Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(28)
Forma i typ
Książki
(28)
Publikacje naukowe
(9)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Publikacje fachowe
(4)
Poradniki i przewodniki
(2)
Dostępność
dostępne
(25)
wypożyczone
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(28)
Autor
Paszkiewicz Aneta
(3)
Liberska Hanna
(2)
Peplińska Aleksandra
(2)
Pomirska Zofia
(2)
Rostowska Teresa
(2)
Wójtowicz-Szefler Małgorzata
(2)
Anna Jarmołowska
(1)
Augustynek Andrzej
(1)
Basińska Małgorzata
(1)
Bereza Bernarda
(1)
Borycka-Biernat Danuta
(1)
Braun-Gałkowska Maria
(1)
Brzuzy Grzegorz
(1)
Błażek Magdalena
(1)
Chojak Małgorzata
(1)
Chęć Magdalena
(1)
Czerw-Bajer Monika
(1)
Duda Wioleta
(1)
Dąbrowska-Wnuk Marianna
(1)
Elżanowska Hanna
(1)
Filip Agnieszka
(1)
Gasiul Henryk
(1)
Grzankowska Izabela
(1)
Gwiazdowska-Stańczak Sylwia
(1)
Harwas-Napierała Barbara
(1)
Hay Dale F
(1)
Jakoniuk-Diallo Anna
(1)
Jastrzębski Mateusz
(1)
Kalus Alicja
(1)
Kania Iwona
(1)
Kaźmierczak Maria
(1)
Kozak Stanisław
(1)
Krok Ewa
(1)
Kubiak Hanna
(1)
Kukla Daniel
(1)
Leksy Karina
(1)
Lewandowska-Walter Aleksandra
(1)
Litwińska Katarzyna
(1)
Majewska Ewa
(1)
Malina Alicja
(1)
Michałek Justyna
(1)
Nurczyk Danuta
(1)
Ogińska-Bulik Nina
(1)
Pastwa-Wojciechowska Beata
(1)
Połomski Piotr
(1)
Pędziwiatr Henryk
(1)
Skrzypińska Katarzyna
(1)
Stempnakowski Zbigniew
(1)
Strzelczyk-Muszyńska Dorota
(1)
Szmalec Jacek
(1)
Szurowska Beata
(1)
Walęcka-Matyja Katarzyna
(1)
Widera-Wysoczańska Agnieszka
(1)
Wieczór Elżbieta
(1)
Wołosik Anna
(1)
Zadworna-Cieślak Magdalena
(1)
Łodygowska Ewa
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(22)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(20)
Kraj wydania
Polska
(28)
Język
polski
(28)
Odbiorca
Psycholodzy
(5)
Nauczyciele
(4)
Szkoły wyższe
(4)
Rodzice
(3)
Pedagodzy
(2)
Fizjoterapeuci
(1)
Logopedzi
(1)
Oligofrenopedagodzy
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Rehabilitanci
(1)
Studenci
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Wychowawcy
(1)
Temat
Rodzina
(6)
Wychowanie w rodzinie
(6)
Młodzież
(5)
Dziecko
(4)
Chorzy w rodzinie
(3)
Dzieci
(3)
Jakość życia
(3)
Psychologia
(3)
Czytanie
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Małżeństwo
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Pisanie
(2)
Przemoc w szkole
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Socjologia rodziny
(2)
Uczniowie
(2)
Agresywność
(1)
Algorytmy
(1)
Anoreksja
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Czytanie ze zrozumieniem
(1)
Diagnoza
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Dojrzewanie
(1)
Doradztwo zawodowe
(1)
Drugoroczność
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Emigracja zarobkowa
(1)
Empatia
(1)
Eurosieroctwo
(1)
Globalizacja
(1)
Gniew
(1)
Grafomotoryka
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Integracja sensoryczna
(1)
Język polski
(1)
Klasa szkolna (socjologia)
(1)
Klimat szkoły
(1)
Kompetencje emocjonalne
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Konkubinat
(1)
Kultura masowa
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Migracje
(1)
Molestowanie seksualne
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Mózg
(1)
Nauczanie
(1)
Nałóg
(1)
Neuropsychologia
(1)
Niemowlę
(1)
Ojcostwo
(1)
Osobowość
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Oszustwo szkolne
(1)
Poczucie winy
(1)
Pomieszczenia dydaktyczne
(1)
Poradnictwo zawodowe
(1)
Postawy
(1)
Praca
(1)
Programowanie (informat.)
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Psychologia rodziny
(1)
Regulamin szkolny
(1)
Rodzicielstwo
(1)
Rodzina zastępcza
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Rozwój dziecka
(1)
Rozwój emocjonalny
(1)
Rozwój psychiczny
(1)
Rozwój społeczny
(1)
Ryzyko dysleksji
(1)
Rzeczywistość wirtualna
(1)
Sieroctwo społeczne
(1)
Socjologia
(1)
Społeczeństwo konsumpcyjne
(1)
Sprawności motoryczne
(1)
Sprawność motoryczna
(1)
Sprawność psychomotoryczna
(1)
Stres
(1)
Styl życia
(1)
Szkolnictwo
(1)
Terapia sensoryczna
(1)
Testy psychologiczne
(1)
Trening grupowy (psychologia)
(1)
Trudności wychowawcze
(1)
Uczenie się
(1)
Uczucia
(1)
Wagary
(1)
Wartość
(1)
Wczesna interwencja
(1)
Wybór zawodu
(1)
Zaangażowanie szkolne
(1)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(1)
Zaburzenia rozwoju dziecka
(1)
Zachowania prozdrowotne
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Opracowanie
(5)
Podręcznik
(4)
Poradnik
(3)
Scenariusz zajęć
(3)
Monografia
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Karty pracy ucznia
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Prace zebrane [Typ publikacji]
(1)
Raport z badań
(1)
Recenzja naukowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(12)
Edukacja i pedagogika
(9)
Socjologia i społeczeństwo
(7)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(6)
Medycyna i zdrowie
(2)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
28 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Engram)
Publikacja ma wspierać nauczycieli, doradców zawodowych, psychologów, pedagogów oraz trenerów, chcących w systematyczny sposób pracować z uczniami, w szczególności w ramach obligatoryjnych dla szkoły i kierowanych do uczniów działań doradczych. Działania te dotyczą pomocy uczniom w procesie rozwoju, istotnych z punktu widzenia rynku pracy, kompetencji społecznych oraz przygotowaniu uczniów do samodzielnego projektowania własnej kariery edukacyjnej i zawodowej. (Nota wydawcy).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44158 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43139 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43350 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Książka ukazuje przemiany, jakie dokonały się w podejściu do nauczania ucznia niepełnosprawnego i całym systemie kształcenia zgodnym z ideą społecznej integracji. Autorzy wskazują, jak ważne jest odchodzenie od medycznego modelu niepełnosprawności skoncentrowanego na patologii i deficytach na rzecz ujęć społeczno-rozwojowych, poszukiwania mocnych stron osoby niepełnosprawnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44159 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Treści zawarte w monografii pozwalają poznać i zrozumieć rzeczywistość (w tym rzeczywistość świata wirtualnego), w której żyją dorastający oraz wpływy społeczno-kulturowe determinujące ich codzienne funkcjonowanie i w znacznym stopniu wpływające na proces socjalizacji młodego pokolenia. Istotnym elementem opracowania jest ukazanie problemów zdrowia fizycznego i psychospołecznego dotykających współczesną młodzież, a w znacznym stopniu wynikających ze stylu życia i warunków szeroko rozumianego środowiska ich życia, w tym dominacji aktualnych trendów (pop)kulturowych. Stąd też tak podkreślana w monografii potrzeba realizacji edukacji zdrowotnej, która wydaje się koniecznością wobec wielu nowych zagrożeń zdrowia i bezpieczeństwa dzieci i młodzieży.
Spis treści: Wstęp Rozdział 1. Zdrowotne konsekwencje przemian społeczno-kulturowych w zglobalizowanym świecie 1.1. Pojęcie globalizacji w świetle literatury przedmiotu 1.2. Globalizacja i migracja a ryzyko chorób zakaźnych 1.3. Wpływ globalizacji kulturowej na zdrowie jednostki 1.4. Nierówności w zdrowiu i „społeczeństwo ryzyka” a stres i zdrowie 1.5. Edukacja zdrowotna narzędziem budowania świadomości zdrowotnej w zglobalizowanym świecie Rozdział 2. Globalny nastolatek wobec wartości 2.1. Zglobalizowany nastolatek 2.2. Pojęcie wartości w naukach społecznych 2.3. Wartości w życiu młodzieży w świetle badań 2.4. Kultura popularna jako nośnik wartości – podsumowanie Rozdział 3. W sidłach konsumpcji – znaczenie mody i konsumpcji dla zdrowia i jakości życia młodego pokolenia 3.1. Społeczeństwo konsumpcyjne 3.2. Tożsamość współczesnego konsumenta – wybrane typologie 3.3. Magia zakupów 3.4. W niewoli wolnego wyboru – konsumenckie dylematy 3.5. Znaczenie kultury konsumpcji dla relacji międzyludzkich i wychowania 3.6. „Ometkowany styl życia” 3.7. Wychowanie do konsumpcji Rozdział 4. Nowe media a styl i jakość życia współczesnych nastolatków 4.1. Nowe media – wyjaśnienia terminologiczne 4.2. Media cyfrowe w życiu globalnego nastolatka 4.3. Internet i telefon komórkowy – atrybuty współczesnej młodzieży 4.4. Technologie informacyjno-komunikacyjne – możliwości i zagrożenia zdrowotne 4.5. Problem uzależnień od mediów cyfrowych 4.6. Inne zagrożenia związane z korzystaniem ze współczesnej technologii cyfrowej 4.7. Nowoczesne media cyfrowe jako wyzwanie wychowawcze i edukacyjne Rozdział 5. Pokolenie „lubię to”, czyli ekshibicjonizm społeczny w wirtualnym świecie 5.1. Nic do ukrycia? 5.2. Portal społecznościowy jako przestrzeń autopromocji 5.3. Czy liczba lajków i znajomych ma znaczenie? 5.4. Tendencje narcystyczne użytkowników social media 5.5. Jasne i ciemne strony internetowego ekshibicjonizmu 5.6. Internetowy ekshibicjonizm dorastających 5.7. Umiar i rozwaga, czyli refleksje końcowe Rozdział 6. Somatyzacja tożsamości – konsekwencje psychospołeczne i zdrowotne 6.1. Status ciała we współczesnej kulturze zachodniej 6.2. „Jestem tym, jak wyglądam”, czyli ciało = tożsamość 6.3. Piętno nieadekwatnego wyglądu 6.4. Znaczenie atrakcyjnego ciała w procesie dojrzewania 6.5. Dysmorfofobia i zaburzenia zachowania związane z ciałem 6.6. Tożsamość to nie tylko ciało – uwagi końcowe Rozdział 7. Seksualizacja kultury współczesnej – znaczenie dla funkcjonowania młodzieży 7.1. Kultura popularna i przekazy medialne jako źródło seksualizacji życia 7.2. Koniec wieku niewinności? 7.3. Seksualizacja dziewcząt 7.4. Konsekwencje zjawiska seksualizacji kultury dla współczesnej młodzieży 7.5. Czy i w jaki sposób przeciwdziałać skutkom postępującej seksualizacji kultury? Rozdział 8. Zdrowie, kształcenie i wychowanie (pop)nastolatków – perspektywa edukacyjna 8.1. Dryfujący w popkulturze – czy to obraz współczesnego nastolatka? 8.2. Wychowanie w popkulturze – perspektywa pedagogiczna 8.3. Zdrowie i edukacja zdrowotna w popkulturze Zakończenie, w którym o potrzebie edukacji zdrowotnej w popkulturowym świecie Bibliografia Netografia Aneks. Edukacja zdrowotna w podstawie programowej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W.44126 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43540 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Książka poświęcona jest problematyce małżeństwa i rodziny. Jest to obszar nauki, który w ostatnich latach wzbudza coraz większe zainteresowanie specjalistów różnych dziedzin (psychologów, socjologów, pedagogów, lekarzy) i rozwija się bardzo dynamicznie. W obszarze psychologii małżeństwa i rodziny wyłaniają się nowe koncepcje i modele, a wyniki badań dostarczają podstaw do formułowania nowych hipotez badawczych i wytyczają nowe kierunki badań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44162 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Engram)
Forma i typ
Temat
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43539 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Kariera szkolna uczniów z ADHD / Aneta Paszkiewicz. - Warszawa : Difin, 2012. - 239 s. : il. ; 24 cm.
(Engram)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43541 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Publikacja ma na celu wskazanie trudności, jakie mogą pojawić się na gruncie klasy szkolnej oraz sposobów działań, jakie mogą podjąć nauczyciele w celu ich wyeliminowania. Omówiono w niej zagadnienia związane m.in. z: niezdyscyplinowaną klasą, agresją i przemocą w klasie, niską motywacją do nauki, niepowodzeniami w szkole, wagarami, mobbingiem elektronicznym oraz z uczniami różniącymi się kulturowo i językowo.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44074 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Książka ma służyć upowszechnieniu wiedzy na temat mechanizmów czytania, trudności związanych z opanowywaniem tej umiejętności oraz optymalizacji procesu dydaktycznego odnoszącego się do efektywnego nauczania czytania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44166 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43271, W.43272 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdział 1. Małżeństwo podstawą życia rodzinnego 1. Genetyczno-ewolucyjne podejście do małżeństwa i rodziny Jan Rostowski 2. Neuropsychologiczne podłoże funkcjonowania związku małżeńskiego Jan Rostowski, Teresa Rostowska 3. Małżeństwo w percepcji młodych Polaków Mieczysław Plopa 4. Jakość małżeństw poprzedzonych kohabitacją Iwona Janicka 5. Percepcja relacji małżeńskich i poziom empatii partnerów a jakość życia Maria Kaźmierczak, Teresa Rostowska 6. Rozwiązywanie konfliktów z partnerem a wzory relacji z rodzicami Dorota Kuncewicz Rozdział 2. Zdrowotne aspekty życia rodzinnego 1. Izolacja społeczna osób po urazie mózgu Maria Pąchalska, Leszek Buliński, Ryszard Makarowski 2. Rehabilitacja poznawcza opiekunów pacjentów po urazie mózgu Mariola Bidzan, Anna Rasmus 3. Wsparcie społeczne, radzenie sobie ze stresem osób dorosłych z mózgowym porażeniem dziecięcym o różnym zakresie niepełnosprawności Dominika Kurpiel 4. Zachowania problemowe dorosłych dzieci z niepełnosprawnością intelektualną a jakość życia ich rodzin Ewa Zasępa 5. Znaczenie rodziców w kształtowaniu dojrzałości młodzieży niepełnosprawnej do wyboru zawodu Mariola Wolan-Nowakowska 6. Skala oceny SNAP-IV w diagnozie dzieci z nadpobudliwością psychoruchową i deficytem uwagi Magdalena Kamińska Rozdział 3. Aktywność zawodowa w kontekście życia rodzinnego 1. Struktura rodziny a adaptacja zawodowa nauczycieli Grażyna Poraj 2. Wpływ aktywności zawodowej na poziom samooceny kobiet posiadających rodzinę Małgorzata Kłosińska 3. Relacje w rodzinie generacyjnej osób uzależnionych od pracy Aleksandra Lewandowska-Walter, Kamila Wojdyło 4. Mobbing – zagrożenie dla rodziny – zagrożenie dla jakości życia Monika Miedzik 5. Konflikt i facylitacja jako mechanizmy wzajemnych oddziaływań pracy i rodziny – analiza różnic płciowych Bogusława Lachowska Rozdział 4. Komunikaty z badań 1. Poziom jakości życia u rodziców osób chorych psychicznie Anna Szeniman-Łysak 2. Postawy rodziców wobec dziecka niepełnosprawnego a poziom jakości życia małżeńskiego Alicja Lewandowska
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44168 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Anoreksja w rodzinie / Beata Szurowska. - Warszawa : Difin, 2011. - 188 stron : ilustracje ; 23 cm.
(Engram)
Problematyce zaburzeń odżywiania poświęcono niewiele miejsca w literaturze pedagogicznej. Odczuwalny brak badań pedagogicznych i pogłębionych analiz naukowych, odnoszących się do czynnika rodzinnego w procesie powstawania, rozwoju i leczenia anoreksji, stał się podstawowym wyznacznikiem dla przeprowadzenia badań i napisania tej książki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44164 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Agnieszka Widera-Wysoczańska znana autorka opracowań poświęconych przemocy, traumie, pomocy psychologicznej udzielanej ofiarom i sprawcom i pokrewnym im zjawiskom ( ) przygotowała nową książkę dotyczącą przemocy ( ) rozpatrywanej z perspektywy pokoleniowej. Przemoc - groźne społecznie zjawisko - ma dobre w społeczeństwie patriarchalnym warunki do rozwoju. Nie dość, że natrafia na ukrytą akceptację niektórych instytucji społecznych, to jeszcze jest dzięki nim przekazywana z pokolenia na pokolenie. Ten punkt widzenia wyróżnia recenzowaną pracę wśród wielu dobrych pozycji, również poświęconych przemocy, ponieważ opisuje ją łącznie z elementem ją utrwalającym, czyli z cyklem transgeneracyjnym. Opisywanie przemocy przez pryzmat przyczyn (elementów ją poprzedzających), charakteru (elementów wyjaśniających jej przebieg) i skutków (elementów po niej następujących) czyni przekaz kompletnym, logicznym i łatwo przyswajalnym.Powstała pozycja nieprzeciętna, niebanalna, starannie przemyślana, oparta na rzetelnie udokumentowanej wiedzy i na twórczej jej interpretacji. Niektóre rozdziały są wręcz unikalne, nowatorskie. Książka, którą należy zaliczyć do kategorii raczej książek naukowych niż popularyzatorskich, a jednocześnie dostępna dla szerokiego kręgu odbiorców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44161 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Spis treści : Wstęp Rozdział 1. Założenia integracji sensorycznej – Magdalena Kaczyńska, Julia Mizgała Rozdział 2. Niepokojące zachowania uczniów jako następstwo zaburzeń integracji sensorycznej – Beata Szewc Rozdział 3. Przykłady zaburzeń integracji sensorycznej w szkole. Z obserwacji nauczyciela praktyka – Edyta Specjał Rozdział 4. Zaburzenia integracji sensorycznej wśród dzieci – narastający problem kliniczny i społeczny – Aneta Klimberg, Jerzy T. Marcinkowski, Agnieszka Paczkowska, Jacek Szmalec Rozdział 5. Istota zaburzenia przetwarzania słuchowego – problem zdrowotny i pedagogiczny – Agnieszka Paczkowska Rozdział 6. Rozwijanie sprawności motorycznej, manualnej i grafomotoryki dziecka. Sprawność grafomotoryczna dziecka jako wyznacznik czytelności pisma – Elżbieta Wieczór Rozdział 7. Diagnoza sprawności manualnej i grafomotorycznej u dzieci w wieku przedszkolnym na podstawie badań empirycznych – Elżbieta Wieczór Rozdział 8. Trudności w czytaniu, pisaniu i wypowiedziach o podłożu sensorycznym i motorycznym we wczesnej edukacji – analiza przypadków (badania podłużne) – Elżbieta Wieczór Rozdział 9. Poziom samodzielności u dzieci w wieku przedszkolnym w obszarze motoryki i samoobsługi jako wskaźnik rozwoju – badania empiryczne – Elżbieta Wieczór Rozdział 10. Lateralizacja w procesie integracji sensorycznej – przykłady zaburzeń – Agnieszka Paczkowska, Jacek Szmalec, Elżbieta Wieczór Rozdział 11. Znaczenie dotyku w rozwoju małego dziecka – masaż jako najstarsza i najdoskonalsza forma komunikowania się z dzieckiem – Agnieszka Paczkowska, Jacek Szmalec Rozdział 12. Wzrok w integracji sensorycznej. dysfunkcje wzroku a rozwój motoryczny i sensoryczny dziecka – Grzegorz Brzuzy Rozdział 13. Orientacja przestrzenna i poruszanie się osób niewidomych – Grzegorz Brzuzy Rozdział 14. Nieprawidłowe przetwarzanie wzrokowe a zaburzenia integracji sensorycznej u dzieci w wieku 7–11 lat z problemami szkolnymi – Agnieszka Paczkowska, Jacek Szmalec Na zakończenie Słowniczek pojęć w obszarze integracji sensorycznej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44136 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
W książce zostały przedstawione w przystępnej formie pro­blemy przemocy ze względu na płeć w relacjach rówieśniczych, zjawiska uznawanego w wielu krajach za społeczny problem. W Polsce rówieśnicza agresja seksualna nie jest postrzegana jako zjawisko szczególne i odrębne, nie doczekała się, jak dotąd, należytego opracowania, nie ma też własnej nazwy. Stąd zawarta już w tytule propozycja, aby niewłaściwe zachowania o charakterze seksualnym w grupie rówieśniczej opisywać terminem „napastowanie seksualne”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44167 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Spis treści: Wstęp 1. Pojęcie diagnozy – zagadnienia terminologiczne 1.1. Diagnoza jako proces i jako rezultat tego procesu 1.2. Rodzaje diagnoz z uwagi na cel badania 1.2.1. Diagnoza profilaktyczna (przesiewowa) 1.2.2. Diagnoza pogłębiona (funkcjonalna) 1.2.3. Diagnoza różnicowa (klasyfikacyjna, kliniczna) 1.3. Etapy procesu diagnozowania 1.3.1. Model teoretyczny procesu diagnostycznego 1.3.2. Implikacje praktyczne 1.3.2.1. Etap prediagnostyczny 1.3.2.2. Etap badania diagnostycznego (identyfikacji) – rozpozna-nie problemu, planowanie diagnozy oraz badanie 1.3.2.3. Etap wyjaśniania i opiniowania (orzekania) 1.3.2.4. Etap interwencji 1.3.2.5. Ocena efektów interwencji (rediagnoza) Literatura polecana 2. Wprowadzenie w problematykę rozwoju małego dziecka 2.1. Pytania ułatwiające zrozumienie rozwoju małego dziecka 2.2. Założenia dotyczące rozwoju psychicznego małych dzieci jako podstawa diagnozy Literatura polecana 3. Warunki skutecznych działań diagnostycznych i prognostycznych 3.1. Podstawowe zasady diagnozowania 3.2. Warunki fizyczne – pomieszczenie i wyposażenie 3.3. Warunki psychiczne leżące po stronie dziecka – czynniki pozwalające na zaprezentowanie przez dziecko jego rzeczywistych możliwości 3.4. Warunki związane z relacjami społecznymi 3.5. Kompetencje osoby prowadzącej diagnozę Literatura polecana 4. Wybrane metody diagnozowania rozwoju w pierwszych latach życia 4.1. Ilościowe czy jakościowe techniki zbierania i analizy danych? 4.2. Wywiad rozwojowy 4.2.1. Wyjaśnienia terminologiczne 4.2.2. Wskazówki praktyczne związane z prowadzeniem wywiadu 4.2.3. Najczęstsze błędy i ograniczenia w trakcie prowadzenia wywiadu 4.3. Obserwacja 4.3.1. Wyjaśnienia terminologiczne 4.3.2. Wskazówki praktyczne do przeprowadzenia obserwacji małego dziecka 4.3.3. Co można obserwować 4.3.4. Najczęstsze błędy podczas prowadzonej obserwacji Literatura polecana 5. Interdyscyplinarny charakter diagnozy 5.1. Kontakt z rodzicami/opiekunami małego dziecka – diagnoza środowiska rodzinnego 5.2. Współpraca z innymi specjalistami oraz poradniami i placówkami diagnozującymi małe dziecko 5.3. Znaczenie diagnozy rozwoju dziecka i jego rodziny dla celów programu Wczesnego Wspomagania Rozwoju 5.4. Co w praktyce oznacza WWR? Przykładowa ścieżka dostępu do diagnozy małego dziecka
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44140 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Diagnozowanie rozwoju małego dziecka. Cz. 2 / Małgorzata Wójtowicz-Szefler. - Warszawa : Difin, 2020. - 244, [1] strona : wykres ; 23 cm.
(Engram)
Spis treści: Wstęp Rozdział 1. Jakościowe czy ilościowe metody badania rozwoju małego dziecka? 1.1. Eklektyczny model diagnozy małego dziecka 1.2. Jakie wymagania powinien spełniać test psychometryczny? 1.2.1. Rzetelność testu 1.2.2. Trafność testu 1.2.3. Standaryzacja testu 1.2.4. Normalizacja testu 1.3. Czy diagnoza psychometryczna jest niezbędna w badaniu małego dziecka? Literatura polecana Rozdział 2. Opis wybranych narzędzi i metod do badania małego dziecka 2.1. Standaryzowane narzędzia do badania małych dzieci 2.1.1. Aktualne testy do badania ogólnego poziomu rozwoju lub inteligencji dziecka 2.1.1.1. Międzynarodowa Wykonaniowa Skala Leitera – wydanie 3 (Leiter-3) 2.1.1.2. Skale Inteligencji Stanford-Binet. Edycja Piąta (SB5) 2.1.1.3. Skale Inteligencji i Rozwoju dla Dzieci w Wieku Przedszkolnym (IDS-P) 2.1.1.4. Neutralny Kulturowo Test Inteligencji Cattella – Wersja 1 (CFT 1-R) 2.1.1.5. Dziecięca Skala Rozwojowa (DSR) 2.1.1.6. Test Matryc Progresywnych Ravena w Wersji Kolorowej (TMK) 2.1.2. Testy rozwoju językowego 2.1.2.1. Inwentarze Rozwoju Mowy i Komunikacji (IRMIK) 2.1.2.2. Test Rozwoju Językowego (TRJ) 2.1.2.3. Test Słownikowy dla Dzieci (TSD) 2.1.2.4. Obrazkowy Test Słownikowy – Rozumienie (OTSR) 2.1.3. Do badania rozwoju społeczno-emocjonalnego 2.1.3.1. Skala Rozwoju Emocjonalnego dzieci w wieku 3–6 lat (SkaRE) 2.1.3.2. Narzędzia do diagnozy funkcjonowania społeczno-emocjonalnego dziecka w wieku od 1,5 do 5,5 lat 2.1.4. Inne standaryzowane narzędzia do badania małych dzieci 2.1.4.1. System Oceny Zachowań Adaptacyjnych ABAS-3. Wydanie 3 2.1.4.2. Karty Oceny Rozwoju Psychoruchowego (KORP) 2.1.4.3. Sortowanie Kart dla Dzieci (SKD) 2.1.4.4. Protokół Obserwacji do Diagnozowania Zaburzeń ze Spektrum Autyzmu (ADOS-2) 2.1.4.5. Zestaw Kwestionariuszy do Diagnozy Autyzmu (ASRS) 2.1.4.6. Profil Sensoryczny Dziecka (PSD) 2.2. Niestandaryzowane narzędzia do badania małego dziecka 2.2.1. Krótka Skala Rozwoju Dziecka (KSRD) 2.2.2. Rozwojowa Skala Obserwacyjna 2.2.3. Kwestionariusz Rozwoju Sensomotorycznego 2.2.4. Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa (MFDR) 2.2.5. Karty Diagnozy. 10 etapów rozwoju dziecka od 4. do 36. miesiąca życia 2.2.6. Profil Psychoedukacyjny (PEP-R) 2.2.7. Test Apercepcji Tematycznej dla Dzieci (CAT-A – Wersja z Postaciami Zwierząt, CAT-H – Wersja z Postaciami Ludzi) 2.2.8. Skala Oceny Zachowania Noworodka (NBAS) 2.3. Krótka prezentacja nieaktualnych metod diagnozy małego dziecka Rozdział 3. Zapowiedzi nowych testów i metod do badania małego dziecka 3.1. Zapowiedzi z Pracowni Testów Psychologicznych Polskiego Towarzystwa Psychologicznego w Warszawie 3.2. Zapowiedzi z Pracowni Testów Psychologicznych i Pedagogicznych w Gdańsku 3.3. Projekty badawcze dotyczące opracowania nowych narzędzi diagnostycznych do wykorzystania w poradniach psychologiczno-pedagogicznych Załącznik Przykładowa opinia o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju przygotowana na podstawie badania wybranymi narzędziami diagnostycznymi
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44141 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
W monografii, opartej na najnowszej literaturze, dokonano przeglądu kluczowych koncepcji wyjaśniających zachowania związane ze zdrowiem, przedstawiono uwarunkowania zachowań zdrowotnych z uwzględnieniem rodzinnych i podmiotowych czynników wpływających na podejmowane zachowania. Książka zawiera również wyniki badań przeprowadzone na grupie nastolatków i ich rodziców. Analizowano w nich wpływ wybranych czynników rodzinnych i podmiotowych na kształtowanie się zachowań zdrowotnych młodzieży. Integralną częścią publikacji jest propozycja założeń programu profilaktycznego, opracowanego na bazie uzyskanych wyników, kierowanego zarówno do młodych ludzi, jak i ich rodziców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44163 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej