Wyczesany Janina
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(20)
Forma i typ
Książki
(20)
Dostępność
dostępne
(19)
Placówka
Wypożyczalnia
(19)
Autor
Sienkiewicz Henryk
(140)
Prus Bolesław
(101)
Żeromski Stefan
(101)
Mickiewicz Adam
(92)
Orzeszkowa Eliza
(79)
Wyczesany Janina
(20)
Krzyżanowski Julian
(60)
Słowacki Juliusz
(59)
Suchodolski Bogdan
(58)
Kraszewski Józef Ignacy
(57)
Lenin Włodzimierz
(54)
Dąbrowska Maria
(50)
Okoń Wincenty
(50)
Lenin W. I
(48)
Bogdanowicz Marta
(45)
Kolberg Oskar. Dzieła wszystkie
(45)
Kolberg Oskar
(44)
Wyka Kazimierz
(44)
Kupisiewicz Czesław
(42)
Wyspiański Stanisław
(41)
Żeleński Tadeusz (Boy)
(39)
Markiewicz Henryk
(35)
Witwicki Władysław
(35)
Iwaszkiewicz Jarosław
(34)
Pigoń Stanisław
(34)
Śliwerski Bogusław
(34)
Kotarbiński Tadeusz
(33)
Pieter Józef
(32)
Rocławski Bronisław
(32)
Szekspir William
(32)
Fredro Aleksander
(30)
Nałkowska Zofia
(30)
Reymont Władysław St
(30)
Nowacki Tadeusz
(29)
Krasiński Zygmunt
(28)
Parandowski Jan
(28)
Szuman Stefan
(28)
Morcinek Gustaw
(27)
Sieroszewski Wacław
(27)
Conrad Joseph
(26)
Doroszewski Witold
(26)
Włodarski Ziemowit
(26)
Jałowiec Magdalena
(25)
Juszczyk Stanisław
(25)
Jastrun Mieczysław
(24)
Orkan Władysław
(24)
Wołoszynowa Lidia
(24)
Zapolska Gabriela
(24)
Brandys Kazimierz
(23)
Marks Karol
(23)
Prus Bolesław (Aleksander Głowacki)
(23)
Suchodolski Bodgan
(23)
Tuwim Julian
(23)
Korczak Janusz
(22)
Piszczek Maria
(22)
Zieliński Bronisław
(22)
Łobocki Mieczysław
(22)
Bunsch Karol
(21)
Kieniewicz Stefan
(21)
Kruszewski Krzysztof
(21)
Kujawa Ewa
(21)
Kurzyna Maria
(21)
Libera Zdzisław
(21)
Paszkowski Józef
(21)
Staff Leopold
(21)
Tatarkiewicz Władysław
(21)
Tomaszewski Tadeusz
(21)
Konopnicka Maria
(20)
Kozakiewicz Mikołaj
(20)
London Jack
(20)
Manteuffel Tadeusz
(20)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(20)
Szewczuk Włodzimierz
(20)
Wasilewska Wanda
(20)
Budzyk Kazimierz
(19)
Lem Stanisław
(19)
Molier
(19)
Pilecka Władysława
(19)
Szancer Jan Marcin
(19)
Żabiński Jan
(19)
Żukrowski Wojciech
(19)
Auderska Halina
(18)
Balzac [Honoré de]
(18)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(18)
Jakubowski Jan Zygmunt
(18)
Kallenbach Józef
(18)
Kasprowicz Jan
(18)
Kurdybacha Łukasz
(18)
Matuszewski Ryszard
(18)
Norwid Cyprian Kamil
(18)
Semadeni Zbigniew
(18)
Skorupka Stanisław
(18)
Stankowski Adam
(18)
Szewczyk Wilhelm
(18)
Andrzejewski Jerzy
(17)
Arnold Stanisław
(17)
Baley Stefan
(17)
Bleja-Sosna Barbara
(17)
Górski Konrad
(17)
Jasienica Paweł
(17)
Rok wydania
2000 - 2009
(8)
1990 - 1999
(12)
Kraj wydania
Polska
(20)
Język
polski
(20)
Temat
Szkolnictwo specjalne
(6)
Dziecko upośledzone umysłowo
(5)
dziecko upośledzone umysłowo
(4)
Decroly'ego, metoda
(3)
Dziecko chore
(3)
Metoda Ośrodków Pracy
(3)
Niedorozwój umysłowo
(3)
nauczanie początkowe
(3)
Dychawica oskrzelowa
(2)
niepełnosprawni umysłowo
(2)
pedagodzy specjalni
(2)
pedagogika specjalna
(2)
szkolnictwo specjalne
(2)
Choroby dziecięce
(1)
Dziecko głuche
(1)
Higiena
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Matematyka
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Oligofrenopedagogika
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Unia Europejska
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Zespół Downa
(1)
dziecko niepełnosprawne
(1)
dziecko przewlekle chore
(1)
dziecko z wadą słuchu
(1)
niepełnosprawni
(1)
niesłyszący
(1)
ocena opisowa
(1)
oligofrenopedagogika
(1)
szkolnictwo podstawowe specjalne
(1)
szkolnictwo specjalne- Polska
(1)
upośledzeni umysłowo
(1)
wypalenie zawodowe
(1)
zaburzenia zachowania
(1)
20 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40403 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wprowadzenie; Część 1. Problematyka medyczna i psychologiczna dzieci chorych na astmę i alergię: 1. Nawrocka-Kańska B.: Miejsce psychosomatyki w leczeniu chorób przewlekłych u dzieci; 2. Pisiewicz K.: Epidemiologia zapaleń oskrzeli i astmy u dzieci; 3. Doniec Z., Kurzawa R.: Patomechanizm astmy oskrzelowej; 4. Kurzawa R., Jędrys-Kłucjasz U.: Diagnostyka astmy oskrzelowej; 5. Kurzawa R., Doniec Z.: Przewlekłe leczenie astmy oskrzelowej u dzieci; 6. Mazurek H., Clavel R., Springer G.: Wyniki badań własnych nad korelacją testów skórnych RAST i testów swoistej prowokacji oskrzelowej; 7. Kurzawa R., Doniec Z., Jędrys-Kłucjasz U.: Program długoterminowego leczenia astmy oskrzelowej w wieku rozwojowym w warunkach klinicznych oraz obserwacji ambulatoryjnej; 8. Doniec Z., Kurzawa R.: Ocena zastosowania programu długoterminowego leczenia astmy oskrzelowej w wieku rozwojowym w warunkach klinicznych oraz obserwacji ambulatoryjnej; 9. Ostrowski T.: Potrzeby psychiczne dzieci chorych somatycznie; 10. Czajkowski W.: Interpersonalne warunki nawiązania kontaktu w psychoterapii; Część 2. Problematyka pedagogiczna i społeczna dzieci przewlekle chorych: 11. Lohn Z., Ostrowski T., Wyczesany J.: Sytuacja rodzinna dzieci przewlekle chorych; 12. Lohn Z., Ostrowski T., Wyczesany J.: Przeżywanie sytuacji zdrowotnej przez dzieci chore na astmę i alergię i ich rodziców; 13. Lohn Z., Wyczesany J.: Percepcja rodziny przez dzieci chore na astmę; 14. Nawrocka-Kańska B., Kurzawa R., Lohn Z., Ostrowski T., Wyczesany J.: Możliwości uczestnictwa rodziny w procesie leczenia dziecka przewlekle chorego; 15. Maciejewska-Kurzawa G.: Stowarzyszenie formą pomocy dla rodziców i dzieci chorych; Część 3. Podstawowe działania profilaktyczno-rewalidacyjne szkoły: 16. Lohn Z., Ostrowski T., Wyczesany J.: Szkoła w systemie zintegrowanych oddziaływań rewalidacyjnych wobec dzieci przewlekle chorych; 17. Oleńska-Pawlak T.: Uwarunkowania podstawowych oddziaływań profilaktyczno-terapeutycznych pedagogów wobec uczniów przewlekle chorych; 18. Oleńska-Pawlak T.: Znaczenie diagnozy pedagogicznej w pracy z dziećmi przewlekle chorymi i kalekimi; 19. Lohn Z.: Paszport dziecka astmatycznego; Część 4. Zarządzenia w sprawie organizowania opieki nad uczniami niepełnosprawnymi: 20. Zarządzenie Nr 29 Ministra Edukacji Narodowej z dnia 04.10.1993 w sprawie zasad organizowania opieki nad uczniami niepełnosprawnymi i ich kształcenia - Dz.Urz. Nr 9, 1993; 21. Zarządzenie Nr 30 Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12.10.1993 w sprawie organizacji zasad oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów w szkołach publicznych - Dz. Urz. Nr 10, 1993; 22. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11.06.1993 w sprawie organizacji i zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych oraz innych publicznych poradni specjalistycznych; Noty o autorach
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38541, W.38540, W.38542 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; Rozdział 1. Miejsce metodyki wychowania i nauczania dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim w pedagogice specjalnej; Rozdział 2. Podstawowe założenia pracy dydaktyczno-wychowawczej w szkole podstawowej specjalnej dla dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; 1. Cele i zadania szkoły specjalnej; 2. Plan i programy nauczania w szkole podstawowej dla dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; 3. Organizacja pracy dydaktyczno-wychowawczej w klasach I-IV szkoły podstawowej dla dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; Rozdział 3. Metoda ośrodków pracy Marii Grzegorzewskiej. Rys historyczny i stan aktualny; 1. Metoda Decroly'ego jako pierwowzór metody ośrodków pracy; 2. Ewolucja metody Decroly'ego w warunkach polskiego szkolnictwa specjalnego; 3. Etapy dydaktyczne w metodzie ośrodków pracy; 4. Planowanie pracy w klasach początkowych; Rozdział 4. Początkowa nauka czytania i pisania uczniów upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; 1. Metody nauki czytania i pisania - krótki rys historyczny; 2. Okres przygotowawczy do nauki czytania i pisania; 3. Okres czytania i pisania bez znajomości liter; 4. Okres analizy i syntezy; Rozdział 5. Matematyka w metodzie ośrodków pracy; 1. Możliwości poznawcze i specyficzne trudności uczniów; 2. Analiza programu nauczania matematyki klas początkowych, minimum programowe; 3. Kształtowanie pojęcia liczby i działania arytmetycznego; 4. Rozwiązywanie zadań tekstowychw klasach I-IV; 5. Geometryczne doświadczenia uczniów; 6. Rola gier i zabaw w nauczaniu matematyki; Rozdział 6. Muzyka w metodzie ośrodków pracy; 1. Funkcje i zadania muzyki; 2. Treści naucznia muzyki; 3. Metody, formy i środki dydaktyczne; Rozdział 7. Plastyka w metodzie ośrodków pracy; 1. Cele i zadania plastyki; 2. Treści programowe; 3. Technika i środki dydaktyczne; 4. Ocenianie prac plastycznych; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40546, W.40547, W.40892 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; Rozdział 1. Miejsce metodyki wychowania i nauczania dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim w pedagogice specjalnej; Rozdział 2. Podstawowe założenia pracy dydaktyczno-wychowawczej w szkole podstawowej specjalnej dla dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; 1. Cele i zadania szkoły specjalnej; 2. Plan i programy nauczania w szkole podstawowej dla dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; 3. Organizacja pracy dydaktyczno-wychowawczej w klasach I-IV szkoły podstawowej dla dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; Rozdział 3. Metoda ośrodków pracy Marii Grzegorzewskiej. Rys historyczny i stan aktualny; 1. Metoda Decroly'ego jako pierwowzór metody ośrodków pracy; 2. Ewolucja metody Decroly'ego w warunkach polskiego szkolnictwa specjalnego; 3. Etapy dydaktyczne w metodzie ośrodków pracy; 4. Planowanie pracy w klasach początkowych; Rozdział 4. Początkowa nauka czytania i pisania uczniów upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; 1. Metody nauki czytania i pisania - krótki rys historyczny; 2. Okres przygotowawczy do nauki czytania i pisania; 3. Okres czytania i pisania bez znajomości liter; 4. Okres analizy i syntezy; Rozdział 5. Matematyka w metodzie ośrodków pracy; 1. Możliwości poznawcze i specyficzne trudności uczniów; 2. Analiza programu nauczania matematyki klas początkowych, minimum programowe; 3. Kształtowanie pojęcia liczby i działania arytmetycznego; 4. Rozwiązywanie zadań tekstowychw klasach I-IV; 5. Geometryczne doświadczenia uczniów; 6. Rola gier i zabaw w nauczaniu matematyki; Rozdział 6. Muzyka w metodzie ośrodków pracy; 1. Funkcje i zadania muzyki; 2. Treści naucznia muzyki; 3. Metody, formy i środki dydaktyczne; Rozdział 7. Plastyka w metodzie ośrodków pracy; 1. Cele i zadania plastyki; 2. Treści programowe; 3. Technika i środki dydaktyczne; 4. Ocenianie prac plastycznych; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39897, W.39896, W.39895, W.39893, W.39894 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; Rozdział 1. Miejsce metodyki wychowania i nauczania dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim w pedagogice specjalnej; Rozdział 2. Podstawowe założenia pracy dydaktyczno-wychowawczej w szkole podstawowej specjalnej dla dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; 1. Cele i zadania szkoły specjalnej; 2. Plan i programy nauczania w szkole podstawowej dla dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; 3. Organizacja pracy dydaktyczno-wychowawczej w klasach I-IV szkoły podstawowej dla dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; Rozdział 3. Metoda ośrodków pracy Marii Grzegorzewskiej. Rys historyczny i stan aktualny; 1. Metoda Decroly'ego jako pierwowzór metody ośrodków pracy; 2. Ewolucja metody Decroly'ego w warunkach polskiego szkolnictwa specjalnego; 3. Etapy dydaktyczne w metodzie ośrodków pracy; 4. Planowanie pracy w klasach początkowych; Rozdział 4. Początkowa nauka czytania i pisania uczniów upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; 1. Metody nauki czytania i pisania - krótki rys historyczny; 2. Okres przygotowawczy do nauki czytania i pisania; 3. Okres czytania i pisania bez znajomości liter; 4. Okres analizy i syntezy; Rozdział 5. Matematyka w metodzie ośrodków pracy; 1. Możliwości poznawcze i specyficzne trudności uczniów; 2. Analiza programu nauczania matematyki klas początkowych, minimum programowe; 3. Kształtowanie pojęcia liczby i działania arytmetycznego; 4. Rozwiązywanie zadań tekstowychw klasach I-IV; 5. Geometryczne doświadczenia uczniów; 6. Rola gier i zabaw w nauczaniu matematyki; Rozdział 6. Muzyka w metodzie ośrodków pracy; 1. Funkcje i zadania muzyki; 2. Treści naucznia muzyki; 3. Metody, formy i środki dydaktyczne; Rozdział 7. Plastyka w metodzie ośrodków pracy; 1. Cele i zadania plastyki; 2. Treści programowe; 3. Technika i środki dydaktyczne; 4. Ocenianie prac plastycznych; Bibliografia
Brak okładki
Książka
W koszyku
Dziecko z wadą słuchu w szkole podstawowej / aut. wyb., oprac. Janina Wyczesany. - Kraków : "Sponsor", 1992. - 111, [2] s., [11] k. tabl. luz. : il. ; 21 cm.
Streszczenie: Dziecko z wadą słuchu w szkole podstawowej / aut. wyb., oprac. Janina Wyczesany. - Kraków : "Sponsor", 1992. - 11 s. ; 21 cmCz.37406, 37047 - 37048, 37174 - 37175, 39380Przedmowa - Janina Wyczesany; Część 1. Metody badania słuchu u dzieci i rola aparatów słuchowych: Smarzyńska A.: Metody badania słuchu u dzieci; Smarzyńska A.: Aparaty słuchowe i wskazania do ich stosowania; Część 2. Podstawy integracji szkolnej dzieci z wadą słuchu: Gałkowski T.: O integracji szkolnej uczniów z wadą słuchu; Gorzula M.: Czynniki warunkujące powodzenie dziecka niedosłyszącego w szkole masowej; Gorzula M.: Społeczna integracja dzieci niedosłyszących w zespole pełnosprawnych rówieśników w szkole masowej; Cieszyńska J.: Wpływ uszkodzenia słuchu na rozwój mowy; Korzon A.: Problemy oceniania ucznia z wadą słuchu w szkole masowej; Mroczkowska A.: Moje doświadczenia z nauczaniem dziecka niedosłyszącego w szkole masowej; Część 3. Organizacja pracy dydaktyczno-terapeutycznej z dziećmi z wadą słuchu: Miękus M.: Terapia mowy uczniów z wadą słuchu klas I-III na zajęciach rewalidacji indywidualnej; Łukasik S.: Kształtowanie poprawnej wymowy; Korzon A.: Wychowanie słuchowe dzieci z wadą słuchu; Część 4. Doświadczenia: Doniec J.: Uczeń z wadą słuchu w szkole masowej; Dodatek; Kształcenie dzieci z wadą słuchu w szkołach masowych w świetle obowiązujących przepisów ( opis na podstawie uchwał nr 97 [1983 r. - zarobki dla nauczycieli zajęć zindywidualizowanych], nr 7, poz. 66 [1975 r. - kwalifikowanie dzieci z odchyleniami do odpowiednich grup kształcenia], nr4, poz. 28 [1976 r. - dalsza pomoc edukacyjna i nie tylko dzieciom z odchyleniami] poz. 24 [1984 r. - zasady i organizacja kształcenia specjalnego], nr KS - 431320 - 50 [1983 r. - dotyczy organizacji zajęć z uczniami realizującymi obowiązek szkolny w szkole podstawowej] ); Uprawnienia rodziny ( na podstawie ustaw i rozporządzeń z lat 1982-89 ); Noty o autorach
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37175, W.37048, W.37047, W.39380, W.37174 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41277 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41746 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Praca wykonana w Instytucie Gruzlicy i Chorób Płuc w Rabce. Kierownik Kliniki Chorób Alergicznych: prof. dr Ryszard Kurzawa
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40493, W.40618, W.40617, W.40619, W.41490, W.41489, W.40494 (7 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 0239-6025 ; Nr 332)
Streszczenie: Wstęp; Rozdział 1. Genez kształcenia zintegrowanego i jej znaczenie dla kształtowania kompetencji uczniów klas początkowych. Adam Mikrut: 1. Z tradycji nauczania całościowego; 2. Rodzime koncepcje wczesnoszkolnego nauczania zintegrowanego; 3. Kształcenie zintegrowane dzisiaj - rozumienie pojęcie i implikacje metodyczne; 4. Metoda ośrodków pracy w świetle założeń kształcenia zintegrowanego; Rozdział 2. Biopsychospołeczna koncepcja niepełnosprawności i jej znaczenie dla funkcjonowania dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Janina Wyczesany: 1. Biopsychospołeczna koncepcja niepełnosprawności i jej znaczenie dla edukacji dziecka; 2. Rola edukacji szkolnej w kształtowaniu kompetencji uczniów; 3. Kompetencje nauczyciela w kształceniu dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych; Rozdział 3. Model pomocy dzieciom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w nowoczesnej koncepcji kształcenia: 1. Pomoc specjalna uczniom niepełnosprawnym w praktyce szkolnej. Ewa Dyduch; 2. Wykorzystanie ćwiczeń z kinezjologii edukacyjnej w kształceniu zintegrowanym dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Celestyna Grzywniak; Rozdział 4. Pedagogiczna interpretacja wybranych koncepcji programowych: 1. Nowa koncepcja programu nauczania niesłyszących w pierwszym etapie edukacji. Marzena Klaczak; 2. Opanowanie przez uczniów klas początkowych szkoły specjalnej pojęcia liczby naturalnej. Grażyna Tkaczyk; Rozdział 5. Ocena opisowa w edukacji uczniów klas początkowych. Janina Wyczesany: 1. Funkcje i formy ocen szkolnych; 2. Ocena opisowa w praktyce szkolnej uczniów klas początkowych; Aneks ( Obraz metody " Ośrodków pracy " z punktu widzenia jej wartości usprawniających; Fragment świadectwa ukończenia klasy I; Karta do oceny opisowej za I semestr w klasie pierwszej; List do uczennicy; Analiza postępów nauczania i wychowania; Arkusz obserwacyjny ucznia klasy I szkoły specjalnej dla dzieci z upośledzeniem umysłowym lekkiego stopnia )
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41266, W.41092, W.41152, W.41153 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37845, W.37846, W.p9135, W.p9136, W.37844, W.37847, W.37848 (7 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38003, W.37834, W.38002, W.37833, W.39904, W.39654, W.37836, W.37835, W.39905, W.39653, W.37832 (11 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39655, W.39737 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41166 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40218, W.40200, W.40434, W.42634, W.40522, W.40217, W.40216 (7 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41535 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38427, W.38935, W.38426 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Rocznik Naukowo-Dydaktyczny / Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej ; Z.175)
Streszczenie: Wstęp; I. Prace rewalidacyjne z upośledzonymi umysłowo ( wybrane zagadnienia ): 1. A. Mikrut. Aktywność społeczna osób upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim - warunkowania i przejawy; 2. S. Olszewski. Poziom samooceny i samoakceptacji uczniów upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim, a ich pozycja socjometryczna w zespole klasowym; 3. D. Łakomy, M. Trojańska. Próba stymulacji rozwoju sprawności manualnej dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim w oparciu o zajęcia muzyczno-ruchowe; 4. A. Pękała, J. Wyczesany. Rola i znaczenie muzyki w pracy z dziećmi upośledzonymi umysłowo w stopniu lekkim klas I-III; 5. K. Parys. Wpływ pytań na czas uczenia się tekstów przez dzieci upośledzone umysłowo w stopniu lekkim; 6. M. Konarska. Redagowanie listów przez uczniów klas VIII lekko upośledzonych umysłowo; 7. E. Minczakiewicz. Emotywna funkcja komunikacyjna u dzieci głębiej upośledzonych umysłowo; 8. D. Wolska. Poziom funkcjonowania społecznego osób dorosłych upośledzonych umysłowo w świetle badań Zmodyfikowaną Skalą Przystosowania Społecznego R. McConkeya; II. Wybrane zagadnienia z rewalidacji głuchych: 1. G. Gunia. Proces adaptacji dzieci z wadą słuchu w toku rewalidacji instytucjonalnej; 2. M. Klaczak, M. Szymańska. Przyczyny rekwalifikacji dzieci niedosłyszących i ich sytuacja w szkole dla głuchych; 3. D. Kornaś. Zabawy dzieci głuchych na terenie przedszkola masowego; 4. A. Rakowska. Rozumienie stosunków określanych za pomocą przyimków przez dzieci niesłyszące; III. Wybrane aspekty społecznego funkcjonowania dzieci i młodzieży: 1. T. Oleńska-Pawlak. Percepcja środowiska rodzinnego i szkolnego przez dzieci przewlekle chore i kalekie; 2. P. Majewicz. Próba wykorzystania socjoterapii w korekcji zaburzeń zachowania dzieci w młodszym wieku szkolnym; 4. J. Pilecki, Z. Gruntkowski. Preferowane wartości oraz umiejętności społeczne młodzieży niewidomej i widzącej; 5. B. Grochmal-Bach, D. Łakomy, M. Trojańska. Poglądy stuedntów na stres i wartości życia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38499, W.39437, W.38308, W.38310, W.38498, W.38496, W.39913, W.38497, W.39439, W.39438, W.38309 (11 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39014 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38071, W.38070, W.37755, W.37656, W.38418, W.38417, W.37564, W.37565, W.37756 (9 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej