Skałbania Barbara
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Dostępność
dostępne
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(3)
Autor
Sienkiewicz Henryk
(140)
Prus Bolesław
(101)
Żeromski Stefan
(101)
Mickiewicz Adam
(92)
Orzeszkowa Eliza
(79)
Skałbania Barbara
(-)
Krzyżanowski Julian
(60)
Słowacki Juliusz
(59)
Suchodolski Bogdan
(58)
Kraszewski Józef Ignacy
(57)
Lenin Włodzimierz
(54)
Dąbrowska Maria
(50)
Okoń Wincenty
(50)
Lenin W. I
(48)
Bogdanowicz Marta
(45)
Kolberg Oskar. Dzieła wszystkie
(45)
Kolberg Oskar
(44)
Wyka Kazimierz
(44)
Kupisiewicz Czesław
(42)
Wyspiański Stanisław
(41)
Żeleński Tadeusz (Boy)
(39)
Markiewicz Henryk
(35)
Witwicki Władysław
(35)
Iwaszkiewicz Jarosław
(34)
Pigoń Stanisław
(34)
Śliwerski Bogusław
(34)
Kotarbiński Tadeusz
(33)
Pieter Józef
(32)
Rocławski Bronisław
(32)
Szekspir William
(32)
Fredro Aleksander
(30)
Nałkowska Zofia
(30)
Reymont Władysław St
(30)
Nowacki Tadeusz
(29)
Krasiński Zygmunt
(28)
Parandowski Jan
(28)
Szuman Stefan
(28)
Morcinek Gustaw
(27)
Sieroszewski Wacław
(27)
Conrad Joseph
(26)
Doroszewski Witold
(26)
Włodarski Ziemowit
(26)
Jałowiec Magdalena
(25)
Juszczyk Stanisław
(25)
Jastrun Mieczysław
(24)
Orkan Władysław
(24)
Wołoszynowa Lidia
(24)
Zapolska Gabriela
(24)
Brandys Kazimierz
(23)
Marks Karol
(23)
Prus Bolesław (Aleksander Głowacki)
(23)
Suchodolski Bodgan
(23)
Tuwim Julian
(23)
Korczak Janusz
(22)
Piszczek Maria
(22)
Zieliński Bronisław
(22)
Łobocki Mieczysław
(22)
Bunsch Karol
(21)
Kieniewicz Stefan
(21)
Kruszewski Krzysztof
(21)
Kujawa Ewa
(21)
Kurzyna Maria
(21)
Libera Zdzisław
(21)
Paszkowski Józef
(21)
Staff Leopold
(21)
Tatarkiewicz Władysław
(21)
Tomaszewski Tadeusz
(21)
Konopnicka Maria
(20)
Kozakiewicz Mikołaj
(20)
London Jack
(20)
Manteuffel Tadeusz
(20)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(20)
Szewczuk Włodzimierz
(20)
Wasilewska Wanda
(20)
Wyczesany Janina
(20)
Budzyk Kazimierz
(19)
Lem Stanisław
(19)
Molier
(19)
Pilecka Władysława
(19)
Szancer Jan Marcin
(19)
Żabiński Jan
(19)
Żukrowski Wojciech
(19)
Auderska Halina
(18)
Balzac [Honoré de]
(18)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(18)
Jakubowski Jan Zygmunt
(18)
Kallenbach Józef
(18)
Kasprowicz Jan
(18)
Kurdybacha Łukasz
(18)
Matuszewski Ryszard
(18)
Norwid Cyprian Kamil
(18)
Semadeni Zbigniew
(18)
Skorupka Stanisław
(18)
Stankowski Adam
(18)
Szewczyk Wilhelm
(18)
Andrzejewski Jerzy
(17)
Arnold Stanisław
(17)
Baley Stefan
(17)
Bleja-Sosna Barbara
(17)
Górski Konrad
(17)
Jasienica Paweł
(17)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(1)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
Diagnoza logopedyczna
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Poradnictwo zawodowe
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Terapia logopedyczna
(1)
Wychowanie
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
3 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: WstępU2009U2009 U2009U2009U2009U2009U2009U2009 Część 1 Diagnoza i terapia – konteksty logopedyczne, medyczne i psychologiczne Zbigniew Tarkowski, Ewa Humeniuk Diagnoza logopedyczna – interdyscyplinarna czy logopedyczna?U2009U2009 U2009U2009 Marta Korendo Diagnoza zespołu Aspergera w ujęciu nowych rozwiązań prawnychU2009U2009 Małgorzata Rutkiewicz-Hanczewska Pierwotna afazja postępująca Międzynarodowe kryteria diagnozyU2009U2009 Ewa Humeniuk, Zbigniew Tarkowski Zaburzenia oddychania u osób jąkających się – konieczność diagnozy i terapii U2009 Jagna Czochańska-Kruk Dzieci z padaczką w obszarze działań logopedyU2009U2009 Iwona Palicka Współpraca psychologa i logopedy w diagnostyce zaburzeń poznawczych i komunikacyjnych dzieci z FASD. „Czy słyszysz to, co ja widzę?” – implikacje teoretyczne, doświadczenie własneU2009U2009 Ewa Kaptur, Jolanta Sławek O interdyscyplinarnej współpracy logopedy z innymi specjalistami (na przykładzie Centrum Uśmiechu Dziecka – Montessori w Poznaniu)U2009U2009 Dorota Lipiec, Izabela Więcek-Poborczyk, Agnieszka Woźniak Stan wiedzy z zakresu profilaktyki logopedycznej rodziców dzieci w wieku przedszkolnymU2009U2009 Andrzej Gretkowski Problemy psychoonkologiczne chorego na raka krtani – próba pomocy i wsparciaU2009U2009 Część 2 Diagnoza i terapia – konteksty edukacyjne, pedagogiczne i społeczne Jacek J. Błeszyński Obszar diagnozy i terapii w logopedii pozytywnejU2009U2009 Barbara Skałbania Terapia pedagogiczna – poczucie pewności versus zagrożenie Pytanie o kierunki rozwojuU2009U2009 Ewa Jeżewska-Krasnodębska Dysleksja rozwojowa u dorosłych z zaburzeniami artykulacji – aspekty diagnozy i autodiagnozyU2009U2009 Ewa Jeżewska-Krasnodębska Trudności i mocne strony osób dorosłych z dysleksją rozwojowąU2009U2009 Alicja Giermakowska Językowe komponenty w nauce, profilaktyce i usuwaniu trudności w czytaniu i pisaniuU2009U2009 Zdzisława Orłowska-Popek Technika programowania języka nie tylko na zajęciach logopedycznychU2009U2009 Marek Kawa Wybrane aspekty nauczania języka polskiego jako obcego w polskiej szkole podstawowejU2009U2009 Marzena Błasiak-Tytuła Kształtowanie się i rozwój mowy dziecka dwujęzycznegoU2009U2009 Teresa Lewandowska-Kidoń, Anna Witek Wspomaganie społeczno-emocjonalne ucznia z alergią w środowisku szkolnym – konteksty rozwojoweU2009U2009 Ewa Jeżewska-Krasnodębska, Jarosław Krasnodębski Rodzaje zaburzeń mowy u dzieci z dysfunkcjami procesów integracji sensorycznejU2009U2009 Barbara Skałbania, Ewa Szumilas Sztuka i siła opowiadania – o narracji w terapii pedagogicznej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43926 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; Część pierwsza: Rozdział 1. Diagnoza i jej znaczenie w pedagogice i naukach społecznych; 1.1. Definicje diagnozy - zakresy znaczeniowe i ujęcia modelowe; 1.2. Diagnoza i jej rodzaje - różnorodność procesu poznawania; 1.3. Obszary diagnozy w wybranych subdyscyplinach pedagogiki; 1.3.1. Diagnoza kliniczno-wychowawcza J. Korczaka i jej znaczenie w teorii wychowania; 1.3.2. Postępowanie diagnostyczne w pedagogice społecznej; 1.3.3. Problem diagnozy w pedagogice resocjalizacyjnej; 1.4. Nauczyciel w roli diagnosty - zakres diagnozy szkolnej; 1.5. Podsumowanie rozdziału i dyskusja; 1.6. Propozycje ćwiczeń praktycznych; 1.7. Literatura do rozdziału; Rozdział 2. Założenia teoretyczno-metodologiczne procesu diagnozowania w pedagogice; 2.1. Czynności i etapy postępowania diagnostycznego w naukach społecznych; 2.2. Proces diagnostyczny jako forma relacji międzyosobowej; 2.3. Kompetencje badacza i zasady etycznego postępowania; 2.4. Podsumowanie rozdziału i dyskusja; 2.5. Propozycje ćwiczeń praktycznych; 2.6. Literatura do rozdziału; Rozdział 3. Metodologia badawcza - warsztat diagnostyczny pedagoga; 3.1. Podstawowe założenia działalności diagnostycznej; 3.2. Charakterystyka podstawowych metod, technik i narzędzi w diagnostyce pedagogicznej; 3.2.1. Metoda sondażu diagnostycznego w badaniach pedagogicznych; 3.2.2. Metoda indywidualnych przypadków; 3.2.3. Podstawowe techniki diagnostyczne w pracy pedagoga - obserwacja, wywiad, ankieta i kwestionariusze; 3.2.4. Techniki socjometrii i ich zastosowanie w pracy pedagogicznej; 3.2.5. Techniki projekcyjne w badaniu pedagogicznym - możliwości i ograniczenia; 3.3. Podsumowanie rozdziału i dyskusja; 3.4. Propozycje ćwiczeń praktycznych; 3.5. Literatura do rozdziału; Część druga: Rozdział 4. Diagnoza środowiska rodzinnego w ujęciu teoretyczno-metodologicznym; 4.1. Rodzina w refleksji badawczej. Przedmiot i cele badań pedagogiki rodziny; 4.1.1. Zasady postępowania diagnostycznego w poznawaniu środowiska rodzinnego; 4.2. Warsztat badawczy pedagoga w diagnozie rodziny; 4.2.1. Wywiad i ankieta jako sposoby zdobywania informacji o rodzinie; 4.2.2. Wybrane narzędzia diagnozy - założenia teoretyczne i praktyczne stosowanie; 4.2.3. Techniki projekcyjne w rozpoznawaniu sytuacji rodziny; 4.3. Przemoc domowa wobec dziecka - dylematy diagnostyczne; 4.3.1. Identyfikowanie przemocy w rodzinie badanego; 4.3.2. Działania diagnostyczne w rozpoznawaniu zjawiska krzywdzenia dziecka; 4.4. Podsumowanie rozdziału i dyskusja; 4.5. Propozycje ćwiczeń praktycznych; 4.6. Literatura do rozdziału; Rozdział 5. Znaczenie diagnozy we wczesnym wspomaganiu rozwoju dziecka; 5.1. Definiowanie pojęcia, jego zakres znaczeniowy, prawny i praktyczny; 5.2. Wybrane narzędzia do oceny rozwoju małego dziecka; 5.3. Charakterystyka procesu diagnostycznego małego dziecka; 5.4. Zadania pedagoga we wczesnym wspomaganiu rozwoju; 5.5. Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej dziecku i rodzinie; 5.6. Podsumowanie rozdziału i dyskusja; 5.7. Propozycje ćwiczeń praktycznych; 5.8. Literatura do rozdziału; Rozdział 6. Poznawanie środowiska szkolnego - wybrane zagadnienia diagnostyczne; 6.1. Klimat szkoły i klimat klasy w procesie rozpoznania pedagogicznego; 6.1.1. Charakterystyka wybranych sposobów oceny klimatu szkoły i klasy; 6.2. Podsumowanie rozdziału i dyskusja; 6.3. Propozycje ćwiczeń praktycznych; 6.4. Literatura do rozdziału; Rozdział 7. Uczeń w środowisku szkolnym - ocena procesu przystosowania i zachowań problemowych uczniów; 7.1. Znaczenie diagnozy w pracy pedagogicznej nauczyciela; 7.2. Ocena zaburzeń w przystosowaniu i trudności adaptacyjnych dzieci i młodzieży; 7.2.1. Kryteria oceny poziomu przystosowania - opis wybranych narzędzi; 7.3. Trudności wychowawcze a zaburzenia zachowania - wątpliwości definicyjne; 7.4. Identyfikacja zachowań agresywnych - opis narzędzi pomiaru agresji; 7.4.1. Charakterystyka wybranych narzędzi do pomiaru agresji; 7.5. Uczeń z ADHD - rozpoznawanie i formy pomocy pedagogicznej; 7.6. Diagnozowanie fobii szkolnej - dylematy pedagogiczne; 7.7. Podsumowanie rozdziału i dyskusja; 7.8. Propozycje ćwiczeń praktycznych; 7.9. Literatura do rozdziału; Rozdział 8. Proces uczenia się jako przedmiot diagnozy pedagogicznej; 8.1. Dojrzałość szkolna - uwarunkowania i kryteria diagnostyczne; 8.1.1. Wybrane narzędzia do oceny szkolnej dojrzałości - charakterystyka; 8.2. Rozpoznawanie i identyfikacja trudności w uczeniu się; 8.2.1. Specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu i ich rozpoznawanie w warunkach szkolnych; 8.2.2. Wczesna diagnoza ryzyka dysleksji - kryteria diagnostyczne i narzędzia; 8.3. Diagnoza trudności w czytaniu i pisaniu; 8.3.1. Opis wybranych narzędzi do oceny czytania i pisania; 8.4. Czynności oceniania w działaniach praktycznych nauczyciela; 8.5. Podsumowanie rozdziału i dyskusja; 8.6. Propozycje ćwiczeń praktycznych; 8.7. Literatura do rozdziału; Rozdział 9. Rozpoznawanie zdolności uczniów w obszarze edukacyjnym; 9.1. Egalitaryzm społeczny a rzeczywistość edukacyjna w kształceniu uczniów zdolnych; 9.2. Pojęcie zdolności w rozumieniu psychologicznym; 9.3. Charakterystyka ucznia zdolnego; 9.4. Sposoby rozpoznawania zdolności dziecka - opis narzędzi badań; 9.5. Metody badania uzdolnień artystycznych dzieci - obszar zaniedbany; 9.6. Podsumowanie rozdziału i dyskusja; 9.7. Propozycje ćwiczeń praktycznych; 9.8. Literatura do rozdziału; Zakończenie; Wykaz literatury; Spis schematów; Spis tabel
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43414, W.43415 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; Rozdział 1. Założenia teoretyczne i przedmiot zainteresowań poradnictwa pedagogicznego; 1.1. Rys historyczny rozwoju poradnictwa w Polsce i jego stan obecny; 1.2. Działania poradnicze w przestrzeni czasowej i społecznej; 1.3. Pojęcie i cele poradnictwa. Podmiot i przedmiot oraz zakres działań poradniczych; 1.4. Poradnictwo jako proces pomagania - etapy i zasady udzielania pomocy; 1.5. Rodzaje poradnictwa w świetle psychologicznych koncepcji człowieka; 1.6. Zasady oddziaływań w sytuacji poradniczej. Charakterystyka czynności poradniczych; 1.6.1. Funkcje i strategie poradnictwa - charakterystyka; 1.6.2. Metody, techniki i środki wykorzystywane w poradnictwie pedagogicznym; 1.7. Cechy osobowe i umiejętności doradcy jako warunek skutecznego pomagania; 1.8. Poradnictwo medialne jako nowa forma udzielania pomocy; 1.8.1. Poradnictwo zapośredniczone - założenia teoretyczne i praktyka; 1.8.2. Internet jako środek komunikacji w relacji poradniczej; 1.8.3. Internetowe grupy wsparcia i samopomocy; Rozdział 2. Instytucje pomocowe w obszarze poradnictwa pedagogicznego; 2.1. Działalność poradni psychologiczno-pedagogicznej; 2.1.1. Podstawowe założenia prawno-organizacyjne funkcjonowania placówki; 2.1.2. Działalność opiniodawcza poradni; 2.1.3. Orzecznictwo psychologiczno-pedagogiczne jako forma pracy poradni; 2.2. Poradnie rodzinne - zakres i przedmiot udzielania pomocy; 2.3. Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej; Rozdział 3. Poradnictwo dydaktyczno-wychowawcze - założenia i obszary działania; 3.1. Pojęcie, cel i przedmiot zainteresowań poradnictwa dydaktyczno-wychowawczego; 3.2. Działania poradnicze w sytuacji oceny dojrzałości szkolnej; 3.3. Zakres i rodzaje pomocy wobec problemu niepowodzeń szkolnych; 3.3.1. Postępowanie poradnicze w relacji doradca - rodzic; 3.3.2. Postępowanie poradnicze w relacji doradca (specjalista) - nauczyciel; 3.4. Specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu jako przedmiot poradnictwa; 3.4.1. Działania poradnicze w relacji pomocowej rodzic - nauczyciel (przykłady); Rozdział 4. Poradnictwo rehabilitacyjne jako forma pomocy dziecku i jego rodzinie; 4.1. Pedagogizacja rodziców dziecka niepełnosprawnego; 4.2. Interdyscyplinarny charakter poradnictwa dla rodziców dzieci niepełnosprawnych; 4.3. Instytucjonalne i indywidualne formy pomocy i poradnictwa dla osób niepełnosprawnych; 4.4. Pomoc i porada w obszarze kształcenia uczniów niepełnosprawnych; Rozdział 5. Poradnictwo opiekuńcze - cele, zadania i formy realizacji; 5.1. Potrzeba jako kategoria psychologiczna - rozumienie i typologia; 5.2. Poradnictwo pedagogiczne wobec zadań opiekuńczych rodziny; 5.3. Instytucje pomocowe w obszarze poradnictwa opiekuńczego; 5.4. Poradnictwo pedagogiczne w zakresie zadań opiekuńczych szkoły; Rozdział 6. Poradnictwo i pomoc uczniom z zaburzeniami zachowania; 6.1. Kontrowersje wokół pojęcia zaburzenia zachowania - koncepcje etiologiczne; 6.2. Pomoc dziecku z zaburzeniami zachowania w warunkach przedszkola i szkoły; 6.3. Pomoc rodzicom dzieci z zaburzeniami zachowania; Rozdział 7. Poradnictwo zawodowe w przestrzeni edukacyjnej; 7.1. Wyjaśnienie pojęć i zadania poradnictwa zawodowego; 7.2. Zadania rodziców, nauczyciela i pedagoga w systemie poradnictwa zawodowego; 7.3. Realizacja zadań poradnictwa zawodowego w poradni psychologiczno-pedagogicznej; 7.4. Szkolny doradca zawodowy - zakres i formy pracy; 7.5. Specyfika kontaktu poradniczego i modele pracy doradcy zawodu; 7.6. Poradnictwo zawodowe na odległość - podstawowe założenia projektu; Zakończenie; Bibliografia; Aneks
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43085 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej