Rodzina adopcyjna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(1)
Forma i typ
Książki
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(1)
Autor
Bartnikowska Urszula
(1)
Ćwirynkało Katarzyna
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Temat
Powieść polska
(1089)
Polska
(758)
Dziecko
(481)
Poezja polska
(461)
Literatura polska
(456)
Rodzina adopcyjna
(-)
Opowiadanie polskie
(363)
Wychowanie
(277)
Nauczanie
(274)
nauczanie początkowe
(265)
dziecko
(247)
Język polski
(236)
Pedagogika
(227)
Dramat polski
(223)
język polski
(197)
Nauczanie początkowe
(186)
Pamiętniki polskie
(183)
Filozofia
(175)
Wychowanie w rodzinie
(160)
Sienkiewicz, Henryk
(145)
Psychologia
(143)
Szkolnictwo
(135)
Niepełnosprawni
(129)
Sztuka
(129)
Literatura młodzieżowa polska
(128)
Wychowanie przedszkolne
(128)
Nauczyciele
(126)
Pedagogika specjalna
(124)
Powieść francuska
(124)
Prus, Bolesław
(123)
Marksizm-leninizm
(115)
Matematyka
(115)
Żeromski, Stefan
(114)
Młodzież
(113)
matematyka
(113)
Literatura dziecięca polska
(110)
Mowa
(109)
Publicystyka polska
(109)
wychowanie
(107)
Rodzina
(103)
Powieść amerykańska
(100)
Powieść angielska
(98)
Dziecko niepełnosprawne
(93)
Literatura
(91)
Mickiewicz, Adam
(91)
nauczanie
(89)
Fizyka
(86)
Słowacki, Juliusz
(85)
literatura polska
(85)
Elektrotechnika
(84)
Osobowość
(83)
Wojna 1939-1945 r.
(83)
pedagogika
(83)
pisanie
(81)
Powieść rosyjska
(80)
Śląsk
(80)
Kultura
(79)
czytanie
(79)
nauczyciele
(79)
Muzyka
(78)
Historia
(77)
Oświata
(77)
Psychoterapia
(77)
Czytanie
(74)
Dziecko upośledzone umysłowo
(73)
Malarstwo polskie
(73)
nauczanie zintegrowane
(73)
Praca
(72)
Orzeszkowa, Eliza
(71)
Uczenie się
(71)
młodzież
(71)
Komputery
(70)
Powieść niemiecka
(70)
Religia
(70)
Gry i zabawy
(68)
Technika
(68)
Warszawa
(68)
Maszyny
(67)
Kraszewski, Józef Ignacy
(65)
Pisanie
(65)
Psychologia wychowawcza
(65)
Socjologia
(64)
Etyka
(63)
Gry edukacyjne
(63)
Młodzież szkolna
(63)
wychowanie w rodzinie
(63)
Gry i zabawy ruchowe
(62)
Lenin, Vladimir Il'i
(62)
Samochody
(62)
Biblioterapia
(61)
Nauka
(61)
Wojsko
(61)
Malarstwo
(59)
Stosunki interpersonalne
(59)
młodzież szkolna
(57)
Nauczanie historii
(56)
Psychologia rozwojowa
(55)
Literatura dziecięca
(54)
Psychologia społeczna
(53)
dziecko upośledzone umysłowo
(53)
szkolnictwo
(53)
1 wynik Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wprowadzenie Rozdział I Socjalizacja dziecka w rodzinie 1.1. Uwarunkowania kształtowania się współczesnego modelu rodziny 1.2. Znaczenie rodziny w socjalizacji dziecka 1.3. Przemoc i zaniedbanie w rodzinie jako uwarunkowanie zaburzeń procesu socjalizacji [Charakterystyka przemocy i zaniedbania w rodzinie; Skala rozpowszechnienia zjawiska przemocy i zaniedbania dziecka w rodzinie; Konsekwencje doświadczania przemocy i zaniedbania dla funkcjonowania społeczno-emocjonalnego dziecka ] Rozdział II System opieki zastępczej w Polsce 2.1. Opieka zastępcza w Polsce – wprowadzenie 2.2. Rodzinne formy opieki zastępczej 2.2.1. Rys historyczny 2.2.2. Rodzinne formy opieki zastępczej we współczesnym systemie opieki [Rodziny adopcyjne ; Rodziny zastępcze ; Rodzinne domy dziecka 46; Wioski dziecięce SOS ] 2.3. Instytucjonalne formy opieki zastępczej 2.3.1. Rys historyczny 2.3.2. Instytucjonalne formy opieki zastępczej we współczesnym systemie opieki [Placówki opiekuńczo-wychowawcze ; Regionalne placówki opiekuńczo-terapeutyczne ; Interwencyjne ośrodki preadopcyjne ; Placówki wsparcia dziennego ] Rozdział III Dzieci z niepełnosprawnością w rodzinach adopcyjnych i zastępczych 3.1. Skala rozpowszechnienia niepełnosprawności wśród dzieci w rodzinach adopcyjnych i zastępczych 3.2. Wybrane zaburzenia występujące u dzieci kwalifikowanych do opieki zastępczej 3.2.1. Choroby przewlekłe [Kilka informacji o dziecku z chorobą przewlekłą ; Wybrane metody rehabilitacji i wspierania rozwoju dziecka przewlekle chorego ; Literatura zalecana ] 3.2.2. Niepełnosprawność intelektualna [Kilka informacji o dziecku z niepełnosprawnością intelektualną ; Wybrane metody rehabilitacji i wspierania rozwoju dziecka z niepełnosprawnością intelektualną ; Literatura zalecana ] 3.2.3. Uszkodzenie słuchu [Kilka informacji o dziecku z uszkodzeniem słuchu ; Wybrane metody rehabilitacji i wspierania rozwoju dziecka z uszkodzonym słuchem ; Literatura zalecana ] 3.2.4. Uszkodzenie wzroku [Kilka informacji o dziecku z uszkodzonym wzrokiem ; Wybrane metody rehabilitacji i wspierania rozwoju dziecka z uszkodzonym wzrokiem ; Literatura zalecana ] 3.2.5. Niepełnosprawność ruchowa [Kilka informacji o dziecku z niepełnosprawnością ruchową ; Wybrane metody rehabilitacji i wspierania rozwoju dziecka z niepełnosprawnością ruchową ; Literatura zalecana ] 3.2.6. Autyzm [Kilka informacji o dziecku z autyzmem 83; Wybrane metody rehabilitacji i wspierania rozwoju dziecka z autyzmem 83; Literatura zalecana ] 3.2.7. Płodowy Zespół Alkoholowy (FAS) [Kilka informacji o dziecku z FAS ; Wybrane metody rehabilitacji i wspierania rozwoju dziecka z Płodowym Zespołem Alkoholowym; Literatura zalecana ] 3.2.8. Trauma wczesnodziecięca [Kilka informacji o dziecku po doświadczeniu traumy wczesnodziecię- cej; Wybrane metody rehabilitacji i wspierania rozwoju dziecka po doświadczeniu traumy wczesnodziecięcej; Literatura zalecana] 3.2.9. Zaburzenia więzi [Teoria przywiązania Johna Bowlby’ego; Znaczenie stylu przywiązania dla funkcjonowania dziecka; Kilka informacji o dziecku z RAD; Wybrane metody rehabilitacji i wspierania rozwoju dziecka z zaburzeniami więzi; Literatura zalecana ] 3.3. Rola rodziny w rehabilitacji dziecka z niepełnosprawnością 3.4. Funkcjonowanie rodzin adopcyjnych i zastępczych z dzieckiem z niepełnosprawnością w świetle dotychczasowych badań Rozdział IV Założenia metodologiczne badań własnych 4.1. Przedmiot, cel i problemy badawcze 4.1.1. Problemy badawcze 4.2. Zastosowane metody 4.2.1. Metoda doboru przypadków 4.2.2. Metoda zbierania danych 4.2.3. Metoda analizy danych 4.2.4. Metoda przedstawienia wyników badań 4.3. Charakterystyka badanej populacji i organizacja badań własnych Rozdział V Sytuacja rodzin adopcyjnych i zastępczych wychowujących dziecko z niepełnosprawnością w świetle badań własnych 5.1. Doświadczenia poprzedzające przyjęcie dziecka 5.1.1. Scenariusz I – spotkanie z dzieckiem jako zwieńczenie drogi prowadzącej do jego przyjęcia 5.1.2. Scenariusz II – spotkanie z dzieckiem jako początek drogi prowadzącej do jego przyjęcia 5.2. Doświadczanie indywidualności przyjętego dziecka 5.2.1. Doświadczanie zaburzeń dziecka w kontekście funkcjonowania rodziny [Zetknięcie się z odmiennością dziecka; Zaburzenia rozwoju; Zaburzenia emocjonalne i zachowania; Zaburzenia w kontaktach z innymi] 5.2.2. Doświadczanie mocnych stron dziecka w kontekście funkcjonowania rodziny [Poczucie sukcesu4; Rodzicielski zachwyt; Poczucie normalności] 5.3. Doświadczanie rodzicielstwa adopcyjnego/zastępczego dziecka z niepełnosprawnością 5.3.1. Relacja rodzice – dziecko 5.3.2. Satysfakcja z zastępczego/adopcyjnego rodzicielstwa dziecka z niepełnosprawnością 5.4. Podsumowanie wyników badań i implikacje dla praktyki
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43802 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej