Błeszyński Jacek J
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Dostępność
dostępne
(4)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(4)
Czytelnia
(1)
Autor
Sienkiewicz Henryk
(140)
Prus Bolesław
(101)
Żeromski Stefan
(101)
Mickiewicz Adam
(92)
Orzeszkowa Eliza
(79)
Błeszyński Jacek J
(-)
Krzyżanowski Julian
(60)
Słowacki Juliusz
(59)
Suchodolski Bogdan
(58)
Kraszewski Józef Ignacy
(57)
Lenin Włodzimierz
(54)
Dąbrowska Maria
(50)
Okoń Wincenty
(50)
Lenin W. I
(48)
Bogdanowicz Marta
(45)
Kolberg Oskar. Dzieła wszystkie
(45)
Kolberg Oskar
(44)
Wyka Kazimierz
(44)
Kupisiewicz Czesław
(42)
Wyspiański Stanisław
(41)
Żeleński Tadeusz (Boy)
(39)
Markiewicz Henryk
(35)
Witwicki Władysław
(35)
Iwaszkiewicz Jarosław
(34)
Pigoń Stanisław
(34)
Śliwerski Bogusław
(34)
Kotarbiński Tadeusz
(33)
Pieter Józef
(32)
Rocławski Bronisław
(32)
Szekspir William
(32)
Fredro Aleksander
(30)
Nałkowska Zofia
(30)
Reymont Władysław St
(30)
Nowacki Tadeusz
(29)
Krasiński Zygmunt
(28)
Parandowski Jan
(28)
Szuman Stefan
(28)
Morcinek Gustaw
(27)
Sieroszewski Wacław
(27)
Conrad Joseph
(26)
Doroszewski Witold
(26)
Włodarski Ziemowit
(26)
Jałowiec Magdalena
(25)
Juszczyk Stanisław
(25)
Jastrun Mieczysław
(24)
Orkan Władysław
(24)
Wołoszynowa Lidia
(24)
Zapolska Gabriela
(24)
Brandys Kazimierz
(23)
Marks Karol
(23)
Prus Bolesław (Aleksander Głowacki)
(23)
Suchodolski Bodgan
(23)
Tuwim Julian
(23)
Korczak Janusz
(22)
Piszczek Maria
(22)
Zieliński Bronisław
(22)
Łobocki Mieczysław
(22)
Bunsch Karol
(21)
Kieniewicz Stefan
(21)
Kruszewski Krzysztof
(21)
Kujawa Ewa
(21)
Kurzyna Maria
(21)
Libera Zdzisław
(21)
Paszkowski Józef
(21)
Staff Leopold
(21)
Tatarkiewicz Władysław
(21)
Tomaszewski Tadeusz
(21)
Konopnicka Maria
(20)
Kozakiewicz Mikołaj
(20)
London Jack
(20)
Manteuffel Tadeusz
(20)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(20)
Szewczuk Włodzimierz
(20)
Wasilewska Wanda
(20)
Wyczesany Janina
(20)
Budzyk Kazimierz
(19)
Lem Stanisław
(19)
Molier
(19)
Pilecka Władysława
(19)
Szancer Jan Marcin
(19)
Żabiński Jan
(19)
Żukrowski Wojciech
(19)
Auderska Halina
(18)
Balzac [Honoré de]
(18)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(18)
Jakubowski Jan Zygmunt
(18)
Kallenbach Józef
(18)
Kasprowicz Jan
(18)
Kurdybacha Łukasz
(18)
Matuszewski Ryszard
(18)
Norwid Cyprian Kamil
(18)
Semadeni Zbigniew
(18)
Skorupka Stanisław
(18)
Stankowski Adam
(18)
Szewczyk Wilhelm
(18)
Andrzejewski Jerzy
(17)
Arnold Stanisław
(17)
Baley Stefan
(17)
Bleja-Sosna Barbara
(17)
Górski Konrad
(17)
Jasienica Paweł
(17)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(4)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Temat
Adopcja
(1)
Blissa, metoda komunikacji symbolicznej
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Fonogesty
(1)
Integracja społeczna
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
5 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43309 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Alternatywne i wspomagające metody komunikacji / red. Jacek J. Błeszyński. - Wyd. 2 poszerz. i popr. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2008. - 470 s. : il. (w tym kolor.) ; 25 cm.
Streszczenie: Wstęp; Z recenzji; Wprowadzenie; Rozdział pierwszy: 1. Szkic rozwoju wspomagającej i alternatywnej komunikacji w Polsce; 2. Uwagi o wczesnej interwencji komunikacyjnej wobec dzieci z zaburzeniami rozwoju; 3. Syndrom ożywienia i jego miejsce w procesie rozwoju funkcji mowy i języka u dzieci z uszkodzeniami neurologicznymi; 4. Zastosowanie wspomagających i alternatywnych metod komunikacji (AAC approache) w terapii małych dzieci zagrożonych poważnymi zaburzeniami w porozumiewaniu się; 5. Rola neurorozwojowej metody Castillo Moralesa w procesie wczesnej symulacji rozwoju oraz w postępowaniu terapeutycznym wobec dzieci z grupy wysokiego ryzyka zaburzeń komunikacji; 6. Efektywność stosowania systemów komunikacji alternatywnej i wspomagającej u dzieci i młodzieży z ciężkimi zaburzeniami porozumiewania się na przykładzie Samodzielnego Publicznego Ośrodka Terapii i Rehabilitacji dla Dzieci w Kwidzynie; Rozdział drugi: 1. Język migowy i system językowo-migowy; 2. Fonogesty - metoda komunikowania się słyszących i rodziców z niesłyszącymi dziećmi i budowania w dziecięcych umysłach sensoryczno-motorycznej bazy mowy; 3. Wykorzystanie fonogestów w pracy z dziećmi z głęboką wadą słuchu na podstawie doświadczeń Specjalistycznej Poradni Rehabilitacji Dzieci i Młodzieży z Wadą Słuchu, Przedszkola Miejskiego nr 16 i Zespołu Szkół nr 7 w Toruniu; 4. Teoretyczne i praktyczne podstawy metody Makaton; 5. Komunikacja przez dotyk - głuchoniewidomi; 6. Picture Communication Symbols; 7. Znaki graficzne - Piktogramy; 8. Piktogramy - istota, charakterystyka ogólna; 9. Wykorzystanie metody Ułatwionej Komunikacji; 10. Metoda Ułatwionej Komunikacji - studium przypadku 11. System komunikacji symbolicznej Bliska; Wybór bibliograficzny polskich prac dotyczących komunikacji alternatywnej i wspomaganej - w podziale na systemy i specyfikację użytkownika
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Cz.42914 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43036 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Forma i typ
Temat
Streszczenie: Wstęp; I. Przegląd literatury dotyczącej funkcjonowania rodziny adopcyjnej: 1. Dziecko adopcyjne; 1.1. Funkcjonowanie dziecka specjalnej troski w polskim systemie adopcji; 2. Rodzice biologiczni; 3. Rodzice adopcyjni; 3.1. Trwałość rodziny; 3.2. Sytuacja rodziców adopcyjnych; 3.3. Tajemnica adopcji; 4.1. Funkcjonowanie rodziny adopcyjnej; 4.2. Rozwiązywalność adopcji; 5. Działalność ośrodków adopcyjno-opiekuńczych; 6. Statystyka; 6.1. Przysposobienie w Sądzie Okręgowym w Toruniu; II. Wybrane elementy historii adopcji: 1. Stosunki rodzinne w okresie starożytności; 1.1. Adopcja w prawodawstwie asyryjskim i babilońskim; 1.2. Wpływ prawodawstwa helleńskiego; 1.3. Rzymskie prawo adopcyjne; 2. Przysposobienie w Piśmie świętym; 3. Nowożytność do okresu międzywojennego; 3.1. Adopcja w Polsce; 4. Okres powojenny; 5. Aktualne formy przysposobienia w prawie polskim; 6. Kościół katolicki a adopcja; 6.1. Adopcja w nauczaniu Jana Pawła II; Podsumowanie; III. Działalność ośrodków zajmujących się adopcją w Polsce: 1. Zadania ośrodków adopcyjnych; 2. Działalność wybranych katolickich ośrodków adopcyjno-opiekuńczych; 3. Działalność niepublicznych, pozainstytucjonalnych ośrodków adopcyjno-opiekuńczych w Polsce; 3.1. Ośrodek Adopcyjno-Opiekuńczy Fundacji "Rodzina Nadziei" w Gdańsku; 3.2. Ośrodek Adopcyjno-Opiekuńczy Terenowego Komitetu Ochrony Praw Dziecka w Sosnowcu; 4. Inne inicjatywy adopcyjne - Duchowa Adopcja Dziecka Poczętego; IV. Adopcja za granicą: 1. Adopcja w Stanach Zjednoczonych; 1.1. Historia adopcji w Stanach Zjednoczonych; 1.2. Badania nad procesem adopcji; 1.3. Statystyka adopcji; 2. Adopcja w Wielkiej Brytanii; 2.1. Historia i organizacja systemu adopcji w Wielkiej Brytanii; 2.2. Statystyka adopcji w Wielkiej Brytanii; 3. Adopcja w Kanadzie; 3.1. Historia adopcji; 3.1.1. Organizacja systemu adopcji; 3.1.2. Adopcja międzynarodowa; 3.1.3. Definicja i umiejscowienie prawne; 3.1.4. Kwestionariusz i badania; 3.1.5. Wykroczenia; 4. Adopcja w Australii; 4.1. System adopcji; 4.2. Organizacja systemu adopcji; 4.3. Jawność adopcji; 4.4. Statystyka; V. Metodologia badań empirycznych; 1. Problemy badawcze; 2. Metody i techniki badawcze; 2.1. Ankieta dla rodziców adopcyjnych dotycząca przysposobienia, autorstwa J. Błeszyńskiego; 2.2. Denver II W. K. Frankenburga i współpracowników; 2.3. Skala Wartości w adaptacji P. Brzozowskiego; 2.4. Kwestionariusz do Badania Postaw Rodzicielskich M. Ziemskiej; 3. Czas i teren badań; 4. Charakterystyka badanej populacji; 4.1. Rodzina osób przysposabiających; 4.2. Małżeństwa przysposabiające; 4.3. Miejsce zamieszkania i warunki lokalowe rodzin przysposabiających; VI. Prezentacja i interpretacja badań własnych; 1. Adopcja w percepcji rodziców adopcyjnych; 1.1. Biologiczne i rodzinne czynniki adopcji; 1.2. Źródło informacji o instytucjach zajmujących się adopcją; 1.3. Sugerowany wiek i stan zdrowia przysposobianego dziecka; 1.4. Tajemnica adopcji; 1.5. Charakterystyka przekazu informacji i doboru kandydatów na rodziców adopcyjnych; 1.6. Czas przygotowania, oczekiwanie i przysposobienie; 1.7. Stosowane metody wychowawcze; 2. Ocena funkcjonowania ośrodków zajmujących się przysposobieniem dziecka; 2.1. Wybór i funkcjonowanie ośrodka adopcyjno-opiekuńczego; 2.1.1. Wybór ośrodka; 2.1.2. Organizacja pracy z rodziną adopcyjną; 2.2. Ocena funkcjonowania instytucji zajmujących się procedurą adopcji; 3. Postawy rodzicielskie w rodzinach adopcyjnych; 4. System wartości prezentowany przez rodziców adopcyjnych; 4.1. Motywacja prospołeczna; 4.2. Motywacja związana z ograniczaniem siebie i konformizmem; 4.3. Motywacja przyjemności; 4.4. Motywacja osiągnięć; 4.5. Motywacja kierowania sobą; 4.6. Motywacja dojrzałości; 4.7. Motywacja bezpieczeństwa; 4.8. Wartości preferowane przez rodziców adopcyjnych i z grupy kontrolnej; 4.8.1. Wartości ostateczne preferowane przez rodziców adopcyjnych i z grupy kontrolnej; 4.8.2. Wartości instrumentalne preferowane przez rodziców adopcyjnych i z grupy kontrolnej; 5. Stan zdrowia i rozwój psychofizyczny dzieci adoptowanych; 5.1. Stan zdrowia przysposobionych dzieci; 5.2. Rozwój psychofizyczny dzieci adoptowanych; Podsumowanie i wnioski; Key Issues of Adoption and Functioning of Adoptive Familie; Bibliografia; Aneksy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43166 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Przedmowa do wydania drugiego, zmienionego; Od redaktora; Wprowadzenie; 1. Uwarunkowania efektywnego oddziaływania terapeutycznego w pracy z osobami autystycznymi; 2. Wczesne wykrywanie autyzmu i efekty wczesnej terapii; 3. Dylematy związane z terapią behawioralną stosowaną wobec osób autystycznych; 4. Metoda Integracji Sensorycznej w diagnozie i terapii dzieci z autyzmem; 5. Dziecko autystyczne w kręgu muzyki; 6. Muzykoterapia w pracy z dzieckiem autystycznym; 7. Metoda Knillów z elementami stymulacji polisensorycznej w terapii dzieci autystycznych; 8. Wykorzystanie metody Ruchu Rozwijającego w terapii dziecka z głębokimi deficytami rozwojowymi-autystycznego; 9. Metoda Dobrego Startu w pracy z dziećmi autystycznymi; 10. Metoda Felicie Affolter; 11. Metoda Stymulowanych Seryjnych Powtórzeń Ćwiczeń (SSP) - Zbigniewa Szota; 12. Wybrane metody wykorzystywane w pracy z dzieckiem autystycznym z głębokimi zaburzeniami w rozwoju; 13. Program autorski i jego miejsce we współczesnej edukacji dzieci ze specyficznymi potrzebami; 14. Gdzie szukać pomocy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42902, W.42974, W.42975, W.42901 (4 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej