Niepełnosprawni intelektualnie
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Dostępność
dostępne
(4)
Placówka
Wypożyczalnia
(4)
Autor
Antosz Wiesław
(1)
Kijak Remigiusz J
(1)
Kruk-Lasocka Joanna
(1)
Olszewski Sławomir
(1)
Zasępa Ewa
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(4)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Temat
Powieść polska
(1089)
Polska
(758)
Dziecko
(481)
Poezja polska
(461)
Literatura polska
(456)
Niepełnosprawni intelektualnie
(-)
Opowiadanie polskie
(363)
Wychowanie
(277)
Nauczanie
(274)
nauczanie początkowe
(265)
dziecko
(247)
Język polski
(236)
Pedagogika
(227)
Dramat polski
(223)
język polski
(197)
Nauczanie początkowe
(186)
Pamiętniki polskie
(183)
Filozofia
(175)
Wychowanie w rodzinie
(160)
Sienkiewicz, Henryk
(145)
Psychologia
(143)
Szkolnictwo
(135)
Niepełnosprawni
(129)
Sztuka
(129)
Literatura młodzieżowa polska
(128)
Wychowanie przedszkolne
(128)
Nauczyciele
(126)
Pedagogika specjalna
(124)
Powieść francuska
(124)
Prus, Bolesław
(123)
Marksizm-leninizm
(115)
Matematyka
(115)
Żeromski, Stefan
(114)
Młodzież
(113)
matematyka
(113)
Literatura dziecięca polska
(110)
Mowa
(109)
Publicystyka polska
(109)
wychowanie
(107)
Rodzina
(103)
Powieść amerykańska
(100)
Powieść angielska
(98)
Dziecko niepełnosprawne
(93)
Literatura
(91)
Mickiewicz, Adam
(91)
nauczanie
(89)
Fizyka
(86)
Słowacki, Juliusz
(85)
literatura polska
(85)
Elektrotechnika
(84)
Osobowość
(83)
Wojna 1939-1945 r.
(83)
pedagogika
(83)
pisanie
(81)
Powieść rosyjska
(80)
Śląsk
(80)
Kultura
(79)
czytanie
(79)
nauczyciele
(79)
Muzyka
(78)
Historia
(77)
Oświata
(77)
Psychoterapia
(77)
Czytanie
(74)
Dziecko upośledzone umysłowo
(73)
Malarstwo polskie
(73)
nauczanie zintegrowane
(73)
Praca
(72)
Orzeszkowa, Eliza
(71)
Uczenie się
(71)
młodzież
(71)
Komputery
(70)
Powieść niemiecka
(70)
Religia
(70)
Gry i zabawy
(68)
Technika
(68)
Warszawa
(68)
Maszyny
(67)
Kraszewski, Józef Ignacy
(65)
Pisanie
(65)
Psychologia wychowawcza
(65)
Socjologia
(64)
Etyka
(63)
Gry edukacyjne
(63)
Młodzież szkolna
(63)
wychowanie w rodzinie
(63)
Gry i zabawy ruchowe
(62)
Lenin, Vladimir Il'i
(62)
Samochody
(62)
Biblioterapia
(61)
Nauka
(61)
Wojsko
(61)
Malarstwo
(59)
Stosunki interpersonalne
(59)
młodzież szkolna
(57)
Nauczanie historii
(56)
Psychologia rozwojowa
(55)
Literatura dziecięca
(54)
Psychologia społeczna
(53)
dziecko upośledzone umysłowo
(53)
szkolnictwo
(53)
4 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Rozdział 1 Wykraczanie poza "tradycyjne reprezentacje" niepełnosprawności intelektualnej - nowe spojrzenie na dorosłość człowieka z niepełnosprawnością intelektualną i jego role społeczne (partnera, małżonka, rodzica) 1.1. Teoretyczne deskrypcje dorosłości i ról społecznych osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną 1.2. Dorosłość w życiu osób z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębszym Rozdział 2 Socjobiologiczne i społeczne uwarunkowania życia w parze 2.1. Socjobiologiczne uwarunkowania życia w parze 2.2. Społeczne uwarunkowania życia w parze Rozdział 3 Związki partnerskie i małżeńskie oraz rodzicielstwo osób z niepełnosprawnością intelektualną w świetle literatury 3.1. Związki partnerskie i małżeństwo u osób z niepełnosprawnością intelektualną w kontekście społecznej waloryzacji 3.1.1. Partnerstwo i małżeństwo osób z niepełnosprawnością intelektualną w świetle literatury 3.1.2. Rodzicielstwo osób z niepełnosprawnością intelektualną Rozdział 4 Założenia empiryczne badań własnych 4.1. Wybór teorii i określenie paradygmatu 4.2. Badania jakościowe i metoda biograficzna 4.2.1. Biografia jako metoda badania spraw najtrudniejszych, w tym intymnych 4.3. Rozumiejący wywiad biograficzno-narracyjny jako sposób na badanie spraw skrywanych 4.4. Dobór osób do badań 4.5. Organizacja badań Rozdział V Analiza lingwistyczna miłości, związku i rodzicielstwa Rozdział VI Rekonstrukcja biografii osób badanych a uwarunkowania społeczne i podmiotowe prowadzące do tworzenia diady Rozdział VII Diada - życie w parze - rozterki i radości ze stworzonej stabilizacji 7.1. "Różne odcienie miłości". Portrety indywidualne -skupione w soczewce życie w diadzie Rozdział VIII Plany życiowe i potomstwo Podsumowanie - zakończenie i refleksje
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43925 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: 1. „Rozumne podmioty tworzą idealne społeczeństwo” – filozoficzne korzenie „ugruntowanej pozycji” osoby z niepełnosprawnością intelektualnąU202F 1.1. Do czego praktykom potrzebna jest teoria? U202F 1.2. W stronę perspektywy filozoficznej U202F 1.3. Krytyczne spojrzenie na uwarunkowania podmiotowości osób z niepełnosprawnością intelektualną U202F 1.4. Samostanowienie U202F 1.5. Perspektywa dyskursu U202F 1.6. Filozofia troski o siebie U202F U202F 1.7. Jak z proponowanej zmiany mogą korzystać pedagodzy? U202F U202F 2. Koncepcja empowermentu jako inspiracja do kreowania miejsca osoby z niepełnosprawnością intelektualną w społeczeństwieU202F 2.1. Czym jest empowerment?U202F 2.2. Empowerment jako wyzwanie dla pedagogiki specjalnejU202F 2.2.1. Empowerment jest wielowymiarowyU202F 2.2.2. Różne poziomy empowermentu U202F 2.2.3. Nowe obszary badań nad empowermentem osób z niepełnosprawnością intelektualnąU202F 3. Osoba z niepełnosprawnością intelektualną w drodze z rezerwatu do supermarketu (coś się zmienia)U202F 3.1. Dorosłość osoby z niepełnosprawnością intelektualną w percepcji społecznej 3.1.1. Oblicza troski najbliższych 3.1.2. Motywy troski najbliższych 3.1.3. W stronę większego ryzyka – jak można choć trochę odejść od rodziców? 3.1.4. Jak społeczeństwo utwierdza wyuczoną bezradność – samodzielność z Caritasem 3.2. Trudna droga w stronę zmianyU202F 3.2.1.Próby decydowania o sobie w kontekście społecznego przyzwolenia 3.2.2. Regulaminy i dyskrecja – ustanawianie granic samodzielności U202F 3.3. Jak osoby z niepełnosprawnością intelektualną próbują otwierać się na własną dorosłość? 3.3.1. Cena za skrawek samostanowieniaU202F 3.3.2. Kim jestem?U202F 3.4. Osoby niepełnosprawne intelektualnie też przeżywają konfliktyU202F 4. Popatrzmy inaczej – dlaczego tak trudno się spotkać?U202F 4.1. Zasada Kasprowego WierchuU202F U202F 4.2. Projekt: samodzielność na warsztatachU202F 4.2.1. Nasi bohaterowieU202F 4.2.2. W poszukiwaniu zróżnicowanych praktyk – na czym polega samodzielność? 4.2.3. Razem, ale osobno – relacje z instruktoramiU202F 4.3. Sprzyjać rozwijaniu czy „upupianiu”?U202F 5. Uczymy się – różne perspektywyU202F 5.1. Jak w przedszkolu – pierwsza rozmowaU202F 5.2. ZakupyU202F 5.3. Następny krok – przygotowujemy posiłki 5.4. Wyjazd do Wrocławia – co widział kierownik warsztatówU202F 5.4.1. Podróż pociągiemU202F 5.4.2. SpotkanieU202F 5.4.3. Siedem samodzielnych dniU202F 5.5. Widziane z WrocławiaU202F U202F 5.5.1. Inaczej niż zwykleU202F 5.5.2. Teatr po raz pierwszyU202F 5.5.3. Teatr po raz drugi – w sytuacjach granicznych na zakończenie projektuU202F 6. Niedokończone obrazki – i co dalej? Rezygnacja z pokusy zaczarowywania świataU202F 6.1. Czego uczyć osoby niepełnosprawne intelektualnie? 6.2. Jak odczytywać potencjał osób niepełnosprawnych intelektualnie?U202F 6.3. Jak uczyć osoby niepełnosprawne intelektualnie? Indywidualizm czy uniwersalizmU202F 6.4. Reguły jako znakiU202F 6.5. Spotkanie powodujące, że wyruszamy w drogę do siebi
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43936 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Rozdział pierwszy Tożsamość zawodowa jako kategoria teoretyczno-badawcza 1. Tożsamość zawodowa w ujęciu teoretycznymU202F U202F 1.1. Tożsamość jako kategoria pojęciowaU202F U202F 1.2. Subsystemy tożsamościU202F 1.3. Tożsamość zawodowa – ujęcie definicyjneU202F 1.4. Mechanizmy, uwarunkowania i przebieg rozwoju tożsamości zawodowejU202F 1.5. Funkcje tożsamości zawodowejU202F U202F 2. Tożsamość zawodowa w badaniu i opisieU202F U202F 2.1. Niejednorodność terminologicznaU202F 2.2. Sposoby operacjonalizowania tożsamości zawodowejU202F 2.3. Różnorodność procedur badawczychU202F 2.4. Źródła i implikacje różnorodności w badaniu i opisie tożsamości zawodowej – przyczynek do namysłuU202F Rozdział drugi TOŻSAMOŚCI ZAWODOWE PEDAGOGÓW SPECJALNYCH – W DRODZE KU MODELOWI ANALIZY 1. Pedagog specjalny – refleksje dotyczące terminu i zasadności jego stosowaniaU202F 2. Poszukiwanie wyznaczników i specyfiki profesji pedagoga specjalnegoU202F 3. Tożsamość zawodowa pedagoga specjalnego odpowiedzią na wyzwania profesjiU202F 4. Propozycja trójpoziomowej hierarchii tożsamości zawodowych pedagogów specjalnychU202F 5. Potencjalne czynniki kształtujące zbiorową tożsamość zawodową pedagogów specjalnychU202F Rozdział trzeci ZAKRES I SPOSÓB REALIZACJI PODJĘTYCH DZIAŁAŃ BADAWCZYCH 1. Kierunek działań badawczychU202F 2. Problemy badawcze i hipotezyU202F 3. Instrumentarium badawczeU202F 4. Organizacja i przebieg badańU202F U202F 5. Prezentacja badanej grupyU202F Rozdział czwarty PEDAGODZY SPECJALNI WOBEC WYZWAŃ PEŁNIONEJ PROFESJI – PRZEJAWY TOŻSAMOŚCI ZAWODOWEJ BADANYCH W ŚWIETLE WYBRANYCH UWARUNKOWAŃ 1. Pedagodzy specjalni wobec identyfikowania się z pełnioną profesjąU202F 1.1. Identyfikacja z profesją pedagoga specjalnegoU202F 1.2. Argumenty uzasadniające identyfikację z profesją pedagoga specjalnegoU202F 1.2.1. Argumentacja towarzysząca całkowitej identyfikacjiU202F 1.2.2. Argumentacja towarzysząca częściowej identyfikacjiU202F 1.2.3. Argumentacja towarzysząca brakowi identyfikacjiU202F 1.2.4. Zakresy zróżnicowania wypowiedzi badanych osóbU202F 1.3. Wybrane uwarunkowania identyfikacji z profesją pedagoga specjalnegoU202F 1.3.1. Czynniki dotyczące dotychczasowej drogi zawodowej a identyfikacja z profesją pedagoga specjalnegoU202F 1.3.2. Czynniki obrazujące postrzeganie własnej przestrzeni życiowej a identyfikacja z profesją pedagoga specjalnegoU202F 2. Pedagodzy specjalni wobec wymagań i obciążeń w pracy zawodowejU202F 2.1. Indywidualne typy zachowań i przeżyć związanych z pracą zawodową prezentowane przez badanych pedagogów specjalnychU202F 2.2. Wybrane uwarunkowania zachowań i przeżyć związanych z pracą zawodową U202F 2.2.1. Czynniki dotyczące dotychczasowej drogi zawodowej a zachowania i przeżycia związane z pracą zawodowąU202F 2.2.2. Czynniki obrazujące postrzeganie własnej przestrzeni życiowej a zachowania i przeżycia związane z pracą zawodowąU202F 3. Pedagodzy specjalni wobec możności wpływania na przestrzeń zawodowąU202F 3.1. Akceptacja określonych poziomów tożsamości zawodowejU202F 3.2. Wybrane uwarunkowania poziomu tożsamości zawodowejU202F 3.2.1. Czynniki wyznaczające kształt dotychczasowej drogi zawodowej a poziom tożsamości zawodowejU202F 3.2.2. Czynniki obrazujące postrzeganie własnej przestrzeni życiowej a poziom tożsamości zawodowejU202F 4. Pedagodzy specjalni wobec trwania w zawodzieU202F 4.1. Motywy trwania w zawodzie zgłaszane przez pedagogów specjalnychU202F 4.2. Wybrane uwarunkowania motywów trwania w zawodzieU202F 4.2.1. Czynniki dotyczące dotychczasowej drogi zawodowej a motywy trwania w zawodzieU202F 4.2.2. Czynniki obrazujące postrzeganie własnej przestrzeni życiowej a motywy trwania w zawodzie W kierunku konkluzji 1. Tożsamość zawodowa – proponowany sposób rozumieniaU202F 2. Syntetyczne ujęcie wyników badań własnychU202F 3. Odkrywanie możliwości konstruowania tożsamości zawodowejU202F
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43927 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Część I 1. Dane epidemiologiczneU202F 2. Terminologia i określenie niepełnosprawności intelektualnejU202F 2.1. Dane historyczneU202F 2.2. TerminologiaU202F 2.3. Określenie niepełnosprawności intelektualnejU202F 2.4. Funkcjonowanie intelektualneU202F 2.5. Zachowanie przystosowawczeU202F 3. Diagnoza stanu niepełnosprawności intelektualnejU202F 3.1. Ogólne zasady i etapy postępowania diagnostycznegoU202F 3.2. Pomiar poziomu funkcjonowania intelektualnegoU202F 3.3. Pomiar poziomu zachowania przystosowawczegoU202F 4. Etiologia U202F 5. KlasyfikacjaU202F 1 6. Charakterystyka osób niepełnosprawnych intelektualnieU202F Część II 7. Przebieg procesów poznawczychU202F 7.1. UwagaU202F 7.2. SpostrzeganieU202F 7.3. PamięćU202F 7.4. MyślenieU202F 7.5. Funkcje wykonawczeU202F
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43929 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej