nauczanie
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(89)
Forma i typ
Książki
(89)
Dostępność
dostępne
(89)
Placówka
Wypożyczalnia
(89)
Autor
Kruszewski Krzysztof
(9)
Okoń Wincenty
(4)
Śnieżyński Marian
(4)
Dzierzgowska Irena
(3)
Półturzycki Józef
(3)
Bartecki Jan
(2)
Blusz Krzysztof
(2)
Dobrołowicz Witold
(2)
Galloway Charles
(2)
Konarzewski Krzysztof
(2)
Lech Konstanty
(2)
Nawroczyński Bogdan
(2)
Niemierko Bolesław
(2)
Ożdżyński Jan
(2)
Rittel Teodozja
(2)
Rościszewska-Woźniak Monika
(2)
Włodarski Ziemowit
(2)
Arends Richard I
(1)
Banach Czesław
(1)
Białek Ewa
(1)
Brühlmeier Artur
(1)
Błasiak Władysław
(1)
Carlgren Frans
(1)
Chłapowska Eugenia
(1)
Czernichowski E
(1)
Czerniewski W
(1)
Davis Robert H
(1)
Dembo Myron H
(1)
Dottrens Robert
(1)
Dubas Elżbieta
(1)
Dudzikowa Maria
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna
(1)
Dzierzgowski Sergiusz
(1)
Ekiert-Grabowska Dorota
(1)
Ernst Ken
(1)
Gilarska Leonarda
(1)
Gęsicki Janusz
(1)
Głażewski Michał
(1)
Jaczewska Halina
(1)
Jadczak Maria
(1)
Jakobson S. G
(1)
Janiszowska I
(1)
Janowska Janina
(1)
Janowski Andrzej
(1)
Jaśkiewicz Małgorzata
(1)
Jeziorska Janina
(1)
Jędraś Zbigniew
(1)
Kaliński Piotr
(1)
Kamiński Aleksander
(1)
Klingborg Arne
(1)
Komar Witold
(1)
Kotusiewicz Alicja A
(1)
Kotusuiewicz Anna Alicja
(1)
Koć-Seniuch Genowefa
(1)
Kunowski Stefan
(1)
Kędzio-Niczyporuk Elżbieta
(1)
Lawrence Alexsander T
(1)
Lewowicki Tadeusz
(1)
Maszczyńska-Góra Grażyna
(1)
Matczak Anna
(1)
Mialaret Gaston
(1)
Mizja Tadeusz
(1)
Mońka-Stanikowa Anna
(1)
Mystkowska Halina
(1)
Niemiec Jerzy
(1)
Nowicka-Kozioł Maria
(1)
Palka Stanisław
(1)
Perrott Elizabeth
(1)
Pestalozzi Johann Heinrich
(1)
Petrykowski Romuland
(1)
Piramowicz Grzegorz
(1)
Polska Akademia Nauk w Krakowie. Nauka dla wszystkich
(1)
Polskie Towarzystwo Edukacyjne. Biblioteczka Edukacyjna
(1)
Prokina N. F
(1)
Putkiewicz Elżbieta
(1)
Putkiewicz Zygmunt
(1)
Rast Edmund
(1)
Ray Michał
(1)
Rimm Sylvia B
(1)
Rudniański Jarosław
(1)
Rudowski Tomasz
(1)
Rutkowiak Joanna
(1)
Rylke Hanna
(1)
Semenowicz Halina
(1)
Smarzyński Henryk
(1)
Soltis Janas F
(1)
Sołtys Danuta
(1)
Szewczuk Włodzimierz
(1)
Szmigel Krystyna Maria
(1)
Szulkin Michał
(1)
Szymańska Beata
(1)
Teml Hubert
(1)
Tichy Elżbieta
(1)
Tripp David
(1)
Troczynski Józef
(1)
Walker Decker F
(1)
Whitmore Diana
(1)
Wiśniewski Andrzej
(1)
Wlazło Stefan
(1)
Wojtyński Wacław
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(10)
1990 - 1999
(47)
1980 - 1989
(11)
1970 - 1979
(8)
1960 - 1969
(8)
1950 - 1959
(3)
1940 - 1949
(2)
Kraj wydania
Polska
(89)
Język
polski
(89)
Temat
Powieść polska
(1089)
Polska
(758)
Dziecko
(481)
Poezja polska
(461)
Literatura polska
(456)
nauczanie
(89)
Opowiadanie polskie
(363)
Wychowanie
(277)
Nauczanie
(274)
nauczanie początkowe
(265)
dziecko
(247)
Język polski
(236)
Pedagogika
(227)
Dramat polski
(223)
język polski
(197)
Nauczanie początkowe
(186)
Pamiętniki polskie
(183)
Filozofia
(175)
Wychowanie w rodzinie
(160)
Sienkiewicz, Henryk
(145)
Psychologia
(143)
Szkolnictwo
(135)
Niepełnosprawni
(129)
Sztuka
(129)
Literatura młodzieżowa polska
(128)
Wychowanie przedszkolne
(128)
Nauczyciele
(126)
Pedagogika specjalna
(124)
Powieść francuska
(124)
Prus, Bolesław
(123)
Marksizm-leninizm
(115)
Matematyka
(115)
Żeromski, Stefan
(114)
Młodzież
(113)
matematyka
(113)
Literatura dziecięca polska
(110)
Mowa
(109)
Publicystyka polska
(109)
wychowanie
(107)
Rodzina
(103)
Powieść amerykańska
(100)
Powieść angielska
(98)
Dziecko niepełnosprawne
(93)
Literatura
(91)
Mickiewicz, Adam
(91)
Fizyka
(86)
Słowacki, Juliusz
(85)
literatura polska
(85)
Elektrotechnika
(84)
Osobowość
(83)
Wojna 1939-1945 r.
(83)
pedagogika
(83)
pisanie
(81)
Powieść rosyjska
(80)
Śląsk
(80)
Kultura
(79)
czytanie
(79)
nauczyciele
(79)
Muzyka
(78)
Historia
(77)
Oświata
(77)
Psychoterapia
(77)
Czytanie
(74)
Dziecko upośledzone umysłowo
(73)
Malarstwo polskie
(73)
nauczanie zintegrowane
(73)
Praca
(72)
Orzeszkowa, Eliza
(71)
Uczenie się
(71)
młodzież
(71)
Komputery
(70)
Powieść niemiecka
(70)
Religia
(70)
Gry i zabawy
(68)
Technika
(68)
Warszawa
(68)
Maszyny
(67)
Kraszewski, Józef Ignacy
(65)
Pisanie
(65)
Psychologia wychowawcza
(65)
Socjologia
(64)
Etyka
(63)
Gry edukacyjne
(63)
Młodzież szkolna
(63)
wychowanie w rodzinie
(63)
Gry i zabawy ruchowe
(62)
Lenin, Vladimir Il'i
(62)
Samochody
(62)
Biblioterapia
(61)
Nauka
(61)
Wojsko
(61)
Malarstwo
(59)
Stosunki interpersonalne
(59)
młodzież szkolna
(57)
Nauczanie historii
(56)
Psychologia rozwojowa
(55)
Literatura dziecięca
(54)
Psychologia społeczna
(53)
dziecko upośledzone umysłowo
(53)
szkolnictwo
(53)
89 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38101, W.38102 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Niezbędna pomoc dla studentów kierunków pedagogicznych nauczycieli i innych pracowników oświaty
Streszczenie: Wstęp; 1. Wybrane cytaty z raportów edukacyjnych i prac pedagogicznych; 1.1. Uczyć się, aby być; 1.2. Edukacja narodowym priorytetem; 1.3. Holmes group the tomorrow's teachers; 1.3.1. Główne kierunki doskonalenia systemu edukacji w Polsce; 1.4. Raport na temat polityki edukacyjnych w Polsce, OECD; 1.5. Zalecenie dotyczące sytuacji personelu nauczającego, UNESCO; 1.6. Wincenty Okoń; 1.7. Czesław Kupisiewicz; 1.8. Henryka Kwiatkowska; 1.9. Józef Kuźma; 1.10. Zygmunt Wiatrowski; 1.11. Stefan Wołoszyn; 1.11.1. Nauczyciele nauczycieli (S. Wołoszyn, A. Mońka-Stanikowa, K. Kuligowska, A. A. Kotusiewicz, H. Kwiatkowska); 1.11.2. "Lubelski Rocznik Pedagogiczny" (M. Cackowska, Raport Komisji Wniskowej); 1.11.3. Kształcenie i dokształcanie nauczycieli (A. M. Tchorzewski, B. Ratuś); 1.11.4. System kształcenia i doskonalenia nauczycieli (J. Rutkowiak); 1.11.5. Z pogranicza idei i praktyki edukacji nauczycielskiej (J. Niemiec, B. Golińska, A. Rozłucka); 1.11.6. Niektóre aspekty porównawcze edukacji nauczycielskiej (Z. Łomny, B. Kraus); 1.11.7. Szkoła i nauczyciel a integracja Europy (M. Łobocki, B. Krzesińska); 1.11.8. System pedagogicznego kształcenia, dokształcania i doskonalenia nauczycieli (Z. Żukowska, A. Łukawska, J. Kędzierska, E. Marcjan); 1.11.9. Akademicka edukacja nauczycieli (A. M. Tchorzeski, K. Duraj-Nowakowa, A. Rumiński); 1.11.10. Kształcenie pedagogiczne studentów uniwersytetów i wyższych szkół pedagogicznych (J. Kedzierska, K. Polak, P. Szymanowicz, T. Wojtasińska); 1.11.11. Drogi i bezdroża kształcenia nauczycieli w Polsce (S. Kaczor, Z. Wiatrowski, S. M. Kwiatkowski); 1.11.12. C. Banach, J. Jarowiecki, B. J. Nowecki, Edukacja nauczycielska w uniwersytetach i wyższych szkołach pedagogicznych w roku akademickim 1994/1995, Raport; 1.11.13. System kształcenia pedagogów specjalnych. Ciągłość i możliwości zmian (Z. Sękowska, C. Kossakowski); 1.11.14. Nauczyciel szkoły zawodowej w integrującej się Europie (R. Ossowski, S. Kaczor); 1.11.15. Demokracja a oświata, kształcenie i wychowanie (T. Hejnicka-Brzezwińska, H. Kwiatkowska); 1.11.16. Problemy przygotowania zawodowego nauczycieli w Europie Środkowej (J. Kedzierska, K. Burtny, W. Goriszowski, J. Półturzycki, Z. Żukowska); 1.11.17. Dylematy edukacji zawodowej w końcu XX wieku (F. Szlosek, E. Goźlińska, W. M. Francuz); 1.12. Ryszard Pachociński; 1.13. Tadeusz Wiloch; 1.14. Bogumiła Kwiatkowska-Kowal; 1.15. Allen T. Pearson; 1.16. Jerzy Stochmiałek; 1.17. Czesław Banach; 2. Refleksje i wnioski; Literatura cytowana; Inne prace na temat edukacji nauczycielskiej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39658, W.39907, W.39906, W.39659 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.9273, 9275 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5812 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteczka Edukacyjna / Towarzystwo Edukacyjne Polskie ; Nr 7)
Streszczenie: 1. Wstęp; 2. Wpływ domu rodzinnego na kształtowanie się postawy otwartości dziecka wobec ludzi i świata; 3. Szkoła tradycyjna a nowe potrzeby edukacyjne; 4. Edukacja humanistyczna jako zapotrzebowanie społeczne; 5. Rozwój osobowości jako proces stawania się; 6. Edukacja - wspieranie rozwoju; 7. Ekspresja i aktywność twórcza dziecka; 8. Nowe programy profilaktyczno-wychowawcze; 9. Przyszłość edukacji: edukacja integrująca - konfluentna; 10. Pedagogika Gestalt i uczenia się w wolności a edukacja integrująca; 11. Psychosynteza w edukacji; 12. Edukacja integrująca i nowa wizja edukacji widzialna poprzez psychosyntezę; 13. Streszczenie; 14. Posłowie; 15. Kilka słów o autorce; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39986, W.39987, W.39627, W.39988, W.39628 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Edukacja i wyzwolenie / Krzysztof Blusz. - Wyd. 2. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2000. - 213 s. ; 17 cm.
(Idee - Metody - Inspiracje)
Streszczenie: 1. Blusz K.: Czy dziś znów nie możemy robić tego co chcemy?: 2. Schoenebeck H. von: Z drugiej strony wychowania; 3. Havel V.: Dziecięca rewolucja; 4. Farson R.: I. Polityka dzieciństwa; II. O wynalezieniu dzieci; III. Samostanowienie i podwójne standardy moralności; 5. Holt J.: I. Dziecko jako przedmiot miłości; II. Spojrzenie dorosłych: dzieci jako "wdzięczne stworzonka"; III. Wszyscy potrzebujemy tego, czego potrzebują dzieci; IV. O znaczeniu słowa "prawa"; 6. Freire P.: "Bankowa" koncepcja edukacji jako narzędzie opresji; 7. Rogers C. R.: I. Tworzenie klimatu wolności; II. Metody tworzenia wolności; 8. Bull J.: Kobiety w szkołach wyższych. Opresja i wyzwolenie; 9. Ostermeyer H.: I. Dziecko a prawo; II. Od praw rodzicielskich do obowiązku troski; III. Pomoc i ochrona nieletnich; IV. Od praw dziecka do praw wnuczka;
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40614 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Inspiracje Edukacji Biblioteczka ; Nr 4)
Streszczenie: 1. Blusz K.: Czy dziś znów nie możemy robić tego co chcemy?: 2. Schoenebeck H. von: Z drugiej strony wychowania; 3. Havel V.: Dziecięca rewolucja; 4. Farson R.: I. Polityka dzieciństwa; II. O wynalezieniu dzieci; III. Samostanowienie i podwójne standardy moralności; 5. Holt J.: I. Dziecko jako przedmiot miłości; II. Spojrzenie dorosłych: dzieci jako "wdzięczne stworzonka"; III. Wszyscy potrzebujemy tego, czego potrzebują dzieci; IV. O znaczeniu słowa "prawa"; 6. Freire P.: "Bankowa" koncepcja edukacji jako narzędzie opresji; 7. Rogers C. R.: I. Tworzenie klimatu wolności; II. Metody tworzenia wolności; 8. Bull J.: Kobiety w szkołach wyższych. Opresja i wyzwolenie; 9. Ostermeyer H.: I. Dziecko a prawo; II. Od praw rodzicielskich do obowiązku troski; III. Pomoc i ochrona nieletnich; IV. Od praw dziecka do praw wnuczka;
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37553, W.37554, W.37651 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39021, W.39023 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40794 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38855, W.39687, W.38854 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.23467 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.5909 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.31630 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39924 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; I. Istota uwagi, jej rodzaje i właściwości: 1. Wprowadzenie; 2. Dotychczasowe koncepcje uwagi; 2.1. Koncepcja świadomościowo-wolicjonalna; 2.2. O koncepcjach neurofizjologicznych; 2.3. Koncepcja szkoły L. S. Wygotskiego; 3. Uwaga jako selekcja i ukierunkowanie czynności; 3.1. Podstawy oceny teorii uwagi; 3.2. Główne tezy dotyczące istoty uwag; 3.3. Uwaga a inne mechanizmy regulacyjne; 4. Rodzaje uwagi; 4.1. System rodzajów uwagi; 4.2. Uwaga mimowolna i dowolna; 4.3. Problem uwagi wtórnej; 4.4. Uwaga w zakresie odbioru informacji; 4.5. Uwaga umysłowa; 4.6. Uwaga ruchowa ( manipulacyjna ); 4.7. O innych rodzajach uwagi; 5. Cechy uwagi; 5.1. Zakres ( pojemność, podzielność, głębia ); 5.2. Trwałość i przerzutność; 5.3. Koncentracja; II. O niektórych metodach badania uwagi: 1. Wprowadzenie; 2. O wartości metody obserwacji; 3. Przykłady testów do badania uwagi; 4. Badanie uwagi w procesie czytania i słuchania ze zrozumieniem; 4.1. Testy luk ( wersja wzrokowa i słuchowa ); 4.2. Test cichego czytania ze zrozumieniem; 4.3. Testy czytania selektywnego; 5. Badania uwagi dzieci wstępujących do szkoły; III. O rozwoju uwagi i różnicach indywidualnych: 1. Wprowadzenie; 2. Rozwój uwagi; 2.1. O genezie uwagi. Uwaga w wieku 0-3 lata; 2.2. Uwaga dzieci przedszkolnych; 2.3. Rozwój uwagi w wieku szkolnym; 2.4. O uwadze osób dorosłych; 3. Różnice indywidualne w zakresie uwagi; 3.1. Przykład różnic mimo podobieństwa wyników testowych; 3.2. O podatności uczniów na oddziaływania wychowawcze kształtujące uwagę; 3.3. Przykład obserwacji funkcjonowania uwagi dzieci przedszkolnych; 3.4. Przykład obserwacji funkcjonowania uwagi uczniów klasy III na lekcji matematyki; 3.5. O niektórych typach osób ze względu na uwagę; 3.6. Problem uwarunkowania różnic indywidualnych; IV. O organizowaniu i kształtowaniu uwagi; 1. Wprowadzenie; 2. Organizowanie uwagi uczniów na lekcji; 2.1. Dynamika uwagi w czasie jednostki dydaktycznej; 2.2. O sterowaniu uwagą przez motywację; 2.3. Ogólne zasady sterowania uwagą; 2.4. Potrzeba autoograniczenia uwagi; 2.5. Błędy czynności jako następstwo braku uwagi; 3. Kształtowanie uwagi; 3.1. Kształtowanie uwagi w ujęciu tradycyjnym; 3.2. Ogólne tezy i postulaty; 3.3. Przykłady treningu uwagi; 3.4. Kształtowanie uwagi według metody P. J. Galpierina; V. O uwadze uczniów specjalnej troski; 1. Wprowadzenie; 2. Problem psychologii uczniów nieuważnych; 3. Problemy uwagi przy niektórych typach defektów; 3.1. Specyfika uwagi uczniów upośledzonych umysłowo; 3.2. O uwadze uczniów głuchych; 3.3. O uwadze uczniów z zaburzeniami mowy; VI. Problemy uwagi nauczyciela; 1. Wprowadzenie; 2. O niektórych wymaganiach wobec uwagi nauczyciela; 3. Różnice indywidualne; 4. Potrzeba specyficznej wiedzy i umiejętności; 5. Celowość stosowania ćwiczeń relaksująco-koncentrujących; Zakończenie; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33220 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Słowo wstępne; Część 1. Wprowadzenie w kierunku twórczości: Uwagi wstępne; Rozdział 1. Rozczarowania; 1.1. Kryzys; Tekst uzupełniający 1 - Antypedagogika; 1.2. O brakach dotychczasowej pedagogiki; Tekst uzupełniający 2 - O nową psychologię; Rozdział 2. Potrzeba twórczości i ograniczenia; 2.1. Nowa epoka; 2.2. Potrzeba wiedzy o twórczości; 2.3. Ewolucja poglądów; 2.4. Dysonans; 2.5. Bariery psychiczne i psychospołeczne; 2.5.1. Informacje wstępne. Pojęcie barier; 2.5.2. Rodzaje barier psychicznych; 2.6. Skąd brać ludzi twórczych?; Tekst uzupełniający 3 - O pierwotnej i wtórnej naturze człowieka; Rozdział 3. Krytyka szkoły; Uwagi wstępne; 3.1. Bariery psychospołeczne w strukturach oświatowych; 3.2. Barierogenny charakter kształcenia szkolnego; 3.3. Paradoksy; Tekst uzupełniający 4 - Wyuczona bezradność; Tekst uzupełniający 5 - Pranie mózgów; Rozdział 4. W kierunku psychodydaktyki kreatywności; Uwagi wstępne; 4.1. Dydaktyka odtwórczości; 4.2. Psychodydaktyka kreatywności; 4.3. O istocie twórczości; 4.4. O postawach twórczych; Część 2. Zarys psychodydaktyki kreatywności: Uwagi wstępne; Rozdział 1. O celach kształcenia; 1.1. Informacje ogólne; 1.2. Przykłady nie wykorzystanych możliwości; 1.3. Cele nadrzędne; Tekst uzupełniający 6 - Osoby samorealizujące się; 1.4. Cele etapowe; Rozdział 2. Problemy doboru treści kształcenia; 2.1. Uwagi wstępne; 2.2. Problem roli wiedzy; 2.3. Jaka wiedza?; Tekst uzupełniający 7 - Potrzeba i obawa poznania; Rozdział 3. O nowe spojrzenie na proces kształcenia; 3.1. Uwagi krytyczne; Tekst uzupełniający 8 - O wyobraźni; Tekst uzupełniający 9 - Myślenie konwergencyjne i dywergencyjne; Tekst uzupełniający 10 - O myśleniu intuicyjnym; Tekst uzupełniający 11 - Metafora w myśleniu. O znaczeniu denotacyjnym i konotacyjnym słów; Rozdział 4. O potrzebie nowych zasad dydaktycznych; 4.1. O zasadach dydaktyki klasycznej; 4.2. O dotychczasowych propozycjach; Tekst uzupełniający 12 - Przykład zasad H. Altszullera; 4.3. Propozycja nowych zasad; 4.3.1. Informacje wstępne; 4.3.2. Primum non nocere; 4.3.3. Zasada prognostyczności; 4.3.4. Zasada podmiotowości; 4.3.5. Zasada twórczej aktywności obu podmiotów; Tekst uzupełniający 13 - O możliwościach twórczych dzieci i młodzieży; 4.3.6. Zasada "dopuszczania do głosu niekonwencjonalnych form świadomości"; Tekst uzupełniający 14 - O zmiennych stanach świadomości; Tekst uzupełniający 15 - Wykorzystać inkubację; 4.4. O sprzyjający klimat; Tekst uzupełniający 16 - O klimacie psychospołecznym; Uwagi końcowe; Rozdział 5. Problem metod kształcenia; 5.1. O metodach tradycyjnych; 5.2. O dotychczasowych próbach modernizacji metod nauczania i uczenia się; 5.3. O metody kształcenia kreatywnego; Rozdział 6. O środkach dydaktycznych; 6.1. Uwagi ogólne; 6.2. O podręcznik nowego typu; 6.3. Nieokreśloność zaletą; Rozdział 7. Nauczyciel w nowym systemie; 7.1. Uwagi ogólne; 7.2. Postulaty; Tekst uzupełniający 17 - O twórczości pedagogicznej nauczycieli; Część 3. Aspekty realizacyjne: Wprowadzenie; Rozdział 1. O uczniach kreatywnych; 1.1. Wstęp; 1.2. O tzw. dzieciach cudownych; 1.3. Dzieci uzdolnione; 1.4. Uczniowie kreatywni; Tekst uzupełniający 18 - O niektórych cechach dzieci zdolnych; Rozdział 2. Diagnozowanie zdolności i postaw twórczych uczniów; 2.1. Wprowadzenie; 2.2. O wartości obserwacji; Tekst uzupełniający 19 - Jaka szkoła?; 2.3. O badaniach testowych; 2.3.1. Prezentacja wybranych zadań testowych; 2.3.1.1. Zadania do badania wyobraźni i myślenia dywergencyjnego; 2.3.1.2. O sposobach oceniania; 2.4. O innych metodach i technikach diagnozowania zdolności i postaw twórczych; 2.5. Uwagi końcowe; Rozdział 3. Problemy kształtowania umiejętności i postaw twórczych; 3.1. Wprowadzenie; 3.1.1. Uwagi wstępne; 3.1.2. Ogólne pojęcie i rodzaje treningów twórczości; 3.2. Trening instrumentalny; 3.2.1. Informacje ogólne; 3.3. Opanowywanie sposobów rozwiązywania problemów twórczych; 3.3.1. Zasady, metody i techniki czynności kreatywnych; 3.3.2. Brainstorming; 3.3.3. Synektyka; 3.3.4. Analiza morfologiczna; 3.4. Trening osobowości; 3.5. W kierunku abarietyki; 3.5.1. Informacje wprowadzające; 3.5.2. O treningu z pozycji abarietyki; 3.5.2.1. Zasady ogólne; 3.5.2.2. Doświadczenia ujawniające bariery; 3.5.2.3. Ćwiczenia w rozwiązywaniu problemów fantastycznych; 3.6. Propozycja metody nauczania czytania i pisania; 3.6.1. Krytycznie o dotychczasowych metodach nauczania i pisania; 3.6.2. Prezentacja podstawowych zasad nowego modelu nauczania czytania i pisania; 3.6.3. Problemy realizacyjne; Tekst uzupełniające 20 - Mity na temat szkodliwości wczesnego uczenia dzieci czytania; 3.7. Problemy form organizacyjnych oraz efektów kształcenia; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38636, W.38632, W.38634, W.38633 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.36606 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39130, W.39129 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38597, W.38596 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39310, W.39311 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej