Dziecko niepełnosprawne umysłowo
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(45)
Forma i typ
Książki
(45)
Dostępność
dostępne
(45)
Placówka
Wypożyczalnia
(45)
Autor
Kielin Jacek
(3)
Naprawa Renata
(3)
Tanajewska Alicja
(3)
Gajdzica Zenon
(2)
Janiszewska-Nieścioruk Zdzisława
(2)
Maternicka Kornela
(2)
Miosga Lucyna
(2)
Piszczek Maria
(2)
Sadowska Sławomira
(2)
Smykowska Dorota
(2)
Strumińska Anna
(2)
Tkaczyk Grażyna
(2)
Tomkiewicz-Bętkowska Aleksandra
(2)
Abramowska Barbara
(1)
Bowen Maggie
(1)
Czajkowska Małgorzata
(1)
Czapiga Alina
(1)
Grzywna-Tunk Grażyna
(1)
Jodkowski Mieczysław
(1)
Kazanowski Zdzisław
(1)
Kirenko Janusz
(1)
Klimek-Markowicz Katarzyna
(1)
Klinik Anna
(1)
Korybski Tomasz
(1)
Kowalak Czesław
(1)
Kozubska Alicja
(1)
Krztoń Alicja
(1)
Kuleczka Waldemar
(1)
Kulesza Ewa Maria
(1)
Kwiatkowska Małgorzata
(1)
Kędra Edyta
(1)
Maciarz Aleksandra
(1)
Majewicz Piotr
(1)
Mikrut Adam
(1)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(1)
Olechnowicz Hanna
(1)
Orkisz Maria
(1)
Parchomiuk Monika
(1)
Parys Katarzyna
(1)
Pelc Zofia
(1)
Plimley Lynn
(1)
Raszewska Maria
(1)
Speck Otto
(1)
Wiśniewska Marta
(1)
Żyta Agnieszka
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(10)
2000 - 2009
(32)
1990 - 1999
(3)
Kraj wydania
Polska
(45)
Język
polski
(45)
Temat
Powieść polska
(1089)
Polska
(758)
Dziecko
(481)
Poezja polska
(461)
Literatura polska
(456)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(-)
Opowiadanie polskie
(363)
Wychowanie
(277)
Nauczanie
(274)
nauczanie początkowe
(265)
dziecko
(247)
Język polski
(236)
Pedagogika
(227)
Dramat polski
(223)
język polski
(197)
Nauczanie początkowe
(186)
Pamiętniki polskie
(183)
Filozofia
(175)
Wychowanie w rodzinie
(160)
Sienkiewicz, Henryk
(145)
Psychologia
(143)
Szkolnictwo
(135)
Niepełnosprawni
(129)
Sztuka
(129)
Literatura młodzieżowa polska
(128)
Wychowanie przedszkolne
(128)
Nauczyciele
(126)
Pedagogika specjalna
(124)
Powieść francuska
(124)
Prus, Bolesław
(123)
Marksizm-leninizm
(115)
Matematyka
(115)
Żeromski, Stefan
(114)
Młodzież
(113)
matematyka
(113)
Literatura dziecięca polska
(110)
Mowa
(109)
Publicystyka polska
(109)
wychowanie
(107)
Rodzina
(103)
Powieść amerykańska
(100)
Powieść angielska
(98)
Dziecko niepełnosprawne
(93)
Literatura
(91)
Mickiewicz, Adam
(91)
nauczanie
(89)
Fizyka
(86)
Słowacki, Juliusz
(85)
literatura polska
(85)
Elektrotechnika
(84)
Osobowość
(83)
Wojna 1939-1945 r.
(83)
pedagogika
(83)
pisanie
(81)
Powieść rosyjska
(80)
Śląsk
(80)
Kultura
(79)
czytanie
(79)
nauczyciele
(79)
Muzyka
(78)
Historia
(77)
Oświata
(77)
Psychoterapia
(77)
Czytanie
(74)
Dziecko upośledzone umysłowo
(73)
Malarstwo polskie
(73)
nauczanie zintegrowane
(73)
Praca
(72)
Orzeszkowa, Eliza
(71)
Uczenie się
(71)
młodzież
(71)
Komputery
(70)
Powieść niemiecka
(70)
Religia
(70)
Gry i zabawy
(68)
Technika
(68)
Warszawa
(68)
Maszyny
(67)
Kraszewski, Józef Ignacy
(65)
Pisanie
(65)
Psychologia wychowawcza
(65)
Socjologia
(64)
Etyka
(63)
Gry edukacyjne
(63)
Młodzież szkolna
(63)
wychowanie w rodzinie
(63)
Gry i zabawy ruchowe
(62)
Lenin, Vladimir Il'i
(62)
Samochody
(62)
Biblioterapia
(61)
Nauka
(61)
Wojsko
(61)
Malarstwo
(59)
Stosunki interpersonalne
(59)
młodzież szkolna
(57)
Nauczanie historii
(56)
Psychologia rozwojowa
(55)
Literatura dziecięca
(54)
Psychologia społeczna
(53)
dziecko upośledzone umysłowo
(53)
szkolnictwo
(53)
45 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Oprawne w kierunku przeciwstawnym. Współwyd.: Influence of the movement of parents of people with intellectual disabilities on the development of science and social life : research report.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43610 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43744 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; Rozdział 1. Praca wychowawcza i rewalidacyjna z osobami o obniżonej sprawności umysłowej: 1. Uzasadnienie wyboru tematu; 2. Istota i charakterystyka niepełnosprawności umysłowej; 2.1. Definicja pojęć; 2.2. Cechy dzieci o obniżonej sprawności umysłowej; 3. Podstawowe założenia wychowania dzieci upośledzonych umysłowo w placówkach opiekuńczo-wychowawczych; 3.1. Organizowanie procesu wychowania w placówkach specjalnych; 3.2. Kształtowanie kompetencji społecznych osób o obniżonej sprawności umysłowej; 3.3. Stan badań nad kompetencjami społecznymi osób upośledzonych umysłowo; 4. Kierunki rewalidacji niepełnosprawnych umsyłowo; 4.1. Strategie i procedury w procesie rewalidacji; 4.2. Wybrane nowatorskie metody aktywizujące w rehabilitacji osób niepełnosprawnych umysłowo; 5. Miejsce internatu w procesie socjalizacji dzieci i młodzieży upośledzonych umysłowo; 5.1. Internat jako placówka społeczna w systemie oświaty i wychowania; 5.2.Struktura modelu organizacyjnego internatu; 5.3. Funkcje internatu w specjalnym ośrodku szkolno-wychowawczym; 5.4. Kompensacyjne metody, formy i typy zajęć stosowane w pracy z dziećmi upośledzonymi umysłowo w internacie; Rozdział 2. Organizacja badań własnych: 1. Przedmiot i cele badań; 2. Problemy i hipotezy badawcze oraz zmienne; 3. Procedura badań; 3.1. Metody, techniki i narzędzia badawcze; 3.2. Sposób opracowania wyników badań; 3.3. Teren, organizacja i przebieg badań; 3.4. Charakterystyka badanych grup; Rozdział 3. Analiza wyników badań; 1. Metody i obszary działań wychowawczych organizowanych w badanych internatach; 1.2. Obszary i kierunki oddziaływań wychowawczych występujących w pracy wychowawczej w badanych internatach; 2. Specjalistyczne przygotowanie kadry pedagogicznej pracującej w objętych badaniami internatach; 2.1. Przygotowanie do pracy w szkolnictwie specjalnym osób zatrudnionych na etatach wychowawców; 2.2. Specjaliści zatrudnieni w badanych placówkach; 3. Baza lokalowa i wyposażenie intenatów; 4. Struktura rodzin wychowanków bioracych udział w badaniach; 5. Ustalenie poziomu kompetencji społecznych wychowanków internatów objętych badaniami; 5.1. Negatywne czynniki występujące w procesie socjalizacji wychowanków w badanych internatach; 5.2. Ustalenie zależności bądź zbieżności pomiedzy respektowaniem norm społecznych przez wychowanków przebywających w internatach objętych badaniami; 5.4. Uczestnictwo w zajęciach wychowanków badanych internatów; 5.5. Uzyskiwanie pozytywnych doświadczeń przez wychowanków; 5.6. Funkcjonowanie w grupie wychowanków intenratów objętych badaniami; 5.7. Poziom uspołecznienia wychowanków internatów uczestniczacych w badaniach; Podsumowanie; Dyskusja nad wynikami; Zakończenie; Literatura; Aneks ( Kwestionariusz 1 - do charakterystyki indywidualnej wychowanków badanych internatów; Kwestnionariusz 2 - do wywiadu z kierownikami badanych internatów; Kwestnionariusz 3 - do wywiadu z wychowawcami w badanych interatach; Kwestionariusz 4 - do wywiadu z wychowankami badanych internatów )
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41662, W.41661 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Materiały konferencji naukowej "Wspomaganie dzieci i młodzieży z trudnościami w rozwoju"
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43003 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; T. 8)
Streszczenie: Wstęp (Zenon Gajdzica); Introduction (Zenon Gajdzica); Część I. Emocjonalne uwarunkowania rozwoju i funkcjonowania dzieci i młodzieży niepełnosprawnej: 1. Teresa Borowska. Emocje dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; 2. Piotr Sipiorski. Problemy integracji uczniów z zaburzonym zachowaniem i zaburzeniami emocjonalnymi; 3. Danuta Jankowska. Poglądy młodzieży upośledzonej umysłowo w stopniu lekkim na zachowania przejawiające elementy niedostosowania społecznego; Część II. Zadania szkoły w procesie wspierania ucznia niepełnosprawnego: 1. Ladislav Horňak. Problemy wychowania dzieci romskich w szkołach dla uczniów z lekkim upośledzeniem umysłowym w Słowacji; 2. Anna Zamkowska. Formy wsparcia ucznia z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim w szkole ogólnodostępnej; 3. Danuta Osik-Chudowolska. Motywy wyboru szkoły z oddziałami integracyjnymi dla dzieci zdrowych i niepełnosprawnych w opinii rodziców i pedagogów; Część III. Uwarunkowania i efekty procesu uczenia się dziecka niepełnosprawnego: 1. Grażyna Adamczyk. Realne możliwości wejścia na rynek pracy absolwentów szkół specjalnych z niepełnosprawnością intelektualną - stan obecny; 2. Ewa Dyduch. Wpływ pełnej kontroli rodzicielskiej na proces uczenia się samodzielności dzieci z niepełnosprawnością intelektualną; 3. Ewa Jaglarz, Jacek Sikorki. Pozycja socjometryczna uczniów w gimnazjalnej klasie integracyjnej; 4. Bożena Kurasz. Z praktyki nauczyciela: edukacja osób niepełnosprawnych w klasach integracyjnych - szanse i zagrożenia; 5. Jadwiga Oleksy, Agata Cabała. Integralne wychowanie i nauczanie jako podłoże kształtowania postaw wobec uczniów niepełnosprawnych - refleksje na temat czynności nauczyciela; 6. Agnieszka Buczek. Efekty nauczania technologii informacyjnej uczniów z niepełnosprawnością intelektualną; 7. Maria Jolanta Stępor. Przesłanki ukrytego programu w edukacji osób niepełnosprawnych; 8. Małgorzata Dąbrowska. Strategie postępowania z dzieckiem odmawiającym uczęszczania do szkoły z powodu fobii szkolnej; 9. Szymon Godawa. Predyspozycje osobowościowe oligofrenopedagoga; 10. Zenon Gajdzica. Wykształcenie nauczycieli pracujących w klasach integracyjnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42892 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43567 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Tekst częśc. niem.
Streszczenie: Wstęp; 1. Andrzej Twardowski. Dylematy integracyjnego kształcenia dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością; 2. Aleksandra Maciarz. Dylematy edukacji specjalnej w klasach integracyjnych; 3. Teresa Żółkowska. Wybrane koncepcje edukacji integracyjnej; 4. Iwona Chrzanowska. Czy szkoła ogólnodostępna jest dostępna? Perspektywy powodzenia działań normalizacyjnych w edukacji uczniów upośledzonych umysłowo; 5. Monika Gołubiew, Amadeusz Kraule. Szkolnictwo specjalne - krajobraz po reformie; 6. Elżbieta M. Minczakiewicz. W poszukiwaniu podstaw integracji; 7. Marzenna Zaorska. Wyznaczniki skuteczności edukacji. integracyjnej dzieci z zaburzeniami złożonymi; 8. Grit Wachtel. Zur aktuellen Diskussion um die Beschulung von Kindern und Jugendlichen mit kognitiven Beeinträchtigungen in der BRD; 9. Danuta Kopeć. Osoba z głęboką niepełnosprawnością intelektualną w systemie edukacji; 10. Aleksandra Zawiślak. Nauczycielskie opinie o procesie integracji edukacyjnej uczniów z niepełnosprawnością intelektualną; 11. Małgorzata Karwowska. Problemy edukacji integracyjnej w opinii kadry pedagogicznej; 12. Grażyna Kwaśniewska. Integracja - odkrywanie pojęcia; 13. Zenon Gajdzica. Szkic do badań nad efektywnością kształcenia integracyjnego; 14. Zdzisława Janiszewska- Nieścioruk. Perspektywy i zagrożenia społecznej integracji osób z niepełnosprawnością; 15. Bernadeta Szczupał. Program PACE jako przykład skuteczności edukacji integracyjnej młodzieży z obniżoną sprawnością intelektualną; 16. Ewelina Jutrzyna. Prointegracyjna terapia dzieci niepełnosprawnych intelektualnie z rodzin alkoholowych prowadzona poprzez działania twórcze; 17. Katarzyna Parys. Problemy integracji szkolnej w badaniach empirycznych - przegląd materiałów pokonferencyjnych; 18. Anna Zamkowska. Osoba niepełnosprawna w systemie edukacji na przykładzie Republiki Irlandii
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42897, W.42898 (2 egz.)
Brak okładki
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41758 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43424 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Kielin, Jacek (1965- ) TYTUŁ/ODP: Krok po kroku : nauczanie i terapia dzieci z umiarkowaną, znaczną i głęboką niepełnosprawnością intelektualną / Jacek Kielin, Katarzyna Klimek-Markowicz. WYD: Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2016. OBJ: 366 s. : il. ; 24 cm. DOD: Bibliogr. s. 357-366. PRZEDMIOT: PRZEDMIOT: PRZEDMIOT: .4 Podręczniki 991 PB UKD_BN UKD_BN UKD_BN UKD_BN (07)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43789, W.43790 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42948, W.42950, W.42951 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40508, W.40510, W.40441, W.40440, W.40509 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43182, W.43136 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41040, W.41523, W.40971 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42197 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42925, W.42926 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Naukowo-Dydaktyczne Kolegium Nauczycielskiego w GliwicachIntegracja - Nauczyciel - Wychowanie / red. Janina Wyczesany ; T. 3)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42667, W.42683, W.42671, W.42680, W.42676, W.42677, W.42666, W.42681, W.42670, W.42663, W.42668, W.42682, W.42664, W.42669, W.42675, W.42687, W.42665, W.42678, W.42679, W.42685, W.42672, W.42673, W.42684, W.42674 (24 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42539, W.42538 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41666 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej