Olszewski Sławomir
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Dostępność
dostępne
(5)
Placówka
Wypożyczalnia
(5)
Autor
Sienkiewicz Henryk
(140)
Prus Bolesław
(101)
Żeromski Stefan
(101)
Mickiewicz Adam
(92)
Orzeszkowa Eliza
(79)
Olszewski Sławomir
(-)
Krzyżanowski Julian
(60)
Słowacki Juliusz
(59)
Suchodolski Bogdan
(58)
Kraszewski Józef Ignacy
(57)
Lenin Włodzimierz
(54)
Dąbrowska Maria
(50)
Okoń Wincenty
(50)
Lenin W. I
(48)
Bogdanowicz Marta
(45)
Kolberg Oskar. Dzieła wszystkie
(45)
Kolberg Oskar
(44)
Wyka Kazimierz
(44)
Kupisiewicz Czesław
(42)
Wyspiański Stanisław
(41)
Żeleński Tadeusz (Boy)
(39)
Markiewicz Henryk
(35)
Witwicki Władysław
(35)
Iwaszkiewicz Jarosław
(34)
Pigoń Stanisław
(34)
Śliwerski Bogusław
(34)
Kotarbiński Tadeusz
(33)
Pieter Józef
(32)
Rocławski Bronisław
(32)
Szekspir William
(32)
Fredro Aleksander
(30)
Nałkowska Zofia
(30)
Reymont Władysław St
(30)
Nowacki Tadeusz
(29)
Krasiński Zygmunt
(28)
Parandowski Jan
(28)
Szuman Stefan
(28)
Morcinek Gustaw
(27)
Sieroszewski Wacław
(27)
Conrad Joseph
(26)
Doroszewski Witold
(26)
Włodarski Ziemowit
(26)
Jałowiec Magdalena
(25)
Juszczyk Stanisław
(25)
Jastrun Mieczysław
(24)
Orkan Władysław
(24)
Wołoszynowa Lidia
(24)
Zapolska Gabriela
(24)
Brandys Kazimierz
(23)
Marks Karol
(23)
Prus Bolesław (Aleksander Głowacki)
(23)
Suchodolski Bodgan
(23)
Tuwim Julian
(23)
Korczak Janusz
(22)
Piszczek Maria
(22)
Zieliński Bronisław
(22)
Łobocki Mieczysław
(22)
Bunsch Karol
(21)
Kieniewicz Stefan
(21)
Kruszewski Krzysztof
(21)
Kujawa Ewa
(21)
Kurzyna Maria
(21)
Libera Zdzisław
(21)
Paszkowski Józef
(21)
Staff Leopold
(21)
Tatarkiewicz Władysław
(21)
Tomaszewski Tadeusz
(21)
Konopnicka Maria
(20)
Kozakiewicz Mikołaj
(20)
London Jack
(20)
Manteuffel Tadeusz
(20)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(20)
Szewczuk Włodzimierz
(20)
Wasilewska Wanda
(20)
Wyczesany Janina
(20)
Budzyk Kazimierz
(19)
Lem Stanisław
(19)
Molier
(19)
Pilecka Władysława
(19)
Szancer Jan Marcin
(19)
Żabiński Jan
(19)
Żukrowski Wojciech
(19)
Auderska Halina
(18)
Balzac [Honoré de]
(18)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(18)
Jakubowski Jan Zygmunt
(18)
Kallenbach Józef
(18)
Kasprowicz Jan
(18)
Kurdybacha Łukasz
(18)
Matuszewski Ryszard
(18)
Norwid Cyprian Kamil
(18)
Semadeni Zbigniew
(18)
Skorupka Stanisław
(18)
Stankowski Adam
(18)
Szewczyk Wilhelm
(18)
Andrzejewski Jerzy
(17)
Arnold Stanisław
(17)
Baley Stefan
(17)
Bleja-Sosna Barbara
(17)
Górski Konrad
(17)
Jasienica Paweł
(17)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(3)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Temat
Niepełnosprawni
(3)
Integracja społeczna
(2)
Komputery
(2)
Agresywność
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko niepełnosprawne ruchowo
(1)
Młodzież niepełnosprawna
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Niepełnosprawni intelektualnie
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Rehabilitacja (med.)
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Tożsamość zawodowa
(1)
Twórczość a wychowanie
(1)
5 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wprowadzenie; Część pierwsza. Osoba niepełnosprawna jako twórca i odbiorca kultury: 1. Cz. Kossakowski. Twórczość osób z niepełnosprawnością - wielość spojrzeń, wielość problemów; 2. R. Pichalski. Osoby niepełnosprawne jako twórcy i odbiorcy przekazów kulturalnych; 3. M. Czerwieńska. Poezja osób niewidzących - sens życia - autokreacja - autorewalidacja; 4. B. Szczepankowski. Niesłyszący twórcy kultury - wybitni malarze XIX i XX wieku; 5. U. Eckert. Ekspresja artystyczna osób z wadą słuchu; 6. U. Dębiska. " Wiedział, co zrobić ze swoim życiem ". Obecność chorych i niepełnosprawnych w kulturze; 7. J. Kuczyńska-Kwapisz, M. Paplińska. O twórczych kobietach radzących sobie z dysfunkcją wzroku; 8. M. Zaorska. Olga Skorochodowa - życie, twórczość, osiągnięcia osoby głuchoniewidomej; 9. U. Bartnikowska, M. Wójcie. Osoba niesłysząca jako twórca i odbiorca kultury; 10. L. Ippoldt. Osoba niepełnosprawna jako twórca i odbiorca tekstu literackiego; 11. M. Jałocha. Niepełnosprawny tancerz; 12. D. Baranowicz, G. Gunia. Zainteresowania kulturalne uczniów z upośledzeniem umysłowym; 13. A. Żyta. Aktywność kulturalna osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną; 14. T. Cierpiałowska. Uczestnictwo kulturalne studentów z niepełnosprawnością. Bariery korzystania z dóbr kultury; 15. J. Baran. Wzory osobowe w kulturze masowej a problemy wychowania uczniów niepełnosprawnych; 16. A. Grzebinoga. Czytelnictwo czasopism wśród młodzieży niesłyszącej; 17. K. Plutecka. Telewizja jako forma uczestnictwa uczniów z wadą słuchu w kulturze; 18. D. Sadownik. Rysunek dziecięcy sposobem przekazania emocji dziecka. Wpływ telewizji na odbiór i okazywanie reakcji agresywnych; 20. A. Borowski. Internet jako integracyjna przestrzeń kultury; 21. G. Gunia. Uczniowie niesłyszący jako twórcy i odbiorcy kultury fizycznej; Część druga. Nowe koncepcje upowszechniania kultury i nowe idee aktywności kulturalnej osób niepełnosprawnych: 1. J. Konarska. Rehabilitacyjny aspekt udziału osób niepełnosprawnychw tworzeniu dóbr kulturalnych; 2. M. Buchnat, M. Karpacka. Rozwijanie kompetencji osób niepełnosprawnych intelektualnie do odbierania i tworzenia kultury; 3. A. Korzon. Literatura piękna w rehabilitacji niesłyszących; 4. B. Szczupał. Biblioterapia i czytelnictwo jako forma uczestnictwa w kulturze i metoda terapii młodzieży niepełnosprawnej ruchowo; 5. E. M. Nieduziak. " Zabawa teatrem ", "praca teatrem " - o dwóch stronach terapeutycznej funkcji teatru; 6. E. Lubiąska. Aktywność plastyczna a rozwój wyobraźni dziecka niepełnosprawnego intelektualnie; 7. M. Zaborniak-Sobczak. Dziecko z wadą słuchu w świecie muzyki; 8. I. Dębicka. Indywidualna i grupowa muzykoterapia jako jedna z metod psychoterapii dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym; 9. A. Stawecka. Stymulowanie rozwoju dzieci niepełnosprawnych fizycznie w okresie późnego dzieciństwa przez percepcję dzieł sztuki XX wieku; 10. D. Kornaś. Działalność Drużyn " Nieprzetartego Szlaku " źródłem poznania tradycji, kultury i cywilizacji kraju; 11. E. Dyduch. Kształtowanie postaw dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną wobec kultury fizycznej; 12. M. Konarska, A. Zabiegaj. Student pedagogiki specjalnej - przyszły facylitator uczestnictwa osób z niepełnosprawnością w kulturze (?); 13. V. Zbyszewska. Sztuka i kultura bez barier na przykładzie organizacji społecznych w Austrii; 14. I. Jagoszewska. Rola organizacji głuchoniewidomych w tworzeniu szans uczestnictwa w kulturze; 15. S. Szczerba. Aktywność artystyczna osób niewidomych i niedowidzących na przykładzie działalności Krajowego Centrum Kultury Polskiego Związku Niewidomych w Kielcach; 16. A. Szczepaniak, Z. Szczepaniak. Osoba niepełnosprawna jako twórca i odbiorca kultury. Doświadczenia z pracy z młodzieżą niewidomąi słabowidzącą w SOSW przy ul. Tynieckiej w Krakowie; Część trzecia. Kulturowe konteksty niepełnosprawności: 1. W. Pilecka. Twórcza obecność osób niepełnosprawnych; 2. A. Rakowska. Osoba niepełnosprawna w zmieniającym się świecie kultury i komunikacji; 3. A. Żywczok. Jedność ludzkości w akcie kreacji - refleksje nad twórczą identycznością człowieka; 4. K. D. Rzedziecka. Niepełnosprawność jako krytyczne wydarzenie życiowe w doświadczeniu narratorów; 5. J. Wyczesany. Postawy osób z niepełnosprawnością intelektualną wobec życia; 6. P. Majewicz. Niepełnosprawność z perspektywy psychologii pozytywnej; 7. M. Wójtowicz. Osoba niepełnosprawna w świetle antropologii Fryderyka Nietschego; 8. I. Fornalik. Wizerunki osób niepełnosprawnych w mediach - media w percepcji niepełnosprawnych; 9. D. Kopeć. Rzecz o Minotaurze - osoba z niepełnosprawnością w literaturze współczesnej; 10. E. J. Zgolińska. Między groteską a metaforą - czyli starożytnych Egipcjan pojmowanie niepełnosprawności; 11. I. Lindyberg, R. Wódkiewicz. Kultura duchowa czy kultura duchowości (duchowość kultury) w dyskursie ezoterycznym? Pytanie o kontekst niepełnosprawności; 12. B. Oszustowicz. Wybrane aspekty religijności młodzieży gimnazjalnej z lekkim stopniem upośledzenia umysłowego; 13. M. Kościołek. Religijność osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną; 14. R. Ficek. Uśmiech niedokończony; 15. D. Krzemińska. Kod językowy i dyskurs osób z niepełnosprawnością intelektualną. O bytowaniu na pograniczu; Część czwarta. Edukacyjne i rehabilitacyjne konteksty niepełnosprawności; 1. J. Sowa. Aksjologiczne aspekty procesu rehabilitacji; 2. K. Parys. Dylematy dotyczące pomiaru zdolności twórczych uczniów z niepełnosprawnością intelektualną lekkiego stopnia; 3. M. Klaczak. Wspieranie elementarnych zdolności twórczych uczniów niedosłyszących; 4. K. Wanat-Żołądek. Oryginalność jako kryterium oceny zdolności twórczych uczniów z wadą słuchu; 5. M. Trojańska. Wpływ środowiska wychowawczego na zainteresowania i organizację czasu wolnego uczniów z niepełnosprawnością intelektualną (rozważania teoretyczne); 6. T. Oleńska-Pawlak. Rozwój osobisty - kontekst konstruowania wiedzy o sobie w pracy zespołowej nauczycieli klas integracyjnych; 7. B. Cytowska. Idea integracji edukacyjnej w realiach szkół gimnazjalnych; 8. I. Chrzanowska. Edukacja włączająca - nowa jakość? Czy dotąd byliśmy pedagogicznie zacofani?; 9. E. Kulczyka. Wczesna rewalidacja dzieci niesłyszących nowym wyzwaniem edukacyjnym w Polsce; 10. I. Michalak-Widera, K. Węsierska, B. Zipper-Malina. Wczesna stymulacja językowa dziecka o nieharmonijnym rozwoju drogą do świata kultury; 11. D. Wolska, A. Pisarek. Znaczenie stymulacji zmysłów w terapii dzieci z głęboką niepełnosprawnością; 12. D. Wolska, A. Wolski. Wpływ stereotypii i dyskomfortu sensorycznego na jakość społecznego funkcjonowania dziecka z autyzmem; 13. D. Orenburg. Przewlekłe zespoły bólowe jako forma niepełnosprawności? Dwie perspektywy; 14. A. Mikrut. Postawy wychowawcze rodziców a ich skłonność do zachowań krzywdzących wobec dzieci z niepełnosprawnością intelektualną; 15. J. Sikorki. Życie kulturalne rodziny a zasób słownictwa uczniów niepełnosprawnych intelektualnie (doniesienie z badań); 16. A. Kukułka. Dzieci i komputery - o plusach mówimy, a czy pamiętamy o zagrożeniach?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43381, W.43493, W.42361 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 0239-6025 ; Nr 404)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41652 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 0239-6025 ; Nr 612)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43494 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Rozdział pierwszy Tożsamość zawodowa jako kategoria teoretyczno-badawcza 1. Tożsamość zawodowa w ujęciu teoretycznymU202F U202F 1.1. Tożsamość jako kategoria pojęciowaU202F U202F 1.2. Subsystemy tożsamościU202F 1.3. Tożsamość zawodowa – ujęcie definicyjneU202F 1.4. Mechanizmy, uwarunkowania i przebieg rozwoju tożsamości zawodowejU202F 1.5. Funkcje tożsamości zawodowejU202F U202F 2. Tożsamość zawodowa w badaniu i opisieU202F U202F 2.1. Niejednorodność terminologicznaU202F 2.2. Sposoby operacjonalizowania tożsamości zawodowejU202F 2.3. Różnorodność procedur badawczychU202F 2.4. Źródła i implikacje różnorodności w badaniu i opisie tożsamości zawodowej – przyczynek do namysłuU202F Rozdział drugi TOŻSAMOŚCI ZAWODOWE PEDAGOGÓW SPECJALNYCH – W DRODZE KU MODELOWI ANALIZY 1. Pedagog specjalny – refleksje dotyczące terminu i zasadności jego stosowaniaU202F 2. Poszukiwanie wyznaczników i specyfiki profesji pedagoga specjalnegoU202F 3. Tożsamość zawodowa pedagoga specjalnego odpowiedzią na wyzwania profesjiU202F 4. Propozycja trójpoziomowej hierarchii tożsamości zawodowych pedagogów specjalnychU202F 5. Potencjalne czynniki kształtujące zbiorową tożsamość zawodową pedagogów specjalnychU202F Rozdział trzeci ZAKRES I SPOSÓB REALIZACJI PODJĘTYCH DZIAŁAŃ BADAWCZYCH 1. Kierunek działań badawczychU202F 2. Problemy badawcze i hipotezyU202F 3. Instrumentarium badawczeU202F 4. Organizacja i przebieg badańU202F U202F 5. Prezentacja badanej grupyU202F Rozdział czwarty PEDAGODZY SPECJALNI WOBEC WYZWAŃ PEŁNIONEJ PROFESJI – PRZEJAWY TOŻSAMOŚCI ZAWODOWEJ BADANYCH W ŚWIETLE WYBRANYCH UWARUNKOWAŃ 1. Pedagodzy specjalni wobec identyfikowania się z pełnioną profesjąU202F 1.1. Identyfikacja z profesją pedagoga specjalnegoU202F 1.2. Argumenty uzasadniające identyfikację z profesją pedagoga specjalnegoU202F 1.2.1. Argumentacja towarzysząca całkowitej identyfikacjiU202F 1.2.2. Argumentacja towarzysząca częściowej identyfikacjiU202F 1.2.3. Argumentacja towarzysząca brakowi identyfikacjiU202F 1.2.4. Zakresy zróżnicowania wypowiedzi badanych osóbU202F 1.3. Wybrane uwarunkowania identyfikacji z profesją pedagoga specjalnegoU202F 1.3.1. Czynniki dotyczące dotychczasowej drogi zawodowej a identyfikacja z profesją pedagoga specjalnegoU202F 1.3.2. Czynniki obrazujące postrzeganie własnej przestrzeni życiowej a identyfikacja z profesją pedagoga specjalnegoU202F 2. Pedagodzy specjalni wobec wymagań i obciążeń w pracy zawodowejU202F 2.1. Indywidualne typy zachowań i przeżyć związanych z pracą zawodową prezentowane przez badanych pedagogów specjalnychU202F 2.2. Wybrane uwarunkowania zachowań i przeżyć związanych z pracą zawodową U202F 2.2.1. Czynniki dotyczące dotychczasowej drogi zawodowej a zachowania i przeżycia związane z pracą zawodowąU202F 2.2.2. Czynniki obrazujące postrzeganie własnej przestrzeni życiowej a zachowania i przeżycia związane z pracą zawodowąU202F 3. Pedagodzy specjalni wobec możności wpływania na przestrzeń zawodowąU202F 3.1. Akceptacja określonych poziomów tożsamości zawodowejU202F 3.2. Wybrane uwarunkowania poziomu tożsamości zawodowejU202F 3.2.1. Czynniki wyznaczające kształt dotychczasowej drogi zawodowej a poziom tożsamości zawodowejU202F 3.2.2. Czynniki obrazujące postrzeganie własnej przestrzeni życiowej a poziom tożsamości zawodowejU202F 4. Pedagodzy specjalni wobec trwania w zawodzieU202F 4.1. Motywy trwania w zawodzie zgłaszane przez pedagogów specjalnychU202F 4.2. Wybrane uwarunkowania motywów trwania w zawodzieU202F 4.2.1. Czynniki dotyczące dotychczasowej drogi zawodowej a motywy trwania w zawodzieU202F 4.2.2. Czynniki obrazujące postrzeganie własnej przestrzeni życiowej a motywy trwania w zawodzie W kierunku konkluzji 1. Tożsamość zawodowa – proponowany sposób rozumieniaU202F 2. Syntetyczne ujęcie wyników badań własnychU202F 3. Odkrywanie możliwości konstruowania tożsamości zawodowejU202F
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43927 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40939, W.40940 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej