upośledzeni umysłowo
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(23)
Forma i typ
Książki
(23)
Dostępność
dostępne
(21)
tylko na miejscu
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(21)
Czytelnia
(2)
Autor
Pańczyk Jan
(2)
Boczar Krystyna
(1)
Burno- Nowakowa Helena
(1)
Dziedzic Stefan
(1)
Garda-Łukaszewska Jadwiga
(1)
Głodkowska Joanna
(1)
Hetman Anna
(1)
Kirejczyk Kazimierz
(1)
Kowalik Stanisław
(1)
Krystyna Skalik
(1)
Loebel Wirginii
(1)
Migocka Dorota
(1)
Olechnowicz Hanna
(1)
Palak Zofia
(1)
Pasternak Edward
(1)
Pelc Zofia
(1)
Pilecki Jan
(1)
Piszczek Maria
(1)
Polkowska Irena
(1)
Pospiszyl Irena
(1)
Rygał Grażyna
(1)
Szperkowski Tomasz
(1)
Sękowska Zofia
(1)
Ujma Bożena
(1)
Wizner Margaret A
(1)
Wyczesany Janina
(1)
Wyszyńska Anna
(1)
Łaś Helena
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(11)
1980 - 1989
(5)
1970 - 1979
(3)
1960 - 1969
(1)
Kraj wydania
Polska
(23)
Język
polski
(23)
Temat
Powieść polska
(1089)
Polska
(758)
Dziecko
(481)
Poezja polska
(461)
Literatura polska
(456)
upośledzeni umysłowo
(-)
Opowiadanie polskie
(363)
Wychowanie
(277)
Nauczanie
(274)
nauczanie początkowe
(265)
dziecko
(247)
Język polski
(236)
Pedagogika
(227)
Dramat polski
(223)
język polski
(197)
Nauczanie początkowe
(186)
Pamiętniki polskie
(183)
Filozofia
(175)
Wychowanie w rodzinie
(160)
Sienkiewicz, Henryk
(145)
Psychologia
(143)
Szkolnictwo
(135)
Niepełnosprawni
(129)
Sztuka
(129)
Literatura młodzieżowa polska
(128)
Wychowanie przedszkolne
(128)
Nauczyciele
(126)
Pedagogika specjalna
(124)
Powieść francuska
(124)
Prus, Bolesław
(123)
Marksizm-leninizm
(115)
Matematyka
(115)
Żeromski, Stefan
(114)
Młodzież
(113)
matematyka
(113)
Literatura dziecięca polska
(110)
Mowa
(109)
Publicystyka polska
(109)
wychowanie
(107)
Rodzina
(103)
Powieść amerykańska
(100)
Powieść angielska
(98)
Dziecko niepełnosprawne
(93)
Literatura
(91)
Mickiewicz, Adam
(91)
nauczanie
(89)
Fizyka
(86)
Słowacki, Juliusz
(85)
literatura polska
(85)
Elektrotechnika
(84)
Osobowość
(83)
Wojna 1939-1945 r.
(83)
pedagogika
(83)
pisanie
(81)
Powieść rosyjska
(80)
Śląsk
(80)
Kultura
(79)
czytanie
(79)
nauczyciele
(79)
Muzyka
(78)
Historia
(77)
Oświata
(77)
Psychoterapia
(77)
Czytanie
(74)
Dziecko upośledzone umysłowo
(73)
Malarstwo polskie
(73)
nauczanie zintegrowane
(73)
Praca
(72)
Orzeszkowa, Eliza
(71)
Uczenie się
(71)
młodzież
(71)
Komputery
(70)
Powieść niemiecka
(70)
Religia
(70)
Gry i zabawy
(68)
Technika
(68)
Warszawa
(68)
Maszyny
(67)
Kraszewski, Józef Ignacy
(65)
Pisanie
(65)
Psychologia wychowawcza
(65)
Socjologia
(64)
Etyka
(63)
Gry edukacyjne
(63)
Młodzież szkolna
(63)
wychowanie w rodzinie
(63)
Gry i zabawy ruchowe
(62)
Lenin, Vladimir Il'i
(62)
Samochody
(62)
Biblioterapia
(61)
Nauka
(61)
Wojsko
(61)
Malarstwo
(59)
Stosunki interpersonalne
(59)
młodzież szkolna
(57)
Nauczanie historii
(56)
Psychologia rozwojowa
(55)
Literatura dziecięca
(54)
Psychologia społeczna
(53)
dziecko upośledzone umysłowo
(53)
szkolnictwo
(53)
23 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; Wprowadzenie podstawowych pojęć stosowanych w książce; Rozdział 1. Typowe właściwości psychiczneumysłowo upośledzonych: 1. Istota upośledzenia umysłowego; 2. Potrzeby osób upośledzonych umysłowo w stopniu umiarkowanym; 3. Możliwości rozwojowe osób upośledzonych w stopniu umiarkowanym; Rozdział 2. Postawy rodzicielskie; 1. Definicja postaw rodzicielskich; 2. Główne typy postaw rodzicielskich; Rozdział 3. Akceptacja dziecka upośledzonego przez rodziców: 1. Czynniki wpływające na akceptację dziecka upośledzonego; 2. Charakterystyka zachowań rodzicó akceptujących dziecko; 3. Wpływ rodzicielskiej akceptacji na rozwój dziecka upośledzonego; Rozdział 4. Zatrudnienie umysłowo upośledzonych w stopniu umiarkowanym: 1. Praca umysłowo upośledzonych; 2. Placówki oświatowo-wychowawcze dla osób uposledzonych umysłowo w stopniu umiarkowanym; 3. Rewalidacja zawodowa umysłowo upośledzonych w stopniu umiarkowanym w społeczności inwalidzkiej; 4. Dobór pracy; 5. Formy i metody przyuczenia do pracy; Rozdział 5. Rodzina jako środowisko wychowawcze młodzieży umysłowo upośledzonej: 1. Charakterystyka czynników wpływających na jakość wychowawczego funkcjonowania rodziny; 1.1. Czynniki społeczno-ekonomiczne; 1.2. Czynniki psychospołeczne; 2. Metody wychowawcze stosowane przez rodziców młodzieży umysłowo upośpedzonej pracującej i nie pracującej; 3. Zakazy i wymagania; 4. Przekonywanie; 5. Wzory postępowania; 6. Nagrody i pochwały; 7. Kary; 7.1. Okzaywanie braku miłości rodzicielskiej; 7.2. Pozbawianie przywilejów; 7.3. Gderanie, łajanie, robienie wymówek; 7.4. Ośmieszanie; 7.5. Kary cielesne; 8. Zgodność rodziców na temat metod wychowania młodzieży; Rozdział 6. Postawy rodziecielskie wobec młodzieży umysłowo upośledzonej pracującej i nie pracującej: 1. Postawy wychowawcze matek; 2. Stopień akceptacji przez rodziców młodzieży umysłowo upośledzonej pracującej i nie pracującej; 3. Metody wychowawcze współwystępujace z rodzicielską akceptacją młodzieży umysłowo upośledzonej; Rozdział 7. Akceptacja młodzieży umysłowo upośledzonej pracującej i nie pracującej, a jej usprawnienie społeczne: 1. Dojrzałość społeczna młodzieży umysłowo upośledzonej pracującej i nie pracującej; 1.1. Zaradność; 1.2. Lokomocja; 1.3. Zajęcia; 1.4. Porozumiewanie się; 1.5. Odpowiedzialność; 1.6. Uspołecznienie; 2. Samodzielność młodzieży umysłowo upośledzonej na terenie domu rodzinnego; 3. Formy spędzania czasu wolnego przez młodzież upośledzoną pracującą i nie pracującą; 4. Współzależność akceptacji przez rodziców i jej dojrzałości społecznej; Podsumowanie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.31250 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Psychologia, Pedagogika)
Streszczenie: Przedmowa; Wstęp; 1. Zagadnienie pozalekcyjnej opieki wychowawczej nad dziećmi upośledzonymi umysłowo; 1.1. Właściwości psychofizyczne i potrzeby rozwojowe dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim; 1.2. Cele i zadania wychowania pozalekcyjnego i pozaszkolnego; 1.3. Zajęcia pozalekcyjne jako integralny składnik procesu rewalidacyjnego organizowanego przez szkołę; 2. Organizacja zajęć pozalekcyjnych; 2.1. Pracownicy świetlic szkolnych i internatów w zakładach specjalnych; 2.2. Lokal, urządzenie i wyposażenie; 3. Ogólne uwagi metodyczne o prowadzeniu zajęć pozalekcyjnych; 3.1. Metody pracy pozalekcyjnej; 3.2. Zasady pracy pozalekcyjnej; 3.3. Typy i rodzaje świetlicowych; 3.4. Formy organizacyjne; 4. Gry i zabawy świetlicowe; 4.1. Zabawy twórcze; 4.2. Zabawy konstrukcyjne; 4.3. Gry i zabawy ruchowe, zręcznościowe; 4.4. Gry i rozrywki umysłowe; 4.5. Gry i zabawy towarzyskie; 4.6. Wieczornice i imprezy rozrywkowe; 4a) Bibliografia do rozdziału 4; 5. Zajęcia plastyczne i praktyczno-techniczne; 5.1. Wychowanie przez sztukę. Rola zajęć plastycznych i praktyczno-technicznych; 5.2. Rysowanie, malowanie, modelowanie i inne techniki; 5.3. Stroje okolicznościowe i rekwizyty do zabaw i przedstawień teatralnych; 5.4. Różne techniki prac ręcznych; 5.5. Majsterkowanie, koła sprawnych rąk; 5a) Bibliografia do rozdziału 5; 6. Zajęcia związane z żywym słowem; 6.1. Rozwijanie i kształtowanie mowy dziecka upośledzonego umysłowo; 6.2. Ćwiczenia wspomagające żywe słowo; 6.3. Opowieści ruchowe, " baśnie chodzone "; 6.4. Teatr samorodny; 6.5. Inscenizacja i dramatyzacja wierszy, fragmentów z książek, baśni i bajek; 6.6. Teatrzyk lalkowy i teatrzyk " Tyci - Tyci "; 6.7. Teatrzyk cieni; 6a) Bibliografia do rozdziału 6; 7. Czytelnictwo; 7.1. Praca z książki i z czasopism; 7.2. Albumy; 7.3. Gazetki, kalendarze, kroniki; 7.4. Zajęcia bibliotekarskie; 7.5. Konkursy i zgaduj-zgadule; 7a) Bibliografia do rozdziału 7; 8. Zajęcia umuzykalniając; 8.1. Rola zajęć muzycznych w rozwoju dziecka; 8.2. Zabawy ze śpiewem, tańce; 8.3. Śpiewanie piosenek; 8.4. Dziecięca perkusja, melodyki, zespoły muzyczne; 8a) Bibliografia do rozdziału 8; 9 Wychowanie fizyczne w godzinach pozalekcyjnych; 9.1. Formy zabawowo sportowe; 9.2. Zespołowe gry sportowe; 9.3. Sporty zimowe; 9.4. Gimnastyka poranna; 9.5. Wycieczki; 9.6. Gry terenowe; 9a) Bibliografia do rozdziału 910. Drużyny harcerskie " Nieprzetartego szlaku "; 10.1. Zadania drużyn harcerskich; 10.2. Biwaki i obozy; 10.3. Sprawności zespołowe; 10.4. Sprawności fachowe (indywidualne); 10.5. Przyrzeczenie i Prawo Harcerskie; 10.6. Instruktorzy; 10a) Bibliografia do rozdziału 10; 11. Wychowanie społeczne w organizacjach dziecięcych i młodzieżowych; 11.1. Uczestnictwo w organizacjach dziecięcych i młodzieżowych; 11.2. Samorząd, rada świetlicowa; 11.3. Prace społecznie użyteczne; 11a) Bibliografia do rozdziału 11; 12. Środki audiowizualne w zajęciach pozalekcyjnych; 12.1. Przezrocza; 12.2. Radio; 12.3. Magnetofon, gramofon, magnetowid; 12.4. Telewizja; 12.5. Film; 12a) Bibliografia do rozdziału 12; 13. Planowanie pracy pozalekcyjnej; 13.1. Roczny ogólny plan pracy pozalekcyjnej w świetlicy szkolnej; 13.2. Miesięczne plany pracy; 13.3. Tygodniowe plany pracy; 13.4. Konspekty zajęć; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37376, W.37375, W.37903, W.37658, W.37901 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.36838 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40943, W.39780 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; Rozdział 1. Psychologiczne i metodyczne aspekty edukacji matematycznej dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim: 1.1. Dojrzałość szkolna czy wrażliwość edukacyjna ucznia szkoły specjalnej - krótka historia koncepcji psychologicznych i pedagogicznych; 1.2. Sytuacja dzieci rozpoczynających naukę w szkole specjalnej ( dzieci kierowane bezpośrednio i porażką w szkole ogólnodostępnej ); 1.3. Charakterystyka upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim - ważniejsze poglądy i przegląd badań; 1.4. Zdolności matematyczne w świetle wybranych teorii psychologicznych; 1.5. Specjalna edukacja matematyczna dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim - zarys stanowisk; 1.6. Prawidłowości kształtowania podstawowych pojęć matematycznych i wiedza matematyczna ucznia klasy pierwszej szkoły specjalnej; 1.7. Warunki osiągnięć w uczeniu się matematyki dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; Rozdział 2. Teoretyczne i metodologiczne podstawy badań własnych: 2.1. Wrażliwość edukacyjna - prezentacja własnego modelu; 2.1.1. Zarysy wrażliwości edukacyjnej uczniów szkoły specjalnej; 2.1.2. Wrażliwość edukacyjna uczniów klasy pierwszej szkoły specjalnej w kontekście metody ośrodków pracy; 2.2. Podstawy teoretyczne i metodyczne zajęć korekcyjno-usprawniających " metodą baśniowych spotkań "; 2.2.1. Baśniowe spotkania - metoda bliska myślom, uczuciom i aktywności dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim; 2.2.2. Profil rozwojowy klasy pierwszej w budowaniu programu wspomagającego wrażliwość edukacyjną; 2.2.3. Metodyczne wskazania do prowadzenia zajęć w kręgu baśni; 2.3. Cele badań, założenia koncepcyjne i hipotezy; 2.4. Charakterystyka badanych zmiennych i ich wskaźników; 2.5. Procedura i etapy badań; 2.6. Metody i techniki w przyjętych zakresach badawczych; 2.6.1. Metoda obserwacyjna - " Arkusz obserwacyjny oceny zachowania ucznia szkoły specjalnej "; 2.6.2. Metoda pomiaru dydaktycznego - " Zestaw wzorców czynności matematycznych ucznia klasy pierwszej szkoły specjalnej "; 2.6.3. Eksperyment pedagogiczny; 2.6.4. Metoda indywidualnego przypadku; 2.6.5. Metoda analizy profilowej; 2.6.6. Metody statystyczne; 2.7. Kryteria doboru próby i jej charakterystyka; Rozdział 3. Dziecko rozpoczynające naukę w szkole specjalnej - badania własne: 3.1. Informacje o uczniach rozpoczynających naukę w szkole specjalnej; 3.1.1. Dotychczasowe formy opieki i wychowania; 3.1.2. Poziom rozwoju umysłowego; 3.1.3. Rozpoznanie etiologiczne; 3.1.4. Poziom rozwoju fizycznego; 3.2. Środowisko rodzinne dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; 3.2.1. Stan rodziny uczniów klasy pierwszej szkoły specjalnej; 3.2.2. Stan domowej opieki wychowawczej nad dzieckiem; 3.2.3. Stanowisko rodziców wobec uczęszczania dziecka do szkoły specjalnej; 3.2.4. Wykształcenie i zatrudnienie rodziców; 3.2.5. Zaburzenia życia rodzinnego; 3.3. Podsumowanie; Rozdział 4. Wrażliwość edukacyjna a zasób doświadczeń matematycznych uczniów klasy pierwszej szkoły specjalnej: 4.1. Wyniki badań własnych w przyjętych zakresach wrażliwości edukacyjnej; 4.1.1. Ogólna wrażliwość edukacyjna; 4.1.2. Sytuacyjna wrażliwość edukacyjna - uczeń klasy pierwszej w procesie dydaktyczno-wychowawczym; 4.1.3. Zadaniowa wrażliwość edukacyjna; 4.2. Analiza czynnikowa wrażliwości edukacyjnej; 4.3. Profilowa prezentacja wrażliwości edukacyjnej uczniów klasy pierwszej szkoły specjalnej dla upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; 4.4. Wrażliwość edukacyjna jako wyznacznik osiągnięć matematycznych; 4.5. Podsumowanie; Rozdział 5. Skuteczność " metody baśniowych spotkań " w świetle wyników eksperymentu: 5.1. Rola " metody baśniowych spotkań " w procesie wspomagania wrażliwości edukacyjnej dzieci upośledzonych umysłowo; 5.2. " Metoda baśniowych spotkań " w kształtowaniu podstaw wiedzy matematycznej; 5.3. Podsumowanie; Wnioski z badań; Wykaz literatury; Wykaz tabel, wykresów, diagramów i schematów; Załączniki: 1. Przykładowe scenariusze " baśniowych spotkań "; 2. Psychopedagogiczne portrety uczniów klasy pierwszej szkoły specjalnej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40180, W.39834, W.39835, W.40178, W.40179, W.39833, W.39945 (7 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Ep.234, Ep.235 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40230 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Od autora; Rozdział 1. Ogólne problemy rehabilitacji upośledzonych umysłowo: 1. Założenia teoretyczne i praktyczne rehabilitacji; 2. Cele rehabilitacji upośledzonych umysłowo; 3. Obserwowane konsekwencje rehabilitacji osób upośledzonych umysłowo; 4. Podsumowanie; Rozdział 2. Wszechstronny rozwój osobowości jako cel rehabilitacji upośledzonych umysłowo: 1. Wskazówki wynikające z ogólnej teorii rehabilitacji; 2. Wskazówki wynikające z analizy teorii osobowości jednostek upośledzonych umysłowo jako kryterium skuteczności ich rehabilitacji; 3. Adekwatność działania upośledzonych umysłowo jako kryterium skuteczności ich rehabilitacji; 4. Wzajemne zależności osobowości i działania; 5. Uwagi końcowe; Rozdział 3. Systemy rehabilitacji upośledzonych umysłowo: 1. Uwagi wstępne; 2. System społeczny a system rehabilitacyjny; 3. Właściwości systemu rehabilitacyjnego; 4. Organizacja rehabilitacji jednostek upośledzonych umysłowo na świecie; 5. Organizacja rehabilitacji jednostek upośledzonych umysłowo w Polsce; 6. Szczegółowa charakterystyka systemów rehabilitujących; 7. Uwagi końcowe; Rozdział 4. Przegląd badań nad osobowością jednostek upośledzonych umysłowo w aspekcie oddziaływań rehabilitacyjnych: 1. Wpływ zamkniętego systemu rehabilitacji na osobowość jednostek upośledzonych umysłowo; 2. Wpływ półotwartego systemu rehabilitacji na osobowość jednostek upośledzonych umysłowo; 3. Uwagi końcowe; Rozdział V. Metoda badań: 1. Problem badawczy i hipotezy; 2. Trudności w doborze metod badania osobowości jednostek upośledzonych umysłowo; 3. Charakterystyka eksperymentów naturalnych; 4. Charakterystyka eksperymentów sytuacyjnych; 5. Kryteria doboru badanych; 6. Charakterystyka badanych grup; Rozdział VI. Analiza wyników badań: 1. Wpływ oddziaływań rehabilitacyjnych w systemie zamkniętym i półotwartym na ukształtowanie zewnątrzsterowaności u jednostek upośledzonych umysłowo (weryfikacja hipotezy I); 2. Wpływ oddziaływań systemów rehabilitujących na ukształtowanie wewnątrzsterowności jednostek upośledzonych umysłowo (weryfikacja hipotezy II); 3. Różnice pod względem inicjatywy u osób upośledzonych umysłowo rehabilitowanych w systemie zamkniętym i w systemie półotwartym (weryfikacja hipotezy III); 4. Różnice pod względem stabilności zadaniowej u osób upośledzonych umysłowo rehabilitowanych w systemie zamkniętym i półotwartym (weryfikacja hipotezy IV); 5. Różnice pod względem współdziałania u jednostek upośledzonych rehabilitowanych w systemie zamkniętym i półotwartym (weryfikacja hipotezy V); 6. Różnice pod względem wytrwałości między jednostkami upośledzonymi rehabilitowanymi w systemie zamkniętym i w systemie półotwartym (weryfikacja hipotezy VI); 7. Różnice pod względem inteligencji praktycznej zachodzące u upośledzonych rehabilitowanych w systemie zamkniętym i półotwartym (weryfikacja hipotezy VII); 8. Struktura osobowości jednostek w systemie zamkniętym i półotwartym; Rozdział VII. Interpretacja wyników badań: 1. Implikacje teoretyczne; 2. Implikacje praktyczne; 3. Implikacje metodologiczne; Zakończenie; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.36730, W.36732 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40143, W.39866 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40234 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.36613 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39606, W.39607 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39600 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38411, W.38413, W.39797, W.39796, W.38412, W.39475, W.38410, W.39798, W.38500, W.38414 (10 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37712, W.37713, W.37714 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38915 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38729, W.38538, W.38537, W.38539, W.38535, W.38536 (6 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39756 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Od wydawcy; Wstęp; Rozdział 1. Ewolucja teorii i praktyka pedagogiki specjalnej: 1. Uwagi terminologiczne; 2. Aspekty historyczne pedagogiki specjalnej; 3. Ewolucja pedagogiki specjalnej; 4. Interdyscyplinarne aspekty pedagogiki specjalnej; 5.Pedagogika specjalna w aspekcie edukacyjnym; 6. Trendy rozowjowe we współczesnej pedagogice specjalnej; 6.1. Przedmiot zainteresowań i zakres pedagogiki specjalnej; 6.2. System kształcenia specjalnego; 7. Kształcenie specjalnej w polskim systemie edukacyjnym; 7.1. Rozwój praktyki i teorii pedagogiki specjalnej w Polsce; 7.2. Założenia współczesnego systemu kształcenia specjalnego w Polsce; 7.3. Kształcenie pedagogów specjalnych dla systemu integracyjnego; 8. Podstawy prawne funkcjonowania systemu kształcenia specjalnego w Polsce ( Wiesława Szczepaniak-Maleszka ); Rozdział 2. Resocjalizacja młodzieży niedostosowanej społecznie: 1. Pojęcie resocjalizacji; 2. Aspekt historyczny resocjalizacji nieletnich; 3. Wykolejenie społeczne; 4. Objawy wykolejenia społecznego młodzieży; 5. Przyczyny przestępczości; 6. Przestępczość nieletnich i formy jej zwalczania; 7. Cele i zasady wychowania resocjalizacyjnego; 8. Resocjalizacja w środowisku otwartym; 9. Resocjalizacja w zakładach poprawczych; 10. Resocjalizacja nieletnich w zakładach wychowawczych; 11. Współczesne trendy w pedagogice resocjalizacyjnej; 12. System opieki nad dziećmi i młodzieżą niedostosowaną społecznie; Rozdział 3. Rehabilitacja dzieci niewidomych i słabowidzących: 1. Budowa, funkcjonowanie i znaczenie narządu wzroku; 2. Dysfunkcje narządu wzroku; 3. Osoby niewidome i słabowidzące; 4. Stopień inwalidztwa wzroku a możliwości rehabilitacji pedagogicznej; 5. Przyczyny inwalidztwa wzroku; 6. Ewolucja sytuacji społęcznej i kształcenia niewidomych; 7. Wpływ braku wzroku na rozwój psychiczny dziecka; 8. Przegląd badań nad dziećmi słabowidzącymi; 9. Rehabilitacja pedagogiczna dzieci niewidomych i słabowidzących; 10. Stres i frustracja w życiu dziecka z inwalidztwem wzroku; 11. Elementy specjalne kstzałcenia niewidomych i słabowidzących; 11.1. Pismo punktowe L. Braille'a; 11.2. Zasada poglądowości w nauczaniu niewidomych; 11.3. Wskazówki metodyczne; 11.4. Ćwiczenia kompensacyjne, korekcyjne i orientacyjne w kształceniu niewidomych; 12. Uwarunkowania efektywności rehabilitacji uczniów niewidomych; 13. Uwarunkowania efektywności uczniów słabowidzących; 14. Problemy integracyjnego kstzałcenia uczniów niewidomych i słabowidzących; 15. Rehabilitacja zawodowa niewidomych i słaobowidzących; Rozdział 4. Rehabilitacja dzieci niesłyszących i słabosłyszących: 1. Pojęcie głuchoty; 2. Głuchota a rozwój psychiczny dziecka; 3. Specyfika proceesów poznawczych u dziecka z uszkodzonym słuchem; 4. Specyficzne warunki kształtowania mowy dzieci niesłyszących; 5. Problematyka nauczania i wychowania dzieci niesłyszących; 6. Rozwój szkolnictwa dla dzieci niesłyszących; 7. Wychowanie dziecie niesłyszących w wieku przedszkolnym; 8. Metody nauczanie mowy dzieci niesłyszących; 9. Współczesne tendencje w rehabilitacji dzieci niesłyszących i słabosłyszących; 10. System fonogestów jako klucz do rozumienia mowy oralnej i tekstu przez dzieci niesłyszące; 11. Perspektywy rehabilitacji niesłyszących; Rozdział 5. Rehabilitacja dzieci upośledzonych umysłowo: 1. Definicja upośledzenia umysłowego; 2. Profilaktyka w zakresie upośledzenia umysłowego; 3. Z badań nad osobowością dzieci upośledzonych umysłowo; 4. Opieka wychowawcza nad dziećmi upośledzonymi umysłowo; 5. Realizacja zadań szkoły specjalnej; 6. Kwalifikacja uczniów do szkół specjalnych; 7. Cele wychowania i nauczania upośledzonych umysłowo; 8. Nauczanie początkowe w kształceniu specjalnym uczniów upośledzonych umysłowo; 9. Nauczanie całościowe ( globalne ) przez stosowanie metody ośrodków pracy; 10. Realizacja metody ośrodków pracy; 10.1. Zajęcia wspólne; 10.2. Obserwacja; 10.3. Kojarzenie; 10.4. Ekspresja; 11. Fomry ekspresji stosowane w metodzie ośrodków pracy; 11.1. Ćwiczenia fizyczn jako forma ekspresji; 11.2. Czytanie i pisanie; 12. Zastosowanie metod warunkowania instrumentalnego w kształceniu dzieci upośledznych umysłowo; 13. Współdziałanie warunkowania instrumentalnego z metodą nauczania globalnego w szkołach specjalnych; 14. Nauczanie problemowe w szkolnictwie dla upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; 15. Funkcje nauczania problemowego w rozwijaniu myślenia uczniów upośledzonych umysłowo; 16. Uwagi dotyczące rehabilitacji zawodowej uczniów upośledzonych umysłowo; Rozdział 6. Terapia wychowawcza dzieci hospitalizowanych i niepełnosprawnych ruchowo: 11. Ograniczenia zaspokajania potrzeb przez choroby i dysfunkcje sprawności fizycznej; 2. Pojęcie stresu i jego związek z chorobą; 3. Wpływ choroby i niepełnosprawności ruchowej na stan psychiczny dziecka; 4. Mózgowe porażenie dziecięce jako rodzaj niepełnosprawności; 4.1. Objawy, rodzaje, terapia; 4.2. Epidemiologia mózgowego porażenia dziecięcego; 5. Choroba reumatyczna jako problem medyczno-pedagogiczny; 6. Cele i formy terapii wychowawczej; 7. Nauczanie dzieci w szkole szpitalnej; Rozdział 7. Korekcja fragmentarycznych deficytów rozwojowych utrudniających dzieciom uczenie się: 1. Zjawisko fragmentarycznych deficytów rozwojowych; 2. Przyczyny trudności i niepowodzeń szkolnych; 3. Nieharmonijny rozwój uczniów przyczyną trudności w uczeniu się; 4. Opóźnienie rozwoju funkcji słuchowych jakoprzyczyna trudności w nauce czytania i pisania; 5. Dysfunkcje myślenia jako przyczyna niepowodzeń w nauce; 6. Zaburzenia lateralizacji jako przyczyna trudności w uczeniu się; 7. Zaburzenia mowy a trudności w uczeniu się; 8. Wpływ zaburzeń emocjonalnych na powstawanie niepowodzeń szkolnych; 9. Opóźnienie rozwoju ruchowego a trudności w nauce; 10. Organizowanie w Poslce pomocy dzieciom z trudnościami w czytaniu i pisaniu; 11. Terapia zaburzeń percepcyjno-motorycznych w innych krajach; 12. Zasady pracy korekcyjno-wyrównawczej z dziećmi; 13. Zasady działań korekcyjnych; 14. Zadania nauczyciela prowadzącego pracę korekcyjno-wyrównawczą; Rozdział 8. Pomoc logopedyczna w procesie rehabilitacji: 1. Koncepcje logopedii i jej specjalizacje zawodowe; 2. Rozwój logopedii w Polsce; 3. Opieka logopedyczna w Polsce; 4. Rozwój mowy - przyczyny jej zaburzeń; 5. Proces rehabilitacji logopedycznej; 6. Funkcje pomocy logopedycznej dzieciom upośledzonym umysłowo; 7. Metody pracy logopedycznej; 7.1. Ćwiczenia stosowane na etapie przygotowawczym do opanowania prawidłowej mowy; 7.2. Metody wywoływania dźwięków; 7.3. Utrwalanie dźwięków; 8. Ogólne zasady metodyczne; 9. Efekty rehabilitacji mowy; 10. Rehabilitacja logopedyczna dzieci z uszkodzonym słuchem; Rozdział 9. Kształcenie specjalne dzieci wybitnie zdolnych: 1. Cechy wyróżniające uczniów zdolnych; 2. Problem kształcenia uczniów zdolnych w Polsce; 3. Wybrane formy pracy z uczniami zdolnymi w Europie; Aneksy: 1. Szkolnictwo specjalne w Polsce w latach 1980-1995 ( Rocznik Statystyczny GUS 1995 ); 2. Szkolnictwo specjalne w Polsce w roku szkolnym 1994/95 według rodzaju niepełnosprawności uczniów ( Rocznik Statystyczny GUS 1995 ); 3. Zarządzenie nr 9 Ministra Eduakcji Narodowej z dnia 7 czerwca 1996 r. w sprawie ramowych planów nauczania w publicznych specjalnych szkołach podstawowych oraz zasadniczych i średnuch zawodowych; 4. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 stycznia 1997 r. w sprawie zasad organizowania zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży dla dzieci i mlodzieży upośledzonych umysłowo w stopniu głębokim; 5. Deklaracja Praw Dziecka uchwalona jednomyślnie przez Zgromadzenie Ogólne ONZ w dniu 20 listopada 1959 roku; 6. Dekalracja Praw Osób Upośledzonych Umysłowo. Rezolucja 2856 (XXVI) przyjęta przez Zgromadzenie Oólne ONZ w dniu 20 grudnia 1971; 7. Deklaracja Praw Osób Niepełnosprawnych. Rezolucja Zgromadzenia Ogólnego ONZ z dnia 9 grudnia 1975; 8. Konwencja o Prawach Dziecka, przyjęta przez Zgromadzenie Ogólne ONZ w dniu 20 listopada 1989 roku; 9. Ustawa z dnia 21 września 1990 roku o Ratyfikacji Konwencji o Prawach Dziecka, przyjętej przez Zgromadzenie Oólne ONZ w dniu 20 listopada 1989 roku; 10. Podstawowe Zasady Dotyczące Wyrównywania Możliwości Rozwojowych Osób Niepełnosprawnych, przyjęta przez Zgromadzenie Ogólne ONZ w dniu 20 grudnia 1993 roku; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39576 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej