Nauczanie integracyjne
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Dostępność
dostępne
(6)
Placówka
Wypożyczalnia
(6)
Autor
Tomkiewicz-Bętkowska Aleksandra
(2)
Grochmal-Bach Bożena
(1)
Gustavsson Anders
(1)
Hulek Aleksander
(1)
Kossewska Joanna
(1)
Krause Amadeusz
(1)
Krztoń Alicja
(1)
Zakrzewska-Manterys Elżbieta
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(2)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Temat
Powieść polska
(1089)
Polska
(758)
Dziecko
(481)
Poezja polska
(461)
Literatura polska
(456)
Nauczanie integracyjne
(-)
Opowiadanie polskie
(363)
Wychowanie
(277)
Nauczanie
(274)
nauczanie początkowe
(265)
dziecko
(247)
Język polski
(236)
Pedagogika
(227)
Dramat polski
(223)
język polski
(197)
Nauczanie początkowe
(186)
Pamiętniki polskie
(183)
Filozofia
(175)
Wychowanie w rodzinie
(160)
Sienkiewicz, Henryk
(145)
Psychologia
(143)
Szkolnictwo
(135)
Niepełnosprawni
(129)
Sztuka
(129)
Literatura młodzieżowa polska
(128)
Wychowanie przedszkolne
(128)
Nauczyciele
(126)
Pedagogika specjalna
(124)
Powieść francuska
(124)
Prus, Bolesław
(123)
Marksizm-leninizm
(115)
Matematyka
(115)
Żeromski, Stefan
(114)
Młodzież
(113)
matematyka
(113)
Literatura dziecięca polska
(110)
Mowa
(109)
Publicystyka polska
(109)
wychowanie
(107)
Rodzina
(103)
Powieść amerykańska
(100)
Powieść angielska
(98)
Dziecko niepełnosprawne
(93)
Literatura
(91)
Mickiewicz, Adam
(91)
nauczanie
(89)
Fizyka
(86)
Słowacki, Juliusz
(85)
literatura polska
(85)
Elektrotechnika
(84)
Osobowość
(83)
Wojna 1939-1945 r.
(83)
pedagogika
(83)
pisanie
(81)
Powieść rosyjska
(80)
Śląsk
(80)
Kultura
(79)
czytanie
(79)
nauczyciele
(79)
Muzyka
(78)
Historia
(77)
Oświata
(77)
Psychoterapia
(77)
Czytanie
(74)
Dziecko upośledzone umysłowo
(73)
Malarstwo polskie
(73)
nauczanie zintegrowane
(73)
Praca
(72)
Orzeszkowa, Eliza
(71)
Uczenie się
(71)
młodzież
(71)
Komputery
(70)
Powieść niemiecka
(70)
Religia
(70)
Gry i zabawy
(68)
Technika
(68)
Warszawa
(68)
Maszyny
(67)
Kraszewski, Józef Ignacy
(65)
Pisanie
(65)
Psychologia wychowawcza
(65)
Socjologia
(64)
Etyka
(63)
Gry edukacyjne
(63)
Młodzież szkolna
(63)
wychowanie w rodzinie
(63)
Gry i zabawy ruchowe
(62)
Lenin, Vladimir Il'i
(62)
Samochody
(62)
Biblioterapia
(61)
Nauka
(61)
Wojsko
(61)
Malarstwo
(59)
Stosunki interpersonalne
(59)
młodzież szkolna
(57)
Nauczanie historii
(56)
Psychologia rozwojowa
(55)
Literatura dziecięca
(54)
Psychologia społeczna
(53)
dziecko upośledzone umysłowo
(53)
szkolnictwo
(53)
6 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40174 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37005, W.37008, W.37006, W.37004, W.37007, W.36832 (6 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 0239-6025 ; Nr 271)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40836, W.40495 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Od autora; Wprowadzenie; 1. Reinterpretacja kategorii pojęciowych; 1.1. Upośledzenie; 1.2. Naznaczenie; 1.3. Normalizacja; 1.4. Integracja; 2. Obraz społeczeństwa ponowoczesnego; 2.1. Przemiany strukturalne społeczeństwa nowoczesnego; 2.1.1. Koncepcja Ulricha Becka; 2.1.2. Koncepcja Zygmunta Barmana; 2.2. Społeczeństwo w procesie kontrolowanej indywidualizacji; 2.3. Jednostkowe konsekwencje przeobrażeń; 2.3.1. Konsekwencje moralno-etyczne; 2.3.2. Konsekwencje dla uczestnictwa w kulturze; 2.3.3. Konsekwencje dla społecznego postrzegania; 2.3.4. Konsekwencje na rynku pracy; 3. Osoby naznaczone w strukturach społeczeństwa ponowoczesnego; 3.1. Społeczna geneza upośledzenia; 3.2. Następstwa kwalifikacji negatywnej; 4. Teoretyczne podstawy procesów integracyjnych; 4.1. Interdyscyplinarność zagadnień; 4.2. U podstaw procesów integracyjnych; 5. Uwarunkowania procesów integracyjnych w Niemczech; 5.1. Uwarunkowania historyczne; 5.2. Uwarunkowania polityczno-administracyjne; 6. Integracja osób naznaczonych w społeczeństwie niemieckim; 6.1. Integracja instytucjonalna; 6.2. Integracja interpersonalna; 6.3. Integracja wewnątrzpsychiczna; 7. Mechanizmy dezintegracyjne w rzeczywistości ponowoczesnej; 7.1. Antyintegracyjne aspekty socjalizacji; 7.2. Antyintegracyjne aspekty wychowania; 7.3. Antyintegracyjne aspekty życia społecznego; 8. Normalizacja środowiska osób upośledzonych; 8.1. Normalizacja środowiska mieszkaniowego; 8.1.1. Warunki mieszkaniowe i ich specyfika; 8.1.2. Tradycyjna organizacja środowiska mieszkalnego; 8.1.3. Nowatorska organizacja środowiska mieszkalnego; 8.1.4. Efekty normalizacji środowiska mieszkalnego; 8.2. Normalizacja środowiska pracy; 8.3. Normalizacja form spędzania czasu wolnego; 9. Integracja w niemieckiej praktyce pedagogicznej - przykład Lebenshilfe Remscheid; 9.1. Geneza i rozwój Lebenshilfe; 9.2. Koncepcja pracy Lebenshilfe Remscheid - ogólne założenia ( rok 1998 ); 9.3. Warsztat pracy chronionej Lebenshilfe Remscheid; 9.4. Struktury mieszkalne Lebenshilfe Remscheid; 9.4.1. Ocena zgodności z koncepcją normalizacji; 9.4.2. Ocena możliwości społecznego uczestnictwa; Podsumowanie; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41524, W.40671 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp Część pierwsza Miejsce dziecka upośledzonego umysłowo w szkole masowej Charakterystyka upośledzenia umysłowego Najczęściej spotykane przyczyny trudności w uczeniu się Zaburzenia rozwoju ruchowego Zaburzenia spostrzeżeń wzrokowych Zaburzenia spostrzeżeń słuchowych Zaburzenia rozwoju mowy Edukacja dzieci z niepełnosprawnością w szkole masowej Teoretyczne założenia i warunki dobrej integracji Zasady pracy pedagogicznej z uczniem z niepełnosprawnością Moje refleksje związane z pracą w klasie integracyjnej Rola pedagoga specjalnego w klasie integracyjnej Ocenianie uczniów z niepełnosprawnością Dostosowanie wymagań edukacyjnych Praca w grupach Część druga Organizowanie i udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej we współczesnej szkole Organizowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole Część trzecia Rewalidacja indywidualna jako forma wspierająca kształcenie dziecka z niepełnosprawnością w szkole masowej Rewalidacja indywidualna – jej cele i zadania Ramowy program rewalidacji indywidualnej Wskazówki do pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością podczas zajęć rewalidacji indywidualnej Przykładowy program terapii logopedycznej Przykładowy program terapii manualnej Przykładowy program fizjoterapii dla dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych Wybrane metody najczęściej stosowane w fizjoterapii Słów kilka o zajęciach socjoterapii Przykładowe scenariusze gier o podłożu socjoterapeutycznym Część czwarta Przykładowe ćwiczenia wykorzystywane na zajęciach rewalidacji indywidualnej zgodnie z ramowym programem rewalidacji Przykłady ćwiczeń według ramowego programu rewalidacji Przykładowe konspekty zajęć rewalidacji Część piąta Zakres czynności i uprawnienia pedagoga specjalnego w klasie integracyjnej Pedagog specjalny w klasie integracyjnej Część szósta Przykładowe opracowania niezbędne w pracy pedagoga specjalnego Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny (wersja I) Dokumentacja przebiegu nauczania ucznia niepełnosprawnego – indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny (wersja II) Karta obserwacji ucznia Bilans wiadomości i umiejętności ucznia z niepełnosprawnością Standardy wymagań i treści nauczania dla ucznia klasy I Przykładowy rozkład materiału dla uczniów klasy I i IV Schemat tabeli – dzienny plan dydaktyczno-wychowawczy dla uczniów klasy I Przykładowy dzienny plan dydaktyczno-wychowawczy (rozkład materiału) dla uczniów klasy I Schemat tabeli – plan dydaktyczno-wychowawczy (rozkład materiału) dla uczniów klasy IV Tygodniowy rozkład materiału dla uczniów klasy IV z języka polskiego, matematyki i przyrody Schemat konspektu Przykładowe opracowanie konspektów w klasach I–III Edukacja wczesnoszkolna – konspekt lekcji przeprowadzonej w klasie I integracyjnej Edukacja wczesnoszkolna – konspekt lekcji przeprowadzonej w klasie II integracyjnej Edukacja wczesnoszkolna – konspekt lekcji przeprowadzonej w klasie III integracyjnej Przykładowe oceny opisowe Część siódma Opis i analiza przypadku – uczeń z niepełnosprawnością Dziecko z zespołem Aspergera w klasie integracyjnej Start szkolny dziecka z zespołem Downa w klasie integracyjnej Wpływ sytuacji rodzinnej na funkcjonowanie ucznia niedowidzącego w klasie integracyjnej i przyczyny jego trudności edukacyjnych Biografia szkolna uczennicy z niepełnosprawnością na poziomie szkoły podstawowej Część ósma Wybrane programy wspomagające rozwój uczniów Czym tak naprawdę jest nadpobudliwość? Program wspomagający rozwój uczniów: „Słyszę ciszę” – uspokajanie i koncentracja Program rewalidacji dla ucznia z niepełnosprawnością sprzężoną Program rewalidacji dla ucznia z obustronnym niedosłuchem Najważniejsze akty prawne dotyczące kształcenia uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43751, W.43754, W.43753, W.43752, W.43755 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42530, W.42851, W.42532, W.42531 (4 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej