Dziecko chore
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(32)
Forma i typ
Książki
(31)
Pliki i bazy danych
(1)
Dostępność
dostępne
(31)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(32)
Autor
Lewandowska Kinga
(3)
Wyczesany Janina
(3)
Cunningham Cliff
(2)
Cytowska Beata
(2)
Maciarz Aleksandra
(2)
Pawlak-Rogala Marzenna
(2)
Winczura Barbara
(2)
Aldridge Jan
(1)
Antoszewska Beata
(1)
Anyszko Ryszard
(1)
Borecka Irena
(1)
Bukowski Michał
(1)
Cabała Monika
(1)
Dyga-Konarska Magdalena
(1)
Fukhrmann-Wönkhaus Elke
(1)
Gajdzińska Monika
(1)
Grochmal-Bach Bożena
(1)
Jałowiec Magdalena
(1)
Jundziłł Elżbieta
(1)
Jóźwiak Sergiusz
(1)
Klukowska Anna
(1)
Knobloch-Gali Anna
(1)
Kosętka Halina
(1)
Kott Tadeusz
(1)
Kościelska Małgorzata
(1)
Kulus Marek
(1)
Kurzawa Ryszard
(1)
Kübler-Ross Elisabeth
(1)
Leśniak-Stępień Agnieszka
(1)
Lohn Zofia
(1)
Makowiecka Julita
(1)
Midro Alina Teresa
(1)
Ostrowski Tadeusz Marian
(1)
Pawłowska Róża
(1)
Pecyna Maria Bogumiła s
(1)
Pietrusińska Joanna
(1)
Pilecka Władysława
(1)
Pilecki Jan
(1)
Rola Jarosław
(1)
Samaluk Andrzej
(1)
Stawarski Andrzej
(1)
Szewczyk Alicja
(1)
Szot Renata
(1)
Szyszka Katarzyna
(1)
Witkowski Daniel
(1)
Wójcik Renata
(1)
Zalewska Marina
(1)
Zgrychowa Irena
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(20)
1990 - 1999
(7)
1980 - 1989
(2)
Kraj wydania
Polska
(32)
Język
polski
(32)
Temat
Powieść polska
(1089)
Polska
(758)
Dziecko
(481)
Poezja polska
(461)
Literatura polska
(456)
Dziecko chore
(-)
Opowiadanie polskie
(363)
Wychowanie
(277)
Nauczanie
(274)
nauczanie początkowe
(265)
dziecko
(247)
Język polski
(236)
Pedagogika
(227)
Dramat polski
(223)
język polski
(197)
Nauczanie początkowe
(186)
Pamiętniki polskie
(183)
Filozofia
(175)
Wychowanie w rodzinie
(160)
Sienkiewicz, Henryk
(145)
Psychologia
(143)
Szkolnictwo
(135)
Niepełnosprawni
(129)
Sztuka
(129)
Literatura młodzieżowa polska
(128)
Wychowanie przedszkolne
(128)
Nauczyciele
(126)
Pedagogika specjalna
(124)
Powieść francuska
(124)
Prus, Bolesław
(123)
Marksizm-leninizm
(115)
Matematyka
(115)
Żeromski, Stefan
(114)
Młodzież
(113)
matematyka
(113)
Literatura dziecięca polska
(110)
Mowa
(109)
Publicystyka polska
(109)
wychowanie
(107)
Rodzina
(103)
Powieść amerykańska
(100)
Powieść angielska
(98)
Dziecko niepełnosprawne
(93)
Literatura
(91)
Mickiewicz, Adam
(91)
nauczanie
(89)
Fizyka
(86)
Słowacki, Juliusz
(85)
literatura polska
(85)
Elektrotechnika
(84)
Osobowość
(83)
Wojna 1939-1945 r.
(83)
pedagogika
(83)
pisanie
(81)
Powieść rosyjska
(80)
Śląsk
(80)
Kultura
(79)
czytanie
(79)
nauczyciele
(79)
Muzyka
(78)
Historia
(77)
Oświata
(77)
Psychoterapia
(77)
Czytanie
(74)
Dziecko upośledzone umysłowo
(73)
Malarstwo polskie
(73)
nauczanie zintegrowane
(73)
Praca
(72)
Orzeszkowa, Eliza
(71)
Uczenie się
(71)
młodzież
(71)
Komputery
(70)
Powieść niemiecka
(70)
Religia
(70)
Gry i zabawy
(68)
Technika
(68)
Warszawa
(68)
Maszyny
(67)
Kraszewski, Józef Ignacy
(65)
Pisanie
(65)
Psychologia wychowawcza
(65)
Socjologia
(64)
Etyka
(63)
Gry edukacyjne
(63)
Młodzież szkolna
(63)
wychowanie w rodzinie
(63)
Gry i zabawy ruchowe
(62)
Lenin, Vladimir Il'i
(62)
Samochody
(62)
Biblioterapia
(61)
Nauka
(61)
Wojsko
(61)
Malarstwo
(59)
Stosunki interpersonalne
(59)
młodzież szkolna
(57)
Nauczanie historii
(56)
Psychologia rozwojowa
(55)
Literatura dziecięca
(54)
Psychologia społeczna
(53)
dziecko upośledzone umysłowo
(53)
szkolnictwo
(53)
32 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44010 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42995 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; 1. Warunki i specyfika wychowania w zakładach leczniczych; 1.1. Podstawy działalności pedagogicznej w zakładzie leczniczym; 1.2. Cele terapeutyczno-rewalidacyjne; 1.3. Warunki programowanie i realizacji oraz specyfika działalności wychowawczej, opiekuńczej i dydaktycznej; 1.4. Kryteria i formy oceny wyników rewalidacyjno-wychowawczych; 1.5. Potrzeba i formy współpracy wychowawcy z personelem medycznym i innymi pracownikami zakładu leczniczego; 1.6. Współpraca z rodzicami dziecka i jego macierzystym środowiskiem społecznym; 2. Sprawowanie funkcji terapeutyczno-rewalidacyjnej; 2.1. Zadania i rodzaje czynności terapeutycznych wychowawcy przy uwzględnieniu specyfiki różnych schorzeń; 2.2. Stosowanie psychoterapii indywidualnej i zespołowej; 2.3. Prognozowanie przyszłości, przygotowanie wychowanka do świadomego wyboru zawodu; 3. Spracowanie funkcji wychowawczej; 3.1. Cele i zakresy wychowania oraz aktywność samowychowawcza; 3.2. Cele i zasady organizowania imprez i uroczystości; 3.3. Warunki i formy racjonalnego spędzania czasu wolnego; 3.4. Kryteria doboru treści, form i metod zajęć pozalekcyjnych; 3.5. Formy zajęć pozalekcyjnych: a) Gry i zabawy; b) Zajęcia plastyczne; c) Czytelnictwo i rozrywki umysłowe; d) Zajęcia z muzyką; e) Wycieczki i krajoznawstwo; f) Zajęcia politechniczne i terapia zajęciowa; g) Żywe słowo i teatralne formy pracy; h) Koła zainteresowań; i) Zajęcia fotograficzne; j) Załączniki do rozdziału III; 4. Sprawowanie funkcji opiekuńczej; 4.1. Potrzeby dziecka i ich zaspokajanie w zakładzie leczniczym; 4.2. Współorganizowanie z personelem medycznym racjonalnych warunków bytowania pacjentów; 4.3. Rozkład dnia, jego funkcja i uwarunkowania; 4.4. Czynności opiekuńcze wychowawcy we współdziałaniu z personelem medycznym; 5. Sprawowanie funkcji dydaktycznej; 5.1. Cele i zasady kształcenia; 5.2. Pomoc wychowawcy w nauce dziecka; 5.3. Wykorzystanie środków masowego przekazu informacji; 5.4. Nauka szkolna w życiu chorego dziecka; 6. Organizacja życia grupy wychowawczej; 6.1. Organizacja grupy wychowawczej w zakładzie leczniczym i samorządne formy działania zespołowego; 6.2. Swoistość grupy na tle społeczności oddziału leczniczego; 6.3. Dodatnie i ujemne wpływy grupy na jednostkę; 7. Regulamin pacjenta w zakładzie leczniczym; 7.1. Funkcje regulaminu i jego konstrukcja; 7.2. Tworzenie, wdrażanie i egzekwowanie regulaminu na zasadzie współpartnerstwa; 7.3. Stosowanie nagród i kar; 8. Samorządność dzieci i młodzieży; 8.1. Samorządność jako metoda wychowawcza; 8.2. Struktura samorządu w zakładzie leczniczym, formy pracy i uprawnienia; 8.3. Organizacje dziecięce i młodzieżowe; 8.4. Szczególne miejsce i rola drużyn "Nieprzetartego Szlaku" w realizacji zadań rewalidacyjnych; 9. Planowanie, organizowanie i dokumentowanie pracy wychowawcy; 9.1. Dyrektor szkoły jako organizator działalności pedagogicznej; 9.2. Funkcje organizatorskie i kontrolne kierownika wychowania; 9.3. Założenia do opracowania planów i tryb ich sporządzania; 9.4. Dokumentacja pracy wychowawcy; 10. Status wychowawcy i jego doskonalenie się zawodowe; 10.1. Status wychowawcy w zakładzie leczniczym; 10.2. Kształcenie i praca nad sobą; 10.3. Samokształcenie i praca nad sobą; Zakończenie; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38119, W.37382, W.38965, W.37384, W.38963, W.38964, W.38118, W.37383, W.37167 (9 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40244, W.40245, W.40243 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Rozdział PIERWSZY Mutyzm w ujęciu teoretycznym (Agnieszka Leśniak-Stępień)U202FU202F Rys historycznyU202FU202F Mutyzm wybiórczy w XXI wieku U202F Terapia mutyzmu wybiórczegoU202FU202F Rozdział DRUGI Lilka z króliczej norki. Opowieść rodzica (Monika Cabała)U202F Rozdział TRZECI Po prostu Kacper. Opowieść dziecka (Monika Cabała, Agnieszka Leśniak-Stępień, Katarzyna Szyszka)U202F Rozdział CZWARTY Jedno spojrzenie. Dwie perspektywyU202FU202F Dziecko z mutyzmem w szkole masowejU202F (Monika Cabała, Agnieszka Leśniak-Stępień)U202F Janek – chłopiec jak sopel lodu. Opowieść terapeuty (Katarzyna Szyszka)U202FU202F Zakończenie (Monika Cabała)U202F
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43930 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Od tłumacza; Podziękowanie zamieszczone w pierwszym wydaniu; Wstęp do drugiego wydania; Drodzy rodzice; Wprowadzenie: "Zwykłam myśleć o mym dziecku, jak o kimś obcym"; 1. "Czy poradzimy sobie wychowując dziecko z zespołem Downa? Jakie są to dzieci?"; 1.1. "Czy poradzimy sobie?"; 1.2. "Jakie są te dzieci?"; 2. Uczucia i reakcja; 2.1. Zbliżanie się do pogodzenia z upośledzeniem; 2.2. Pierwsze reakcje i uczucia; 2.3. Szok i niedowierzanie; 2.4. Reakcje instynktowne; 2.5. Poczucie nieszczęścia; 2.6. Poczucie niesprawdzenia się; 2.7. Uczucie niepewności; 2.8. Uczucie złości i wrogości; 2.9. Uczucie skrępowania; 2.10. Zmiany w czasie; 2.11. Podsumowanie; 3. Wpływ dziecka z zespołem Downa na rodzinę; 3.1. "Jak ja to powiem moim dzieciom?"; 3.2. "Czy powiadomić rodzinę?"; 3.3. Reakcje dziadków; 3.4. Czy obecność dziecka z zespołem Downa wprowadza rozdźwięk w małżeństwie?; 3.5. Konflikty między małżonkami; 3.6. Czy rodziny z dziećmi z zespołem Downa cierpią częściej z powodu chorób?; 3.7. Czy matki mogą podjąć pracę?; 3.8. Podsumowanie; 4. Jakie są przyczyny zespołu Downa?; 4.1. Co wpływa na stan ogólny dziecka?; 4.1.1. Co to są chromosomy? Gdzie się znajdują?; 4.1.2. Jaka jest funkcja chromosomów?; 4.1.3. Prawidłowy zestaw chromosomów (kariotyp); 4.1.4. W jaki sposób dodatkowy chromosom pojawia się w komórce?; 4.1.5. Zespół Downa: trisomia 21; 4.1.6. Czy istnieją różne odmiany zespołu Downa?; 4.1.7. Zwykła trisomia 21; 4.1.8. Mozaikowa postać trisomii 21; 4.1.9. Trisomia 21 z translokacją; 4.2. Jakie jest ryzyko przyjścia na świat następnego dziecka z zespołem Downa?; 4.2.1. Czy zespół Downa jest dziedziczny?; 4.2.2. Czy istnieje skłonność rodzinna występowania zespołu Downa?; 4.2.3. Jakie jest ryzyko urodzenia jeszcze jednego dziecka z zespołem Downa?; 4.3. Dlaczego nam się to zdarzyło? Co było przyczyną?; 4.3.1. Czy prawdopodobieństwo urodzenia dziecka z zespołem Downa jest różne w zależności od rasy, warunków socjalnych, poziomu ekonomicznego, kraju i szerokości geograficznej?; 4.3.2. Czy jest prawdą, że matki starsze częściej rodzą dzieci z zespołem Downa?; 4.3.3. Dlaczego starsze matki częściej rodzą dzieci z zespołem Downa?; 4.3.4. Czy wystąpienie zespołu Downa zależy od wieku ojca?; 4.35. Dlaczego tak wiele młodych matek ma dzieci z zespołem Downa? Czy młodych matek mających te dzieci jest więcej niż starszych?; 4.4. Jak często występuje zespół Downa?; 4.4.1. Jak często dochodzi do poczęcia dziecka z trisomią 21?; 4.4.2. Jak często rodzą się dzieci z zespołem Downa?; 4.4.3. Jak wiele jest dzieci i dorosłych z zespołem Downa? Jaka jest chorobowość?; 4.4.4. Podsumowanie; 4.4.5. Poradnictwo gospodarcze; 5. Charakterystyka zespołu Downa; 5.1. Charakterystyka cech fizycznych (somatycznych); 5.1.1. Czy wygląd dziecka może świadczyć o stopniu upośledzenia w przyszłości?; 5.1.2. Czy "wiotkość" noworodka może określić stopień upośledzenia dziecka?; 5.2. Fizyczna i medyczna charakterystyka w okresie dzieciństwa i w wieku dojrzałym; 5.3. Czaszka i twarz; 5.4. Blokada górnych dróg oddechowych; 5.5. Słuch; 5.6. Wzrost i waga; 5.7. Postawa; 5.8. Układ kostno-stawowy; 5.9. Podwichnięcia szczytowo-obrotowe; 5.10. Skóra; 5.11. Chirurgia plastyczna twarzy; 5.12. Układ trawienny; 5.13. Serce; 5.14. Układ krążenia; 5.15. Białaczka; 5.16. Wzrok; 5.17. Czucie i stymulacja; 5.18. Koordynacja zmysłowa; 5.19. Szybkość reakcji; 5.20. Starzenie się, padaczka i pogarszanie się stanu zdrowia; 5.21. Różnice "biochemiczne"; 5.22. Terapia witaminowa i mineralna; 5.23. Terapia 5-hydroksytryntofanem; 5.24. Terapia komórkowa; 5.25. Leczenie hormonami tarczycy; 5.26. Wnioski dotyczące leczenia; 5.27. Płuca i układ oddechowy; 5.28. Układ rozrodczy; 6. Osobowość i temperament; 6.1. Co wpływa na osobowość i temperament?; 6.2. Informacje pochodzące z wczesnych badań; 6.3. Badania najnowsze; 6.3.1. Niemowlę; 6.3.2. Małe dziecko; 6.3.4. Dzieci starsze i dorośli; 6.4. Wychowanie; 6.5. Podsumowanie; 7. Rozwój umysłowy, motoryczny i społeczny; 7.1. Zmiany w rozumowaniu i traktowaniu ludzi z zespołem Downa; 7.2. Terminologia i testy; 7.1.1. Testy dotyczące zdolności umysłowych; 7.1.2. Ocena zachowań; 7.1.3.Współpraca rodziców i profesjonalistów; 7.1.4. Wiek umysłowo: oczekiwania i opiekuńczość; 7.3. Rozwój w zespole Downa; 7.3.1. "Jakie są korzyści wczesnej interwencji i stymulacji?"; 7.3.2. "Czy dziecko może nie zaliczyć testu na inteligencję?" "Czy dziecięce możliwości umysłowe pogarszają się w czasie?"; 7.3.3. Okresy rozwojowe; 7.3.4. "Jeśli dzieci rozwijają się wolniej, to czy ich rozwój umysłowy trwa dłużej?"; 7.3.5. "Czy istnieje różnica pomiędzy zdolnościami społecznymi i umysłowymi?"; 7.3.6. Wnioski; 7.4. Osiągnięcia wczesnego rozwoju; 7.4.1. Wybór placówek przedszkolnych; 7.4.2. Późniejsze osiągnięcia rozwojowe; 7.4.3. Uwagi; 7.4.4. "Co można zrobić, jeśli rodzice nie mają dostępu do programów wczesnej interwencji?"; 7.4.5. "Jak wiele powinni zrobić rodzice?"; 7.4.6. Wnioski; Uwagi końcowe; Dodatek: Badania prenatalne wykrywające niektóre postacie upośledzenia; Dzieci uczą się w zależności od środowiska, w którym żyją; Wykaz lektur; Indeks
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38228, W.38362 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Od tłumacza; Podziękowanie zamieszczone w pierwszym wydaniu; Wstęp do drugiego wydania; Drodzy rodzice; Wprowadzenie: "Zwykłam myśleć o mym dziecku, jak o kimś obcym"; 1. "Czy poradzimy sobie wychowując dziecko z zespołem Downa? Jakie są to dzieci?"; 1.1. "Czy poradzimy sobie?"; 1.2. "Jakie są te dzieci?"; 2. Uczucia i reakcja; 2.1. Zbliżanie się do pogodzenia z upośledzeniem; 2.2. Pierwsze reakcje i uczucia; 2.3. Szok i niedowierzanie; 2.4. Reakcje instynktowne; 2.5. Poczucie nieszczęścia; 2.6. Poczucie niesprawdzenia się; 2.7. Uczucie niepewności; 2.8. Uczucie złości i wrogości; 2.9. Uczucie skrępowania; 2.10. Zmiany w czasie; 2.11. Podsumowanie; 3. Wpływ dziecka z zespołem Downa na rodzinę; 3.1. "Jak ja to powiem moim dzieciom?"; 3.2. "Czy powiadomić rodzinę?"; 3.3. Reakcje dziadków; 3.4. Czy obecność dziecka z zespołem Downa wprowadza rozdźwięk w małżeństwie?; 3.5. Konflikty między małżonkami; 3.6. Czy rodziny z dziećmi z zespołem Downa cierpią częściej z powodu chorób?; 3.7. Czy matki mogą podjąć pracę?; 3.8. Podsumowanie; 4. Jakie są przyczyny zespołu Downa?; 4.1. Co wpływa na stan ogólny dziecka?; 4.1.1. Co to są chromosomy? Gdzie się znajdują?; 4.1.2. Jaka jest funkcja chromosomów?; 4.1.3. Prawidłowy zestaw chromosomów (kariotyp); 4.1.4. W jaki sposób dodatkowy chromosom pojawia się w komórce?; 4.1.5. Zespół Downa: trisomia 21; 4.1.6. Czy istnieją różne odmiany zespołu Downa?; 4.1.7. Zwykła trisomia 21; 4.1.8. Mozaikowa postać trisomii 21; 4.1.9. Trisomia 21 z translokacją; 4.2. Jakie jest ryzyko przyjścia na świat następnego dziecka z zespołem Downa?; 4.2.1. Czy zespół Downa jest dziedziczny?; 4.2.2. Czy istnieje skłonność rodzinna występowania zespołu Downa?; 4.2.3. Jakie jest ryzyko urodzenia jeszcze jednego dziecka z zespołem Downa?; 4.3. Dlaczego nam się to zdarzyło? Co było przyczyną?; 4.3.1. Czy prawdopodobieństwo urodzenia dziecka z zespołem Downa jest różne w zależności od rasy, warunków socjalnych, poziomu ekonomicznego, kraju i szerokości geograficznej?; 4.3.2. Czy jest prawdą, że matki starsze częściej rodzą dzieci z zespołem Downa?; 4.3.3. Dlaczego starsze matki częściej rodzą dzieci z zespołem Downa?; 4.3.4. Czy wystąpienie zespołu Downa zależy od wieku ojca?; 4.35. Dlaczego tak wiele młodych matek ma dzieci z zespołem Downa? Czy młodych matek mających te dzieci jest więcej niż starszych?; 4.4. Jak często występuje zespół Downa?; 4.4.1. Jak często dochodzi do poczęcia dziecka z trisomią 21?; 4.4.2. Jak często rodzą się dzieci z zespołem Downa?; 4.4.3. Jak wiele jest dzieci i dorosłych z zespołem Downa? Jaka jest chorobowość?; 4.4.4. Podsumowanie; 4.4.5. Poradnictwo gospodarcze; 5. Charakterystyka zespołu Downa; 5.1. Charakterystyka cech fizycznych (somatycznych); 5.1.1. Czy wygląd dziecka może świadczyć o stopniu upośledzenia w przyszłości?; 5.1.2. Czy "wiotkość" noworodka może określić stopień upośledzenia dziecka?; 5.2. Fizyczna i medyczna charakterystyka w okresie dzieciństwa i w wieku dojrzałym; 5.3. Czaszka i twarz; 5.4. Blokada górnych dróg oddechowych; 5.5. Słuch; 5.6. Wzrost i waga; 5.7. Postawa; 5.8. Układ kostno-stawowy; 5.9. Podwichnięcia szczytowo-obrotowe; 5.10. Skóra; 5.11. Chirurgia plastyczna twarzy; 5.12. Układ trawienny; 5.13. Serce; 5.14. Układ krążenia; 5.15. Białaczka; 5.16. Wzrok; 5.17. Czucie i stymulacja; 5.18. Koordynacja zmysłowa; 5.19. Szybkość reakcji; 5.20. Starzenie się, padaczka i pogarszanie się stanu zdrowia; 5.21. Różnice "biochemiczne"; 5.22. Terapia witaminowa i mineralna; 5.23. Terapia 5-hydroksytryntofanem; 5.24. Terapia komórkowa; 5.25. Leczenie hormonami tarczycy; 5.26. Wnioski dotyczące leczenia; 5.27. Płuca i układ oddechowy; 5.28. Układ rozrodczy; 6. Osobowość i temperament; 6.1. Co wpływa na osobowość i temperament?; 6.2. Informacje pochodzące z wczesnych badań; 6.3. Badania najnowsze; 6.3.1. Niemowlę; 6.3.2. Małe dziecko; 6.3.4. Dzieci starsze i dorośli; 6.4. Wychowanie; 6.5. Podsumowanie; 7. Rozwój umysłowy, motoryczny i społeczny; 7.1. Zmiany w rozumowaniu i traktowaniu ludzi z zespołem Downa; 7.2. Terminologia i testy; 7.1.1. Testy dotyczące zdolności umysłowych; 7.1.2. Ocena zachowań; 7.1.3.Współpraca rodziców i profesjonalistów; 7.1.4. Wiek umysłowo: oczekiwania i opiekuńczość; 7.3. Rozwój w zespole Downa; 7.3.1. "Jakie są korzyści wczesnej interwencji i stymulacji?"; 7.3.2. "Czy dziecko może nie zaliczyć testu na inteligencję?" "Czy dziecięce możliwości umysłowe pogarszają się w czasie?"; 7.3.3. Okresy rozwojowe; 7.3.4. "Jeśli dzieci rozwijają się wolniej, to czy ich rozwój umysłowy trwa dłużej?"; 7.3.5. "Czy istnieje różnica pomiędzy zdolnościami społecznymi i umysłowymi?"; 7.3.6. Wnioski; 7.4. Osiągnięcia wczesnego rozwoju; 7.4.1. Wybór placówek przedszkolnych; 7.4.2. Późniejsze osiągnięcia rozwojowe; 7.4.3. Uwagi; 7.4.4. "Co można zrobić, jeśli rodzice nie mają dostępu do programów wczesnej interwencji?"; 7.4.5. "Jak wiele powinni zrobić rodzice?"; 7.4.6. Wnioski; Uwagi końcowe; Dodatek: Badania prenatalne wykrywające niektóre postacie upośledzenia; Dzieci uczą się w zależności od środowiska, w którym żyją; Wykaz lektur; Indeks
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37154, W.37153, W.36831 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42823, W.42824 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42337, W.42404 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42929, W.42930 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. D848 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41572 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43597 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43128, W.43129 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43594 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40403 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42616, W.39931 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42382 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43598 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wprowadzenie; Część 1. Problematyka medyczna i psychologiczna dzieci chorych na astmę i alergię: 1. Nawrocka-Kańska B.: Miejsce psychosomatyki w leczeniu chorób przewlekłych u dzieci; 2. Pisiewicz K.: Epidemiologia zapaleń oskrzeli i astmy u dzieci; 3. Doniec Z., Kurzawa R.: Patomechanizm astmy oskrzelowej; 4. Kurzawa R., Jędrys-Kłucjasz U.: Diagnostyka astmy oskrzelowej; 5. Kurzawa R., Doniec Z.: Przewlekłe leczenie astmy oskrzelowej u dzieci; 6. Mazurek H., Clavel R., Springer G.: Wyniki badań własnych nad korelacją testów skórnych RAST i testów swoistej prowokacji oskrzelowej; 7. Kurzawa R., Doniec Z., Jędrys-Kłucjasz U.: Program długoterminowego leczenia astmy oskrzelowej w wieku rozwojowym w warunkach klinicznych oraz obserwacji ambulatoryjnej; 8. Doniec Z., Kurzawa R.: Ocena zastosowania programu długoterminowego leczenia astmy oskrzelowej w wieku rozwojowym w warunkach klinicznych oraz obserwacji ambulatoryjnej; 9. Ostrowski T.: Potrzeby psychiczne dzieci chorych somatycznie; 10. Czajkowski W.: Interpersonalne warunki nawiązania kontaktu w psychoterapii; Część 2. Problematyka pedagogiczna i społeczna dzieci przewlekle chorych: 11. Lohn Z., Ostrowski T., Wyczesany J.: Sytuacja rodzinna dzieci przewlekle chorych; 12. Lohn Z., Ostrowski T., Wyczesany J.: Przeżywanie sytuacji zdrowotnej przez dzieci chore na astmę i alergię i ich rodziców; 13. Lohn Z., Wyczesany J.: Percepcja rodziny przez dzieci chore na astmę; 14. Nawrocka-Kańska B., Kurzawa R., Lohn Z., Ostrowski T., Wyczesany J.: Możliwości uczestnictwa rodziny w procesie leczenia dziecka przewlekle chorego; 15. Maciejewska-Kurzawa G.: Stowarzyszenie formą pomocy dla rodziców i dzieci chorych; Część 3. Podstawowe działania profilaktyczno-rewalidacyjne szkoły: 16. Lohn Z., Ostrowski T., Wyczesany J.: Szkoła w systemie zintegrowanych oddziaływań rewalidacyjnych wobec dzieci przewlekle chorych; 17. Oleńska-Pawlak T.: Uwarunkowania podstawowych oddziaływań profilaktyczno-terapeutycznych pedagogów wobec uczniów przewlekle chorych; 18. Oleńska-Pawlak T.: Znaczenie diagnozy pedagogicznej w pracy z dziećmi przewlekle chorymi i kalekimi; 19. Lohn Z.: Paszport dziecka astmatycznego; Część 4. Zarządzenia w sprawie organizowania opieki nad uczniami niepełnosprawnymi: 20. Zarządzenie Nr 29 Ministra Edukacji Narodowej z dnia 04.10.1993 w sprawie zasad organizowania opieki nad uczniami niepełnosprawnymi i ich kształcenia - Dz.Urz. Nr 9, 1993; 21. Zarządzenie Nr 30 Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12.10.1993 w sprawie organizacji zasad oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów w szkołach publicznych - Dz. Urz. Nr 10, 1993; 22. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11.06.1993 w sprawie organizacji i zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych oraz innych publicznych poradni specjalistycznych; Noty o autorach
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38541, W.38540, W.38542 (3 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej