Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(55)
Forma i typ
Książki
(51)
Audiobooki
(2)
Filmy i seriale
(1)
Pliki i bazy danych
(1)
Dostępność
dostępne
(50)
nieokreślona
(4)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(54)
Czytelnia
(1)
Autor
Bogucka Jadwiga
(3)
Kosakowski Czesław
(3)
Kościelska Małgorzata
(3)
Szczygieł Beata
(3)
Żiżka Dorota
(3)
Gajdzica Zenon
(2)
Grygier Urszula
(2)
Hulek Aleksander
(2)
Janiszewska-Nieścioruk Zdzisława
(2)
Krzyżewska Jadwiga
(2)
Kuźma Józef
(2)
Maciarz Aleksandra
(2)
Mikrut Adam
(2)
Morbitzer Janusz
(2)
Tomkiewicz-Bętkowska Aleksandra
(2)
Vítková Marie
(2)
Al-Khamisy Danuta
(1)
Bartnikowska Urszula
(1)
Bartoňová Miroslava
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Fairbairn Gavin
(1)
Fairbairn Susan
(1)
Flis Renata
(1)
Grochmal-Bach Bożena
(1)
Grzyb Barbara
(1)
Gustavsson Anders
(1)
Guzy Anna
(1)
Klinik Anna
(1)
Konieczny Henryk
(1)
Kosińska Anna
(1)
Kossewska Joanna
(1)
Krause Amadeusz
(1)
Krztoń Alicja
(1)
Krzyżyk Danuta
(1)
Król Anna
(1)
Lis-Kujawski Andrzej
(1)
Maciejewski Piotr
(1)
Majewicz Piotr
(1)
Osik Danuta
(1)
Ošlejšková Hana
(1)
Palak Zofia
(1)
Piwowarski Janusz
(1)
Polak Anna
(1)
Popławska Joanna
(1)
Puszczewicz Barbara
(1)
Rempel Wiesława
(1)
Rudek Iwona
(1)
Sarnowska Maria
(1)
Sierpińska Bożena
(1)
Sowiar Danuta
(1)
Szalbierz Andrzej
(1)
Szumski Grzegorz
(1)
Wojnarska Anna
(1)
Wojtkowiak Antoni
(1)
Wyczesany Janina
(1)
Zakrzewska-Manterys Elżbieta
(1)
Zaorska Marzenna
(1)
Zawadzka-Bartnik Elżbieta
(1)
Łaś Helena
(1)
Żyta Agnieszka
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(33)
1990 - 1999
(13)
1980 - 1989
(2)
Kraj wydania
Polska
(55)
Język
polski
(55)
Temat
Kształcenie integracyjne
(29)
nauczanie integracyjne
(18)
Dziecko niepełnosprawne
(11)
Pedagogika specjalna
(9)
Niepełnosprawni
(7)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(6)
Dziecko upośledzone umysłowo
(6)
Nauczanie integracyjne
(6)
Szkolnictwo specjalne
(6)
nauczanie początkowe
(5)
Nauczanie
(4)
Przedszkola integracyjne
(4)
Nauczanie zintegrowane
(3)
Nauczyciele
(3)
Wypalenie zawodowe
(3)
dzieci upośledzone umysłowo
(3)
szkolnictwo specjalne
(3)
Dziecko
(2)
Dziecko niedosłyszące
(2)
Dziecko niewidome
(2)
Dziecko upośledzone fizycznie
(2)
Gry dydaktyczne
(2)
Integracja społeczna
(2)
Internaty
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Pedagogika
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
dziecko niepełnosprawne
(2)
integracja
(2)
integracja społeczna
(2)
metody aktywizujące
(2)
pedagodzy specjalni
(2)
Domanna, metoda
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko niepełnosprawne ruchowo
(1)
Dziecko upośledzone
(1)
Dziecko upośledzone umysowo
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Języki
(1)
Kirejczyk, Kazimierz
(1)
Komputery
(1)
Metoda Integracji Sensorycznej
(1)
Młodzież niepełnosprawna umysłowo
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Niepełnosprawni umysłowo
(1)
Przedszkola
(1)
Selekcja szkolna
(1)
Sprzężone zaburzenia
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szkolnictwo zawodowe
(1)
Szkoła życia
(1)
Sztuka dziecka
(1)
Szuman, Wanda
(1)
Sękowska, Zofia (1924-1997)
(1)
Tolerancja
(1)
Uczniowie niepełnosprawni
(1)
Ukryty program
(1)
Upośledzenie umysłowe
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Wychowanie obywatelskie
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Zakład Psychopedagogiki Specjalnej Uniwersystetu Marii Curie-Skłodowskiej
(1)
depresja dziecięca
(1)
dignoza psychologiczna
(1)
dzieci niepełnosprawne
(1)
dziecko głęboko upośledzone
(1)
edukacja ekologiczna
(1)
kształcenie
(1)
młodzież
(1)
niepełnosprawni
(1)
ocena opisowa
(1)
osobowość
(1)
pedagogika specjalna
(1)
pomoce dydaktyczne
(1)
rehabilitacja (med.)
(1)
religia a dziecko
(1)
szkolnictwo powszechne
(1)
uczniowie niedostosowanie społecznie
(1)
upośledzeni umysłowo
(1)
uroczystości szkolne
(1)
wychowanie w rodzinie
(1)
55 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42027 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43168 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Zdzisława Janiszewska-Nieścioruk Wprowadzenie Monika Gołubiew-Konieczna Integracja w edukacji – ewaluacja założeń integracyjnych w praktyce szkolnej Marzanna Farnicka Diagnoza i jej społeczno-kulturowe uwarunkowania Część I. Doświadczenia pedagogów i nauczycieli związane z prointegracyjną edukacją osób z niepełnosprawnością Anna Smoleń Sytuacja osób niepełnosprawnych w środowisku małego miasta Barbara Trela Integracja – zderzenie idei z realiami pracy początkującego nauczyciela Aneta Broczkowska Edukacja integracyjna w oczach młodego pedagoga Katarzyna Jackowiak Dziecko z ADHD w przedszkolu publicznym Małgorzata Skalska Kiedy integracja płynie prosto z serca? Katarzyna Domagała Oblicza integracji w rozważaniach nauczyciela wspomagającego Natalia Szkirpan Dylematy związane z edukacją osób z niepełnosprawnością intelektualną Justyna Brzeźniak Naznaczeni czy akceptowani? Agnieszka Woźniak Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną w szkole ogólnodostępnej Wacław Fecko Kształcenie uczniów z defi cytami w oddziałach specjalnych i ogólnodostępnych w szkole ponadgimnazjalnej Robert Hawrylak Integracja czy normalność? Magdalena Królak Integracja uczestników warsztatu terapii zajęciowej poprzez rehabilitację zawodową Część II. Prointegracyjne bajki terapeutyczne dla wszystkich Agnieszka Klucznik Bajki Niebieską pisane Anioł Curraçao Bajka o Samotności Bajki dla Serca Bajka o Rzeczach Bajka o Kluczach Bajki Klejące Bajka o Kapciuszku Kuchniowa Bajeczka Jak powstała Przyjaźń Bajka o Łące
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43771 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42489, W.41953, W.42266, W.42265 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42390 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9730, W.p9728, W.40901, W.40903, W.p9729, W.40902 (6 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41298 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Tekst częśc. niem.
Streszczenie: Wstęp; 1. Andrzej Twardowski. Dylematy integracyjnego kształcenia dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością; 2. Aleksandra Maciarz. Dylematy edukacji specjalnej w klasach integracyjnych; 3. Teresa Żółkowska. Wybrane koncepcje edukacji integracyjnej; 4. Iwona Chrzanowska. Czy szkoła ogólnodostępna jest dostępna? Perspektywy powodzenia działań normalizacyjnych w edukacji uczniów upośledzonych umysłowo; 5. Monika Gołubiew, Amadeusz Kraule. Szkolnictwo specjalne - krajobraz po reformie; 6. Elżbieta M. Minczakiewicz. W poszukiwaniu podstaw integracji; 7. Marzenna Zaorska. Wyznaczniki skuteczności edukacji. integracyjnej dzieci z zaburzeniami złożonymi; 8. Grit Wachtel. Zur aktuellen Diskussion um die Beschulung von Kindern und Jugendlichen mit kognitiven Beeinträchtigungen in der BRD; 9. Danuta Kopeć. Osoba z głęboką niepełnosprawnością intelektualną w systemie edukacji; 10. Aleksandra Zawiślak. Nauczycielskie opinie o procesie integracji edukacyjnej uczniów z niepełnosprawnością intelektualną; 11. Małgorzata Karwowska. Problemy edukacji integracyjnej w opinii kadry pedagogicznej; 12. Grażyna Kwaśniewska. Integracja - odkrywanie pojęcia; 13. Zenon Gajdzica. Szkic do badań nad efektywnością kształcenia integracyjnego; 14. Zdzisława Janiszewska- Nieścioruk. Perspektywy i zagrożenia społecznej integracji osób z niepełnosprawnością; 15. Bernadeta Szczupał. Program PACE jako przykład skuteczności edukacji integracyjnej młodzieży z obniżoną sprawnością intelektualną; 16. Ewelina Jutrzyna. Prointegracyjna terapia dzieci niepełnosprawnych intelektualnie z rodzin alkoholowych prowadzona poprzez działania twórcze; 17. Katarzyna Parys. Problemy integracji szkolnej w badaniach empirycznych - przegląd materiałów pokonferencyjnych; 18. Anna Zamkowska. Osoba niepełnosprawna w systemie edukacji na przykładzie Republiki Irlandii
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42897, W.42898 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 0239-6025 ; Nr 332)
Streszczenie: Wstęp; Rozdział 1. Genez kształcenia zintegrowanego i jej znaczenie dla kształtowania kompetencji uczniów klas początkowych. Adam Mikrut: 1. Z tradycji nauczania całościowego; 2. Rodzime koncepcje wczesnoszkolnego nauczania zintegrowanego; 3. Kształcenie zintegrowane dzisiaj - rozumienie pojęcie i implikacje metodyczne; 4. Metoda ośrodków pracy w świetle założeń kształcenia zintegrowanego; Rozdział 2. Biopsychospołeczna koncepcja niepełnosprawności i jej znaczenie dla funkcjonowania dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Janina Wyczesany: 1. Biopsychospołeczna koncepcja niepełnosprawności i jej znaczenie dla edukacji dziecka; 2. Rola edukacji szkolnej w kształtowaniu kompetencji uczniów; 3. Kompetencje nauczyciela w kształceniu dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych; Rozdział 3. Model pomocy dzieciom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w nowoczesnej koncepcji kształcenia: 1. Pomoc specjalna uczniom niepełnosprawnym w praktyce szkolnej. Ewa Dyduch; 2. Wykorzystanie ćwiczeń z kinezjologii edukacyjnej w kształceniu zintegrowanym dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Celestyna Grzywniak; Rozdział 4. Pedagogiczna interpretacja wybranych koncepcji programowych: 1. Nowa koncepcja programu nauczania niesłyszących w pierwszym etapie edukacji. Marzena Klaczak; 2. Opanowanie przez uczniów klas początkowych szkoły specjalnej pojęcia liczby naturalnej. Grażyna Tkaczyk; Rozdział 5. Ocena opisowa w edukacji uczniów klas początkowych. Janina Wyczesany: 1. Funkcje i formy ocen szkolnych; 2. Ocena opisowa w praktyce szkolnej uczniów klas początkowych; Aneks ( Obraz metody " Ośrodków pracy " z punktu widzenia jej wartości usprawniających; Fragment świadectwa ukończenia klasy I; Karta do oceny opisowej za I semestr w klasie pierwszej; List do uczennicy; Analiza postępów nauczania i wychowania; Arkusz obserwacyjny ucznia klasy I szkoły specjalnej dla dzieci z upośledzeniem umysłowym lekkiego stopnia )
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41266, W.41092, W.41152, W.41153 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41332 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43565 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41158, W.41267 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41305, W.41307 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; Rozdział 1. Uwarunkowsnia sukcesu edukacyjnego w pracy z osobami o specjalnych potrzebach edukacyjnych; 1.1. Dziecko o specjalnych potrzebach edukacyjnych - uczeń. Charakterystyka możliwości rozwojowych; 1.1.1. Charakterystyka możliwości rozwojowych dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim na etapie szkoły podstawowej. Sprawozdanie z badań; 1.1.2. Charakterystyka możliwości rozwojowych dzieci z trudnościami w uczeniu się ze szkół ogólnodostępnych na etapie szkoły podstawowej. Sprawozdanie z badań; 1.2. Kształcenie uczniów upośledzonych umysłowo w Polsce; 1.2.1. Kształcenie uczniów o specjalnych ptrzebach edukacyjnych w nowej sytuacji oświatowej; 1.2.2. Klasyfikowanie i promowanie uczniów upośledzonych umysłowo w polskim systemie oświatowym; 1.3. Osiągnięcia szkolne - efekt pracy nauczyciela i uczniów. Przegląd stanu badań nad zagadnieniem; Rozdział 2. Metodologiczne podstawy badań własnych; 2.1. Problematyka badawcza; 2.2. Cele i hipotezy badawcze; 2.3. Teren i grupa badawcza; 2.4. Narzędzia wykorzystane do badań; Rozdział 3. Analiza wyników badań własnych; 3.1. Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych z klas I-III w sytuacji szkolnej; 3.1.1. Poziom wiadomości i umiejętności szkolnych uczniów klas I-III szkół podstawowych specjalnych dla upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim i szkół ogólnodostępnych; 3.1.2. Poziom przystosowania szkolnego uczniów klas I-III szkół podstawowych specjalnych dla upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim i uczniów szkół ogólnodostępnych na podstawie Kwestionariusza CBI E. S. Schaefera i M. A. Aaronsona; 3.2. Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych z klas IV-VI w sytuacji szkolnej; 3.2.1. Poziom osiągnięć szkolnych z języka polskiego i matematyki uczniów klas IV-VI szkół podstawowych specjalnych dla upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim i uczniów ze szkół ogólnodostępnych; 3.2.2. Poziom przystosowania szkolnego uczniów klas IV-VI szkół podstawowych specjalnych dla upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim i uczniów szkół ogólnodostępnych. Na podstawie Kwestionariusza CBI E. Schaefera i M. Aaronsona; Weryfikacja hipotez; Wnioski z badań; Zakończenie; Bibliografia; Aneks ( 1. Ramowy plan nauczania szkoły podstawowej dla upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim. Klasy I-VIII - tygodniowe liczby godzin; Ramowy plan nauczania dla sześcioletniej szkoły specjalnej dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim )
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41380 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43567 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41308, W.41306 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; T. 8)
Streszczenie: Wstęp (Zenon Gajdzica); Introduction (Zenon Gajdzica); Część I. Emocjonalne uwarunkowania rozwoju i funkcjonowania dzieci i młodzieży niepełnosprawnej: 1. Teresa Borowska. Emocje dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; 2. Piotr Sipiorski. Problemy integracji uczniów z zaburzonym zachowaniem i zaburzeniami emocjonalnymi; 3. Danuta Jankowska. Poglądy młodzieży upośledzonej umysłowo w stopniu lekkim na zachowania przejawiające elementy niedostosowania społecznego; Część II. Zadania szkoły w procesie wspierania ucznia niepełnosprawnego: 1. Ladislav Horňak. Problemy wychowania dzieci romskich w szkołach dla uczniów z lekkim upośledzeniem umysłowym w Słowacji; 2. Anna Zamkowska. Formy wsparcia ucznia z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim w szkole ogólnodostępnej; 3. Danuta Osik-Chudowolska. Motywy wyboru szkoły z oddziałami integracyjnymi dla dzieci zdrowych i niepełnosprawnych w opinii rodziców i pedagogów; Część III. Uwarunkowania i efekty procesu uczenia się dziecka niepełnosprawnego: 1. Grażyna Adamczyk. Realne możliwości wejścia na rynek pracy absolwentów szkół specjalnych z niepełnosprawnością intelektualną - stan obecny; 2. Ewa Dyduch. Wpływ pełnej kontroli rodzicielskiej na proces uczenia się samodzielności dzieci z niepełnosprawnością intelektualną; 3. Ewa Jaglarz, Jacek Sikorki. Pozycja socjometryczna uczniów w gimnazjalnej klasie integracyjnej; 4. Bożena Kurasz. Z praktyki nauczyciela: edukacja osób niepełnosprawnych w klasach integracyjnych - szanse i zagrożenia; 5. Jadwiga Oleksy, Agata Cabała. Integralne wychowanie i nauczanie jako podłoże kształtowania postaw wobec uczniów niepełnosprawnych - refleksje na temat czynności nauczyciela; 6. Agnieszka Buczek. Efekty nauczania technologii informacyjnej uczniów z niepełnosprawnością intelektualną; 7. Maria Jolanta Stępor. Przesłanki ukrytego programu w edukacji osób niepełnosprawnych; 8. Małgorzata Dąbrowska. Strategie postępowania z dzieckiem odmawiającym uczęszczania do szkoły z powodu fobii szkolnej; 9. Szymon Godawa. Predyspozycje osobowościowe oligofrenopedagoga; 10. Zenon Gajdzica. Wykształcenie nauczycieli pracujących w klasach integracyjnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42892 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej