Bereźnicki Franciszek
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Dostępność
dostępne
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(3)
Autor
Sienkiewicz Henryk
(140)
Prus Bolesław
(101)
Żeromski Stefan
(101)
Mickiewicz Adam
(92)
Orzeszkowa Eliza
(79)
Bereźnicki Franciszek
(-)
Krzyżanowski Julian
(60)
Słowacki Juliusz
(59)
Suchodolski Bogdan
(58)
Kraszewski Józef Ignacy
(57)
Lenin Włodzimierz
(54)
Dąbrowska Maria
(50)
Okoń Wincenty
(50)
Lenin W. I
(48)
Bogdanowicz Marta
(45)
Kolberg Oskar. Dzieła wszystkie
(45)
Kolberg Oskar
(44)
Wyka Kazimierz
(44)
Kupisiewicz Czesław
(42)
Wyspiański Stanisław
(41)
Żeleński Tadeusz (Boy)
(39)
Markiewicz Henryk
(35)
Witwicki Władysław
(35)
Iwaszkiewicz Jarosław
(34)
Pigoń Stanisław
(34)
Śliwerski Bogusław
(34)
Kotarbiński Tadeusz
(33)
Pieter Józef
(32)
Rocławski Bronisław
(32)
Szekspir William
(32)
Fredro Aleksander
(30)
Nałkowska Zofia
(30)
Reymont Władysław St
(30)
Nowacki Tadeusz
(29)
Krasiński Zygmunt
(28)
Parandowski Jan
(28)
Szuman Stefan
(28)
Morcinek Gustaw
(27)
Sieroszewski Wacław
(27)
Conrad Joseph
(26)
Doroszewski Witold
(26)
Włodarski Ziemowit
(26)
Jałowiec Magdalena
(25)
Juszczyk Stanisław
(25)
Jastrun Mieczysław
(24)
Orkan Władysław
(24)
Wołoszynowa Lidia
(24)
Zapolska Gabriela
(24)
Brandys Kazimierz
(23)
Marks Karol
(23)
Prus Bolesław (Aleksander Głowacki)
(23)
Suchodolski Bodgan
(23)
Tuwim Julian
(23)
Korczak Janusz
(22)
Piszczek Maria
(22)
Zieliński Bronisław
(22)
Łobocki Mieczysław
(22)
Bunsch Karol
(21)
Kieniewicz Stefan
(21)
Kruszewski Krzysztof
(21)
Kujawa Ewa
(21)
Kurzyna Maria
(21)
Libera Zdzisław
(21)
Paszkowski Józef
(21)
Staff Leopold
(21)
Tatarkiewicz Władysław
(21)
Tomaszewski Tadeusz
(21)
Konopnicka Maria
(20)
Kozakiewicz Mikołaj
(20)
London Jack
(20)
Manteuffel Tadeusz
(20)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(20)
Szewczuk Włodzimierz
(20)
Wasilewska Wanda
(20)
Wyczesany Janina
(20)
Budzyk Kazimierz
(19)
Lem Stanisław
(19)
Molier
(19)
Pilecka Władysława
(19)
Szancer Jan Marcin
(19)
Żabiński Jan
(19)
Żukrowski Wojciech
(19)
Auderska Halina
(18)
Balzac [Honoré de]
(18)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(18)
Jakubowski Jan Zygmunt
(18)
Kallenbach Józef
(18)
Kasprowicz Jan
(18)
Kurdybacha Łukasz
(18)
Matuszewski Ryszard
(18)
Norwid Cyprian Kamil
(18)
Semadeni Zbigniew
(18)
Skorupka Stanisław
(18)
Stankowski Adam
(18)
Szewczyk Wilhelm
(18)
Andrzejewski Jerzy
(17)
Arnold Stanisław
(17)
Baley Stefan
(17)
Bleja-Sosna Barbara
(17)
Górski Konrad
(17)
Jasienica Paweł
(17)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(1)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
Nauczanie
(2)
Nauki społeczne
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
3 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wprowadzenie I. Przedmiot i zadania dydaktyki szkolnej 1. Pojęcie dydaktyki szkolnej 2. Przedmiot i funkcje dydaktyki szkolnej 3. Podstawowe pojęcia dydaktyczne 3.1. Kształcenie 3.2. Uczenie się szkolne 3.3. Nauczanie szkolne 4. Integracja nauczania – uczenia się z wychowaniem 5. Metody i techniki badań dydaktycznychU2009U2009 U2009 II. Cele nauczania – uczenia się szkolnegoU2009U2009 1. Wartości a cele nauczania – uczenia sięU2009U2009 U2009 2. Cele nauczania – uczenia sięU2009U2009 U2009 3. Taksonomia celów nauczania – uczenia sięU2009U2009 U2009U2009 4. Operacjonalizacja celów nauczania – uczenia sięU2009U2009 U2009 III. Programy i treści nauczania – uczenia się szkolnegoU2009U2009 1. Programy nauczania – uczenia sięU2009U2009 2. Treści nauczania – uczenia się, pojęcie i kryteria ich doboruU2009U2009 3. Teorie doboru treści nauczania – uczenia sięU2009U2009 4. Podręczniki szkolneU2009U2009 U2009U2009 IV. Proces nauczania – uczenia sięU2009U2009 U2009U2009 1. Podstawy filozoficzne i psychologiczne procesu nauczania – uczenia sięU2009U2009 U2009U2009 2. Pojęcie procesu nauczania – uczenia sięU2009U2009 U2009 3. Realizacja procesu nauczania – uczenia się szkolnegoU2009U2009 4. Teoria nauczania – uczenia się wielostronnegoU2009U2009 U2009 5. Samokształcenie w procesie nauczania – uczenia się U2009U2009 V. Zasady nauczania – uczenia sięU2009U2009 1. Pojęcie i klasyfikacja zasad nauczania – uczenia sięU2009U2009 2. Przegląd zasad kształcenia (nauczania – uczenia się)U2009U2009 U2009U2009 VI. Metody nauczania i uczenia się szkolnegoU2009U2009 U2009 1. Pojęcie metody nauczania i uczenia sięU2009U2009 U2009U2009 2. Podział metod nauczaniaU2009U2009 U2009 3. Przegląd metod nauczaniaU2009U2009 U2009U2009 3.1. Metody podająceU2009U2009U2009 3.2. Metody problemoweU2009U2009 3.3. Metody eksponująceU2009U2009 U2009 3.4. Metody praktyczneU2009U2009 U2009U2009 3.5. Metody utrwalania materiałuU2009U2009 U2009 3.6. Kryteria doboru metod nauczaniaU2009U2009 U2009 4. Metody uczenia sięU2009U2009 U2009U2009 4.1. Metody recepcyjne (uczenie się przez przyswajanie)U2009U2009 U2009U2009 4.2. Metody heurystyczne (uczenie się przez odkrywanie i badanie)U2009U2009 U2009U2009 4.3. Metody ekspresyjne (uczenie się przez przeżywanie)U2009U2009 U2009U2009 4.4. Metody ćwiczebne (uczenie się przez działanie)U2009U2009 U2009 VII. Formy organizacyjne nauczania – uczenia się szkolnegoU2009U2009 1. Formy organizacyjne nauczania i uczenia sięU2009U2009 U2009U2009 2. Istota systemu klasowo-lekcyjnegoU2009U2009 3. Lekcja jako podstawowa forma nauczania i uczenia sięU2009U2009 4. Struktura lekcjiU2009U2009 U2009 5. Rodzaje i typy lekcjiU2009U2009 U2009U2009 5.1. Rodzaj lekcji podającejU2009U2009 U2009U2009 5.2. Rodzaj lekcji problemowejU2009U2009 U2009 5.3. Rodzaj lekcji ćwiczeniowejU2009U2009 U2009U2009 5.4. Rodzaj lekcji eksponującejU2009U2009 U2009U2009 6. Organizacja domowej nauki uczniówU2009U2009 7. Organizacja zajęć pozalekcyjnychU2009U2009 8. Wycieczki szkolneU2009U2009 U2009U2009 9. Formy organizacyjne uczenia sięU2009U2009 U2009U2009 VIII. Środki dydaktyczne w procesie nauczania – uczenia się szkolnegoU2009U2009 U2009U2009 1. Pojęcie i funkcje środków dydaktycznychU2009U2009 U2009U2009 2. Klasyfikacja środków dydaktycznychU2009U2009 U2009U2009 2.1. Środki słowneU2009U2009 U2009U2009 2.2. Proste i techniczne środki wzrokoweU2009U2009 U2009U2009 2.3. Techniczne środki słuchoweU2009U2009 U2009U2009 2.4. Środki wzrokowo-słuchowe (audiowizualne)U2009U2009 U2009U2009 3. Komputer i Internet w nauczaniu – uczeniu sięU2009U2009 U2009 4. Wykorzystanie środków dydaktycznychU2009U2009 IX. Planowanie pracy dydaktycznejU2009U2009 1. Pojęcie planowania pracy dydaktycznejU2009U2009 U2009U2009 2. Rodzaje planów pracy nauczycielaU2009U2009 U2009U2009 3. Przygotowanie rzeczowe i metodyczne nauczyciela do lekcjiU2009U2009 U2009 4. Kontrola wykonania planów dydaktycznychU2009U2009 X. Sprawdzanie i ocenianie osiągnięć szkolnych uczniówU2009U2009 U2009 1. Sprawdzanie i pomiar osiągnięć szkolnych uczniówU2009U2009 U2009 1.1. Pojęcie, cele i funkcje sprawdzaniaU2009U2009 1.2. Formy sprawdzaniaU2009U2009 U2009U2009 1.3. Metody sprawdzaniaU2009U2009 U2009 1.4. Formy i metody samokontroliU2009U2009 U2009U2009 1.5. Testy osiągnięć szkolnychU2009U2009 U2009U2009 1.6. Ilościowe i jakościowe badania efektów kształceniaU2009U2009 U2009 2. Ocenianie osiągnięć szkolnych uczniówU2009U2009 2.1. Pojęcie oceniania szkolnegoU2009U2009 U2009 2.2. Przedmiot i kryteria oceny szkolnejU2009U2009 2.3. Formy i metody oceniania szkolnegoU2009U2009 U2009 2.4. Sprawdzanie i ocenianie wewnątrzszkolne i zewnętrzneU2009U2009 XI. Praca z uczniem zdolnym i opóźnionym w nauce szkolnejU2009U2009 U2009 1. Uczeń zdolny i jego cechyU2009U2009 U2009U2009 2. Formy pracy z uczniami zdolnymiU2009U2009 U2009U2009 3. Niepowodzenia w nauce szkolnej i ich rodzajeU2009U2009 4. Przyczyny niepowodzeń w nauce szkolnejU2009U2009 5. Praca z uczniem opóźnionym w nauce szkolnejU2009U2009 U2009U2009 BibliografiaU2009U2009
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43650, W.43653, W.43651, W.43652, W.43649 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Forma i typ
Temat
Streszczenie: Wstęp; I. Podstawy dydaktyki; 1. Znaczenie i zakres pojęcia dydaktyki; 2. Dydaktyka ogólna i dydaktyki szczegółowe; 3. Przedmiot i funkcje dydaktyki; 4. Podstawowe pojęcia dydaktyczne; 5. Tendencje w dydaktyce współczesnej; 6. Metody badań dydaktycznych; A. Proces badania naukowego; B. Metody badań dydaktycznych; C. Techniki badań dydaktycznych; D. Metody jakościowe w badaniach dydaktycznych; II. Wartości i cele kształcenia ogólnego; 1. Wartości i ich związek z celami kształcenia ogólnego; 1.1. Rola wartości w teorii i praktyce kształcenia; 1.2. Wartości jako przedmiot badań aksjologii; 1.3. Pojęcie wartości; 1.4. Rodzaje i hierarchiczność wartości; 1.5. Związek wartości z celami kształcenia; 2. Cele kształcenia ogólnego; 2.1. Funkcje i istota celów kształcenia; 2.2. Źródła i podstawy celów kształcenia ogólnego; 2.3. Podstawy pedagogiczne i koncepcje celów kształcenia ogólnego; 2.4. Taksonomiczne ujęcia celów kształcenia ogólnego; 2.5. Uszczegóławianie celów kształcenia; 2.6. Znaczenie świadomości celów kształcenia w procesie edukacji; III. Treści kształcenia ogólnego; 1. Program i treści kształcenia; 2. Funkcje, modele, ujęcia i rodzaje programów kształcenia; 3. Interdyscyplinarne podstawy programów kształcenia; 4. Kryteria i teorie doboru treści do programów kształcenia; 5. Autorskie programy kształcenia; 6. Kanon kształcenia ogólnego; IV. Proces kształcenia ogólnego; 1. Podstawy filozoficzne i psychologiczne procesu kształcenia; 2. Proces kształcenia jako zintegrowany proces nauczania i uczenia się; 3. Ogniwa procesu kształcenia; A. Uświadomienie uczniom celów i zadań kształcenia; B. Poznawanie nowych faktów; C. Nabywanie nowych pojęć; D. Poznawanie prawidłowości i systematyzowanie wiedzy; E. Przechodzenie od teorii do praktyki; F. Wykonywanie zadań praktyczno-wytwórczych; G. Sprawdzanie i ocena osiągnięć; 4. Integracja procesów nauczania i wychowania; V. Kształcenie wielostronne; 1. Przesłanki fizjologiczne i psychologiczne; 2. Podstawy teorii kształcenia wielostronnego; 3. Podawanie i przyswajanie wiedzy; 4. Działalność odkrywcza w szkole; 5. Eksponowanie i przeżywanie wartości; 6. Organizowanie i realizowanie działania praktycznego; VI. Proces samokształcenia; 1. Pojęcie samokształcenia; 2. Cele samokształcenia; 3. Wdrażanie do samokształcenia; VII. Zasady kształcenia; 1. Pojęcie, geneza i klasyfikacja zasad kształcenia; 2. Charakterystyka zasad kształcenia; 3. Przegląd zasad kształcenia wybranych autorów; 4. Realizacja zasad w procesie kształcenia; VIII. Metody kształcenia; 1. Wprowadzenie; 2. Pojęcie i rozwój metod nauczania; 3. Rożne aspekty nauczania; 4. Podział metod nauczania; 5. Metody podające; 6. Metody problemowe; A. Burza mózgów; B. Metoda sytuacyjna; C. Metoda inscenizacji; D. Metoda symulacyjna; 7. Metody eksponujące; 8. Metody praktyczne; 9. Nauczanie programowane; 10. Funkcje metod nauczania; 11. Kryteria doboru metod nauczania; 12. Metody uczenia się; A. Metody recepcyjne; B. Metody heurystyczne, badawcze; C. Metody ekspresyjne; D. Metody ćwiczebne; IX. Formy organizacyjne kształcenia; 1. Formy organizacji kształcenia; 2. System klasowo-lekcyjny; 3. Lekcja jako podstawowa forma kształcenia; 4. Struktura lekcji; 5. Typy lekcji i ich charakterystyka; 6. Rodzaje toków lekcyjnych; A. Tok lekcji podającej; B. Tok lekcji problemowej; C. Tok lekcji ćwiczeniowej; D. Tok lekcji eksponującej; 7. Zajęcia w klasach łączonych; 8. Formy organizacyjne pracy uczniów; A. Praca jednostkowa; B. Praca zbiorowa; C. Praca grupowa; 9. Nauka domowa uczniów; 10. Dydaktyczne zajęcia pozalekcyjne; 11. Wycieczki szkolne; X. Środki dydaktyczne w kształceniu ogólnym; 1. Pojęcie środków dydaktycznych; 2. Funkcje środków dydaktycznych; 3. Klasyfikacja środków dydaktycznych; 4. Środki wzrokowe; A. Proste środki wzrokowe; B. Złożone środki wzrokowe; 5. Środki słuchowe; 6. Środki wzrokowo-słuchowe (audiowizualne); 7. Środki dydaktyczne w procesie kształcenia; XI. Planowanie i organizacja pracy dydaktycznej; 1. Pojęcie planowania i organizacji; 2. Rodzaje planów nauczycielskich; 3. Przygotowanie rzeczowe i metodyczne do lekcji; 4. Kontrola wykonania planu; XII. Niepowodzenia w nauce szkolnej; 1. Pojęcie niepowodzeń szkolnych; 2. Rodzaje niepowodzeń w nauce szkolnej i ich skutki; 3. Przyczyny niepowodzeń w nauce szkolnej; 4. Przezwyciężanie niepowodzeń w nauce; XIII. Sprawdzanie i ocenianie wyników procesu kształcenia; 1. Istota i funkcje sprawdzania; 2. Formy sprawdzania; 3. Metody sprawdzania; 4. Testy osiągnięć szkolnych; 5. Jakościowe badania wyników kształcenia; 6. Ocena w procesie kształcenia; 7. Nowy system oceniania; A. Ocenianie wewnątrzszkolne; B. Ocenianie zewnętrzne; XIV. Problemy dydaktyki kształcenia ogólnego; 1. Innowacje dydaktyczne a unowocześnianie procesu kształcenia; 2. Praca z uczniem zdolnym; 3. Podmiotowość w edukacji; 4. Kształtowanie zdolności twórczych w procesie kształcenia; 5. Uczenie się w świetle raportów edukacyjnych; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43099, W.43100 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wyd. poprz. pt.: Praca dyplomowa na studiach I i II stopnia z nauk społecznych
Streszczenie: Wstęp I. Praca dyplomowa i jej charakter 1. Funkcje i zadania pracy dyplomowej 2. Kryteria oceny pracy dyplomowej 3. Seminarium dyplomowe II. Studiowanie i notowanie literatury przedmiotu 1. Poszukiwanie i wybór literatury 2. Sposób notowania III. Wstęp do metod i technik badań społecznych 1. Pojęcie metod i technik badawczych 2. Problem klasyfikacji metod badań naukowych 3. Przegląd wybranych metod badań społecznych 3.1. Eksperyment w naukach społecznych 3.2. Sondaż diagnostyczny 3.3. Badania terenowe 3.4. Metoda biograficzna 3.5. Inne metody badań społecznych 4. Podejście ilościowe i jakościowe w badaniach IV. Realizacja i redakcja pracy dyplomowej 1. Struktura pracy dyplomowej i jej redagowanie 1.1. Układ pracy dyplomowej 1.2. Temat i tytuł pracy dyplomowej (strona tytułowa) 1.3. Spis treści 1.4. Wstęp 1.5. Przegląd krytyczny literatury 1.6. Metodologiczne podstawy badań własnych 1.6.1. Uzasadnienie wyboru tematu pracy i cele badań 1.6.2. Formułowanie problemów badawczych 1.6.3. Formułowanie hipotez badawczych 1.6.4. Wyłonienie i zdefiniowanie zmiennych 1.6.5. Dobór wskaźników do zmiennych 1.6.6. Wybór metod i technik do badań własnych 1.6.7. Wybór terenu badań i dobór próby 2. Przeprowadzenie badań własnych 3. Prezentacja i analiza wyników badań własnych 3.1. Uporządkowanie materiałów badawczych, ich analiza ilościowa i jakościowa 3.2. Opracowanie teoretyczne, redakcja całości 4. Zakończenie i wnioski 5. Bibliografia i aneks 6. Opracowanie przypisów według ustalonych zasad 7. Przygotowanie wydruku pracy 8. Uwagi końcowe Podstawowa literatura
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43696 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej