Władysława
(19)
Szancer Jan Marcin
(19)
Żabiński Jan
(19)
Żukrowski Wojciech
(19)
Auderska Halina
(18)
Balzac [Honoré de]
(18)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(18)
Jakubowski Jan Zygmunt
(18)
Kallenbach Józef
(18)
Kasprowicz Jan
(18)
Kurdybacha Łukasz
(18)
Matuszewski Ryszard
(18)
Norwid Cyprian Kamil
(18)
Semadeni Zbigniew
(18)
Skorupka Stanisław
(18)
Stankowski Adam
(18)
Szewczyk Wilhelm
(18)
Andrzejewski Jerzy
(17)
Arnold Stanisław
(17)
Baley Stefan
(17)
Bleja-Sosna Barbara
(17)
Górski Konrad
(17)
Jasienica Paweł
(17)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Odbiorca
Pedagodzy specjalni
(1)
Temat
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Dziecko upośledzone umysłowo
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Bariery edukacyjne
(1)
Dziecko upośledzone umysowo
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Nauczyciele
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Oceny szkolne
(1)
Pedagogika
(1)
Przekonania
(1)
Szkolnictwo podstawowe
(1)
Szkolnictwo specjalne
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Wieś
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
6 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; Rozdział 1. Uwarunkowsnia sukcesu edukacyjnego w pracy z osobami o specjalnych potrzebach edukacyjnych; 1.1. Dziecko o specjalnych potrzebach edukacyjnych - uczeń. Charakterystyka możliwości rozwojowych; 1.1.1. Charakterystyka możliwości rozwojowych dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim na etapie szkoły podstawowej. Sprawozdanie z badań; 1.1.2. Charakterystyka możliwości rozwojowych dzieci z trudnościami w uczeniu się ze szkół ogólnodostępnych na etapie szkoły podstawowej. Sprawozdanie z badań; 1.2. Kształcenie uczniów upośledzonych umysłowo w Polsce; 1.2.1. Kształcenie uczniów o specjalnych ptrzebach edukacyjnych w nowej sytuacji oświatowej; 1.2.2. Klasyfikowanie i promowanie uczniów upośledzonych umysłowo w polskim systemie oświatowym; 1.3. Osiągnięcia szkolne - efekt pracy nauczyciela i uczniów. Przegląd stanu badań nad zagadnieniem; Rozdział 2. Metodologiczne podstawy badań własnych; 2.1. Problematyka badawcza; 2.2. Cele i hipotezy badawcze; 2.3. Teren i grupa badawcza; 2.4. Narzędzia wykorzystane do badań; Rozdział 3. Analiza wyników badań własnych; 3.1. Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych z klas I-III w sytuacji szkolnej; 3.1.1. Poziom wiadomości i umiejętności szkolnych uczniów klas I-III szkół podstawowych specjalnych dla upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim i szkół ogólnodostępnych; 3.1.2. Poziom przystosowania szkolnego uczniów klas I-III szkół podstawowych specjalnych dla upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim i uczniów szkół ogólnodostępnych na podstawie Kwestionariusza CBI E. S. Schaefera i M. A. Aaronsona; 3.2. Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych z klas IV-VI w sytuacji szkolnej; 3.2.1. Poziom osiągnięć szkolnych z języka polskiego i matematyki uczniów klas IV-VI szkół podstawowych specjalnych dla upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim i uczniów ze szkół ogólnodostępnych; 3.2.2. Poziom przystosowania szkolnego uczniów klas IV-VI szkół podstawowych specjalnych dla upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim i uczniów szkół ogólnodostępnych. Na podstawie Kwestionariusza CBI E. Schaefera i M. Aaronsona; Weryfikacja hipotez; Wnioski z badań; Zakończenie; Bibliografia; Aneks ( 1. Ramowy plan nauczania szkoły podstawowej dla upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim. Klasy I-VIII - tygodniowe liczby godzin; Ramowy plan nauczania dla sześcioletniej szkoły specjalnej dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim )
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41380 (1 egz.)
Książka
W koszyku
O ile wiek XX zapoczątkował ruch Nowego Wychowania koncentrujący uwagę pedagogów i społeczeństwa na konieczności odejścia od tradycyjnej szkoły, o tyle wiek XXI uwrażliwia społeczeństwa na problemy dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych. To kolejny etap humanizacji procesu kształcenia (...). Bezpośredni wpływ postaw środowiska społecznego wobec osób niepełnosprawnych polega na tym, że mogą one być albo zachętą i ułatwieniem w procesie ich kształcenia czy po jego zakończeniu – zatrudnienia, albo przeszkodą uniemożliwiającą realizację przez nich osobistych aspiracji czy potencjałów rozwojowych. Nie ulega wątpliwości, że o jakości kształcenia dzieci i młodzieży niepełnosprawnej decydują ich nauczyciele, niezależnie od tego, w jakich warunkach muszą realizować swoje zadania. Monografia Iwony Chrzanowskiej jest pierwszą tego typu diagnozą środowiska nauczycielskiego (…), w wyniku której poznajemy w najważniejszym zakresie ich opinie, które dotyczą tak barier, przeszkód, niepowodzeń, jak i sukcesów, osiągnięć czy szans na ich zaistnienie. Nie było do tej pory tak szerokiej diagnozy, która uwzględniałaby wszystkie aspekty edukacji inkluzywnej w ustroju szkolnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44075 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Streszczenie: Wstęp CZĘŚĆ I. Wokół znanych kategorii i rozważań w pedagogice specjalnej Rozdział 1. Interdyscyplinarny charakter pedagogiki specjalnej 1.1. Pedagogika specjalna a medycyna – wybrane problemy 1.1.1. Międzynarodowy system diagnozy nozologicznej WHO: ICD-10, ICIDH, ICF 1.1.2. System diagnozy Amerykańskiego Towarzystwa Psychiatrycznego DSM-IV/DSMIV-TR/DSM-5 1.1.3. Pojęcie zdrowia i choroby 1.1.4. Diagnoza i terapia – istota związku pedagogiki specjalnej i medycyny 1.2. Pedagogika specjalna a psychologia – wybrane problemy 1.2.1. Diagnoza dla rozwoju i system orzecznictwa 1.2.2. Bioekologiczna teoria systemów Urie Bronfenbrennera a niepełnosprawność 1.2.3. Współpraca specjalistów i instytucji a specjalne potrzeby edukacyjne uczniów 1.3. Pedagogika specjalna a prawo – wybrane problemy 1.3.1. Osoba z niepełnosprawnością a rozwiązania prawne ONZ i UE 1.3.2. Osoba z niepełnosprawnością a wymiar sprawiedliwości 1.4. Pedagogika specjalna a socjologia – wybrane problemy 1.4.1. Postawy społeczne wobec niepełnosprawności i osób z niepełnosprawnością 1.4.2. Postawy wobec osób z niepełnosprawnością w perspektywie rówieśniczej 1.4.3. Postawy wobec niepełnosprawności i osób z niepełnosprawnością – dorośli 1.4.4. Zagrożenie wykluczeniem i marginalizacją a niepełnosprawność 1.4.5. Warunki życia osób z niepełnosprawnością i ich rodzin 1.5. Terminologiczne ustalenia, terminologiczne kontrowersje – wokół pojęcia „niepełnosprawność” Rozdział 2. O podmiocie pedagogiki specjalnej – klasyczne ujęcia głównych rodzajów niepełnosprawności 2.1. Niepełnosprawność wzroku 2.1.1. Podstawowe pojęcia 2.1.2. Klasyfikacje uszkodzeń wzroku 2.1.3. Uszkodzenie wzroku a funkcjonowanie społeczne 2.2. Uszkodzenia słuchu 2.2.1. Podstawowe pojęcia 2.2.2. Najpowszechniejsze klasyfikacje uszkodzeń słuchu 2.2.3. Metody wychowania językowego osób z uszkodzeniem słuchu 2.2.4. Osoby z uszkodzeniem słuchu w przestrzeni społecznej 2.3. Niepełnosprawność intelektualna 2.3.1. Ustalenia terminologiczne i klasyfikacyjne 2.3.2. Zróżnicowana, wieloczynnikowa etiologia niepełnosprawności intelektualnej 2.3.3. Etapy patologizacji rozwoju osób z niepełnosprawnością intelektualną według Małgorzaty Kościelskiej 2.3.4. Osoba z niepełnosprawnością intelektualną w przestrzeni społecznej 2.4. Choroby przewlekłe i niepełnosprawność narządu ruchu 2.4.1. Teoretyczne koncepcje choroby przewlekłej 2.4.2. Konsekwencje utraty pełnej sprawności w sytuacji choroby przewlekłej i niepełnosprawności narządu ruchu 2.4.3. Wrodzona a nabyta utrata sprawności w chorobie przewlekłej i niepełnosprawności narządu ruchu 2.5. Niedostosowanie społeczne, zaburzenia zachowania dzieci i młodzieży 2.5.1. Podstawowe pojęcia 2.5.2. Teoretyczne koncepcje niedostosowania społecznego i zaburzeń zachowania 2.5.3. Przestępczość nieletnich 2.5.4. Przemoc w rodzinie CZĘŚĆ II. Współczesne zagadnienia pedagogiki specjalnej Rozdział 3. Paradygmatyczne zmiany we współczesnej pedagogice specjalnej Rozdział 4. Specjalne potrzeby edukacyjne – między pedagogiką a pedagogiką specjalną. 4.1. Wczesne wspomaganie rozwoju a niepełnosprawność 4.1.1. Podstawowe pojęcia i koncepcje teoretyczne wczesnego wspomagania rozwoju 4.1.2. Podstawy prawne wczesnego wspomagania rozwoju 4.2. ASD – autystyczne spektrum zaburzeń jako egzemplifikacja całościowych zaburzeń rozwojowych 4.2.1. Kryteria diagnostyczne spektrum zaburzeń autystycznych 4.2.2. Patogeneza spektrum zaburzeń autystycznych 4.2.3. Osoba ze spektrum zaburzeń autystycznych w przestrzeni społecznej 4.3. Uczeń zdolny – uczeń ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi 4.3.1. Podstawy prawne wspomagania uczniów zdolnych w polskim systemie oświatowym 4.3.2. Uczeń zdolny – uczeń uzdolniony – uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi 4.4. Osoba z niepełnosprawnością w różnych formach edukacji – między segregacją a włączaniem 4.4.1. Kształcenie specjalne 4.4.2. Kształcenie integracyjne 4.4.3. Kształcenie włączające 4.4.4. Uwarunkowania kształcenia uczniów z niepełnosprawnością w trzech typach szkół: specjalnej, integracyjnej i ogólnodostępnej 4.4.5. Zwolnienie ze sprawdzianu, egzaminu zewnętrznego a niepełnosprawność Rozdział 5. Dorosłość i starość z niepełnosprawnością – zagadnienia andragogiki i gerontologii specjalnej 5.1. Edukacja ponadgimnazjalna osób z niepełnosprawnością jako wyznacznik jakości życia w dorosłości 5.2. Osoba z niepełnosprawnością na rynku pracy – uwarunkowania, rzeczywistość, szanse 5.3. Subiektywne poczucie jakości życia 5.4. Starość osób z niepełnosprawnością – wyzwanie dla pedagogiki specjalnej Rozdział 6. Osoba z niepełnosprawnością w erze cyfrowej 6.1. Nowe technologie a aktywność społeczna osób z niepełnosprawnością 6.2. Komunikacja zapośredniczona – możliwości i zagrożenia 6.3. Zagrożenia związane z korzystaniem z nowych technologii komunikacyjnych a niepełnosprawność – agresja elektroniczna Bibliografia Źródła internetowe Indeks rzeczowy Indeks osób
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43746, W.43851, W.43747, W.43749, W.43748 (5 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Cz.43750 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; Edukacja dzieci i młodzieży w kontekście teorii ludzkiego kapitału; Istota niepełnosprawności - implikacje dla edukacji; Grzechy główne edukacji w kształceniu osób z niepełnosprawnością; PROBLEM 1: Brak przygotowania nauczycieli do współpracy z uczniem niepełnosprawnym; PROBLEM 2: Niedostosowanie szkół/placówek w kwestii zaspokajania specjalnych potrzeb edukacyjnych w realizacji obowiązku szkolnego i obowiązku nauki przez ucznia z niepełnosprawnością; PROBLEM 3: Brak rzeczywistych i konstruktywnych postaw zrozumienia i akceptacji dla wspólnego kształcenia uczniów z niepełnosprawnością i pełnosprawnych; PROBLEM 4: Brak zaspokojenia potrzeb w zakresie wczesnego wspomagania osób z niepełnosprawnością. Wyniki realizacji projektu WWKSC; PROBLEM 5: Spóźniona diagnoza niepełnosprawności na przykładzie uczniów z upośledzeniem umysłowym. Diagnoza dla rozwoju czy podstawa selekcji?; Kształcenie na etapie szkoły podstawowej i gimnazjum a specjalne potrzeby edukacyjne; Poziom kompetencji szkolnych uczniów z zaburzeniami słuchu, wzroku, z niepełnosprawnością umysłową z terenu Łodzi i województwa łódzkiego na tle kraju. Szkoła podstawowa; Zróżnicowania i dysonanse - regionalna specyfika - ogólnopolska tendencja; Poziom kompetencji szkolnych uczniów z zaburzeniami słuchu, wzroku, z niepełnosprawnością umysłową z terenu Łodzi i województwa łódzkiego na tle kraju. Gimnazjum Ranking - i co z niego wynika?; Problemy edukacji dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością na terenie Łodzi i województwa łódzkiego; Kształcenie zawodowe na poziomie średnim a specjalne potrzeby edukacyjne; Preferencje edukacyjne młodych osób niepełnosprawnych na poziomie szkół średnich; Kształcenie zawodowe na poziomie średnim; Sytuacja uczniów z Łodzi i województwa łódzkiego; Problem kwalifikacji pedagogów i pedagogów specjalnych a kształcenie osób niepełnosprawnych; Bez zakończenia; Bibliografia; Netografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43164, W.43165 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: WstępRozdział 1. Ocena i ocenianie szkolne w ujęciu teoretycznym i w świetle badań: 1. Pojęcie ocen i stopni szkolnych. Ocena i ocenianie - próby definicji pojęć; 1.1. Poglądy pedagogów na sprawdzanie i ocenianie osiągnięć uczniów; 2. Sytuacja oceniania szkolnego; 2.1. Przedmiot i kryteria oceny szkolnej w świetle badań; 2.2. Uczeń w sytuacji oceniania szkolnego; 2.2.1. Ocena i motywacja do nauki szkolnej; 2.2.2. Ustalenia prawne w zakresie oceniania ucznia; 2.3. Nauczyciel w sytuacji oceniania szkolnego; 2.3.1. Kwalifikacje nauczycieli w aspekcie kontroli i oceny; 2.3.2. Pożądane cechy nauczyciela jako osoby oceniającej; 3. "Społeczno-wychowawcze" ocenianie osiągnięć szkolnych jako alternatywa oceniania dydaktycznego; 4. Nowa rzeczywistość oceniania szkolnego; 4.1. Charakterystyka i kryteria sześciostopniowej skali stopni szkolnych; 5. Zarzuty wobec stopni szkolnych w niektórych pozycjach literatury polskiej i zagranicznej; 5.1. Przykłady nowych rozwiązań problemu oceniania; Rozdział 2. Ocenianie szkolne w pracy z dzieckiem upośledzonym umysłowo w stopniu lekkim: 1. Charakterystyka ucznia upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim w kontekście oceniania szkolnego; 1.1. Kształcenie dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; 1.2. Ocenianie dzieci lekko upośledzonych umysłowo w aspekcie osiągnięć szkolnych; 1.2.1. Kryteria stopni szkolnych dla dzieci upośledzonych umysłowo; 1.2.2. Nauczyciel szkoły specjalnej w sytuacji oceniania wiedzy i umiejętności uczniów; 1.2.3. Znaczenie oceny szkolnej dla uczniów lekko upośledzonych umysłowo w świetle badań; 2. Stan badań nad ocenianiem osiągnięć szkolnych dzieci umysłowo upośledzonych w literaturze; Rozdział 3. Metodologiczne podstawy badań; 1. Problematyka, zakres i cel podjętych badań; 2. Problemy badawcze i hipotezy robocze; 3. Teren badań i próba badawcza; 4. Metody, techniki i narzędzia zastosowane w trakcie badań; 4.1. Charakterystyka zastosowanych metod i narzędzi badawczych; Rozdział 4. Analiza wyników badań: 1. Poziom wiadomości i umiejętności uczniów szkół specjalnych dla lekko upośledzonych umysłowo i szkół ogólnodostępnych; 1.1. Poziom wiadomości i umiejętności uczniów szkół specjalnych dla lekko upośledzonych umysłowo z języka polskiego i matematyki; 1.2. Poziom wiadomości i umiejętności z języka polskiego i matematyki uczniów klas I-VIII szkół ogólnodostępnych; 2. Wykorzystywanie skali sześciostopniowej w ocenie uczniów szkół specjalnych dla lekko upośledzonych umysłowo i ogólnodostępnych. Podobieństwa i różnice; 2.1. Wykorzystanie skali sześciostopniowej w ocenie uczniów szkoły specjalnej dla lekko upośledzonych umysłowo i ogólnodostępnej w zakresie języka polskiego. Podobieństwa i różnice; 2.2. Wykorzystanie skali sześciostopniowej w ocenie wiadomości i umiejętności matematycznych uczniów szkoły specjalnej dla lekko upośledzonych umysłowo i szkoły ogólnodostępnej. Podobieństwa i różnice; 3. Trafność oceniania i wykorzystywania skali not szkolnych w kontekście wykształcenia i stażu pracy nauczycieli szkół specjalnych dla lekko upośledzonych umysłowo i szkołach ogólnodostępnych; 3.1. Poziom wykształcenia a trafność oceniania i stopień wykorzystania skali not szkolnych w szkołach specjalnych dla lekko upośledzonych umysłowo i szkołach ogólnodostępnych; 3.1.1. Poziom wykształcenia a trafność oceniania uczniów w szkole specjalnej dla lekko upośledzonych umysłowo i w szkole ogólnodostępnej; 3.1.2. Wykorzystanie skali stopni szkolnych w obu typach szkół w zależności od wykształcenia nauczycieli; 3.2. Staż pracy nauczycieli a trafność oceniania i wykorzystania skali stopni szkolnych w szkołach specjalnych dla lekko upośledzonych umysłowo i w szkołach ogólnodostępnych; 3.2.1. Staż pracy nauczycieli a trafność oceniania uczniów w szkole specjalnej dla lekko upośledzonych umysłowo i w szkole ogólnodostępnej; 3.2.2. Wykorzystanie skali stopni szkolnych w szkole specjalnej dla lekko upośledzonych umysłowo i w szkole ogólnodostępnej w zależności od stażu pracy nauczycieli; 4. Zagadnienie zgodności oceniania w przypadku pomiaru dydaktycznego i oceniania formalnego w szkole specjalnej dla lekko upośledzonych umysłowo i szkole ogólnodostępnej; 4.1. Adekwatność rezultatu pomiaru dydaktycznego do not formalnych wystawionych przez nauczycieli z języka polskiego uczniom klas I-VIII szkół specjalnych dla lekko upośledzonych umysłowo i ogólnodostępnych; 4.2. Adekwatność rezultatu pomiaru dydaktycznego do not formalnych wystawionych przez nauczycieli z matematyki uczniom klas I-VIII szkół specjalnych dla lekko upośledzonych umysłowo i ogólnodostępnych; Zakończenie i wnioski; Wykaz literatury; Aneksy: Aneks 1. Wykorzystanie skali sześciostopniowej w ocenie uczniów szkół specjalnych dla lekko upośledzonych umysłowo i ogólnodostępnych z języka polskiego. Podobieństwa i różnice; Aneks 2. Wykorzystanie skali sześciostopniowej w ocenie wiedzy i umiejętności matematycznych uczniów szkół specjalnych dla lekko upośledzonych umysłowo i ogólnodostępnych. Podobieństwa i różnice; Aneks 3. Adekwatność rezultatu pomiaru dydaktycznego do not formalnych wystawionych przez nauczycieli z języka polskiego uczniom klas I-VIII szkół specjalnych dla lekko upośledzonych umysłowo i ogólnodostępnych; Aneks 4. Adekwatność rezultatu pomiaru dydaktycznego do not formalnych wystawionych przez nauczycieli z matematyki uczniom klas I-VIII szkół specjalnych dla lekko upośledzonych umysłowo i ogólnodostępnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40504, W.39615, W.39951, W.40489, w.40490, W.40503 (6 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; 1. Szkoła i kształcenie ogólne jako wyzwanie współczesności; 1.1. Bieda i ubóstwo - wstydliwe oblicze rozwoju cywilizacji; 1.2. Wybrane koncepcje marginalności i wykluczenia społecznego; 1.3. Edukacyjne konsekwencje biedy i ubóstwa; 1.4. Edukacyjne konsekwencje diagnozy, selekcji i izolacji; 1.5. Bieda dzieci i ich środowisk rodzinnych - sytuacja w Polsce; 1.6. O nierównościach edukacyjnych - zaspokajanie specjalnych potrzeb; 1.7. Niepełnosprawność groźbą edukacyjnego niepowodzenia i wykluczenia; 1.8. Edukacja w Polsce - szansa czy zagrożenie?; 1.9. Jak "zreformować reformę"; 2. Trudności w uczeniu się jako potencjalna przyczyna wykluczenia i marginalizacji; 2.1. Teoretyczne koncepcje trudności w uczeniu się; 2.2. Koncepcja trudności w uczeniu się jako zaburzenie indywidualnego rozwoju człowieka; 2.3. Konteksty trudności w uczeniu się jako efekt marginalizacji i wykluczenia; 2.4. Teoria socjolingwistyczna Basila Bernsteina; 2.5. Teoria reprodukcji kulturowej Pierre'a Bourdieu; 2.6. Trudności w uczeniu się a koncepcja wyuczonej bezradności; 2.7. Trudności w uczeniu się w kontekście teorii naznaczania społecznego; 3. Edukacja na wsi. Mity a rzeczywistość; 3.1. Możliwe przyczyny i obszary wykluczenia społecznego na terenach wiejskich: 3.1.1. Mit 1. Edukacja przedszkolna na wsi - wciąż zaniedbany i niedoceniany etap w edukacji; 3.1.2. Mit 2. Mniejsze szanse kształcenia w toku realizacji obowiązku szkolnego; 3.1.3. Mit 3. Ograniczony dostęp do kształcenia na poziomie wyższym; 3.1.4. Mit 4. Uczeń o specjalnych potrzebach edukacyjnych na terenach wiejskich - nierozwiązany problem alternatywnej edukacji; 3.2. Ocena jakości kształcenia i efektywności pracy szkół - raporty polskie z badań OECD w latach 2000-2006; 3.2.1. Tło dla analizy zaniedbań w obszarze edukacji; 3.3. Uwarunkowania i efekty kształcenia podstawowego na terenach wiejskich - analiza wyników egzaminów zewnętrznych przeprowadzonych w latach 2002-2008; 3.5. Kwalifikacje nauczycieli; 3.5.1. Dostęp do współczesnych technologii informacyjnych a specyfika kształcenia na terenach wiejskich; 3.5.2. Zasoby biblioteczne we wspomaganiu kształcenia na terenach wiejskich; 3.5.3. Zajęcia pozalekcyjne w kształceniu podstawowym na terenach wiejskich; 3.6. Uwarunkowania i efekty kształcenia gimnazjalnego na terenach wiejskich - z wyników badań CKE w latach 2002-2008; 3.6.1. Kwalifikacje nauczycieli; 3.6.2. Dostęp i wykorzystanie współczesnych technologii informacyjnych w kształceniu gimnazjalnym; 3.6.3. Zasoby biblioteczne i ich wykorzystanie w kształceniu gimnazjalnym na terenach wiejskich; 3.6.4. Zajęcia pozalekcyjne w kształceniu gimnazjalnym na terenach wiejskich; 3.6.5. Odpad szkolny - przemilczane wykluczenie; 4. Uwarunkowania i efekty kształcenia podstawowego i gimnazjalnego uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych - z wyników badań CKE w latach 2002-2008; 4.1. Pojęcie specjalnych potrzeb edukacyjnych; 4.2. Efekty kształcenia podstawowego uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych (z danych CKE za lata 2002-2008); 4.3. Kształcenie specjalne w Polsce - szkoły podstawowe; 4.4. Kwalifikacje nauczycieli pracujących z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych; 4.5. Dostęp i wykorzystanie współczesnych technologii informacyjnych w pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych; 4.6. Zasoby biblioteczne i ich wykorzystanie w kształceniu podstawowym uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych; 4.7. Zajęcia pozalekcyjne w kształceniu uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych; 5. Efekty kształcenia gimnazjalnego uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych - z danych CKE za lata 2002-2008; 5.1. Kształcenie specjalne w Polsce - etap gimnazjum; 5.2. Kwalifikacje nauczycieli pracujących z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych na etapie gimnazjum; 5.3. Dostęp i wykorzystanie współczesnych technologii informacyjnych w pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych na etapie gimnazjum; 5.4. Zasoby biblioteczne i ich wykorzystanie w pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych na etapie gimnazjum; 6. Polskie wyzwania edukacyjne XXI wieku. Jaka szkoła, w jakim systemie?; 6.1. Edukacyjne szanse oraz zagrożenia w kształceniu dzieci i młodzieży o specjalnych potrzebach edukacyjnych na terenach wiejskich - z badań własnych; 6.2. Efekty kształcenia gimnazjalnego na terenach wiejskich a zagadnienie trudności w uczeniu się. Prezentacja wyników badań własnych; 6.3. Ocena poziomu kompetencji uczniów gimnazjów wiejskich w zakresie treści humanistycznych; 6.4. Ocena poziomu kompetencji uczniów gimnazjów wiejskich w zakresie treści matematyczno-przyrodniczych; 6.5. Zróżnicowanie wyników uczniów z gimnazjów wiejskich a płeć badanych; Podsumowanie; Uczeń z niepełnosprawnością umysłową poza kształceniem specjalnym; Zaspokajanie specjalnych potrzeb edukacyjnych na terenach wiejskich; Relacja: integracja - nauczanie włączające; Efekty procesu kształcenia uczniów z niepełnosprawnością umysłową w szkole ogólnodostępnej na terenach wiejskich; Relacja z badań własnych; Podsumowanie; Jaka przyszłość?; Wnioski, postulaty, prognozy; Bibliografia; Netografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43089 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej