Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(42)
Forma i typ
Książki
(42)
Dostępność
dostępne
(42)
Placówka
Wypożyczalnia
(42)
Autor
Gajdzica Zenon
(3)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(3)
Naprawa Renata
(3)
Tanajewska Alicja
(3)
Abramowska Barbara
(2)
Janiszewska-Nieścioruk Zdzisława
(2)
Kosakowski Czesław
(2)
Maternicka Kornela
(2)
Miosga Lucyna
(2)
Piszczek Maria
(2)
Smykowska Dorota
(2)
Tkaczyk Grażyna
(2)
Tomkiewicz-Bętkowska Aleksandra
(2)
Bowen Maggie
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Grzywna-Tunk Grażyna
(1)
Jodkowski Mieczysław
(1)
Kielin Jacek
(1)
Kirenko Janusz
(1)
Klimek-Markowicz Katarzyna
(1)
Klinik Anna
(1)
Kowalak Czesław
(1)
Kowalczyk Grażyna
(1)
Krztoń Alicja
(1)
Kurzeja Anna
(1)
Kwiatkowska Anna M
(1)
Kwiatkowska Małgorzata
(1)
Kędra Edyta
(1)
Maciarz Aleksandra
(1)
Majewicz Piotr
(1)
Mikrut Adam
(1)
Orkisz Maria
(1)
Osik-Chudowolska Danuta
(1)
Parchomiuk Monika
(1)
Parys Katarzyna
(1)
Pielecki Andrzej
(1)
Plimley Lynn
(1)
Rozen Barbara
(1)
Sadowska Sławomira
(1)
Sowa Józef
(1)
Speck Otto
(1)
Stankowski Adam
(1)
Wojciechowski Franciszek
(1)
Wyczesany Janina
(1)
Zaorska Marzenna
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(12)
2000 - 2009
(28)
1990 - 1999
(2)
Kraj wydania
Polska
(42)
Język
polski
(42)
Temat
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(26)
Niepełnosprawni umysłowo
(10)
Kształcenie integracyjne
(6)
Pedagogika specjalna
(6)
Dziecko upośledzone umysłowo
(5)
Szkolnictwo specjalne
(5)
pedagodzy specjalni
(4)
Dziecko niedosłyszące
(3)
Niepełnosprawni
(3)
Programy nauczania
(3)
Baudouin de Courtenay, Jan (1845-1929)
(2)
Dylewski, Benedykt (1894
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(2)
Jąkanie
(2)
Leczenie
(2)
Logopedia
(2)
Młodzież niepełnosprawna
(2)
Narządy zmysłów
(2)
Nauczanie integracyjne
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Niedorozwój umysłowy
(2)
Ołtuszewski, ładysław (1855-1922)
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Scenariusze zajęć
(2)
Siestrzyński, Jan (1784-1824)
(2)
Styczek, Irena (1924-1985)
(2)
Upośledzenie umysłowe
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
logorytmika
(2)
mowa
(2)
niepełnosprawni
(2)
niepełnosprawni umysłowo
(2)
szkolnictwo specjalne
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Asertywność
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dogoterapia
(1)
Domanna, metoda
(1)
Duszpasterstwo niepełnosprawnych
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko niepełnosprawne a rodzina
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Gry edukacyjne
(1)
IPE-T
(1)
Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny
(1)
Internaty
(1)
Język polski
(1)
Kirejczyk, Kazimierz
(1)
Komputery
(1)
Metoda Integracji Sensorycznej
(1)
Metoda Sherborne
(1)
Mięśnie
(1)
Mowa
(1)
Młodzież niepełnosprawna umysłowo
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Opieka i pomoc społeczna
(1)
Poradniki dla chorych i niepełnosprawnych
(1)
Porażenie mózgowe dziecięce
(1)
Postawy
(1)
Rehabilitacja (med.)
(1)
Rodzice
(1)
Sprzężone zaburzenia
(1)
Szkolnictwo zawodowe
(1)
Szkoła życia
(1)
Szuman, Wanda
(1)
Terapia ruchem
(1)
Twórczość
(1)
Uczniowie
(1)
WDF
(1)
Wielospecjalistyczna Diagnoza Funkcjonalna
(1)
Wychowanie religijne
(1)
Wypalenie zawodowe
(1)
Zachowanie
(1)
astma oskrzelowa
(1)
dysleksja
(1)
dziecko głęboko upośledzone
(1)
dziecko upośledzone umysłowo
(1)
dziecko upośledzone umysłowo w stopniu w głębokim
(1)
głusi
(1)
integracja
(1)
niepełnosprawni a rodzina
(1)
niepełnosprawność
(1)
niewidomi
(1)
rehabilitacja (med.)
(1)
społeczeństwo lokalne
(1)
szkolnictwo podstawowe specjalne
(1)
wychowanie seksualne
(1)
śmierć
(1)
42 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42530, W.42851, W.42532, W.42531 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39220, W.39219, W.39213, W.39215, W.39221, W.39217, W.40075, W.39216, W.39214, W.39218, W.39222, W.40076 (12 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42539, W.42538 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43641 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43125, W.43126 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Przygotowane w oparciu o Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 13 stycznia 2005 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół dla uczniów z niepełnosprawnością w stopniu umiarkowanym
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42144, W.42143, W.42142 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Przygotowane w oparciu o Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 13 stycznia 2005 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół dla uczniów z niepełnosprawnością w stopniu umiarkowanym
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42504 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Przygotowane w oparciu o Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 13 stycznia 2005 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół dla uczniów z niepełnosprawnością w stopniu umiarkowanym
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42651, W.42652 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Self-Adwokata)
Publikacja dostępna w wersji elektronicznej http://www.psouu.org.pl/sites/default/files/publikacje/Moj_komputer_-_do_internetu_0.pdf
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9982, W.p9983, W.p9984, W.p9985, W.p9981 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41687, W.41106, W.41847 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43744 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43424 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; T. 8)
Streszczenie: Wstęp (Zenon Gajdzica); Introduction (Zenon Gajdzica); Część I. Emocjonalne uwarunkowania rozwoju i funkcjonowania dzieci i młodzieży niepełnosprawnej: 1. Teresa Borowska. Emocje dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; 2. Piotr Sipiorski. Problemy integracji uczniów z zaburzonym zachowaniem i zaburzeniami emocjonalnymi; 3. Danuta Jankowska. Poglądy młodzieży upośledzonej umysłowo w stopniu lekkim na zachowania przejawiające elementy niedostosowania społecznego; Część II. Zadania szkoły w procesie wspierania ucznia niepełnosprawnego: 1. Ladislav Horňak. Problemy wychowania dzieci romskich w szkołach dla uczniów z lekkim upośledzeniem umysłowym w Słowacji; 2. Anna Zamkowska. Formy wsparcia ucznia z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim w szkole ogólnodostępnej; 3. Danuta Osik-Chudowolska. Motywy wyboru szkoły z oddziałami integracyjnymi dla dzieci zdrowych i niepełnosprawnych w opinii rodziców i pedagogów; Część III. Uwarunkowania i efekty procesu uczenia się dziecka niepełnosprawnego: 1. Grażyna Adamczyk. Realne możliwości wejścia na rynek pracy absolwentów szkół specjalnych z niepełnosprawnością intelektualną - stan obecny; 2. Ewa Dyduch. Wpływ pełnej kontroli rodzicielskiej na proces uczenia się samodzielności dzieci z niepełnosprawnością intelektualną; 3. Ewa Jaglarz, Jacek Sikorki. Pozycja socjometryczna uczniów w gimnazjalnej klasie integracyjnej; 4. Bożena Kurasz. Z praktyki nauczyciela: edukacja osób niepełnosprawnych w klasach integracyjnych - szanse i zagrożenia; 5. Jadwiga Oleksy, Agata Cabała. Integralne wychowanie i nauczanie jako podłoże kształtowania postaw wobec uczniów niepełnosprawnych - refleksje na temat czynności nauczyciela; 6. Agnieszka Buczek. Efekty nauczania technologii informacyjnej uczniów z niepełnosprawnością intelektualną; 7. Maria Jolanta Stępor. Przesłanki ukrytego programu w edukacji osób niepełnosprawnych; 8. Małgorzata Dąbrowska. Strategie postępowania z dzieckiem odmawiającym uczęszczania do szkoły z powodu fobii szkolnej; 9. Szymon Godawa. Predyspozycje osobowościowe oligofrenopedagoga; 10. Zenon Gajdzica. Wykształcenie nauczycieli pracujących w klasach integracyjnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42892 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Tekst częśc. niem.
Streszczenie: Wstęp; 1. Andrzej Twardowski. Dylematy integracyjnego kształcenia dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością; 2. Aleksandra Maciarz. Dylematy edukacji specjalnej w klasach integracyjnych; 3. Teresa Żółkowska. Wybrane koncepcje edukacji integracyjnej; 4. Iwona Chrzanowska. Czy szkoła ogólnodostępna jest dostępna? Perspektywy powodzenia działań normalizacyjnych w edukacji uczniów upośledzonych umysłowo; 5. Monika Gołubiew, Amadeusz Kraule. Szkolnictwo specjalne - krajobraz po reformie; 6. Elżbieta M. Minczakiewicz. W poszukiwaniu podstaw integracji; 7. Marzenna Zaorska. Wyznaczniki skuteczności edukacji. integracyjnej dzieci z zaburzeniami złożonymi; 8. Grit Wachtel. Zur aktuellen Diskussion um die Beschulung von Kindern und Jugendlichen mit kognitiven Beeinträchtigungen in der BRD; 9. Danuta Kopeć. Osoba z głęboką niepełnosprawnością intelektualną w systemie edukacji; 10. Aleksandra Zawiślak. Nauczycielskie opinie o procesie integracji edukacyjnej uczniów z niepełnosprawnością intelektualną; 11. Małgorzata Karwowska. Problemy edukacji integracyjnej w opinii kadry pedagogicznej; 12. Grażyna Kwaśniewska. Integracja - odkrywanie pojęcia; 13. Zenon Gajdzica. Szkic do badań nad efektywnością kształcenia integracyjnego; 14. Zdzisława Janiszewska- Nieścioruk. Perspektywy i zagrożenia społecznej integracji osób z niepełnosprawnością; 15. Bernadeta Szczupał. Program PACE jako przykład skuteczności edukacji integracyjnej młodzieży z obniżoną sprawnością intelektualną; 16. Ewelina Jutrzyna. Prointegracyjna terapia dzieci niepełnosprawnych intelektualnie z rodzin alkoholowych prowadzona poprzez działania twórcze; 17. Katarzyna Parys. Problemy integracji szkolnej w badaniach empirycznych - przegląd materiałów pokonferencyjnych; 18. Anna Zamkowska. Osoba niepełnosprawna w systemie edukacji na przykładzie Republiki Irlandii
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42897, W.42898 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41332 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43386 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wprowadzenie; Rozdział I: Podstawowe środowiska wychowawcze oraz ich współpraca w zaspokajaniu potrzeb rozwojowych dzieci; 1. Środowisko wychowawcze - jego podział i struktura; 2. Współpraca szkoły i rodziny we wspomaganiu rozwoju dzieci; 3. Współpraca rodziców i nauczycieli we wspomaganiu rozwoju dzieci; Rozdział II: Zjawisko upośledzenia umysłowego w stopniu lekkim; 1. Wprowadzenie w problematykę upośledzenia umysłowego; 2. Specyfika rozwoju osobowościowego dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; 2.1. Rozwój biologiczny; 2.2. Rozwój psychiczny; 2.2.1. Zaburzenia rozwoju psychicznego u dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; 2.2.2. Sfera emocjonalna u dzieci lekko upośledzonych umysłowo; 2.3. Rozwój społeczny; 2.4. Rozwój kulturalny; 3. Obecny stan wiedzy naukowej (badań) o upośledzeniu umysłowym dzieci; Rozdział III: Rola rodziny i szkoły w zaspokajaniu potrzeb rozwojowych dzieci z lekkim upośledzeniem umysłowym; 1. Rodzina jako środowisko zaspokajające potrzeby rozwojowe dziecka upośledzonego umysłowo; 1.1. Rozwój biologiczny; 1.2. Rozwój psychospołeczny; 1.3. Rozwój kulturalny; 1.4. Rodzina z dzieckiem upośledzonym umysłowo w stopniu lekkim; 2. Szkoła jako środowisko zaspokajające potrzeby rozwojowe uczniów upośledzonych umysłowo; 2.1. Pomoc szkoły w biologicznym rozwoju uczniów; 2.2. Działania szkoły wspierające psychospołeczny rozwój uczniów; 2.3. Rola szkoły w kulturalnym rozwoju uczniów; 2.4. Praca szkoły nad zaspokajaniem potrzeb rozwojowych uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; 3. Znaczenie klasy szkolnej w zaspokajaniu potrzeb rozwojowych uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; Rozdział IV: Konceptualizacja i realizacja własnych badań empirycznych; 1. Przedmiot i metodologiczne założenia badań; 2. Problematyka badań; 3. Metoda i techniki badawcze; 4. Teren badań i grupa respondentów; 5. Etapy i realizacja badań środowiskowych; 6. Organizacja i przebieg badań; Rozdział V: Uwarunkowania rozwoju dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; 1. Rodzinne warunki rozwoju dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; 1.1. Czynniki rozwoju biologicznego; 1.2. Czynniki rozwoju psychospołecznego; 1.3. Czynniki rozwoju kulturalnego; 2. Zagrożenia w rozwoju dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim występujące w środowisku rodzinnym; 2.1. Zagrożenia w rozwoju biologicznym; 2.2. Zagrożenia w rozwoju psychospołecznym; 2.3. Zagrożenia w rozwoju kulturalnym; 3. Typologia rodzin z dzieckiem upośledzonym umysłowo w stopniu lekkim; 3.1. Kryterium warunków bio-psycho-socjo-kulturalnego rozwoju dziecka; 3.2. Kryterium odniesienia (stosunku) rodziców do szkoły specjalnej; 4. Warunki rozwoju i adaptacji dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim w środowisku szkoły specjalnej; 4.1. Czynniki rozwoju biologicznego; 4.2. Czynniki rozwoju psychospołecznego; 4.3. Czynniki rozwoju kulturalnego; 5. Zagrożenia w rozwoju dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim występujące w środowisku szkoły specjalnej; 5.1. Zagrożenia w rozwoju biologicznym; 5.2. Zagrożenia w rozwoju psychospołecznym; 5.3. Zagrożenia w rozwoju kulturalnym; Rozdział VI: Współpraca szkoły specjalnej z rodziną w zaspokajaniu potrzeb rozwojowych dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim; 1. Pomoc szkoły w korygowaniu i kompensowaniu zaburzeń rozwoju biologicznego dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim; 2. Współpraca szkoły specjalnej z rodziną w zakresie wspierania psychospołecznego rozwoju dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim; 3. Współpraca szkoły specjalnej z rodziną w tworzeniu warunków rozwoju kulturalnego dziecka z lekkim upośledzeniem umysłowym; 4. Współpraca szkoły specjalnej z rodziną we wspomaganiu ogólnego rozwoju dziecka z lekkim upośledzeniem umysłowym; Rozdział VII: Stosowane i postulowane działania służące zaspokajaniu potrzeb rozwojowych uczniów upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim;1. Zmiany w aktywności i oczekiwaniach rodziny w wyniku współdziałania ze szkołą specjalną w zakresie zaspokajania potrzeb rozwojowych dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; 2. Zmienianie typu i charakteru działań szkoły w wyniku współpracy ze środowiskiem rodzinnym dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; 3. Krytyczne spojrzenie na rezultaty współpracy szkoły specjalnej z rodziną w procesie zaspokajania potrzeb rozwojowych dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; 4. Postulaty dalszych badań naukowych w zakresie poznawania i ulepszania warunków rozwoju dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; Zakończenie; Bibliografia; Literatura metodologiczna; Literatura przedmiotu; Literatura pomocnicza; Aneksy; Aneks 1: Kwestionariusz wywiadu środowiskowego w rodzinie; Aneks 2: Narzędzie oceny poziomu zaspokajania potrzeb bio-psycho-socjo-kulturalnego rozwoju dziecka w rodzinie; Aneks 3: Karta indywidualna dziecka; Aneks 4: Działalność szkoły specjalnej we wspieraniu rozwoju bio-psycho-socjo-kulturalnego swoich uczniów; Aneks 5: Kwestionariusz wywiadu z dyrektorem szkoły dotyczący zaspokajania przez szkołę potrzeb bio-psycho-socjo-kulturalnego rozwoju dziecka niepełnosprawnego intelektualnie i współdziałania szkoły z jego rodziną; Aneks 6: Dyspozycja do rozmowy z wychowawcą klasy; Aneks 7: Zestaw pytań do samooceny ucznia; Aneks 8: Propozycja planu pracy wychowawczo-społecznej z rodzicami; Aneks 9: Proponowany plan działania na terenie szkoły-bezpośrednio ukierunkowany na dziecko -jako pomoc w zaspokajaniu potrzeb rozwoju bio-psycho-socjo-kulturalnego; Aneks 10: Kwestionariusz ankiety skierowany do rodziców na temat współpracy szkoły z rodziną; Aneks 11: Karta samooceny zachowania
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42905, W.42904 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43567 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41103, W.43072 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej