Krause Amadeusz
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Dostępność
dostępne
(6)
Placówka
Wypożyczalnia
(6)
Autor
Sienkiewicz Henryk
(140)
Prus Bolesław
(101)
Żeromski Stefan
(101)
Mickiewicz Adam
(92)
Orzeszkowa Eliza
(79)
Krause Amadeusz
(-)
Krzyżanowski Julian
(60)
Słowacki Juliusz
(59)
Suchodolski Bogdan
(58)
Kraszewski Józef Ignacy
(57)
Lenin Włodzimierz
(54)
Dąbrowska Maria
(50)
Okoń Wincenty
(50)
Lenin W. I
(48)
Bogdanowicz Marta
(45)
Kolberg Oskar. Dzieła wszystkie
(45)
Kolberg Oskar
(44)
Wyka Kazimierz
(44)
Kupisiewicz Czesław
(42)
Wyspiański Stanisław
(41)
Żeleński Tadeusz (Boy)
(39)
Markiewicz Henryk
(35)
Witwicki Władysław
(35)
Iwaszkiewicz Jarosław
(34)
Pigoń Stanisław
(34)
Śliwerski Bogusław
(34)
Kotarbiński Tadeusz
(33)
Pieter Józef
(32)
Rocławski Bronisław
(32)
Szekspir William
(32)
Fredro Aleksander
(30)
Nałkowska Zofia
(30)
Reymont Władysław St
(30)
Nowacki Tadeusz
(29)
Krasiński Zygmunt
(28)
Parandowski Jan
(28)
Szuman Stefan
(28)
Morcinek Gustaw
(27)
Sieroszewski Wacław
(27)
Conrad Joseph
(26)
Doroszewski Witold
(26)
Włodarski Ziemowit
(26)
Jałowiec Magdalena
(25)
Juszczyk Stanisław
(25)
Jastrun Mieczysław
(24)
Orkan Władysław
(24)
Wołoszynowa Lidia
(24)
Zapolska Gabriela
(24)
Brandys Kazimierz
(23)
Marks Karol
(23)
Prus Bolesław (Aleksander Głowacki)
(23)
Suchodolski Bodgan
(23)
Tuwim Julian
(23)
Korczak Janusz
(22)
Piszczek Maria
(22)
Zieliński Bronisław
(22)
Łobocki Mieczysław
(22)
Bunsch Karol
(21)
Kieniewicz Stefan
(21)
Kruszewski Krzysztof
(21)
Kujawa Ewa
(21)
Kurzyna Maria
(21)
Libera Zdzisław
(21)
Paszkowski Józef
(21)
Staff Leopold
(21)
Tatarkiewicz Władysław
(21)
Tomaszewski Tadeusz
(21)
Konopnicka Maria
(20)
Kozakiewicz Mikołaj
(20)
London Jack
(20)
Manteuffel Tadeusz
(20)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(20)
Szewczuk Włodzimierz
(20)
Wasilewska Wanda
(20)
Wyczesany Janina
(20)
Budzyk Kazimierz
(19)
Lem Stanisław
(19)
Molier
(19)
Pilecka Władysława
(19)
Szancer Jan Marcin
(19)
Żabiński Jan
(19)
Żukrowski Wojciech
(19)
Auderska Halina
(18)
Balzac [Honoré de]
(18)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(18)
Jakubowski Jan Zygmunt
(18)
Kallenbach Józef
(18)
Kasprowicz Jan
(18)
Kurdybacha Łukasz
(18)
Matuszewski Ryszard
(18)
Norwid Cyprian Kamil
(18)
Semadeni Zbigniew
(18)
Skorupka Stanisław
(18)
Stankowski Adam
(18)
Szewczyk Wilhelm
(18)
Andrzejewski Jerzy
(17)
Arnold Stanisław
(17)
Baley Stefan
(17)
Bleja-Sosna Barbara
(17)
Górski Konrad
(17)
Jasienica Paweł
(17)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(5)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Temat
Pedagogika specjalna
(4)
Niepełnosprawni
(2)
Niepełnosprawni umysłowo
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Integracja
(1)
Integracja społeczna
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Nauczanie integracyjne
(1)
Rehabilitacja (med.)
(1)
6 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43219, W.43218 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43292 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43293 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43295, W.43202 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Od autora; Wprowadzenie; 1. Reinterpretacja kategorii pojęciowych; 1.1. Upośledzenie; 1.2. Naznaczenie; 1.3. Normalizacja; 1.4. Integracja; 2. Obraz społeczeństwa ponowoczesnego; 2.1. Przemiany strukturalne społeczeństwa nowoczesnego; 2.1.1. Koncepcja Ulricha Becka; 2.1.2. Koncepcja Zygmunta Barmana; 2.2. Społeczeństwo w procesie kontrolowanej indywidualizacji; 2.3. Jednostkowe konsekwencje przeobrażeń; 2.3.1. Konsekwencje moralno-etyczne; 2.3.2. Konsekwencje dla uczestnictwa w kulturze; 2.3.3. Konsekwencje dla społecznego postrzegania; 2.3.4. Konsekwencje na rynku pracy; 3. Osoby naznaczone w strukturach społeczeństwa ponowoczesnego; 3.1. Społeczna geneza upośledzenia; 3.2. Następstwa kwalifikacji negatywnej; 4. Teoretyczne podstawy procesów integracyjnych; 4.1. Interdyscyplinarność zagadnień; 4.2. U podstaw procesów integracyjnych; 5. Uwarunkowania procesów integracyjnych w Niemczech; 5.1. Uwarunkowania historyczne; 5.2. Uwarunkowania polityczno-administracyjne; 6. Integracja osób naznaczonych w społeczeństwie niemieckim; 6.1. Integracja instytucjonalna; 6.2. Integracja interpersonalna; 6.3. Integracja wewnątrzpsychiczna; 7. Mechanizmy dezintegracyjne w rzeczywistości ponowoczesnej; 7.1. Antyintegracyjne aspekty socjalizacji; 7.2. Antyintegracyjne aspekty wychowania; 7.3. Antyintegracyjne aspekty życia społecznego; 8. Normalizacja środowiska osób upośledzonych; 8.1. Normalizacja środowiska mieszkaniowego; 8.1.1. Warunki mieszkaniowe i ich specyfika; 8.1.2. Tradycyjna organizacja środowiska mieszkalnego; 8.1.3. Nowatorska organizacja środowiska mieszkalnego; 8.1.4. Efekty normalizacji środowiska mieszkalnego; 8.2. Normalizacja środowiska pracy; 8.3. Normalizacja form spędzania czasu wolnego; 9. Integracja w niemieckiej praktyce pedagogicznej - przykład Lebenshilfe Remscheid; 9.1. Geneza i rozwój Lebenshilfe; 9.2. Koncepcja pracy Lebenshilfe Remscheid - ogólne założenia ( rok 1998 ); 9.3. Warsztat pracy chronionej Lebenshilfe Remscheid; 9.4. Struktury mieszkalne Lebenshilfe Remscheid; 9.4.1. Ocena zgodności z koncepcją normalizacji; 9.4.2. Ocena możliwości społecznego uczestnictwa; Podsumowanie; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41524, W.40671 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Od autora; Wprowadzenie 1. Pedagogika specjalna w procesie zmiany - od "Historii szaleństwa" Michela Foucaulta do "Końca człowieka" Francisa Fukuyamy; 1.1. Pytanie o potencjał transformacyjny pedagogiki specjalnej; 1.2. Zmiany w europejskiej i polskiej pedagogice specjalnej; 1.3. Od niechcianych szaleńców po eugenikę luksusu i postępu; 1.4. Ważne pytania na bliższą i dalszą przyszłość; Wprowadzenie 2. Ku paradygmatyczności dyscyplin naukowych; 2.1. Wokół teorii Thomasa S. Kuhna; 2.2. Kłopot z paradygmatami w naukach społecznych; 2.3. Konsensus paradygmatyczny; 2.4. Paradygmaty w pedagogice; 2.5. Uspołecznienie paradygmatu; 2.6. Ryzyko fundamentalizmu paradygmatycznego; 2.7. Po co pedagogice wielość paradygmatów? Część 1. Tło przeobrażeń paradygmatycznych związanych z niepełnosprawnością; Rozdział 1. Rehabilitacja człowieka niepełnosprawnego: 1.1. Rewalidacja - rehabilitacja; 1.2. Ewolucja filozofii rewalidacyjnej; 1.3. Polskie zmiany "od góry" i "od dołu"; 1.4. Opieka w dorosłości jako "odkrycie rewalidacyjne" XXI wieku; 1.5. Pomiędzy teorią a praktyką rewalidacyjną; 1.6. Rehabilitacja kontra nauka; 1.7. Od instrumentalizmu rewalidacyjnego ku rehabilitacji funkcjonalnej; Rozdział 2. Szkoła w dynamicznej fazie przejścia - zaniechania i absurdy: 2.1. W cieniu transformacji ustrojowej; 2.2. Problemy zmian w środowisku nauczycielskim; 2.3. Nauczyciel - ofiara patologii akademickiej?; 2.4. O oświacie z urzędu; 2.5. Niefortunność reform; 2.6. Dydaktyka "na usługach"; 2.7. Profesjonalizacja niekompetencji; Rozdział 3. Dziecko niepełnosprawne w integracji szkolnej: 3.1. Aktualizacja pojęcia integracji szkolnej; 3.2. Podstawy zmiany koncepcji edukacyjnej dzieci niepełnosprawnych; 3.3. Rekonstrukcja koncepcji ochronnych; 3.4. Zarys reformy szkolnictwa specjalnego w Polsce; 3.5. Powrót do nierozwiązanych dylematów; 3.6. Instrumentalizm dydaktyczny w pedagogice specjalnej; Rozdział 4. Wychowanie - pedagogika specjalna w odwrocie?: 4.1. Czy mamy kryzys wychowania?; 4.2. Media - niebezpieczny sprzymierzeniec w wychowaniu; 4.3. Specyfika wychowania po wielkiej zmianie; 4.4. Szkoła a kryzys wychowania; 4.5. Wychowanie a nauczanie; 4.6. Wychowanie w pedagogice specjalnej - specyfika i pochodne kryzysu; 4.7. Dziecko niepełnosprawne w procesie wychowania - błędy zaniechania; Część 2. Pedagogika specjalna i ryzyko paradygmatycznych uzgodnień; Rozdział 1. Terminologiczna reprezentacja paradygmatów pedagogiki specjalnej: 1.1. Pojęcia a paradygmaty; 1.2. Obieg pojęć naznaczających; 1.3. Dziecko specjalnej troski; 1.4. Upośledzenie umysłowe; 1.5. Umysł kontra intelekt; 1.6. Terminologia a reprezentacja paradygmatu - uwagi końcowe; Rozdział 2. Zdiagnozowana odmienność jako podłoże konstrukcyjne paradygmatu: 2.1. Diagnoza jako reprezentacja paradygmatu; 2.2. Diagnostyczne dylematy; 2.3. Diagnoza niepełnosprawności w pedagogice specjalnej; Rozdział 3. Paradygmaty a uzgodnienia społeczne na temat niepełnosprawności: 3.1. Paradygmaty a obiektywizacja wiedzy potocznej; 3.2. Stereotyp niepełnosprawności; 3.3. Inny w środowisku - hipoteza "złotego podziału"; 3.4. Tło i figura - społeczna lokalizacja niepełnosprawności; 3.5. Przeciwdziałanie stygmatyzacji; Rozdział 4. Ryzyko konstruowania wiedzy o osobach niepełnosprawnych w pedagogice specjalnej: 4.1. Upośledzona dorosłość - wątki zaniedbane; 4.2. Instytucjonalne ujednolicenie dorosłości; 4.3. Infantylizacja jako silne uzgodnienie paradygmatyczne; 4.4. Niepełnosprawność i specjaliści; 4.5. Koniec dyskryminacji podpartej naukową argumentacją?; 4.6. Paradygmatyczne konsekwencje uzgodnień; Część 3. Paradygmaty pedagogiki specjalnej; Rozdział 1. Paradygmatyczne poszukiwania w pedagogice specjalnej: 1.1. Od praktyki do nauki; 1.2. W poszukiwaniu pierwszego paradygmatu; 2.2. Trudności identyfikacji paradygmatycznej; 2.3. Uwagi do koncepcji paradygmatów Ireny Obuchowskiej; Rozdział 2. Paradygmatyczne dezaktualizacje - biologizm i rehabilitacja: 2.1. Dlaczego dezaktualizacja?; 2.2. Medyczny rodowód pedagogiki specjalnej; 2.3. Biologizm a społeczne postrzeganie niepełnosprawności; 2.4. Ukryta doktryna PRL; 2.5. Nowoczesny powrót do medykalizacji?; 2.6. Dlaczego paradygmat biologiczny był szkodliwy; 2.7. Od biologizmu ku paradygmatowi rehabilitacyjnemu; 2.8. Następstwa dominacji filozofii rewalidacyjnej; Rozdział 3. Paradygmatyczny kłopot z integracją: 3.1. Od postulatu do paradygmatu integracyjnego; 3.2. Specyfika zmiany paradygmatycznej a integracja; 3.3. Konsekwencje przyjętego paradygmatu - modele integracji; 3.4. Słuszna koncepcja - niesłuszne interpretacje?; 3.5. Integracja jako źródło dominacji i selekcji społecznej; 3.6. Jeśli nie paradygmat, to co z tą integracją?; Rozdział 4. Paradygmatyczne aktualizacje w pedagogice specjalnej: 4.1. Paradygmat humanistyczny i jego pochodne; 4.1.1. Istota paradygmatu humanistycznego; 4.1.2. Źródła oporu wobec paradygmatu humanistycznego w pedagogice specjalnej; 4.1.3. Przesłanki zmiany humanistycznej w pedagogice specjalnej; 4.1.4. Paradygmat humanistyczny w pedagogice specjalnej i jego konsekwencje; 4.2. Paradygmat społeczny niepełnosprawności; 4.2.1. Istota społecznego paradygmatu niepełnosprawności; 4.2.2. Humanistyczny rodowód modelu niepełnosprawności; 4.2.3. Pomiędzy paradygmatem a modelem; 4.2.4. Następstwa społecznego paradygmatu niepełnosprawności; 4.3. Paradygmat normalizacji środowiska; 4.3.1. Wątpliwości pojęciowe normy i normalności; 4.3.2. Niepełnosprawność - ryzyko zakwalifikowania do grupy "nienormalnych"; 4.3.3. Norma w działaniach pedagogiki specjalnej; 4.3.4. Trudne początki procesu normalizacyjnego w Polsce; 4.3.5. Istota paradygmatu normalizacyjnego i jego konsekwencje; 4.4. Paradygmat emancypacyjny (podmiotowości i autonomii); 4.4.1. Od "przedmiotowości" do podmiotowości osoby niepełnosprawnej; 4.4.2. Autonomia i jej ponowne odkrycie; 4.4.3. Od autonomii i podmiotowości do specjalnej pedagogiki emancypacyjnej; 4.4.4. Ku paradygmatowi emancypacyjnemu; Zakończenie. Pedagogika specjalna w zmianie paradygmatycznej: 1. Zmiana zmianie nierówna; 2. Pomiędzy tradycjonalizmem a humanizmem; 3. Co zmieniają paradygmaty w pedagogice specjalnej?; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43234, W.43251 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej