nauczanie integracyjne
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(18)
Forma i typ
Książki
(16)
Audiobooki
(2)
Dostępność
dostępne
(15)
nieokreślona
(2)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(17)
Czytelnia
(1)
Autor
Bogucka Jadwiga
(3)
Kościelska Małgorzata
(3)
Żiżka Dorota
(3)
Krzyżewska Jadwiga
(2)
Maciarz Aleksandra
(2)
Fairbairn Gavin
(1)
Fairbairn Susan
(1)
Hulek Aleksander
(1)
Kosińska Anna
(1)
Król Anna
(1)
Palak Zofia
(1)
Polak Anna
(1)
Popławska Joanna
(1)
Rempel Wiesława
(1)
Sarnowska Maria
(1)
Sierpińska Bożena
(1)
Łaś Helena
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(6)
1990 - 1999
(10)
1980 - 1989
(2)
Kraj wydania
Polska
(18)
Język
polski
(18)
Temat
Powieść polska
(1089)
Polska
(758)
Dziecko
(481)
Poezja polska
(461)
Literatura polska
(456)
nauczanie integracyjne
(-)
Opowiadanie polskie
(363)
Wychowanie
(277)
Nauczanie
(274)
nauczanie początkowe
(265)
dziecko
(247)
Język polski
(236)
Pedagogika
(227)
Dramat polski
(223)
język polski
(197)
Nauczanie początkowe
(186)
Pamiętniki polskie
(183)
Filozofia
(175)
Wychowanie w rodzinie
(160)
Sienkiewicz, Henryk
(145)
Psychologia
(143)
Szkolnictwo
(135)
Niepełnosprawni
(129)
Sztuka
(129)
Literatura młodzieżowa polska
(128)
Wychowanie przedszkolne
(128)
Nauczyciele
(126)
Pedagogika specjalna
(124)
Powieść francuska
(124)
Prus, Bolesław
(123)
Marksizm-leninizm
(115)
Matematyka
(115)
Żeromski, Stefan
(114)
Młodzież
(113)
matematyka
(113)
Literatura dziecięca polska
(110)
Mowa
(109)
Publicystyka polska
(109)
wychowanie
(107)
Rodzina
(103)
Powieść amerykańska
(100)
Powieść angielska
(98)
Dziecko niepełnosprawne
(93)
Literatura
(91)
Mickiewicz, Adam
(91)
nauczanie
(89)
Fizyka
(86)
Słowacki, Juliusz
(85)
literatura polska
(85)
Elektrotechnika
(84)
Osobowość
(83)
Wojna 1939-1945 r.
(83)
pedagogika
(83)
pisanie
(81)
Powieść rosyjska
(80)
Śląsk
(80)
Kultura
(79)
czytanie
(79)
nauczyciele
(79)
Muzyka
(78)
Historia
(77)
Oświata
(77)
Psychoterapia
(77)
Czytanie
(74)
Dziecko upośledzone umysłowo
(73)
Malarstwo polskie
(73)
nauczanie zintegrowane
(73)
Praca
(72)
Orzeszkowa, Eliza
(71)
Uczenie się
(71)
młodzież
(71)
Komputery
(70)
Powieść niemiecka
(70)
Religia
(70)
Gry i zabawy
(68)
Technika
(68)
Warszawa
(68)
Maszyny
(67)
Kraszewski, Józef Ignacy
(65)
Pisanie
(65)
Psychologia wychowawcza
(65)
Socjologia
(64)
Etyka
(63)
Gry edukacyjne
(63)
Młodzież szkolna
(63)
wychowanie w rodzinie
(63)
Gry i zabawy ruchowe
(62)
Lenin, Vladimir Il'i
(62)
Samochody
(62)
Biblioterapia
(61)
Nauka
(61)
Wojsko
(61)
Malarstwo
(59)
Stosunki interpersonalne
(59)
młodzież szkolna
(57)
Nauczanie historii
(56)
Psychologia rozwojowa
(55)
Literatura dziecięca
(54)
Psychologia społeczna
(53)
dziecko upośledzone umysłowo
(53)
szkolnictwo
(53)
18 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9323, W.p9186, W.p9324, W.p9228, W.p9227, W.p9185 (6 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39033, W.39031, W.39032, W.39034 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39030, W.40601, W.40600 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Nota od redakcji naukowej; Przedmowa i podziękowania; Informacje o Autorach; Rozdział 1. Integracja problemem etycznym? Gavin Fairbairn i Susan Fairbairn; Rozdział 2. Integracja a równość społeczna. John Baker i Gerry Gaden; Rozdział 3. Czy psychologia potrafi uzasadni ideę integracji dzieci o specjalnych potrzebach? Gordon Stobart; Rozdział 4. Nie wystarczy tam tylko być. Maggie Bowen i Judy Thomas; Rozdział 5. Prawo do życia - prawem do edukacji. Alison Davis; Rozdział 6. Równa szanse a integracja - z perspektywy szkoły powszechnej. Katherine Samad i Susan Fairbairn; Rozdział 7. Integrowanie nierówności: uprzedzenia, władza i potrzeby specjalne. Mal Leicester; Rozdział 8. Jak budować szczęśliwą przyszłość osób ze znaczną niepełnosprawnością intelektualną? Dennis Rowley; Rozdział 9. Czyje potrzeby? Czyje interesy? Peter Mittler; Rozdział 10. Rozbić właściwe rzeczy. Potrzeby specjalne z perspektywy doskonalenia szkoły. Mel Ainscow, Cambridge Institute of Eduacation; Rozdział 11. Integracja, wartości i społeczeństwo. Gavin J. Fairbairn
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40896, W.41064, W.40895, W.41089, W.41039, W.42172 (6 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Studia Pedagogiczne / Polska Akademia Nauk. Komitet Pedagogiczny ; red. Bogdan Suchodolski ; T.LI)
Streszczenie: Przedmowa; I. Referaty wprowadzające: 1. A. Hulek. Człowiek niepełnosprawny a system integracyjny ( współczesne tendencje ); 2. H. Larkowa. Integracja społeczna widziana oczyma psychologa; 3. L. Pytka. Integracja widziana oczyma socjologa; 4. T. Janowicz. Kryteria sprawnego działania a problem integracji kształcenia i wychowania niepełnosprawnych dzieci i młodzieży; II. Szkoła: 1. U. Namysłowska. Rola poradni wychowawczo-zawodowej w integracji dzieci i młodzieży; 2. E. Bąk. Integracja dzieci niepełnosprawnych w przedszkolu; 3. W. Potocka. Związek między wczesnym usprawnianiem a kształceniem dzieci głuchych w zwykłych szkołach podstawowych; 4. A. Korzon. Komunikacja językowa istotnym składnikiem przygotowania głuchych do życia wśród słyszących; 5. J. Jedynak. Integracja społeczna i stosunek do obowiązków szkolnych dzieci leczonych sanatoryjnie; 6. T. Oleńska-Pawlak. Profilaktyczna i terapeutyczna działalność szkoły macierzystej wobec uczniów przewlekle chorych; 7. E. Bielecki. Zjawisko integracji niedostosowanych społecznie w małych grupach społecznych; 8. T. Janowicz, T. Kott. Organizacja i procedury postępowania rewalidacyjnego w wybranych placówkach kształcenia i wychowania przewlekle chorych a koncepcje integracyjne; 9. H. Łaś, W. Rempel. Funkcjonowanie klas specjalnych dla uczniów upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim w szkołach powszechnych; 10. M. Marek-Ruka. Sytuacja dzieci z utrudnieniami w nauce w szkołach podstawowych; 11. A. Maciarz. Wychowawcze aspekty integracji społecznej uczniów niepełnosprawnych w grupach uczniów klas normalnych; S. Nowak. Integracja dzieci uczących się systemem indywidualnym; III. Praca: 1. Z. Wiatrowski. Pedagogika pracy wobec problemu integracji społecznej ludzi niepełnosprawnych; 2. J. Sowa. Integracyjna funkcja systemu orientacji zawodowej uczniów niepełnosprawnych; 3. M. Zięcina-Banek. Integracja młodzieży niepełnosprawnej w kształceniu zawodowym; 4. M. Strzyżewska. Czynniki warunkujące proces adaptacji i integracji uczniów klas specjalnych w zespołach szkół zawodowych; 5. K. Zabłocki. Praca jako czynnik integrujący inwalidów; 6. W. Jasiński. Czynniki warunkujące integrację jednostek niepełnosprawnych w zakładzie produkcyjnym; IV. Badania: 1. A. Stacewicz. Rola rodziców we wczesnym wykrywaniu i rewalidacji dziecka z wadą słuchu; 2. K. Błeszyńska. Rodzina jako czynnik integracji społecznej osób niepełnosprawnych; 3. T. Bieniada-Krakiewicz. Postawy rodziców dzieci i młodzieży niepełnosprawnej wobec integracyjnego systemu kształcenia i wychowania; 4. J. Konarska. Proces integracji w środowisku rodzinnym i pozarodzinnym na przykładzie dziewięcioletniego dziecka z resztkami wzroku; 5. R. Ossowski. Psychologiczne aspekty integracji niepełnosprawnych do życia w rodzinie; V. Czas wolny i środki masowego przekazu: 1. H. Borzyszkowska. Z badań nad czasem wolnym jednostek upośledzonych umysłowo w integracji z normalnymi; 2. J. Nowak. Psychopedagogiczne walory turystyki i wypoczynku w rewalidacji osób upośledzonych na zdrowiu. Próba integracji z osobami pełnosprawnymi; 3. H. Żuraw. Rola środków masowego przekazu w procesie integracji osób niepełnosprawnych; VI. Środowisko: 1. T. Białowicz. Miejsce ludzi niepełnosprawnych w środwisku i działalności instytucjonalnej; 2. G. Dryżałowska. Uwarunkowania integracji postawami społecznymi ludzi niepełnosprawnych; 3. R. Pichalski. Integracja w opiniach ludzi niepełnosprawnych; 4. S. Siła-Nowicki. Integracja widziana przez ludzi niepełnosprawnych ( głuchych ); VII. Doniesienia: 1. G. Hajduczenia. Integracyjna rola sportu żeglarskiego w rewalidacji osób niepełnosprawnych; 2. E. Ziarek. Integracja inwalidów środowiska wrocławskiego; 3. Z. Pelc. Przez modyfikacje systemu szkolnictwa do integracji społecznej niepełnosprawnych z pełnoprawnymi; 4. Z. Palak. Organizacja kształcenia specjalnego; 5. A. Hulek. Podsumowanie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.36755 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; 1. Metoda ośrodków pracy; 2. Etapy dziennego ośrodka pracy; 2.1. Zajęcia wstępne; 2.2. Praca poznawcza - obserwacja, kojarzenie; 2.3. Ekspresja; 2.3.1. Przykłady ćwiczeń z języka polskiego i matematyki; 2.3.2. Zajęcia z plastyki i techniki 2.3.3. Zabawy, ćwiczenia ruchowe i oddechowe; 2.3.4. Zajęcia z muzyki w klasach 1-4; 2.4. Zajęcia końcowe; 3. Ćwiczenia rewalidacyjne; 4. Konspekty zajęć w klasach 1-3; 5. Rozkłady materiału dla klas 1-4; Bibliografia; Spis piosenek
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40449, W.40447, W.40739, W.40740, W.40738 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9707, W.p9739 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41124 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41125 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.36701, W.36715, W.36713, W.36714, W.36697, W.36700, W.36699, W.36698 (8 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; Część ogólna: 1. Populacja uczniów niepełnosprawnych; 2. Istota możliwości integracji społecznej uczniów niepełnosprawnych; 3. Formy pomocy specjalnej dla uczniów niepełnosprawnych w szkole powszechnej; 4. Zasady postępowania z uczniami niepełnosprawnymi w szkole powszechnej; 5. Współdziałanie nauczycieli z rodzicami uczniów niepełnosprawnych; 6. Pomoc udzielania szkole i rodzinie przez instytucje i organizacje społeczne; 1. Pomoc poradni wychowawczo-zawodowej; 2. Pomoc organizacji i towarzystw społecznych; 3. Pomoc nauczycieli metodyków i nauczycieli szkół specjalnych; 4. Pomoc pracowników służby zdrowia; Bibliografia; Część szczegółowa: 1. Uczniowie z mikrozaburzeniami rozwoju; 1.1. Wprowadzenie; 1.2. Rodzaje i objawy mikrozaburzeń rozwoju; 1.3. Porady wychowawczo-dydaktyczne i skuteczna pomoc specjalna; Bibliografia; 2. Uczniowie z inteligencją niższą od przeciętnej; 2.1. Wprowadzenie; 2.2. Charakterystyka trudności rozwojowych uczniów z inteligencją niższą od przeciętnej; 2.3. Porady wychowawczo-dydaktyczne i rodzaje pomocy specjalnej; Bibliografia; 3. Uczniowie upośledzeni umysłowo; 3.1. Wprowadzenie; 3.2. Charakterystyka możliwości rozwoju uczniów upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; 3.3. Cechy osobowości i zachowanie się uczniów upośledzonych umysłowo; 3.4. Porady wychowawczo-dydaktyczne i rodzaje pomocy specjalnej; 4. Uczniowie z dysfunkcją narządu ruchu; 4.1. Wprowadzenie; 4.2. Psychiczne skutki dysfunkcji narządu ruchu; 4.3. Wybrane przypadki dysfunkcji narządu ruchu; 4.4. Porady wychowawczo-dydaktyczne i rodzaje pomocy specjalnej; Bibliografia; 5. Uczniowie przewlekle chorzy; 5.1. Wprowadzenie; 5.2. Choroba jako bezpośrednie źródło trudności rozwojowych i przystosowawczych; 5.3. Trudności rozwojowe i przystosowawcze związane z rolą " osoby chorej "; 5.4. Porady wychowawczo-dydaktyczne i rodzaje pomocy specjalnej; 5.5. Postępowanie opiekuńczo-wychowawcze z dziećmi chorymi na wybrane choroby; Bibliografia; 6. Uczniowie z wadą słuchu; 6.1. Wprowadzenie; 6.2. Podstawowe informacje o wadach słuchu u dzieci; 6.3. Wpływ głuchoty na ogólny rozwój dziecka; 6.4. Przygotowanie dziecka z wadą słuchu do nauki w szkole powszechnej; 6.5. Wskazówki i praktyczne rady dla nauczycieli; 6.6. Niepowodzenia ucznia z wadą słuchu w szkole powszechnej; 6.7.Pomoc socjalna; Bibliografia; 7. Uczniowie niedowidzący; 7.1. Wprowadzenie; 7.2. Trudności w poznawaniu światu, w nauce i przystawaniu społecznym dzieci niedowidzących; 7.3. Możliwości kształcenia dzieci niedowidzących; 7.4. Porady wychowawczo-dydaktyczne nauczycieli; Bibliografia; 8. Uczniowie niewidomi; 8.1. Wprowadzenie; 8.2. Trudności w poznawaniu świata, w nauce i przystosowaniu społecznym dzieci niewidomych; 8.3. Możliwości kształcenia dzieci niewidomych; 8.4. Porady wychowawczo-dydaktyczne dla nauczycieli; Bibliografia; 9. Uczniowie niedostosowani społecznie; 9.1. Wprowadzenie; 9.2. Przejawy, rodzaje i tło niedostosowania społecznego dzieci; 9.3. Porady w zakresie profilaktyki niedostosowania społecznego i resocjalizacji dzieci; Bibliografia; Literatura zalecana
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.36812, W.40394, W.37391, W.37392, W.37427, W.37308, W.37429, W.37430, W.43336 (9 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; 1. Teoretyczne podstawy społecznej integracji dzieci niepełnosprawnych; 1.1. Cel i istota społecznej integracji. Aleksandra Maciarz; 1.2. Koncepcja społecznej integracji. Zdzisława Janiszewska-Nieścioruk; 1.3. Formy społecznej integracji w systemie edukacji. Aleksandra Maciarz; 1.4. Uwarunkowania społecznej integracji. Zdzisława Janiszewska-Nieścioruk; 1.5. Rewalidacja i wychowawcza funkcja w integracyjnych formach edukacjiAleksandra Maciarz; 2. Społeczna integracja dzieci niepełnosprawnych w świetle badań; 2.1. Stosunki emocjonalno-społeczne między dziećmi pełnosprawnymi i niepełnosprawnymi w przedszkolnej grupie integracyjnej. Ewa Janion; 2.2. Układ stosunków emocjonalno-społecznych między dziećmi w integracyjnych klasach szkolnych. Jolanta Lipieńska; 2.3. Stosunki koleżeńskie dzieci z zaburzeniami mowy w klasach I-III. Ewa Małgorzata Skorek; 2.4. Psychospołeczna integracja dzieci przewlekle chorych w klasach normalnych. Agnieszka Nowicka; 2.5. Społeczna integracja dzieci lekko niesprawnych intelektualnie w rodzinie i środowisku lokalnym. Zdzisława Janiszewska-Nieścioruk; 2.6. Konstatacje wynikające z przedstawionych badań. Aleksandra Maciarz; Aneks: Porady wychowawcze dla nauczycieli integracyjnych form edukacji. Aleksandra Maciarz, Jolanta Lipieńska
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41460, W.40456, W.40457, W.40455, W.40517 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40864, W.40866, W.40846, W.41210, W.40862, W.40845, W.40844, W.40865, W.40863 (9 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Ep.20 (1 egz.)
Brak okładki
Audiobook
Kaseta
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. AV/T/63, AV/T/61 (2 egz.)
Brak okładki
Audiobook
Kaseta
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. AV/T/64, AV/T/62 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej