Bogdanowicz Marta
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(45)
Forma i typ
Książki
(36)
Filmy i seriale
(5)
Audiobooki
(3)
Pliki i bazy danych
(1)
Dostępność
dostępne
(35)
nieokreślona
(9)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(45)
Autor
Sienkiewicz Henryk
(140)
Prus Bolesław
(101)
Żeromski Stefan
(101)
Mickiewicz Adam
(92)
Orzeszkowa Eliza
(79)
Bogdanowicz Marta
(45)
Krzyżanowski Julian
(60)
Słowacki Juliusz
(59)
Suchodolski Bogdan
(58)
Kraszewski Józef Ignacy
(57)
Lenin Włodzimierz
(54)
Dąbrowska Maria
(50)
Okoń Wincenty
(50)
Lenin W. I
(48)
Kolberg Oskar. Dzieła wszystkie
(45)
Kolberg Oskar
(44)
Wyka Kazimierz
(44)
Kupisiewicz Czesław
(42)
Wyspiański Stanisław
(41)
Żeleński Tadeusz (Boy)
(39)
Markiewicz Henryk
(35)
Witwicki Władysław
(35)
Iwaszkiewicz Jarosław
(34)
Pigoń Stanisław
(34)
Śliwerski Bogusław
(34)
Kotarbiński Tadeusz
(33)
Pieter Józef
(32)
Rocławski Bronisław
(32)
Szekspir William
(32)
Fredro Aleksander
(30)
Nałkowska Zofia
(30)
Reymont Władysław St
(30)
Nowacki Tadeusz
(29)
Krasiński Zygmunt
(28)
Parandowski Jan
(28)
Szuman Stefan
(28)
Morcinek Gustaw
(27)
Sieroszewski Wacław
(27)
Conrad Joseph
(26)
Doroszewski Witold
(26)
Włodarski Ziemowit
(26)
Jałowiec Magdalena
(25)
Juszczyk Stanisław
(25)
Jastrun Mieczysław
(24)
Orkan Władysław
(24)
Wołoszynowa Lidia
(24)
Zapolska Gabriela
(24)
Brandys Kazimierz
(23)
Marks Karol
(23)
Prus Bolesław (Aleksander Głowacki)
(23)
Suchodolski Bodgan
(23)
Tuwim Julian
(23)
Korczak Janusz
(22)
Piszczek Maria
(22)
Zieliński Bronisław
(22)
Łobocki Mieczysław
(22)
Bunsch Karol
(21)
Kieniewicz Stefan
(21)
Kruszewski Krzysztof
(21)
Kujawa Ewa
(21)
Kurzyna Maria
(21)
Libera Zdzisław
(21)
Paszkowski Józef
(21)
Staff Leopold
(21)
Tatarkiewicz Władysław
(21)
Tomaszewski Tadeusz
(21)
Konopnicka Maria
(20)
Kozakiewicz Mikołaj
(20)
London Jack
(20)
Manteuffel Tadeusz
(20)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(20)
Szewczuk Włodzimierz
(20)
Wasilewska Wanda
(20)
Wyczesany Janina
(20)
Budzyk Kazimierz
(19)
Lem Stanisław
(19)
Molier
(19)
Pilecka Władysława
(19)
Szancer Jan Marcin
(19)
Żabiński Jan
(19)
Żukrowski Wojciech
(19)
Auderska Halina
(18)
Balzac [Honoré de]
(18)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(18)
Jakubowski Jan Zygmunt
(18)
Kallenbach Józef
(18)
Kasprowicz Jan
(18)
Kurdybacha Łukasz
(18)
Matuszewski Ryszard
(18)
Norwid Cyprian Kamil
(18)
Semadeni Zbigniew
(18)
Skorupka Stanisław
(18)
Stankowski Adam
(18)
Szewczyk Wilhelm
(18)
Andrzejewski Jerzy
(17)
Arnold Stanisław
(17)
Baley Stefan
(17)
Bleja-Sosna Barbara
(17)
Górski Konrad
(17)
Jasienica Paweł
(17)
Rok wydania
2000 - 2009
(22)
1990 - 1999
(20)
1980 - 1989
(3)
Kraj wydania
Polska
(45)
Język
polski
(45)
Temat
Dziecko
(15)
Pisanie
(12)
Metoda Dobrego Startu
(11)
Metoda Sherborne
(6)
Czytanie
(5)
Gry i zabawy ruchowe
(4)
Nauczanie początkowe
(4)
Piosenka dziecięca polska
(4)
czytanie
(4)
pisanie
(4)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Gry edukacyjne
(2)
Gry i zabawy dydaktyczne
(2)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(2)
Osobowość
(2)
Psychologia kliniczna
(2)
Sherborne, Weronika (1922-1990)
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Zespół Downa
(2)
dzieci z trudnościami w uczeniu się
(2)
dziecko
(2)
metoda dobrego startu
(2)
muzyka
(2)
percepcja funkcji ruchowych
(2)
trudności w czytaniu i pisaniu
(2)
Ćwiczenia muzyczno-ruchowe
(2)
Dysleksja
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko upośledzone umysłowo
(1)
Kinezyterapia
(1)
Leworęczność
(1)
Logopedia
(1)
Nauczanie przedszkolne
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Rodzina
(1)
Trudności w czytaniu i pisaniu
(1)
Tymichova, Hana
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zachowanie
(1)
dysleksja
(1)
dysleksja rozwojowa
(1)
dziecko dyslektyczne
(1)
korekcyjno
(1)
nauczanie początkowe
(1)
nauczanie przedszkolne
(1)
nauka czytania i pisania
(1)
pedagogika terapeutyczna
(1)
terapia ruchem
(1)
wychowanie w rodzinie
(1)
zajęcia graficzne
(1)
zajęcia terapeutyczne
(1)
Ćwiczenia siłowe
(1)
ćwiczenia grafomotoryczne
(1)
ćwiczenia muzyczne
(1)
ćwiczenia terapeutyczne dzieci mało sprawne ruchowo
(1)
45 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wskazania metodyczne; Opinie na temat publikacji; Kilka uwag o genezie publikacji; Zakres stosowalności; Cel ćwiczeń; Wskazania szczegółowe do podjęcia ćwiczeń; Materiał; Materiały pomocnicze; Rodzaje ćwiczeń; Sposób pracy; Pozycje podczas ćwiczeń; Ćwiczenia z nasadką - korygowanie niesprawnego uchwytu; Uwagi końcowe; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9466, W.p9465, W.p9467 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: 1. Kilka uwag o genezie publikacji (Rysunki: a) kreślenie linii - kierunki, b) kreślenie linii - rysunki złożone, c) kreślenie linii - wzory do powielenia - MK); 2. Uwagi metodyczne: 2.1. Cel ćwiczeń; 2.2. Wskazania szczegółowe do podjęcia ćwiczeń; 2.3. Materiał; 2.4. Materiały pomocnicze; 2.5. Rodzaje ćwiczeń; 2.6. Sposób pracy; 2.7. Pozycje podczas ćwiczeń; 2.8. Ćwiczenia z nasadką - korygowanie nieprawidłowego chwytu; 2.9. Uwagi końcowe; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9244, D762, W.p9043 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42751 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43496, W.42750 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; Rozdział 1. Teoretyczne podstawy integracji percepcyjno-motorycznej: 1. Pojęcie integracji percepcyjno-motorycznej; 2. Wielomodalny charakter rzeczywistości; 3. Jedność percepcji i motoryki w ujęciu teorii regulacji i informacji; 3.1. Jedność percepcji i motoryki w regulowaniu stosunków z otoczeniem; 3.2. Percepcja i motoryka w ujęciu teorii informacji; 3.3. Biologiczne kodowanie informacji; 3.4. Psychologiczne kodowanie informacji; 4. Neurofizjologiczne podłoże integracji percepcyjno-motorycznej; 5. Rozwój integracji percepcyjno-motorycznej; 5.1. Filogenetyczny rozwój integracji percepcyjno-motorycznej; 5.2. Ontogenetyczny rozwój integracji percepcyjno-motorycznej; Rozdział 2. Integracja percepcyjno-motoryczna a czynność czytania i pisania: 1. Mówienie, czytanie i pisanie jako formy komunikacji językowej; 2. Neurocybernetyczne modele czynności mowy: mówienia, czytania i pisania; 3. Zaburzenia integracji percepcyjno-motorycznej a specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu; 4. Ocena integracji funkcji percepcyjno-motorycznych w diagnostyce dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu; Rozdział 3. Metody diagnozy integracji percepcyjno-motorycznej: ocena integracji intrasensorycznej (intra): 1. Badania integracji intrasensorycznej; 2. Test uczenia się wzrokowo-słuchowego "Chińskie Litery" M. Monroe; 2.1. Omówienie metody; 2.2. Instrukcja do metody; 3. Próba Reprodukcji Rytmu ("Zkouška Reprodukce Rytmu") Z. Žlaba; 3.1. Omówienie metody; 3.2. Instrukcja do metody; 4. Próby Integracji Wzrokowo-Słuchowo-Ruchowej (Próby I) M. Bogdanowicz; 4.1. Omówienie metody; 4.2. Instrukcja do metody; Rozdział 4. Metody diagnozy integracji percepcyjno-motorycznej: ocena integracji intersensorycznej (inter): 1. Badania integracji inetrsensorycznej; 2. Test Audiowizualnej Integracji (Auditory - Visual Integration Test) H. Bircha i L. Belmonta; 2.1. Omówienie metody; 2.2. Instrukcja do metody; 3. Wzrokowo-Słuchowy Test Powtarzania Cyfr (The Visual - Aural Digit Span Test - VADS Test) E. Koppitz; 3.1. Omówienie metody; 3.2. Instrukcja do metody; 4. Próby transformacji - Próby "T" M. Bogdanowicz; 4.1. Omówienie metody; 4.2. Instrukacja do metody; 5. Diagnoza integracji percepcyjno-motorycznej i profil wyników; Rozdział 5. Metody angażujące integrację percepcyjno-motoryczną w dydaktyce i terapii: 1. Uczenie się i nauczanie oparte na integracji funkcji percepcyjno-motorycznych; 2. Terapia zaburzeń integracji percepcyjno-motorycznej; 2.1. Rehabilitacja psychomotoryczna w przypadkach parcjalnych zaburzeń rozwoju psychoruchowego; 2.2. Podejście metodologiczne uwzględniające integrację percepcyjno-motoryczną w terapii pedagogicznej; 2.2.1. Podejście wzrokowo-słuchowo-kinestetyczno-dotykowe (VAKT); 2.2.2. Podejście wzrokowo-słuchowo-kinestetyczne (VAK); 2.2.3. Podejście wzrokowo-słuchowe (VA); 3. Stymulowanie rozwoju i korekcji zaburzeń integracji percepcyjno-motorycznej metodą dobrego startu; 3.1. Metoda Bon Départ T. Bugnet w rehabilitacji psychomotorycznej; 3.2. Metoda dobrego startu a integracja percepcyjno-motoryczna; Rozdział 6. Badania longitudinalne nad integracją percepcyjno-motoryczną i jej związkiem z czynnością czytania: 1. Przedmiot i cele badań nad integracją percepcyjno-motoryczną (1981-1990); 2. Organizacja badań (1981-1990); 3. Metody badań; 4. Pierwszy etap badań; A. Organizacja I etapu badań, charakterystyka badanej grupy i metody badań; B. Poziom czytania uczniów klas "0"; B1. Tempo czytania; B2. Technika czytania; B3. Rozumienie czytanego tekstu; B4. Podsumowanie; C. Poziom rozwoju funkcji percepcyjnych i motorycznych a sprawność czytania; C1. Poziom percepcji wzrokowej a sprawność czytania; C2. Poziom percepcji słuchowej a sprawność czytania; C3. Poziom motoryki a sprawność czytania; C4. Poziom lateralizacji a sprawność czytania; D. Współwystępowanie zaburzeń funkcji percepcyjno-motorycznych a czytanie; E. Integracja funkcji percepcyjno-motorycznych a sprawność czytania; E1. Trafność teoretyczna metod badających integrację; E2. Wartość metod badających integrację percepcyjno-motoryczną w diagnozie trudności w czytaniu; 5. Drugi etap badań; A. Cele i organizacja badań katamnestycznych w klasie IV; B. Sprawność czytania w klasach "0" i IV; C. Poziom rozwoju funkcji percepcyjno-motorycznych w klasach "0" i IV; D. Poziom rozwoju integracji percepcyjno-motorycznej w klasach "0" i IV; E. Podsumowanie badań katamnestycznych; 6. Trzeci etap badań; A. Metoda dobrego startu jako metoda usprawniania integracji percepcyjno-motorycznej - założenia i cele eksperymentu; B. Organizacja eksperymentu oraz charakterystyka grup badawczych; C. Efektywność metody dobrego startu w stymulowaniu rozwoju integracji percepcyjno-motorycznej; D. Wpływ metody dobrego startu na poziom czytania; 7. Czwarty etap badań; A. Organizacja badań katamnestycznych w klasie VIII; B. Poziom czytania; C. Poziom pisania; D. Ocena funkcji percepcyjno-motorycznych oraz ich integracji; E. Podsumowanie badań katamnestycznych; 8. Dyskusja wyników; Bibliografia; Aneks: 1. Diagnoza integracji percepcyjno-motorycznej (IP-M) - arkusze badania i profil wyników; 2. Próby czytania dla dzieci 6-, 7-letnich z klas "0" M. Bogdanowicz
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39558, W.39861 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; Rozdział 1. Teoretyczne podstawy integracji percepcyjno-motorycznej: 1. Pojęcie integracji percepcyjno-motorycznej; 2. Wielomodalny charakter rzeczywistości; 3. Jedność percepcji i motoryki w ujęciu teorii regulacji i informacji; 3.1. Jedność percepcji i motoryki w regulowaniu stosunków z otoczeniem; 3.2. Percepcja i motoryka w ujęciu teorii informacji; 3.3. Biologiczne kodowanie informacji; 3.4. Psychologiczne kodowanie informacji; 4. Neurofizjologiczne podłoże integracji percepcyjno-motorycznej; 5. Rozwój integracji percepcyjno-motorycznej; 5.1. Filogenetyczny rozwój integracji percepcyjno-motorycznej; 5.2. Ontogenetyczny rozwój integracji percepcyjno-motorycznej; Rozdział 2. Integracja percepcyjno-motoryczna a czynność czytania i pisania: 1. Mówienie, czytanie i pisanie jako formy komunikacji językowej; 2. Neurocybernetyczne modele czynności mowy: mówienia, czytania i pisania; 3. Zaburzenia integracji percepcyjno-motorycznej a specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu; 4. Ocena integracji funkcji percepcyjno-motorycznych w diagnostyce dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu; Rozdział 3. Metody diagnozy integracji percepcyjno-motorycznej: ocena integracji intrasensorycznej (intra): 1. Badania integracji intrasensorycznej; 2. Test uczenia się wzrokowo-słuchowego "Chińskie Litery" M. Monroe; 2.1. Omówienie metody; 2.2. Instrukcja do metody; 3. Próba Reprodukcji Rytmu ("Zkouška Reprodukce Rytmu") Z. Žlaba; 3.1. Omówienie metody; 3.2. Instrukcja do metody; 4. Próby Integracji Wzrokowo-Słuchowo-Ruchowej (Próby I) M. Bogdanowicz; 4.1. Omówienie metody; 4.2. Instrukcja do metody; Rozdział 4. Metody diagnozy integracji percepcyjno-motorycznej: ocena integracji intersensorycznej (inter): 1. Badania integracji inetrsensorycznej; 2. Test Audiowizualnej Integracji (Auditory - Visual Integration Test) H. Bircha i L. Belmonta; 2.1. Omówienie metody; 2.2. Instrukcja do metody; 3. Wzrokowo-Słuchowy Test Powtarzania Cyfr (The Visual - Aural Digit Span Test - VADS Test) E. Koppitz; 3.1. Omówienie metody; 3.2. Instrukcja do metody; 4. Próby transformacji - Próby "T" M. Bogdanowicz; 4.1. Omówienie metody; 4.2. Instrukacja do metody; 5. Diagnoza integracji percepcyjno-motorycznej i profil wyników; Rozdział 5. Metody angażujące integrację percepcyjno-motoryczną w dydaktyce i terapii: 1. Uczenie się i nauczanie oparte na integracji funkcji percepcyjno-motorycznych; 2. Terapia zaburzeń integracji percepcyjno-motorycznej; 2.1. Rehabilitacja psychomotoryczna w przypadkach parcjalnych zaburzeń rozwoju psychoruchowego; 2.2. Podejście metodologiczne uwzględniające integrację percepcyjno-motoryczną w terapii pedagogicznej; 2.2.1. Podejście wzrokowo-słuchowo-kinestetyczno-dotykowe (VAKT); 2.2.2. Podejście wzrokowo-słuchowo-kinestetyczne (VAK); 2.2.3. Podejście wzrokowo-słuchowe (VA); 3. Stymulowanie rozwoju i korekcji zaburzeń integracji percepcyjno-motorycznej metodą dobrego startu; 3.1. Metoda Bon Départ T. Bugnet w rehabilitacji psychomotorycznej; 3.2. Metoda dobrego startu a integracja percepcyjno-motoryczna; Rozdział 6. Badania longitudinalne nad integracją percepcyjno-motoryczną i jej związkiem z czynnością czytania: 1. Przedmiot i cele badań nad integracją percepcyjno-motoryczną (1981-1990); 2. Organizacja badań (1981-1990); 3. Metody badań; 4. Pierwszy etap badań; A. Organizacja I etapu badań, charakterystyka badanej grupy i metody badań; B. Poziom czytania uczniów klas "0"; B1. Tempo czytania; B2. Technika czytania; B3. Rozumienie czytanego tekstu; B4. Podsumowanie; C. Poziom rozwoju funkcji percepcyjnych i motorycznych a sprawność czytania; C1. Poziom percepcji wzrokowej a sprawność czytania; C2. Poziom percepcji słuchowej a sprawność czytania; C3. Poziom motoryki a sprawność czytania; C4. Poziom lateralizacji a sprawność czytania; D. Współwystępowanie zaburzeń funkcji percepcyjno-motorycznych a czytanie; E. Integracja funkcji percepcyjno-motorycznych a sprawność czytania; E1. Trafność teoretyczna metod badających integrację; E2. Wartość metod badających integrację percepcyjno-motoryczną w diagnozie trudności w czytaniu; 5. Drugi etap badań; A. Cele i organizacja badań katamnestycznych w klasie IV; B. Sprawność czytania w klasach "0" i IV; C. Poziom rozwoju funkcji percepcyjno-motorycznych w klasach "0" i IV; D. Poziom rozwoju integracji percepcyjno-motorycznej w klasach "0" i IV; E. Podsumowanie badań katamnestycznych; 6. Trzeci etap badań; A. Metoda dobrego startu jako metoda usprawniania integracji percepcyjno-motorycznej - założenia i cele eksperymentu; B. Organizacja eksperymentu oraz charakterystyka grup badawczych; C. Efektywność metody dobrego startu w stymulowaniu rozwoju integracji percepcyjno-motorycznej; D. Wpływ metody dobrego startu na poziom czytania; 7. Czwarty etap badań; A. Organizacja badań katamnestycznych w klasie VIII; B. Poziom czytania; C. Poziom pisania; D. Ocena funkcji percepcyjno-motorycznych oraz ich integracji; E. Podsumowanie badań katamnestycznych; 8. Dyskusja wyników; Bibliografia; Aneks: 1. Diagnoza integracji percepcyjno-motorycznej (IP-M) - arkusze badania i profil wyników; 2. Próby czytania dla dzieci 6-, 7-letnich z klas "0" M. Bogdanowicz
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40897, W.41659 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37042 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Metoda Dobrego Startu / Marta Bogdanowicz. - Wyd. 7 zm. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 2006. - 98, [1] s., [16] s. tabl. kolor. : il. ; 20x22 cm.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43495 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40212 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.35972 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9938 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9939 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42428, W.42427, W.42426 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
DVD
W koszyku
Streszczenie: Film 1: Założenia i struktura zajęć Film 2: Zajęcia w grupach wiekowych Film 3: Specjalne potrzeby edukacyjne
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. AV/DVD/173, AV/DVD/148, AV/DVD/136, AV/DVD/147 (4 egz.)
Brak okładki
Film
Kaseta
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. AV/V/82 (1 egz.)
Brak okładki
Film
Kaseta
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. AV/V/83 (1 egz.)
Brak okładki
Film
Kaseta
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. AV/V/84 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Słowo wstępne; Część 1. Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne: 1. Ruch jako czynnik rozwoju i środek terapii; 1.1. Znaczenie ruchu w życiu człowieka; 2.1. Kategorie ruchu w metodzie Ruchu Rozwijającego; 3.1. Obserwacja i analiza ruchu; 4.1. Rola ruchu i kontaktu fizycznego we wspomaganiu rozwoju i terapii dziecka; 2. Geneza metody Ruchu Rozwijającego; 2.1. Rudolf Laban i jego szkoła; 2.2. Gimnastyka twórcza ( ekspresyjna ) Rudolfa Labana; 2.3. Weronika Sherborne - życie i działalność; 2.4. Założenia i metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne; 2.5. Stosowanie metody Weroniki Sherborne w Polsce; 3. Organizacja zajęć stymulująco-terapeutycznych według metody Weroniki Sherborne; 3.1. Program zajęć i ich planowanie; 3.2. Organizacja ćwiczeń i grup zajęciowych; 3.3. Przygotowywanie terapeutów do prowadzenia zajęć; 3.4. " Korzyści " wynikające ze stosowania metody Weroniki Sherborne; 4. Ćwiczenia stosowane w metodzie Weroniki Sherborne; 4.1. Wprowadzenie; 4.2. Ćwiczenia prowadzące do poznania własnego ciała; 4.3. Ćwiczenia pozwalające zdobyć pewność siebie i poczucie bezpieczeństwa w otoczeniu; 4.4. Ćwiczenia ułatwiające nawiązanie kontaktu i współpracy z partnerem i grupą; 4.5. Ćwiczenia twórcze; 5. Zakres zastosowań metody Weroniki Sherborne; 5.1. Wprowadzenie; 5.2. Zastosowanie metody Weroniki Sherborne w pracy z dziećmi upośledzonymi umysłowo; 5.3. Metoda Weroniki Sherborne w terapii dzieci jąkających się; 5.4. Metody Weronii Sherborne w pracy z dziećmi z nadpobudliwością ruchową; 5.5. Zastosowanie metody Weroniki Sherborne w psychoterapii grupowej dzieci z zaburzeniami emocjonalnymi; 5.6. Udział młodzieży w pracy z dziećmi z wykorzystaniem metody Weroniki Sherborne; Część 2. Efektywność metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne: 1. Badania nad efektywnością metody Weroniki Sherborne prowadzone w Wielkiej Brytanii; 1.1. Wprowadzenie; 1.2. Wpływ metody Weroniki Sherborne na rozwój poznawczy uczniów w młodszym wieku szkolnym ( badania P. Sharpe, 1979 ); 1.3. Wartość metody Weronii Sherborne w opinii studentów i nauczycieli ( badania M. Kirby, 1984 ); 1.4. Wpływ metody Weroniki Sherborne na niektóre aspekty funkcjonowania w klasie szkolnej dzieci głębiej upośledzonych umysłowo ( badania C. Hill, 1986 ); 2. Badania nad efektywnością metody Weroniki Sherborne prowadzone w Polsce; 2.1. Efektywność metody Weroniki Sherborne we wspomaganiu rozwoju małych dzieci z domu dziecka ( badania E. Lubianiec, 1991 ); 2.2. Wykorzystanie metody Weroniki Sherborne w terapii dzieci z zespołem Downa ( badania M. Lisieckiej, 1991 ); Aneksy: 1. Wykaz filmów wideo na temat metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne; 2. Wykaz sposobów oceny skuteczności metody Weroniki Sherborne; 2.1. Weronika Sherborne: Ocena Ruchu; 2.2. Cyndi Hill: Arkusz Obserwacji Zachowania; 2.3. Marta Bogdanowicz, Ewa Lubianiec: Skala Obserwacji Zachowania ( SOZ ); 2.3.1. Skale Obserwacji Zachowania; 2.3.2. Arkusz Zapisu Obserwacji; 2.3.3. Profil Zachowania; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42594 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Słowo wstępne; Część 1. Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne: 1. Ruch jako czynnik rozwoju i środek terapii; 1.1. Znaczenie ruchu w życiu człowieka; 2.1. Kategorie ruchu w metodzie Ruchu Rozwijającego; 3.1. Obserwacja i analiza ruchu; 4.1. Rola ruchu i kontaktu fizycznego we wspomaganiu rozwoju i terapii dziecka; 2. Geneza metody Ruchu Rozwijającego; 2.1. Rudolf Laban i jego szkoła; 2.2. Gimnastyka twórcza ( ekspresyjna ) Rudolfa Labana; 2.3. Weronika Sherborne - życie i działalność; 2.4. Założenia i metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne; 2.5. Stosowanie metody Weroniki Sherborne w Polsce; 3. Organizacja zajęć stymulująco-terapeutycznych według metody Weroniki Sherborne; 3.1. Program zajęć i ich planowanie; 3.2. Organizacja ćwiczeń i grup zajęciowych; 3.3. Przygotowywanie terapeutów do prowadzenia zajęć; 3.4. " Korzyści " wynikające ze stosowania metody Weroniki Sherborne; 4. Ćwiczenia stosowane w metodzie Weroniki Sherborne; 4.1. Wprowadzenie; 4.2. Ćwiczenia prowadzące do poznania własnego ciała; 4.3. Ćwiczenia pozwalające zdobyć pewność siebie i poczucie bezpieczeństwa w otoczeniu; 4.4. Ćwiczenia ułatwiające nawiązanie kontaktu i współpracy z partnerem i grupą; 4.5. Ćwiczenia twórcze; 5. Zakres zastosowań metody Weroniki Sherborne; 5.1. Wprowadzenie; 5.2. Zastosowanie metody Weroniki Sherborne w pracy z dziećmi upośledzonymi umysłowo; 5.3. Metoda Weroniki Sherborne w terapii dzieci jąkających się; 5.4. Metody Weronii Sherborne w pracy z dziećmi z nadpobudliwością ruchową; 5.5. Zastosowanie metody Weroniki Sherborne w psychoterapii grupowej dzieci z zaburzeniami emocjonalnymi; 5.6. Udział młodzieży w pracy z dziećmi z wykorzystaniem metody Weroniki Sherborne; Część 2. Efektywność metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne: 1. Badania nad efektywnością metody Weroniki Sherborne prowadzone w Wielkiej Brytanii; 1.1. Wprowadzenie; 1.2. Wpływ metody Weroniki Sherborne na rozwój poznawczy uczniów w młodszym wieku szkolnym ( badania P. Sharpe, 1979 ); 1.3. Wartość metody Weronii Sherborne w opinii studentów i nauczycieli ( badania M. Kirby, 1984 ); 1.4. Wpływ metody Weroniki Sherborne na niektóre aspekty funkcjonowania w klasie szkolnej dzieci głębiej upośledzonych umysłowo ( badania C. Hill, 1986 ); 2. Badania nad efektywnością metody Weroniki Sherborne prowadzone w Polsce; 2.1. Efektywność metody Weroniki Sherborne we wspomaganiu rozwoju małych dzieci z domu dziecka ( badania E. Lubianiec, 1991 ); 2.2. Wykorzystanie metody Weroniki Sherborne w terapii dzieci z zespołem Downa ( badania M. Lisieckiej, 1991 ); Aneksy: 1. Wykaz filmów wideo na temat metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne; 2. Wykaz sposobów oceny skuteczności metody Weroniki Sherborne; 2.1. Weronika Sherborne: Ocena Ruchu; 2.2. Cyndi Hill: Arkusz Obserwacji Zachowania; 2.3. Marta Bogdanowicz, Ewa Lubianiec: Skala Obserwacji Zachowania ( SOZ ); 2.3.1. Skale Obserwacji Zachowania; 2.3.2. Arkusz Zapisu Obserwacji; 2.3.3. Profil Zachowania; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38372, W.38374, W.37215, W.37217, W.37216 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37772, W.37771 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej