Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(555)
Forma i typ
Książki
(549)
Pliki i bazy danych
(5)
Publikacje naukowe
(4)
Audiobooki
(1)
Dostępność
dostępne
(524)
wypożyczone
(18)
tylko na miejscu
(9)
nieokreślona
(7)
Placówka
Wypożyczalnia
(549)
Czytelnia
(9)
Autor
Śliwerski Bogusław
(16)
Szuścik Urszula
(15)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(14)
Gajdzica Zenon
(10)
Skorek Ewa Małgorzata
(9)
Winczura Barbara
(8)
Dymara Bronisława
(7)
Klinik Anna
(7)
Klus-Stańska Dorota
(7)
Maciarz Aleksandra
(7)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(7)
Rottermund Jerzy
(7)
Wyczesany Janina
(7)
Łobocki Mieczysław
(7)
Franczyk Anna
(6)
Krajewska Katarzyna
(6)
Mihilewicz Stanisława
(6)
Janiszewska-Nieścioruk Zdzisława
(5)
Kaczmarek Bogusława Beata
(5)
Konieczna Ewelina J
(5)
Nęcka Edward
(5)
Tanaś Maciej
(5)
Cytowska Beata
(4)
Jodłowska Bogusława
(4)
Juszczyk Stanisław
(4)
Maurer Alicja
(4)
Nowicka Agnieszka
(4)
Oszwa Urszula
(4)
Sikorski Wiesław
(4)
Szkudlarek Tomasz
(4)
Tomczak Joanna
(4)
Śliwierski Bogusław
(4)
Adamek Irena
(3)
Bereźnicki Franciszek
(3)
Bińczycka Jadwiga
(3)
Brühlmeier Artur
(3)
Błeszyński Jacek J
(3)
Chmielewska Elżbieta
(3)
Chrzanowska Iwona
(3)
Czelakowska Danuta
(3)
Dudzikowa Maria
(3)
Grochmal-Bach Bożena
(3)
Grzyb Barbara
(3)
Gurba Urszula
(3)
Hejnicka-Bezwińska Teresa
(3)
Jąder Mariola
(3)
Kalbarczyk Anna
(3)
Minczanowska Aleksandra
(3)
Murzyn Andrzej
(3)
Nalaskowski Aleksander
(3)
Ochonczenko Helena
(3)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(3)
Plutecka Katarzyna
(3)
Polskie Towarzystwo Edukacyjne. Biblioteczka Edukacyjna
(3)
Postolska Bożena
(3)
Skałbania Barbara
(3)
Sowińska Anna
(3)
Stypułkowski Cezary
(3)
Szczygieł Beata
(3)
Szmidt Krzysztof J
(3)
Węglińska Maria
(3)
Ziętara Renata
(3)
Śliwierski Wojciech
(3)
Adamska-Staroń Monika
(2)
Andrzejczak Henryka
(2)
Andrzejewska Anna
(2)
Arusztowicz Barbara
(2)
Bartnikowska Urszula
(2)
Bednarek Józef
(2)
Bieluga Krystyna
(2)
Billewicz Grażyna
(2)
Blusz Krzysztof
(2)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(2)
Borowska-Beszta Beata
(2)
Cieślikowska Joanna
(2)
Duraj-Nowakowa Krystyna
(2)
Flanczewska-Wolny Maria
(2)
Flis Renata
(2)
Gajdzica Anna
(2)
Gajewki Łukasz
(2)
Galanciak Sylwia
(2)
Grygier Urszula
(2)
Gunia Grażyna
(2)
Gładyszewska-Cylulko Joanna
(2)
Janowska Krystyna
(2)
Jaworska Teresa
(2)
Jeżewska-Krasnodębska Ewa
(2)
Kanios Anna
(2)
Kazimierczak Agnieszka
(2)
Kijak Remigiusz J
(2)
Koszyk Irena
(2)
Kowalewska Barbara
(2)
Kowalski Mirosław
(2)
Kościelska Małgorzata
(2)
Krause Amadeusz
(2)
Królica Maria
(2)
Kulisiewicz Beata
(2)
Kupisiewicz Czesław
(2)
Kurzępa Jacek
(2)
Leppert Roman
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(149)
2000 - 2009
(294)
1990 - 1999
(110)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(555)
Język
polski
(555)
Temat
Dziecko
(46)
Niepełnosprawni
(38)
Nauczanie początkowe
(31)
Wychowanie przedszkolne
(30)
Pedagogika
(23)
Wychowanie
(22)
Dziecko niepełnosprawne
(21)
Nauczanie
(19)
dziecko
(18)
wychowanie
(18)
Kształcenie integracyjne
(17)
Nauczyciele
(17)
Rodzina
(16)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(15)
nauczanie początkowe
(15)
Myślenie twórcze
(14)
Wychowanie w rodzinie
(13)
pedagogika
(13)
Dziecko upośledzone umysłowo
(12)
Mowa
(12)
Pedagogika specjalna
(12)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(12)
Integracja społeczna
(11)
Język polski
(10)
Nauczanie zintegrowane
(10)
Gry edukacyjne
(9)
Niepowodzenia szkolne
(9)
Terapia zajęciowa
(9)
Pisanie
(8)
Szkolnictwo specjalne
(8)
nauczyciele
(8)
Arteterapia
(7)
Biblioterapia
(7)
Diagnoza pedagogiczna
(7)
Dziecko autystyczne
(7)
Dziecko chore
(7)
Dziecko upośledzone
(7)
Komunikacja społeczna
(7)
Szkolnictwo
(7)
Uczniowie
(7)
Wsparcie społeczne
(7)
nauczanie
(7)
twórczość
(7)
Chorzy w rodzinie
(6)
Czytanie
(6)
Dziecko niedosłyszące
(6)
Komputery
(6)
Psychoterapia
(6)
Socjalizacja
(6)
Sztuka
(6)
matematyka
(6)
Autyzm
(5)
Bajkoterapia
(5)
Dziecko głuche
(5)
Metody nauczania
(5)
Multimedia
(5)
Postawy
(5)
Rodzice
(5)
Zespół AD/HD
(5)
Zespół Downa
(5)
dziecko niepełnosprawne
(5)
Dziecko zdolne
(4)
Edukacja medialna
(4)
Gry i zabawy
(4)
Informatyka
(4)
Komunikacja niewerbalna
(4)
Kształcenie
(4)
Matematyka
(4)
Muzykoterapia
(4)
Nauczanie na odległość
(4)
Niedorozwój umysłowy
(4)
Niepełnosprawni intelektualnie
(4)
Niepełnosprawni umysłowo
(4)
Opieka społeczna
(4)
Osobowość
(4)
Pedagodzy specjalni
(4)
Pedagogika resocjalizacyjna
(4)
Rehabilitacja (med.)
(4)
Społeczeństwo informacyjne
(4)
Stosunki interpersonalne
(4)
Twórczość
(4)
Wychowanie estetyczne
(4)
Zdolności
(4)
antypedagogika
(4)
czytanie
(4)
edukacja
(4)
literatura dziecięca
(4)
nauczanie poczatkowe
(4)
pedagogika Gestalt
(4)
przemoc
(4)
uczniowie
(4)
Choroba Aspergera
(3)
Dyskalkulia
(3)
Efektywność nauczania
(3)
Eurosieroctwo
(3)
Freinet, Celestyn
(3)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(3)
Jakość życia
(3)
Komunikacja alternatywna
(3)
Literatura dziecięca polska
(3)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(4)
Monografia
(1)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(6)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Psychologia
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
555 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; Rozdział 1. Pojęcie i istota ADHD; 1.1. Definicja i istota ADHD; 1.2. Etiologia nadpobudliwości psychoruchowej; 1.3. Objawy nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi; 1.4. Powikłania nadpobudliwości psychoruchowej; Rozdział 2. Diagnozowanie i terapia dzieci z ADHD; 2.1. Proces rozpoznawania ADHD a diagnoza funkcjonalna dotkniętych ADHD; 2.2. Metody rozpoznawania ADHD; 2.3. Różnicowanie zespołu nadpobudliwości psychoruchowej; 2.4. Przegląd metod terapii ADHD; 2.4.1 Leczenie farmakologiczne; 2.4.2 Terapia psychopedagogiczna; 2.4.3 Inne metody wspierające rozwój dziecka z ADHD; Rozdział 3. Szkolne funkcjonowanie ucznia z ADHD; 3.1. Uczniowie o szczególnych ("specjalnych") potrzebach edukacyjnych w kontekście prawa oświatowego; 3.2. Uczeń z ADHD w kontekście szkolnych wymagań społeczno-wychowawczych; 3.3. Uczeń z ADHD wobec szkolnych wymagań dydaktycznych; Rozdział 4. Percepcja uczniów przez nauczycieli - prawidłowości i konsekwencje; 4.1. Źródła informacji, mechanizmy oraz reguły nauczycielskiego uogólniania sądu o uczniu; 4.2. Nauczycielskie wnioskowanie o cechach ucznia w świetle teorii atrybucji i asocjacji; 4.3. Typy stosunku nauczyciela do ucznia a oczekiwania wobec niego; 4.4. Zachowania i postawy dzieci z ADHD w percepcji i wobec oczekiwań nauczycieli; Rozdział 5. Metodologiczne podstawy badań własnych; 5.1. Cel badań; 5.2. Metody i narzędzia badawcze; 5.3. Charakterystyka grup badanych; Rozdział 6. Analiza i interpretacja wyników badań własnych; 6.1. Opis i interpretacja stanu badanych zmiennych. Nauczycielska percepcja ucznia z ADHD; 6.2. Wewnętrzna struktura zmiennych, identyfikujących nauczycielską percepcję uczniów z ADHD oraz ich szkolne funkcjonowanie; Zakończenie; Bibliografia; Aneks
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43237 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42857 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; Rozdział I. Uszkodzenie słuchu: 1. Zmiany w pojmowaniu i definiowaniu uszkodzeń słuchu - wyjaśnienie pojęć; 2. Wielowymiarowość uszkodzenia słuchu; 2.1. Aspekt organiczny; 2.2. Aspekt psychiczny; 2.3. Aspekt społeczny; 3. Wielowarstwowość następstw uszkodzenia słuchu; 3.1. Następstwa pierwotne; 3.2. Następstwa wtórne; 4. Sposoby nadawania informacji przez osoby niesłyszące; 4.1. Klasyczny język migowy; 4.2. System językowo-migowy i język migany; 4.3. Daktylografia; 4.4. Fonogesty; 4.5. Komunikacja totalna; 4.6. Pismo; 5. Sposoby odbierania informacji; 5.1. Odbiór komunikatów uszkodzonym narządem słuchu; 5.2. Odczytywanie mowy z ust; 5.3. Słuchowo-wzrokowy odbiór komunikatów; Rozdział II. Małżeństwo: 1. Rozróżnienia terminologiczne; 2. Pojęcie jakości związku małżeńskiego i jej wyznaczniki; 3. Małżeństwa osób niepełnosprawnych; 4. Małżeństwa mieszane; 5. Porozumiewanie się w małżeństwie mieszanym; Rozdział III. Metodologiczne podstawy badań własnych: 1. Cel badań, problemy badawcze; 2. Metoda i techniki badań; 3. Charakterystyka badanych osób; Rozdział IV. Wyniki badań własnych: 1. Sytuacja badanych osób przed zawarciem związku małżeńskiego; 1.1. Kontakty słyszących z niesłyszącymi; 1.2. Kontakty niesłyszących ze słyszącymi; 1.3. Warunki podejmowania decyzji o ślubie; 2. Sytuacja badanych osób po zawarciu związku małżeńskiego; 2.1. Wada słuchu a role pełnione w małżeństwie; 2.2. Poczucie zadowolenia ze związku; 2.3. Kontakty z innymi ludźmi; 3. Sposoby porozumiewania się osób w badanych małżeństwach; 3.1. Sposoby porozumiewania się respondentów z uszkodzonym słuchem; 3.2. Sposoby porozumiewania się słyszących respondentów; 4. Trudności w porozumiewaniu się badanych małżeństw; 4.1. Rodzaje trudności w porozumiewaniu się; 4.2. Strategie radzenia sobie z trudnościami; 5. Dzieci małżeństw mieszanych; 5.1. Ogólna sytuacja dziecka małżeństwa mieszanego; 5.2. Porozumiewanie się dziecka z rodzicem z wadą słuchu; 5.3. Rodzic niesłyszący w oczach dziecka; Refleksje końcowe; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43249, W.43248 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wprowadzenie Rozdział I Socjalizacja dziecka w rodzinie 1.1. Uwarunkowania kształtowania się współczesnego modelu rodziny 1.2. Znaczenie rodziny w socjalizacji dziecka 1.3. Przemoc i zaniedbanie w rodzinie jako uwarunkowanie zaburzeń procesu socjalizacji [Charakterystyka przemocy i zaniedbania w rodzinie; Skala rozpowszechnienia zjawiska przemocy i zaniedbania dziecka w rodzinie; Konsekwencje doświadczania przemocy i zaniedbania dla funkcjonowania społeczno-emocjonalnego dziecka ] Rozdział II System opieki zastępczej w Polsce 2.1. Opieka zastępcza w Polsce – wprowadzenie 2.2. Rodzinne formy opieki zastępczej 2.2.1. Rys historyczny 2.2.2. Rodzinne formy opieki zastępczej we współczesnym systemie opieki [Rodziny adopcyjne ; Rodziny zastępcze ; Rodzinne domy dziecka 46; Wioski dziecięce SOS ] 2.3. Instytucjonalne formy opieki zastępczej 2.3.1. Rys historyczny 2.3.2. Instytucjonalne formy opieki zastępczej we współczesnym systemie opieki [Placówki opiekuńczo-wychowawcze ; Regionalne placówki opiekuńczo-terapeutyczne ; Interwencyjne ośrodki preadopcyjne ; Placówki wsparcia dziennego ] Rozdział III Dzieci z niepełnosprawnością w rodzinach adopcyjnych i zastępczych 3.1. Skala rozpowszechnienia niepełnosprawności wśród dzieci w rodzinach adopcyjnych i zastępczych 3.2. Wybrane zaburzenia występujące u dzieci kwalifikowanych do opieki zastępczej 3.2.1. Choroby przewlekłe [Kilka informacji o dziecku z chorobą przewlekłą ; Wybrane metody rehabilitacji i wspierania rozwoju dziecka przewlekle chorego ; Literatura zalecana ] 3.2.2. Niepełnosprawność intelektualna [Kilka informacji o dziecku z niepełnosprawnością intelektualną ; Wybrane metody rehabilitacji i wspierania rozwoju dziecka z niepełnosprawnością intelektualną ; Literatura zalecana ] 3.2.3. Uszkodzenie słuchu [Kilka informacji o dziecku z uszkodzeniem słuchu ; Wybrane metody rehabilitacji i wspierania rozwoju dziecka z uszkodzonym słuchem ; Literatura zalecana ] 3.2.4. Uszkodzenie wzroku [Kilka informacji o dziecku z uszkodzonym wzrokiem ; Wybrane metody rehabilitacji i wspierania rozwoju dziecka z uszkodzonym wzrokiem ; Literatura zalecana ] 3.2.5. Niepełnosprawność ruchowa [Kilka informacji o dziecku z niepełnosprawnością ruchową ; Wybrane metody rehabilitacji i wspierania rozwoju dziecka z niepełnosprawnością ruchową ; Literatura zalecana ] 3.2.6. Autyzm [Kilka informacji o dziecku z autyzmem 83; Wybrane metody rehabilitacji i wspierania rozwoju dziecka z autyzmem 83; Literatura zalecana ] 3.2.7. Płodowy Zespół Alkoholowy (FAS) [Kilka informacji o dziecku z FAS ; Wybrane metody rehabilitacji i wspierania rozwoju dziecka z Płodowym Zespołem Alkoholowym; Literatura zalecana ] 3.2.8. Trauma wczesnodziecięca [Kilka informacji o dziecku po doświadczeniu traumy wczesnodziecię- cej; Wybrane metody rehabilitacji i wspierania rozwoju dziecka po doświadczeniu traumy wczesnodziecięcej; Literatura zalecana] 3.2.9. Zaburzenia więzi [Teoria przywiązania Johna Bowlby’ego; Znaczenie stylu przywiązania dla funkcjonowania dziecka; Kilka informacji o dziecku z RAD; Wybrane metody rehabilitacji i wspierania rozwoju dziecka z zaburzeniami więzi; Literatura zalecana ] 3.3. Rola rodziny w rehabilitacji dziecka z niepełnosprawnością 3.4. Funkcjonowanie rodzin adopcyjnych i zastępczych z dzieckiem z niepełnosprawnością w świetle dotychczasowych badań Rozdział IV Założenia metodologiczne badań własnych 4.1. Przedmiot, cel i problemy badawcze 4.1.1. Problemy badawcze 4.2. Zastosowane metody 4.2.1. Metoda doboru przypadków 4.2.2. Metoda zbierania danych 4.2.3. Metoda analizy danych 4.2.4. Metoda przedstawienia wyników badań 4.3. Charakterystyka badanej populacji i organizacja badań własnych Rozdział V Sytuacja rodzin adopcyjnych i zastępczych wychowujących dziecko z niepełnosprawnością w świetle badań własnych 5.1. Doświadczenia poprzedzające przyjęcie dziecka 5.1.1. Scenariusz I – spotkanie z dzieckiem jako zwieńczenie drogi prowadzącej do jego przyjęcia 5.1.2. Scenariusz II – spotkanie z dzieckiem jako początek drogi prowadzącej do jego przyjęcia 5.2. Doświadczanie indywidualności przyjętego dziecka 5.2.1. Doświadczanie zaburzeń dziecka w kontekście funkcjonowania rodziny [Zetknięcie się z odmiennością dziecka; Zaburzenia rozwoju; Zaburzenia emocjonalne i zachowania; Zaburzenia w kontaktach z innymi] 5.2.2. Doświadczanie mocnych stron dziecka w kontekście funkcjonowania rodziny [Poczucie sukcesu4; Rodzicielski zachwyt; Poczucie normalności] 5.3. Doświadczanie rodzicielstwa adopcyjnego/zastępczego dziecka z niepełnosprawnością 5.3.1. Relacja rodzice – dziecko 5.3.2. Satysfakcja z zastępczego/adopcyjnego rodzicielstwa dziecka z niepełnosprawnością 5.4. Podsumowanie wyników badań i implikacje dla praktyki
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43802 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Cyberprzestrzeń Człowiek Edukacja ; T. 2)
Cyberprzestrzeń - człowiek - edukacja. Dylematy społeczności cyfrowej to książka interdyscyplinarna, łącząca wiedzę pedagogiczną z pogranicza edukacji medialnej i informatycznej oraz profilaktyki, diagnozy i terapii. Analizy treści wskazują nowe zagrożenia, ich różnorodny charakter, wymiar i aspekty. Ma ona jednocześnie walory praktyczne ze względu na ich przydatność dla każdego człowieka korzystającego z najnowszych technologii. W sposób przystępny przedstawia najnowsze pułapki czyhające na każdego z nas, które stają się największym nieuświadomionym wyzwaniem społeczno-wychowawczym w skali globalnej XXI wieku.Książkę adresujemy do środowisk naukowych (nauczycieli akademickich i studentów) związanych nie tylko z naukami humanistycznymi czy społecznymi, ale także medialnymi, informatycznymi i innymi mieszczącymi się na pograniczu tych obszarów. Przydatna może być także dla nauczycieli, pedagogów szkół i placówek oświatowo-wychowawczych, pracowników specjalistycznych instytucji zajmujących się profilaktyką, badaniami zagrożeń cyberprzestrzeni i terapią. Jej odbiorcami mogą być również rodzice i opiekunowie dzieci i młodzieży korzystających z mediów cyfrowych i technologii interaktywnych oraz każda osoba zainteresowana tym nowym obszarem badawczym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44150 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Cyberprzestrzeń Człowiek Edukacja ; T. 4)
Streszczenie: Józef Bednarek, Anna Andrzejewska WstępU202FU202FU2007U2007 Część I Przestrzeń wirtualna w perspektywie pedagogicznej Józef Bednarek, Anna Andrzejewska Nowa rola nauczyciela i ucznia w zmieniającej się przestrzeni cyfrowejU202FU202F Katarzyna Borawska-Kalbarczyk Uczeń w pułapkach cyfrowej infosfery – od informacji do wiedzy i mądrościU202F Rafał Głębocki Kształcenie w społeczeństwie sieciU202FU202F Olga Pawłowska Cyberprzestrzeń w nauczaniuU202FU202FU2007 Józef Chwedorowicz Edukacja wspierająca młodzież w walce z internetową pornografiąU202FU202FU2007 Kamila Jakubczak-Krawczyńska Demokracja medialna i demokracja sondażowa a opinia publiczna Problematyka relacji we współczesnym społeczeństwie informacyjnymU202FU202FU2007 Jolanta Jancewicz Media cyfrowe jako narzędzie doskonalenia kompetencji personelu medycznegoU202FU202F Monika Krupa Współczesna relacja mistrz – uczeńU202FU202F Część II Indywidualny i społeczny wymiar zagrożeń przestrzeni wirtualnej Bożena Matyjas Nowe formy uzależnień młodzieży w świecie wirtualnymU202FU202F Jarosław Korczak Ulubieńcy YouTube – współcześni idole, piewcy wzorców postępowania czy niegroźny margines?U202FU202F Sylwester Bębas Uzależnienia od portali społecznościowych na przykładzie FacebookaU202FU202F Anna Pawiak Wirtualne światy jako współczesne środowisko. Zjawiska manipulacji w opinii studentówU202FU202F Adam Andrzejewski Fora internetowe źródłem informacji dla młodzieży o stosowaniu substancji psychoaktywnych – na przykładzie polskiego serwisu Hyperreal.infoU202FU202F Justyna Woźniak Seksting – niebezpieczna zabawa nastolatkówU202FU202F Piotr Remża Jak wirtualne niepowodzenia stają się realne?U202F
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43915 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp Część I Niepełnosprawność jako kryzys życiowy i wyzwanie edukacyjne 1. Niepełnosprawność jako kryzys życiowyU2009U2009 1.1. Wpływ niepełnosprawności na osobowośćU2009U2009 1.2. Psychospołeczne uwarunkowania sytuacji osób niepełnosprawnych 1.3. Koncepcje kryzysów życiowych 1.4. Wsparcie społeczne jako podstawa przezwyciężania kryzysu życiowego 2. Rodzina osoby niepełnosprawnej 2.1. Problemy emocjonalno-społeczne rodzin dzieci niepełnosprawnych 2.2. Sposoby adaptacji rodziców do nowej sytuacji 2.3. Dynamika kryzysów w rodzinie 3. Osoba niepełnosprawna w obliczu zdrowego społeczeństwa 3.1. Mechanizmy psychologiczne przeżywania i reagowania na uraz ciała 3.2. Tożsamość negatywna pacjenta 3.3. Biografie osób niepełnosprawnych 3.4. Koncepcja trajektorii losu ludzkiego 3.5. Postrzeganie osób niepełnosprawnych w przeobrażającym się społeczeństwie 4. Edukacja osób niepełnosprawnych w dorosłości 4.1. Edukacja dorosłych i koncepcje jej rozwoju 4.2. Determinanty uczenia się osób dorosłych 4.3. Specyfika motywowania i motywacji edukacyjnej w sytuacji niepełnosprawności 4.4. Edukacja dorosłych osób z niepełnosprawnością wzroku Część II Studium przypadku osoby ociemniałej – perspektywa badawcza 1. Metodologia podjętych badań 1.1. Przyjęcie strategii jakościowej i jej konsekwencje 1.2. Ustalenia co do przedmiotu, celu i metody badań 1.3. Dobór próby badawczej, organizacja i przebieg badań 1.4. Strategie analityczne i interpretatywne 2. Przezwyciężanie kryzysu życiowego w sytuacji ociemnienia 2.1. Etapy przezwyciężania bezładu trajektorii przez badaną osobę 2.2. Źródła wsparcia społecznego 2.3. Rodzina wobec niepełnosprawności badanego 2.4. Podsumowanie 3. Edukacyjne drogi rehabilitacji wzroku 3.1. Etapy drogi edukacyjnej osoby badanej 3.2. Sukcesy i porażki. Podgrzewanie i ochładzanie aspiracji edukacyjnych 3.3. Edukacja z perspektywy niepełnosprawnej jednostki 3.4. Podsumowanie 4. Środowiskowe uwarunkowania radzenia sobie z niepełnosprawnością wzroku 4.1. Postrzeganie rodziny badanego 4.2. Postrzeganie aktywności sportowej i edukacyjnej badanego 4.3. Postrzeganie kontaktów interpersonalnych badanego 4.4. Podsumowanie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43821 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
W publikacji przedstawiono koncepcję umożliwiającą dalsze formułowanie dyrektyw dydaktycznych odnośnie do propedeutyki nauki w wyższych klasach ostatniego poziomu systemu kształcenia ogólnego i na pierwszych latach studiów wyższych. Odwołując się do wybranych paradygmatów nauki i typów wiedzy wykorzystywanych w nauczaniu szkolnym i akademickim, w książce położono powtórnie nacisk na zależności zachodzące między nauczaniem i uczeniem się.
Spis treści : Od tłumacza  Wstęp Autora do wydania polskiego    Wstęp    Rozdział 1. Lekcje mistrzów – z historii europejskiego i amerykańskiego dyskursu dydaktycznego  1.1. Pojęcie paidei w Platońskiej metaforze jaskini    1.2. Dydaktyczna strona sokratejskiej aporetyki na przykładzie lekcji geometrii przedstawionej w dialogu Menon  1.3. Arystoteles o sztuce nauczania i uczeniu się  1.4. Roussowskie zasady wychowania i ich dydaktyczne znaczenie na przykładzie lekcji ze złamanym kijem  1.5. Dydaktyczne znaczenie Fichteańskiego pojęcia wychowania na przykładzie konstruowania trójkąta    1.6. Dydaktyczna koncepcja prowadzenia lekcji jako rozszerzanie doświadczenia i wiedzy uzyskanej dzięki obcowaniu z innymi według Johanna Friedricha Herbarta  1.7. Nabudowana na irytacjach edukacyjnych i negatywnych doświadczeniach (samo)kształcących dydaktyka jednolita Johna Deweya  1.8. W kierunku (naukowo-)dydaktycznych badań pedagogicznych nad taktem i profesjonalizacją nauczania  Rozdział 2. Podstawowe rozróżnienia     2.1. Wychowanie i (samo)kształcenie    2.2. Nauczanie i uczenie się    2.3. Pozytywne i negatywne doświadczenia    2.4. Trzy rodzaje przyczynowości w procesach wychowania i (samo)kształcenia     2.5. (Samo)kształcenie i kompetencja  2.6. Uwagi końcowe    Rozdział 3. Doświadczenie, wiedza, nauka oraz nauczanie, uczenie się, prowadzenie lekcji w kontekście wybranych paradygmatów nauki i typów wiedzy  3.1. Teleologiczny paradygmat nauki Arystotelesa i jego antycypacje społeczno-praktyczne  3.2. Indukcja naukowa i praxis technologiczno-społeczna według Francisa Bacona  3.3. W sprawie zależności między krytyką rozumu a konceptualizacją praxis u Immanuela Kanta  3.4. Racjonalizm krytyczny a demokracja rozwiązująca problemy – wyprowadzona z jedności nauki logika badań Karla R. Poppera i jej znaczenie dla pluralizmu nowoczesnych typów wiedzy  3.5. Doświadczenie historyczno-hermeneutyczne, (samo)kształcenie i kompetencje w nawiązaniu do Wilhelma Diltheya, Hansa-Georga Gadamera, Joachima Rittera, Johanna G. Droysena i Günthera Bucka  3.6. Kryzys nauk europejskich według Edmunda Husserla i nieprzemijające znaczenie eksplikacji doświadczenia życia codziennego w propedeutyce nauki  3.7. Max Horkheimer o teorii tradycyjnej i krytycznej, Theodor W. Adorno o bezpośredniości i mediacji oraz Jürgen Habermas o naukowo-dydaktycznej interpretacji związku między poznaniem a interesem  3.8. Theodor Litt na temat triady podmiot – metoda – przedmiot, „nieuniknioności obcowania” i „błogosławieństwa refleksji”  3.9. Wolfgang Fischer i Jörg Ruhloff o (samo)kształceniowym znaczeniu sceptyczno-transcendentalnego posługiwania się rozumem  3.10. W sprawie pragmatycznego obchodzenia się z wielorakimi typami wiedzy. Albo: apologia nowego rozumienia metod nauczania wychowującego i (samo)kształcącego  Rozdział 4. Koncepcje naukowo-dydaktyczne i tendencje rozwojowe w XX-wiecznej pedagogice niemieckiej  4.1. Od teorii nauczania Johanna Friedricha Herbarta, przez dydaktykę stopni formalnych herbartystów i teorię planu nauczania Ericha Wenigera, do krytyki prospektywnych ideałów (samo)kształcenia Hannah Arendt i Theodora Litta oraz dydaktyki kategorialnej Wolfganga Klafkiego  4.2. Dydaktyczne znaczenie metodycznych pytań kierunkowych Giseli Blankertz oraz problem konstytucji nauczania propedeutyczno-naukowego według Hermanna-Josefa Kaisera 4.3. Klausa Prangego pedagogika operatywna i jej uzupełnienie przez koncepcję dydaktycznego zapytywania i odpowiadania Alfreda Petzelta i Josefa Derbolava  4.4. W sprawie podejścia do problemów naukowo-dydaktycznych w wybranych projektach reform oświatowych w Niemczech  Rozdział 5. Elementy ogólnej dydaktyki nauki  5.1. W kierunku dydaktyki typów wiedzy i formatów sądzenia  5.2. Triada szkolna: podstawowe wiadomości teoretyczne, kompetencja sądzenia i kompetencja partycypacji w działaniu 5.3. Triada dydaktyczna: nauczanie przedmiotowe, nauczanie ponadprzedmiotowe i nauczanie metodą projektów  5.4. Triada ewaluacyjna: zadania dydaktyczne, kontrolne i testowe  5.5. Reguły i zasady konstruowania zadań ukierunkowanych, których celem jest mierzenie kompetencji z perspektywy teorii kształcenia, metodyk przedmiotowych i badań empirycznych  5.6. O konieczności i możliwości uzgodnienia modelowania dydaktycznego z kompetencyjnym  Rozdział 6. Przykłady  6.1. Matematyka: o nauczaniu twierdzenia Pitagorasa  6.2. Fizyka: od starożytnej do nowożytnej fizyki  6.3. Biologia: wprowadzenie do teorii ewolucji Darwina z uwzględnieniem różnorodności typów wiedzy naukowej  6.4. Etyka: jak Shinichi Ushida uczy etyki? Albo o dydaktycznym znaczeniu refleksyjnych zadań testowych w nauczaniu problemowym na lekcjach etyki 6.5. Polityka: jak Günther Braun czytał z uczniami ustawę zasadniczą Republiki Federalnej Niemiec  Rozdział 7. Perspektywy dotyczące przyszłości dydaktyki nauki  7.1. Kształcenie przez naukę?  7.2. Dydaktyka szkoły wyższej poza shift from teaching to learning i constructive alignment  7.3. Współzależności między badaniami naukowymi, nauczaniem, uczeniem się i uczeniem się przez badanie    Bibliografia    Indeks rzeczowy Indeks osób 
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44099 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wprowadzenie I. Przedmiot i zadania dydaktyki szkolnej 1. Pojęcie dydaktyki szkolnej 2. Przedmiot i funkcje dydaktyki szkolnej 3. Podstawowe pojęcia dydaktyczne 3.1. Kształcenie 3.2. Uczenie się szkolne 3.3. Nauczanie szkolne 4. Integracja nauczania – uczenia się z wychowaniem 5. Metody i techniki badań dydaktycznychU2009U2009 U2009 II. Cele nauczania – uczenia się szkolnegoU2009U2009 1. Wartości a cele nauczania – uczenia sięU2009U2009 U2009 2. Cele nauczania – uczenia sięU2009U2009 U2009 3. Taksonomia celów nauczania – uczenia sięU2009U2009 U2009U2009 4. Operacjonalizacja celów nauczania – uczenia sięU2009U2009 U2009 III. Programy i treści nauczania – uczenia się szkolnegoU2009U2009 1. Programy nauczania – uczenia sięU2009U2009 2. Treści nauczania – uczenia się, pojęcie i kryteria ich doboruU2009U2009 3. Teorie doboru treści nauczania – uczenia sięU2009U2009 4. Podręczniki szkolneU2009U2009 U2009U2009 IV. Proces nauczania – uczenia sięU2009U2009 U2009U2009 1. Podstawy filozoficzne i psychologiczne procesu nauczania – uczenia sięU2009U2009 U2009U2009 2. Pojęcie procesu nauczania – uczenia sięU2009U2009 U2009 3. Realizacja procesu nauczania – uczenia się szkolnegoU2009U2009 4. Teoria nauczania – uczenia się wielostronnegoU2009U2009 U2009 5. Samokształcenie w procesie nauczania – uczenia się U2009U2009 V. Zasady nauczania – uczenia sięU2009U2009 1. Pojęcie i klasyfikacja zasad nauczania – uczenia sięU2009U2009 2. Przegląd zasad kształcenia (nauczania – uczenia się)U2009U2009 U2009U2009 VI. Metody nauczania i uczenia się szkolnegoU2009U2009 U2009 1. Pojęcie metody nauczania i uczenia sięU2009U2009 U2009U2009 2. Podział metod nauczaniaU2009U2009 U2009 3. Przegląd metod nauczaniaU2009U2009 U2009U2009 3.1. Metody podająceU2009U2009U2009 3.2. Metody problemoweU2009U2009 3.3. Metody eksponująceU2009U2009 U2009 3.4. Metody praktyczneU2009U2009 U2009U2009 3.5. Metody utrwalania materiałuU2009U2009 U2009 3.6. Kryteria doboru metod nauczaniaU2009U2009 U2009 4. Metody uczenia sięU2009U2009 U2009U2009 4.1. Metody recepcyjne (uczenie się przez przyswajanie)U2009U2009 U2009U2009 4.2. Metody heurystyczne (uczenie się przez odkrywanie i badanie)U2009U2009 U2009U2009 4.3. Metody ekspresyjne (uczenie się przez przeżywanie)U2009U2009 U2009U2009 4.4. Metody ćwiczebne (uczenie się przez działanie)U2009U2009 U2009 VII. Formy organizacyjne nauczania – uczenia się szkolnegoU2009U2009 1. Formy organizacyjne nauczania i uczenia sięU2009U2009 U2009U2009 2. Istota systemu klasowo-lekcyjnegoU2009U2009 3. Lekcja jako podstawowa forma nauczania i uczenia sięU2009U2009 4. Struktura lekcjiU2009U2009 U2009 5. Rodzaje i typy lekcjiU2009U2009 U2009U2009 5.1. Rodzaj lekcji podającejU2009U2009 U2009U2009 5.2. Rodzaj lekcji problemowejU2009U2009 U2009 5.3. Rodzaj lekcji ćwiczeniowejU2009U2009 U2009U2009 5.4. Rodzaj lekcji eksponującejU2009U2009 U2009U2009 6. Organizacja domowej nauki uczniówU2009U2009 7. Organizacja zajęć pozalekcyjnychU2009U2009 8. Wycieczki szkolneU2009U2009 U2009U2009 9. Formy organizacyjne uczenia sięU2009U2009 U2009U2009 VIII. Środki dydaktyczne w procesie nauczania – uczenia się szkolnegoU2009U2009 U2009U2009 1. Pojęcie i funkcje środków dydaktycznychU2009U2009 U2009U2009 2. Klasyfikacja środków dydaktycznychU2009U2009 U2009U2009 2.1. Środki słowneU2009U2009 U2009U2009 2.2. Proste i techniczne środki wzrokoweU2009U2009 U2009U2009 2.3. Techniczne środki słuchoweU2009U2009 U2009U2009 2.4. Środki wzrokowo-słuchowe (audiowizualne)U2009U2009 U2009U2009 3. Komputer i Internet w nauczaniu – uczeniu sięU2009U2009 U2009 4. Wykorzystanie środków dydaktycznychU2009U2009 IX. Planowanie pracy dydaktycznejU2009U2009 1. Pojęcie planowania pracy dydaktycznejU2009U2009 U2009U2009 2. Rodzaje planów pracy nauczycielaU2009U2009 U2009U2009 3. Przygotowanie rzeczowe i metodyczne nauczyciela do lekcjiU2009U2009 U2009 4. Kontrola wykonania planów dydaktycznychU2009U2009 X. Sprawdzanie i ocenianie osiągnięć szkolnych uczniówU2009U2009 U2009 1. Sprawdzanie i pomiar osiągnięć szkolnych uczniówU2009U2009 U2009 1.1. Pojęcie, cele i funkcje sprawdzaniaU2009U2009 1.2. Formy sprawdzaniaU2009U2009 U2009U2009 1.3. Metody sprawdzaniaU2009U2009 U2009 1.4. Formy i metody samokontroliU2009U2009 U2009U2009 1.5. Testy osiągnięć szkolnychU2009U2009 U2009U2009 1.6. Ilościowe i jakościowe badania efektów kształceniaU2009U2009 U2009 2. Ocenianie osiągnięć szkolnych uczniówU2009U2009 2.1. Pojęcie oceniania szkolnegoU2009U2009 U2009 2.2. Przedmiot i kryteria oceny szkolnejU2009U2009 2.3. Formy i metody oceniania szkolnegoU2009U2009 U2009 2.4. Sprawdzanie i ocenianie wewnątrzszkolne i zewnętrzneU2009U2009 XI. Praca z uczniem zdolnym i opóźnionym w nauce szkolnejU2009U2009 U2009 1. Uczeń zdolny i jego cechyU2009U2009 U2009U2009 2. Formy pracy z uczniami zdolnymiU2009U2009 U2009U2009 3. Niepowodzenia w nauce szkolnej i ich rodzajeU2009U2009 4. Przyczyny niepowodzeń w nauce szkolnejU2009U2009 5. Praca z uczniem opóźnionym w nauce szkolnejU2009U2009 U2009U2009 BibliografiaU2009U2009
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43650, W.43653, W.43651, W.43652, W.43649 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Forma i typ
Temat
Streszczenie: Wstęp; I. Podstawy dydaktyki; 1. Znaczenie i zakres pojęcia dydaktyki; 2. Dydaktyka ogólna i dydaktyki szczegółowe; 3. Przedmiot i funkcje dydaktyki; 4. Podstawowe pojęcia dydaktyczne; 5. Tendencje w dydaktyce współczesnej; 6. Metody badań dydaktycznych; A. Proces badania naukowego; B. Metody badań dydaktycznych; C. Techniki badań dydaktycznych; D. Metody jakościowe w badaniach dydaktycznych; II. Wartości i cele kształcenia ogólnego; 1. Wartości i ich związek z celami kształcenia ogólnego; 1.1. Rola wartości w teorii i praktyce kształcenia; 1.2. Wartości jako przedmiot badań aksjologii; 1.3. Pojęcie wartości; 1.4. Rodzaje i hierarchiczność wartości; 1.5. Związek wartości z celami kształcenia; 2. Cele kształcenia ogólnego; 2.1. Funkcje i istota celów kształcenia; 2.2. Źródła i podstawy celów kształcenia ogólnego; 2.3. Podstawy pedagogiczne i koncepcje celów kształcenia ogólnego; 2.4. Taksonomiczne ujęcia celów kształcenia ogólnego; 2.5. Uszczegóławianie celów kształcenia; 2.6. Znaczenie świadomości celów kształcenia w procesie edukacji; III. Treści kształcenia ogólnego; 1. Program i treści kształcenia; 2. Funkcje, modele, ujęcia i rodzaje programów kształcenia; 3. Interdyscyplinarne podstawy programów kształcenia; 4. Kryteria i teorie doboru treści do programów kształcenia; 5. Autorskie programy kształcenia; 6. Kanon kształcenia ogólnego; IV. Proces kształcenia ogólnego; 1. Podstawy filozoficzne i psychologiczne procesu kształcenia; 2. Proces kształcenia jako zintegrowany proces nauczania i uczenia się; 3. Ogniwa procesu kształcenia; A. Uświadomienie uczniom celów i zadań kształcenia; B. Poznawanie nowych faktów; C. Nabywanie nowych pojęć; D. Poznawanie prawidłowości i systematyzowanie wiedzy; E. Przechodzenie od teorii do praktyki; F. Wykonywanie zadań praktyczno-wytwórczych; G. Sprawdzanie i ocena osiągnięć; 4. Integracja procesów nauczania i wychowania; V. Kształcenie wielostronne; 1. Przesłanki fizjologiczne i psychologiczne; 2. Podstawy teorii kształcenia wielostronnego; 3. Podawanie i przyswajanie wiedzy; 4. Działalność odkrywcza w szkole; 5. Eksponowanie i przeżywanie wartości; 6. Organizowanie i realizowanie działania praktycznego; VI. Proces samokształcenia; 1. Pojęcie samokształcenia; 2. Cele samokształcenia; 3. Wdrażanie do samokształcenia; VII. Zasady kształcenia; 1. Pojęcie, geneza i klasyfikacja zasad kształcenia; 2. Charakterystyka zasad kształcenia; 3. Przegląd zasad kształcenia wybranych autorów; 4. Realizacja zasad w procesie kształcenia; VIII. Metody kształcenia; 1. Wprowadzenie; 2. Pojęcie i rozwój metod nauczania; 3. Rożne aspekty nauczania; 4. Podział metod nauczania; 5. Metody podające; 6. Metody problemowe; A. Burza mózgów; B. Metoda sytuacyjna; C. Metoda inscenizacji; D. Metoda symulacyjna; 7. Metody eksponujące; 8. Metody praktyczne; 9. Nauczanie programowane; 10. Funkcje metod nauczania; 11. Kryteria doboru metod nauczania; 12. Metody uczenia się; A. Metody recepcyjne; B. Metody heurystyczne, badawcze; C. Metody ekspresyjne; D. Metody ćwiczebne; IX. Formy organizacyjne kształcenia; 1. Formy organizacji kształcenia; 2. System klasowo-lekcyjny; 3. Lekcja jako podstawowa forma kształcenia; 4. Struktura lekcji; 5. Typy lekcji i ich charakterystyka; 6. Rodzaje toków lekcyjnych; A. Tok lekcji podającej; B. Tok lekcji problemowej; C. Tok lekcji ćwiczeniowej; D. Tok lekcji eksponującej; 7. Zajęcia w klasach łączonych; 8. Formy organizacyjne pracy uczniów; A. Praca jednostkowa; B. Praca zbiorowa; C. Praca grupowa; 9. Nauka domowa uczniów; 10. Dydaktyczne zajęcia pozalekcyjne; 11. Wycieczki szkolne; X. Środki dydaktyczne w kształceniu ogólnym; 1. Pojęcie środków dydaktycznych; 2. Funkcje środków dydaktycznych; 3. Klasyfikacja środków dydaktycznych; 4. Środki wzrokowe; A. Proste środki wzrokowe; B. Złożone środki wzrokowe; 5. Środki słuchowe; 6. Środki wzrokowo-słuchowe (audiowizualne); 7. Środki dydaktyczne w procesie kształcenia; XI. Planowanie i organizacja pracy dydaktycznej; 1. Pojęcie planowania i organizacji; 2. Rodzaje planów nauczycielskich; 3. Przygotowanie rzeczowe i metodyczne do lekcji; 4. Kontrola wykonania planu; XII. Niepowodzenia w nauce szkolnej; 1. Pojęcie niepowodzeń szkolnych; 2. Rodzaje niepowodzeń w nauce szkolnej i ich skutki; 3. Przyczyny niepowodzeń w nauce szkolnej; 4. Przezwyciężanie niepowodzeń w nauce; XIII. Sprawdzanie i ocenianie wyników procesu kształcenia; 1. Istota i funkcje sprawdzania; 2. Formy sprawdzania; 3. Metody sprawdzania; 4. Testy osiągnięć szkolnych; 5. Jakościowe badania wyników kształcenia; 6. Ocena w procesie kształcenia; 7. Nowy system oceniania; A. Ocenianie wewnątrzszkolne; B. Ocenianie zewnętrzne; XIV. Problemy dydaktyki kształcenia ogólnego; 1. Innowacje dydaktyczne a unowocześnianie procesu kształcenia; 2. Praca z uczniem zdolnym; 3. Podmiotowość w edukacji; 4. Kształtowanie zdolności twórczych w procesie kształcenia; 5. Uczenie się w świetle raportów edukacyjnych; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43099, W.43100 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wyd. poprz. pt.: Praca dyplomowa na studiach I i II stopnia z nauk społecznych
Streszczenie: Wstęp I. Praca dyplomowa i jej charakter 1. Funkcje i zadania pracy dyplomowej 2. Kryteria oceny pracy dyplomowej 3. Seminarium dyplomowe II. Studiowanie i notowanie literatury przedmiotu 1. Poszukiwanie i wybór literatury 2. Sposób notowania III. Wstęp do metod i technik badań społecznych 1. Pojęcie metod i technik badawczych 2. Problem klasyfikacji metod badań naukowych 3. Przegląd wybranych metod badań społecznych 3.1. Eksperyment w naukach społecznych 3.2. Sondaż diagnostyczny 3.3. Badania terenowe 3.4. Metoda biograficzna 3.5. Inne metody badań społecznych 4. Podejście ilościowe i jakościowe w badaniach IV. Realizacja i redakcja pracy dyplomowej 1. Struktura pracy dyplomowej i jej redagowanie 1.1. Układ pracy dyplomowej 1.2. Temat i tytuł pracy dyplomowej (strona tytułowa) 1.3. Spis treści 1.4. Wstęp 1.5. Przegląd krytyczny literatury 1.6. Metodologiczne podstawy badań własnych 1.6.1. Uzasadnienie wyboru tematu pracy i cele badań 1.6.2. Formułowanie problemów badawczych 1.6.3. Formułowanie hipotez badawczych 1.6.4. Wyłonienie i zdefiniowanie zmiennych 1.6.5. Dobór wskaźników do zmiennych 1.6.6. Wybór metod i technik do badań własnych 1.6.7. Wybór terenu badań i dobór próby 2. Przeprowadzenie badań własnych 3. Prezentacja i analiza wyników badań własnych 3.1. Uporządkowanie materiałów badawczych, ich analiza ilościowa i jakościowa 3.2. Opracowanie teoretyczne, redakcja całości 4. Zakończenie i wnioski 5. Bibliografia i aneks 6. Opracowanie przypisów według ustalonych zasad 7. Przygotowanie wydruku pracy 8. Uwagi końcowe Podstawowa literatura
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43696 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteczka Edukacyjna / Towarzystwo Edukacyjne Polskie ; Nr 7)
Streszczenie: 1. Wstęp; 2. Wpływ domu rodzinnego na kształtowanie się postawy otwartości dziecka wobec ludzi i świata; 3. Szkoła tradycyjna a nowe potrzeby edukacyjne; 4. Edukacja humanistyczna jako zapotrzebowanie społeczne; 5. Rozwój osobowości jako proces stawania się; 6. Edukacja - wspieranie rozwoju; 7. Ekspresja i aktywność twórcza dziecka; 8. Nowe programy profilaktyczno-wychowawcze; 9. Przyszłość edukacji: edukacja integrująca - konfluentna; 10. Pedagogika Gestalt i uczenia się w wolności a edukacja integrująca; 11. Psychosynteza w edukacji; 12. Edukacja integrująca i nowa wizja edukacji widzialna poprzez psychosyntezę; 13. Streszczenie; 14. Posłowie; 15. Kilka słów o autorce; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39986, W.39987, W.39627, W.39988, W.39628 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Przedmowa; 1. Wychowanie : czym jest i może się stać?; 2. Idea wychowania : zrównoważony rozwój i zdrowie; 3. Zrozumienie prawdziwej natury dziecka; 4. Wprowadzenie do psychosyntezy; 5. Prawa psychodynamiki - prawa psychoenergetyczne; 6. Podstawowe koncepcje wychowania i edukacji oparte na psychosyntezie; 7. Złożoność osobowości; 8. Podejście psychosyntezy do podosobowości; 9. Całościowa teoria rozwoju człowieka; 10. Wychowanie dzieci uzdolnionych i wybitnie zdolnych; 11. Psychosyntetyczne podejście do rozwoju dziecka; 12. Wychowanie - wspieranie zrównoważonego rozwoju; 13. Rola wychowawcy we wspieraniu zrównoważonego rozwoju dziecka; 14. Metody i techniki psychosyntezy pomocne w wychowaniu; 15. Wychowanie do zdrowia na podstawie założeń psychosyntezy; 16. Istota wychowawcy - samorealizacja nauczyciela; Posłowie; Summary; Bibliografia; Uzupełnienia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W.43095 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
Płyta CD: Przykładowe prace plastyczno-techniczne dla uczniów I etapu kształcenia. Cz. 1 Aneks
Streszczenie: Słowo od autorki; Ogólne problemy metodyczne; Tematyka proponowanych "plastycznych rozwiązań"; Jesień jest wśród nas; Jesienne barwy liścia; Jesienna szkolna dróżka; Zmienna jesienna pogoda; Smaczny owoc jesieni; Zima jest wśród nas; Pierwszy śnieg; Świerk w zimie; Bałwan na górce; Wiosna jest wśród nas; Pierwsze wiosenne promyki słońca na wsi; Nasze bociany wiosną; Ekologiczne wiosenne drzewo; Moja roślinka wiosną; Lato jest wśród nas; Lato na wsi; Letni odpoczynek w górach; Letni odpoczynek nad jeziorem; Zakończenie; Spis ilustracji; Aneks; Opis technik plastycznych; Wzory do powielenia; Wzory do powielenia i wycięcia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43159 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: 1. Osoba nauczyciela w literaturze pedagogicznejU202F U202FU2007 2. Przemiany edukacyjne w czasach współczesnychU202F 3. Przygotowanie nauczyciela do zawoduU202F 4. Kompetencje tworzące zawód nauczycielaU202F 5. Komunikacja interpersonalna w edukacjiU202F 6. Style oddziaływania wychowawczego nauczyciela U202F 7. Błędy nauczycieli w procesie wychowaniaU202F 8. Model nauczyciela dynamicznego (efektywnego)U202F 9. Rozwój zawodowy nauczycielaU202F 10. Kształcenie nauczycieli do nowych potrzeb edukacyjnychU202F 11. Zagadnienie autorytetu nauczycielaU202F 12. Uwarunkowania efektywności pracy pedagogicznej nauczycielaU202F 13. Od czego zależy skuteczność pracy nauczyciela? 14. Metody oceny sprawności działania pedagogicznego nauczycielaU202F
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43928 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41399 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42884, W.42883 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40796, W.40548 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40835 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42359 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej