Jeżewska-Krasnodębska Ewa
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(2)
Autor
Sienkiewicz Henryk
(140)
Prus Bolesław
(101)
Żeromski Stefan
(101)
Mickiewicz Adam
(92)
Orzeszkowa Eliza
(79)
Jeżewska-Krasnodębska Ewa
(-)
Krzyżanowski Julian
(60)
Słowacki Juliusz
(59)
Suchodolski Bogdan
(58)
Kraszewski Józef Ignacy
(57)
Lenin Włodzimierz
(54)
Dąbrowska Maria
(50)
Okoń Wincenty
(50)
Lenin W. I
(48)
Bogdanowicz Marta
(45)
Kolberg Oskar. Dzieła wszystkie
(45)
Kolberg Oskar
(44)
Wyka Kazimierz
(44)
Kupisiewicz Czesław
(42)
Wyspiański Stanisław
(41)
Żeleński Tadeusz (Boy)
(39)
Markiewicz Henryk
(35)
Witwicki Władysław
(35)
Iwaszkiewicz Jarosław
(34)
Pigoń Stanisław
(34)
Śliwerski Bogusław
(34)
Kotarbiński Tadeusz
(33)
Pieter Józef
(32)
Rocławski Bronisław
(32)
Szekspir William
(32)
Fredro Aleksander
(30)
Nałkowska Zofia
(30)
Reymont Władysław St
(30)
Nowacki Tadeusz
(29)
Krasiński Zygmunt
(28)
Parandowski Jan
(28)
Szuman Stefan
(28)
Morcinek Gustaw
(27)
Sieroszewski Wacław
(27)
Conrad Joseph
(26)
Doroszewski Witold
(26)
Włodarski Ziemowit
(26)
Jałowiec Magdalena
(25)
Juszczyk Stanisław
(25)
Jastrun Mieczysław
(24)
Orkan Władysław
(24)
Wołoszynowa Lidia
(24)
Zapolska Gabriela
(24)
Brandys Kazimierz
(23)
Marks Karol
(23)
Prus Bolesław (Aleksander Głowacki)
(23)
Suchodolski Bodgan
(23)
Tuwim Julian
(23)
Korczak Janusz
(22)
Piszczek Maria
(22)
Zieliński Bronisław
(22)
Łobocki Mieczysław
(22)
Bunsch Karol
(21)
Kieniewicz Stefan
(21)
Kruszewski Krzysztof
(21)
Kujawa Ewa
(21)
Kurzyna Maria
(21)
Libera Zdzisław
(21)
Paszkowski Józef
(21)
Staff Leopold
(21)
Tatarkiewicz Władysław
(21)
Tomaszewski Tadeusz
(21)
Konopnicka Maria
(20)
Kozakiewicz Mikołaj
(20)
London Jack
(20)
Manteuffel Tadeusz
(20)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(20)
Szewczuk Włodzimierz
(20)
Wasilewska Wanda
(20)
Wyczesany Janina
(20)
Budzyk Kazimierz
(19)
Lem Stanisław
(19)
Molier
(19)
Pilecka Władysława
(19)
Szancer Jan Marcin
(19)
Żabiński Jan
(19)
Żukrowski Wojciech
(19)
Auderska Halina
(18)
Balzac [Honoré de]
(18)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(18)
Jakubowski Jan Zygmunt
(18)
Kallenbach Józef
(18)
Kasprowicz Jan
(18)
Kurdybacha Łukasz
(18)
Matuszewski Ryszard
(18)
Norwid Cyprian Kamil
(18)
Semadeni Zbigniew
(18)
Skorupka Stanisław
(18)
Stankowski Adam
(18)
Szewczyk Wilhelm
(18)
Andrzejewski Jerzy
(17)
Arnold Stanisław
(17)
Baley Stefan
(17)
Bleja-Sosna Barbara
(17)
Górski Konrad
(17)
Jasienica Paweł
(17)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Temat
Diagnoza logopedyczna
(1)
Mowa
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Terapia logopedyczna
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
2 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: WstępU2009U2009 U2009U2009U2009U2009U2009U2009 Część 1 Diagnoza i terapia – konteksty logopedyczne, medyczne i psychologiczne Zbigniew Tarkowski, Ewa Humeniuk Diagnoza logopedyczna – interdyscyplinarna czy logopedyczna?U2009U2009 U2009U2009 Marta Korendo Diagnoza zespołu Aspergera w ujęciu nowych rozwiązań prawnychU2009U2009 Małgorzata Rutkiewicz-Hanczewska Pierwotna afazja postępująca Międzynarodowe kryteria diagnozyU2009U2009 Ewa Humeniuk, Zbigniew Tarkowski Zaburzenia oddychania u osób jąkających się – konieczność diagnozy i terapii U2009 Jagna Czochańska-Kruk Dzieci z padaczką w obszarze działań logopedyU2009U2009 Iwona Palicka Współpraca psychologa i logopedy w diagnostyce zaburzeń poznawczych i komunikacyjnych dzieci z FASD. „Czy słyszysz to, co ja widzę?” – implikacje teoretyczne, doświadczenie własneU2009U2009 Ewa Kaptur, Jolanta Sławek O interdyscyplinarnej współpracy logopedy z innymi specjalistami (na przykładzie Centrum Uśmiechu Dziecka – Montessori w Poznaniu)U2009U2009 Dorota Lipiec, Izabela Więcek-Poborczyk, Agnieszka Woźniak Stan wiedzy z zakresu profilaktyki logopedycznej rodziców dzieci w wieku przedszkolnymU2009U2009 Andrzej Gretkowski Problemy psychoonkologiczne chorego na raka krtani – próba pomocy i wsparciaU2009U2009 Część 2 Diagnoza i terapia – konteksty edukacyjne, pedagogiczne i społeczne Jacek J. Błeszyński Obszar diagnozy i terapii w logopedii pozytywnejU2009U2009 Barbara Skałbania Terapia pedagogiczna – poczucie pewności versus zagrożenie Pytanie o kierunki rozwojuU2009U2009 Ewa Jeżewska-Krasnodębska Dysleksja rozwojowa u dorosłych z zaburzeniami artykulacji – aspekty diagnozy i autodiagnozyU2009U2009 Ewa Jeżewska-Krasnodębska Trudności i mocne strony osób dorosłych z dysleksją rozwojowąU2009U2009 Alicja Giermakowska Językowe komponenty w nauce, profilaktyce i usuwaniu trudności w czytaniu i pisaniuU2009U2009 Zdzisława Orłowska-Popek Technika programowania języka nie tylko na zajęciach logopedycznychU2009U2009 Marek Kawa Wybrane aspekty nauczania języka polskiego jako obcego w polskiej szkole podstawowejU2009U2009 Marzena Błasiak-Tytuła Kształtowanie się i rozwój mowy dziecka dwujęzycznegoU2009U2009 Teresa Lewandowska-Kidoń, Anna Witek Wspomaganie społeczno-emocjonalne ucznia z alergią w środowisku szkolnym – konteksty rozwojoweU2009U2009 Ewa Jeżewska-Krasnodębska, Jarosław Krasnodębski Rodzaje zaburzeń mowy u dzieci z dysfunkcjami procesów integracji sensorycznejU2009U2009 Barbara Skałbania, Ewa Szumilas Sztuka i siła opowiadania – o narracji w terapii pedagogicznej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43926 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Forma i typ
Temat
Streszczenie: Wstęp Część 1 Anatomiczne, fizjologiczne i środowiskowe uwarunkowania artykulacji w świetle literatury przedmiotu 1. Przyczyny dyslalii w literaturze przedmiotu 2. Budowa i funkcjonowanie obwodowego aparatu mowy jako czynnika warunkującego prawidłową artykulację 2.1. Układ oddechowy w ocenie logopedycznej 2.2. Narząd fonacyjny 2.3. Aparat artykulacyjny w badaniu logopedycznym 2.3.1. Jamy nasady 2.3.2. Podniebienie twarde 2.3.3. Podniebienie miękkie 2.3.4. Język 2.3.5. Wargi i policzki 2.3.6. Zęby i zgryz 2.4. Wady budowy narządów nasady jako przyczyna zaburzeń artykulacjiU2009U2009 U2009U2009 2.4.1. Nieprawidłowości w budowie językaU2009U2009 U2009U2009 2.4.1.1. AnkyloglosjaU2009U2009 U2009U2009 2.4.1.2. Makroglosja i mikroglosjaU2009U2009 U2009U2009 2.4.2. Nieprawidłowości w budowie podniebienia U2009U2009 2.4.2.1. Etiologia rozszczepów podniebieniaU2009U2009 U2009U2009 2.4.2.2. Wybrane podziały rozszczepów podniebienia i ich charakterystykaU2009U2009 U2009U2009 2.4.3. Wady zgryzuU2009U2009 U2009U2009 2.4.3.1. TyłozgryzyU2009U2009 U2009U2009 2.4.3.2. PrzodozgryzyU2009U2009 U2009U2009 2.4.3.3. Zgryzy krzyżoweU2009U2009 U2009U2009 2.4.3.4. Zgryz przewieszonyU2009U2009 U2009U2009 2.4.3.5. Zgryz otwartyU2009U2009 U2009U2009 2.4.3.6. Zgryzy głębokieU2009U2009 U2009U2009 3. Czynności fizjologiczne w obrębie narządu mowy jako uwarunkowania artykulacjiU2009U2009 U2009U2009 3.1. Rozwój czynności fizjologicznych w obrębie aparatu artykulacyjnegoU2009U2009 U2009U2009 3.2. Funkcje w obrębie aparatu artykulacyjnego oceniane podczas badania logopedycznegoU2009U2009 U2009U2009 3.2.1. OdgryzanieU2009U2009 U2009U2009 3.2.2. ŻucieU2009U2009 U2009U2009 3.2.3. PołykanieU2009U2009 U2009U2009 3.3. Nieprawidłowe czynności fizjologiczne i nawyki ruchowe jako przyczyny zaburzeń artykulacjiU2009U2009 U2009U2009 3.3.1. DysfunkcjeU2009U2009 U2009U2009 3.3.1.1. Dysfunkcje wynikające z nieprawidłowego układania niemowlęcia w czasie snu i karmieniaU2009U2009 U2009U2009 3.3.1.2. Karmienie sztuczneU2009U2009 U2009U2009 3.3.1.3. Dysfunkcja połykaniaU2009U2009 U2009U2009 3.3.1.4. Dysfunkcje oddychaniaU2009U2009 U2009U2009 3.3.1.5. Dysfunkcje żuciaU2009U2009 U2009U2009 3.3.2. ParafunkcjeU2009U2009 U2009 3.3.2.1. Nawykowe ssanie smoczka, palca, innych narządów i przedmiotówU2009U2009 U2009U2009 4. Działanie i badanie obwodowego narządu słuchuU2009U2009 U2009U2009 4.1. Prawidłowa budowa i funkcjonowanie narządu słuchuU2009U2009 U2009U2009 4.2. Zaburzenia słuchuU2009U2009 U2009U2009 4.3. Przyczyny uszkodzeń słuchu U2009U2009 4.4. Rodzaje uszkodzeń słuchu U2009U2009 4.5. Konsekwencje uszkodzeń słuchu U2009U2009 4.6. Niedosłuch jako przyczyna nieprawidłowości artykulacji U2009U2009 4.7. Orientacyjne badanie słuchu U2009U2009 5. Udział ośrodkowego układu nerwowego w procesie artykulacjiU2009U2009 U2009U2009 5.1. Słuch fonematycznyU2009U2009 U2009U2009 5.1.1. Słuch fonematyczny w ocenie logopedycznejU2009U2009 U2009U2009 5.2. Kinestezja artykulacyjnaU2009U2009 U2009U2009 5.2.1. Kinestezja mowy w ocenie logopedycznejU2009U2009 U2009U2009 6. Środowiskowe uwarunkowania rozwoju wymowyU2009U2009 U2009U2009 Część 2 Metodologiczne podstawy badań własnych 1. Cel badańU2009U2009 U2009U2009U2009U2009U2009 2. Procedura i kolejność zbierania materiałuU2009U2009 U2009U2009U2009U2009U2009 3. Przebieg badańU2009U2009 U2009U2009U2009U2009U2009 4. Metoda zbierania materiału do oceny biologicznych uwarunkowań mowyU2009U2009 U2009U2009U2009U2009U2009U2009 5. Wybrane narzędzia badawcze do badania biologicznych uwarunkowań mowyU2009U2009 U2009U2009U2009U2009U2009 5.1. Badanie sprawności aparatu artykulacyjnegoU2009U2009 U2009U2009U2009U2009U2009 5.2. Badanie budowy aparatu artykulacyjnegoU2009U2009 U2009U2009U2009U2009U2009 5.3. Badanie czynności fizjologicznych w obrębie aparatu artykulacyjnegoU2009U2009 U2009U2009 5.3.1. Badanie toru oddechowegoU2009U2009 U2009U2009 5.3.2. Badanie sposobu odgryzania i żuciaU2009U2009 U2009U2009 5.3.3. Badanie sposobu połykaniaU2009U2009 U2009U2009 6. Kwestionariusz wywiadu z rodzicamiU2009U2009 U2009U2009 7. Teren badańU2009U2009 U2009U2009 8. Charakterystyka grupy badawczej na podstawie danych z ankietU2009U2009 U2009U2009 8.1. Typ rodzin i sytuacja rodzinna badanych dzieciU2009U2009 U2009U2009 8.2. Wykształcenie rodziców i sytuacja materialno-mieszkaniowa rodzin badanych dzieciU2009U2009 U2009U2009 8.3. Sytuacja opiekuńczo-wychowawcza w rodzinach badanych dzieciU2009U2009 U2009U2009108 8.4. Dane z okresu prenatalnego, porodu i okresu okołoporodowego 8.5. Dane dotyczące rozwoju dziecka w okresie niemowlęcym, poniemowlęcym i przedszkolnymU2009U2009 U2009U2009 8.6. Dane dotyczące rozwoju czynności fizjologicznych w obrębie aparatu artykulacyjnego dzieckaU2009U2009 U2009U2009 8.7. Dane dotyczące stanu zdrowia badanych dzieciU2009U2009 U2009U2009 Część 3 Prezentacja wyników badań własnych 1. Diagnoza biologicznych uwarunkowań rozwoju mowy jako przyczyn zaburzeń artykulacjiU2009U2009 U2009U2009U2009U2009 1.1. Wyniki oceny słuchu fonematycznego i kinestezji artykulacyjnejU2009U2009 U2009U2009U2009 1.2. Wyniki oceny słuchu fizycznegoU2009U2009 1.3. Wyniki badania czynności fizjologicznych w obrębie aparatu artykulacyjnegoU2009U2009 U2009U2009U2009 1.3.1. Ocena sposobu oddychaniaU2009U2009 U2009U2009U2009 1.3.2. Ocena sposobu połykaniaU2009U2009 U2009U2009U2009 1.3.3. Ocena sposobu żuciaU2009U2009 1.3.4. Ocena sposobu odgryzaniaU2009U2009 U2009U2009U2009 1.4. Wyniki badania budowy aparatu artykulacyjnegoU2009U2009 U2009U2009U2009 1.4.1. Ocena stanu zgryzuU2009U2009 U2009U2009 1.4.2. Ocena stanu zębówU2009U2009 U2009U2009 1.4.3. Ocena budowy językaU2009U2009 U2009U2009U2009 1.4.4. Ocena budowy podniebieniaU2009U2009 U2009U2009U2009 2. Diagnoza sprawności języka i warg u dzieci z zaburzeniami artykulacji z przyczyn obwodowychU2009U2009 2.1. Wyniki oceny sprawności językaU2009U2009 U2009U2009U2009 2.2. Wyniki oceny sprawności wargU2009U2009 U2009U2009 3. Wpływ wad w budowie aparatu artykulacyjnego na zaburzenia artykulacji spółgłosek u dzieciU2009U2009 U2009U2009U2009 3.1. Wady w budowie języka jako przyczyna zaburzeń artykulacji spółgłosekU2009U2009 U2009 3.1.1. Występowanie wady w budowie języka w najczęstszych zaburzeniach artykulacji spółgłosekU2009U2009 U2009 3.1.2. Występowanie określonych zaburzeń artykulacji u dzieci z wadami w budowie językaU2009U2009 U2009U2009U2009 3.2. Wady zgryzu jako przyczyna zaburzeń artykulacji spółgłosekU2009U2009 U2009U2009 3.3. Wady budowy podniebienia jako przyczyna zaburzeń artykulacji U2009U2009U2009 4. Wpływ nieprawidłowych funkcji w obrębie aparatu artykulacyjnego na zaburzenia artykulacji spółgłosekU2009U2009 U2009U2009U2009 4.1. Nieprawidłowa funkcja oddychania jako przyczyna zaburzeń artykulacji spółgłosekU2009U2009 U2009U2009U2009 4.2. Nieprawidłowa funkcja połykania jako przyczyna zaburzeń artykulacji spółgłosekU2009U2009 U2009U2009U2009 5. Wpływ zaburzeń obwodowych na sprawność języka i wargU2009U2009 U2009U2009U2009 5.1. Wpływ wad zgryzu na sprawność języka i wargU2009U2009 U2009U2009U2009 5.2. Wpływ wad budowy języka na sprawność języka i wargU2009U2009 5.3. Wpływ zaburzonych funkcji połykania i oddychania na sprawność języka i wargU2009U2009 U2009U2009U2009 Zakończenie i wnioskiU2009U2009 U2009U2009U2009 BibliografiaU2009U2009 Spis tabel, rycin i wykresówU2009U2009 U2009U2009U2009
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43700 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej