Smykowska Dorota
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(2)
Autor
Sienkiewicz Henryk
(140)
Prus Bolesław
(101)
Żeromski Stefan
(101)
Mickiewicz Adam
(92)
Orzeszkowa Eliza
(79)
Smykowska Dorota
(-)
Krzyżanowski Julian
(60)
Słowacki Juliusz
(59)
Suchodolski Bogdan
(58)
Kraszewski Józef Ignacy
(57)
Lenin Włodzimierz
(54)
Dąbrowska Maria
(50)
Okoń Wincenty
(50)
Lenin W. I
(48)
Bogdanowicz Marta
(45)
Kolberg Oskar. Dzieła wszystkie
(45)
Kolberg Oskar
(44)
Wyka Kazimierz
(44)
Kupisiewicz Czesław
(42)
Wyspiański Stanisław
(41)
Żeleński Tadeusz (Boy)
(39)
Markiewicz Henryk
(35)
Witwicki Władysław
(35)
Iwaszkiewicz Jarosław
(34)
Pigoń Stanisław
(34)
Śliwerski Bogusław
(34)
Kotarbiński Tadeusz
(33)
Pieter Józef
(32)
Rocławski Bronisław
(32)
Szekspir William
(32)
Fredro Aleksander
(30)
Nałkowska Zofia
(30)
Reymont Władysław St
(30)
Nowacki Tadeusz
(29)
Krasiński Zygmunt
(28)
Parandowski Jan
(28)
Szuman Stefan
(28)
Morcinek Gustaw
(27)
Sieroszewski Wacław
(27)
Conrad Joseph
(26)
Doroszewski Witold
(26)
Włodarski Ziemowit
(26)
Jałowiec Magdalena
(25)
Juszczyk Stanisław
(25)
Jastrun Mieczysław
(24)
Orkan Władysław
(24)
Wołoszynowa Lidia
(24)
Zapolska Gabriela
(24)
Brandys Kazimierz
(23)
Marks Karol
(23)
Prus Bolesław (Aleksander Głowacki)
(23)
Suchodolski Bodgan
(23)
Tuwim Julian
(23)
Korczak Janusz
(22)
Piszczek Maria
(22)
Zieliński Bronisław
(22)
Łobocki Mieczysław
(22)
Bunsch Karol
(21)
Kieniewicz Stefan
(21)
Kruszewski Krzysztof
(21)
Kujawa Ewa
(21)
Kurzyna Maria
(21)
Libera Zdzisław
(21)
Paszkowski Józef
(21)
Staff Leopold
(21)
Tatarkiewicz Władysław
(21)
Tomaszewski Tadeusz
(21)
Konopnicka Maria
(20)
Kozakiewicz Mikołaj
(20)
London Jack
(20)
Manteuffel Tadeusz
(20)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(20)
Szewczuk Włodzimierz
(20)
Wasilewska Wanda
(20)
Wyczesany Janina
(20)
Budzyk Kazimierz
(19)
Lem Stanisław
(19)
Molier
(19)
Pilecka Władysława
(19)
Szancer Jan Marcin
(19)
Żabiński Jan
(19)
Żukrowski Wojciech
(19)
Auderska Halina
(18)
Balzac [Honoré de]
(18)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(18)
Jakubowski Jan Zygmunt
(18)
Kallenbach Józef
(18)
Kasprowicz Jan
(18)
Kurdybacha Łukasz
(18)
Matuszewski Ryszard
(18)
Norwid Cyprian Kamil
(18)
Semadeni Zbigniew
(18)
Skorupka Stanisław
(18)
Stankowski Adam
(18)
Szewczyk Wilhelm
(18)
Andrzejewski Jerzy
(17)
Arnold Stanisław
(17)
Baley Stefan
(17)
Bleja-Sosna Barbara
(17)
Górski Konrad
(17)
Jasienica Paweł
(17)
Rok wydania
2000 - 2009
(2)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Temat
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
Pedagogika specjalna
(1)
Rodzice
(1)
2 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42275, W.42276, W.42699, W.42274, W.42204 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wprowadzenie; Rozdział I: Podstawowe środowiska wychowawcze oraz ich współpraca w zaspokajaniu potrzeb rozwojowych dzieci; 1. Środowisko wychowawcze - jego podział i struktura; 2. Współpraca szkoły i rodziny we wspomaganiu rozwoju dzieci; 3. Współpraca rodziców i nauczycieli we wspomaganiu rozwoju dzieci; Rozdział II: Zjawisko upośledzenia umysłowego w stopniu lekkim; 1. Wprowadzenie w problematykę upośledzenia umysłowego; 2. Specyfika rozwoju osobowościowego dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; 2.1. Rozwój biologiczny; 2.2. Rozwój psychiczny; 2.2.1. Zaburzenia rozwoju psychicznego u dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; 2.2.2. Sfera emocjonalna u dzieci lekko upośledzonych umysłowo; 2.3. Rozwój społeczny; 2.4. Rozwój kulturalny; 3. Obecny stan wiedzy naukowej (badań) o upośledzeniu umysłowym dzieci; Rozdział III: Rola rodziny i szkoły w zaspokajaniu potrzeb rozwojowych dzieci z lekkim upośledzeniem umysłowym; 1. Rodzina jako środowisko zaspokajające potrzeby rozwojowe dziecka upośledzonego umysłowo; 1.1. Rozwój biologiczny; 1.2. Rozwój psychospołeczny; 1.3. Rozwój kulturalny; 1.4. Rodzina z dzieckiem upośledzonym umysłowo w stopniu lekkim; 2. Szkoła jako środowisko zaspokajające potrzeby rozwojowe uczniów upośledzonych umysłowo; 2.1. Pomoc szkoły w biologicznym rozwoju uczniów; 2.2. Działania szkoły wspierające psychospołeczny rozwój uczniów; 2.3. Rola szkoły w kulturalnym rozwoju uczniów; 2.4. Praca szkoły nad zaspokajaniem potrzeb rozwojowych uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; 3. Znaczenie klasy szkolnej w zaspokajaniu potrzeb rozwojowych uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; Rozdział IV: Konceptualizacja i realizacja własnych badań empirycznych; 1. Przedmiot i metodologiczne założenia badań; 2. Problematyka badań; 3. Metoda i techniki badawcze; 4. Teren badań i grupa respondentów; 5. Etapy i realizacja badań środowiskowych; 6. Organizacja i przebieg badań; Rozdział V: Uwarunkowania rozwoju dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; 1. Rodzinne warunki rozwoju dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; 1.1. Czynniki rozwoju biologicznego; 1.2. Czynniki rozwoju psychospołecznego; 1.3. Czynniki rozwoju kulturalnego; 2. Zagrożenia w rozwoju dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim występujące w środowisku rodzinnym; 2.1. Zagrożenia w rozwoju biologicznym; 2.2. Zagrożenia w rozwoju psychospołecznym; 2.3. Zagrożenia w rozwoju kulturalnym; 3. Typologia rodzin z dzieckiem upośledzonym umysłowo w stopniu lekkim; 3.1. Kryterium warunków bio-psycho-socjo-kulturalnego rozwoju dziecka; 3.2. Kryterium odniesienia (stosunku) rodziców do szkoły specjalnej; 4. Warunki rozwoju i adaptacji dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim w środowisku szkoły specjalnej; 4.1. Czynniki rozwoju biologicznego; 4.2. Czynniki rozwoju psychospołecznego; 4.3. Czynniki rozwoju kulturalnego; 5. Zagrożenia w rozwoju dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim występujące w środowisku szkoły specjalnej; 5.1. Zagrożenia w rozwoju biologicznym; 5.2. Zagrożenia w rozwoju psychospołecznym; 5.3. Zagrożenia w rozwoju kulturalnym; Rozdział VI: Współpraca szkoły specjalnej z rodziną w zaspokajaniu potrzeb rozwojowych dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim; 1. Pomoc szkoły w korygowaniu i kompensowaniu zaburzeń rozwoju biologicznego dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim; 2. Współpraca szkoły specjalnej z rodziną w zakresie wspierania psychospołecznego rozwoju dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim; 3. Współpraca szkoły specjalnej z rodziną w tworzeniu warunków rozwoju kulturalnego dziecka z lekkim upośledzeniem umysłowym; 4. Współpraca szkoły specjalnej z rodziną we wspomaganiu ogólnego rozwoju dziecka z lekkim upośledzeniem umysłowym; Rozdział VII: Stosowane i postulowane działania służące zaspokajaniu potrzeb rozwojowych uczniów upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim;1. Zmiany w aktywności i oczekiwaniach rodziny w wyniku współdziałania ze szkołą specjalną w zakresie zaspokajania potrzeb rozwojowych dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; 2. Zmienianie typu i charakteru działań szkoły w wyniku współpracy ze środowiskiem rodzinnym dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; 3. Krytyczne spojrzenie na rezultaty współpracy szkoły specjalnej z rodziną w procesie zaspokajania potrzeb rozwojowych dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; 4. Postulaty dalszych badań naukowych w zakresie poznawania i ulepszania warunków rozwoju dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; Zakończenie; Bibliografia; Literatura metodologiczna; Literatura przedmiotu; Literatura pomocnicza; Aneksy; Aneks 1: Kwestionariusz wywiadu środowiskowego w rodzinie; Aneks 2: Narzędzie oceny poziomu zaspokajania potrzeb bio-psycho-socjo-kulturalnego rozwoju dziecka w rodzinie; Aneks 3: Karta indywidualna dziecka; Aneks 4: Działalność szkoły specjalnej we wspieraniu rozwoju bio-psycho-socjo-kulturalnego swoich uczniów; Aneks 5: Kwestionariusz wywiadu z dyrektorem szkoły dotyczący zaspokajania przez szkołę potrzeb bio-psycho-socjo-kulturalnego rozwoju dziecka niepełnosprawnego intelektualnie i współdziałania szkoły z jego rodziną; Aneks 6: Dyspozycja do rozmowy z wychowawcą klasy; Aneks 7: Zestaw pytań do samooceny ucznia; Aneks 8: Propozycja planu pracy wychowawczo-społecznej z rodzicami; Aneks 9: Proponowany plan działania na terenie szkoły-bezpośrednio ukierunkowany na dziecko -jako pomoc w zaspokajaniu potrzeb rozwoju bio-psycho-socjo-kulturalnego; Aneks 10: Kwestionariusz ankiety skierowany do rodziców na temat współpracy szkoły z rodziną; Aneks 11: Karta samooceny zachowania
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42905, W.42904 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej