Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(555)
Forma i typ
Książki
(549)
Pliki i bazy danych
(5)
Publikacje naukowe
(4)
Audiobooki
(1)
Dostępność
dostępne
(524)
wypożyczone
(18)
tylko na miejscu
(9)
nieokreślona
(7)
Placówka
Wypożyczalnia
(549)
Czytelnia
(9)
Autor
Śliwerski Bogusław
(16)
Szuścik Urszula
(15)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(14)
Gajdzica Zenon
(10)
Skorek Ewa Małgorzata
(9)
Winczura Barbara
(8)
Dymara Bronisława
(7)
Klinik Anna
(7)
Klus-Stańska Dorota
(7)
Maciarz Aleksandra
(7)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(7)
Rottermund Jerzy
(7)
Wyczesany Janina
(7)
Łobocki Mieczysław
(7)
Franczyk Anna
(6)
Krajewska Katarzyna
(6)
Mihilewicz Stanisława
(6)
Janiszewska-Nieścioruk Zdzisława
(5)
Kaczmarek Bogusława Beata
(5)
Konieczna Ewelina J
(5)
Nęcka Edward
(5)
Tanaś Maciej
(5)
Cytowska Beata
(4)
Jodłowska Bogusława
(4)
Juszczyk Stanisław
(4)
Maurer Alicja
(4)
Nowicka Agnieszka
(4)
Oszwa Urszula
(4)
Sikorski Wiesław
(4)
Szkudlarek Tomasz
(4)
Tomczak Joanna
(4)
Śliwierski Bogusław
(4)
Adamek Irena
(3)
Bereźnicki Franciszek
(3)
Bińczycka Jadwiga
(3)
Brühlmeier Artur
(3)
Błeszyński Jacek J
(3)
Chmielewska Elżbieta
(3)
Chrzanowska Iwona
(3)
Czelakowska Danuta
(3)
Dudzikowa Maria
(3)
Grochmal-Bach Bożena
(3)
Grzyb Barbara
(3)
Gurba Urszula
(3)
Hejnicka-Bezwińska Teresa
(3)
Jąder Mariola
(3)
Kalbarczyk Anna
(3)
Minczanowska Aleksandra
(3)
Murzyn Andrzej
(3)
Nalaskowski Aleksander
(3)
Ochonczenko Helena
(3)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(3)
Plutecka Katarzyna
(3)
Polskie Towarzystwo Edukacyjne. Biblioteczka Edukacyjna
(3)
Postolska Bożena
(3)
Skałbania Barbara
(3)
Sowińska Anna
(3)
Stypułkowski Cezary
(3)
Szczygieł Beata
(3)
Szmidt Krzysztof J
(3)
Węglińska Maria
(3)
Ziętara Renata
(3)
Śliwierski Wojciech
(3)
Adamska-Staroń Monika
(2)
Andrzejczak Henryka
(2)
Andrzejewska Anna
(2)
Arusztowicz Barbara
(2)
Bartnikowska Urszula
(2)
Bednarek Józef
(2)
Bieluga Krystyna
(2)
Billewicz Grażyna
(2)
Blusz Krzysztof
(2)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(2)
Borowska-Beszta Beata
(2)
Cieślikowska Joanna
(2)
Duraj-Nowakowa Krystyna
(2)
Flanczewska-Wolny Maria
(2)
Flis Renata
(2)
Gajdzica Anna
(2)
Gajewki Łukasz
(2)
Galanciak Sylwia
(2)
Grygier Urszula
(2)
Gunia Grażyna
(2)
Gładyszewska-Cylulko Joanna
(2)
Janowska Krystyna
(2)
Jaworska Teresa
(2)
Jeżewska-Krasnodębska Ewa
(2)
Kanios Anna
(2)
Kazimierczak Agnieszka
(2)
Kijak Remigiusz J
(2)
Koszyk Irena
(2)
Kowalewska Barbara
(2)
Kowalski Mirosław
(2)
Kościelska Małgorzata
(2)
Krause Amadeusz
(2)
Królica Maria
(2)
Kulisiewicz Beata
(2)
Kupisiewicz Czesław
(2)
Kurzępa Jacek
(2)
Leppert Roman
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(149)
2000 - 2009
(294)
1990 - 1999
(110)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(555)
Język
polski
(555)
Temat
Dziecko
(46)
Niepełnosprawni
(38)
Nauczanie początkowe
(31)
Wychowanie przedszkolne
(30)
Pedagogika
(23)
Wychowanie
(22)
Dziecko niepełnosprawne
(21)
Nauczanie
(19)
dziecko
(18)
wychowanie
(18)
Kształcenie integracyjne
(17)
Nauczyciele
(17)
Rodzina
(16)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(15)
nauczanie początkowe
(15)
Myślenie twórcze
(14)
Wychowanie w rodzinie
(13)
pedagogika
(13)
Dziecko upośledzone umysłowo
(12)
Mowa
(12)
Pedagogika specjalna
(12)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(12)
Integracja społeczna
(11)
Język polski
(10)
Nauczanie zintegrowane
(10)
Gry edukacyjne
(9)
Niepowodzenia szkolne
(9)
Terapia zajęciowa
(9)
Pisanie
(8)
Szkolnictwo specjalne
(8)
nauczyciele
(8)
Arteterapia
(7)
Biblioterapia
(7)
Diagnoza pedagogiczna
(7)
Dziecko autystyczne
(7)
Dziecko chore
(7)
Dziecko upośledzone
(7)
Komunikacja społeczna
(7)
Szkolnictwo
(7)
Uczniowie
(7)
Wsparcie społeczne
(7)
nauczanie
(7)
twórczość
(7)
Chorzy w rodzinie
(6)
Czytanie
(6)
Dziecko niedosłyszące
(6)
Komputery
(6)
Psychoterapia
(6)
Socjalizacja
(6)
Sztuka
(6)
matematyka
(6)
Autyzm
(5)
Bajkoterapia
(5)
Dziecko głuche
(5)
Metody nauczania
(5)
Multimedia
(5)
Postawy
(5)
Rodzice
(5)
Zespół AD/HD
(5)
Zespół Downa
(5)
dziecko niepełnosprawne
(5)
Dziecko zdolne
(4)
Edukacja medialna
(4)
Gry i zabawy
(4)
Informatyka
(4)
Komunikacja niewerbalna
(4)
Kształcenie
(4)
Matematyka
(4)
Muzykoterapia
(4)
Nauczanie na odległość
(4)
Niedorozwój umysłowy
(4)
Niepełnosprawni intelektualnie
(4)
Niepełnosprawni umysłowo
(4)
Opieka społeczna
(4)
Osobowość
(4)
Pedagodzy specjalni
(4)
Pedagogika resocjalizacyjna
(4)
Rehabilitacja (med.)
(4)
Społeczeństwo informacyjne
(4)
Stosunki interpersonalne
(4)
Twórczość
(4)
Wychowanie estetyczne
(4)
Zdolności
(4)
antypedagogika
(4)
czytanie
(4)
edukacja
(4)
literatura dziecięca
(4)
nauczanie poczatkowe
(4)
pedagogika Gestalt
(4)
przemoc
(4)
uczniowie
(4)
Choroba Aspergera
(3)
Dyskalkulia
(3)
Efektywność nauczania
(3)
Eurosieroctwo
(3)
Freinet, Celestyn
(3)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(3)
Jakość życia
(3)
Komunikacja alternatywna
(3)
Literatura dziecięca polska
(3)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(4)
Monografia
(1)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(6)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Psychologia
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
555 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Część I 1. Dane epidemiologiczneU202F 2. Terminologia i określenie niepełnosprawności intelektualnejU202F 2.1. Dane historyczneU202F 2.2. TerminologiaU202F 2.3. Określenie niepełnosprawności intelektualnejU202F 2.4. Funkcjonowanie intelektualneU202F 2.5. Zachowanie przystosowawczeU202F 3. Diagnoza stanu niepełnosprawności intelektualnejU202F 3.1. Ogólne zasady i etapy postępowania diagnostycznegoU202F 3.2. Pomiar poziomu funkcjonowania intelektualnegoU202F 3.3. Pomiar poziomu zachowania przystosowawczegoU202F 4. Etiologia U202F 5. KlasyfikacjaU202F 1 6. Charakterystyka osób niepełnosprawnych intelektualnieU202F Część II 7. Przebieg procesów poznawczychU202F 7.1. UwagaU202F 7.2. SpostrzeganieU202F 7.3. PamięćU202F 7.4. MyślenieU202F 7.5. Funkcje wykonawczeU202F
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43929 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43168 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; Rozdział 1. Tożsamość pedagogiki specjalnej jako nauki; 1. Istota pedagogiki specjalnej; 2. Status teoretyczny pedagogiki specjalnej jako nauki; 3. Terminologia w pedagogice specjalnej; 4. Podstawowe pojęcia związane z pedagogiką specjalną; 5. Zapamiętaj; 6. Poćwicz; 7. Przeczytaj; Rozdział 2. Systematyka w pedagogice specjalnej; 1. Przegląd dotychczasowych stanowisk; 2. Współcześnie wyróżniane subdyscypliny pedagogiki specjalnej; 3. Zapamiętaj; 4. Poćwicz; 5. Przeczytaj; Rozdział 3. Pedagogika specjalna w perspektywie historycznej; 1. Stosunek społeczeństw do osób niepełnosprawnych na przestrzeni dziejów; 2. Tradycje polskiej pedagogiki specjalnej; 3. Zapamiętaj; 4. Poćwicz; 5. Przeczytaj; Rozdział 4. Kształcenie specjalne; 1. Istota kształcenia specjalnego; 2. Specjalne potrzeby edukacyjne; 3. Problematyka diagnozy pedagogicznej; 4. Cele i zadania kształcenia specjalnego; 5. Współczesne przemiany kształcenia specjalnego; 6. Kierunki oddziaływań rehabilitacyjnych; 7. Działania terapeutyczne; 8. Zapamiętaj; 9. Poćwicz; 10. Przeczytaj; Rozdział 5. Człowiek z niepełnosprawnością; 1. Pojęcie niepełnosprawności; 2. Proces przystosowywania się do niepełnosprawności; 3. Złożona sytuacja człowieka z niepełnosprawnością; 4. Zapamiętaj; 5. Poćwicz; 6. Przeczytaj; Bibliografia; Spis tabel i schematów; Aneks
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42896, W.43046, W.42895, W.43045 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40427 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40661 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41635, W.41689 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Przedmowa Wstęp Rozdział 1Agresja w świetle literatury Przegląd wybranych badań i stanowisk 1.1. Problemy definicyjno-pojęciowe 1.1.1. Agresja 1.1.2. Agresywność 1.1.3. Przemoc 1.2. Teorie agresji w świetle badań i poglądów 1.2.1. Teorie biologiczne agresji 1.2.1.1. Neurofizjologiczne i organiczne teorie agresji 1.2.1.2. Popędowo-instynktywistyczne teorie agresji 1.2.2. Psychospołeczne teorie agresji 1.2.2.1. Agresja jako reakcja na frustrację 1.2.2.2. Teoria społecznego uczenia się agresji 1.2.3. Teorie socjologiczne 1.3. Rodzaje agresji 1.4. Uwarunkowania zachowań agresywnych 1.4.1. Uwarunkowania indywidualno-osobowościowe 1.4.2. Uwarunkowania rodzinne 1.4.3. Uwarunkowania tkwiące w środowisku szkolnym i rówieśniczym Rozdział 2Upośledzenie umysłowe 2.1. Niepełnosprawność ľ ustalenia terminologiczne 2.2. Upośledzenie umysłowe 2.2.1. Perspektywy badawcze upośledzenia umysłowego 2.2.2. Przemiany w definiowaniu upośledzenia umysłowego 2.2.3. Kryteria i klasyfikacje upośledzenia umysłowego 2.2.4. Wielowymiarowość upośledzenia umysłowego 2.2.4.1. Wymiar organiczny 2.2.4.2. Wymiar psychiczny 2.2.4.3. Wymiar społeczny 2.2.5. Zachowania agresywne osób lekko upośledzonych umysłowo w świetle dotychczasowych badań Rozdział 3Metodologia badań własnych 3.1. Przedmiot i cel badań 3.2. Problemy i hipotezy 3.3. Zmienne i ich wskaźniki 3.4. Metody, techniki i narzędzia badań 3.5. Dobór próby i organizacja badań 3.6. Zastosowana procedura statystyczna Rozdział 4Zjawisko agresji u uczniów z lekkim upośledzeniem umysłowym w świetle podstawowych danych 4.1. Przejawy zachowań agresywnych 4.1.1. Przejawy zachowań agresywnych w zależności od płci 4.1.2. Przejawy zachowań agresywnych w zależności od typu szkoły 4.2. Umiejscowienie zdarzeń występowania zachowań agresywnych Rozdział 5Sytuacja osobista badanych uczniów w świetle wyników badań własnych 5.1. Obraz samego siebie 5.1.1. Ja realne 5.1.2. Ja idealne 5.1.3. Samoakceptacja 5.2. Motywy zachowań agresywnych Rozdział 6Sytuacja rodzinna badanych uczniów w świetle wyników badań własnych 6.1. Struktura rodziny 6.2. Warunki materialno-bytowe rodzin 6.3. Atmosfera domu rodzinnego 6.4. Styl wychowania 6.5. Postawy rodzicielskie 6.5.1. Górowanie 6.5.2. Koncentracja 6.5.3. Bezradność 6.5.4. Dystans Rozdział 7Sytuacja szkolna badanych uczniów w świetle wyników badań własnych 7.1. Wyniki w nauce 7.2. Przystosowanie społeczne 7.2.1. Motywacja do nauki 7.2.2. Uspołecznienie 7.3. Pozycja w zespole klasowym 7.4. Klimat szkoły Rozdział 8Podsumowanie badań Rozdział 9Implikacje dla praktyki 9.1. Profilaktyka agresywnych zachowań uczniów 9.2. Poziomy oddziaływań profilaktycznych 9.2.1. Oddziaływania ukierunkowane na jednostkę 9.2.2. Oddziaływania ukierunkowane na rodzinę 9.2.3. Oddziaływania ukierunkowane na szkołę 9.2.4. Oddziaływania wiążące się z konsekwencjami zachowań agresywnych Bibliografia Spis schematów i wykresów
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42911 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40754 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Forma i typ
Streszczenie: Preambuła; Część 1 ( Artykuły 1-41 ); Część 2 ( Artykuły 42-54 )
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37648, W.37647, W.37544, W.37542, W.37650, W.37646, W.37543, W.37649 (8 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39351 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Część I: Rodzinne wyznaczniki rozwoju; 1. Maria Straś-Romanowska. Szanse i zagrożenia rozwoju człowieka we współczesnym świecie; 2. Roman Ossowski. Człowiek niepełnosprawny w rodzinie - dylematy rozwoju i wsparcia; 3. Teresa Rostowska. Psychologiczne determinanty jakości życia rodzinnego. Pojęcie jakości życia i kierunki badań Barbara Harwas-Napierała. Komunikacja wewnątrzrodzinna a jakość życia rodziny; 4. Maria Kaźmierczak. Empatia w związkach małżeńskich; 5. Iwona Janicka. Dynamika związku a wzajemna zależność partnerów kohabitujących; 6. Aleksandra Nowakowska. Jakość życia w związkach marynarskich; 7. Piotr Połomski. Jedynactwo w perspektywie XXI wieku; 8. Aleksandra Lewandowska-Walter. Psychospołeczne uwarunkowania adaptacji dzieci do życia w rodzinie zrekonstruowanej; 9. Agnieszka Miłkowska. Lęk i depresyjność u młodzieży w świetle systemowych zasobów rodzinnych; 10. Bożena Petrykowska, Monika Zielińska. Postawy rodziców dziecka autystycznego; 11. Grażyna Poraj. Rodzina jako środowisko stymulujące agresywne zachowanie dziecina rożnych etapach rozwoju; Część II: Edukacyjne i psychologiczne wyznaczniki rozwoju; 1. Alina Kolańczyk. Nieuświadamiana kontrola afektu. Od pierwszeństwa afektu do kontroli działania (czy eksperymentator powinien rozumieć osobę badaną?); 2. Grażyna Krasowicz-Kupis. Świadomość językowa a komunikowanie się za pomocą pisma; 3. Izabela Pietras. Młodzież z dysortografią - próba typologii; 4. Krystyna Sochacka. Znaczenie płci w procesie nauki czytania; 5. Celestyna Grzywniak. Przetrwałe odruchy a powstanie trudności szkolnych u dzieci w wieku szkolnym; 6. Irena Sorokosz. Radzenie sobie ze stresem szkolnym a osobowość uczniów z dysleksją; 7. Urszula Oszwa. Od agnozji liter i cyfr do dyskalkulii rozwojowej. Neuropsychologia zaburzeń liczenia wczoraj, dziś, jutro; 8. Aneta R. Borkowska. Oblicza impulsywności w zespole ADHD; 9. Małgorzata Lipowska, Leszek Buloński. Współczesne koncepcje współwystępowania dysleksji rozwojowej i zespołu nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi; 10. Dorota Kalka. Przyszłość w oczach młodzieży - jak i co planują adolescencji z nadpobudliwością psychoruchową, dysleksją oraz młodzież uzależniona?; 11. Marta Łockiewicz, Dorota Kalka. Efektywność. Metody Dobrego Startu M. Bogdanowicz we wspomaganiu rozwoju psychomotorycznego dzieci w okresie wczesnego dzieciństwa; 12. Marta Bogdanowicz. Rozwój i edukacja dzieci z dysleksją w Europie pod ochroną prawną - dane Kwestionariusza Europejskiego Towarzystwa Dysleksji (EDA); 13. Paulina Petrus, Katarzyna Jaroszewska, Anna Konopacka-Rzepiak, Joanna Lewańczyk, Natalia Rybak. Wartość różnorodności - obcojęzyczna szkoła a czytanie w języku ojczystym; 14. Monika Zielińska, Aneta Bagińska, Beata Kubiak. Funkcjonowanie poznawcze wysokofunkcjonujących osób z autyzmem wczesnodziecięcym i zespołem Aspergera; 15. Henryk Olszewski. Psychologia wobec starzenia się i starości: o paradoksach związanych z pojęciem adaptacji do wieku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W.43106 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42885 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Rozdział 1. Teoretyczne wprowadzenie do problematyki stresu 1.1. Wybrane koncepcje stresu 1.1.1. Koncepcje biologiczne 1.1.2. Koncepcje medyczne 1.1.3. Koncepcje psychologiczne 1.2. Definicje stresu 1.3. Źródła stresu 1.4. Czy Polacy są zestresowani? 1.5. Stres w środowisku pracy 1.6. Następstwa stresu 1.7. Odporność na stres 1.8. Radzenie sobie ze stresem 1.9. Syndrom wypalenia zawodowego Rozdział 2. Stres i wypalenie zawodowe nauczycieli w literaturze przedmiotu 2.1. Stres nauczycielski 2.2. Stresory w pracy pedagogicznej 2.3. Wypalenie się zawodowe nauczycieli Rozdział 3. Podstawy metodologiczne własnych badań 3.1. Przedmiot i cel badań 3.2. Problemy badawcze 3.3. Zmienne zależne i niezależne oraz ich wskaźniki 3.4. Metoda badań 3.5. Organizacja badań Rozdział 4. Opis wyników badań – źródła nauczycielskiego stresu i wypalenie się zawodowe U2007 4.1. Poziom nauczycielskiego stresu U2007 4.2. Czynniki stresogenne w ocenie nauczycieli U2007 4.2.1. Poczucie braku wewnętrznych nagród U2007 4.2.2. Uciążliwości fizyczne źródłem nauczycielskiego stresu 4.2.3. Poczucie psychicznego obciążenia pracą zawodową 4.2.4. Uciążliwości związane z pełnieniem funkcji dydaktycznej i wychowawczej jako stresor zawodowy 4.2.5. Zachowania uczniów generujące stres 4.2.6. Sytuacje konfliktowe jako źródło stresu zawodowego nauczycieli 4.2.7. Stres zagrożenia 4.2.8. Presja czasu jako stresor w pracy pedagogicznej 4.2.9. Presja odpowiedzialności 4.2.10. Brak wsparcia społecznego 4.3. Wypalenie się zawodowe w percepcji pedagogów Rozdział 5. Konsekwencje stresu i sposoby radzenia sobie ze stresem Praktyczne wnioski 5.1. Następstwa stresu dostrzegane przez badanych nauczycieli 5.2. Sposoby przezwyciężania stresu 5.3. Podsumowanie wyników badań 5.4. Praktyczne wnioski. Zapobieganie skutkom stresu w pracy edukacyjnej nauczycieli
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43934 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Słowo od Fundacji „Polsko-Niemieckie Pojednanie” Przedmowa Wstęp Rozdział I Organizacja więziennictwa na obszarze Trzeciej Rzeszy Rozdział II Organizacja więziennictwa na obszarze Śląska Rozdział III Więźniowie w samodzielnych zakładach egzekucyjnych Rozdział IV Egzekucja kar w śląskich więzieniach Aneks 1 Rozporządzenie o prawie karnym dla Polaków i Żydów na wschodnich ziemiach wcielonych z dnia 4.12.1941 r. Aneks 2 Wykaz Ślązaków więzionych w więzieniach sądowych Bibliografia Wykaz nazw miejscowości polsko-niemiecki Wykaz nazw miejscowości niemiecko-polski Wykaz skrótów Outline Zusammenfassung
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43686, W.43685 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41577 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41752 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42973, W.42972 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41633 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja małego dziecka ; T. 13)
Spis treści : Edukacja małego dziecka – nowe wyzwania, stare dylematy Katarzyna Sadowska Wczesnodziecięca edukacja w żłobku – stare dylematy, nowe wyzwania     Ewa Jędrzejowska Praca w grupach jako istotna forma organizacyjna w edukacji przedszkolnej  Radmila Burkovičová Indywidualnie zidentyfikowane potrzeby samokształcenia nauczycielek przedszkola  Bronislava Kasáčová Dieťa ako objekt výskumu a subjekt edukácie Čo si myslia dospelí o deťoch na prahu vzdelávania?  Mariana Cabanová Kvalitatívna analýza výpovedí dospelých o dnešných deťoch na prahu vzdelávania  Ku edukacji wspierającej rozwój dziecka w niższych klasach szkoły podstawowej  Aleksandra Kruszewska Dzieci sześcio- i siedmioletnie trzy lata później – diagnoza kompetencji trzecioklasistów  Renata Reclik Determinanty jakości wczesnoszkolnej edukacji matematycznej w opinii studentów edukacji elementarnej  Małgorzata Drost-Rudnicka Edukacja ogólnotechniczna małego dziecka w szkolnej rzeczywistości  Renata Raszka Uczniowie edukacji wczesnoszkolnej o pieniądzach  Elżbieta Marek Aranżacja przestrzeni edukacyjnej a rozwój dziecka  Nauczyciel w (z)reformowanej rzeczywistości szkolnej Anna Szafrańska Wybory, nadzieje i dylematy – przyszli nauczyciele dzieci młodszych o wybranym zawodzie  Agnieszka Leszcz-Krysiak Nauczyciel twórczy – konieczność w reformowanym systemie oświaty: doniesienie z badań    Łucja Reczek-Zymróz Wartości preferowane we współczesnym modelu bycia nauczycielem wczesnej edukacji: na przykładzie badań porównawczych przeprowadzonych na terenie południowej Polski (Tarnów) oraz północnych i południowych Węgrzech (Kaposvári i Sárospatak)  Danuta Dyrek Pedagodzy i nauczyciele otwierający się na potrzeby dziecka szansą edukacji    Małgorzata Zalewska-Bujak Nauczyciel o sobie i innych nauczycielach w świecie szkoły (z perspektywy nauczycielskich narracji)  Beata Oelszlaeger-Kosturek Odczytywanie znaczeń wypowiedzi uczniów przez nauczyciela – wybrane problemy  Jadwiga Oleksy Podręcznik jako narzędzie sterujące działaniami nauczyciela i aktywnością edukacyjną uczniów klas I–III   
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44103 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja małego dziecka ; T. 14)
Tom 14 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Konteksty społeczne i międzykulturowe, prezentuje kolejne rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka. Kontekstom społecznym i międzykulturowym oraz tendencjom i problemom edukacji małego dziecka poświęcone są opracowania zamieszczone w tej publikacji. W poszczególnych tekstach znajdują się poglądy, propozycje oraz wyniki badań i studiów dotyczące różnych obszarów funkcjonowania dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym we współczesnej rzeczywistości społeczno-kulturowej. Prezentowany tom składa się z dwóch części. W pierwszej, noszącej tytuł Społeczne konteksty dziecka i dzieciństwa - propozycje teoretyczne i rozwiązania praktyczne, autorzy zwracają uwagę m.in. na potrzebę opracowania metodologii badań nad dzieciństwem. Jak podkreśla Danuta Waloszek, na świecie, obok nas dorosłych, jest konkretny, rozwijający się człowiek - dziecko/uczeń z imienia i nazwiska oraz z własną biografią, któremu należy się uwaga i powaga. Jest swoiście wyposażoną, wartościową, fascynującą „cząstką elementarną” ludzkości. Uchwycenie niezwykłości „nowego, kolejnego powołanego do życia człowieka”, jego indywidualności i ustosunkowanie się do nich jest podstawowym zadaniem dorosłej części społeczeństwa, w tym nauczyciela. Autorzy poszczególnych tekstów opisują dzieciństwo z dwóch perspektyw: a) węższej - obejmującej indywidualny dziecięcy świat przeżyć, znaczeń, wartości, doświadczeń, aktywności, którego centrum stanowi rodzina, szkoła, rówieśnicy, codzienne kontakty społeczne, oraz b) szerszej - rozumianej jako historyczno-społeczno-kulturowa kategoria, odnosząca się do statusu społecznego dziecka, ukazująca jego położenie w grupie społecznej. Wskazują także na potrzebę edukacji refleksyjnej w pracy pedagogicznej, opartej m.in. na dialogowaniu z dziećmi. Druga część, zatytułowana Wychowanie międzykulturowe małego dziec­ka - doświadczenia polskie i zagraniczne, zawiera zarówno teoretyczną, jak i praktyczną egzemplifikację zagadnień związanych z edukacją międzykulturową. W kontekście polskich, słowackich, czeskich, duńskich i niemieckich doświadczeń prezentowane są zagadnienia dotyczące nabywania kompetencji społecznych przez uczniów żyjących w środowiskach zróżnicowanych kulturowo czy funkcjonowania w szkołach większościowych dzieci wywodzących się z mniejszości narodowych i etnicznych. Tę część zamyka przewodnik bibliograficzny, obejmujący najważniejsze lektury do edukacji międzykulturowej dla dzieci. Przemysław P. Grzybowski, autor przewodnika, słusznie zaznacza, że przemyślana praca z lekturami do edukacji międzykulturowej uświadamia, iż każdy z ich bohaterów - nawet najbardziej niezwykły, wręcz dziwaczny - jest wartościowy i przez to godzien szacunku, a jedną z cech konstytuujących jego wartość stanowi właśnie odmienność, różnica, dzięki której świat młodego czytelnika ulega wzbogaceniu o nowe idee, poglądy, wzory postępowania. Ewa Ogrodzka-Mazur
Spis treści : Społeczne konteksty dziecka i dzieciństwa - propozycje teoretyczne i rozwiązania praktyczne Danuta Waloszek Metodologia badań dzieciństwa. Wstępny zarys obszaru poszukiwań i pytań badawczych    Marzenna Magda-Adamowicz Jakość dzieciństwa  Elżbieta Maria Minczakiewicz Dialog z dziećmi i jego miejsce w systemie wychowawczym Janusza Korczaka budowanym na fundamencie personalizmu i etyki  Danuta Ulewicz-Adamczyk Wychowanie do demokracji w szkole - ujęcie teoretyczne    Alina Górniok-Naglik W stronę edukacji refleksyjnej - od odtwarzania sensów i znaczeń do ich kreowania  Zofia Olek-Redlarska Teatr moją pasją, przygodą, fascynacją. Rzecz o Janie Wilkowskim  Wychowanie międzykulturowe małego dziecka - doświadczenia polskie i zagraniczne Ewa Ogrodzka-Mazur Kompetencje społeczne uczniów a realizacja zadań rozwojowych w okresie późnego dzieciństwa - studium z pogranicza polsko-czeskiego  Aneta Czerska Duńska sztuka szczęścia - hygge - w edukacji przedszkolnej i szkolnej  Alena Doušková, Soňa Karikova Vzdelávacie centrá pre Slovákov žijúcich v zahraničí a ich podpora pri príprave detí na komisionálne skúšky  Daniel Hanuš Aktuální praktické právní souvislosti předškolního vzdělávání v České republice  Hristo Kyuchukov, Baris Giray, Burak Dalkılıç From bilingualism to monolingualism - Turkish children in Berlin    Jaroslav Balvín, Monika Farkašová Roma, school and Romani children    Iva Staňková, Lenka Venterová The concept of educational values from the perspective of learners from different cultural backgrounds  Przemysław Paweł Grzybowski Lektury do edukacji międzykulturowej dla dzieci. Przewodnik bibliograficzny   
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44104 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej