Metoda Sherborne
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(10)
Forma i typ
Książki
(9)
Filmy i seriale
(1)
Dostępność
dostępne
(10)
Placówka
Wypożyczalnia
(10)
Autor
Bogdanowicz Marta
(6)
Kielin Jacek
(2)
Kisiel Bożena
(2)
Okrzesik Dariusz
(2)
Przasnyska Maria
(2)
Kasica Alicja
(1)
Rozenbajgier Jan
(1)
Tkaczyk Grażyna
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(6)
1990 - 1999
(4)
Kraj wydania
Polska
(10)
Język
polski
(10)
Temat
Powieść polska
(1089)
Polska
(758)
Dziecko
(481)
Poezja polska
(461)
Literatura polska
(456)
Metoda Sherborne
(-)
Opowiadanie polskie
(363)
Wychowanie
(277)
Nauczanie
(274)
nauczanie początkowe
(265)
dziecko
(247)
Język polski
(236)
Pedagogika
(227)
Dramat polski
(223)
język polski
(197)
Nauczanie początkowe
(186)
Pamiętniki polskie
(183)
Filozofia
(175)
Wychowanie w rodzinie
(160)
Sienkiewicz, Henryk
(145)
Psychologia
(143)
Szkolnictwo
(135)
Niepełnosprawni
(129)
Sztuka
(129)
Literatura młodzieżowa polska
(128)
Wychowanie przedszkolne
(128)
Nauczyciele
(126)
Pedagogika specjalna
(124)
Powieść francuska
(124)
Prus, Bolesław
(123)
Marksizm-leninizm
(115)
Matematyka
(115)
Żeromski, Stefan
(114)
Młodzież
(113)
matematyka
(113)
Literatura dziecięca polska
(110)
Mowa
(109)
Publicystyka polska
(109)
wychowanie
(107)
Rodzina
(103)
Powieść amerykańska
(100)
Powieść angielska
(98)
Dziecko niepełnosprawne
(93)
Literatura
(91)
Mickiewicz, Adam
(91)
nauczanie
(89)
Fizyka
(86)
Słowacki, Juliusz
(85)
literatura polska
(85)
Elektrotechnika
(84)
Osobowość
(83)
Wojna 1939-1945 r.
(83)
pedagogika
(83)
pisanie
(81)
Powieść rosyjska
(80)
Śląsk
(80)
Kultura
(79)
czytanie
(79)
nauczyciele
(79)
Muzyka
(78)
Historia
(77)
Oświata
(77)
Psychoterapia
(77)
Czytanie
(74)
Dziecko upośledzone umysłowo
(73)
Malarstwo polskie
(73)
nauczanie zintegrowane
(73)
Praca
(72)
Orzeszkowa, Eliza
(71)
Uczenie się
(71)
młodzież
(71)
Komputery
(70)
Powieść niemiecka
(70)
Religia
(70)
Gry i zabawy
(68)
Technika
(68)
Warszawa
(68)
Maszyny
(67)
Kraszewski, Józef Ignacy
(65)
Pisanie
(65)
Psychologia wychowawcza
(65)
Socjologia
(64)
Etyka
(63)
Gry edukacyjne
(63)
Młodzież szkolna
(63)
wychowanie w rodzinie
(63)
Gry i zabawy ruchowe
(62)
Lenin, Vladimir Il'i
(62)
Samochody
(62)
Biblioterapia
(61)
Nauka
(61)
Wojsko
(61)
Malarstwo
(59)
Stosunki interpersonalne
(59)
młodzież szkolna
(57)
Nauczanie historii
(56)
Psychologia rozwojowa
(55)
Literatura dziecięca
(54)
Psychologia społeczna
(53)
dziecko upośledzone umysłowo
(53)
szkolnictwo
(53)
10 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Słowo wstępne; Część 1. Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne: 1. Ruch jako czynnik rozwoju i środek terapii; 1.1. Znaczenie ruchu w życiu człowieka; 2.1. Kategorie ruchu w metodzie Ruchu Rozwijającego; 3.1. Obserwacja i analiza ruchu; 4.1. Rola ruchu i kontaktu fizycznego we wspomaganiu rozwoju i terapii dziecka; 2. Geneza metody Ruchu Rozwijającego; 2.1. Rudolf Laban i jego szkoła; 2.2. Gimnastyka twórcza ( ekspresyjna ) Rudolfa Labana; 2.3. Weronika Sherborne - życie i działalność; 2.4. Założenia i metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne; 2.5. Stosowanie metody Weroniki Sherborne w Polsce; 3. Organizacja zajęć stymulująco-terapeutycznych według metody Weroniki Sherborne; 3.1. Program zajęć i ich planowanie; 3.2. Organizacja ćwiczeń i grup zajęciowych; 3.3. Przygotowywanie terapeutów do prowadzenia zajęć; 3.4. " Korzyści " wynikające ze stosowania metody Weroniki Sherborne; 4. Ćwiczenia stosowane w metodzie Weroniki Sherborne; 4.1. Wprowadzenie; 4.2. Ćwiczenia prowadzące do poznania własnego ciała; 4.3. Ćwiczenia pozwalające zdobyć pewność siebie i poczucie bezpieczeństwa w otoczeniu; 4.4. Ćwiczenia ułatwiające nawiązanie kontaktu i współpracy z partnerem i grupą; 4.5. Ćwiczenia twórcze; 5. Zakres zastosowań metody Weroniki Sherborne; 5.1. Wprowadzenie; 5.2. Zastosowanie metody Weroniki Sherborne w pracy z dziećmi upośledzonymi umysłowo; 5.3. Metoda Weroniki Sherborne w terapii dzieci jąkających się; 5.4. Metody Weronii Sherborne w pracy z dziećmi z nadpobudliwością ruchową; 5.5. Zastosowanie metody Weroniki Sherborne w psychoterapii grupowej dzieci z zaburzeniami emocjonalnymi; 5.6. Udział młodzieży w pracy z dziećmi z wykorzystaniem metody Weroniki Sherborne; Część 2. Efektywność metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne: 1. Badania nad efektywnością metody Weroniki Sherborne prowadzone w Wielkiej Brytanii; 1.1. Wprowadzenie; 1.2. Wpływ metody Weroniki Sherborne na rozwój poznawczy uczniów w młodszym wieku szkolnym ( badania P. Sharpe, 1979 ); 1.3. Wartość metody Weronii Sherborne w opinii studentów i nauczycieli ( badania M. Kirby, 1984 ); 1.4. Wpływ metody Weroniki Sherborne na niektóre aspekty funkcjonowania w klasie szkolnej dzieci głębiej upośledzonych umysłowo ( badania C. Hill, 1986 ); 2. Badania nad efektywnością metody Weroniki Sherborne prowadzone w Polsce; 2.1. Efektywność metody Weroniki Sherborne we wspomaganiu rozwoju małych dzieci z domu dziecka ( badania E. Lubianiec, 1991 ); 2.2. Wykorzystanie metody Weroniki Sherborne w terapii dzieci z zespołem Downa ( badania M. Lisieckiej, 1991 ); Aneksy: 1. Wykaz filmów wideo na temat metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne; 2. Wykaz sposobów oceny skuteczności metody Weroniki Sherborne; 2.1. Weronika Sherborne: Ocena Ruchu; 2.2. Cyndi Hill: Arkusz Obserwacji Zachowania; 2.3. Marta Bogdanowicz, Ewa Lubianiec: Skala Obserwacji Zachowania ( SOZ ); 2.3.1. Skale Obserwacji Zachowania; 2.3.2. Arkusz Zapisu Obserwacji; 2.3.3. Profil Zachowania; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42594 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Słowo wstępne; Część 1. Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne: 1. Ruch jako czynnik rozwoju i środek terapii; 1.1. Znaczenie ruchu w życiu człowieka; 2.1. Kategorie ruchu w metodzie Ruchu Rozwijającego; 3.1. Obserwacja i analiza ruchu; 4.1. Rola ruchu i kontaktu fizycznego we wspomaganiu rozwoju i terapii dziecka; 2. Geneza metody Ruchu Rozwijającego; 2.1. Rudolf Laban i jego szkoła; 2.2. Gimnastyka twórcza ( ekspresyjna ) Rudolfa Labana; 2.3. Weronika Sherborne - życie i działalność; 2.4. Założenia i metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne; 2.5. Stosowanie metody Weroniki Sherborne w Polsce; 3. Organizacja zajęć stymulująco-terapeutycznych według metody Weroniki Sherborne; 3.1. Program zajęć i ich planowanie; 3.2. Organizacja ćwiczeń i grup zajęciowych; 3.3. Przygotowywanie terapeutów do prowadzenia zajęć; 3.4. " Korzyści " wynikające ze stosowania metody Weroniki Sherborne; 4. Ćwiczenia stosowane w metodzie Weroniki Sherborne; 4.1. Wprowadzenie; 4.2. Ćwiczenia prowadzące do poznania własnego ciała; 4.3. Ćwiczenia pozwalające zdobyć pewność siebie i poczucie bezpieczeństwa w otoczeniu; 4.4. Ćwiczenia ułatwiające nawiązanie kontaktu i współpracy z partnerem i grupą; 4.5. Ćwiczenia twórcze; 5. Zakres zastosowań metody Weroniki Sherborne; 5.1. Wprowadzenie; 5.2. Zastosowanie metody Weroniki Sherborne w pracy z dziećmi upośledzonymi umysłowo; 5.3. Metoda Weroniki Sherborne w terapii dzieci jąkających się; 5.4. Metody Weronii Sherborne w pracy z dziećmi z nadpobudliwością ruchową; 5.5. Zastosowanie metody Weroniki Sherborne w psychoterapii grupowej dzieci z zaburzeniami emocjonalnymi; 5.6. Udział młodzieży w pracy z dziećmi z wykorzystaniem metody Weroniki Sherborne; Część 2. Efektywność metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne: 1. Badania nad efektywnością metody Weroniki Sherborne prowadzone w Wielkiej Brytanii; 1.1. Wprowadzenie; 1.2. Wpływ metody Weroniki Sherborne na rozwój poznawczy uczniów w młodszym wieku szkolnym ( badania P. Sharpe, 1979 ); 1.3. Wartość metody Weronii Sherborne w opinii studentów i nauczycieli ( badania M. Kirby, 1984 ); 1.4. Wpływ metody Weroniki Sherborne na niektóre aspekty funkcjonowania w klasie szkolnej dzieci głębiej upośledzonych umysłowo ( badania C. Hill, 1986 ); 2. Badania nad efektywnością metody Weroniki Sherborne prowadzone w Polsce; 2.1. Efektywność metody Weroniki Sherborne we wspomaganiu rozwoju małych dzieci z domu dziecka ( badania E. Lubianiec, 1991 ); 2.2. Wykorzystanie metody Weroniki Sherborne w terapii dzieci z zespołem Downa ( badania M. Lisieckiej, 1991 ); Aneksy: 1. Wykaz filmów wideo na temat metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne; 2. Wykaz sposobów oceny skuteczności metody Weroniki Sherborne; 2.1. Weronika Sherborne: Ocena Ruchu; 2.2. Cyndi Hill: Arkusz Obserwacji Zachowania; 2.3. Marta Bogdanowicz, Ewa Lubianiec: Skala Obserwacji Zachowania ( SOZ ); 2.3.1. Skale Obserwacji Zachowania; 2.3.2. Arkusz Zapisu Obserwacji; 2.3.3. Profil Zachowania; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38372, W.38374, W.37215, W.37217, W.37216 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42967, W.42966, W.42968 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43075 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne)
Streszczenie: Wstęp; Rozdział 1. Geneza Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne: 1.1. Weronika Sherborne - twórczyni Metody Ruchu Rozwijającego; 1.2. Kontynuatorzy dzieła Weroniki Sherborne; 1.3. Podstawy teoretyczne - teoria ruchu Rudolfa Labana; Rozdział 2. Metoda Ruchu Rozwijającego - od teorii do praktyki: 2.1. Założenia Metody ruchu Rozwijającego; 2.2. Struktura zajęć prowadzonych Metodą Ruchu Rozwijającego; 2.3. Zastosowanie Metody Ruchu Rozwijającego; Rozdział 3. Sposoby badania efektywności Metody Ruchu Rozwijającego: 3.1. Założenia metodologiczne badań nad skutecznością Metody Ruchu Rozwijającego; 3.2. Metody badania efektywności Metody Ruchu Rozwijającego; 3.2.1. Procedura Oceniania; 3.2.2. Skala Obserwacji Zachowania Dzieci (SOZ-D) M. Bogdanowicz; 3.2.3. Skala Obserwacji Zachowania Rodziców (SOZ-R) M. Bogdanowicz; 3.2.4. Ankiety dla rodziców M. Bogdanowicz i A. Puchalskiej; 3.3. Przegląd badań nad skutecznością Metody Ruchu Rozwijającego; Rozdział 4. Badania prowadzone w Wielkiej Brytanii: 4.1. Wpływ Metody Ruchu Rozwijającego na rozwój poznawczy dzieci w młodszym wieku szkolnym - badania P. Sharpe; 4.2. Efektywność Metody Ruchu Rozwijającego w ocenie nauczycieli i studentów zaangażowanych w terapię - badania M. Kirby; 4.3. Wpływ Metody Ruchu Rozwijającego na funkcjonowanie dzieci niepełnosprawnych intelektualnie (z głębszym upośledzeniem) w klasie - badania C. Hill; Rozdział 5. Zastosowanie Metody Ruchu Rozwijającego we wspomaganiu rozwoju dzieci z domu dziecka: 5.1. Badania Ewy Lubianiec; 5.2. Badania Małgorzaty Parzybok; Rozdział 6. Efektywność Metody Ruchu Rozwijającego w terapii dzieci z niepełnosprawnością intelektualną: 6.1. Badania Małgorzaty Lisieckiej w przedszkolu specjalnym; 6.2. Badania Małgorzaty Masalskiej w przedszkolu integracyjnym; 6.3. Badania Katarzyny Nowickiej-Pikuły w grupie przedszkolnej "szkoły życia"; 6.4. Badania Janiny Tłustochowicz w "szkole życia"; 6.5. Badania Agaty Winiarz w domu opieki społeczne; 6.6. Badania Dominiki Jarmołowicz w środowiskowym domu samopomocy; 6.7. Badania Aliny Czapigi w zakładzie leczniczo-wychowawczym dla osób z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu znacznym i głębokim; 6.8. Badania Marty Bogdanowicz i Alicji Kasicy w placówkach szkolno-wychowawczych dla dzieci z głębszym upośledzeniem umysłowym; Rozdział 7. Skuteczność Metody Ruchu Rozwijającego w pracy z dziećmi z innymi zaburzeniami rozwoju: 7.1. Badania Jacka Błeszczyńskiego w grupie dzieci z autyzmem; 7.2. Badania Urszuli Chudoby i Marianny Krawiec w grupie dzieci z wadą słuchu; 7.3. Badania Anny Kolasy w przedszkolu dla dzieci z porażeniem mózgowym; 7.4. Badania Aliny Zakrzewskiej w Ośrodku Wczesnej Interwencji; 7.5. Efektywność MRR w stymulowaniu rozwoju dzieci w kontekście wypowiedzi rodziców i terapeutów - badania Magdaleny Łapszów i Ewy Starzyk; Rozdział 8. Korzyści z udziału w zajęciach Metodą Ruchu Rozwijającego dla partnerów dzieci: 8.1. Badania Anny Puchalskiej i Grażyny Tarasewicz wśród rodziców dzieci z zaburzeniami rozwoju; 8.2. Badania Marty Bogdanowicz i Alicji Kasicy w placówkach szkolno-wychowawczych dla dzieci z głębszym upośledzeniem umysłowym; Rozdział 9. Doświadczenie z pracy Metodą Ruchu Rozwijającego - wypowiedzi praktyków: 9.1. Joanna Iwańska, Monika Karwacka: Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne w terapii z zaburzeniami lękowymi i z nadpobudliwościami psychoruchową; 9.2. Magdalena Kołodzieczyk: Wykorzystywanie metody Weroniki Sherborna w pracy z niemowlętami i małymi dziećmi z zespołem Downa oraz ich rodzicami podczas turnusów terapeutycznych; 9.3. Beata Depczyńska: Metoda Ruchu Rozwijającego w szkole dla dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu znacznym i głębokim; 9.4. Marzena Konwińska: Doświadczenia z pracy metodą Weroniki Sherborne w zajęciach edukacyjno-terapeutycznych dla dzieci niepełnosprawnych; 9.5. Dariusz Okrzesik: Ruch Rozwijający także dla dorosłych; 9.6. Ewa Galeja, Franciszek Sosna: Metoda Ruchu Rozwijającego w przedszkolu integracyjnym - dzieci, rodzice i my; Refleksje końcowe; Załącznik 1. Procedura Oceniania rezultatów uczestnictwa w sesjach Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne - Fundacja Sherborne UK; Załącznik 2. Skala Obserwacji Zachowania Dzieci i Rodziców (SOZ-D i R) - Marta Bogdanowicz; Załącznik 3. Ankiety dla rodziców - Marta Bogdanowicz i Anna Puchalska; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41503, W.41502, W.41324 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42191 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42948, W.42950, W.42951 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40508, W.40510, W.40441, W.40440, W.40509 (5 egz.)
Brak okładki
Film
Kaseta
W koszyku
Streszczenie: Cz. 1. W. Sherborne i jej metoda / oprac. Marta Bogdanowicz; Cz. 2. Warsztat Anny Leonard: przygotowanie terapeutów do prowadzenia zajęć metodą Weroniki Sherborne. Lublin : UMCS, [1991?]; Cz. 3. Warsztat Anny Leonard i Georga Hilla: zajęcia z dziećmi i młodzieżą / udział: Marta Bogdanowicz, Alicja Dawidowska, Piotr Bereśniewicz. Gdańsk : Telewizja Gdańska, [1991?]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. AV/V/11 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39220, W.39219, W.39213, W.39215, W.39221, W.39217, W.40075, W.39216, W.39214, W.39218, W.39222, W.40076 (12 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej