Młodzież niepełnosprawna umysłowo
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Dostępność
dostępne
(4)
Placówka
Wypożyczalnia
(4)
Autor
Gajdzica Zenon
(1)
Sadowska Sławomira
(1)
Stefańska Anita
(1)
Żywanowska Agnieszka
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(3)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Temat
Powieść polska
(1089)
Polska
(758)
Dziecko
(481)
Poezja polska
(461)
Literatura polska
(456)
Młodzież niepełnosprawna umysłowo
(-)
Opowiadanie polskie
(363)
Wychowanie
(277)
Nauczanie
(274)
nauczanie początkowe
(265)
dziecko
(247)
Język polski
(236)
Pedagogika
(227)
Dramat polski
(223)
język polski
(197)
Nauczanie początkowe
(186)
Pamiętniki polskie
(183)
Filozofia
(175)
Wychowanie w rodzinie
(160)
Sienkiewicz, Henryk
(145)
Psychologia
(143)
Szkolnictwo
(135)
Niepełnosprawni
(129)
Sztuka
(129)
Literatura młodzieżowa polska
(128)
Wychowanie przedszkolne
(128)
Nauczyciele
(126)
Pedagogika specjalna
(124)
Powieść francuska
(124)
Prus, Bolesław
(123)
Marksizm-leninizm
(115)
Matematyka
(115)
Żeromski, Stefan
(114)
Młodzież
(113)
matematyka
(113)
Literatura dziecięca polska
(110)
Mowa
(109)
Publicystyka polska
(109)
wychowanie
(107)
Rodzina
(103)
Powieść amerykańska
(100)
Powieść angielska
(98)
Dziecko niepełnosprawne
(93)
Literatura
(91)
Mickiewicz, Adam
(91)
nauczanie
(89)
Fizyka
(86)
Słowacki, Juliusz
(85)
literatura polska
(85)
Elektrotechnika
(84)
Osobowość
(83)
Wojna 1939-1945 r.
(83)
pedagogika
(83)
pisanie
(81)
Powieść rosyjska
(80)
Śląsk
(80)
Kultura
(79)
czytanie
(79)
nauczyciele
(79)
Muzyka
(78)
Historia
(77)
Oświata
(77)
Psychoterapia
(77)
Czytanie
(74)
Dziecko upośledzone umysłowo
(73)
Malarstwo polskie
(73)
nauczanie zintegrowane
(73)
Praca
(72)
Orzeszkowa, Eliza
(71)
Uczenie się
(71)
młodzież
(71)
Komputery
(70)
Powieść niemiecka
(70)
Religia
(70)
Gry i zabawy
(68)
Technika
(68)
Warszawa
(68)
Maszyny
(67)
Kraszewski, Józef Ignacy
(65)
Pisanie
(65)
Psychologia wychowawcza
(65)
Socjologia
(64)
Etyka
(63)
Gry edukacyjne
(63)
Młodzież szkolna
(63)
wychowanie w rodzinie
(63)
Gry i zabawy ruchowe
(62)
Lenin, Vladimir Il'i
(62)
Samochody
(62)
Biblioterapia
(61)
Nauka
(61)
Wojsko
(61)
Malarstwo
(59)
Stosunki interpersonalne
(59)
młodzież szkolna
(57)
Nauczanie historii
(56)
Psychologia rozwojowa
(55)
Literatura dziecięca
(54)
Psychologia społeczna
(53)
dziecko upośledzone umysłowo
(53)
szkolnictwo
(53)
4 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; T. 8)
Streszczenie: Wstęp (Zenon Gajdzica); Introduction (Zenon Gajdzica); Część I. Emocjonalne uwarunkowania rozwoju i funkcjonowania dzieci i młodzieży niepełnosprawnej: 1. Teresa Borowska. Emocje dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; 2. Piotr Sipiorski. Problemy integracji uczniów z zaburzonym zachowaniem i zaburzeniami emocjonalnymi; 3. Danuta Jankowska. Poglądy młodzieży upośledzonej umysłowo w stopniu lekkim na zachowania przejawiające elementy niedostosowania społecznego; Część II. Zadania szkoły w procesie wspierania ucznia niepełnosprawnego: 1. Ladislav Horňak. Problemy wychowania dzieci romskich w szkołach dla uczniów z lekkim upośledzeniem umysłowym w Słowacji; 2. Anna Zamkowska. Formy wsparcia ucznia z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim w szkole ogólnodostępnej; 3. Danuta Osik-Chudowolska. Motywy wyboru szkoły z oddziałami integracyjnymi dla dzieci zdrowych i niepełnosprawnych w opinii rodziców i pedagogów; Część III. Uwarunkowania i efekty procesu uczenia się dziecka niepełnosprawnego: 1. Grażyna Adamczyk. Realne możliwości wejścia na rynek pracy absolwentów szkół specjalnych z niepełnosprawnością intelektualną - stan obecny; 2. Ewa Dyduch. Wpływ pełnej kontroli rodzicielskiej na proces uczenia się samodzielności dzieci z niepełnosprawnością intelektualną; 3. Ewa Jaglarz, Jacek Sikorki. Pozycja socjometryczna uczniów w gimnazjalnej klasie integracyjnej; 4. Bożena Kurasz. Z praktyki nauczyciela: edukacja osób niepełnosprawnych w klasach integracyjnych - szanse i zagrożenia; 5. Jadwiga Oleksy, Agata Cabała. Integralne wychowanie i nauczanie jako podłoże kształtowania postaw wobec uczniów niepełnosprawnych - refleksje na temat czynności nauczyciela; 6. Agnieszka Buczek. Efekty nauczania technologii informacyjnej uczniów z niepełnosprawnością intelektualną; 7. Maria Jolanta Stępor. Przesłanki ukrytego programu w edukacji osób niepełnosprawnych; 8. Małgorzata Dąbrowska. Strategie postępowania z dzieckiem odmawiającym uczęszczania do szkoły z powodu fobii szkolnej; 9. Szymon Godawa. Predyspozycje osobowościowe oligofrenopedagoga; 10. Zenon Gajdzica. Wykształcenie nauczycieli pracujących w klasach integracyjnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42892 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42267, W.42362 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43478 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Przedmowa Wstęp Rozdział 1Agresja w świetle literatury Przegląd wybranych badań i stanowisk 1.1. Problemy definicyjno-pojęciowe 1.1.1. Agresja 1.1.2. Agresywność 1.1.3. Przemoc 1.2. Teorie agresji w świetle badań i poglądów 1.2.1. Teorie biologiczne agresji 1.2.1.1. Neurofizjologiczne i organiczne teorie agresji 1.2.1.2. Popędowo-instynktywistyczne teorie agresji 1.2.2. Psychospołeczne teorie agresji 1.2.2.1. Agresja jako reakcja na frustrację 1.2.2.2. Teoria społecznego uczenia się agresji 1.2.3. Teorie socjologiczne 1.3. Rodzaje agresji 1.4. Uwarunkowania zachowań agresywnych 1.4.1. Uwarunkowania indywidualno-osobowościowe 1.4.2. Uwarunkowania rodzinne 1.4.3. Uwarunkowania tkwiące w środowisku szkolnym i rówieśniczym Rozdział 2Upośledzenie umysłowe 2.1. Niepełnosprawność ľ ustalenia terminologiczne 2.2. Upośledzenie umysłowe 2.2.1. Perspektywy badawcze upośledzenia umysłowego 2.2.2. Przemiany w definiowaniu upośledzenia umysłowego 2.2.3. Kryteria i klasyfikacje upośledzenia umysłowego 2.2.4. Wielowymiarowość upośledzenia umysłowego 2.2.4.1. Wymiar organiczny 2.2.4.2. Wymiar psychiczny 2.2.4.3. Wymiar społeczny 2.2.5. Zachowania agresywne osób lekko upośledzonych umysłowo w świetle dotychczasowych badań Rozdział 3Metodologia badań własnych 3.1. Przedmiot i cel badań 3.2. Problemy i hipotezy 3.3. Zmienne i ich wskaźniki 3.4. Metody, techniki i narzędzia badań 3.5. Dobór próby i organizacja badań 3.6. Zastosowana procedura statystyczna Rozdział 4Zjawisko agresji u uczniów z lekkim upośledzeniem umysłowym w świetle podstawowych danych 4.1. Przejawy zachowań agresywnych 4.1.1. Przejawy zachowań agresywnych w zależności od płci 4.1.2. Przejawy zachowań agresywnych w zależności od typu szkoły 4.2. Umiejscowienie zdarzeń występowania zachowań agresywnych Rozdział 5Sytuacja osobista badanych uczniów w świetle wyników badań własnych 5.1. Obraz samego siebie 5.1.1. Ja realne 5.1.2. Ja idealne 5.1.3. Samoakceptacja 5.2. Motywy zachowań agresywnych Rozdział 6Sytuacja rodzinna badanych uczniów w świetle wyników badań własnych 6.1. Struktura rodziny 6.2. Warunki materialno-bytowe rodzin 6.3. Atmosfera domu rodzinnego 6.4. Styl wychowania 6.5. Postawy rodzicielskie 6.5.1. Górowanie 6.5.2. Koncentracja 6.5.3. Bezradność 6.5.4. Dystans Rozdział 7Sytuacja szkolna badanych uczniów w świetle wyników badań własnych 7.1. Wyniki w nauce 7.2. Przystosowanie społeczne 7.2.1. Motywacja do nauki 7.2.2. Uspołecznienie 7.3. Pozycja w zespole klasowym 7.4. Klimat szkoły Rozdział 8Podsumowanie badań Rozdział 9Implikacje dla praktyki 9.1. Profilaktyka agresywnych zachowań uczniów 9.2. Poziomy oddziaływań profilaktycznych 9.2.1. Oddziaływania ukierunkowane na jednostkę 9.2.2. Oddziaływania ukierunkowane na rodzinę 9.2.3. Oddziaływania ukierunkowane na szkołę 9.2.4. Oddziaływania wiążące się z konsekwencjami zachowań agresywnych Bibliografia Spis schematów i wykresów
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42911 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej